האם כל שכלולי הטכנולוגיה יתקיימו לעתיד לבוא?

ייעוץ תורני

משתמש ותיק
tkhvu אמר:
לפני כמה שנים יצא ספר על מסכת סוכה (איני זוכר את שמו) בהסכמת הגר"ש אויערבאך שם הוא דן האם הדין של "הכל בכתב מיד וכו'" הוא על כל דבר או רק על המידות המפורשת אבל ודאי מה שלא נוגע לעצם המידות ודאי יוכלו לשנות. לכן תיאר שם כיצד יהיה מואר ביהמ"ק על ידי מערכות תאורה משוכללות ולטובת כל קהל הקודש הבאים להר תהיה מצלמה במעגל סגור והגברה איכותית שתעביר את ההתרחשויות בפנים לקהל בחוץ וכן ע"ז הדרך. לאחמ"כ הסיר הגר"ש את הסכמתו משום שלא מצא חן בעיניו תיאור זה. ואני תמה למה?
אגב, שלמה המלך, האם יכל להמציא ולפתח הכל? הרי כל ההמצאות הם תוצאה של התפתחות שלב אחרי שלב, ואף האדם הגדול ביותר והחכם ביותר לא יוכל להמציא מא' עד ת', אני טועה? שלמה אינו אלוקים! אלא חכם מכל האדם.
אפילו יהא שהכל הוא יכל להמציא, אבל יש עוד מישהו יותר חכם ממנו שגם יכל להמציא פי מליון מזה - ונמנע מכך בכוונה.
קוראים לו השם יתברך.

וכך החליט היום ברוב חכמה ותבונה החכם הגדול הזה [שבמהרה החכמה שלו תתפרסם בכל העולם] שכל שלב בתכנית של העולם יהיה שונה מהשלב הקודם והעולם יהיה דינמי ורצוף שינויים ומהפכות מתוכננות בחכמה מדוקדקת שאין לנו מושג איך ולמה זה הכי טוב לתכלית הגדולה.

ובקרוב כשהשם שלו יתברך וישתבח ויתפאר ויתרומם ויתנשא ויתהדר ויתעלה ויתהלל - גם זה יובן כמו כל השאלות שהצטברו בכל ההיסטוריה.

ואז נברך כולנו "הטוב והמטיב" בשם ומלכות גם על החלטתו החכמה הנבונה והצודקת שבדורות מסויימים לא תהיה טכנולוגיה.
וגם עוד ברכה נוספת "הטוב והמטיב" על הדורות שבהם הוא החליט שמעכשיו כן.
 

ידידיה

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
לגבי מה שהגיבו כאן המגיבים. לגבי הנזק בפיתוח הטכנולוגי.
שלמה המלך ראה את ההקלה לחיים אם יהיו כלי רכב, אך הוא ראה את הנזק העצום, בכך שהעולם ישנה סדרים. וברגע שישנה אפשרות תעבורתית הרי יש לכך השלכות, תרבותיות, התנהגויות, וכו'. שהרי כל פיתוח חדש מצריך פיתוח נוסף, למשל, אם יש רכבים, הרי עולם המסחר משתנה, עקב אפשרות שינוע סחורה, והרי צריך למצוא פתרונות אחסון. ואז ממציאים מכוניות עם קירור. וכו' וכו'.
ניתן להמשיל זאת לגלגלי שיניים, ברגע שגלגל אחד מתחיל לנוע, הוא יוצר שרשרת של תגובות. ובעינינו אנו רואים זאת, כיצד התקדמנו היום לבינה מלאכותית, ולננו טכנולוגיה. עד שמגיעים לשליטה מוחלטת במוח. ומדברים כבר על מושג שנקרא 'סייבורג'. שישתילו בנו שבבים, שישלטו לנו גם במוח. (עיקרו, פיתוח רפואי)

לסיכום נושא זה, א. עולם כמנהגו נוהג,
ב. אנו חושבים שהטכנולוגיה היא חיובית, אך אפשר לערער על כך, עקב ההשלכות האנושיות.

אני מבין שאם יתנו לך אפשרות לעבור ליישוב בלי שום טכנולוגיה, [רכבים, רפואה מתקדמת, תקשורת, עבודה ללא מאמץ פיזי בד"כ, תוחלת חיים ארוכה בעשרות שנים מבעבר] אתה תשקול לקבל את ההצעה?
אני חושב שיותר מכובד לומר על שלמה המלך שלא חשב על כל מיני פיתוחים טכניים מאשר לומר עליו שהעדיף לחיות בעולם כזה מאשר העולם שלנו.
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
tkhvu אמר:
אגב, שלמה המלך, האם יכל להמציא ולפתח הכל? הרי כל ההמצאות הם תוצאה של התפתחות שלב אחרי שלב, ואף האדם הגדול ביותר והחכם ביותר לא יוכל להמציא מא' עד ת', אני טועה? שלמה אינו אלוקים! אלא חכם מכל האדם.

כל ההמצאות וההתפתחות של דורנו, עובדות בתהליך הפוך מהיצירה.
קודם מגלים משהו קטן, וממנו מנסים ללמוד על עוד דברים, ודבר גורר דבר.
אך מי שחכמת היצירה בפניו, הוא יודע מה גורם למה, ולא - מה נגרם ממה.

הוא ידע שמאבן השתיה מגיע הכח לכל גידולי האדמה בכל העולם. והוא גידל בירושלים, את כל הפירות שבעולם, מכיון שידע היכן עובר כל 'וריד' של כל פרי.
הוא לא עשה מחקרים, ואף לא סינתזות של מחקרים, הוא פשוט ידע את המקור. את ההתחלה.
הוא ידע את שפת הבהמות החיות והעופות, לא מאלפי הקלטות ותצפיות על אלפי ציפורים בל העולם, אלא כי הוא ידע והבין את מקור היצירה שלהם. ולכן היה נגיש לו כל המידע, על שפתם וכו'.
וכן הלאה.
 
pkd אמר:
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק...
נפגשתי לאחרונה עם 'ראש ישיבה' של אחת הישיבות המובילות בציונות הדתית, ושוחחנו על נזקי ופגעי הטכנולוגיה...
אותו ראש ישיבה, מחזיק אייפון כמובן - צידד במעלות הטכנולוגיה, ובין דבריו אמר, שאין לו כל ספק שהמשיח ירכב על החמור,
ויהיה לו "וויז"!! והוא הסביר:
המשיח קיבל הוראות לנסיעה לירושלים בתוך ארץ ישראל, אך ההוראות שקיבל לא מעודכנות... במשך השנים השתנתה כל ארץ ישראל ונבנו כבישים וערים חדשות,
ולכך נוצר "הוויז' - בכדי שמלך המשיח יוכל להגיע לירושלים במהירות וביעילות...

