שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

נושאים שונים

אב בבינה
הודעות: 141
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 67 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי אב בבינה » 21 אוגוסט 2019, 14:17

ayedavid כתב:
21 אוגוסט 2019, 12:17
סליחה שאני מוסיף עוד הודעה באותו סגנון, אני באמת מנסה להבין דבר שהתקשיתי בו הרבה זמן

א. איך ייתכן שת"ח ששימש אצל רב פלוני יקל יותר מרבו? [ותמיד חשבתי שאסור לגשת למורה כזה, ונתקלתי בכזה והחזקתיו לעצמי בחוסר ביראת שמים]

ב. איך ייתכן להסביר שת"ח ששימש אצל רב פלוני מחמיר במראה שרבו מתיר, אם לא שנאמר שאינו בקי בהבדלים דקים שלימדו רבו, או שמסתפק? [ולפי זה אם ישמע שרבו מתיר יבטל דעתו, וכך לכאורה היה אמור להיות ואני מבין שזה לא כך, ולא מצליח להבין למה].
כמדומה שאין מורה הוראה שמסכים שהוא מקיל יותר מרבו... 
 

ערכים:


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2931
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 416 פעמים
קיבל תודה: 571 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי יהודי » 21 אוגוסט 2019, 15:17

מי שהוריו בני ברקים ישאל האם זוכרים שהגר"ח קנייבסקי היה מורה במראות הדמים, אינני זוכר מאה אחוז מה היתה שיטתו ולכך איני כותבה.
גם הגר"ש אויערבך היה מורה בזה לפני שנים רבות.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 1056
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 244 פעמים
קיבל תודה: 254 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי איש ווילנא » 21 אוגוסט 2019, 15:20

ברו כתב:
21 אוגוסט 2019, 11:47
איש ווילנא כתב:
19 אוגוסט 2019, 22:16
יש מכתב משנת תשע עם הוראות בנושא שהוראה ד בו היא
אין לשאול למורה שדרכו לא להחזיר המראה לשואל כשמבקש ממנו
על המכתב חתומים קבוצת רבנים מגוונת שיחדו את עצמם לברר את הנושא כשאלייהם מצטרפים
הגרי"ש אלישיב. הרב וואזנר. והגר"נ קרליץ
כשמצטרפים אלייהם גדולי תורה נוספים
מעניין מאד!
אני מכיר מורה הוראה גדול מאד מתלמידיו של הרב וואזנר, שמשאיר אצלו את העדים בדרך קבע, וכששאלתיו לטעם הדבר הוא הראה לי על האברכים שיושבים אצלו 'שימוש', שעי"כ מרגילם במראות (ולפעמים ראיתי שנותן להם כמה עדים (כמובן אחר שפסק והשואל הלך) ושואל ל'דעתם').

אכן זה נימוק טוב
ואין זה מוכיח כלום
השאלה אם גם כשמשהו יהא מעונין שיחזירו לו אם ילחץ מזה

אני מכיר רב אחד שהוא מהחמירים ביותר ששומר כל המראות אצלו בשביל השימוש וזה דבר שכיח


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2931
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 416 פעמים
קיבל תודה: 571 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי יהודי » 21 אוגוסט 2019, 16:39

גם אני מסכים, יש הרבה הרוצים להחכים בענין זה, ואם לא ישמרו השאלות, לא יהיה אפשר ללמוד כלל וכלל (למרות שיש מקום אחד בו מלמדים את סוגי הצבעים לא רק על עדים, וצ"ע עניינם).


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 930
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 77 פעמים
קיבל תודה: 205 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי יוספזון » 21 אוגוסט 2019, 18:25

אב בבינה כתב:
20 אוגוסט 2019, 22:16
כל הטענות של "מצות עונה" ו"שלום בית" ולכן הולכים לרב המקיל, אני רוצה לדעת האם יש לזה שום מקור בהלכות נדה?

למשל, אני מכיר התרומת הדשן (סי' רמה) הידוע שכתב שממתינים 5 ימים לפני הפסק טהרה, גם אם לא שמשה, כו' על אף שמעיקר הדין אין מקום לזה, וכתב התרומה"ד שבהלכות נדה שיש איסורי כריתות מחמירין. וכן על זה הדרך יש אלפי פעמים בפוסקים בכל הלכות נדה.

מישהו מכיר איזה מקום בחוות דעת או סדרי טהרה שכותבים ספק בהלכות נדה, ומסיימים "אבל משום שלום בית שומעין להקל" "אבל להקדים מצוות עונה שומעין להקל" "והמקיל תבוא עליו ברכה"?

