מפריע לי לקרא לאבותינו בשם כינוי גנאי.מבין ענין אמר:יש למשיח ענין לעשותינו פרימיטיביים? ומה המקור?
מפריע לי לקרא לאבותינו בשם כינוי גנאי.מבין ענין אמר:יש למשיח ענין לעשותינו פרימיטיביים? ומה המקור?
אפילו יהא שהכל הוא יכל להמציא, אבל יש עוד מישהו יותר חכם ממנו שגם יכל להמציא פי מליון מזה - ונמנע מכך בכוונה.tkhvu אמר:לפני כמה שנים יצא ספר על מסכת סוכה (איני זוכר את שמו) בהסכמת הגר"ש אויערבאך שם הוא דן האם הדין של "הכל בכתב מיד וכו'" הוא על כל דבר או רק על המידות המפורשת אבל ודאי מה שלא נוגע לעצם המידות ודאי יוכלו לשנות. לכן תיאר שם כיצד יהיה מואר ביהמ"ק על ידי מערכות תאורה משוכללות ולטובת כל קהל הקודש הבאים להר תהיה מצלמה במעגל סגור והגברה איכותית שתעביר את ההתרחשויות בפנים לקהל בחוץ וכן ע"ז הדרך. לאחמ"כ הסיר הגר"ש את הסכמתו משום שלא מצא חן בעיניו תיאור זה. ואני תמה למה?
אגב, שלמה המלך, האם יכל להמציא ולפתח הכל? הרי כל ההמצאות הם תוצאה של התפתחות שלב אחרי שלב, ואף האדם הגדול ביותר והחכם ביותר לא יוכל להמציא מא' עד ת', אני טועה? שלמה אינו אלוקים! אלא חכם מכל האדם.
מוחל וסולח אמר:לגבי מה שהגיבו כאן המגיבים. לגבי הנזק בפיתוח הטכנולוגי.
שלמה המלך ראה את ההקלה לחיים אם יהיו כלי רכב, אך הוא ראה את הנזק העצום, בכך שהעולם ישנה סדרים. וברגע שישנה אפשרות תעבורתית הרי יש לכך השלכות, תרבותיות, התנהגויות, וכו'. שהרי כל פיתוח חדש מצריך פיתוח נוסף, למשל, אם יש רכבים, הרי עולם המסחר משתנה, עקב אפשרות שינוע סחורה, והרי צריך למצוא פתרונות אחסון. ואז ממציאים מכוניות עם קירור. וכו' וכו'.
ניתן להמשיל זאת לגלגלי שיניים, ברגע שגלגל אחד מתחיל לנוע, הוא יוצר שרשרת של תגובות. ובעינינו אנו רואים זאת, כיצד התקדמנו היום לבינה מלאכותית, ולננו טכנולוגיה. עד שמגיעים לשליטה מוחלטת במוח. ומדברים כבר על מושג שנקרא 'סייבורג'. שישתילו בנו שבבים, שישלטו לנו גם במוח. (עיקרו, פיתוח רפואי)
לסיכום נושא זה, א. עולם כמנהגו נוהג,
ב. אנו חושבים שהטכנולוגיה היא חיובית, אך אפשר לערער על כך, עקב ההשלכות האנושיות.
tkhvu אמר:אגב, שלמה המלך, האם יכל להמציא ולפתח הכל? הרי כל ההמצאות הם תוצאה של התפתחות שלב אחרי שלב, ואף האדם הגדול ביותר והחכם ביותר לא יוכל להמציא מא' עד ת', אני טועה? שלמה אינו אלוקים! אלא חכם מכל האדם.
לענ"ד יש פה חוסר הבנה בסיסית במושג משיחpkd אמר:אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק...
נפגשתי לאחרונה עם 'ראש ישיבה' של אחת הישיבות המובילות בציונות הדתית, ושוחחנו על נזקי ופגעי הטכנולוגיה...