עכ"פ, לפני מספר שנים יצא ספר דימיוני של הסופרת מ. קינן. בשם "מקום אחר". הספר נותן תחושה של 'הרגש' נפלא איך העולם יכול להסתדר ללא טכנולוגיה ואדרבה... לענ"ד הספר מומלץ מאד בבתי ישראל
לענ"ד יש פה חוסר הבנה בסיסית במושג משיח 
מיש לומד את הרמב"ם בנושא מבין שיש בה איוולת מעולם אחר

כאילו משיח יהיה איזה מלאך או איזה מלאך מטט שיצנח במצנח מן השמים ויבוא על החמור 
משיח יהיה איש מדורנו אשר חי איתנו היום אשר תתעורר עליו רוח נבאה שאמר לו לך גאל את עמי
אז מה שייך להיות מעודכן או לא להיות מעודכן
סביר להניח שמשיח יהיה כזה שמכיר את הדרכים בארץ הקודש יותר טוב מאותו 'רב'
 
 
tkhvu אמר:
לפני כמה שנים יצא ספר על מסכת סוכה (איני זוכר את שמו) בהסכמת הגר"ש אויערבאך שם הוא דן האם הדין של "הכל בכתב מיד וכו'" הוא על כל דבר או רק על המידות המפורשת אבל ודאי מה שלא נוגע לעצם המידות ודאי יוכלו לשנות. לכן תיאר שם כיצד יהיה מואר ביהמ"ק על ידי מערכות תאורה משוכללות ולטובת כל קהל הקודש הבאים להר תהיה מצלמה במעגל סגור והגברה איכותית שתעביר את ההתרחשויות בפנים לקהל בחוץ וכן ע"ז הדרך. לאחמ"כ הסיר הגר"ש את הסכמתו משום שלא מצא חן בעיניו תיאור זה. ואני תמה למה?
אגב, שלמה המלך, האם יכל להמציא ולפתח הכל? הרי כל ההמצאות הם תוצאה של התפתחות שלב אחרי שלב, ואף האדם הגדול ביותר והחכם ביותר לא יוכל להמציא מא' עד ת', אני טועה? שלמה אינו אלוקים! אלא חכם מכל האדם.

זה שזה יהיה יכול להיות 
אבל יתכן שכאשר רוצים לתאר את מקום השכינה בדברים אלו של מעגל סגור והברה והתרחשויות יש בה הרבה מן ההתגשמות

כי גם אם יהיו הדברים
לא סביב זה יהיה הנושא
 
ידידיה אמר:
מוחל וסולח אמר:
לגבי מה שהגיבו כאן המגיבים. לגבי הנזק בפיתוח הטכנולוגי.
שלמה המלך ראה את ההקלה לחיים אם יהיו כלי רכב, אך הוא ראה את הנזק העצום, בכך שהעולם ישנה סדרים. וברגע שישנה אפשרות תעבורתית הרי יש לכך השלכות, תרבותיות, התנהגויות, וכו'. שהרי כל פיתוח חדש מצריך פיתוח נוסף, למשל, אם יש רכבים, הרי עולם המסחר משתנה, עקב אפשרות שינוע סחורה, והרי צריך למצוא פתרונות אחסון. ואז ממציאים מכוניות עם קירור. וכו' וכו'.
ניתן להמשיל זאת לגלגלי שיניים, ברגע שגלגל אחד מתחיל לנוע, הוא יוצר שרשרת של תגובות. ובעינינו אנו רואים זאת, כיצד התקדמנו היום לבינה מלאכותית, ולננו טכנולוגיה. עד שמגיעים לשליטה מוחלטת במוח. ומדברים כבר על מושג שנקרא 'סייבורג'. שישתילו בנו שבבים, שישלטו לנו גם במוח. (עיקרו, פיתוח רפואי)

לסיכום נושא זה, א. עולם כמנהגו נוהג,
ב. אנו חושבים שהטכנולוגיה היא חיובית, אך אפשר לערער על כך, עקב ההשלכות האנושיות.

אני מבין שאם יתנו לך אפשרות לעבור ליישוב בלי שום טכנולוגיה, [רכבים, רפואה מתקדמת, תקשורת, עבודה ללא מאמץ פיזי בד"כ, תוחלת חיים ארוכה בעשרות שנים מבעבר] אתה תשקול לקבל את ההצעה?
אני חושב שיותר מכובד לומר על שלמה המלך שלא חשב על כל מיני פיתוחים טכניים מאשר לומר עליו שהעדיף לחיות בעולם כזה מאשר העולם שלנו.

אינני יודע מה הענין בכך
אך יש כמן מצווה בעולמנו שכל מיני אנשים שלוקחים את כל ההתפתחות הטכנולוגית (אני לא מדבר על האינטרנט וכל המסתעף שיש רק בחמש עשרה שנים האחרונות) ולעשות אותו כל כולו קליפה
לדעתי יש בה מן הכפיות טובה כלפי הקב"ה, ושורשם דווקא מן הגויים והאתאיסטים שמודאגים מאד מעתיד העולם
כאשר הם באים עם כל מיני מחקרים שהטכנולוגיה הביאה רק חורבן לעולם, מחקרים שהם מלאים שקרים, ואינטרסים
לדוגמה כאשר הם מדברים על כך כי הרכבים יוצרים חור באטמוספרה, ומזה נוצר התחממות כדור הארץ(ובשני האחרונות זה הפך דווקא להפוך או בהטייה מכובסת שינוי אקלים גלובלי) הם לא מתייחסים לכך כי אותם מחקרים גם מוכחים כי הר געש אחד יכול להביא הרבה יותר חורבן מאשר כל מה שעוללה האנושות מתחילת עידן התפתחות הטכנולוגיה 
ברגע שאין שום איסור בעצם הדבר של הטכנולוגיה, הרי הוא בהחלט משובח, כהיום אין הרבה עמורצים בגלל הטכנולוגיה, יש הרבה יותר אפשרויות של רפואה בשל כך ועוד ועוד ועוד 

לעצם הענין יש לחלק בין ביאת המשיח לבין לעתיד לבוא 
כל הדברים הנוראים והנפלאים זה לעתיד לבוא
ברמב"ם משמע שאחרי ביאת המשיח יהיה אותו דבר רק לא יהיה שעבוד מלכויות ויהיה בנין בית המקדש וסנהדרין, בעצם משהו כמו תקופת שלמה המלך
לפי זה אין שום סיבה שהטכנולוגיה תתבטל, ואדרבה גדולי ישראל הרי המשילו משל למלך שבנו סרח ושלחו לגלות למדינה אחרת להרבה שנים, אך המלך לא עמד בצער הקשה, והחליט שלכל הפחות יקצר את הדרך שבאותו יום שיסתיים הגלות יחזור מיד לארמון המלך, ולכן דאג לתקן רכבות דרכים ואניות כדי לזרז את ביאתו
כאשר הפך בשל כך את כל המדינה עקר הרים ויישר בקעות וכולם היו תמהים לשם מה, וכל זה היה משום חביבות בנו לשוב מיד
ואמרו גדולי ישראל (נדמה לי החפץ חיים ועוד כמה) שכל מה שעשו את התפחות הטכנולוגיה בכדי שעם ביאת המשיח יוכלו היהודים לבוא מיד, וזה מה שאמרו בזמנם על הרכבות, ומה נאמר אנן, כאשר באמת רואים שמתקנים את הדרכים מרחיבים את הכבישים ואת שדות התעופה, כל זה רק שברגע שיבוא המשיח יוכלו כל עם ישראל להתקבץ לירושלים, כאשר הם חושבים שמכינים את זה לעצמם, ואינם יודעים מה המטרה האמיתי, עכ"פ רואים שכנראה אדרבה כל הטכנולוגיה נוצרה רק כדי להועיל לביאת המשיח

