המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

כל מה שקשור לכשרות, בצורה ענינית בלבד
כללי הפורום
כל אשכול שיסטה מענינו, ימחק לאלתר. כל משתמש שידון לגופם של אנשים או יכנס לענינים פוליטים וכיוצ"ב יורחק לצמיתות.

פותח הנושא
ייעוץ תורני
משתמש ותיק
הודעות: 307
הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
נתן תודה: 146 פעמים
קיבל תודה: 69 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי ייעוץ תורני » 19 אוגוסט 2019, 01:19

רקע:
מדובר בשיטה שהיא שילוב של שלש שיטות והיא מטפלת בעמקי התת מודע ומתדרכת את מערכות הגוף איך יוכלו לרפא גם בעיות פיזיות בריפוי עצמי (דבר שהגוף כבר כעת עושה יום יום בחלק גדול ממכאוביו) .

אני באופן אישי בדקתי את השיטה והצלחתי להשיג את החומר הכתוב שנלמד בקורסים כדי לוודא שאין בו שום כפירה או כיו"ב.
וכן שאלתי דעת תורה וקיבלתי היתר לטיפול זה.
(ואמנם אשמח להכיר דעות נוספות).

כמו"כ אני בעצמי טופלתי במשך 6 השנים האחרונות כמה וכמה פעמים בכמה וכמה ענינים שונים ומשונים שסבלתי מהם בעבר - ע"י שני ידידים שלי בני תורה יראי שמים שעוסקים בזה בתחושת שליחות עמוקה להועיל ולהיטיב לבריות.
וב"ה שמאוד נהניתי מהתועלת המהירה והמוצלחת בס"ד.
(ולא אאריך בזה שלא יחשדוני כפרסומאי מתגנב... והייתם נקיים).

אציין כי במשך השנים מאז הטיפולים מצאתי באקראי אסמכתאות רבות בש"ס וראיות חזקות לנכונות ולחכמת שיטת הטיפול הזו ואכמ"ל.

והנה יש רבים וטובים שכאשר הם ששומעים על שיטה מוזרה כזו (מה שנכון במבט ראשון) חוששים בצדק מאיסורי "לא תנחשו" "דרכי האמורי" וכדו'.
ובפרט מתעורר החשש בעקבות סיפורים ידועים על רפואה בע"ז מהמזרח הרחוק (הפעם באמת אין כל קשר)

לכן כל מי שיודע ומכיר מוזמן להביא כאן עדויות על דעות וסברות של רבנים בענין זה לתועלת הרבים.
נא להקפיד >לא< לצטט רבנים שאוסרים >מספק< ומחששות שנובעות מחוסר ידיעה וחוסר היכרות הגורמים בצדק לספקנות חשדנות והרבה זהירות.

אלא אבקש מאוד להביא רק דעות של רבנים דגולים שבאמת ביררו ולמדו היטב את כל מה שמאחורי השיטה הזו ומכירים גם את שיטות הראשונים והפוסקים בענינים אלו.
(אלו סוגיות שלא רבים יחכמו בהם!
ועכ"פ לי >לא ידוע< על בית מדרש כלשהו שלומדים סוגיות אלו בעיון יסודי ומעשי - כי זה באמת כמעט לא מעשי מלבד אי אלו מקרים חריגים כגון דא).

בעבר ראיתי שני ספרים הלכתיים שנתחברו על הנושא הזה
אחד בעד ואחד נגד. [לצערי שכחתי את שמותיהם].
אני באופן אישי התרשמתי לאחר הקריאה בשניהם - שדוקא הספר המתיר הוא הצודק.
[ולו בגלל שהוא ברמה פי עשר הן בעומק העיון והן בליקוט וסידור המקורות, אבל גם מצד הטענות עצמם, אך בכנות לא אוכל לומר שמיציתי את הענין].


ברו
הודעות: 22
הצטרף: 21 ינואר 2019, 22:36
נתן תודה: 96 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי ברו » 19 אוגוסט 2019, 11:10

הגאון רבי יחזקאל דרברמדיקר מבני ברק עסק תקופה ארוכה בעניין, תוך עיון הלכתי ומעשי בצורה יסודית מאד, לא ידוע לי מה עלה בחכתו.


דורדיא
משתמש ותיק
הודעות: 461
הצטרף: 30 אפריל 2018, 23:31
נתן תודה: 228 פעמים
קיבל תודה: 197 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי דורדיא » 19 אוגוסט 2019, 11:45

מהי שיטת שלושת המימדים?


גבריאל פולארד
משתמש ותיק
הודעות: 373
הצטרף: 11 ספטמבר 2017, 20:00
נתן תודה: 632 פעמים
קיבל תודה: 203 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי גבריאל פולארד » 19 אוגוסט 2019, 13:20

הרב דינר שליטא, על השימוש במטוטלת, מים חיים, חשון עח.pdf
עלונים בנושא מח אחד ושלושת המימדים.pdf
פסק הלכה הרב אופמאן מו''צ העדה החרדית בעניין רפואה הוליסטית.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


כרם
משתמש ותיק
הודעות: 346
הצטרף: 13 ספטמבר 2017, 15:52
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 110 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי כרם » 19 אוגוסט 2019, 15:02

על נתיב א' ב'

נתיב אלף בית.JPG
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 794
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 181 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי איש ווילנא » 19 אוגוסט 2019, 16:27

