שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.


ונכתב בספר
הודעות: 73
הצטרף: 08 מרץ 2016, 00:22
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 8 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי ונכתב בספר » 28 יולי 2019, 13:12

ברור.
גם בהר הבית. וגם בשאר דברים
על משקל דברים אלו אפשר לומר כך. רוב מאבדים עצמם לדעת בדקו את הנושא לפני שהחליטו כן, ורוב מוחלט של אלו שלא עשו זאת מעולם לא בדקו את הנושא. מה לעשות זו המציאות.

ערכים:


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 1184
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 189 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי נבשר » 28 יולי 2019, 14:10

יהושע כתב:
28 יולי 2019, 11:42
כך שברור שאם רבי משה שפירא היה רואה כל המקורות הנ״ל היה גם הולך בעקבות הישועות מלכו ורבי חיים קנייבסקי והיה חוזר בו.
אני לא מכיר את הסוגיא בכלל, למי שקצת הכיר את הגר"מ שפירא ידע שדבר לא נעלם מנגד עיניו, והיה בקי בכל התורה בכל. ולא היה מביע דעתו בלי מקורות.


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 28 יולי 2019, 14:26

נבשר כתב:
28 יולי 2019, 14:10
יהושע כתב:
28 יולי 2019, 11:42
כך שברור שאם רבי משה שפירא היה רואה כל המקורות הנ״ל היה גם הולך בעקבות הישועות מלכו ורבי חיים קנייבסקי והיה חוזר בו.
אני לא מכיר את הסוגיא בכלל, למי שקצת הכיר את הגר"מ שפירא ידע שדבר לא נעלם מנגד עיניו, והיה בקי בכל התורה בכל. ולא היה מביע דעתו בלי מקורות.
גם הישועות מלכו היה בקי בכל התורה וגם רבי חיים קנייבסקי 
 


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 1184
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 189 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי נבשר » 28 יולי 2019, 14:31

יהושע כתב:
28 יולי 2019, 14:26
גם הישועות מלכו היה בקי בכל התורה וגם רבי חיים קנייבסקי
שוב מפאת המהירות אינך מתבונן במה שכתבתי, לא אמרתי שהישועות מלכו והגרח"ק היו חוזרים בהם, דעתם כפי מה שדעתם, בהקשר למה שכתבת שהגר"מ שפירא היה חוזר בו, זה מה שכתבתי שהגר"מ לא היה חוזר בו, מפאת שכבר ידע מה שקשור לענין, וע"ז נסובה הודעתי. נא להבחין בין יום ובין לילה, בין תכלת לקלא אילן.


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1494
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 320 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי בן של רב » 28 יולי 2019, 14:46

נבשר כתב:
28 יולי 2019, 14:10
יהושע כתב:
28 יולי 2019, 11:42
כך שברור שאם רבי משה שפירא היה רואה כל המקורות הנ״ל היה גם הולך בעקבות הישועות מלכו ורבי חיים קנייבסקי והיה חוזר בו.
אני לא מכיר את הסוגיא בכלל, למי שקצת הכיר את הגר"מ שפירא ידע שדבר לא נעלם מנגד עיניו, והיה בקי בכל התורה בכל. ולא היה מביע דעתו בלי מקורות.

עדות מוסמכת:
תלמיד שלו שלובש תכלת ניגש אליו מיד אחר השיעור המפורסם הזה ושאל אם להפסיק.
והרב השיב: ח"ו! רק רציתי להבהיר את ההשקפה הכללית
(כנראה על סמכויות החוקרים החיצוניים או כעי"ז).

אבל הוסיף ואמר כך: אם לבסוף כלל ישראל כן יקבל את זה = יתגלה למפרע שזה אמיתי.
והוסיף עוד מילה מענינת: זה נראה שלכיוון הזה זה הולך.


הקטן למאד
הודעות: 172
הצטרף: 09 ינואר 2016, 23:17
נתן תודה: 14 פעמים
קיבל תודה: 25 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי הקטן למאד » 28 יולי 2019, 15:47

יהושע כתב:
28 יולי 2019, 12:02
הקטן למאד כתב:
27 יולי 2019, 23:37
מנסיון
הסיכוי שמי שאינו לובש תכלת - יסכים ללבוש תכלת
גדול יותר מ..
הסיכוי שמי שלובש תכלת - יסכים להוריד..

ההשתוללות חסרת הרסן של בעלי התכלת [גם קצת באשכול], קצת הזויה

קצת דרך ארץ לפני גדולי התלמידי חכמים שמשום מה לא מסכימים אתכם....