אני חושש שזה אחד מהמצאות של דורינו... וגם גדולי פוסקי דורינו לא מצינו דברים כאלו, זה רק אצל המו"צים....
ידועים דברי ר' ישמעאל כהן גדול לרבן שמעון בן גמליאל בשעה שהוציאו אותם להריגה. ואף ידוע מה היה חטאם של בני עלי. שמנעו את בנ"י מפריה ורביה בגלל שמנעו את הנשים שבאו להקריב הקינים.
לגופו של ענין ידועים דברי הרדב"ז בענין החומרות בסוגיא זו. אם כי, לא באתי חלילה להגן על המקילים בדבר חמור זה. אבל זה לא מושלל מיסודו.
ולפעמים כוחא דהתירא עדיף. והכל לגופו של ענין ושל אדם.
 


ברו
הודעות: 71
הצטרף: 21 ינואר 2019, 22:36
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 23 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי ברו » 21 אוגוסט 2019, 19:35

איש ווילנא כתב:
21 אוגוסט 2019, 15:20
ברו כתב:
21 אוגוסט 2019, 11:47
איש ווילנא כתב:
19 אוגוסט 2019, 22:16
יש מכתב משנת תשע עם הוראות בנושא שהוראה ד בו היא
אין לשאול למורה שדרכו לא להחזיר המראה לשואל כשמבקש ממנו
על המכתב חתומים קבוצת רבנים מגוונת שיחדו את עצמם לברר את הנושא כשאלייהם מצטרפים
הגרי"ש אלישיב. הרב וואזנר. והגר"נ קרליץ
כשמצטרפים אלייהם גדולי תורה נוספים
מעניין מאד!
אני מכיר מורה הוראה גדול מאד מתלמידיו של הרב וואזנר, שמשאיר אצלו את העדים בדרך קבע, וכששאלתיו לטעם הדבר הוא הראה לי על האברכים שיושבים אצלו 'שימוש', שעי"כ מרגילם במראות (ולפעמים ראיתי שנותן להם כמה עדים (כמובן אחר שפסק והשואל הלך) ושואל ל'דעתם').

אכן זה נימוק טוב
ואין זה מוכיח כלום
השאלה אם גם כשמשהו יהא מעונין שיחזירו לו אם ילחץ מזה

אני מכיר רב אחד שהוא מהחמירים ביותר ששומר כל המראות אצלו בשביל השימוש וזה דבר שכיח

עדיין לא מוכרח שזו הסיבה היחידה שלו, אבל עכ"פ זה מה שהוא אמר.


ברל
משתמש ותיק
הודעות: 298
הצטרף: 07 מאי 2018, 06:10
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 67 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי ברל » 21 אוגוסט 2019, 20:12

במבי כתב:
21 אוגוסט 2019, 12:45
אני מעלה שאלה שקצת קשורה לנושא:

הדם בגוף מורכב מחומרים ידועים מכדוריות הדם האדומות שצובעות אותו באדום, מכדוריות לבנות מטסיות ופלסמה וכו'

מה יהיה הדין אם יהיה כתם או עד בעייתי ויבדקו את הרכבו הכימי של הכתם וימצאו שאינו מכיל כלל רכיבי דם?

תשובה שאני שמעתי מהרב אברהם יצחק רובין (מהכשרות) שאין שדם אסור מדין שהרכבו הכימי הוא דם. אלא שהמסורת נמסרה שגבר כזה וכזה אוסר כך שגם עם תוכיח שזה אינו דם עם המוסורת על הדם הזה שזה דם זה אוסר 


אב בבינה
הודעות: 141
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 67 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי אב בבינה » 21 אוגוסט 2019, 20:25

יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 18:25
אב בבינה כתב:
20 אוגוסט 2019, 22:16
כל הטענות של "מצות עונה" ו"שלום בית" ולכן הולכים לרב המקיל, אני רוצה לדעת האם יש לזה שום מקור בהלכות נדה?

למשל, אני מכיר התרומת הדשן (סי' רמה) הידוע שכתב שממתינים 5 ימים לפני הפסק טהרה, גם אם לא שמשה, כו' על אף שמעיקר הדין אין מקום לזה, וכתב התרומה"ד שבהלכות נדה שיש איסורי כריתות מחמירין. וכן על זה הדרך יש אלפי פעמים בפוסקים בכל הלכות נדה.

מישהו מכיר איזה מקום בחוות דעת או סדרי טהרה שכותבים ספק בהלכות נדה, ומסיימים "אבל משום שלום בית שומעין להקל" "אבל להקדים מצוות עונה שומעין להקל" "והמקיל תבוא עליו ברכה"?