הרב מורגנשטרןן תלמיד הרב אלישיב
טוען שחקר את הנושא מבחינה מציאותית לעומקו
והוא סבור שזה אסור
מלבד מה שסבור שאינו מביא תועלת
ומכלה ממונם של ישראל


בן ישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 337
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 123 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי בן ישיבה » 19 אוגוסט 2019, 18:11

יש ספר בשם שאלת המטוטלת,
הוא מתייחס יותר על האבחון שנעשה בטיפול שלשת המימדים, ולא על עצם הטיפול,
הוא ספר מקיף בנושא ומסיק לאיסור,

אך לענ"ד איני מבין כלל, הרי לכולנו ברור כי ההבנה וחקר נושאים אלו קשה ביותר, אין במציאות להגיע להבנת דרכי הטיפול איך זה עובד ע"י קריאה בספר זה או מאמר זה, כדי להבין היטב איך דברים אלו עובדים יש לחקור בכל מיני ספרים בכל השפות שבעולם, וכולי האי ואולי,
מאידך זה מהשאלות החמורות על הצד שאין זה דבר טבעי, האיסורים הכרוכים בכך הם מדרכי האמורי עד לאביזרייהו דע"ז, וכו',
על כן מעולם לא זכיתי להבין את הגישה בנושאים מעין אלו מאלו שהלכו לטפל בזה, והלא אפילו אם הוא רק ספק קל יש להתרחק מכגון דא, ( ואיני מדבר כאחד שאין זה נוגע אלי בכלל, כי לדאבוני זה נוגע לי היטב כאשר בני דוד בן רישא פראדל לרפו"ש יש לו מחלה מאד נדירה בכלי הדם הגורם לדלקות בוושט ועד היום העיקר מה שהוא ניזון הא ע"י פג - צינור האזנה כמעט ולא דרך הפה, ויש אחד שבנו היה מטופל אצל אותו רופא יחד איתי והוא הלך לאחד הטיפולים מעין אלו אצל אחד בעיר ביתר עילית וזה עזר לו כבר לפני כמה שנים ואנחנו עד היום עדיין מתמודדים עם זה ומתפללים להקב"ה שישלח רפו"ש במהרה, ואעפ"כ לאחר התייעצות עם רבי ומורי הבהיר לי היטב את חומרת הנושא, כאשר אפילו רק בספק קל יש להתרחק מדברים אלו),


חייםחיים
הודעות: 7
הצטרף: 23 יוני 2019, 21:43
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי חייםחיים » 19 אוגוסט 2019, 20:08

פה מפיק מרגליות
ידוע ומפורסם שיעוריו של הג''ר מנשה ישראל
רייזמן שליט''א - פה מפיק מרגליות. לפני הרבה
שנים החליט ר' מנשה ישראל להכנס לעובי הקורה
ולברר נושא מורכב זה ומסר על זה 'סדרת
שיעורים' )ליל שישי ג' אלול תשע''ג ואילך( מקיפים
ומסכמים בעניין מטוטלת, כישוף, מח אחד, וכל
סוגי המיסטיקה המצויים.
גם בארגון הקירוב
'הידברות' הוא הסמכות התורנית אליו מפנים את
כל השאלות בנושאים מסועפים אלו.
בהקדמה לשיעור הוא מספר, כבר יותר מ- 10
שנים אני חוקר בודק ודורש את כל הנושאים
הקשורים לנושא זה, וכן בגדרים ההלכתיים של
המצוה היסודית המפורשת בתורה )פרשת שופטים
דברים יח יג( תָּ מִ ים תִ הְ יֶה עִ ם ה' אֱֹלהֶ יָך: והוסיף,
''נדמה לי שבמרוצת השנים הספקתי לראות את כל
הספרות התורנית שנכתבה בנושא זה''.
הוא מוסיף - כיום העולם נהפך לכפר גלובלאי
קטן, וכל מה שקורה באי נדח יודעים עליו מיד בכל
העולם, ממילא נכנסו כל הדברים המיסטיים שיש
בכל קצוות תבל גם אצל ציבור המדקדקים
במצוות, שיש כיום המון מטפלים בשיטות שונות,
וצריך לברר כל דבר האם הוא מותר או לא.
לשמיעת השיעורים במערכת השיעורים
הממוחשבת של 'קול הדף' חייג 026400000 ,עם
המענה הקש 2 לבחירת שפת האידיש, כעת הקש -2
3-8-5-2-3 להשמעת נושא זה, במאגר נמצא כרגע 21
שיעורים - הקש את מספר השיעור הרצוי. או
לחילופין; עם המענה הקש 1 לבחירת שפת
העברית, הקש 94 לנושא זה, הקש את מספר
השיעור הרצוי.
השיעורים נמצאים גם במאגר הממוחשב של
'קול הלשון', להשמעה חייג 036171111


העתק מגליון עומק הפשט שהובא לעיל.


יוסף ה'
הודעות: 112
הצטרף: 30 מאי 2019, 00:12
נתן תודה: 66 פעמים
קיבל תודה: 37 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי יוסף ה' » 19 אוגוסט 2019, 20:16

1. כל עניין הזה של שלושת המימדים, מבוסס ביסודו על תיאוריה של ד"ר סארנו מארה"ב שטען כי קשיים נפשיים (ברובם בלתי מודעים, מודחקים) גורמים לתגובה של הגוף בצורה כזו או אחרת, ודעתו הטיפול בהם הוא באמצעות המודעות לקושי הנפשי והוצאתו (כלומר להפסיק את הדחקתו).