ישנה נקודה חשובה להדגיש
לובשי התכלת יצרו מציאות, כביכול עולם התורה מתחלק לשנים - אלה שבדקו את הנושא והם הולכים. לבין אלה שלא זכו לבדוק או שאין להם מספיק יראת שמים להבין שצריך לבדוק. או שהם מתביישים.

וחשיבה כזאת היא מעוותות, ומלאת גאוה! אני מכבד מאד את לובשי התכלת. אבל צריך קצת שכל ישר להבין שאם יש כ"כ הרבה גדולי ישראל רוב מנין ובנין שלא הולכים כנראה יש דברים בגו....
מה נעשה והמציאות הוא מציאות, רוב המכריע של מתנגדי התכלת לא בדקו את הדברים רק מקופיא, ורוב המכריע שכן בדקו את הדברים היטב דעתם שזה התכלת רק חלקם יש להם כל מיני סיבות צדדיות ומשונות למה לא ללבוש.

דבר שנתמך עקרונית ע״י אלפי ת״ח שבדקו את הדברים ורק קומץ קטן שמתנגדים אחרי שבדקו הדברים ויש להם נגיעות גדולות למה להתנגד שהרי רואים שגם המשוכנעים כמה קשה להם הדבר ללכת נגד הזרם ונגד הגדולים ולהתלבש כמו ברסלבר ומזרוחניק, אז צריך להיות עיוור לא לראות איפה האמת.

ברור שגדולי ישראל לא בדקו את הדברים אחרי שעיקרי הדברים נתבררו היטב רק אחרי שהיו בגיל זקנה מופלגת, אז זה טפשות גדולה להיתלות בזה, וכבר כתבתי שרבי חיים קנייבסקי אמר לאחרונה שהוא עקרונית בעד התכלת רק אינו רוצה להורות לרבים בגלל שזה דבר שאין רוב הציבור יכול לעמוד בו.

נראה שהחלטת להסתכל על המציאות מזוית מאד מסויימת, ודי למבין

בהצלחה בכל מקרה


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 28 יולי 2019, 16:16

נבשר כתב:
28 יולי 2019, 14:31
יהושע כתב:
28 יולי 2019, 14:26
גם הישועות מלכו היה בקי בכל התורה וגם רבי חיים קנייבסקי
שוב מפאת המהירות אינך מתבונן במה שכתבתי, לא אמרתי שהישועות מלכו והגרח"ק היו חוזרים בהם, דעתם כפי מה שדעתם, בהקשר למה שכתבת שהגר"מ שפירא היה חוזר בו, זה מה שכתבתי שהגר"מ לא היה חוזר בו, מפאת שכבר ידע מה שקשור לענין, וע"ז נסובה הודעתי. נא להבחין בין יום ובין לילה, בין תכלת לקלא אילן.
אתה הוא זה שלא התבוננות, כי גם הישועות מלכו וגם רבי חיים קנייבסקי טענו בהתחלה טענת נגנז, רק אחרי שהוכיחו להם שאינו טענה חזרו בהם, אז למה זה לא יכול לקרוא לרבי משה שפירא? 
 


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 28 יולי 2019, 16:20

ונכתב בספר כתב:
28 יולי 2019, 13:12
ברור.
גם בהר הבית. וגם בשאר דברים
על משקל דברים אלו אפשר לומר כך. רוב מאבדים עצמם לדעת בדקו את הנושא לפני שהחליטו כן, ורוב מוחלט של אלו שלא עשו זאת מעולם לא בדקו את הנושא. מה לעשות זו המציאות.

אין חיוב לעלות להר הבית, מצד שני גם אם זה מותר מעיקר הדין הדבר נאסר ע"י כמעט כל גדולי ישראל, אז מה זה קשור לתכלת שהרבה מאוד גאונים וצדיקים וסתם ת"ח לובשים תעלת בצנעא או בפרהסיה והוא חיוב דאורייתא ואף אחד לא אסר את זה וזה לא קומץ חכמולוגים כמו בהר הבית. 


