הקץ לדברי רוח!

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1556
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 21 אוגוסט 2019, 21:53

כן. כי הוא כותב כך אבל הוא יחיד.
וגם לדבריך האם המתנגדים היו כמה כותבי פשקווילים?
אם לא היה להם על מה לסמוך לא היה צריך להתייחס לזה כלל.

אמנם זה כמו הרבה וויכוחים שכשאחד מנסה לחדש משהו ואחרים לא מוכנים לקבל את החידוש, יבוא המחדש ויאמר שזה לא מכח דעתם הכריעו אלא משום שלא מוכנים לקבל חידוש, ואולי לזה התכוון הר"י מקוטנא. אבל מ"מ יש כאן מ"ד לחלוק.


פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1556
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 21 אוגוסט 2019, 21:56

בנציון כתב:
21 אוגוסט 2019, 21:52
אני מתנצל בפני אלו שההודעה לא רלוונטית אליהם, כי הם קיבלו מאבותיהם אחרת, אבל בשביל מי שמעניין אותו לראות מה אמרו גדולי ישראל על ר' צבי הירש קלישר אביא כאן כמה ציטוטים:
המלבי"ם:
החיים והשלום לכבוד ידי נפשי וידיד בית ישראל, הרב הגאון הגדול המפורסם הצבי ישראל מוהר"ר צבי הירש קאלישער נ"י
אחדשה"ט באהבה, הנה התמהמהתי עד כה ולא השבתיו על מכתבו היקר, כי רציתי להאריך ולהציע את מחשבותי הרבים בענינים האלה, ועד עתה לא נתנני הזמן למצוא דברי חפץ כחפצי וכראוי לאיש גדול כמוהו, ועל כן החרשתי עד כה, עד ירוח הזמן לי, ואקוה למצוא עת רצון בקרוב.
ובעיקר הדבר דבריו אמיתיים וכנים, ויש לי כמה ראיות מפשוטי הכתובים כפי פירושי כי הגאולה תצמח לאט לאט, כשחר נכון מוצאו הולך ואור עד נכון היום ושתחילה יתיישבו אנשים מבני ישראל בארץ ישראל ברשיון מלכי הארץ הישרים והחסידים, ויהיה ישוב ארץ ישראל קודם ביאת משיח, וכמו שכתוב בפירוש ישעיהו על פסוק "בטרם תחיל ילדה" (ישעיהו סו), ומי יתן ויעלה חפצו בידו ושיהיה הזמן לזה עת רצון.
וכעת הנני דו"ש באהבה רבה ועזה, אהבת עולם, ואי"ה כשירוח לי הזמן אאריך.
דברי ידידו הדו"ש
מאיר ליבוש מלבי"ם
 
ר' ישראל יהושע מקוטנא:
יקר רוח איש תבונה, ממנו יתד ממנו פינה, כבוד ידידי הרב הגדול המפורסם לגאון ולתפארת מוה"ר צבי הירש קאלישער נ"י.
הן האירו אל עבר פני אמרותיו היקרים, ושמחתי בראותי גודל התאמצו בדבר חברת ישוב א"י, והנה המתחיל במצוה אומרים לו גמור, עשה תעשה וגם יכול תוכל, בל יפול לבבו ואל ירך מדברי המנגדים כי לא בהשכל ידברו וכו', ואשרי חלקם של המתאמצים בזה והיה ראשיתם מצער ואחריתם ישגה מאד כנפשם ונפש הדו"ש בלו"נ.
ישראל יהושע חופ"ק קוטנא יע"א
 
רבי עקיבא איגר:
ואמנם ציון היא דורש אין לה, לבנות הריסותיה ולהקים שוממותיה כמאמר הנביאים, אכן זה יותר משלושים שנה השתדלתי בזה ביגיעה רבה בעוד רבינו עקיבא איגר זצ"ל בחיים, והיה מסכים עם דרכי..
צבי הירש קאלישער
 
מתוך מכתב האור שמח:
אולם זה במאה הזאת זרחו קוי אור על ידי גדולי המעש.. ומהרבנים ר' צבי הירש מטאהרן (קלישר) ור' אליהו מגריידיץ לבנות ולשכלל ירושלים ולהסיר שוממותיה.
אני לא מקבל את ההתנצלות. אני מוחה על כבוד אבותי!

אבל שאף אחד לא ייתיחס לדבריי מי  אני בכלל?

אני רק כתבתי כמה מאות הודעות בפורום הזה במספר נושאים שלא קשורים ליישוב הארץ. לא רואים שם שזכותי לפקפק על מצווה גדולה כזו.
 


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 315 פעמים
קיבל תודה: 336 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בנציון » 21 אוגוסט 2019, 21:58

יהודה1 כתב:
21 אוגוסט 2019, 21:53
כן. כי הוא כותב כך אבל הוא יחיד.
וגם לדבריך האם המתנגדים היו כמה כותבי פשקווילים?
אם לא היה להם על מה לסמוך לא היה צריך להתייחס לזה כלל.

אמנם זה כמו הרבה וויכוחים שכשאחד מנסה לחדש משהו ואחרים לא מוכנים לקבל את החידוש, יבוא המחדש ויאמר שזה לא מכח דעתם הכריעו אלא משום שלא מוכנים לקבל חידוש, ואולי לזה התכוון הר"י מקוטנא. אבל מ"מ יש כאן מ"ד לחלוק.



אני הבאתי בהודעה קודמת עוד גדולי ישראל.
אם זה היה גדולי ישראל הוא לא היה כותב כך.
אני מקוה שאתה מבין לבד שאתה בונה כאן בנינים ומגדלים על סמך דיוקים והשערות שבקל אפשר לדחות.


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 276 פעמים
קיבל תודה: 298 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי שמעיה » 21 אוגוסט 2019, 22:00

יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 18:13
בנציון כתב:
21 אוגוסט 2019, 18:11
יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 18:07

'מעולם' לא התברר. ציוני מסויים כמוך, 'החליט' שזה מזוייף. זה הכל.
ר' דוד מקרלין הוציא קונטרס מיוחד נגד ה'דרישת ציון'. וגם בחייו יצא לאור ספר מיוחד אאל"ט זה נקרא 'בנין ציון'.


יוספזון, תנסה לרענן את הזיכרון. אנחנו עדיין מחכים לתשובה שלך על ההוכחות שהמכתב מזוייף.

קודם תוכיח אתה שזה מזוייף... ההוכחות שהביא אותו 'חוקר' הם 'הוכחות' שנשענים על כרעי תרנגולת...
 
פעם פעם, הייתה לי בראש תמונה היסטורית ברורה. שנוצרה במוחי על ידי קריאת הספרים שחוברו על ידי בני היישוב הישן. עם הזמן גדלתי, ולמדתי להטיל ספק במורשתם של בעלי האינטרסים, ולנסות לברר מה באמת היה.
אמר לי יהודי חכם, שכאשר בפרשיית גולובנציץ האשימו הקנאים את הרב א.ס. ככופר ועוקר הדת, החל לפקפק שמא גם (ר') י.מ. פינס לא היה רשע כזה גדול...


פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1556
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 21 אוגוסט 2019, 22:10

יהודה1 כתב:
21 אוגוסט 2019, 21:28
אמנם אני רואה שחוזרים שוב ושוב על אותו טיעון ולא שייך כאן ענה כסיל כאיוולתו.