2. על בסיס התיאוריה הזאת, שכמדומני כל אחד יכול להסכים איתה, ואף המערכת הרפואית כיום אינה מתנגדת לה (בשונה מהעבר, שהתייחסו לכאבים וחוליים, במובן הפיזי שלהם נטו), בנו הרבה תיאוריות של ריפוי של הוצאת הקשיים.

3. בתורת שלושת המימדים, חשים ע"י שריר המטופל את תגובת השריר שלו למושגים ו/או למילים מסויימות, וע"י כך ניתן להבין מה הקושי הנפשי, כמו כן הריפוי הוא באותה הדרך ע"י החדרת מסרים למטופל.

4. ישנם מטפלים רבים המשתמשים באמצעות "מטולטלת" לאבחן את הבעיה ו/או הקושי, פעולת המטולטלת היא בגדול לקחת תליון להחזיק בו ולומר את האיבחון שנראה (פלוני קשה לו עם אבא שלו?) ולראות איך המטולטלת מגיבה, האם היא נעה בעיגול (=כן) או שהיא נעה מצד לצד (=לא).

לדעתי האישית,
1. תיאוריה סבירה.
2. קשה מאוד להוציא קושי נפשי נעלם, ובעיקר להוכיח שהיה ויצא וכו', ולכן כל תורה הנאמרת בעניין, לא ניתנת להוכחה, והיא גורמת לשומעים לעקם אף או לסובב את האצבע על הרקה.
3. כנ"ל 2 אין לכך הוכחות מדעיות (וכנראה גם לא יהיו) והכל תלוי באמונה ברעיון, באופן אישי אני לא מאמין לכך בכלום, אני מכיר הרבה ש"נושעו" ומכיר הרבה ש"לא נושעו", כך שלדעתי זה עזר בעיקר למקרים קלים, ומה שעזר היה בעיקר המודעות שנוספה וקצת פסיכולוגיה בגרוש שהמטפל אסף וליקט.
4. עניין המטולטלת, הוא מזעזע, ולדעת חלק מהפוסקים ה"ז איסור ניחוש מדאו'. לבד מכך זה פשוט שטות ומצחיק אותי עד עצבים את מי שמאמין בזה.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 794
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 181 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי איש ווילנא » 19 אוגוסט 2019, 20:29

הרפואה עצמה מגיעה ממזרח הרחוק ולא על בסיס של ד"ר מארה"ב


יוסף ה'
הודעות: 112
הצטרף: 30 מאי 2019, 00:12
נתן תודה: 66 פעמים
קיבל תודה: 37 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי יוסף ה' » 19 אוגוסט 2019, 20:34

מה שהיא באה לרפא (המחלה) זה על בסיס ד"ר סארנו וכמו שכתבתי


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 794
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 181 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי איש ווילנא » 19 אוגוסט 2019, 20:42

זה עדיין לא אומר שהרפואה הזו נכונה אם יש אייזה תאוריה שאפשר להסביר אותה
המחקר הסטיסטי שעשו על זה התוצאה הייתה שזה לא מרפא


יוסף ה'
הודעות: 112
הצטרף: 30 מאי 2019, 00:12
נתן תודה: 66 פעמים
קיבל תודה: 37 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי יוסף ה' » 19 אוגוסט 2019, 20:44

איש ווילנא כתב:
19 אוגוסט 2019, 20:42
זה עדיין לא אומר שהרפואה הזו נכונה אם יש אייזה תאוריה שאפשר להסביר אותה
המחקר הסטיסטי שעשו על זה התוצאה הייתה שזה לא מרפא

המחקר הסטטיסטי על שלושת המימדים? היכן מקורו? (אני פשוט לא מאמין שחוקר יבזבז זמן להפריך דבר שאין לו בסיס)


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 794
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 181 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי איש ווילנא » 19 אוגוסט 2019, 20:47

יוסף ה' כתב:
19 אוגוסט 2019, 20:44
איש ווילנא כתב:
19 אוגוסט 2019, 20:42
זה עדיין לא אומר שהרפואה הזו נכונה אם יש אייזה תאוריה שאפשר להסביר אותה
המחקר הסטיסטי שעשו על זה התוצאה הייתה שזה לא מרפא

המחקר הסטטיסטי על שלושת המימדים? היכן מקורו? (אני פשוט לא מאמין שחוקר יבזבז זמן להפריך דבר שאין לו בסיס)

עושים על זה מחקרים משום שזה נושא בוער בעולם ויש מליארדים שמסתובבים סביב רפואות מסוג זה [אתה צריך להבין שהיום זה מקצוע שנלמד באונברסטאות עם תעודה]
יש ספר [מקצועי מאוד] סביב כל הרפואות מסוג זה [שמעתי עליו מכמה. אם כי לא ראיתי בעצמי] שמתאר את המחקרים סביב רפואות אלו. מדובר על בדיקות של סטיסטיקה והוא מעלה שחוץ מדיקור שעוזר לדברים מאוד מסויימים אף אחד מהדברים לא עוזר
קראתי עוד פעם את הודעתך הארוכה ואני מבין שאתה לא מאמין בכל רפואות אלו לא כמו שחשבתי בתחילה


בן ישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 337
הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
נתן תודה: 103 פעמים
קיבל תודה: 123 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי בן ישיבה » 20 אוגוסט 2019, 02:35

יוסף ה' כתב:
19 אוגוסט 2019, 20:16
1. כל עניין הזה של שלושת המימדים, מבוסס ביסודו על תיאוריה של ד"ר סארנו מארה"ב שטען כי קשיים נפשיים (ברובם בלתי מודעים, מודחקים) גורמים לתגובה של הגוף בצורה כזו או אחרת, ודעתו הטיפול בהם הוא באמצעות המודעות לקושי הנפשי והוצאתו (כלומר להפסיק את הדחקתו).