אותו ראש ישיבה, מחזיק אייפון כמובן - צידד במעלות הטכנולוגיה, ובין דבריו אמר, שאין לו כל ספק שהמשיח ירכב על החמור,
ויהיה לו "וויז"!! והוא הסביר:
המשיח קיבל הוראות לנסיעה לירושלים בתוך ארץ ישראל, אך ההוראות שקיבל לא מעודכנות... במשך השנים השתנתה כל ארץ ישראל ונבנו כבישים וערים חדשות,
ולכך נוצר "הוויז' - בכדי שמלך המשיח יוכל להגיע לירושלים במהירות וביעילות...
עכ"פ, לפני מספר שנים יצא ספר דימיוני של הסופרת מ. קינן. בשם "מקום אחר". הספר נותן תחושה של 'הרגש' נפלא איך העולם יכול להסתדר ללא טכנולוגיה ואדרבה... לענ"ד הספר מומלץ מאד בבתי ישראל
tkhvu אמר:לפני כמה שנים יצא ספר על מסכת סוכה (איני זוכר את שמו) בהסכמת הגר"ש אויערבאך שם הוא דן האם הדין של "הכל בכתב מיד וכו'" הוא על כל דבר או רק על המידות המפורשת אבל ודאי מה שלא נוגע לעצם המידות ודאי יוכלו לשנות. לכן תיאר שם כיצד יהיה מואר ביהמ"ק על ידי מערכות תאורה משוכללות ולטובת כל קהל הקודש הבאים להר תהיה מצלמה במעגל סגור והגברה איכותית שתעביר את ההתרחשויות בפנים לקהל בחוץ וכן ע"ז הדרך. לאחמ"כ הסיר הגר"ש את הסכמתו משום שלא מצא חן בעיניו תיאור זה. ואני תמה למה?
אגב, שלמה המלך, האם יכל להמציא ולפתח הכל? הרי כל ההמצאות הם תוצאה של התפתחות שלב אחרי שלב, ואף האדם הגדול ביותר והחכם ביותר לא יוכל להמציא מא' עד ת', אני טועה? שלמה אינו אלוקים! אלא חכם מכל האדם.
ידידיה אמר:מוחל וסולח אמר:לגבי מה שהגיבו כאן המגיבים. לגבי הנזק בפיתוח הטכנולוגי.
שלמה המלך ראה את ההקלה לחיים אם יהיו כלי רכב, אך הוא ראה את הנזק העצום, בכך שהעולם ישנה סדרים. וברגע שישנה אפשרות תעבורתית הרי יש לכך השלכות, תרבותיות, התנהגויות, וכו'. שהרי כל פיתוח חדש מצריך פיתוח נוסף, למשל, אם יש רכבים, הרי עולם המסחר משתנה, עקב אפשרות שינוע סחורה, והרי צריך למצוא פתרונות אחסון. ואז ממציאים מכוניות עם קירור. וכו' וכו'.
ניתן להמשיל זאת לגלגלי שיניים, ברגע שגלגל אחד מתחיל לנוע, הוא יוצר שרשרת של תגובות. ובעינינו אנו רואים זאת, כיצד התקדמנו היום לבינה מלאכותית, ולננו טכנולוגיה. עד שמגיעים לשליטה מוחלטת במוח. ומדברים כבר על מושג שנקרא 'סייבורג'. שישתילו בנו שבבים, שישלטו לנו גם במוח. (עיקרו, פיתוח רפואי)
לסיכום נושא זה, א. עולם כמנהגו נוהג,
ב. אנו חושבים שהטכנולוגיה היא חיובית, אך אפשר לערער על כך, עקב ההשלכות האנושיות.
אני מבין שאם יתנו לך אפשרות לעבור ליישוב בלי שום טכנולוגיה, [רכבים, רפואה מתקדמת, תקשורת, עבודה ללא מאמץ פיזי בד"כ, תוחלת חיים ארוכה בעשרות שנים מבעבר] אתה תשקול לקבל את ההצעה?