הטיעון הוא שאל תסמוך על קבלתך מאבותיך, כי הרבנים אמרו להיפך ואבותיך העלימו ממך.

ואכן הרי המכתבים נגד דעותיו של רצ"ה קלישר מזויפים ואבותיך סמכו עליהם.

מה נעשה?

ואולי הפיתרון לעשות כמו שכתבתי,
 להרגיע את הציבור, אל תדאגו, אם באמת תשתכנעו היום, עוד מאה שנים, בניכם יחזרו לאמת, כי כך היא המצווה, תמיד לטעון שאבותינו טעו. 
שאל אביך ויגדך זקינך ויאמרו לך, ועשה להיפך.


פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1556
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 21 אוגוסט 2019, 22:16

טוב זה כבר משעמם אותי ואולי גם את כולם. אני עוזב את הפורום. ושימשיכו להיות משוכנעים כל אחד במה שהוא רוצה.


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 261
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 53 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 21 אוגוסט 2019, 23:10

זה ברור שי. מ. פינס היה איש שנוי במחלוקת

אך בכל זה תלוי מי ומי האומרים
אני חושב שיש הבדל גדול כאשר הוא תוקף הוא כותב כל שהוא בקורות הימים שהשתייך לצד מסויים
(אגב שלא מן הענין ראיתי ענין מגמתי בקורות דברי אגודת ישראל בארץ, כי הציבור המזרחי בעיניהם היו מאד סלקטיבי, כאשר ההבדל בין הפושעים, 'לצדיקים' שרק חושבים אחרת מאיתנו, היה תלוי ביחסם לציבור החרדי במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב, ביחסם לפוליטיקה החרדית)

אך היו הרבה אנשים שנאמר עליהם מה שנאמר עליהם מפי גדולי ישראל ודין שונה הוא לזה ודו"ק


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 930
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 77 פעמים
קיבל תודה: 202 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יוספזון » 21 אוגוסט 2019, 23:47

שמעיה כתב:
21 אוגוסט 2019, 22:00
יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 18:13
בנציון כתב:
21 אוגוסט 2019, 18:11



יוספזון, תנסה לרענן את הזיכרון. אנחנו עדיין מחכים לתשובה שלך על ההוכחות שהמכתב מזוייף.
קודם תוכיח אתה שזה מזוייף... ההוכחות שהביא אותו 'חוקר' הם 'הוכחות' שנשענים על כרעי תרנגולת...
פעם פעם, הייתה לי בראש תמונה היסטורית ברורה. שנוצרה במוחי על ידי קריאת הספרים שחוברו על ידי בני היישוב הישן. עם הזמן גדלתי, ולמדתי להטיל ספק במורשתם של בעלי האינטרסים, ולנסות לברר מה באמת היה.
אמר לי יהודי חכם, שכאשר בפרשיית גולובנציץ האשימו הקנאים את הרב א.ס. ככופר ועוקר הדת, החל לפקפק שמא גם (ר') י.מ. פינס לא היה רשע כזה גדול...
מחשבה דומה עלתה לי בראש כשהגאון הגדול ר' שמואל אויערבאך זצ"ל נהפך ל'ב...' וזקן ... רח"ל...
כי המזרחי והציונים לדוגמא, הם נקיים מאינטרסים, וכל מה שהם כתבו. אמת ויציב!
 


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 261
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 53 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 21 אוגוסט 2019, 23:51

את האמת כי פעם חשבתי שלבזות גדולי ישראל\
ובכלל היד הקלה על ההדק בנוגע להפוך אנשים לרשעים
כל זה בלעדי לאנשי ישוב הישן

אך נער הייתי וגם זקנתי, ונוכחתי לראות שזה ממש רחוק מלהיות כך


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1846
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 179 פעמים
קיבל תודה: 630 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי מבקש אמת » 22 אוגוסט 2019, 01:24

אמת מארץ תצמח כתב:
21 אוגוסט 2019, 00:44
מבקש אמת כתב:
20 אוגוסט 2019, 18:45
הריב"ש והמהרשד"ם בהחלט סברו כך לחומרא, הרי תשובת הריב"ש היא לגבי פטור מתשלום מיוחד עבור בושת כהן, והמהרשד"ם כותב שמ"מ אין להתיר שבויה לכהן מדין ספיקא דאורייתא לחומרא. כך גם המהרש"ל והיעב"ץ והמג"א (המג"א הוא לגבי מה שאין נזהרים בוקדשתו).
השאלה היא אם כהני חזקה נחשבים ודאי כהנים או ספק כהנים ורק חוששים לחומרא שהם כהנים.
ועל המפרשים כדבריך בריב"ש כותב המהרי"ט שזו שגיאה והמפרשים כך הם "זחוחי הלב התוקעים עצמם בדבר הלכה", נראה שזחיחותך מוכיחה את דבריו.

על כל פנים מבואר בשדה חמד (כ' צב) שסוגיא דעלמא שכהנים דידן אינם נחשבים כהנים מספק, וכן נוהגים שסומכים על חזקת כהונה לישא כפיים שאסור בעשה לזר ולברך ברכה וכן שמותר בהנאת בכור בהמה טמאה שאסור בלאו לזר.
וראה במאמר הרב זלמן קורן המובא לעיל המרחיב ומסכם את ההלכה שכהני חזקה כשרים לעבודה.


אמנם לרווחא דמילתא בלבד הוספתי
-------------
גם בדעת החולקים אינך צודק .
1.בדברי הבנין ציון טעית טעות גדלה והוא כלל לא טען כך.
2. בהבנת דברי הריב"ש המהרי"ט ח(שו"ת חלק א סימן קמט) קרא למפרשים כמוך את הריב"ש "זחוחי הלב התוקעים עצמם בדבר הלכה" ומוכיח מריב"ש בסי' שע"א שגם סבר שכהני דידן דינם ודאי. (וכן הוכיח מהרמב"ם בשו"ת), וגם מבאר ברשד"ם אחרת, ומעולם לא שמענו מי שמתיר כהן בחלוצה (שאסורה מדרבנן).
3. היעב"ץ - כתב שגם בימינו שייך כהנים מיוחסים אם יש להם כתב חוס מקוים בב"ד ככהני ג'רבא, כך שלשיטתו ממילא אין עיכוב לעבודה בנוסף בסידור היעב"ץ משמע שהחזרת הפדיון אינו מעיקר הדין ומעיקר הדין סומכים על החזקה, ויתכן שבסידור חזר בו .
4. בדעת המג"א:
א. דבריו נאמרו בטעם הדעה שהובאה ברמ"א שלא לאכול חלת חו"ל וכתב שהוא מחשש חללות , ובשדי חמד והמים חיים פירשו דבריו שמבאר שנהגו חומרא, ואינו מעיקר הדין, ואם כן לא שייך לעבודה.
ב. יש לציין שגם המג"א כתב שיש רק חשש חללות ולא שיש חשש זרות, ולגבי העבודה כתב החת"ס יו"ד רל"ו שחשש חלולת לא מעכב את העבודה (עכ"פ היכא שאי אפשר) היות וחלל שעבד עבודתו כשרה.
ג. דברי המג"א הם רק לשיטה שלא נהגו בחלת חו"ל, אמנם לא מבעי לספרדים א עבור כך.לא גם אצל האשכנזים נהגו לכול חלת חו"ל וכדברי המ"ב בהלכות פסח.