2. על בסיס התיאוריה הזאת, שכמדומני כל אחד יכול להסכים איתה, ואף המערכת הרפואית כיום אינה מתנגדת לה (בשונה מהעבר, שהתייחסו לכאבים וחוליים, במובן הפיזי שלהם נטו), בנו הרבה תיאוריות של ריפוי של הוצאת הקשיים.

3. בתורת שלושת המימדים, חשים ע"י שריר המטופל את תגובת השריר שלו למושגים ו/או למילים מסויימות, וע"י כך ניתן להבין מה הקושי הנפשי, כמו כן הריפוי הוא באותה הדרך ע"י החדרת מסרים למטופל.

4. ישנם מטפלים רבים המשתמשים באמצעות "מטולטלת" לאבחן את הבעיה ו/או הקושי, פעולת המטולטלת היא בגדול לקחת תליון להחזיק בו ולומר את האיבחון שנראה (פלוני קשה לו עם אבא שלו?) ולראות איך המטולטלת מגיבה, האם היא נעה בעיגול (=כן) או שהיא נעה מצד לצד (=לא).

לדעתי האישית,
1. תיאוריה סבירה.
2. קשה מאוד להוציא קושי נפשי נעלם, ובעיקר להוכיח שהיה ויצא וכו', ולכן כל תורה הנאמרת בעניין, לא ניתנת להוכחה, והיא גורמת לשומעים לעקם אף או לסובב את האצבע על הרקה.
3. כנ"ל 2 אין לכך הוכחות מדעיות (וכנראה גם לא יהיו) והכל תלוי באמונה ברעיון, באופן אישי אני לא מאמין לכך בכלום, אני מכיר הרבה ש"נושעו" ומכיר הרבה ש"לא נושעו", כך שלדעתי זה עזר בעיקר למקרים קלים, ומה שעזר היה בעיקר המודעות שנוספה וקצת פסיכולוגיה בגרוש שהמטפל אסף וליקט.
4. עניין המטולטלת, הוא מזעזע, ולדעת חלק מהפוסקים ה"ז איסור ניחוש מדאו'. לבד מכך זה פשוט שטות ומצחיק אותי עד עצבים את מי שמאמין בזה.
אם איני טועה בספר שאלת המטוטלת בהתייחסותו לשלש המימדים הוא טוען שעיקר הבעיה היא באבחון הנעשה ע"י השריר,
דרך אגב מחבר הספר הוא אחד בשם הר' אלחנן גרין שהוא בעצמו התעסק בתחום זה והיה מטפל בזה והיה לו הרבה פרנסה, ולדבריו זה מאד עוזר, אך הוא עזב את זה לאחר שבירר את הנושא והגיע דעתו לאיסור ועל כך הוציא ספרו
 


פותח הנושא
ייעוץ תורני
משתמש ותיק
הודעות: 307
הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
נתן תודה: 146 פעמים
קיבל תודה: 69 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי ייעוץ תורני » 20 אוגוסט 2019, 02:40

כמדומה שהספר לא אובייקטיבי.

יש ספר כנגד שהוא פי כמה יותר מוצלח מכל הבחינות, נתחבר ע"י אחד מגדולי המו"צים באנגליה (שכחתי את שמו) .
הוא מתיר בתנאים מסויימים והוא ממש פותח הסוגיא לעומקה.

סמל אישי של משתמש

פעלעד
משתמש ותיק
הודעות: 534
הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 153 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי פעלעד » 20 אוגוסט 2019, 21:47

כאחד שבדק את הנושא ההלכתי והמציאותי משך מספר שנים טובות, יש לי המון מידע בעניין, מה שאין לי, זה פשוט זמן  ואנרגיה וכח נפשי להתחיל שוב עם כל הנושא שכבר נכתב ונדוש ונטחן היטב עד דק.
אחיותיי מטפלות גדולות בחו"ל בטיפולים אלו, ואחרי שהיה נוגע לי למעשה עבור רפואה בדקתי היטב.
ואכתוב בקצרה כמה שאספיק:

1. התייחסו כאן לספר שאלת המטוטלת של ר' אלחנן גרין, אחרי שקראתי המון ספרים ותשובות בענין הן מאוסרים והן ממתירים, דומני שהספר היחיד שמצאתי שמדבר לענין הן מהצד המציאותי והן מהצד ההלכתי, הוא הספר שאלת המטוטלת, רוב כותבי התשובות והמאמרים, ניתן לראות מבין השורות שאינם מכירים מקרוב את מציאות שיטות הטיפול ובונים את דבריהם על סמך מה שנאמר להם, כאשר כל אחד מהם מבין טיפה אחרת ומפרשן אחרת.  
ר' אלחנן גרין היה בעצמו מטפל משך מספר שנים, ובעקבות מספר אירועים שאירעו עמו הוא החל לחקור את הנושאר לעומק וישב עם חברותא משך חודשים וליבן היטב עד שיצא הספר לאור.
שוחחתי ארוכות מספר פעמים עם ר' אלחנן, הוא נפגש בשנים האחרונות עם המון רבנים בנושא, לדוגמא האדמו"ר מאמשינוב שמתיר חלקים מסויימים של הטיפולים ישב איתו 4 שעות (פעמיים שעתיים), היו דברים שר' אלחנן הסביר לו והרבי מאמשינוב השיב: "ככה? לא אמרו לי, את זה לא ידעתי" וכדומה, כלומר שהשמיטו ממנו כל מיני ידיעות במציאות הנושא שיכולים לשנות שיקול דעת בפסק ההלכתי.

2. יש בלבול עצום בהבנת אלו חששות יכולים להיות, החששות העיקריות הם איסור קוסם, וכן חוסר ידיעה וחשש להדבקות לכוחות טומאה וכדומה, ואסביר את דבריי:

קוסם
במספר מקומות ברמב"ם מבואר שקוסם אינו פעולה על טבעית, אלא גילוי מידע מהכח המדמה שבאדם ע"י פעולה, ובמקום אחד כותב הרמב"ם שכח המדמה הוא כינוי לתת מודע של האדם, נמצא שגילוי מידע מהתת מודע ע"י פעולות הוא הוא איסור קוסם. לזה כו"ע מסכימים.
המחלוקת בין הרבנים כיום הוא בדיוקים בדברי הרמב"ם אלו סוגי פעולות צריך כדי שיהיה אסור, המתירים טוענים עם ראיות שרק פעולות עם ריכוז עצום וכדומה הם אסורים, ואילו האוסרים טוענים גם הם עם ראיות שכל פעולה שהיא לגילוי מהתת מודע יש בו איסור קוסם דאורייתא.
כעת כל השיטות הללו מטוטלת, מח אחד, שלושת הממדים והמסתעף משתמשים בהם בידיעות שבתת מודע, נמצא שיש בדורינו מחלוקת רבנים בהבנת הרמב"ם כאשר לפי דעת חלק מהם יש כאן איסור דאורייתא של קוסם ולדעת חלק מהם לא.

חשש לכוחות טומאה
בהיות שכל אופן פעולת אלו השיטות לא הוכח מדעית באופן ברור, וכל החוקרים הכי גדולים בעולם אומרים שבתכלס הראיה שזה טיפול נכון הוא רק מחמת המציאות שרואים שזה עובד אבל לא בגלל שמבינים איך שזה עובד, זה כבר בעייתי, כי למעשה אין אף אחד שיכול לקום ולהשבע עם ס"ת בהסבר איך בדיוק זה עובד, הכל תיאוריות, ועל סמך תיאוריות שהם או כן או לא על סמך זה יכולים להתיר?
לדוגמא, כל מלמדי השיטות מלמדים שיש כח אנרגיה אוניברסלי, וכל מטפל מתקשר עם הכח האוניברסלי הזה וממנו ממשיך את כח האנרגיה (ואגב ע"ז אמר הרבי מאמשינוב שלא אמרו לו שמסבירים שיש כח אוניברסלי וכו'). כעת הבעיה ראשית שאין הוכחה לקיום כח כזה, ואם באמת לא קיים אז מאיפה ממשיכים את הכח? שנית, עבודת כוכבים לא היה טיפשות, בראשונים מבואר שיכולים להמשיך כוחות דרך הכוכבים והשמש וכו', והבעיה בזה שכל כח שממשיכים דרך אמצעי ולא ישירות מהקב"ה הוא אסור ונחשב עבודת כוכבים, כעת אם יש מציאות של כח מסויים בעולם שמשפיע אנרגיה, מיהו זה שהמציאות ברורה לו כ"כ כדי להגיד שאין בזה איסור ע"ז בהמשכת כוחות דרך אמצעי כאשר בפועל הכל רק תיאוריות?
וכל זה על קצה המזלג, דברתי עם מקובלים גדולים כמו הגרי"מ מורגנשטרן שליט"א והגרי"מ ארלנגר שליט"א שטוענים שמי שלמד בעיון את כתבי האריז"ל בענייני רוחות ונשמות וגלגולים ודיבוקים, מבין היטב כמה מקורות טומאה יש שניתן להמשיך מהם אפילו בטעות בלי ידיעה מהיכן ממשיכים, מספיק להמשיך על דעת המלמד שממשיך על דעת מי שלימד אותו עד שמגיעים לגוי הראשון שהמציא והיה ממשיך דרך הקטרה לע"ז וכדומה.