שניאור
משתמש ותיק
הודעות: 461
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 196 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי שניאור » 28 יולי 2019, 16:59

יהושע כתב:
28 יולי 2019, 12:02
שרבי חיים קנייבסקי אמר לאחרונה שהוא עקרונית בעד התכלת רק אינו רוצה להורות לרבים בגלל שזה דבר שאין רוב הציבור יכול לעמוד בו.
מעניין מאוד שפתאום מרן חושש לדבר שאין הציבור יכול לעמוד בו, ואף פעם לא חשש להורות להתחתן מוקדם ולא ללכת עם פאות מאחורי האוזניים ולא ללבוש שעון יד וכו' וכו'.
מלבד זאת מעניין אם הוא בעד התכלת למה הוא בעצמו לא לובש, הרי יש כאן ביטול מצות עשה דאורייתא וע"ז לא מועיל שאחרים ילמדו ממנו וכו', אא"כ הוא לא מצדד בעד התכלת אלא מקסימום חושב שיש כזה צד.


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 28 יולי 2019, 18:43

שניאור כתב:
28 יולי 2019, 16:59
יהושע כתב:
28 יולי 2019, 12:02
שרבי חיים קנייבסקי אמר לאחרונה שהוא עקרונית בעד התכלת רק אינו רוצה להורות לרבים בגלל שזה דבר שאין רוב הציבור יכול לעמוד בו.
מעניין מאוד שפתאום מרן חושש לדבר שאין הציבור יכול לעמוד בו, ואף פעם לא חשש להורות להתחתן מוקדם ולא ללכת עם פאות מאחורי האוזניים ולא ללבוש שעון יד וכו' וכו'.
מלבד זאת מעניין אם הוא בעד התכלת למה הוא בעצמו לא לובש, הרי יש כאן ביטול מצות עשה דאורייתא וע"ז לא מועיל שאחרים ילמדו ממנו וכו', אא"כ הוא לא מצדד בעד התכלת אלא מקסימום חושב שיש כזה צד.
זה שאלה טובה, אבל זה צריך לשאול את מרן, הוא עדיין בחיים ואפשר לשאול אותו.
על השאלה למה הוא לא לובש בעצמו הוא ענה שזה יהיה כמו הוראה לרבים, וכיון שאין רוב הציבור יכול לעמוד בו אינו רוצה להורות לרבים, אז שאלו אותו שילבש בצנעא, אז הוא ענה מי אומר שאני לא לובש בצנעא.
 


שניאור
משתמש ותיק
הודעות: 461
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 196 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי שניאור » 28 יולי 2019, 18:46

המסקנא שלי שהוא לא מצדד בעד התכלת אלא יש לו צד שאולי זו התכלת וכיוון שאינו רואה בזה חיוב גמור נמנע מלעשות מעשה שיהא הוראה לרבים כשאין הציבור יכול לעמוד בו.
ודרך אגב סתם מעניין למה אין רוב הציבור יכול לעמוד בזה?


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 29 יולי 2019, 15:25

שניאור כתב:
28 יולי 2019, 18:46
המסקנא שלי שהוא לא מצדד בעד התכלת אלא יש לו צד שאולי זו התכלת וכיוון שאינו רואה בזה חיוב גמור נמנע מלעשות מעשה שיהא הוראה לרבים כשאין הציבור יכול לעמוד בו.
ודרך אגב סתם מעניין למה אין רוב הציבור יכול לעמוד בזה?

כי אם כולם יקנו המחיר תעלה פי עשר


שניאור
משתמש ותיק
הודעות: 461
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 196 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי שניאור » 29 יולי 2019, 15:59

לא חושב שזה המציאות אולי לזמן מוגבל המחיר יעלה, אבל מיד אחרי שהציבור יתחיל ללבוש את זה יהיו עוד יצרנים ויהיה תחרות כמו בכל דבר.


פותח הנושא
בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1494
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 320 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי בן של רב » 29 יולי 2019, 20:14

יהושע כתב:
28 יולי 2019, 18:43
שניאור כתב:
28 יולי 2019, 16:59
יהושע כתב:
28 יולי 2019, 12:02
שרבי חיים קנייבסקי אמר לאחרונה שהוא עקרונית בעד התכלת רק אינו רוצה להורות לרבים בגלל שזה דבר שאין רוב הציבור יכול לעמוד בו.
מעניין מאוד שפתאום מרן חושש לדבר שאין הציבור יכול לעמוד בו, ואף פעם לא חשש להורות להתחתן מוקדם ולא ללכת עם פאות מאחורי האוזניים ולא ללבוש שעון יד וכו' וכו'.
מלבד זאת מעניין אם הוא בעד התכלת למה הוא בעצמו לא לובש, הרי יש כאן ביטול מצות עשה דאורייתא וע"ז לא מועיל שאחרים ילמדו ממנו וכו', אא"כ הוא לא מצדד בעד התכלת אלא מקסימום חושב שיש כזה צד.
זה שאלה טובה, אבל זה צריך לשאול את מרן, הוא עדיין בחיים ואפשר לשאול אותו.
על השאלה למה הוא לא לובש בעצמו הוא ענה שזה יהיה כמו הוראה לרבים, וכיון שאין רוב הציבור יכול לעמוד בו אינו רוצה להורות לרבים, אז שאלו אותו שילבש בצנעא, אז הוא ענה מי אומר שאני לא לובש בצנעא.
 