השבט הלוי מביא מהספרי דרשה מהספרי שיש בית דין מבית לפרוכת שמעלין לכהונה ומציע לפרש אותה שצריך יחוסי כהונה,
אמנם זה לא נכון בדרשת הספרי שהרי הפסוק ואתה ובניך תשמרו את כהונתכם לכל דבר המזבח ולמבית לפרוכת נאמר על אהרן עצמו שהיה כהן ודאי ומה שייך לצוות עליו שיהיה כהן מיוחס אלא הדרשה היא בדיוק ההיפך שיש מצווה שאהרן ובניו הכהנים יעבדו ולכן דרשינן שיש מצווה לעלות כהנים למזבח ולעסוק ביחוסי כהונה ומלבד זאת הרי אינו בר פלוגתא של אף אחד מהפוסקים האחרונים והראשונים שחלקו עליו הר"י מפריז החת"ס החזו"א, ובנוסף גם אילו היה צודק בפרשנותו. דברי החת"ס (יו"ד רל"ו) שהוא רק לכתחילה, שהרי לא גרע מחלל שעבד עבודתו כשרה.
בקושיא מהרמב"ם שלגבי לפסול מתרומת חו"ל כתב שהוא שטמאו כהן מיוחס, והתקשו בו רבים וכן התקשו למה לא כתב זאת רק כאן ויש שפירשו שהכוונה למעט כהן חלל שאף שכשר לעבודה דדרשינן ברך ה' חילו אפילו חללים שבו וכן אם אכל תרומה פטור, אבל לטמא בצרעת לא יועיל אפילו בדיעבד (וכן פסק בהלכות צרעת) והיינו כהן שאינו מיוחס מן התורה (שיחוס של מעלה עשו ביוחסין הוא דרבנן),
עוד יש שפירשו שבתרומת חו"ל שהוא מדבריהם פסלו רק על פי כהן כר גם מדרבנן (וכו"ע לא פליגי שמדרבנן בעינן מיוחס היכא דאפשר)
אמנם כבר הוכיח המהרי"ט שגם הרמב"ם פשוט לו שכהני חזקה הם כהנים ודאים ולא ספקות, ורק מעלה עשו ביוחסין מדבריהם
-----------------
ע"כ לרווחא דמילתא בלבד
מסתבר שההשקפה שלך לא מסתדרת עם ההלכה.

מאחר והינך מכחיש את ההבנה שכתבתי בדעת האחרונים המפקפקים בייחוס הכהנים, אעתיק לשונם כאן, וירא הלומד וישפוט.
1. כבר העתיקו כאן לשונו של הבנין ציון שכותב להדיא שא"א להקריב שלא עפ"י נביא.

2. בתשובת מהרשד"ם כתב להדיא שהוא ספק:
 
image.png

3.בתשובת היעב"ץ כתב להדיא שהוא ספק:
image.png

4. לשון המג"א רא,ד: "וצ"ע למה אין נזהרין עכשיו להקדים הכהן לכל הנך מילי ויש ליזהר בזה מאחר שמדאורייתא הם, ואפשר דאין אנו בקיאין ביחוסי הכהונה וכמ"ש סוף סימן תנ"ז"

5. החת"ס הביא שם מהמהרש"ל שג"כ פקפק בייחוס הכהונה, והביא בשם מהר"י וייל ש"לא מחזיקנן בזמן הזה לכהן ודאי". אלא שהחת"ס חולק עליו.

6. לשון המעשי למלך על הרמב"ם הל' מעשה הקרבנות ב,טו: "אלא על כרחך טעם אחר איכא אף דקלע"ל אין יכולין להקריבו דאין יודעין מי כהנים מיוחסים רק לע"ל אלי' בא לקרב מי ראוי כדאיתא סוף עדיות".

7. לשון השבט הלוי שם: "אלא דצל"ע לדינא אם הא דבעינן מיוחס מה"ת הוא דין גמור מהל' כהונה ומעכב גם דיעבד או הוא דוקא דין דלכתחלה וראיתי בתשובת ח"ס יו"ד סי' רל"ו בתשובת הח"ס להגרעק"א בענין הקרבה בזמן הזה שהגרעק"א כתב דאי אפשר בהקרבה בזה"ז דמה נעשה בטומאה ובכהני יחוס והביא הח"ס מכפתור ופרח על שרבינו יחיאל מפריז רצה להקריב בזה"ז ובעל כפתור ופרח העיר עליו דמה נעשה ביחוס הכהונה והח"ס עצמו כ' ע"ז דלק"מ מיחוס דמאן לימא לן דלא יקריב אחזקה ונחמי' בן חכלי' דהוי לי' כהנים מיוחסים הי' מגאל השאריות מן הכהונה עד עמוד הכהן לאו"ת, אבל לעכב הקרבה בשביל זה מאן לימא לן ע"כ בח"ס. הנה חידש לן מרן הח"ס חי' גדול דהא דהי' נחמי' מגאל ודוחה כהני חזקה מעבודת המקדש הוא דוקא בשביל שהי' לו עצה שיקרבו מיוחסים, אבל לולא זה אפי' לכתחלה כשרים גם בלי כהני יחוס, אבל בעל כפתור ופרח והגרעק"א דהקשו מכהני יחוס נלענ"ד דפשיטא להו דלא כח"ס דאי ס"ד דכהני יחוס אינו עכוב דיעבד עכ"פ האיך דחה משפחות שלמות מכהונתם עד עמוד הכהן לאו"ת, וכבר הוכחנו בעזה"י דהוא מעיקר דין התורה דאתה ובניך תשמרו כהונתכם לכל דבר המזבח. והאיר ה' עיני ומצאתי ברמב"ם פ"ז ה"ט מתרומות כ' והמצורע הוא כמו שטומאה יוצאת מגופו והוא שיטמא אותו כהן מיוחס וכו', הרי מפורש בד"ר דלענין מצורע דבעינן כהן מיוחס דאם לא הי' מיוחס לא חל אפי' דיעבד הוראת הטומאה שלו הרי דדין יחוס במקום דבעינן הוא אפי' דין דיעבד".

8. בתוספתא חגיגה ב,ט איתא: "ושם (כלומר לשכת הגזית) יושבין ובודקין יחסי כהונה יחסי לויה כהן שנמצא בו פסול לובש שחורין ומתעטף שחורין יוצא והולך לו ושלא נמצא בו פסול לובש לבנים ומתעטף לבנים נכנס ומשמש עם אחיו הכהנים ויום טוב היו עושין שלא נמצא פסול בזרעו של אהרן ומביא עשירית האיפה משלו ועובדה בידו אף על פי שאין המשמר שלו משמע שבשביל שיעבוד קודם צריך לבדוק ייחוסו.