אני חושש שזה אחד מהמצאות של דורינו... וגם גדולי פוסקי דורינו לא מצינו דברים כאלו, זה רק אצל המו"צים....
ידועים דברי ר' ישמעאל כהן גדול לרבן שמעון בן גמליאל בשעה שהוציאו אותם להריגה. ואף ידוע מה היה חטאם של בני עלי. שמנעו את בנ"י מפריה ורביה בגלל שמנעו את הנשים שבאו להקריב הקינים.
לגופו של ענין ידועים דברי הרדב"ז בענין החומרות בסוגיא זו. אם כי, לא באתי חלילה להגן על המקילים בדבר חמור זה. אבל זה לא מושלל מיסודו.
ולפעמים כוחא דהתירא עדיף. והכל לגופו של ענין ושל אדם.



אני לא בעד ביטול פו"ר ח"ו, אני רק אומר שלא מצאתי אף פעם שזה שיקול בהלכות נידה. אם זה היה שיקול, לא היו בנות ישראל מקבלים על עצמם להמתין ז' נקיים לטיפת דם כחרדל, ולא היינו מחמירים להמתין ה' ימים במקום שרוב ראשונים לא אוחזים שחייבים להמתין אפילו ג' יום, ועוד כהנה דברים שאינם מעיקר הדין כשהתחילו עם זה, וגרם להרבה ביטל פו"ר. מה קרה? הם לא ידעו על מעלת פו"ר? למה זה דבר רק זכרו את זה בדורינו?

לא ידוע לי דברי הרדב"ז שאתה מציין. נא לפרט
 


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 930
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 77 פעמים
קיבל תודה: 205 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי יוספזון » 21 אוגוסט 2019, 20:47

לא בדיוק. ידוע שאכן באופן שזה מפריע לפו"ר מקילים לחכות פחות מה' ימים.
לצערי שכחתי את לשונו, אבל כמדומני שאמר שאין להחמיר על מה שהחמירו חכמינו ז"ל.


אב בבינה
הודעות: 141
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 67 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי אב בבינה » 21 אוגוסט 2019, 20:53

יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 20:47
לא בדיוק. ידוע שאכן באופן שזה מפריע לפו"ר מקילים לחכות פחות מה' ימים.
לצערי שכחתי את לשונו, אבל כמדומני שאמר שאין להחמיר על מה שהחמירו חכמינו ז"ל.

ברור כשיש צורך מקילין (ובשל"ה מקיל להמתין ד' ימים אפילו כדי שלא תטבול בשבת). אבל בלא צורך כתב הרמ"א "והפורץ גדר ישחנו נחש". אבל עצם זה שחומרא זו נתקבל להלכה הוא נגד כל ההשפקה שיש להקל כל הזמן משום שלא לבטל את ישראל ממצות עונה ופו"ר.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 930
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 77 פעמים
קיבל תודה: 205 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי יוספזון » 21 אוגוסט 2019, 20:57

אב בבינה כתב:
21 אוגוסט 2019, 20:53
יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 20:47
לא בדיוק. ידוע שאכן באופן שזה מפריע לפו"ר מקילים לחכות פחות מה' ימים.
לצערי שכחתי את לשונו, אבל כמדומני שאמר שאין להחמיר על מה שהחמירו חכמינו ז"ל.

ברור כשיש צורך מקילין (ובשל"ה מקיל להמתין ד' ימים אפילו כדי שלא תטבול בשבת). אבל בלא צורך כתב הרמ"א "והפורץ גדר ישחנו נחש". אבל עצם זה שחומרא זו נתקבל להלכה הוא נגד כל ההשפקה שיש להקל כל הזמן משום שלא לבטל את ישראל ממצות עונה ופו"ר.
שחלילה לא תבין אותי לא נכון. בודאי שדברים אלו הם חמורים ביותר ויש פה ענין של כרת. התייחסתי בעיקר לחלק זה שמצאנו שמקילים בענין לצורך מצות פו"ר.
 


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1294
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 293 פעמים
קיבל תודה: 314 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי שמעיה » 21 אוגוסט 2019, 21:45

שאר לעמו כתב:
19 אוגוסט 2019, 23:26

'גדולי ישראל' נהפך למטבע לשון שחוק, עלוב, דוחה, דומה ל'משיח' בשנות המ'...

יפה...
 


אב בבינה
הודעות: 141
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 67 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי אב בבינה » 21 אוגוסט 2019, 21:50

יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 20:57
אב בבינה כתב:
21 אוגוסט 2019, 20:53
יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 20:47
לא בדיוק. ידוע שאכן באופן שזה מפריע לפו"ר מקילים לחכות פחות מה' ימים.
לצערי שכחתי את לשונו, אבל כמדומני שאמר שאין להחמיר על מה שהחמירו חכמינו ז"ל.