זה יותר מידי דרמטי!
מה מקור המידע?


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 29 יולי 2019, 23:45

בן של רב כתב:
29 יולי 2019, 20:14
יהושע כתב:
28 יולי 2019, 18:43
שניאור כתב:
28 יולי 2019, 16:59

מעניין מאוד שפתאום מרן חושש לדבר שאין הציבור יכול לעמוד בו, ואף פעם לא חשש להורות להתחתן מוקדם ולא ללכת עם פאות מאחורי האוזניים ולא ללבוש שעון יד וכו' וכו'.
מלבד זאת מעניין אם הוא בעד התכלת למה הוא בעצמו לא לובש, הרי יש כאן ביטול מצות עשה דאורייתא וע"ז לא מועיל שאחרים ילמדו ממנו וכו', אא"כ הוא לא מצדד בעד התכלת אלא מקסימום חושב שיש כזה צד.
זה שאלה טובה, אבל זה צריך לשאול את מרן, הוא עדיין בחיים ואפשר לשאול אותו.
על השאלה למה הוא לא לובש בעצמו הוא ענה שזה יהיה כמו הוראה לרבים, וכיון שאין רוב הציבור יכול לעמוד בו אינו רוצה להורות לרבים, אז שאלו אותו שילבש בצנעא, אז הוא ענה מי אומר שאני לא לובש בצנעא.

זה יותר מידי דרמטי!
מה מקור המידע?
איש מפי איש 
שוב אפשר לברר אצל הגר "ח בעצמו, תמיד היה עיקר טענתו שנגנז, ומזה כבר חזר לגמרי כמו שמעיד הרב יחזקאל טופורביץ. 
 


לענין
הודעות: 63
הצטרף: 24 אוקטובר 2017, 20:40
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 40 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי לענין » 30 יולי 2019, 00:42

תיקון של כמה עובדות.
א. התכלת לא דוהה בכלל. הצמר הוא זה שמתלכלך. כמו שכל ציצית לבנה נראית אחרי תקופה אפורה, זה בדיוק הסיבה שהתכלת נראית דהויה. אם תשטוף אותה בזהירות בסבון כלים היא תחזור להזריח כמראה הרקיע.
ב. רבי משה שפירא היה מאד 'בריסקר' בדברים האלו. ודי בזה.
ג. התכלת של ראדזין הופרכה מהסיבה הפשוטה שמכניסים אותה לחום של כמה מאות מעלות, באופן שכל הצבע מן החי ממש ממש נעלם ומתבער מרוב חום הכבשן, ולא נותר ממנו אלא החנקן - אותו אפשר להוציא מ(כמעט) כל דבר אחר. הרב הרצוג כבר גילה את זה.
ד. פקח עיניך וראה, ימינה ושמאלה, תראה כמה ת"ח מוציאים רק שש חוטים מכל כנף, כמה לא מברכים על הטלית גדול שלהם, כמה מגיעים למקוה רק בשעות לא שעות ומצטנעים בפינה...


חדא
הודעות: 189
הצטרף: 07 ספטמבר 2018, 01:45
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 61 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי חדא » 30 יולי 2019, 01:35

יהושע כתב:
29 יולי 2019, 23:45
בן של רב כתב:
29 יולי 2019, 20:14
יהושע כתב:
28 יולי 2019, 18:43

זה שאלה טובה, אבל זה צריך לשאול את מרן, הוא עדיין בחיים ואפשר לשאול אותו.
על השאלה למה הוא לא לובש בעצמו הוא ענה שזה יהיה כמו הוראה לרבים, וכיון שאין רוב הציבור יכול לעמוד בו אינו רוצה להורות לרבים, אז שאלו אותו שילבש בצנעא, אז הוא ענה מי אומר שאני לא לובש בצנעא.
זה יותר מידי דרמטי!
מה מקור המידע?
איש מפי איש 
שוב אפשר לברר אצל הגר "ח בעצמו, תמיד היה עיקר טענתו שנגנז, ומזה כבר חזר לגמרי כמו שמעיד הרב יחזקאל טופורביץ. 


שקר וכזב!