אני חושב שיותר מכובד לומר על שלמה המלך שלא חשב על כל מיני פיתוחים טכניים מאשר לומר עליו שהעדיף לחיות בעולם כזה מאשר העולם שלנו.
ידידיה אמר:מוחל וסולח אמר:לגבי מה שהגיבו כאן המגיבים. לגבי הנזק בפיתוח הטכנולוגי.
שלמה המלך ראה את ההקלה לחיים אם יהיו כלי רכב, אך הוא ראה את הנזק העצום, בכך שהעולם ישנה סדרים. וברגע שישנה אפשרות תעבורתית הרי יש לכך השלכות, תרבותיות, התנהגויות, וכו'. שהרי כל פיתוח חדש מצריך פיתוח נוסף, למשל, אם יש רכבים, הרי עולם המסחר משתנה, עקב אפשרות שינוע סחורה, והרי צריך למצוא פתרונות אחסון. ואז ממציאים מכוניות עם קירור. וכו' וכו'.
ניתן להמשיל זאת לגלגלי שיניים, ברגע שגלגל אחד מתחיל לנוע, הוא יוצר שרשרת של תגובות. ובעינינו אנו רואים זאת, כיצד התקדמנו היום לבינה מלאכותית, ולננו טכנולוגיה. עד שמגיעים לשליטה מוחלטת במוח. ומדברים כבר על מושג שנקרא 'סייבורג'. שישתילו בנו שבבים, שישלטו לנו גם במוח. (עיקרו, פיתוח רפואי)
לסיכום נושא זה, א. עולם כמנהגו נוהג,
ב. אנו חושבים שהטכנולוגיה היא חיובית, אך אפשר לערער על כך, עקב ההשלכות האנושיות.
אני מבין שאם יתנו לך אפשרות לעבור ליישוב בלי שום טכנולוגיה, [רכבים, רפואה מתקדמת, תקשורת, עבודה ללא מאמץ פיזי בד"כ, תוחלת חיים ארוכה בעשרות שנים מבעבר] אתה תשקול לקבל את ההצעה?
אני חושב שיותר מכובד לומר על שלמה המלך שלא חשב על כל מיני פיתוחים טכניים מאשר לומר עליו שהעדיף לחיות בעולם כזה מאשר העולם שלנו.
כתבת "לדעתי יש בה מן הכפיות טובה כלפי הקב"ה, ושורשם דווקא מן הגויים והאתאיסטים שמודאגים מאד מעתיד העולם"איטשע מאיר לורנץ אמר:אינני יודע מה הענין בכךידידיה אמר:מוחל וסולח אמר:
אך יש כמן מצווה בעולמנו שכל מיני אנשים שלוקחים את כל ההתפתחות הטכנולוגית (אני לא מדבר על האינטרנט וכל המסתעף שיש רק בחמש עשרה שנים האחרונות) ולעשות אותו כל כולו קליפה
לדעתי יש בה מן הכפיות טובה כלפי הקב"ה, ושורשם דווקא מן הגויים והאתאיסטים שמודאגים מאד מעתיד העולם
כאשר הם באים עם כל מיני מחקרים שהטכנולוגיה הביאה רק חורבן לעולם, מחקרים שהם מלאים שקרים, ואינטרסים
לדוגמה כאשר הם מדברים על כך כי הרכבים יוצרים חור באטמוספרה, ומזה נוצר התחממות כדור הארץ(ובשני האחרונות זה הפך דווקא להפוך או בהטייה מכובסת שינוי אקלים גלובלי) הם לא מתייחסים לכך כי אותם מחקרים גם מוכחים כי הר געש אחד יכול להביא הרבה יותר חורבן מאשר כל מה שעוללה האנושות מתחילת עידן התפתחות הטכנולוגיה
ברגע שאין שום איסור בעצם הדבר של הטכנולוגיה, הרי הוא בהחלט משובח, כהיום אין הרבה עמורצים בגלל הטכנולוגיה, יש הרבה יותר אפשרויות של רפואה בשל כך ועוד ועוד ועוד
אינני חושב שיותר קשה להיות פרימיטיבי היום מאשר פעם [הפוך, היום יש לך גיבוי של המערכות המודרניות]. בהנחה שאתה צודק שכך עדיף, מן הסתם תמצא עוד הרבה אנשים כמוך ותוכלו להקים יישוב נפרד. מה הבעיה?מוחל וסולח אמר:ידידיה אמר:אני מבין שאם יתנו לך אפשרות לעבור ליישוב בלי שום טכנולוגיה, [רכבים, רפואה מתקדמת, תקשורת, עבודה ללא מאמץ פיזי בד"כ, תוחלת חיים ארוכה בעשרות שנים מבעבר] אתה תשקול לקבל את ההצעה?
אני חושב שיותר מכובד לומר על שלמה המלך שלא חשב על כל מיני פיתוחים טכניים מאשר לומר עליו שהעדיף לחיות בעולם כזה מאשר העולם שלנו.
אני סבור שהשאלה אינה רצינית.
בעצם אתה שואל, האם אני מוכן להיות הנורמלי האחרון בעולם של משוגעים.
אתה מבין לבד שזו שאלה שהמענה עליה לא קשור לשאלה האם ההתפתחות הטכנולוגית מועילה או לא.
לפתח מחרשה יותר מוצלחת גם שלמה המלך לא היה מסכים?ואני סבור בהחלט ששלמה המלך העדיף לא לפתח.
כי כל הפיתוחים לא נועדו להרבות כבוד שמים, או לעשות תפקיד מועיל כזה או אחר בעולם.
אלא, להקל את החיים ולגרום 'אולי' ליותר אושר. (מלבד האינטרס של הממציא, להמציא בשביל להמציא.)
מכיר את הסיפור של פורד?
כל ההתקדמות האנושית לא הביאה גרם של אושר לעולם. אלא רק התמודדויות חדשות. שלמה המלך לא הסכים להחליף התמודדויות בהתמודדויות אחרות
ובעיניך זה מועיל?ידידיה אמר:הטכנולוגיה העלתה את תוחלת החיים [כמובן שהתפתחות הרפואה אינה יכולה להיות בפנ"ע אלא יחד עם ההתפתחות הכללית], זה לא ענין מועיל בעינך?מוחל וסולח אמר:ידידיה אמר:
אני מאמין ששלמה המלך שאל את עצמו, בשביל מה מחרשה יותר טובה? מה רע בישנה והטובה?ידידיה אמר:לפתח מחרשה יותר מוצלחת גם שלמה המלך לא היה מסכים?
זה נראה לי קצת משונה וזר לבנות ולפלפל כ"כ הרבה על סמך הנחת היסוד ששלמה המלך היה יכול לבנות את כל ההתפתחות הטכנולוגית. שלמה המלך הוא לא הקב"ה ואם הקב"ה רצה שזה יתגלה רק בסוף האלף השישי, אף אחד לא יכול לגלות את זה לפני כן.מוחל וסולח אמר:אני מאמין ששלמה המלך שאל את עצמו, בשביל מה מחרשה יותר טובה? מה רע בישנה והטובה?ידידיה אמר:לפתח מחרשה יותר מוצלחת גם שלמה המלך לא היה מסכים?מוחל וסולח אמר:
אם תאמר לי בשביל מה שלמה המלך צריך לפתח מחרשה יותר טובה. אם תמצא לי תועלת אמיתית בפיתוח כזה, ניתן לשאול את שאלתך.
לא מפתחים סתם בשביל לפתח, (אלא אם כן זוהי פרנסתך, מהמצאות, סטרטאפ ) צריך סיבה ואינטרס. אשמח לשמוע מה לדעתך אמור היה להיות האינטרס לפיתוח כזה?
בנציון אמר:זה נראה לי קצת משונה וזר לבנות ולפלפל כ"כ הרבה על סמך הנחת היסוד ששלמה המלך היה יכול לבנות את כל ההתפתחות הטכנולוגית. שלמה המלך הוא לא הקב"ה ואם הקב"ה רצה שזה יתגלה רק בסוף האלף השישי, אף אחד לא יכול לגלות את זה לפני כן.מוחל וסולח אמר:אני מאמין ששלמה המלך שאל את עצמו, בשביל מה מחרשה יותר טובה? מה רע בישנה והטובה?ידידיה אמר:לפתח מחרשה יותר מוצלחת גם שלמה המלך לא היה מסכים?
אם תאמר לי בשביל מה שלמה המלך צריך לפתח מחרשה יותר טובה. אם תמצא לי תועלת אמיתית בפיתוח כזה, ניתן לשאול את שאלתך.
לא מפתחים סתם בשביל לפתח, (אלא אם כן זוהי פרנסתך, מהמצאות, סטרטאפ ) צריך סיבה ואינטרס. אשמח לשמוע מה לדעתך אמור היה להיות האינטרס לפיתוח כזה?
היו לו הרבה יכולות, אבל לא כל היכולות.מוחל וסולח אמר:בנציון אמר:זה נראה לי קצת משונה וזר לבנות ולפלפל כ"כ הרבה על סמך הנחת היסוד ששלמה המלך היה יכול לבנות את כל ההתפתחות הטכנולוגית. שלמה המלך הוא לא הקב"ה ואם הקב"ה רצה שזה יתגלה רק בסוף האלף השישי, אף אחד לא יכול לגלות את זה לפני כן.מוחל וסולח אמר:אני מאמין ששלמה המלך שאל את עצמו, בשביל מה מחרשה יותר טובה? מה רע בישנה והטובה?
אם תאמר לי בשביל מה שלמה המלך צריך לפתח מחרשה יותר טובה. אם תמצא לי תועלת אמיתית בפיתוח כזה, ניתן לשאול את שאלתך.
לא מפתחים סתם בשביל לפתח, (אלא אם כן זוהי פרנסתך, מהמצאות, סטרטאפ ) צריך סיבה ואינטרס. אשמח לשמוע מה לדעתך אמור היה להיות האינטרס לפיתוח כזה?
אני חושב שלשלמה המלך היה את כל היכולות, עובדה שהוא השתמש בידע שלו, הוא רק לא העביר את ידיעותיו הלאה.
ואולי ניתן לומר, שזה חלק מכך שהוא היה חכם מכל אדם, שהוא ידע להשתמש נכון בידע שלו, וידע שאצל אחרים זה יוביל למקומות אחרים.
אין בין דברי לדבריך כל סתירה.בנציון אמר:היו לו הרבה יכולות, אבל לא כל היכולות.מוחל וסולח אמר:בנציון אמר:
הקב"ה הוא כל יכול ולא מישהו אחר.
זה אולי תיאוריה נחמדה לומר שהוא ידע מהכל ולא רצה להעביר את זה, אבל אי אפשר לבנות עליה כלום.
amsgula.net אמר:ראיתי בעבר בספר ואשר תבואנה יגידו שהביא אריכות דברים בנושא זה וכמה דעות, ואיני זוכר כל מה שכתב שם.
1 משום מה לא נראה לי שהדברים נאמרו בהקשר גשמימוחל וסולח אמר:כתבת "לדעתי יש בה מן הכפיות טובה כלפי הקב"ה, ושורשם דווקא מן הגויים והאתאיסטים שמודאגים מאד מעתיד העולם"איטשע מאיר לורנץ אמר:אינני יודע מה הענין בכךידידיה אמר:
אך יש כמן מצווה בעולמנו שכל מיני אנשים שלוקחים את כל ההתפתחות הטכנולוגית (אני לא מדבר על האינטרנט וכל המסתעף שיש רק בחמש עשרה שנים האחרונות) ולעשות אותו כל כולו קליפה
לדעתי יש בה מן הכפיות טובה כלפי הקב"ה, ושורשם דווקא מן הגויים והאתאיסטים שמודאגים מאד מעתיד העולם
כאשר הם באים עם כל מיני מחקרים שהטכנולוגיה הביאה רק חורבן לעולם, מחקרים שהם מלאים שקרים, ואינטרסים
לדוגמה כאשר הם מדברים על כך כי הרכבים יוצרים חור באטמוספרה, ומזה נוצר התחממות כדור הארץ(ובשני האחרונות זה הפך דווקא להפוך או בהטייה מכובסת שינוי אקלים גלובלי) הם לא מתייחסים לכך כי אותם מחקרים גם מוכחים כי הר געש אחד יכול להביא הרבה יותר חורבן מאשר כל מה שעוללה האנושות מתחילת עידן התפתחות הטכנולוגיה
ברגע שאין שום איסור בעצם הדבר של הטכנולוגיה, הרי הוא בהחלט משובח, כהיום אין הרבה עמורצים בגלל הטכנולוגיה, יש הרבה יותר אפשרויות של רפואה בשל כך ועוד ועוד ועוד
מעניין מי אמר ולמי נאמר, 'תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי'.
כתבת "כאשר הם באים עם כל מיני מחקרים שהטכנולוגיה הביאה רק חורבן לעולם, מחקרים שהם מלאים שקרים, ואינטרסים"
מעניין אותי האם אתה אומר זאת מידיעה כאחד שמצוי בעולם האקדמיה והמחקרים, או שפשוט החלטת לסמוך על עיתון פלוני שכך כתב, על פני עיתון אלמוני שכתב אחרת.
במקורותינו כתוב: חכמה בגויים תאמין.
למחקרים כתובים, וסינטזות של מחקרים רבים, כמדומני שיש להם משקל רב על אלה שכותבים שהכל קונספירציות.
הראשונים עובדים קשה כדי להוכיח את טענתם, והאחרים, בהינף מקלדת, שוללים.
כתבת "ברגע שאין שום איסור בעצם הדבר של הטכנולוגיה, הרי הוא בהחלט משובח"
ראשית, אותי תמיד חינכו, שמה שלא אסור, לא הופך אוטומטית למותר. ועוד 'משובח'?
שנית, אין עניין של איסור מול היתר. אני דיברתי על (אי) תועלת.
במחילה ממעלת כבודך לך תלמד קצת היסטוריהמוחל וסולח אמר:ובעיניך זה מועיל?ידידיה אמר:הטכנולוגיה העלתה את תוחלת החיים [כמובן שהתפתחות הרפואה אינה יכולה להיות בפנ"ע אלא יחד עם ההתפתחות הכללית], זה לא ענין מועיל בעינך?מוחל וסולח אמר:
כיום, בעולם האקדמיה נדרשים לסוגיה זו בכובד ראש.
בעבר האנושות הכילה אנשים חזקים ובריאים, (גנים טובים). החלשים לא שרדו. (תמותת ילדים).
התפתחות הרפואה מצילה את החלשים, שאח"כ מתחתנים עם האוכלוסיה החזקה, וכל רמת האוכלוסיה האנושית יותר חלשה.
(אני לא נגד הצלת חיי אדם, אך זה נגד הטבע שאלוקים בעצמו יצר).
זה מוביל להצפה של בעיות בריאות, צורך לפתח רפואה נוספת, שיוצרת בתורה את תופעות הלוואי והנזקים שלה.