9. וכן כתב הצפנת פענח (תרומות כ,ב) וז"ל: "אך באמת עיקר הטעם לא משום דזה (עבודה בביהמ"ק ותרומה דאורייתא) מהתורה וזה (תרומה) מדרבנן, רק משום דדבר דהוה גדר עבודה בעי דוקא מיוחס, וכ"ז שאינו מיוחס אסור לו לעבוד. אבל מתנות חו"ל כיון דלא הוה בגדר עבודה. ועיין במדות פ"ה ובתוספתא פ"ז דסנהדרין דמבואר שם ג"כ דצריך דוקא מיוחס. ועיין מש"כ רבינו ז"ל בהל' תרומות פ"ז ה"ט דגבי מצורע בעי ג"כ שיטמא אותו רק כהן מיוחס ע"ש. וזהו דכל דבר דבעי דוקא זרע אהרן ולא משום פסול זרות צריך דוקא מיוחס. וזהו כונת התוס' [כתובות כ"ד ע"א ד"ה אבל] דלהכשיר לעבודה לכו"ע צריך עדים ע"ש".

ישנם בהחלט רבים שחלקו על דעת האחרונים הנ"ל, וסוברים שאין צורך בכהנים מיוחסים. אני מבין שעז רצונך להקריב בבית המקדש תיכף ומיד ואין בכחך להמתין עד ביאת משיח צדקנו, ובכן אם הינך סבור שאפשר לסמוך על דעתם של החולקים (או שחייבים לנהוג כדעתם) הינך מתכבד להביא כהנים הסבורים כדעתך ולהקריב בחדווה (אך בבקשה שלא יהיה באופן שיש בו פגיעה בשלום הציבור). אבל אין צורך וטעם להכחיש את העובדה הברורה, שישנם אחרונים שחולקים וסוברים שאי אפשר לכהני חזקה להקריב, וכנראה רוב הציבור יעדיף לחשוש לדבריהם ולחכות לביאת אליהו שיברר ייחוסי הכהונה.
(כל זה רק בנוגע לענין הכהונה, ומלבד זה יש שאלה של ריצוי ציץ, תכלת, מקום המזבח, ועוד. אבל גם לזה יש פתרונות למי שממש רוצה למצוא).
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1846
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 179 פעמים
קיבל תודה: 630 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי מבקש אמת » 22 אוגוסט 2019, 01:26

אגב קשה לי, לדברי הסבורים שאפשר להקריב בזמננו, למה הגמ' אומרת בכמה מקומות "הלכתא למשיחא", הרי אין צורך לחכות לביאת המשיח בשביל דיני קדשים?


פותח הנושא
יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1556
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 295 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי יהודה1 » 22 אוגוסט 2019, 09:29

אולי עוד הודעה אחרונה. טיפ למי שלא מכיר, כשמצטטים הודעה של מישהו אחר, אפשר ללחוץ על החץ שליד כותרת הציטוט, ולהגיע לאותה הודעה, כך אפשר לעקוב אחרי דברים ולראות מה נאמר כבר כמה פעמים.
כדאי לפתוח את זה בכרטיסיה חדשה.


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 276 פעמים
קיבל תודה: 298 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי שמעיה » 22 אוגוסט 2019, 10:15

איטשע מאיר לורנץ כתב:
21 אוגוסט 2019, 23:10
זה ברור שי. מ. פינס היה איש שנוי במחלוקת

אך בכל זה תלוי מי ומי האומרים
אני חושב שיש הבדל גדול כאשר הוא תוקף הוא כותב כל שהוא בקורות הימים שהשתייך לצד מסויים
(אגב שלא מן הענין ראיתי ענין מגמתי בקורות דברי אגודת ישראל בארץ, כי הציבור המזרחי בעיניהם היו מאד סלקטיבי, כאשר ההבדל בין הפושעים, 'לצדיקים' שרק חושבים אחרת מאיתנו, היה תלוי ביחסם לציבור החרדי במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב, ביחסם לפוליטיקה החרדית)

אך היו הרבה אנשים שנאמר עליהם מה שנאמר עליהם מפי גדולי ישראל ודין שונה הוא לזה ודו"ק
ברור שהיה איש שנוי במחלוקת. השאלה היא, האם כל מי שהיה שומר תורה ומצוות, כל הרבנים וכל יראי השמים הסתייגו ממנו, או שמא חלק אחד ביהדות החרדית בלבד. אלא שהם כתבו את ההיסטוריה החרדית הנקראת בבתים החרדיים.
ואתה ממש צודק, גם האגודאים, גם המזרחי, כתבו את ההיסטוריה בצורה מגמתית. זוהי סיבה לא להאמין לאף אחד, ולהטיל ספק בדברי כולם.
 


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1246
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 276 פעמים
קיבל תודה: 298 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי שמעיה » 22 אוגוסט 2019, 10:17

יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 23:47
שמעיה כתב:
21 אוגוסט 2019, 22:00
יוספזון כתב:
21 אוגוסט 2019, 18:13

קודם תוכיח אתה שזה מזוייף... ההוכחות שהביא אותו 'חוקר' הם 'הוכחות' שנשענים על כרעי תרנגולת...
פעם פעם, הייתה לי בראש תמונה היסטורית ברורה. שנוצרה במוחי על ידי קריאת הספרים שחוברו על ידי בני היישוב הישן. עם הזמן גדלתי, ולמדתי להטיל ספק במורשתם של בעלי האינטרסים, ולנסות לברר מה באמת היה.
אמר לי יהודי חכם, שכאשר בפרשיית גולובנציץ האשימו הקנאים את הרב א.ס. ככופר ועוקר הדת, החל לפקפק שמא גם (ר') י.מ. פינס לא היה רשע כזה גדול...
מחשבה דומה עלתה לי בראש כשהגאון הגדול ר' שמואל אויערבאך זצ"ל נהפך ל'ב...' וזקן ... רח"ל...
כי המזרחי והציונים לדוגמא, הם נקיים מאינטרסים, וכל מה שהם כתבו. אמת ויציב!


ממש לא. כתבתי שכיום ברור לי דבר אחד, שאין דבר ברור, ולא ניתן לדעת את ההיסטוריה מבלי להיות שם. ותו לא מידי!
אז נא, אל תוכיחו לי ממה שהיה פעם, כי לא אתם ולא אני יודעים מה היה שם באמת. אנו בסך הכל יודעים מה בעלי האינטרסים מכל צד ספרו אחריהם.
 


אמת מארץ תצמח
משתמש ותיק
הודעות: 246
הצטרף: 10 יוני 2019, 00:33
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 58 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח ושקר של שטיפת המוח נגד העבודה

שליחה על ידי אמת מארץ תצמח » 22 אוגוסט 2019, 10:24

הבניין ציון מתנגד לקורבנות בגלל טעם אחר לא קשור ליחוסי כהונה. שאר הדברים כולם כולל הכל התייחסתי אליהם בהודעתיי אני מקווה שאתה מסוגל לקרוא אותם ולהבין ,ולא להתעלם בגלל שזה לא מתאים לאיזו השקפה שאתה מנסה לעשות פה שאיפת מוח לטובתה
הוספת את בשם התוספתא ציטוט חסר קשר היות ואין ספק שיש להקפיד על יחסי כהונה מדרבנן משום מעלה עשו ביוחסין.
אבל כפי שרואים בר"י מפריז החתם סופר החזון איש וכפי שמסכם הרב זלמן קורן במאמרו, אם אין מיוחסים לוקחים כעיקר דין התורה כהני חזקה ואין זה מעכב את ההקרבה.