הגרי"מ מורגנשטרן שליט"א החל לחקור את הנושא כבר בשנת תשס"ו, בהיותו בעל מח נפלא ובקי גם באנגלית, הוא קרא המון מספרי החוקרים הגויים על שיטות אלו, וכן הזמין אליו פרופסורים גדולים, הוא כתב תשובותיו לאיסור בספרו שו"ת ים החכמה, הוא סיפר לי שכאשר שלח את תשובותיו לבעל שבט הלוי זצ"ל, התקשר אליו הרב וואזנר ואמר לו שהוא מסכים עם דבריו, וכל זמן שלא יוכח בבירור אחרת ממה שהוא מתאר בכתביו אזי יש בזה חשש גדול.
גם הגרד"א מורגנשטרן שליט"א תלמיד הרב אלישיב טוען שהרב אלישיב מינהו לבדוק את הנושא והגדיר לו שזה דרך שיטות אלו ניתן לדעת גם עתידות הרי שברור שאינו טבעי וזה אסור, וביודעי ומכירי קאמינא שניתן לדעת עתידות, כאשר אנשים מבני משפחתי בדקו עם מטוטלת כמה ילדים יהיו להם ומה יהיה סדר היוולדם, וזה כמה שנים שלא נפל דבר ארצה מהתשובות שהתקבלו. 

בענין רבנים מתירים ואוסרים בעייתי מאד להתעסק בזה, כי רבים מהרבנים בנו את דבריהם על סמך מה שאמרו להם, לדוגמא יש רב גדול בירושלים שמחמת כבודו לא אזכיר את שמו שכתב תשובות ארוכות להיתר ובכל דבריו מתייחס רק אם יש איסור כישוף או לא, ואינו מתייחס לשום איסור אחר, מובן מזה שקיבל את אופן פעולת השיטות בצורה אחרת... יש את הרב עמרם אופמאן שמתיר ולעומתו חברים שלו המקובלים הגרי"מ ארלנגר והגרי"מ מורגנשטרן חולקים עליו בתוקף גדול כאשר נקודת המחלוקת ביניהם הוא בהסבר דברי קבלה.
יש את הבי"ד של הגר"מ גרוס שליבן את הנושא והם מתירים חלק מסויים מהשיטות, ע"ז אמר לי הגרי"מ מורגנשטרן שבמהלך כל הבירור של חניכי הישיבות, עלו אליו הרבנים וליבנו עמו את הנושא בהיות שידעו שהוא חקר היטב היטב את החלק המציאות שבזה, ונקודת המחלוקת ביניהם שהם מתירים והוא אוסר טמון בדברי הרמב"ם שציינתי לעיל, שהם מבינים כך ברמב"ם והוא חלוק עליהם בתוקף שלא הבינו נכון את הרמב"ם.

יש עוד המון להאריך ואין העת בידי וגם לא המח והכח באשר אלו דברים שכמעט אין להם סוף.

מצורף מאמר קצר שכתבתי בבירור צדדי האיסור וההיתר מצד קוסם לפי דברי הרמב"ם, מאמר זה היה לעני הגרי"מ מורגנשטרן שליט"א והסכים.

כמו"כ מצורפים תשובות ים החכמה מהגרי"מ מורגנשטרן שליט"א. 
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

סמל אישי של משתמש

פעלעד
משתמש ותיק
הודעות: 534
הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 153 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי פעלעד » 20 אוגוסט 2019, 21:53

מוגש בזה עוד חומר לעיון
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

סמל אישי של משתמש

פעלעד
משתמש ותיק
הודעות: 534
הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 153 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי פעלעד » 20 אוגוסט 2019, 22:02

חומר נוסף לעיון.

יש כאן מאמר עיתונאי מ"מורשה" שמקיף את הנושא באופן שטחי מאד.
כן יש כאן מכתב מהרב שלום פאללאק חבר בד"ץ סקווירא בארה"ב אל גאב"ד ירושלים, בו הוא מציין שדיבר עם רבי יעקב הלל שגם אוסר.
יש כאן מודעה של הרב בלסקי מארה"ב שאוסר, הוא גם חיבר ספר באנגלית בנושא, הבעיה בשיטה שלו שהוא מחמיר כ"כ חזק ואוסר גם דברים שכל פוסקי הדור כן התירו, ולכן אין כ"כ התייחסות לאיסורו בנושא זה.
פעמי יעקב תגובות רבנים.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 794
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 181 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי איש ווילנא » 20 אוגוסט 2019, 22:07

פעלעד כתב:
20 אוגוסט 2019, 21:47
Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"


ציטוט כאחד שבדק את הנושא ההלכתי והמציאותי משך מספר שנים טובות, יש לי המון מידע בעניין, מה שאין לי, זה פשוט זמן  ואנרגיה וכח נפשי להתחיל שוב עם כל הנושא שכבר נכתב ונדוש ונטחן היטב עד דק.

ההתייחסות שלך לדבר איך שאני מבין זהו שזה באמת מועיל ולכן זה אסור
אני מכיר גישה הפוכה שזה לא מועיל ולכן זה אסור
משום שלקוח מעולמה של ע"ז [ע"ז לא מועילה]


סלקא דעתך
הודעות: 24
הצטרף: 31 ינואר 2018, 00:41
נתן תודה: 2 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי סלקא דעתך » 20 אוגוסט 2019, 22:56

עומק הפשט 79 נצבים תשע''ו ריפוי באמצעות מח אחד.pdf
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

סמל אישי של משתמש

פעלעד
משתמש ותיק
הודעות: 534
הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 153 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי פעלעד » 20 אוגוסט 2019, 23:24

איש ווילנא כתב:
20 אוגוסט 2019, 22:07
פעלעד כתב:
20 אוגוסט 2019, 21:47
Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"


ציטוט כאחד שבדק את הנושא ההלכתי והמציאותי משך מספר שנים טובות, יש לי המון מידע בעניין, מה שאין לי, זה פשוט זמן  ואנרגיה וכח נפשי להתחיל שוב עם כל הנושא שכבר נכתב ונדוש ונטחן היטב עד דק.

