אם אכן זה פיקו"נ אז גם ביו"כ נתיר לא לצום.שניאור אמר:הוויכוח על מעוברות לענ"ד הוא לא וויכוח לענין, כי לך תשאל את הרופאים שמומחים בנושא הריון בסיכון והסתבכויות, ורובם ככולם אומרים היום שצום הוא דבר מסוכן לעובר, מה שהם לא אמרו פעם (ודיברתי עם כמה פרופסורים בנושא), ומה שטוענים שצריך לבדוק את הסטטיסטיקה פשוט לא נכון כי בפיקוח נפש לא הולכים אחר הרוב.
לא מבין את הטענה הזאת בכלל, נכון שאין יותר אחוזים של הפלות רק יש גם יותר לידות וגם יותר הפלות, ואם יש יותר לידות אחרי הצומות (והדבר ידוע ומפורסם) זה גם בגלל הצום, אלא שמשום זה לא מתירים לא לצום כי אין בזה סיכון לעובר אם יוולד כמה ימים קודם, אבל אם יש גם יותר הפלות הרי זה פיקוח נפש.ידידיה אמר:לגבי השמועות בשם איזה אחות וכדו', אני ראיתי מחקר מסודר שלא דובים ולא יער, אמנם יש יותר הפלות אבל זה בגלל שיש יותר לידות ובאחוזים אין יותר הפלות כלל.
לא מובן לי מה הטעם שמקילים יותר בשאר הצומות מאשר ביו"כ. אלא אם כן נאמר שעל חולה לא גזרו. ועל זה קיימת הטענה שחולי אינו סתם מצב של פיקו"נ אלא מצב המוגדר כך ולכן ייצטרכו לאכול שיעורין כמו ביו"כ, כיון שלא מצאנו בחז"ל שנקראים חולים לעניין זה.
לכאורה ברור שאם גוי אומר ליהודי לעבוד אצלו בת"ב ואם לא יאכל ולא יהיה לו כח לעבוד להרגנו, יצטרך לאכול שיעורים ולא להקל כחולה שיש בו סכנה.