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1423
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 142 פעמים
קיבל תודה: 173 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 22 אוגוסט 2019, 21:34

איש ווילנא כתב:
20 אוגוסט 2019, 22:58
האם ניתן לשאול היום שאלות מהגר"י בויאר. כמדומה שלא

אפשר


בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 334 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בן של רב » 24 אוגוסט 2019, 23:18

מבקש אמת כתב:
22 אוגוסט 2019, 01:26
אגב קשה לי, לדברי הסבורים שאפשר להקריב בזמננו, למה הגמ' אומרת בכמה מקומות "הלכתא למשיחא", הרי אין צורך לחכות לביאת המשיח בשביל דיני קדשים?
שאלה ישנה.
ולמעשה מתאים גם כאן לשון הגרי"ז (בענין אחר)
"ההלכה היא כמו שכתוב בסידור".

ובסידור זה מסודר כך ובדוקא כך
(כמבואר בגמ' בפרוטרוט שהסדר של הסידור הוא סדר הגאולה):
ולירושלים עירך = בנין בית המקדש.
ורק אח"כ צמח דוד = מלכות בית דוד.

נ. ב. לעצם הקושיא:
אפשר אולי ליישב שודאי לא באו חז"ל לעקור מצוות התורה ולפטור אותנו בהינף יד ובזלזול מכל חומש שמות וויקרא ועוד - עד שפתאום ירד המשיח עם חמור מהעננים וינחת בבום טראח על הר הזיתים...

אלא בסה"כ דיבר הכתוב בהווה שרק שינוי מדיני יכול לגרום לבנין הבית.
וכשנמצאים במעמקי גלויות בבל ואדום או במחנות סיביר ואושוויץ אין שום מחשבה ריאלית על בית המקדש אם לא התקווה למלך גדול וחזק שבנס מופלא יביא את כולם לכאן ויקים ממלכה יהודית.
למלך כזה קוראים משיח.

ואם לאור מעשינו ומחדלינו או מה שלא יהיה - רצה ובחר הקב"ה להוביל את תהליך הגאולה באופן אחר שונה קצת ממה שאנו חשבנו שיהיה - - - זו זכותו המלאה !!!

[ומי כמוך מדגיש תמיד את הצורך להסתנכרן ולהתחשב עם המציאות] .


בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 334 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בן של רב » 25 אוגוסט 2019, 15:35

בן של רב כתב:
24 אוגוסט 2019, 23:18
מבקש אמת כתב:
22 אוגוסט 2019, 01:26
אגב קשה לי, לדברי הסבורים שאפשר להקריב בזמננו, למה הגמ' אומרת בכמה מקומות "הלכתא למשיחא", הרי אין צורך לחכות לביאת המשיח בשביל דיני קדשים?
שאלה ישנה.
ולמעשה מתאים גם כאן לשון הגרי"ז (בענין אחר)
"ההלכה היא כמו שכתוב בסידור".

ובסידור זה מסודר כך ובדוקא כך
(כמבואר בגמ' בפרוטרוט שהסדר של הסידור הוא סדר הגאולה):
ולירושלים עירך = בנין בית המקדש.
ורק אח"כ צמח דוד = מלכות בית דוד.

נ. ב. לעצם הקושיא:
אפשר אולי ליישב שודאי לא באו חז"ל לעקור מצוות התורה ולפטור אותנו בהינף יד ובזלזול מכל חומש שמות וויקרא ועוד - עד שפתאום ירד המשיח עם חמור מהעננים וינחת בבום טראח על הר הזיתים...

אלא בסה"כ דיבר הכתוב בהווה שרק שינוי מדיני יכול לגרום לבנין הבית.
וכשנמצאים במעמקי גלויות בבל ואדום או במחנות סיביר ואושוויץ אין שום מחשבה ריאלית על בית המקדש אם לא התקווה למלך גדול וחזק שבנס מופלא יביא את כולם לכאן ויקים ממלכה יהודית.
למלך כזה קוראים משיח.

ואם לאור מעשינו ומחדלינו או מה שלא יהיה - רצה ובחר הקב"ה להוביל את תהליך הגאולה באופן אחר שונה קצת ממה שאנו חשבנו שיהיה - - - זו זכותו המלאה !!!

[ומי כמוך מדגיש תמיד את הצורך להסתנכרן ולהתחשב עם המציאות] .
שוב שוחחתי עם ת"ח גדול מאוד על שאלתך המצויינת.
והוא אמר שישנם כמה תיאורים שונים על תהליכי הגאולה בנביאים.
וכנראה לכן כתב הרמב"ם שאי אפשר לדעת עד שזה יהיה.
(ולדבריו זה טבעי וצפוי שיש כמה אפשרויות בנביאים כיון שסו"ס זה גם תלוי בנו ובמעשינו כידוע) .
ולטענתו המהלך שכולנו רגילים לצפות לו ולהאמין בו הוא בעיקר המהלך המתואר בישעיה.
ותיאור זה הוא המהלך הניסי הפתאומי = היחיד שהיה ריאלי באופק כה קודר ועצוב של אבותינו באושוויץ וב"אוטו דה פה" בלי שום תקוה הגיונית לקיבוץ גלויות ולשפע ושגשוג וכו'.
ואילו המהלך של "קימעא קימעא" כפי שעינינו רואות (ואף הוא הוזכר בחז"ל כמה פעמים לגבי כמה ענינים) הוא יותר חופף לתיאור ביחזקאל וגם בירמיהו אף שגם נבואות העתיד ביחזקאל וירמיהו עצמם לא לגמרי מתאימים זה לזה.

ואף שטרם עיינתי ביסוד מחודש ומפתיע זה.
[יסוד מדהים שכנראה יחסוך לכל המעוניינים לחקור אותו אינספור ויכוחים סוערים ואמוציונליים בפורומנו החשוב...]
אך מהזכרון אני מעלה שביחזקאל מוכח שביהמ"ק יבנה בעת שהשלטון יהיה עדיין מושחת!
כי הנביא מדגיש שכדי שהבית לא יחרב שוב - השלטון יהיה בריחוק מקום ולא יטמא את הבית כבעבר.

(מכאן הערה גדולה ותיקון טעות לאותם הבודדים מבקשי האמת שבמפלגת משה פייגלין שחולמים להעביר בהדרגה את משרדי הממשלה לעיר העתיקה)


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1846
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 179 פעמים
קיבל תודה: 630 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי מבקש אמת » 25 אוגוסט 2019, 19:31

שמעיה כתב:
22 אוגוסט 2019, 10:15
איטשע מאיר לורנץ כתב:
21 אוגוסט 2019, 23:10
זה ברור שי. מ. פינס היה איש שנוי במחלוקת

אך בכל זה תלוי מי ומי האומרים
אני חושב שיש הבדל גדול כאשר הוא תוקף הוא כותב כל שהוא בקורות הימים שהשתייך לצד מסויים
(אגב שלא מן הענין ראיתי ענין מגמתי בקורות דברי אגודת ישראל בארץ, כי הציבור המזרחי בעיניהם היו מאד סלקטיבי, כאשר ההבדל בין הפושעים, 'לצדיקים' שרק חושבים אחרת מאיתנו, היה תלוי ביחסם לציבור החרדי במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב, ביחסם לפוליטיקה החרדית)

אך היו הרבה אנשים שנאמר עליהם מה שנאמר עליהם מפי גדולי ישראל ודין שונה הוא לזה ודו"ק
ברור שהיה איש שנוי במחלוקת. השאלה היא, האם כל מי שהיה שומר תורה ומצוות, כל הרבנים וכל יראי השמים הסתייגו ממנו, או שמא חלק אחד ביהדות החרדית בלבד. אלא שהם כתבו את ההיסטוריה החרדית הנקראת בבתים החרדיים.
ואתה ממש צודק, גם האגודאים, גם המזרחי, כתבו את ההיסטוריה בצורה מגמתית. זוהי סיבה לא להאמין לאף אחד, ולהטיל ספק בדברי כולם.
אמת ויציב, וזה נכון לא רק בתחום ההיסטוריה אלא גם בתחום הסיקור של מה שקורה בימינו אנו...