ההתייחסות שלך לדבר איך שאני מבין זהו שזה באמת מועיל ולכן זה אסור
אני מכיר גישה הפוכה שזה לא מועיל ולכן זה אסור
משום שלקוח מעולמה של ע"ז [ע"ז לא מועילה]
אכן יש יחידים כאלה שטוענים שלא מועיל, אבל זו מחלוקת במציאות והרבנים שטוענים כך פשוט לא מכירים את המציאות.
לי אישית יש כמה אחיות וכן גיס שמטפלים בזה לאחד מהם יש קליניקה גדולה בארה"ב, וראיתי בעיניים איך שאומרים דברים נסתרים אז שלא ימכרו לי סיפורים אם מועיל או לא, לדוגמא אחותי ישבה בחדר אחד עם מטוטלת וגיסי הוציא מסכת גמ' מהארון בבבית אחר לגמרי, ובכל פעם בדקה במטוטלת ואמרה לו בדיוק איזה מסכת הוא הוציא, וכהנה רבות.
לגבי זה שע"ז לא מועיל גם זה הבל ורעות רוח ואינו נכון כפי שביארתי לעיל, וכך מצינו בנביאים שהקטירו למלכת השמים והמשיכו בזה כוחות ממש כמו שמבארים המפרשים, השתחויה לאבן אולי לא מועיל, אבל יש עבודות זרות שהם בהתקשרות לכוחות טומאה שחיים וקיימים ובועטים רחמנא לשיזבן.
 
סלקא דעתך כתב:
20 אוגוסט 2019, 22:56
עומק הפשט 79 נצבים תשע''ו ריפוי באמצעות מח אחד.pdf

המאמר שצירפת כאן בשם סיכום סברות וכו', כתבתי אני הקטן בעניי לפני שנים מספר, החלק שמברר את שיטת הרמב"ם יותר ברור במאמר החדש שהבאתי בהודעה ראשונה שלי באשכול זה.


אב בבינה
הודעות: 120
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 55 פעמים
קיבל תודה: 43 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי אב בבינה » 20 אוגוסט 2019, 23:34

ייעוץ תורני כתב:
20 אוגוסט 2019, 02:40
כמדומה שהספר לא אובייקטיבי.

יש ספר כנגד שהוא פי כמה יותר מוצלח מכל הבחינות, נתחבר ע"י אחד מגדולי המו"צים באנגליה (שכחתי את שמו) .
הוא מתיר בתנאים מסויימים והוא ממש פותח הסוגיא לעומקה.

אם הכוונה לספר מאחד בלייקואוד בשם "אני ה' רופאך" של ר' רפאל שמרלא, אז ההיפוך הוא הנכון.

סמל אישי של משתמש

פעלעד
משתמש ותיק
הודעות: 534
הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 153 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי פעלעד » 20 אוגוסט 2019, 23:37

אב בבינה כתב:
20 אוגוסט 2019, 23:34
ייעוץ תורני כתב:
20 אוגוסט 2019, 02:40
כמדומה שהספר לא אובייקטיבי.

יש ספר כנגד שהוא פי כמה יותר מוצלח מכל הבחינות, נתחבר ע"י אחד מגדולי המו"צים באנגליה (שכחתי את שמו) .
הוא מתיר בתנאים מסויימים והוא ממש פותח הסוגיא לעומקה.

אם הכוונה לספר מאחד בלייקואוד בשם "אני ה' רופאך" של ר' רפאל שמרלא, אז ההיפוך הוא הנכון.



אכן, והג"ר שמאי גראס שליט"א מבעלזא בהסכמתו לספר זה מאריך להיתר אבל מתייחס רק שאין איסור כישוף, ותמוה מאד לאן נעלמו שאר האיסורים.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 794
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 181 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי איש ווילנא » 20 אוגוסט 2019, 23:43

פעלעד כתב:
20 אוגוסט 2019, 23:24
לגבי זה שע"ז לא מועיל גם זה הבל ורעות רוח ואינו נכון כפי שביארתי לעיל, וכך מצינו בנביאים שהקטירו למלכת השמים והמשיכו בזה כוחות ממש כמו שמבארים המפרשים, השתחויה לאבן אולי לא מועיל, אבל יש עבודות זרות שהם בהתקשרות לכוחות טומאה שחיים וקיימים ובועטים רחמנא לשיזבן.

עי' במסכת עבודה זרה דף נה א

אמר ליה זונין לרבי עקיבא לבי ולבך ידע דעבודת כוכבים לית ביה מששא
והא קא חזינן גברי דאזלי כי מתברי ואתו כי מצמדי וכו' עי' שם הייטב

מפורש שם שעבודה זרה לית ביה מששא

בכל מקרה נעשו על כל הדברים האלה מחקרים של סטסטיקה ואף אחד מהם אינו מרפא [חוץ מדיקור סיני לדברים מסוימים]
וזה יותר אמין מסיפורים כאלה או אחרים
שעל זה הגמרא במסכת עבודה זרה מדברת ודוחה את הראיות של אנשים פרטיים שיש להם לזה

סמל אישי של משתמש

פעלעד
משתמש ותיק
הודעות: 534
הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 153 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי פעלעד » 20 אוגוסט 2019, 23:56

אז אתה טוען שכל שיטות האנרגיה אינם מרפאים, ומה שאני רואה אצל אחיותיי איך ילדים עם בעיות אלרגיות וכדומה מתרפאים הכל דמיון שלי, אני שומע.