דיברת על תוחלת חיים? מה תאמר על ההגדרה הבאה, "פעם היו מתים בגיל חמישים לאחר גסיסה של שעות עד ימים. היום מתחילים לגסוס מגיל חמישים עד גיל שמונים". (כדורים, טיפולים). אל תתפוס אותי על הגיל המדוייק.
בתי חולים מוצפים באנשים בגיל השלישי.
היום הפיתוחים הם בעיקר מאינטרס כלכלי, וכל הסיפור הזה של תוחלת חיים (ללא איכות מוכחת) עולה הון. מכל הכיוונים.
נקודה נוספת, האנושות ככל שהיא גדלה, היא כמובן צורכת מזון. שטחי הגידול צריכים לגדול בהתאמה. וכבר קיים חוסר. (מי שסובל מכך הם מדינות העולם השלישי, שחיים בתת תזונה.)
פיתוח אמצעי קירור, ושינוע. גרמו לעליה מטורפת של גידול בקר. בקר צורך מזון בכמויות כפולות ומכופלות מאדם אנושי, שטחי המרעה ושטחי גידול מזון לבקר. תופסים נתח הולך וגדל, מהשטח לגידול מזון לאדם.
שלא נדבר על כמות הגז שפוגעת באטמוספרה שמיצרות הבהמות הללו, כמות הצרכים שלהם היא עצומה ביחס לבעלי חיים אחרים.
וזה לפני התיחסות לגרימת זיהומי מקורות מים.
כל זה רק קדימון.
בנציון אמר:התשובה הכי נכונה היא שכל ההמצאות והשכלולים הם לא באים מכך שהאנשים נהיו יותר חכמים, אלא משום שה' הכניס את זה לאנשים לראש, וזה הכנה לזמן הגאולה שאז כל ענייני הגשמיות יהיו בקלות ובנוחות, וכולם יהיו פנויים לעסוק בתורה ובחכמתה. ומכאן תשובה גם לשאלה בראש האשכול.
זכיתי לשאול את מרן המשגיח ר' דב יפה זצוקלבנציון אמר:זה נראה לי קצת משונה וזר לבנות ולפלפל כ"כ הרבה על סמך הנחת היסוד ששלמה המלך היה יכול לבנות את כל ההתפתחות הטכנולוגית. שלמה המלך הוא לא הקב"ה ואם הקב"ה רצה שזה יתגלה רק בסוף האלף השישי, אף אחד לא יכול לגלות את זה לפני כן.
איטשע מאיר לורנץ אמר:במחילה ממעלת כבודך לך תלמד קצת היסטוריהמוחל וסולח אמר:ידידיה אמר:
אני לא יודע על מה אתה מדברמוחל וסולח אמר:איטשע מאיר לורנץ אמר:במחילה ממעלת כבודך לך תלמד קצת היסטוריהמוחל וסולח אמר:
בדיוק על ההיסטוריה הזו אני מכוון.
אתה רואה בזה היסטוריה גרועה, לעומת היום.
אני הבאתי הסתכלות הפוכה על הדבר.
אין בעולם המחקר בנושא זה, הפה שאסר והפה שהתיר.
אנשי המחקר הם האוסרים, והעיתונאים הם הפה שהתיר, במיוחד אנשי הקונספירציות.
למשל, בעולם הרפואה, הטיבעית מנסה להיות אנטי תזה לרפואה המודרנית, באמצעות מחקרים חלשים מאוד, כנגד עולם הרפואה המתקדמת. משום מה נראה לי שאתה לא הולך לרפואה טבעית, אלא לרפואה המתקדמת.
אולי מי ששלח אותי באחת ההודעות לעיל, לכפר מבודד. הוא ישלח אותי כבר גם לרפואה טבעית.
אגב, בשנת 2000, שום מדען לא שלח את העולם לאבדון, חששו מאוד, משיבוש המערכות החכמות.
אנשי הקונספירציה, ועתידנים למיניהם, הפחידו את ההמונים, שהאטומים יפסיקו להסתובב.
מי שקנה את הלוקשים הללו, מקווה שהיה לו לתיאבון.
רבה יוני אמר:זכיתי לשאול את מרן המשגיח ר' דב יפה זצוקלבנציון אמר:
את השאלות האלו ממש
מוחל וסולח אמר:בהמשך לנאמר לעיל, אקטואלי.
בימים אלו, וגם ממש עכשיו, מתקיים כינוס ה G7.
נוצר שם משבר בין בולסונארו נשיא ברזיל, לבין מקרון נשיא צרפת. כד כדי כך שהאחרון רוצה למנוע הסכמי סחר בין ברזיל לבין האיחוד האירופאי.
הסיבה לקרע ולמשבר, הינם שרפות ענק שמשתוללות בעמק האמזונאס, שיש שמכנים אותם "הריאות של העולם".
מקרון נשיא צרפת טוען כלפי נשיא ברזיל, שהוא אינו טורח לכבות את השריפות, ואף מעודד שריפות אלו בחשאי.
האחראים לשריפות, הינם חוואים מקומיים, שמגדלים בקר, ועקב כך שבשנים האחרונות עלה הביקוש לבשר בקר, עקב עליית רמת החיים בסין, שמזמינה עליה מטורפת בביקוש לבשר בקר.
והחוואים כדי לגדל מספיק מזון עבור גידול הבקר, (כל 3 גרם של בקר, שאנחנו נאכל, זקוקים ל100 גרם של מזון לבקר) הם זקוקים לעוד שטח לגידול מזון. ואין להם ברירה אלא לעשות בירוא באמזונס. בהתחלה הם רק כרתו עצים, אך הקצב לא הספיק, ולכן החוואים מדליקים אש ושורפים את האמזונס. שטחי השריפה השבוע, גדולים יותר משטח מדינת ישראל כולה.
זה מהמחיר של עלייה ברמת החיים ותוחלת החיים.
זה חיובי או שלילי?
המחיר שדיברתי עליו, לא היתה כוונתי לסכסוך בין בולסונארו, לבין מקרון.איטשע מאיר לורנץ אמר:מוחל וסולח אמר:בהמשך לנאמר לעיל, אקטואלי.
בימים אלו, וגם ממש עכשיו, מתקיים כינוס ה G7.
נוצר שם משבר בין בולסונארו נשיא ברזיל, לבין מקרון נשיא צרפת. כד כדי כך שהאחרון רוצה למנוע הסכמי סחר בין ברזיל לבין האיחוד האירופאי.
הסיבה לקרע ולמשבר, הינם שרפות ענק שמשתוללות בעמק האמזונאס, שיש שמכנים אותם "הריאות של העולם".
מקרון נשיא צרפת טוען כלפי נשיא ברזיל, שהוא אינו טורח לכבות את השריפות, ואף מעודד שריפות אלו בחשאי.
האחראים לשריפות, הינם חוואים מקומיים, שמגדלים בקר, ועקב כך שבשנים האחרונות עלה הביקוש לבשר בקר, עקב עליית רמת החיים בסין, שמזמינה עליה מטורפת בביקוש לבשר בקר.
והחוואים כדי לגדל מספיק מזון עבור גידול הבקר, (כל 3 גרם של בקר, שאנחנו נאכל, זקוקים ל100 גרם של מזון לבקר) הם זקוקים לעוד שטח לגידול מזון. ואין להם ברירה אלא לעשות בירוא באמזונס. בהתחלה הם רק כרתו עצים, אך הקצב לא הספיק, ולכן החוואים מדליקים אש ושורפים את האמזונס. שטחי השריפה השבוע, גדולים יותר משטח מדינת ישראל כולה.
זה מהמחיר של עלייה ברמת החיים ותוחלת החיים.
זה חיובי או שלילי?
שאלה קשה