אמנם יש דרך די טובה לאמת נתונים, דרך המקובלת בעולם המחקר ההיסטורי, והיא הצלבת מידע ממקורות שונים בעלי השקפות ואינטרסים שונים. בדרך כלל מידע מוצלב הוא הכי אמין, כי הוא לוקח בחשבון את המציאות כפי שנראתה בעיני כל בעלי ההשקפות השונות יחד. (שמעתי שהגרא"מ שך היה נוהג לעשות כך על מנת לקבל מידע על אישים ומוסדות בציבור, וכך התגבר על הבעיה הידועה של קבלת מידע ממקור אחד בעל אינטרסים).
 


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1846
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 179 פעמים
קיבל תודה: 630 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי מבקש אמת » 25 אוגוסט 2019, 19:35

בן של רב כתב:
24 אוגוסט 2019, 23:18
מבקש אמת כתב:
22 אוגוסט 2019, 01:26
אגב קשה לי, לדברי הסבורים שאפשר להקריב בזמננו, למה הגמ' אומרת בכמה מקומות "הלכתא למשיחא", הרי אין צורך לחכות לביאת המשיח בשביל דיני קדשים?
שאלה ישנה.
ולמעשה מתאים גם כאן לשון הגרי"ז (בענין אחר)
"ההלכה היא כמו שכתוב בסידור".

ובסידור זה מסודר כך ובדוקא כך
(כמבואר בגמ' בפרוטרוט שהסדר של הסידור הוא סדר הגאולה):
ולירושלים עירך = בנין בית המקדש.
ורק אח"כ צמח דוד = מלכות בית דוד.
אם הינך כבר הולך בכיוון של סדר התפילה, אזכירך כי לפני ולירושלים עירך יש עוד כמה ברכות שעדיין לא התקיימו בפועל, כמו "השיבה שופטינו", "ולמלשינים", ו"על הצדיקים". אחרי שאלו יתקיימו אפשר לדבר...


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1846
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 179 פעמים
קיבל תודה: 630 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח ושקר של שטיפת המוח נגד העבודה

שליחה על ידי מבקש אמת » 25 אוגוסט 2019, 19:44

אמת מארץ תצמח כתב:
22 אוגוסט 2019, 10:24
הבניין ציון מתנגד לקורבנות בגלל טעם אחר לא קשור ליחוסי כהונה. שאר הדברים כולם כולל הכל התייחסתי אליהם בהודעתיי אני מקווה שאתה מסוגל לקרוא אותם ולהבין ,ולא להתעלם בגלל שזה לא מתאים לאיזו השקפה שאתה מנסה לעשות פה שאיפת מוח לטובתה
ככל שאני קורא את ההודעות, אני יכול לראות רק צד אחד שמנסה בכל מאודו לעשות שטיפת מוח (אם כי סבורני שזה לא ביטוי נכון, מאחר ולא מדובר כאן בטפשים אלא בבוגרים בעלי דעת שמסוגלים לבחון ולחשוב את הדברים), עם מגמה ברורה של עידוד משיחיות/לאומיות בציבור החרדי, כל פעם עם נושא אחר - תכלת, בנין בית המקדש, הקרבת קרבנות,ארץ ישראל, שמחה על המדינה, וכן ע"ז הדרך.
דלא כחברים אחרים, אני סבור שלבעלי השקפה זו יש את כל הזכות לכתוב השקפתם ולבססה ע"י מקורות, וכל מה שאני עושה הוא להביא מקורות אחרים המראים שהדברים אינם כה פשוטים, ויש ספיקות ומחלוקות בכל ענין. וכי לך מותר להביא את כל הדעות שמצדדות בעד הקרבה, ולי אסור להביא את הדעות המפקפקות?

ציטטתי את הדברים כלשונם, בצירוף איך שאני מבין את הדברים, והלומד יבחן וישפוט בעצמו.

אם הינך מאד רוצה להקריב קרבנות בהר הבית, לך עשה זאת בהצלחה, אבל אל תנסה לסתום פיות של מי שמפקפק בזה.
 


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 952
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 220 פעמים
קיבל תודה: 208 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איש ווילנא » 25 אוגוסט 2019, 20:03

מבקש אמת כתב:
25 אוגוסט 2019, 19:44
כל פעם עם נושא אחר - תכלת,

תכלת היא לא דוגמא טובה
כי יש מחברי הפורום שאינם נגועים בלאומיות ומשיחיות בנושאים אחרים ובכל זאת עושים מלחמה למען התכלת [כמו שיש כאלה שעושים מלחמה למען זמן רבנו תם ביציאת השבת]
אני מכיר הרבה שהקשר שלהם לתכלת הוא קשר הלכתי טהור
וסתם אין קשר ישיר בין תכלת ללאומיות [רק זה נוגע לחדשנות ושמרנות באופן כללי]


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1846
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 179 פעמים
קיבל תודה: 630 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי מבקש אמת » 25 אוגוסט 2019, 20:21

איש ווילנא כתב:
25 אוגוסט 2019, 20:03
מבקש אמת כתב:
25 אוגוסט 2019, 19:44
כל פעם עם נושא אחר - תכלת,

תכלת היא לא דוגמא טובה
כי יש מחברי הפורום שאינם נגועים בלאומיות ומשיחיות בנושאים אחרים ובכל זאת עושים מלחמה למען התכלת [כמו שיש כאלה שעושים מלחמה למען זמן רבנו תם ביציאת השבת]
אני מכיר הרבה שהקשר שלהם לתכלת הוא קשר הלכתי טהור
וסתם אין קשר ישיר בין תכלת ללאומיות [רק זה נוגע לחדשנות ושמרנות באופן כללי]
נכון. אלא שבעוד לא כל מי שנלחם בעד התכלת הינו בהכרח לאומן, הרי כל לאומן ילחם בעד התכלת...
 


בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 334 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בן של רב » 25 אוגוסט 2019, 20:48

איש ווילנא כתב:
25 אוגוסט 2019, 20:03
מבקש אמת כתב:
25 אוגוסט 2019, 19:44
כל פעם עם נושא אחר - תכלת,

תכלת היא לא דוגמא טובה
כי יש מחברי הפורום שאינם נגועים בלאומיות ומשיחיות בנושאים אחרים ובכל זאת עושים מלחמה למען התכלת [כמו שיש כאלה שעושים מלחמה למען זמן רבנו תם ביציאת השבת]
אני מכיר הרבה שהקשר שלהם לתכלת הוא קשר הלכתי טהור
וסתם אין קשר ישיר בין תכלת ללאומיות [רק זה נוגע לחדשנות ושמרנות באופן כללי]

וידוי אישי:
צודקים אלו שכתבו עלי שלאחרונה נחה עלי רוח הלאומיות והמשיחיות הטהורה הקדושה השפויה והפשוטה כפי שמתוארת בחמשה חומשי תורה.
וכפי שכבר כינו אותי בכינוי החביב "ההזוי".

ומכל מקום:
חשובה מאוד הנקודה שהעלית שהיא: חדשנות ושמרנות.

כי מה יותר זר ומוזר בעולם מלומר בלי בושה שמי שרוצה לקיים את התורה הוא לאומי.
ומה יותר משונה מלומר שאסור להיות עם ולאום של ה' וציוני אמיתי על טהרת הקודש כמו חז"ל והראשונים.
אלא מאי:
שנאת החדשנות בוערת בעצמותיהם של השוללים והחשדנים יחד עם ריאקציה מהרשעים.
ריאקציה מנותקת שעדיין מסרבת להתעורר ולגלות שלפני עשרות שנים הם כבר עברו לחטאים מסוג אחר לגמרי [ואלו השמאלנים שהקימו את המדינה הפכו דוקא לשונאי הארץ שלצערם הופכת לחרדית/מסורתית] .

אך בדיוק מאותה סיבה עצמה - אני הקטן חטפתי ריאקציה מזה והפכתי לדווקני בעד חדשנות = להחזיר התורה לישנה.
ואם אכן הגזמתי באהבת החידושים - הקולר תלוי כנראה בצוארם של מקציני השמרנות שגרמו לי להבין שמשקרים אותי שוב ושוב.
כי כמה יהודי אמיתי ופשוט ונורמלי יכול לסבול שאומרים לו כל יום כל היום לא! לאא! לאאא! ככה! סתם ככה!
וכמובן שאחרי שנגיד שוב ושוב באופן אוטומטי לאאאאא!!! נתבייש להיראות טיפש וננסה להצטדק ולהזדרז בחיפוש תירוצים שונים ומגוונים ובשביל זה נחרוג ממנהגנו ונמציא תירוצים חדשניים במיוחד!

ומה הבסיס לאהבת ה"לא"!
יש שזה מתמימות חסרת פשר, ויש מבורות חסרת ידע, ויש מנאמנות לחוג שלי במקום הנאמנות לה' ותורתו, ולפעמים מתוך אמונת חכמים >שלי< והתנגדות לאלו שחכמים מהם והחכימו יותר בנושא כזה או אחר.
ומעל הכל הפחד משינוי שהוא תופעה קלינית ידועה גם בתחומים רחוקים מדת, והיא מכת מדינה ישנה שלכל הדעות ואצל כל אדם גוברת והולכת עם הגיל.

וכללו של דבר - הלא זה דבר השמרנות:
(חשוב מאוד לשנן אותה הרבה פעמים כבר מהגן ובשיעורי השקופה ובעיקר במאמרי מערכת חדשים לבקרים)
"כל הברית שכרתנו עם ה' לקיים את >כל< מצוותיו היא רק בתנאי כפול ומכופל שתהיה זו מצוה שאין לה שום קשר לארץ ישראל, וגם אז נקיים אותה אך ורק בתנאי שכבר קיימנו אותה אתמול".

נ. ב. אין כאן אף מילת זלזול ח"ו בתלמידי חכמים אמיתיים שיש להם סיבות אמיתיות ונימוקים חזקים לפטור עצמם (בצער!!) ממצוות כאלו ואחרות.
וכן יש כאלו שמחמת סוגיות דחופות יותר הם טרם הספיקו לדון בעיון כדרכה של תורה, ויש לימודי זכות רבים מספור על כל אחד ואחד.

מה שחייב להתבטל הוא הנסיון האוטומטי של עמי הארצות התורניים/חצי תורניים להכפיף את כל התורה כולה ואת הברית עם ה' לחוקי >>השמרנות המתפתחת<< גם כשברור לגמרי מה דיבר ה'.
שמרנות הגדלה והולכת מיום ליום כמו איזה מפלצת סרטנית חדשה וחדשנית שמעולם לא היתה כמותה בחוגי יראי ה' .

מבחן קצר:
מי מוכן לקום ולהכחיש את העובדה החדשה והמחודשת שהיום כל מי שיקיים איזו מצוה מפורשת שמשום מה לא קיימנו אתמול (או אפילו לא יכלנו לקיים) יחשב כמשתגע וסהרורי במקרה הטוב.
וחשוד על פרישה מה'מיינסטרים הקדוש' במקרה היותר טוב...

בברכת מחזירים התורה לישנה.


אמת מארץ תצמח
משתמש ותיק
הודעות: 246
הצטרף: 10 יוני 2019, 00:33
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 58 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אמת מארץ תצמח » 25 אוגוסט 2019, 23:35

מבקש אמת כתב:
25 אוגוסט 2019, 19:44
ציטטתי את הדברים כלשונם, בצירוף איך שאני מבין את הדברים, והלומד יבחן וישפוט בעצמו.
יש לך בעייה בהבנת הנקרא.
מובן שאתה לא חושב שיש לך בעיה בהבנת הנקרא, אבל זו לא צורת ההתמודדות בוגרת להשמיץ את אלו שמתקנים אותך גם אם לדעתך אתה צודק.

מבקש אמת כתב:
25 אוגוסט 2019, 20:21
כל לאומן ילחם בעד התכלת
נו נו. אנשי מרכז הרב והר המור הם מאוד לאומנים ומתנגדים מאוד לתכלת


בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 334 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בן של רב » 26 אוגוסט 2019, 00:00

מבקש אמת כתב:
25 אוגוסט 2019, 19:35
בן של רב כתב:
24 אוגוסט 2019, 23:18
מבקש אמת כתב:
22 אוגוסט 2019, 01:26
אגב קשה לי, לדברי הסבורים שאפשר להקריב בזמננו, למה הגמ' אומרת בכמה מקומות "הלכתא למשיחא", הרי אין צורך לחכות לביאת המשיח בשביל דיני קדשים?
שאלה ישנה.
ולמעשה מתאים גם כאן לשון הגרי"ז (בענין אחר)
"ההלכה היא כמו שכתוב בסידור".

ובסידור זה מסודר כך ובדוקא כך
(כמבואר בגמ' בפרוטרוט שהסדר של הסידור הוא סדר הגאולה):
ולירושלים עירך = בנין בית המקדש.
ורק אח"כ צמח דוד = מלכות בית דוד.
אם הינך כבר הולך בכיוון של סדר התפילה, אזכירך כי לפני ולירושלים עירך יש עוד כמה ברכות שעדיין לא התקיימו בפועל, כמו "השיבה שופטינו", "ולמלשינים", ו"על הצדיקים". אחרי שאלו יתקיימו אפשר לדבר...
או הכל או כלום?
האם הבנת מדברי שאין >לנו< חיוב לקיים מצוות רק לפי סדר הסידור.

הסידור רק מלמד >בגדול< את סדר הגאולה, אבל ודאי שבכל דבר ודבר יש לכלל ולפרט בהווה ובעתיד בפנימיות ובחיצוניות עליות ומורדות כשהכיוון הכללי הוא לתיקון כמובן.
ולפי מה שאנו רואים עד עתה הכל מתקדם במסלול של קימעא קימעא.

ועכשיו המחשה בודדת על קצה המזלג:
השיבה שופטינו - זה גם החלום הגדול = שלטון מלא של סנהדרין.
וגם בינתיים בעמקי תחתיות = שהבג"ץ יחטוף זבנג.
וגם ברמה האישית = שהפקח לא יעשה עוול לפלוני שעומד בתפילה ואומר ברכה זו.
וגם ברמה האמצעית = שיהיה מעמד מכובד יותר לבתי הדין.
וגם בעמקי החילוניות של המדינה = שיעשו רפורמות ששוברות קרטלים ומונופולים.
וגם שהדיין יעיין שוב בטענותי הצודקות ולא יתעקש להחזיק בדעתו.
וגם שאני לא ארביץ לילד שלי במשפט בזק בלי להבין לליבו ולהתבונן ביישוב הדעת מה באמת הסיפור שלו.
(ואלמד את הלקח מהטעות של דוד המלך במשפט "אתה וציבא תחלקו את השדה" שעל זה נחלקה המלכות כידוע).
וגם אשפוט את עצמי בהגינות ואהיה @מבקש אמת. וכמו שאמר הגר"י סלנטר שכל אדם הוא דיין לעצמו כל הזמן.

וכן לגבי הקרבנות - הרצון המעשי והצפייה הממשית (מתוך התגברות על תאוות השמרנות המתפתחת) זהו עיקר המצוה של קרבנות בזמנינו כל עוד עדיין אי אפשר להקריב בפועל.
ובדיוק עליו אמר ה' "ומעלה אני עליכם כאילו הקרבתם".
וכמובן זה לא מתקיים כלל במי שמציב כמה שיותר תנאים מוקדמים להסכמתו לקיים מצוות ה' בלי קונצים ברגע שיתאפשר.

שאלה קטנה.
האם יש חרדי אחד שיש לו פרוטקציה ולא שואלים אותו - ציפית לישועה?
ציפית באמת???


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 952
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 220 פעמים
קיבל תודה: 208 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איש ווילנא » 26 אוגוסט 2019, 00:02

שמעיה כתב:
22 אוגוסט 2019, 10:15
איטשע מאיר לורנץ כתב:
21 אוגוסט 2019, 23:10
זה ברור שי. מ. פינס היה איש שנוי במחלוקת

אך בכל זה תלוי מי ומי האומרים
אני חושב שיש הבדל גדול כאשר הוא תוקף הוא כותב כל שהוא בקורות הימים שהשתייך לצד מסויים
(אגב שלא מן הענין ראיתי ענין מגמתי בקורות דברי אגודת ישראל בארץ, כי הציבור המזרחי בעיניהם היו מאד סלקטיבי, כאשר ההבדל בין הפושעים, 'לצדיקים' שרק חושבים אחרת מאיתנו, היה תלוי ביחסם לציבור החרדי במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב, ביחסם לפוליטיקה החרדית)

אך היו הרבה אנשים שנאמר עליהם מה שנאמר עליהם מפי גדולי ישראל ודין שונה הוא לזה ודו"ק
ברור שהיה איש שנוי במחלוקת. השאלה היא, האם כל מי שהיה שומר תורה ומצוות, כל הרבנים וכל יראי השמים הסתייגו ממנו, או שמא חלק אחד ביהדות החרדית בלבד. אלא שהם כתבו את ההיסטוריה החרדית הנקראת בבתים החרדיים.
ואתה ממש צודק, גם האגודאים, גם המזרחי, כתבו את ההיסטוריה בצורה מגמתית. זוהי סיבה לא להאמין לאף אחד, ולהטיל ספק בדברי כולם.
 


ועוד יש לשאול מבחינה הסטורית

האם אלה שהסתייגו ממנו או לפחות חלק מההסתייגות ממנו. האם זה משום שהיה איש פסול בעצם
או בגלל שאחזו שהמגמות החינוכיות שרצה להכניס בירושלים הם לא נכונות ועלולות להזיק או שאינם עולות בקנה אחד עם הכיוון שהם רצו להכניס אבל אין זה אומר שהיה פסול באישיותו

בהסטוריה החרדית הקלאסית יודעים לספר אייזה סיפור אחד על רוח מינות שהייתה בספריו
אבל בדברי הימים ידוע שלפחות באופן חיצוני לא היה כזה אמנם לא היה תואם באורח חשיבתו את החשיבה החרדית הקלאסית אבל לפחות הוא היה נחשב לנמנה על שלומי אמוני ישראל [יש מביאים ראיה לפסולו מיוצאי חלציו אבל כמובן שאי אפשר להוכיח מזה]
וידוע שהיו בין גדולי ירושלים שלא הסכימו להחרמתו וגם גיסו ר"ד קרלינר הגן עליו ועוד רבנים הגינו עליו. ולא היה מגינים על אפיקורס מורשע כמובן


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 493
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 44 פעמים
קיבל תודה: 147 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי אמונת אומן » 01 ספטמבר 2019, 10:16

אפשר לבדוק.
כמדומני, על מרן הגראי''ל כתבו דברים חמורים הרבה יותר מעל י. מ. פינס...


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 952
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 220 פעמים
קיבל תודה: 208 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי איש ווילנא » 01 ספטמבר 2019, 13:17

אמונת אומן כתב:
01 ספטמבר 2019, 10:16
אפשר לבדוק.
כמדומני, על מרן הגראי''ל כתבו דברים חמורים הרבה יותר מעל י. מ. פינס...

על כולם כתבו...
אבל זה לא קשור
רימ"פ לכל הדעות גם למגינים עליו
היה עם דעות חריגות מהמקובל באופן קיצוני
במכתבו של הרב גימפל יפה. שהוא מכתב הגנה הוא כותב שהוא הולך בדרכו של ר' מנשה מאיליה
וכמובן שזה ניתן לפרשנות ולא בהכרח שבגלל זה יצא משלמי אמוני ישראל
ושוב לא באתי להכריע בשאלה רק לומר שיש כאן נקודה לדיון
ולא מדובר על יהודי קלאסי מהשטיבל שהתלבשו עליו
אלא מבחינת דעותיו הוא היה שונה מאוד מהחרדי הקלאסי גם באירופה [ולא רק בירושלים]
ועדיין יש לידע שהרבה הגינו עליו גם בעת החרם של בית דינו של המהרי"ל דיסקין


בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 673 פעמים
קיבל תודה: 334 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הקץ לדברי רוח!

שליחה על ידי בן של רב » 16 ספטמבר 2019, 00:38

הנה דוקא באשכול זה שנפתח עבור המסר החריף "הקץ לדברי רוח" נתקבצו ובאו כל אלו בעלי המעוף והחשיבה האמיצה האוהבים לדון ולהתפלפל גם בסוגיות אלו.

אז הנה חומר חדש שקיבלתי הרגע.

קדושת ציון גליון 45 - אלול התשעט.pdf

[כאן אני מרגיש יחסית יותר בטחון שאינני מרגיז...
כי מי שנשאר כאן הוא מאלו שלא מפחדים.
ואחרי הכל כולנו נסכים שצריך להתחשב בידידנו הרב @@יהודה שיחיה ודעימיה.
בתקוה שיצאנו יד"ח בכך שעכ"פ באשכולות האחרים הנ"ל - אכן הגיע והקיץ הקץ לדברי רוח...]
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: יוסף ה', יעקב שלם | 1 אורח