ברור כשיש צורך מקילין (ובשל"ה מקיל להמתין ד' ימים אפילו כדי שלא תטבול בשבת). אבל בלא צורך כתב הרמ"א "והפורץ גדר ישחנו נחש". אבל עצם זה שחומרא זו נתקבל להלכה הוא נגד כל ההשפקה שיש להקל כל הזמן משום שלא לבטל את ישראל ממצות עונה ופו"ר.
שחלילה לא תבין אותי לא נכון. בודאי שדברים אלו הם חמורים ביותר ויש פה ענין של כרת. התייחסתי בעיקר לחלק זה שמצאנו שמקילים בענין לצורך מצות פו"ר.

יש שני מובנים של פו"ר. יש מה שיהושע בן נון וחפני ופנחס ביטלו, והכוונה באמת למצוות עונה בלבד, ועל זה קאי דברי, ויש מה שכבודך מדבר, שיש מקרים של"ע אי אפשר לקיים מצוות פו"ר כלל בלי פתרונות.
 


ayedavid
משתמש ותיק
הודעות: 295
הצטרף: 14 אפריל 2019, 22:27
נתן תודה: 111 פעמים
קיבל תודה: 68 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי ayedavid » 21 אוגוסט 2019, 21:59

אב בבינה כתב:
21 אוגוסט 2019, 20:25
אני לא בעד ביטול פו"ר ח"ו, אני רק אומר שלא מצאתי אף פעם שזה שיקול בהלכות נידה. אם זה היה שיקול, לא היו בנות ישראל מקבלים על עצמם להמתין ז' נקיים לטיפת דם כחרדל, ולא היינו מחמירים להמתין ה' ימים במקום שרוב ראשונים לא אוחזים שחייבים להמתין אפילו ג' יום, ועוד כהנה דברים שאינם מעיקר הדין כשהתחילו עם זה, וגרם להרבה ביטל פו"ר. מה קרה? הם לא ידעו על מעלת פו"ר? למה זה דבר רק זכרו את זה בדורינו?

א. אני לא חושב שיש מורה הוראה שמשתמש בשיקול הזה כדי להכריע את מה שיש לו בו ספק כרת או ספק איסור. השיקול הזה (פו"ר, שלום בית ושמירת הקדושה) נעשה מסתמא כנגד חומרות שאינן חובה מהדין ושיש בהן בלאו הכי סיבות להקל. כך לפי מה שהכרתי.

ב. וכן שמעתי מכמה ת"ח שמדריכים צעירים שלא ללכת למי שמחמיר מהמקובל, וגם במקום שהפוסק המחמיר הוא הפוסק היחיד. אולי בבוא האדם לבחור רק שיפסוק לו, בדבר שיש בו שיקול דעת או מסורת כנגד מסורת, אין על האדם עניין להחמיר? שאל"כ בכל שאלה כזו תהיה חובתו ללכת אחר המחמיר מדין ספק דאורייתא?

ואולי הקושי של הת"ח דכאן לקבל את הגישה הזו נובע מכך שהינכם ת"ח הבקיאים בהבדלים שבין הפוסקים בזה, וממילא כשאתם נתקלים במראה מסופק שאלתכם אינה איזה מו"צ לשאול אלא לפי איזה שיטה לבחון את הצבע, וממילא עבורכם ההכרעה אם העד טמא או טהור הינה דומה למחלוקת פוסקים בהלכות שבת, ולכן עדיף להחמיר. משא"כ עבור רוב האברכים הצעירים השאלות הן כשאלה מורכבת שמחייבת ת"ח שיכריע בה לפי שיקול דעתו, ולכן יכול לבחור את מי שרוצה [כמובן שיהיה אחד שאפשר לסמוך עליו], גם אם דרכו להקל, שאז ירוויח מצווה ושלום בית וכו' ולאחר הוראתו לא יהיה בזה סרח איסור, גם לא מקום להחמיר.


אחד התלמידים
משתמש ותיק
הודעות: 1385
הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
נתן תודה: 97 פעמים
קיבל תודה: 370 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי אחד התלמידים » 21 אוגוסט 2019, 23:10

יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 20:47
לא בדיוק. ידוע שאכן באופן שזה מפריע לפו"ר מקילים לחכות פחות מה' ימים.
לצערי שכחתי את לשונו, אבל כמדומני שאמר שאין להחמיר על מה שהחמירו חכמינו ז"ל.

בלי לחוות דעת על קולות בענין זה לצורך פו"ר, כדאי לדעת שהיום הצורך לקולות כאלו פחות ויותר עבר מהעולם. ע"י תרופות אפשר לדחות זמן הביוץ, כדי שהאשה תוכל לטהר בלי שום קולות.
שמעתי ממקור מוסמך, שהיה אברך שהיה לו בעיות בקיום פו"ר, והוא הלך להגרי"י קניסבקי. הגריי"ק שאל אותו איזה רב הוא שואל, וכשהוא שמע שזה הג"ר מאיר ברנסדורפר הגיב: "הוא שואל את ר' מאיר ברנסורפר, ועוד רוצה ידלים".