מי יתן ודבריך יהיו אמת, כי כואב לי לראות כ"כ הרבה יהודים נכשלים בפרט בארה"ב המון יהודים לא יודעים שיש כאן בכלל מקום לשאלה.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 794
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 181 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי איש ווילנא » 20 אוגוסט 2019, 23:58

פעלעד כתב:
20 אוגוסט 2019, 23:56
אז אתה טוען שכל שיטות האנרגיה אינם מרפאים, ומה שאני רואה אצל אחיותיי איך ילדים עם בעיות אלרגיות וכדומה מתרפאים הכל דמיון שלי, אני שומע.

מי יתן ודבריך יהיו אמת, כי כואב לי לראות כ"כ הרבה יהודים נכשלים בפרט בארה"ב המון יהודים לא יודעים שיש כאן בכלל מקום לשאלה.

לא אמרתי שזה דמיון שהם מתרפאים השאלה אם זה בעקבות הפעולות או היה קורה בלאו הכי
תעיין הייטב בגמרא בעבודה זרה נה א שממש שאלה זו נשאל רבי עקיבא
וענה על זה במשל נפלא.

אני לא יודע אם זה שזה לא מרפא זה סיבה להתיר משהו
ובפרט אם הנושא זה משום שאין מתרפאים מע"ז דילמא אתי לימשך בתרייהו

אכן לילחם בזה זה דבר קשה מאוד
משני סיבות. א' כי אין דעה מוחלטת אצל כל הרבנים שזה אסור
ב' שהרבה אנשים מתפרנסים מדברים כאלה והרבה בונים על זה את החיים

אני מכיר אנשים שכל שאלה בחיים מקטנה ועד גדולה שואלים את המטולטלת וזה נותן להם רוגע בחיים.
איך אפשר לקחת מהם את זה. הם יאבדו את שלוות הנפש לגמריי

סמל אישי של משתמש

פעלעד
משתמש ותיק
הודעות: 534
הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 153 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי פעלעד » 21 אוגוסט 2019, 00:01

לא הבנתי מה אתה כ"כ מתלהב מהגמרא על ע"ז, כאן לא מדובר בע"ז ובקושי חשש רחוק של שייכות לע"ז, כאן יש חשש קוסם, וחשש המשכת כוחות טומאה וכו', הגמ' שם לא מכחישה את המציאות של כוחות טומאה, תפתח קצת כתבי הרמ"ק והאריז"ל ועוד ועוד ותיווכח, לכן כל הדמיון לגמ' לא מתחיל ולא נגמר.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 794
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 181 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי איש ווילנא » 21 אוגוסט 2019, 00:05

פעלעד כתב:
21 אוגוסט 2019, 00:01
לא הבנתי מה אתה כ"כ מתלהב מהגמרא על ע"ז, כאן לא מדובר בע"ז ובקושי חשש רחוק של שייכות לע"ז, כאן יש חשש קוסם, וחשש המשכת כוחות טומאה וכו', הגמ' שם לא מכחישה את המציאות של כוחות טומאה, תפתח קצת כתבי הרמ"ק והאריז"ל ועוד ועוד ותיווכח, לכן כל הדמיון לגמ' לא מתחיל ולא נגמר.

אני מאמין שאתה מכיר וחקרת את הנושא יותר ממני ואני לא יכול להתווכח אתך. רק לצטט מה שהבנתי מאחד שהוא בקיא בכל זה
הבנתי שכל המושגים אנרגיה חיובית ואנרגיה שלילית שמדברים עלייהם בכל הרפואות האלו שמקורם במזרח הרחוק
ענינם שפע מהאליל הטוב. ושפע מהאליל הרע
ממש כעין שתי רשויות של חז"ל

אני לא יודע להגיד מה ההבדל בין עבודה זרה לכוחות טומאה של כישוף [לכאורה זה דברים דומים] וכיוצא בזה אבל על כל פנים לכאורה לדברי אותו חכם כאן יש נושא של עבודה זרה.

סמל אישי של משתמש

פעלעד
משתמש ותיק
הודעות: 534
הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
נתן תודה: 53 פעמים
קיבל תודה: 153 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: המימד ההלכתי של "שלשת המימדים"

שליחה על ידי פעלעד » 21 אוגוסט 2019, 00:10

דברי אותו חכם צודקים, אלא שאלא שהביאו את השיטות אלינו השמיטו את החלקים של ע"ז, וכל המטפלים שאנשים משלנו הולכים לא למדו מעולם שזה קשור לע"ז ומתייחסים לזה כאל כח שהקב"ה משפיע להם, כך שבפשטות אין בזה איסור ע"ז.
גם כישוף אין כאן חשש, תקרא שוב מה שכתבתי בהתחלה מה החששות העיקריים, כל אלה שצועקים כאילו הבעיה כאן בעיקר כישוף ועבודה זרה ניכר שלא עשו שיעורי בית כהוגן על המציאות.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים