איש ווילנא
משתמש ותיק
ידוע שאבל בשבת נוהג אבילות בדברים שבצנעה
אבל לא בפרהסיה
ויש להבין מה הרעיון בזה
וזה נראה כאילו משקר את השבת
שבסתר מתאבל ולא בפרהסיה
וחשבתי שההסבר הוא
שבאמת הותר לאבל להתאבל בשבת
אבל מכל מקום אסור לו לפגוע בשבת של אחרים
וכשמתאבל בפרהסיה זה פוגע גם בשבת של אחרים
אבל בזה לא יוסבר
מנהגינו בת"ב שחל בשבת
שמנהג בני אשכנז כפי שאומר הרמ"א [סימן תקנד סעיף יט]
לנהוג אבילות בצנעה ולא בפרהסיה
וכאן הרי זה מנהג של כולם
ויש להבין מה החילוק בין צנעה לפרהסיה
ומפני מה זכתה האבילות בהנהגת הצנעה
והשבת בהנהגת הפרהסיה
אבל לא בפרהסיה
ויש להבין מה הרעיון בזה
וזה נראה כאילו משקר את השבת
שבסתר מתאבל ולא בפרהסיה
וחשבתי שההסבר הוא
שבאמת הותר לאבל להתאבל בשבת
אבל מכל מקום אסור לו לפגוע בשבת של אחרים
וכשמתאבל בפרהסיה זה פוגע גם בשבת של אחרים
אבל בזה לא יוסבר
מנהגינו בת"ב שחל בשבת
שמנהג בני אשכנז כפי שאומר הרמ"א [סימן תקנד סעיף יט]
לנהוג אבילות בצנעה ולא בפרהסיה
וכאן הרי זה מנהג של כולם
ויש להבין מה החילוק בין צנעה לפרהסיה
ומפני מה זכתה האבילות בהנהגת הצנעה
והשבת בהנהגת הפרהסיה