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1556
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 296 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי יהודה1 » 21 אוגוסט 2019, 23:13

אחד התלמידים כתב:
21 אוגוסט 2019, 23:10
שמעתי ממקור מוסמך, שהיה אברך שהיה לו בעיות בקיום פו"ר, והוא הלך להגרי"י קניסבקי. הגריי"ק שאל אותו איזה רב הוא שואל, וכשהוא שמע שזה הג"ר מאיר ברנסדורפר הגיב: "הוא שואל את ר' מאיר ברנסורפר, ועוד רוצה ידלים".
אני לא מאמין לזה. ובכל מקרה לא היה ראוי לפרסם את השם.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 930
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 77 פעמים
קיבל תודה: 205 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי יוספזון » 21 אוגוסט 2019, 23:28

אחד התלמידים כתב:
21 אוגוסט 2019, 23:10
יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 20:47
לא בדיוק. ידוע שאכן באופן שזה מפריע לפו"ר מקילים לחכות פחות מה' ימים.
לצערי שכחתי את לשונו, אבל כמדומני שאמר שאין להחמיר על מה שהחמירו חכמינו ז"ל.

בלי לחוות דעת על קולות בענין זה לצורך פו"ר, כדאי לדעת שהיום הצורך לקולות כאלו פחות ויותר עבר מהעולם. ע"י תרופות אפשר לדחות זמן הביוץ, כדי שהאשה תוכל לטהר בלי שום קולות.
שמעתי ממקור מוסמך, שהיה אברך שהיה לו בעיות בקיום פו"ר, והוא הלך להגרי"י קניסבקי. הגריי"ק שאל אותו איזה רב הוא שואל, וכשהוא שמע שזה הג"ר מאיר ברנסדורפר הגיב: "הוא שואל את ר' מאיר ברנסורפר, ועוד רוצה ידלים".
בדיוק יצא לי בשעה האחרונה לקבל סקר שנערך על ידי ארגון צדקה גדולה, שדוקא יצא שהריבוי הטבעי בשנים האחרונות מבין הקהילות משתייכת דוקא לקהילה מסויימת שהגר"מ ברנדסדורפר זצ"ל התחנך בה והיה בה המורה הוראה בה' הידועה עד לשנה מסויימת. מעניין איך זה מתאים....
 


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1556
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 296 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי יהודה1 » 21 אוגוסט 2019, 23:36

יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 23:28
בדיוק יצא לי בשעה האחרונה לקבל סקר שנערך על ידי ארגון צדקה גדולה, שדוקא יצא שהריבוי הטבעי בשנים האחרונות מבין הקהילות משתייכת דוקא לקהילה מסויימת שהגר"מ ברנדסדורפר זצ"ל התחנך בה והיה בה המורה הוראה בה' הידועה עד לשנה מסויימת. מעניין איך זה מתאים....
עדיין אפשר ליישב, שזה ברור שמי ששואל אותו כי הוא רבו, אז יש סיעתא דשמיא
אבל מי שבחר לשאול אותו כי הוא מחמיר וזה עניין של "פרומקייט" ללא יראת שמים אמיתית אז יש עליו טענה.
ואם כן אולי אין כאן לשוה"ר על ר' מאיר ברנסדורפר.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 1056
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 244 פעמים
קיבל תודה: 254 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי איש ווילנא » 21 אוגוסט 2019, 23:42

יהודה1 כתב:
21 אוגוסט 2019, 23:36
יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 23:28
בדיוק יצא לי בשעה האחרונה לקבל סקר שנערך על ידי ארגון צדקה גדולה, שדוקא יצא שהריבוי הטבעי בשנים האחרונות מבין הקהילות משתייכת דוקא לקהילה מסויימת שהגר"מ ברנדסדורפר זצ"ל התחנך בה והיה בה המורה הוראה בה' הידועה עד לשנה מסויימת. מעניין איך זה מתאים....
עדיין אפשר ליישב, שזה ברור שמי ששואל אותו כי הוא רבו, אז יש סיעתא דשמיא
אבל מי שבחר לשאול אותו כי הוא מחמיר וזה עניין של "פרומקייט" ללא יראת שמים אמיתית אז יש עליו טענה.
ואם כן אולי אין כאן לשוה"ר על ר' מאיר ברנסדורפר.