וכיון שדיברנו בכל המדרשים של לעתיד לבוא, אסיים בצחות על כך שאמר פעם ירושלמי אחד שכאשר יבור המשיח הוא כבר לא יצטרך להתרוצץ בין הגמ"חים כי על העצים יצמחו שטרות של קופרמן עם הערבים, כמו כן כבר לא יצטרך לסחוב את החלוקה אלא ישלח את הערבי שיסחוב את זה 
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
ידידיה אמר:
מוחל וסולח אמר:
לגבי מה שהגיבו כאן המגיבים. לגבי הנזק בפיתוח הטכנולוגי.
שלמה המלך ראה את ההקלה לחיים אם יהיו כלי רכב, אך הוא ראה את הנזק העצום, בכך שהעולם ישנה סדרים. וברגע שישנה אפשרות תעבורתית הרי יש לכך השלכות, תרבותיות, התנהגויות, וכו'. שהרי כל פיתוח חדש מצריך פיתוח נוסף, למשל, אם יש רכבים, הרי עולם המסחר משתנה, עקב אפשרות שינוע סחורה, והרי צריך למצוא פתרונות אחסון. ואז ממציאים מכוניות עם קירור. וכו' וכו'.
ניתן להמשיל זאת לגלגלי שיניים, ברגע שגלגל אחד מתחיל לנוע, הוא יוצר שרשרת של תגובות. ובעינינו אנו רואים זאת, כיצד התקדמנו היום לבינה מלאכותית, ולננו טכנולוגיה. עד שמגיעים לשליטה מוחלטת במוח. ומדברים כבר על מושג שנקרא 'סייבורג'. שישתילו בנו שבבים, שישלטו לנו גם במוח. (עיקרו, פיתוח רפואי)

לסיכום נושא זה, א. עולם כמנהגו נוהג,
ב. אנו חושבים שהטכנולוגיה היא חיובית, אך אפשר לערער על כך, עקב ההשלכות האנושיות.

אני מבין שאם יתנו לך אפשרות לעבור ליישוב בלי שום טכנולוגיה, [רכבים, רפואה מתקדמת, תקשורת, עבודה ללא מאמץ פיזי בד"כ, תוחלת חיים ארוכה בעשרות שנים מבעבר] אתה תשקול לקבל את ההצעה?
אני חושב שיותר מכובד לומר על שלמה המלך שלא חשב על כל מיני פיתוחים טכניים מאשר לומר עליו שהעדיף לחיות בעולם כזה מאשר העולם שלנו.


אני סבור שהשאלה אינה רצינית.
בעצם אתה שואל, האם אני מוכן להיות הנורמלי האחרון בעולם של משוגעים.
אתה מבין לבד שזו שאלה שהמענה עליה לא קשור לשאלה האם ההתפתחות הטכנולוגית מועילה או לא.

ואני סבור בהחלט ששלמה המלך העדיף לא לפתח.
כי כל הפיתוחים לא נועדו להרבות כבוד שמים, או לעשות תפקיד מועיל כזה או אחר בעולם.
אלא, להקל את החיים ולגרום 'אולי' ליותר אושר. (מלבד האינטרס של הממציא, להמציא בשביל להמציא.)

מכיר את הסיפור של פורד?
כל ההתקדמות האנושית לא הביאה גרם של אושר לעולם. אלא רק התמודדויות חדשות. שלמה המלך לא הסכים להחליף התמודדויות בהתמודדויות אחרות.
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
איטשע מאיר לורנץ אמר:
ידידיה אמר:
אינני יודע מה הענין בכך
אך יש כמן מצווה בעולמנו שכל מיני אנשים שלוקחים את כל ההתפתחות הטכנולוגית (אני לא מדבר על האינטרנט וכל המסתעף שיש רק בחמש עשרה שנים האחרונות) ולעשות אותו כל כולו קליפה
לדעתי יש בה מן הכפיות טובה כלפי הקב"ה, ושורשם דווקא מן הגויים והאתאיסטים שמודאגים מאד מעתיד העולם
כאשר הם באים עם כל מיני מחקרים שהטכנולוגיה הביאה רק חורבן לעולם, מחקרים שהם מלאים שקרים, ואינטרסים
לדוגמה כאשר הם מדברים על כך כי הרכבים יוצרים חור באטמוספרה, ומזה נוצר התחממות כדור הארץ(ובשני האחרונות זה הפך דווקא להפוך או בהטייה מכובסת שינוי אקלים גלובלי) הם לא מתייחסים לכך כי אותם מחקרים גם מוכחים כי הר געש אחד יכול להביא הרבה יותר חורבן מאשר כל מה שעוללה האנושות מתחילת עידן התפתחות הטכנולוגיה 
ברגע שאין שום איסור בעצם הדבר של הטכנולוגיה, הרי הוא בהחלט משובח, כהיום אין הרבה עמורצים בגלל הטכנולוגיה, יש הרבה יותר אפשרויות של רפואה בשל כך ועוד ועוד ועוד
כתבת "לדעתי יש בה מן הכפיות טובה כלפי הקב"ה, ושורשם דווקא מן הגויים והאתאיסטים שמודאגים מאד מעתיד העולם"
מעניין מי אמר ולמי נאמר, 'תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי'.

כתבת "כאשר הם באים עם כל מיני מחקרים שהטכנולוגיה הביאה רק חורבן לעולם, מחקרים שהם מלאים שקרים, ואינטרסים"
מעניין אותי האם אתה אומר זאת מידיעה כאחד שמצוי בעולם האקדמיה והמחקרים, או שפשוט החלטת לסמוך על עיתון פלוני שכך כתב, על פני עיתון אלמוני שכתב אחרת.
במקורותינו כתוב: חכמה בגויים תאמין.
למחקרים כתובים, וסינטזות של מחקרים רבים, כמדומני שיש להם משקל רב על אלה שכותבים שהכל קונספירציות.
הראשונים עובדים קשה כדי להוכיח את טענתם, והאחרים, בהינף מקלדת, שוללים.

כתבת "ברגע שאין שום איסור בעצם הדבר של הטכנולוגיה, הרי הוא בהחלט משובח"
ראשית, אותי תמיד חינכו, שמה שלא אסור, לא הופך אוטומטית למותר. ועוד 'משובח'?
שנית, אין עניין של איסור מול היתר. אני דיברתי על (אי) תועלת.