שניאור
משתמש ותיק
הודעות: 461
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 196 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי שניאור » 30 יולי 2019, 07:20

לענין כתב:
30 יולי 2019, 00:42
ב. רבי משה שפירא היה מאד 'בריסקר' בדברים האלו. ודי בזה.
ג. התכלת של ראדזין הופרכה מהסיבה הפשוטה שמכניסים אותה לחום של כמה מאות מעלות, באופן שכל הצבע מן החי ממש ממש נעלם ומתבער מרוב חום הכבשן, ולא נותר ממנו אלא החנקן - אותו אפשר להוציא מ(כמעט) כל דבר אחר. הרב הרצוג כבר גילה את זה.
למה בדיוק בזה הוא היה בריסקר, מסתמא יש לזה סיבה. (אגב לא זכיתי להכיר את ר' משה בכלל, רק מהכתבים שלו אני מתפעל מאוד)
הסיפור של הרב הרצוג כבר הופרך לגמרי, כבר ניסו מאות פעמים להוציא תכלת מדברים אחרים ע"י חום של כמה מאות מעלות וזה לא צלח כלל, כך שהתיאוריה של הרב הרצגו איננה נכונה.


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 30 יולי 2019, 08:28

שניאור כתב:
30 יולי 2019, 07:20
לענין כתב:
30 יולי 2019, 00:42
ב. רבי משה שפירא היה מאד 'בריסקר' בדברים האלו. ודי בזה.
ג. התכלת של ראדזין הופרכה מהסיבה הפשוטה שמכניסים אותה לחום של כמה מאות מעלות, באופן שכל הצבע מן החי ממש ממש נעלם ומתבער מרוב חום הכבשן, ולא נותר ממנו אלא החנקן - אותו אפשר להוציא מ(כמעט) כל דבר אחר. הרב הרצוג כבר גילה את זה.
למה בדיוק בזה הוא היה בריסקר, מסתמא יש לזה סיבה. (אגב לא זכיתי להכיר את ר' משה בכלל, רק מהכתבים שלו אני מתפעל מאוד)
הסיפור של הרב הרצוג כבר הופרך לגמרי, כבר ניסו מאות פעמים להוציא תכלת מדברים אחרים ע"י חום של כמה מאות מעלות וזה לא צלח כלל, כך שהתיאוריה של הרב הרצגו איננה נכונה.
ומה זה כחול פרוסי? וגם זה דוהה מהר מאוד וגרע הרבה מקלא אילן.
 


לענין
הודעות: 63
הצטרף: 24 אוקטובר 2017, 20:40
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 40 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי לענין » 30 יולי 2019, 21:26

שניאור כתב:
30 יולי 2019, 07:20
לענין כתב:
30 יולי 2019, 00:42
ב. רבי משה שפירא היה מאד 'בריסקר' בדברים האלו. ודי בזה.
ג. התכלת של ראדזין הופרכה מהסיבה הפשוטה שמכניסים אותה לחום של כמה מאות מעלות, באופן שכל הצבע מן החי ממש ממש נעלם ומתבער מרוב חום הכבשן, ולא נותר ממנו אלא החנקן - אותו אפשר להוציא מ(כמעט) כל דבר אחר. הרב הרצוג כבר גילה את זה.
למה בדיוק בזה הוא היה בריסקר, מסתמא יש לזה סיבה. (אגב לא זכיתי להכיר את ר' משה בכלל, רק מהכתבים שלו אני מתפעל מאוד)
הסיפור של הרב הרצוג כבר הופרך לגמרי, כבר ניסו מאות פעמים להוציא תכלת מדברים אחרים ע"י חום של כמה מאות מעלות וזה לא צלח כלל, כך שהתיאוריה של הרב הרצגו איננה נכונה.
הוא היה בריסקר בהשקפות בהכל, ובכל מה שנוגע למסורת. בלי קשר לתכלת.
כן הצליחו לא הצליחו. עובדה שדם החלזון לא שורד בכזה חום וממילא הוא נעלם לגמרי וזה לא נקרא שצובעים בו ודי בזה.
 


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 794
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 181 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי איש ווילנא » 31 יולי 2019, 00:34

הוא לא היה בריסקר
אלא עצמאי
אבל הרבה הרבה יותר קיצוני מבריסקר [כמובן בתחומים מסויימים]


שניאור
משתמש ותיק
הודעות: 461
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 196 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי שניאור » 04 אוגוסט 2019, 19:26

לענין כתב:
30 יולי 2019, 21:26
כן הצליחו לא הצליחו. עובדה שדם החלזון לא שורד בכזה חום וממילא הוא נעלם לגמרי וזה לא נקרא שצובעים בו ודי בזה.
מעניין מאוד הדם נשרף לגמרי ולא נשאר ממנו שום דבר ובכל זאת מצליחים להוציא ממנו צבע שלא מצליחים להוציא משום דבר אחר, ועדיין זה לא נקרא שצובעים בו?

סמל אישי של משתמש

סענדער
הודעות: 160
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 15:30
מיקום: במקום שהמחשבה נמצאת, שם האדם נמצא!
נתן תודה: 83 פעמים
קיבל תודה: 81 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי סענדער » 07 אוגוסט 2019, 14:35

רבותי,
בכמה שקלים אפשר לזכות לקיים ספק מצוה דאורייתא!
אמנם כל זמן שאין הוראה לרבים לעשות כן - לא צריך ללבוש תכלת. 
אבל כן כדאי ללבוש תכלת. 
ואם אי אפשר בפרהסיה, אפשר בצנעה.
אז שימו את הויכוחים בצד
ותרוצו לקנות תכלת.
https://chanut.tekhelet.com



 


יש מהם שאומרים
הודעות: 18
הצטרף: 09 אוגוסט 2019, 16:22
נתן תודה: 2 פעמים
קיבל תודה: 5 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יש מהם שאומרים » 18 אוגוסט 2019, 10:16

יהושע כתב:
26 יולי 2019, 16:30
נבשר כתב:
26 יולי 2019, 14:59
א' כיון שלא אמרו מתי יצא מגינזה שלו, הדבר ברור, קצת מזכיר לי התשובה שאם משיח יבוא תדע כבר שהוא הגיע.
ב' לכאו' זה נכלל בשאר דברים שנגנזו מאיתנו כגון ארון וכו', וזה הכונה נגנז, לא שלא מוצאים. באוזניי שמעתי מהגר"מ שפירא שהתכלת נגנז, ותכלת לא מוצאים באינטרנט, הדבר בעצם נגנז. כמו שאת הארון א"א למצוא. ההשווואה לארון כמדומה שלא שמעתי ממנו.
ממש ככה? באוזנך שמעת? מרבי משה שפירא? וואוו, א״כ באמת צ״ע גדול על התכלת המפוקפק הזה, אני כבר שוקל לחזור בי מהכל.

 
נבשר כתב:
28 יולי 2019, 14:10
יהושע כתב:
28 יולי 2019, 11:42
כך שברור שאם רבי משה שפירא היה רואה כל המקורות הנ״ל היה גם הולך בעקבות הישועות מלכו ורבי חיים קנייבסקי והיה חוזר בו.
אני לא מכיר את הסוגיא בכלל, למי שקצת הכיר את הגר"מ שפירא ידע שדבר לא נעלם מנגד עיניו, והיה בקי בכל התורה בכל. ולא היה מביע דעתו בלי מקורות.
 
לענין כתב:
30 יולי 2019, 00:42
תיקון של כמה עובדות.
א. התכלת לא דוהה בכלל. הצמר הוא זה שמתלכלך. כמו שכל ציצית לבנה נראית אחרי תקופה אפורה, זה בדיוק הסיבה שהתכלת נראית דהויה. אם תשטוף אותה בזהירות בסבון כלים היא תחזור להזריח כמראה הרקיע.
ב. רבי משה שפירא היה מאד 'בריסקר' בדברים האלו. ודי בזה.
אני שמעתי שיעור מרבי משה שפירא זצ"ל שהאריך לבאר את ענין התכלת וביאר שבימינו זה לא שייך כיון שזה נגנז ויתגלה רק עם ביאת המשיח בב"א כמו כל שאר הדברים שנגנזו כאפר פרה וארון הברית וצנצנת המן וארץ ישראל (שכל מה שאנו רואים היום בארץ זה אחרי שנגנזה).
לאחר השיעור ניגש אליו בחור צעיר ושאל אותו למה לא ללבוש תכלת?
ענה לו ר' משה בחריפות "שתדע את כל התורה כולה תבוא אלי לבית ואסביר לך שוב"!!!
הבחור ניסה שוב לשאול מה למעשה וקיבל תשובה באותם מילים.


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 18 אוגוסט 2019, 12:04

יש מהם שאומרים כתב:
18 אוגוסט 2019, 10:16
יהושע כתב:
26 יולי 2019, 16:30
נבשר כתב:
26 יולי 2019, 14:59
א' כיון שלא אמרו מתי יצא מגינזה שלו, הדבר ברור, קצת מזכיר לי התשובה שאם משיח יבוא תדע כבר שהוא הגיע.
ב' לכאו' זה נכלל בשאר דברים שנגנזו מאיתנו כגון ארון וכו', וזה הכונה נגנז, לא שלא מוצאים. באוזניי שמעתי מהגר"מ שפירא שהתכלת נגנז, ותכלת לא מוצאים באינטרנט, הדבר בעצם נגנז. כמו שאת הארון א"א למצוא. ההשווואה לארון כמדומה שלא שמעתי ממנו.
ממש ככה? באוזנך שמעת? מרבי משה שפירא? וואוו, א״כ באמת צ״ע גדול על התכלת המפוקפק הזה, אני כבר שוקל לחזור בי מהכל.
 
נבשר כתב:
28 יולי 2019, 14:10
יהושע כתב:
28 יולי 2019, 11:42
כך שברור שאם רבי משה שפירא היה רואה כל המקורות הנ״ל היה גם הולך בעקבות הישועות מלכו ורבי חיים קנייבסקי והיה חוזר בו.
אני לא מכיר את הסוגיא בכלל, למי שקצת הכיר את הגר"מ שפירא ידע שדבר לא נעלם מנגד עיניו, והיה בקי בכל התורה בכל. ולא היה מביע דעתו בלי מקורות.
 
לענין כתב:
30 יולי 2019, 00:42
תיקון של כמה עובדות.
א. התכלת לא דוהה בכלל. הצמר הוא זה שמתלכלך. כמו שכל ציצית לבנה נראית אחרי תקופה אפורה, זה בדיוק הסיבה שהתכלת נראית דהויה. אם תשטוף אותה בזהירות בסבון כלים היא תחזור להזריח כמראה הרקיע.
ב. רבי משה שפירא היה מאד 'בריסקר' בדברים האלו. ודי בזה.
אני שמעתי שיעור מרבי משה שפירא זצ"ל שהאריך לבאר את ענין התכלת וביאר שבימינו זה לא שייך כיון שזה נגנז ויתגלה רק עם ביאת המשיח בב"א כמו כל שאר הדברים שנגנזו כאפר פרה וארון הברית וצנצנת המן וארץ ישראל (שכל מה שאנו רואים היום בארץ זה אחרי שנגנזה).
לאחר השיעור ניגש אליו בחור צעיר ושאל אותו למה לא ללבוש תכלת?
ענה לו ר' משה בחריפות "שתדע את כל התורה כולה תבוא אלי לבית ואסביר לך שוב"!!!
הבחור ניסה שוב לשאול מה למעשה וקיבל תשובה באותם מילים.
אז יש לנו פה מחלוקת רבי משה שפירא עם המהרי״ל והחמדת שלמה והמלבי״ם, לכן ראוי להחמיר בדאורייתא כהמהרי״ל ודעימיה אע״פ שכמובן רבי משה שפירא היה גדול מכולם ודבריו יותר מסתברים.
 


יש מהם שאומרים
הודעות: 18
הצטרף: 09 אוגוסט 2019, 16:22
נתן תודה: 2 פעמים
קיבל תודה: 5 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יש מהם שאומרים » 18 אוגוסט 2019, 13:43

יהושע כתב:
18 אוגוסט 2019, 12:04
יש מהם שאומרים כתב:
18 אוגוסט 2019, 10:16


אני שמעתי שיעור מרבי משה שפירא זצ"ל שהאריך לבאר את ענין התכלת וביאר שבימינו זה לא שייך כיון שזה נגנז ויתגלה רק עם ביאת המשיח בב"א כמו כל שאר הדברים שנגנזו כאפר פרה וארון הברית וצנצנת המן וארץ ישראל (שכל מה שאנו רואים היום בארץ זה אחרי שנגנזה).
לאחר השיעור ניגש אליו בחור צעיר ושאל אותו למה לא ללבוש תכלת?
ענה לו ר' משה בחריפות "שתדע את כל התורה כולה תבוא אלי לבית ואסביר לך שוב"!!!
הבחור ניסה שוב לשאול מה למעשה וקיבל תשובה באותם מילים.
אז יש לנו פה מחלוקת רבי משה שפירא עם המהרי״ל והחמדת שלמה והמלבי״ם, לכן ראוי להחמיר בדאורייתא כהמהרי״ל ודעימיה אע״פ שכמובן רבי משה שפירא היה גדול מכולם ודבריו יותר מסתברים.

רבי משה עצמו היה מתרעם על כך שאתה משוה אותו לאחד מן ראשוני האחרונים הוא היה אומר שמצידינו כיום אין הבדל בין ר' עקיבא לר' עקיבא איגר אנחנו צריכים להתייחס לדברי שניהם באותה הדרת קודש.
לאיזה מהרי"ל כוונתך?
 


איתי
הודעות: 2
הצטרף: 20 יולי 2019, 21:55
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי איתי » 18 אוגוסט 2019, 14:22

אני עוד לא הבנתי איך יש כאלה כמויות של תכלת והרי ידוע שהחילזון עולה רק פעם בשיבעים שנה והוא קטן וא"כ איך זה יכול להיות אשמח אם מישהו יכול ליישב לי את תמיהתי.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 794
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 181 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי איש ווילנא » 18 אוגוסט 2019, 14:30

יש מהם שאומרים כתב:
18 אוגוסט 2019, 10:16
אני שמעתי שיעור מרבי משה שפירא זצ"ל שהאריך לבאר את ענין התכלת וביאר שבימינו זה לא שייך כיון שזה נגנז ויתגלה רק עם ביאת המשיח בב"א כמו כל שאר הדברים שנגנזו כאפר פרה וארון הברית וצנצנת המן וארץ ישראל (שכל מה שאנו רואים היום בארץ זה אחרי שנגנזה).
לאחר השיעור ניגש אליו בחור צעיר ושאל אותו למה לא ללבוש תכלת?
ענה לו ר' משה בחריפות "שתדע את כל התורה כולה תבוא אלי לבית ואסביר לך שוב"!!!
הבחור ניסה שוב לשאול מה למעשה וקיבל תשובה באותם מילים.

משהו מבין את הסיפור? אם כן שיסביר.

ובקשר לשיעור ממתי ארץ ישראל נגנזה.


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 18 אוגוסט 2019, 15:08

איתי כתב:
18 אוגוסט 2019, 14:22
אני עוד לא הבנתי איך יש כאלה כמויות של תכלת והרי ידוע שהחילזון עולה רק פעם בשיבעים שנה והוא קטן וא"כ איך זה יכול להיות אשמח אם מישהו יכול ליישב לי את תמיהתי.
עולה ליבשה פעם בשבעים שנה אבל צדים אותו גם בשאר שנים.
 


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 99 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות הרבנים שמסכימים שיפרסמו את עמדתם בענין התכלת.

שליחה על ידי יהושע » 18 אוגוסט 2019, 15:09

יש מהם שאומרים כתב:
18 אוגוסט 2019, 13:43
יהושע כתב:
18 אוגוסט 2019, 12:04
יש מהם שאומרים כתב:
18 אוגוסט 2019, 10:16


אני שמעתי שיעור מרבי משה שפירא זצ"ל שהאריך לבאר את ענין התכלת וביאר שבימינו זה לא שייך כיון שזה נגנז ויתגלה רק עם ביאת המשיח בב"א כמו כל שאר הדברים שנגנזו כאפר פרה וארון הברית וצנצנת המן וארץ ישראל (שכל מה שאנו רואים היום בארץ זה אחרי שנגנזה).
לאחר השיעור ניגש אליו בחור צעיר ושאל אותו למה לא ללבוש תכלת?
ענה לו ר' משה בחריפות "שתדע את כל התורה כולה תבוא אלי לבית ואסביר לך שוב"!!!
הבחור ניסה שוב לשאול מה למעשה וקיבל תשובה באותם מילים.
אז יש לנו פה מחלוקת רבי משה שפירא עם המהרי״ל והחמדת שלמה והמלבי״ם, לכן ראוי להחמיר בדאורייתא כהמהרי״ל ודעימיה אע״פ שכמובן רבי משה שפירא היה גדול מכולם ודבריו יותר מסתברים.
רבי משה עצמו היה מתרעם על כך שאתה משוה אותו לאחד מן ראשוני האחרונים הוא היה אומר שמצידינו כיום אין הבדל בין ר' עקיבא לר' עקיבא איגר אנחנו צריכים להתייחס לדברי שניהם באותה הדרת קודש.
לאיזה מהרי"ל כוונתך?

המהריל כתב שבקל יכול התכלת לחזור כיון שהסמג כתב סימנים, וכן כתבו עוד כמה אחרונים, אבל כנראה שהם לא ידעו כל התורה כולה כמו רבי משה שפירא לכן לא הבינו שלא יתכן שהתכלת יחזור לפני הגאולה השלמה ממש.
 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot], אמונת אומן | 2 אורחים