בלי לומדעס
ככל שהחוג שמרן יותר יש בו יותר ילדים
וככל שנמתח הקו לכיוון מודרני יותר יורד בו מספר הילדים
ויש לכך סיבות פשוטות וידועות


אב בבינה
הודעות: 141
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 67 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי אב בבינה » 21 אוגוסט 2019, 23:43

ליתן קצת איזון. כשהגרי"ש אלישיב לא היה רוצה להכריע במראות, הוא היה שולח אותם לר' מאיר ברנסדורפר.


אחד התלמידים
משתמש ותיק
הודעות: 1385
הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
נתן תודה: 97 פעמים
קיבל תודה: 370 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי אחד התלמידים » 22 אוגוסט 2019, 07:34

יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 23:28
אחד התלמידים כתב:
21 אוגוסט 2019, 23:10
יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 20:47
לא בדיוק. ידוע שאכן באופן שזה מפריע לפו"ר מקילים לחכות פחות מה' ימים.
לצערי שכחתי את לשונו, אבל כמדומני שאמר שאין להחמיר על מה שהחמירו חכמינו ז"ל.

בלי לחוות דעת על קולות בענין זה לצורך פו"ר, כדאי לדעת שהיום הצורך לקולות כאלו פחות ויותר עבר מהעולם. ע"י תרופות אפשר לדחות זמן הביוץ, כדי שהאשה תוכל לטהר בלי שום קולות.
שמעתי ממקור מוסמך, שהיה אברך שהיה לו בעיות בקיום פו"ר, והוא הלך להגרי"י קניסבקי. הגריי"ק שאל אותו איזה רב הוא שואל, וכשהוא שמע שזה הג"ר מאיר ברנסדורפר הגיב: "הוא שואל את ר' מאיר ברנסורפר, ועוד רוצה ידלים".
בדיוק יצא לי בשעה האחרונה לקבל סקר שנערך על ידי ארגון צדקה גדולה, שדוקא יצא שהריבוי הטבעי בשנים האחרונות מבין הקהילות משתייכת דוקא לקהילה מסויימת שהגר"מ ברנדסדורפר זצ"ל התחנך בה והיה בה המורה הוראה בה' הידועה עד לשנה מסויימת. מעניין איך זה מתאים....
 

ברור.
חשוב לציין שדברי הגריי"ק אינם בהכרח התנגדות לפסיקה הגרמ"ב. מדובר באחד שהיה לו בעיות מיוחדות. [שגם זה מסביר למה קהילה שלו לא סבלה באופן כללי מילודה נמוכה. לרוב אנשים אין בעיות מיוחדות]. ובאופן זה כנראה ס"ל שלא צריך לשאול רב המחמיר ביותר.
בדומה לזה שמעתי מתלמיד של הגאון ר' מאיר סאלאווייציק ז"ל שהוא אמר לתלמיד שלו שהיה לו בעיות והיה שואל את הגרמ"ב [לפי הידוע לי יתכן שזה אותו אברך שהלך להגריי"ק]: 'מי אומר שלהמחמירים המסורות הנכונה, אולי המקילים יש להם המסורות הנכונה". [מסתבר שכוונתו במקילים היה מקילים בייחס להגרמ"ב]. וזה למרות שהגרמ"ס אחז באופן כללי מהגרמ"ב ותלמידיו היו שואלים אותו, כנראה בעידודו.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 1056
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 244 פעמים
קיבל תודה: 254 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי איש ווילנא » 22 אוגוסט 2019, 09:56

אולי תלמדו אותי מה היו רמת החומרות של רבי משה ברנדסופר
מדובר כמו הבית מדרש של תלמידי החזון איש או הרב אלישיב או יותר קיצוני מזה

אגב עצם התליה של כל הנידון במסורת כאן זה לא פשוט כלל והרבה מסור לקיים מה שכתוב בשולחן ערוך [כך לפחות הייתה דעתו של הרב אלישיב שהיה אומר שבעקרון היה אפשר לפסוק בזה גם בלי מסורת כלל]


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 853
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 246 פעמים
קיבל תודה: 262 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי הכהן » 22 אוגוסט 2019, 10:31

איש ווילנא כתב:
22 אוגוסט 2019, 09:56
רבי משה ברנדסופר
נדצ"ל רבי מאיר ברנדסדורפר


שניאור
משתמש ותיק
הודעות: 564
הצטרף: 19 מאי 2019, 17:31
נתן תודה: 286 פעמים
קיבל תודה: 141 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי שניאור » 22 אוגוסט 2019, 10:33

איש ווילנא כתב:
22 אוגוסט 2019, 09:56
אולי תלמדו אותי מה היו רמת החומרות של רבי משה ברנדסופר
מדובר כמו הבית מדרש של תלמידי החזון איש או הרב אלישיב או יותר קיצוני מזה
וודאי הכוונה רבי מאיר.
תלמידי החזון איש אינני מכיר, אבל גישת הרב אלישיב אני מכיר קצת, ויודע מידיעה אישית שאמת שהוא שלח אליו הרבה שאלות, אבל לפעמים התבטא שהוא מחמיר יותר ממה שצריך.