 
 

ידידיה

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
ידידיה אמר:
אני מבין שאם יתנו לך אפשרות לעבור ליישוב בלי שום טכנולוגיה, [רכבים, רפואה מתקדמת, תקשורת, עבודה ללא מאמץ פיזי בד"כ, תוחלת חיים ארוכה בעשרות שנים מבעבר] אתה תשקול לקבל את ההצעה?
אני חושב שיותר מכובד לומר על שלמה המלך שלא חשב על כל מיני פיתוחים טכניים מאשר לומר עליו שהעדיף לחיות בעולם כזה מאשר העולם שלנו.


אני סבור שהשאלה אינה רצינית.
בעצם אתה שואל, האם אני מוכן להיות הנורמלי האחרון בעולם של משוגעים.
אתה מבין לבד שזו שאלה שהמענה עליה לא קשור לשאלה האם ההתפתחות הטכנולוגית מועילה או לא.
אינני חושב שיותר קשה להיות פרימיטיבי היום מאשר פעם [הפוך, היום יש לך גיבוי של המערכות המודרניות]. בהנחה שאתה צודק שכך עדיף, מן הסתם תמצא עוד הרבה אנשים כמוך ותוכלו להקים יישוב נפרד. מה הבעיה?
ואני סבור בהחלט ששלמה המלך העדיף לא לפתח.
כי כל הפיתוחים לא נועדו להרבות כבוד שמים, או לעשות תפקיד מועיל כזה או אחר בעולם.
אלא, להקל את החיים ולגרום 'אולי' ליותר אושר. (מלבד האינטרס של הממציא, להמציא בשביל להמציא.)

מכיר את הסיפור של פורד?
כל ההתקדמות האנושית לא הביאה גרם של אושר לעולם. אלא רק התמודדויות חדשות. שלמה המלך לא הסכים להחליף התמודדויות בהתמודדויות אחרות
לפתח מחרשה יותר מוצלחת גם שלמה המלך לא היה מסכים?
הטכנולוגיה העלתה את תוחלת החיים [כמובן שהתפתחות הרפואה אינה יכולה להיות בפנ"ע אלא יחד עם ההתפתחות הכללית], זה לא ענין מועיל בעיניך?
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
ידידיה אמר:
מוחל וסולח אמר:
הטכנולוגיה העלתה את תוחלת החיים [כמובן שהתפתחות הרפואה אינה יכולה להיות בפנ"ע אלא יחד עם ההתפתחות הכללית], זה לא ענין מועיל בעינך?
ובעיניך זה מועיל?
כיום, בעולם האקדמיה נדרשים לסוגיה זו בכובד ראש.

בעבר האנושות הכילה אנשים חזקים ובריאים, (גנים טובים). החלשים לא שרדו. (תמותת ילדים).
התפתחות הרפואה מצילה את החלשים, שאח"כ מתחתנים עם האוכלוסיה החזקה, וכל רמת האוכלוסיה האנושית יותר חלשה.
(אני לא נגד הצלת חיי אדם, אך זה נגד הטבע שאלוקים בעצמו יצר).
זה מוביל להצפה של בעיות בריאות, צורך לפתח רפואה נוספת, שיוצרת בתורה את תופעות הלוואי והנזקים שלה.

דיברת על תוחלת חיים? מה תאמר על ההגדרה הבאה, "פעם היו מתים בגיל חמישים לאחר גסיסה של שעות עד ימים. היום מתחילים לגסוס מגיל חמישים עד גיל שמונים". (כדורים, טיפולים). אל תתפוס אותי על הגיל המדוייק.
בתי חולים מוצפים באנשים בגיל השלישי.

היום הפיתוחים הם בעיקר מאינטרס כלכלי, וכל הסיפור הזה של תוחלת חיים (ללא איכות מוכחת) עולה הון. מכל הכיוונים.

נקודה נוספת, האנושות ככל שהיא גדלה, היא כמובן צורכת מזון. שטחי הגידול צריכים לגדול בהתאמה.  וכבר קיים חוסר. (מי שסובל מכך הם מדינות העולם השלישי, שחיים בתת תזונה.)
פיתוח אמצעי קירור, ושינוע. גרמו לעליה מטורפת של גידול בקר. בקר צורך מזון בכמויות כפולות ומכופלות מאדם אנושי, שטחי המרעה ושטחי גידול מזון לבקר. תופסים נתח הולך וגדל, מהשטח לגידול מזון לאדם.
שלא נדבר על כמות הגז שפוגעת באטמוספרה שמיצרות הבהמות הללו, כמות הצרכים שלהם היא עצומה ביחס לבעלי חיים אחרים.
וזה לפני התיחסות לגרימת זיהומי מקורות מים.

כל זה רק קדימון.
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
ידידיה אמר:
לפתח מחרשה יותר מוצלחת גם שלמה המלך לא היה מסכים?
אני מאמין ששלמה המלך שאל את עצמו, בשביל מה מחרשה יותר טובה? מה רע בישנה והטובה?

אם תאמר לי בשביל מה שלמה המלך צריך לפתח מחרשה יותר טובה. אם תמצא לי תועלת אמיתית בפיתוח כזה, ניתן לשאול את שאלתך.
לא מפתחים סתם בשביל לפתח, (אלא אם כן זוהי פרנסתך, מהמצאות, סטרטאפ ) צריך סיבה ואינטרס. אשמח לשמוע מה לדעתך אמור היה להיות האינטרס לפיתוח כזה?
 
 

בנציון

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
ידידיה אמר:
מוחל וסולח אמר:
לפתח מחרשה יותר מוצלחת גם שלמה המלך לא היה מסכים?
אני מאמין ששלמה המלך שאל את עצמו, בשביל מה מחרשה יותר טובה? מה רע בישנה והטובה?

אם תאמר לי בשביל מה שלמה המלך צריך לפתח מחרשה יותר טובה. אם תמצא לי תועלת אמיתית בפיתוח כזה, ניתן לשאול את שאלתך.
לא מפתחים סתם בשביל לפתח, (אלא אם כן זוהי פרנסתך, מהמצאות, סטרטאפ ) צריך סיבה ואינטרס. אשמח לשמוע מה לדעתך אמור היה להיות האינטרס לפיתוח כזה?
זה נראה לי קצת משונה וזר לבנות ולפלפל כ"כ הרבה על סמך הנחת היסוד ששלמה המלך היה יכול לבנות את כל ההתפתחות הטכנולוגית. שלמה המלך הוא לא הקב"ה ואם הקב"ה רצה שזה יתגלה רק בסוף האלף השישי, אף אחד לא יכול לגלות את זה לפני כן.
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
בנציון אמר:
מוחל וסולח אמר:
ידידיה אמר:
לפתח מחרשה יותר מוצלחת גם שלמה המלך לא היה מסכים?
אני מאמין ששלמה המלך שאל את עצמו, בשביל מה מחרשה יותר טובה? מה רע בישנה והטובה?

אם תאמר לי בשביל מה שלמה המלך צריך לפתח מחרשה יותר טובה. אם תמצא לי תועלת אמיתית בפיתוח כזה, ניתן לשאול את שאלתך.
לא מפתחים סתם בשביל לפתח, (אלא אם כן זוהי פרנסתך, מהמצאות, סטרטאפ ) צריך סיבה ואינטרס. אשמח לשמוע מה לדעתך אמור היה להיות האינטרס לפיתוח כזה?
זה נראה לי קצת משונה וזר לבנות ולפלפל כ"כ הרבה על סמך הנחת היסוד ששלמה המלך היה יכול לבנות את כל ההתפתחות הטכנולוגית. שלמה המלך הוא לא הקב"ה ואם הקב"ה רצה שזה יתגלה רק בסוף האלף השישי, אף אחד לא יכול לגלות את זה לפני כן.

אני חושב שלשלמה המלך היה את כל היכולות, עובדה שהוא השתמש בידע שלו, הוא רק לא העביר את ידיעותיו הלאה.
ואולי ניתן לומר, שזה חלק מכך שהוא היה חכם מכל אדם, שהוא ידע להשתמש נכון בידע שלו, וידע שאצל אחרים זה יוביל למקומות אחרים.

ישנו הסיפור שלימד לידידו את שפת החיות. וההוא ניזוק מכך.
 

בנציון

משתמש ותיק
מוחל וסולח אמר:
בנציון אמר:
מוחל וסולח אמר:
אני מאמין ששלמה המלך שאל את עצמו, בשביל מה מחרשה יותר טובה? מה רע בישנה והטובה?

אם תאמר לי בשביל מה שלמה המלך צריך לפתח מחרשה יותר טובה. אם תמצא לי תועלת אמיתית בפיתוח כזה, ניתן לשאול את שאלתך.
לא מפתחים סתם בשביל לפתח, (אלא אם כן זוהי פרנסתך, מהמצאות, סטרטאפ ) צריך סיבה ואינטרס. אשמח לשמוע מה לדעתך אמור היה להיות האינטרס לפיתוח כזה?
זה נראה לי קצת משונה וזר לבנות ולפלפל כ"כ הרבה על סמך הנחת היסוד ששלמה המלך היה יכול לבנות את כל ההתפתחות הטכנולוגית. שלמה המלך הוא לא הקב"ה ואם הקב"ה רצה שזה יתגלה רק בסוף האלף השישי, אף אחד לא יכול לגלות את זה לפני כן.

אני חושב שלשלמה המלך היה את כל היכולות, עובדה שהוא השתמש בידע שלו, הוא רק לא העביר את ידיעותיו הלאה.
ואולי ניתן לומר, שזה חלק מכך שהוא היה חכם מכל אדם, שהוא ידע להשתמש נכון בידע שלו, וידע שאצל אחרים זה יוביל למקומות אחרים.
היו לו הרבה יכולות, אבל לא כל היכולות.
הקב"ה הוא כל יכול ולא מישהו אחר.
זה אולי תיאוריה נחמדה לומר שהוא ידע מהכל ולא רצה להעביר את זה, אבל אי אפשר לבנות עליה כלום.
 
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
בנציון אמר:
מוחל וסולח אמר:
היו לו הרבה יכולות, אבל לא כל היכולות.
הקב"ה הוא כל יכול ולא מישהו אחר.
זה אולי תיאוריה נחמדה לומר שהוא ידע מהכל ולא רצה להעביר את זה, אבל אי אפשר לבנות עליה כלום.
אין בין דברי לדבריך כל סתירה.
הקב"ה כל יכול, ונתן לשלמה חכמה.

אני פשוט יוצא מנקודת הנחה שהאמירה על שלמה "החכם מכל האדם" תקפה גם לימינו אנו. וזה כולל את כל ההתפתחויות שיש לנו.
ואם שלמה לא פיתח זאת סימן שיש כאן חוסר.

אגב, מי שלמעלה צידד בהתפתחות הטכנולוגית. אני יודע שחז"ל התייחסו לימינו אנו בצורה לא חיובית.
סנהדרין צח: ייתי ולא אחמינה.

סוטה מט: שם מופיעה רשימת הרעות החולות שימצא אותנו בדור זה. אני סבור שזה קשור להתפתחות העולמית. כך גם טוענים חוקרים רבים.


 
 
amsgula.net אמר:
ראיתי בעבר בספר ואשר תבואנה יגידו שהביא אריכות דברים בנושא זה וכמה דעות, ואיני זוכר כל מה שכתב שם.

יש את הספר באוצר החכמה וכן בהיברו, אך לא מצאתי שם דבר מענין זה???
 
במילואים לתורה שלמה (עמוד קעד אות ב) רצה לומר עפ"ד הרשב"א (ברכות ג:) בשם רב האיי גאון, שבבית המקדש נשתמשו בפנאגן שהוא אבן שעות, אף כינור י"ל מחמת רוח צפונית וכו', וי"ל דברים אחרים שכנורותיהם משוערות במים או באויר מצד אחר, וכל לילה ולילה מציבים אותו לפי שיעור אותו הלילה שבשעת חציה נשמע קול מאותו הכינור. כיע"ש.

אם כן מכאן מוכח שאפילו בזמן חז"ל הכניסו טכנולוגיה לבית המקדש, כגון "שעון" כדי לדעת אימתי הוא חצות.
ואם כן מדוע לא יכניסו פלורסנטים.
וידוע שהגר"י משאש בעל מים חיים ואוצר המכתבים נשא ונתן בנידון זה עם כמה ת"ח בגליון הפרדס, ולטענתו בבית המקדש יהיו פלורסנטים אך לצד שמן זית שיש בו ענין ע"פ הסוד.
בכל מקרה, אם נאמר שעולם כמנהגו נוהג כדעת הרמב"ם א"כ נוכרח לטכנולוגיה, ששום נר לא יתן תאורה מספקת כאור לד.
ואם נאמר שאין עולם כמנהגו נוהג אלא בדרך נסית, ממילא לא נצטרך לזה.
 
מוחל וסולח אמר:
איטשע מאיר לורנץ אמר:
ידידיה אמר:
אינני יודע מה הענין בכך
אך יש כמן מצווה בעולמנו שכל מיני אנשים שלוקחים את כל ההתפתחות הטכנולוגית (אני לא מדבר על האינטרנט וכל המסתעף שיש רק בחמש עשרה שנים האחרונות) ולעשות אותו כל כולו קליפה
לדעתי יש בה מן הכפיות טובה כלפי הקב"ה, ושורשם דווקא מן הגויים והאתאיסטים שמודאגים מאד מעתיד העולם
כאשר הם באים עם כל מיני מחקרים שהטכנולוגיה הביאה רק חורבן לעולם, מחקרים שהם מלאים שקרים, ואינטרסים
לדוגמה כאשר הם מדברים על כך כי הרכבים יוצרים חור באטמוספרה, ומזה נוצר התחממות כדור הארץ(ובשני האחרונות זה הפך דווקא להפוך או בהטייה מכובסת שינוי אקלים גלובלי) הם לא מתייחסים לכך כי אותם מחקרים גם מוכחים כי הר געש אחד יכול להביא הרבה יותר חורבן מאשר כל מה שעוללה האנושות מתחילת עידן התפתחות הטכנולוגיה 
ברגע שאין שום איסור בעצם הדבר של הטכנולוגיה, הרי הוא בהחלט משובח, כהיום אין הרבה עמורצים בגלל הטכנולוגיה, יש הרבה יותר אפשרויות של רפואה בשל כך ועוד ועוד ועוד
כתבת "לדעתי יש בה מן הכפיות טובה כלפי הקב"ה, ושורשם דווקא מן הגויים והאתאיסטים שמודאגים מאד מעתיד העולם"
מעניין מי אמר ולמי נאמר, 'תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי'.

כתבת "כאשר הם באים עם כל מיני מחקרים שהטכנולוגיה הביאה רק חורבן לעולם, מחקרים שהם מלאים שקרים, ואינטרסים"
מעניין אותי האם אתה אומר זאת מידיעה כאחד שמצוי בעולם האקדמיה והמחקרים, או שפשוט החלטת לסמוך על עיתון פלוני שכך כתב, על פני עיתון אלמוני שכתב אחרת.
במקורותינו כתוב: חכמה בגויים תאמין.
למחקרים כתובים, וסינטזות של מחקרים רבים, כמדומני שיש להם משקל רב על אלה שכותבים שהכל קונספירציות.
הראשונים עובדים קשה כדי להוכיח את טענתם, והאחרים, בהינף מקלדת, שוללים.

כתבת "ברגע שאין שום איסור בעצם הדבר של הטכנולוגיה, הרי הוא בהחלט משובח"
ראשית, אותי תמיד חינכו, שמה שלא אסור, לא הופך אוטומטית למותר. ועוד 'משובח'?
שנית, אין עניין של איסור מול היתר. אני דיברתי על (אי) תועלת.
1 משום מה לא נראה לי שהדברים נאמרו בהקשר גשמי
אולי תביא מקור אחד שמדבר על כך על שמירת העולם במובן גשמי
כל הרעיון הזה מריח לא טוב
גם אנשי דור הפלגה ראו לנכון לעשות עמודים לשמים שלא יפלו 
מעודי לא ראיתי ולא שמעתי במקורות הקדושים שכחלק מההשתדלות צריך לשמור בדרך כל שהיא על העולם
ראיתי גם מקורות להיפך אך אינני רוצה כרגע לדבר על כך כל עוד אינני לא ברור לי היכן הם ואוכל לצטט במדויק 


2 אני בא עם אותם מחקרים עם הפה שאסר והפה שהתיר, והוכחות על כך כי הם מסתירים משהו כי ככה כדאי להם לעכשיו, ועם כל הכבוד לחכמתם, זה כבר התבדה בגדול כאשר גדולי המדענים הזהירו בשנת אלפיים על חורבן העולם, היה להם על מה להסתמך, הם הוכיחו את זה באותו ובמופתים המשתמעים על הלב ולמעשה שום דבר לא קרה
יש חכמה בגויים אני מאמין, אבל לא כל מה שהגוי אומר הוא חכמה, בפרט כהיום ששמעתי מאנשי אקדמיה לשעבר ומדענים שונים שהעידו על השקר הגדול האופף כהיום את כל התחום הזה 

3 על זה נאמר יחי ההבדל, אף אחד לא דיבר על לרכוש את כל המותרות, אבל מכאן ועד לפסול דבברים שבאים להקל ולא כמותרות, כשאתה מדבר על מישהו שלא קונה פלאפון או לא קונה מדיח כלים או מייבש, ואפילו מזגן בחום של בני ברק וכו' יש משהו בטענתך שיש מקום להתנזר, אבל מעניין מאד שמעולם לא שמענו על שום צדיק גדול מנהיג או חכם מכל עדה שהיא בכלל ישראל, שראה פרצה שעם ישראל מתגשם בכך שכבר איננו נוסע לסוס ועגלה אלא נוסע עם רכבת, את אף אחד מהם לא ראינו ממשיך בדווקא לנסוע בסוס ועגלה כאשר הרכבת יצאה, לנסוע עם רכבת כאשר האוטובוס יצא, ולנסוע עם אוניה כאשר המטוס יצא, כנראה שיש הבדל גמור בין דברים שזה כל כולו רק לעשות נוח לבן אדם, לבין דברים באים רק לזרז את אותו דבר

ועל זה אמרתי כי כל עוד אין איסור והתכוונתי אגב גם שאין בזה מותרות אין שום בעיה, כי כל אלו עליהם אני מדבר לא אומרים זאת על חלק המותרות, אלא על החלק שמשנים את העולם של הקב"ה ועוד מההדברים בסגנון הזה ודו"ק
 
מוחל וסולח אמר:
ידידיה אמר:
מוחל וסולח אמר:
הטכנולוגיה העלתה את תוחלת החיים [כמובן שהתפתחות הרפואה אינה יכולה להיות בפנ"ע אלא יחד עם ההתפתחות הכללית], זה לא ענין מועיל בעינך?
ובעיניך זה מועיל?
כיום, בעולם האקדמיה נדרשים לסוגיה זו בכובד ראש.

בעבר האנושות הכילה אנשים חזקים ובריאים, (גנים טובים). החלשים לא שרדו. (תמותת ילדים).
התפתחות הרפואה מצילה את החלשים, שאח"כ מתחתנים עם האוכלוסיה החזקה, וכל רמת האוכלוסיה האנושית יותר חלשה.
(אני לא נגד הצלת חיי אדם, אך זה נגד הטבע שאלוקים בעצמו יצר).
זה מוביל להצפה של בעיות בריאות, צורך לפתח רפואה נוספת, שיוצרת בתורה את תופעות הלוואי והנזקים שלה.

דיברת על תוחלת חיים? מה תאמר על ההגדרה הבאה, "פעם היו מתים בגיל חמישים לאחר גסיסה של שעות עד ימים. היום מתחילים לגסוס מגיל חמישים עד גיל שמונים". (כדורים, טיפולים). אל תתפוס אותי על הגיל המדוייק.
בתי חולים מוצפים באנשים בגיל השלישי.

היום הפיתוחים הם בעיקר מאינטרס כלכלי, וכל הסיפור הזה של תוחלת חיים (ללא איכות מוכחת) עולה הון. מכל הכיוונים.

נקודה נוספת, האנושות ככל שהיא גדלה, היא כמובן צורכת מזון. שטחי הגידול צריכים לגדול בהתאמה.  וכבר קיים חוסר. (מי שסובל מכך הם מדינות העולם השלישי, שחיים בתת תזונה.)
פיתוח אמצעי קירור, ושינוע. גרמו לעליה מטורפת של גידול בקר. בקר צורך מזון בכמויות כפולות ומכופלות מאדם אנושי, שטחי המרעה ושטחי גידול מזון לבקר. תופסים נתח הולך וגדל, מהשטח לגידול מזון לאדם.
שלא נדבר על כמות הגז שפוגעת באטמוספרה שמיצרות הבהמות הללו, כמות הצרכים שלהם היא עצומה ביחס לבעלי חיים אחרים.
וזה לפני התיחסות לגרימת זיהומי מקורות מים.

כל זה רק קדימון.
במחילה ממעלת כבודך לך תלמד קצת היסטוריה 

בימי הביניים כל אירופה הייתה נראית כמו אפריקה של היום והרבה יותר גרוע, חוץ מתוחלת החיים הנמוכה מאד, היו מחלות, היו הרבה יותר ילדים שמתו, אנשים גדלו הרבה פחות ילדים כי לא הייתה אפשרות אחרת, גם ריבוי הילודה הינה רק בזכות הטכנולוגיה, ואנשים דווקא הרבה יותר בריאים היום מפעם
לא צריך לברוח כל כך הרבה רחוק
ההבדל בין חמישים שנה אחורה הוא הבדל עצום שזכותה רק בהתפתחות העולם
לדוגמה זקיני ז"ל נפטר בגיל שישים ושלוש וכתבו עליו בשיבה טובה, לעומתו אבי ז"ל נפטר באותו גיל וכתבו עליו בדמי ימיו 
מכיר הנני יהודים בני שבעים וחמש ויותר שהוריהם בגיל שלהם היו הרבה יותר חלשים מהם, ודווקא הם מתפקדים עדיין וקשה להאמין בני כמה הם, מעניין על מה אתה נסמך כאשר אתה אומר על כך שפעם גססו כמה שעות והיום גוססים הרבה שנים, את האמת שהחלשים פעם באמת לא שרדו, והיום יש להם יכולות לשרוד
 
 

רבה יוני

משתמש חדש
בנציון אמר:
התשובה הכי נכונה היא שכל ההמצאות והשכלולים הם לא באים מכך שהאנשים נהיו יותר חכמים, אלא משום שה' הכניס את זה לאנשים לראש, וזה הכנה לזמן הגאולה שאז כל ענייני הגשמיות יהיו בקלות ובנוחות, וכולם יהיו פנויים לעסוק בתורה ובחכמתה. ומכאן תשובה גם לשאלה בראש האשכול.
בנציון אמר:
זה נראה לי קצת משונה וזר לבנות ולפלפל כ"כ הרבה על סמך הנחת היסוד ששלמה המלך היה יכול לבנות את כל ההתפתחות הטכנולוגית. שלמה המלך הוא לא הקב"ה ואם הקב"ה רצה שזה יתגלה רק בסוף האלף השישי, אף אחד לא יכול לגלות את זה לפני כן.
זכיתי לשאול את מרן המשגיח ר' דב יפה זצוקל
את השאלות האלו ממש 
האם חכמת שלמה מחייבת שהוא ידע את הטכנולוגיה של היום
והוא ענה כדרכו על דרך האפשר 
שיתכן וכמו שאמר החפץ חיים שזה רצון ה' שקשור לאחרית הימים ולא בהכרח לחכמה גדולה שזה מה היה לשלמה המלך


בלי קשר לעניין
ולהבדיל בין ה...
מעניין לציין בפני הת"ח דפה מאמר שכתב בזמנו ראש ישיבת הכותל 
בו הוא מעלה תאוריה שהיות וכל ההתפתחות הטכנולוגית לקחה פחות מ2000 שנה מאז המצאת הדפוס המצאת החשמל והתקשורת הממוחשבת .

ייתכן מאד וזה מה שהיה בזמן בריאת העולם שעד דור המבול היה להם אינטרנט ותקשורת חברתית ממוחשבת שעודדה כפי שהיום מעודדת את אותם חטאים שגרמו למבול
והפתרון היחיד היה למחוק במבול את כל סוגי ההתקדמות הטכנולוגית שיתחילו הכל מהתחלה
לשיפוט התלמידי חכמים
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
איטשע מאיר לורנץ אמר:
מוחל וסולח אמר:
במחילה ממעלת כבודך לך תלמד קצת היסטוריה 

בדיוק על ההיסטוריה הזו אני מכוון.
אתה רואה בזה היסטוריה גרועה, לעומת היום.
אני הבאתי הסתכלות הפוכה על הדבר.

אין בעולם המחקר בנושא זה, הפה שאסר והפה שהתיר.
אנשי המחקר הם האוסרים, והעיתונאים הם הפה שהתיר, במיוחד אנשי הקונספירציות.

למשל, בעולם הרפואה, הטיבעית מנסה להיות אנטי תזה לרפואה המודרנית, באמצעות מחקרים חלשים מאוד, כנגד עולם הרפואה המתקדמת. משום מה נראה לי שאתה לא הולך לרפואה טבעית, אלא לרפואה המתקדמת.
אולי מי ששלח אותי באחת ההודעות לעיל, לכפר מבודד. הוא ישלח אותי כבר גם לרפואה טבעית.

אגב, בשנת 2000, שום מדען לא שלח את העולם לאבדון, חששו מאוד, משיבוש המערכות החכמות.
אנשי הקונספירציה, ועתידנים למיניהם, הפחידו את ההמונים, שהאטומים יפסיקו להסתובב.
מי שקנה את הלוקשים הללו, מקווה שהיה לו לתיאבון.
 
 

סיני ועוקר

משתמש רגיל
לא קראתי את כל האמור לעיל, אך מדוע אין הדברים תלויים בפלוגתת הרמב"ם והראב"ד לעת"ל?
 
מוחל וסולח אמר:
איטשע מאיר לורנץ אמר:
מוחל וסולח אמר:
במחילה ממעלת כבודך לך תלמד קצת היסטוריה 

בדיוק על ההיסטוריה הזו אני מכוון.
אתה רואה בזה היסטוריה גרועה, לעומת היום.
אני הבאתי הסתכלות הפוכה על הדבר.

אין בעולם המחקר בנושא זה, הפה שאסר והפה שהתיר.
אנשי המחקר הם האוסרים, והעיתונאים הם הפה שהתיר, במיוחד אנשי הקונספירציות.

למשל, בעולם הרפואה, הטיבעית מנסה להיות אנטי תזה לרפואה המודרנית, באמצעות מחקרים חלשים מאוד, כנגד עולם הרפואה המתקדמת. משום מה נראה לי שאתה לא הולך לרפואה טבעית, אלא לרפואה המתקדמת.
אולי מי ששלח אותי באחת ההודעות לעיל, לכפר מבודד. הוא ישלח אותי כבר גם לרפואה טבעית.

אגב, בשנת 2000, שום מדען לא שלח את העולם לאבדון, חששו מאוד, משיבוש המערכות החכמות.
אנשי הקונספירציה, ועתידנים למיניהם, הפחידו את ההמונים, שהאטומים יפסיקו להסתובב.
מי שקנה את הלוקשים הללו, מקווה שהיה לו לתיאבון.
אני לא יודע על מה אתה מדבר 

האם דיברתי על עיתונאים או על חוקרים, שבהחלט הם אמרו הפוך
זה מה שאתה אומר על שנת אלפיים כנראה שאתה לא זוכר טוב מה היה אז
במבט לאחור קל לצחוק על העבר, אבל ככה בדיוק נראים המדענים עם המחקרים שלהם, תמיד יש להם הסבר למה בסוף זה לא קרה
 
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
מדענים הם לא עתידנים, הם מנסים להמציא את העתיד, על סמך הבנה וגילוי של הקיים.
גם המדענים שמדברים על שינויי האקלים, (הזכרת למעלה), מדברים על שינויים שהם מודדים כיום. לא בעתיד.
הם, וגם אתה, רק יכולים לשער שאם התוצאה של א' זה ב'. אז כדאי להמנע מ א', ושאם זה ימשך, גם התוצאה ב' תמשך.

הרי אם דברי המדענים היו שטויות, הרי שלא היתה כל התקדמות טכנולוגית ורפואית, שהרי מסיפורי מעשיות לא ניתן להפיק תועלת, לא ניתן להאריך חיים, לא ניתן לרפא מחלות וכו'.
אם זה כן עובד, כנראה שהם לא מדברים שטויות. ולכן חכמה בגויים תאמין.

מה שצוחקים על האקדמיה, זה על אלו שמבססים ומקיימים תאוריות, על סמך ממצאים שאינם חד משמעיים.

(בשנת 2000, אחד מבני משפחתי, היה מאלו שהתכוננו במתח לרגע הזה, בתור מפתח ומתכנת. הם לא ידעו מה יקרה, רק פחדו ממה שעלול לקרות, מאיבוד שליטה על המחשבים)
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
בהמשך לנאמר לעיל, אקטואלי.

בימים אלו, וגם ממש עכשיו, מתקיים כינוס ה G7.
נוצר שם משבר בין בולסונארו נשיא ברזיל, לבין מקרון נשיא צרפת. כד כדי כך שהאחרון רוצה למנוע הסכמי סחר בין ברזיל לבין האיחוד האירופאי.
הסיבה לקרע ולמשבר, הינם שרפות ענק שמשתוללות בעמק האמזונאס, שיש שמכנים אותם "הריאות של העולם".
מקרון נשיא צרפת טוען כלפי נשיא ברזיל, שהוא אינו טורח לכבות את השריפות, ואף מעודד שריפות אלו בחשאי.
האחראים לשריפות, הינם חוואים מקומיים, שמגדלים בקר, ועקב כך שבשנים האחרונות עלה הביקוש לבשר בקר, עקב עליית רמת החיים בסין, שמזמינה עליה מטורפת בביקוש לבשר בקר.
והחוואים כדי לגדל מספיק מזון עבור גידול הבקר, (כל 3 גרם של בקר, שאנחנו נאכל, זקוקים ל100 גרם של מזון לבקר) הם זקוקים לעוד שטח לגידול מזון. ואין להם ברירה אלא לעשות בירוא באמזונס. בהתחלה הם רק כרתו עצים, אך הקצב לא הספיק, ולכן החוואים מדליקים אש ושורפים את האמזונס. שטחי השריפה השבוע, גדולים יותר משטח מדינת ישראל כולה.

זה מהמחיר של עלייה ברמת החיים ותוחלת החיים.
זה חיובי או שלילי?
 
מוחל וסולח אמר:
בהמשך לנאמר לעיל, אקטואלי.

בימים אלו, וגם ממש עכשיו, מתקיים כינוס ה G7.
נוצר שם משבר בין בולסונארו נשיא ברזיל, לבין מקרון נשיא צרפת. כד כדי כך שהאחרון רוצה למנוע הסכמי סחר בין ברזיל לבין האיחוד האירופאי.
הסיבה לקרע ולמשבר, הינם שרפות ענק שמשתוללות בעמק האמזונאס, שיש שמכנים אותם "הריאות של העולם".
מקרון נשיא צרפת טוען כלפי נשיא ברזיל, שהוא אינו טורח לכבות את השריפות, ואף מעודד שריפות אלו בחשאי.
האחראים לשריפות, הינם חוואים מקומיים, שמגדלים בקר, ועקב כך שבשנים האחרונות עלה הביקוש לבשר בקר, עקב עליית רמת החיים בסין, שמזמינה עליה מטורפת בביקוש לבשר בקר.
והחוואים כדי לגדל מספיק מזון עבור גידול הבקר, (כל 3 גרם של בקר, שאנחנו נאכל, זקוקים ל100 גרם של מזון לבקר) הם זקוקים לעוד שטח לגידול מזון. ואין להם ברירה אלא לעשות בירוא באמזונס. בהתחלה הם רק כרתו עצים, אך הקצב לא הספיק, ולכן החוואים מדליקים אש ושורפים את האמזונס. שטחי השריפה השבוע, גדולים יותר משטח מדינת ישראל כולה.

זה מהמחיר של עלייה ברמת החיים ותוחלת החיים.
זה חיובי או שלילי?

שאלה קשה 
 

מוחל וסולח

משתמש ותיק
איטשע מאיר לורנץ אמר:
מוחל וסולח אמר:
בהמשך לנאמר לעיל, אקטואלי.

בימים אלו, וגם ממש עכשיו, מתקיים כינוס ה G7.
נוצר שם משבר בין בולסונארו נשיא ברזיל, לבין מקרון נשיא צרפת. כד כדי כך שהאחרון רוצה למנוע הסכמי סחר בין ברזיל לבין האיחוד האירופאי.
הסיבה לקרע ולמשבר, הינם שרפות ענק שמשתוללות בעמק האמזונאס, שיש שמכנים אותם "הריאות של העולם".
מקרון נשיא צרפת טוען כלפי נשיא ברזיל, שהוא אינו טורח לכבות את השריפות, ואף מעודד שריפות אלו בחשאי.
האחראים לשריפות, הינם חוואים מקומיים, שמגדלים בקר, ועקב כך שבשנים האחרונות עלה הביקוש לבשר בקר, עקב עליית רמת החיים בסין, שמזמינה עליה מטורפת בביקוש לבשר בקר.
והחוואים כדי לגדל מספיק מזון עבור גידול הבקר, (כל 3 גרם של בקר, שאנחנו נאכל, זקוקים ל100 גרם של מזון לבקר) הם זקוקים לעוד שטח לגידול מזון. ואין להם ברירה אלא לעשות בירוא באמזונס. בהתחלה הם רק כרתו עצים, אך הקצב לא הספיק, ולכן החוואים מדליקים אש ושורפים את האמזונס. שטחי השריפה השבוע, גדולים יותר משטח מדינת ישראל כולה.

זה מהמחיר של עלייה ברמת החיים ותוחלת החיים.
זה חיובי או שלילי?

שאלה קשה 
המחיר שדיברתי עליו, לא היתה כוונתי לסכסוך בין בולסונארו, לבין מקרון.
אלא לכך שאנשים משחיתים את העולם.
ועל זה נאמר תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, וטרם מצאת/הבאת מקור שמדובר על הפן הרוחני, כי המקורות שאני ראיתי מדובר על העולם הגשמי.
 
חלק עליון תַחתִית