אב בבינה
הודעות: 141
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 67 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי אב בבינה » 22 אוגוסט 2019, 10:42

הרב מאיר בראנדסדורפר מעולם לא טען שזה המסורת שלו. עיקר ההבחנה שלו לא היה תלוי על איזה גוון יש על העד, אלא אם זה "דם" או לא. והיינו בעיקר לדון בצורת המראה, ועוד דברים. ולכן החמיר בכל חום כו', אבל המציא שיש דברים שהם דברים חיצוניים והכל ע"פ הנסיון שלו.


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2931
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 416 פעמים
קיבל תודה: 571 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי יהודי » 22 אוגוסט 2019, 11:21

זה לא בדיוק שהמציא, אלא היתה לו טביעות עינא מיוחדת.
ראיתי מראות שר' משה התיר לאחר שאחרים אסרו, ולפני שהתיר היה קשה להאמין שמישהו יתיר זאת. ולאחר שהתיר היה קשה להאמין שמישהו יאסור זאת.
לגבי חום, בקנה בושם מאוד האריך שחום של ימינו הוא אדום בחז"ל, ונקודה זאת קצת מחודשת. אבל זה נכון שאצלו העיקר הוא אם זה דם או לא דם. ויש לו בזה אריכות מאוד מעניינת.


פותח הנושא
אשרי משכיל אל דל
הודעות: 49
הצטרף: 29 יולי 2016, 00:22
נתן תודה: 8 פעמים
קיבל תודה: 7 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי אשרי משכיל אל דל » 22 אוגוסט 2019, 13:24

המחלוקת היתה על חום, שלדעת הגר"מ הוא אדום,
ואמנם החזו"א וכן הסטייפלער, יעויין באורחות רבינו ח"א, וכן בס' מראה כהן עמוד קפד, ועוד, התירו את החום כדעת רוב ככל הפוסקים, כהיעב"ץ והסד"ט ועוד.
ואפשר שאם נכונה השמועה הנ"ל בשם הסטייפלער על הגר"מ, היינו על החום, כי רוב ככל הפוסקים התירוהו.
ועכ"פ מפורש בחזו"א שם, שגם כשמתירין צריכין לבדוק שהחוזק הוא לא מפני אדמימות אלא מפני שכבות המראה הטהור, דהיינו געל חזק, זו על גבי זו כך שהתוצאה היא מראה חום, ובכה"ג שרי, אבל אם הוא נוטה לאדום או שניכר שמקורו מן האדום, טמא. והגדר מפורש בשיעורי שבט הלוי (סימן קפח ס"א), שיש ב' סוגי חום, האחד שמקורו מאדום, והשני שמקורו משחור דיהה, ולא שחור דיהה אלא התחזקות המראה דא"כ יש לאוסרו, כי הסכימו הרמב"ן והר"ן והרשב"א בתוה"ב לאסור דיהה דשחור (ולא ככמה מוצי"ם שטעו בזה בזה"ז, וכבר יצא על זה כרוס מגדו"י, הובא בספר מעין טהור סימן א. ע"ש).
נמצא איפא שהמחלוקת היא בהלכה גרידא.
ומכאן תשובה למ"ש בספר "אשקך מיין" (לר"י כהן מצפת), שאחהמ"ח הכליל ב' סוגי החום לאחד, מקרא ד"וכל חום בכשבים", וגם סמך על בדיקות אדמה שערך. ועיין בשולי הסכמת מרן היבי"א שם. ודו"ק.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 1056
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 244 פעמים
קיבל תודה: 254 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי איש ווילנא » 22 אוגוסט 2019, 14:11

אשרי משכיל אל דל כתב:
22 אוגוסט 2019, 13:24
המחלוקת היתה על חום, שלדעת הגר"מ הוא אדום,
ואמנם החזו"א וכן הסטייפלער, יעויין באורחות רבינו ח"א, וכן בס' מראה כהן עמוד קפד, ועוד, התירו את החום כדעת רוב ככל הפוסקים, כהיעב"ץ והסד"ט ועוד.
ואפשר שאם נכונה השמועה הנ"ל בשם הסטייפלער על הגר"מ, היינו על החום, כי רוב ככל הפוסקים התירוהו.
ועכ"פ מפורש בחזו"א שם, שגם כשמתירין צריכין לבדוק שהחוזק הוא לא מפני אדמימות אלא מפני שכבות המראה הטהור, דהיינו געל חזק, זו על גבי זו כך שהתוצאה היא מראה חום, ובכה"ג שרי, אבל אם הוא נוטה לאדום או שניכר שמקורו מן האדום, טמא. והגדר מפורש בשיעורי שבט הלוי (סימן קפח ס"א), שיש ב' סוגי חום, האחד שמקורו מאדום, והשני שמקורו משחור דיהה, ולא שחור דיהה אלא התחזקות המראה דא"כ יש לאוסרו, כי הסכימו הרמב"ן והר"ן והרשב"א בתוה"ב לאסור דיהה דשחור (ולא ככמה מוצי"ם שטעו בזה בזה"ז, וכבר יצא על זה כרוס מגדו"י, הובא בספר מעין טהור סימן א. ע"ש).
נמצא איפא שהמחלוקת היא בהלכה גרידא.
ומכאן תשובה למ"ש בספר "אשקך מיין" (לר"י כהן מצפת), שאחהמ"ח הכליל ב' סוגי החום לאחד, מקרא ד"וכל חום בכשבים", וגם סמך על בדיקות אדמה שערך. ועיין בשולי הסכמת מרן היבי"א שם. ודו"ק.

הגישה של בית מדרשו של החזון איש הוא שיש חום שוודאי אסור והוא חום כעין מה ששכיח שנראה בתחילת ווסת


יהודי
משתמש ותיק
הודעות: 2931
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 416 פעמים
קיבל תודה: 571 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי יהודי » 22 אוגוסט 2019, 15:24

מה שמקובל מהחזו"א הוא שיש להתיר רק חום גמור, אך חום שצריך להתבונן בו אם אינו נוטה לאדום, אסור. וכ"ה בקריינא דאגרתא (לא זוכר היכן) בשם החזו"א.
הגר"מ ברנדסופר אחז שאין צבע הנקרא חום בקדמונים, וחום דידן הוא המכונה בלשונם אדום.
בעיקר הענין, גם אצל תלמידי החזו"א יש מחמירים באופן שנראה שהוא דם אע"פ שהוא חום גמור.


אב בבינה
הודעות: 141
הצטרף: 05 מרץ 2016, 22:23
נתן תודה: 67 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שאלה במראות הדמים דרך תמונה או וואצ'פ

שליחה על ידי אב בבינה » 22 אוגוסט 2019, 18:55

אשרי משכיל אל דל כתב:
22 אוגוסט 2019, 13:24
המחלוקת היתה על חום, שלדעת הגר"מ הוא אדום,
ואמנם החזו"א וכן הסטייפלער, יעויין באורחות רבינו ח"א, וכן בס' מראה כהן עמוד קפד, ועוד, התירו את החום כדעת רוב ככל הפוסקים, כהיעב"ץ והסד"ט ועוד.
ואפשר שאם נכונה השמועה הנ"ל בשם הסטייפלער על הגר"מ, היינו על החום, כי רוב ככל הפוסקים התירוהו.
ועכ"פ מפורש בחזו"א שם, שגם כשמתירין צריכין לבדוק שהחוזק הוא לא מפני אדמימות אלא מפני שכבות המראה הטהור, דהיינו געל חזק, זו על גבי זו כך שהתוצאה היא מראה חום, ובכה"ג שרי, אבל אם הוא נוטה לאדום או שניכר שמקורו מן האדום, טמא. והגדר מפורש בשיעורי שבט הלוי (סימן קפח ס"א), שיש ב' סוגי חום, האחד שמקורו מאדום, והשני שמקורו משחור דיהה, ולא שחור דיהה אלא התחזקות המראה דא"כ יש לאוסרו, כי הסכימו הרמב"ן והר"ן והרשב"א בתוה"ב לאסור דיהה דשחור (ולא ככמה מוצי"ם שטעו בזה בזה"ז, וכבר יצא על זה כרוס מגדו"י, הובא בספר מעין טהור סימן א. ע"ש).
נמצא איפא שהמחלוקת היא בהלכה גרידא.
ומכאן תשובה למ"ש בספר "אשקך מיין" (לר"י כהן מצפת), שאחהמ"ח הכליל ב' סוגי החום לאחד, מקרא ד"וכל חום בכשבים", וגם סמך על בדיקות אדמה שערך. ועיין בשולי הסכמת מרן היבי"א שם. ודו"ק.
עכשיו כבר מסיטים את האשכול עוד. אבל מכיון שהזכרת את זה כאן, נמשיך בכיוון שהתחלת.

לא הבנתי, איך ישבת כל דברי הספר "אשקך מיין"?
קראת הספר מימיך? עיקר טענתו הוא שהשם "ברוין" לגוון זה הוא דבר די חדש, ובזמן חז"ל וראשונים כינו אותו אדום. מה אתה משיב על זה?



 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים