להראות סרטים לילדים?

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 248
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 27 אוגוסט 2019, 23:12

ובדיוק על זה שאלתי על מה אתה שם משקל יותר

מה לעשות אני שם תשעים עד תשעים וחמישה אחוזים על דבר שנאמר בחדות וללא שום ספק דברים שאינם משתמעים על תרי אנפין וחמשה עד עשרה אחוז על משהו שנשאל בחדרי חדרים
(לא מדבר כרגע על רמת האמינות אלא רמת החומרא)

יכול להיות שאצליך השיקולים הם אחרת
בכל אופן נראה שהשוואה שלך לא לגמרי שווה
כי על אוגרים לא יצא איסור ועל אקדמיה כן

אני גם בעד שכל אחד יכנס לשאול בעצמו את רבו
אך הוא לא יכול לפרסם סיפור אישי כהוראה כללית, ובוודאי שלא יכול לסמוך על סיפור כזה כהוראה לעצמו
חולי ידוע בדורנו, כפי שביררתי כבר לא אחת בכל מיני נושאים כאשר אמרו לי כמה וכמה שאלתי את... והוא אמר לי כך, דברים שנאמרו כל כך בבטחה שלא השאירו מקום לספיקות מי מדבר לפקפוקים, עד שאמרו לי שלא שאלו אלא סמכו על פלוני שאמר להם, ופלוני על פלוני וכן על זו הדרך

ולכן אם הרוח הייתה נושבת רק לכיוון הזה שאנשים אוסרים על בקלות, ניחא, אך מה לעשות כי נתקלתי בהרבה יותר אנשים המתירים בקלות, (למרות שגם ההיפך כבר ראיתי)
בכל אופן כאמור אם מאן דהוא חושב שיש לו צורך מיוחד שיכנס אצל רבו, אך לא יכריע לפי מה שחושב שרבו היה מכריע כפי שסופר לו


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1784
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 168 פעמים
קיבל תודה: 591 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי מבקש אמת » 27 אוגוסט 2019, 23:46

yosf כתב:
27 אוגוסט 2019, 22:21
מבקש אמת כתב:
27 אוגוסט 2019, 19:00
yosf כתב:
27 אוגוסט 2019, 10:03

וע"ז נאמר פתי יאמין...
להאמין עליו שהוא כידוע בין היחידים אצל הליטאים הבניברקים שכותב וחותם ודואג ומדבר נגד כל האקדמיה וכו'- דווקא הוא יסכים????
זה כמו לומר שר' שמואל נתן היתר לכמה בחורים ללכת לצבא...
או לכה"פ לומר שר' חיים נתן אישור לנכדים שקשה להם- ללבוש שעון...
מה שאסור-אסור, ואנא אל תספרו סיפורים.
זו הבעיה של אי הבנת מורכבויות. לא מדובר באיסור מדאורייתא או מדרבנן, אלא במצב בעייתי שיכול להוביל להשלכות חמורות על הרוחניות. ממילא ניתן להבין שישנם מקרים בהם לא יהיו השלכות כאלו, בהתאם לנתונים. (כידוע היו מגדולי ישראל שלמדו באוניברסיטה, כבעל הערוך לנר והרש"ר הירש ואחרים (האוניבסיטאות הגויות בזמנם לא היו טובות יותר מהמכללות החרדיות...), וגם הגרי"ש אלישיב התיר לאברכים מסויימים ללמוד פסיכולוגיה באוניברסיטה העברית, אלא שאי אפשר להקיש מהיחידים על הכלל. וכמו שאמר הרבי מחב"ד לאחד שרצה ללכת לאוניברסיטה בטענה שגם הרבי הלך: וכי אם פעלולן הצליח לקפוץ מהגג מבלי לשבור את רגלו, אתה תלך ותחקה אותו?)

אף אחד לא צריך להאמין לי, אבל מדובר בידיד קרוב שלי, כך שהסיפור אמין ומדוייק במאת האחוזים.

וע"ז נאמר פתי יאמין לכל דבר....
הגרי"ש האדמו"ר הגרמ"ה.... תוסיף תוסיף הגרש"ז הגאר"מ והג"ש...
ועוד משהו- מכללה/ אונברסיטה/ אקדמיה- זה לא איסור תורה אחד- זה מאות ואלפי- כפירה+ אפיקורסות+ זלזזול בתורה+ ובחכמיה+ צניעות+ ניבול פה+ נצרות++++++++++++++++++++++++++++
לא סתם מרן הגראי"ל אמר לאשה ששאלה: אבל מה נעשה שצריך פרנסה? שתלך לגנוב!!!!

וסתם ככה היה פעם מישהו שאמר שירידה ברוחניות זה בכלל יהרג ... נכון שזה לא כלל גמור ואין להקיש ממנו- אבל עדיין קצת הבנה!!!!
או שאולי שכבר ההוא שאמר לא רלוונטי???
או שאולי כבר לא מאמינים למי שאמר כך בשמו??

הרבה מחב"ד זה ראיה מצחיקה!!!! נו אז מה? ב"ה חזר בתשובה!!! וכן אני לא פתי להאמין לסיפורי אלף לילה ולילה....
הערול"נ זה באמת שאלה, נו בגלל שאלה - ותהיה הקשה ביותר- נשנה מה שקיבלנו מרבותינו??? נשנה אות אחת מתורתינו???
לגבי הרש"ר הירש- מי שיודע יודע שאדרבה ראיה לסתור, ודי בזה [אני לא מתכוון לענות על קטע זה- רק אולי בפרטי!!!!]


מעניין, כי אני מכיר שני אנשים ששאלו את הגראי"ל לגבי נשותיהם וקיבלו הוראה הפוכה, וכששאלו "ומה עם הבעיה שיש במכללות", ענה "גם כשאין כסף זה בעיה"... (אולי הוא לא שמע על כל סיפורי הניסים שקורים לכולם, בהם תמיד מגיע ברגע האחרון איזה צ'ק מאמריקה ומציל את המצב)

יש לי ידיד נוסף ששאל את הגר"ד כהן לגבי אשתו, וכשהתיר לו שאל אותו "הרי הראש ישיבה נאם בחריפות לפני יומיים נגד המכללות?", והשיב לו בזה הלשון: "הא ליחיד והא לרבים".

כמובן שאלו היו הוראות פרטיות מאחר ולפי הנתונים לא היה חשש ירידה לאותן נשים, ואילו בהוראה ציבורית הם התנגד למכללות כידוע. אבל כמו שכתב הרב @יעקב שלם, מי שמכיר מקרוב את גדולי הדור (וגם מכיר את המציאות וההיסטוריה הלא מצונזרת והלא משוכתבת) יודע שהדברים מורכבים יותר מכפי שנראים על גבי העיתונים ומודעות הרחוב. הללו מציגים תמונת עולם מאד מעוותת לציבור התמים שלומד כי כל בעיות הדור נובעות מהאינטרנט והאקדמיה (וכמובן הפאות), ומתעלמים לחלוטין מכל הבעיות הקשות שנובעות כתוצאה מעניות, מחלוקות, התעלמות ממצוקות נפשיות, ובעיקר: התעללויות ופגיעות בילדים, שתוצאותיהן הנוראות מתחילות לאחרונה לצוץ מהבור בו היו קבורים במשך הרבה שנים.

אין בדברים אלו בכדי להקל ראש בחומרת הבעיה של לימוד במקומות בהם התוכן והחברה הינם מסוכנים לרוחניות, וידוע כמה התנגדו גדולי ישראל לכך. מטרת הדברים היא להראות למבוגרים -ובעיקר לבוגרים - שבינינו, שהעולם מורכב מצבעים רבים, ולא רק מגווני השחור והלבן בלבד. ונפק"מ למעשה, שכל אחד ישאל את רבו שמכיר אותו באופן אישי, ולא יסתמך על פרסומים כאלו ואחרים.

ואגב, הבעיה במקומות עבודה איננה פחותה - ואף גדולה יותר - ממקומות הלימודים, והאמור איננו דווקא למקומות עבודה חילוניים אלא גם לחלק ממקומות העבודה החרדים (עליהם שמעתי מהגר"א ווייס, שהם לפעמים גרועים יותר ממקומות חילוניים, בגלל הקרבה היתירה בין העובדים לעובדות, ואכמ"ל).



נ.ב. באיטליה בתקופת הרנסאנס ובגרמניה לפני כ200 שנה היה מקובל אצל כולם ללמדו באוניברסיטה. הרמח"ל והיש"ר מקנדיאה למדו באוניברסיטת פאדובה (עד היום מהאוניברסיטאות הנחשבות בעולם), רבי עובדיה ספורנו למד באוני' רומא, רבי עזריה פיג'ו למד באוני' ונציה (ואף כתב בהקדמה לגידולי תרומה שהיה טעות שעשה הטפל עיקר ולא השקיע מספיק בלימוד התורה), חכם ברנייס והערוך לנר למדו יחד באוני' ווירצבורג (והחכם ברנייס אף היה מרצה שם מאוחר יותר), הגר"ע הילדסהיימר למד באוני' ברלין, רש"ר הירש באוני' בון, ועוד. גם הגר"י הוטנר שלח את בתו הרבנית דיוויד תחי' ללמוד באוני' קולומביה, והיא אף עשתה שם את הדוקטורט על המהר"ץ חיות. 
כאמור אין ללמוד מכל הנ"ל הלכה למעשה, אלא רק להראות שהענין משתנה לפי האדם, מקומו ושעתו.

 


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1784
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 168 פעמים
קיבל תודה: 591 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי מבקש אמת » 27 אוגוסט 2019, 23:51

איש ווילנא כתב:
27 אוגוסט 2019, 22:52
לא רק בציבור דיבר בחריפות
אלא ידוע לי על מקרים פרטיים
שאנשים בקשו מהגרמ"ה התר
ומדובר באופנים שלכאורה לא היה כל חשש
ולא היה מדובר על לימודים בתוך האונברסיטה
אלא הלימודים עצמם באופן עצמאי
ואסר בחומרה ללא שום פתח להתר
כך שנראה שאוסר גם במקרים שהיה מקום להתיר בשביל לגדור גדר
וכנראה שעל אותו מקרה המדובר שהתיר חסר כאן פרטים
יש חילוק בין סוגי התכנים הנלמדים, ובין הרקע והאישיות של הלומד/ת. 
אך בהחלט יתכן שלאחרונה שינה את דרכו ואוסר לכולם כדי לגדור גדר, בגלל שהדבר נפרץ בציבור. (הסיפור שהבאתי אירע לפני כחמש שנים).
 


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 248
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 27 אוגוסט 2019, 23:58

ועל דא קא אתלונן

שאתה בדבריך כן נתת מקום להקל

וכאשר אתה מדבר אל הבוגרים שבינינו אי אתה יכול לדעת אילו עוד 'בוגרים' קוראים בשקיקה את דבריך

וחכמים היזהרו בדבריכם


yosf
משתמש ותיק
הודעות: 293
הצטרף: 23 פברואר 2019, 21:48
נתן תודה: 39 פעמים
קיבל תודה: 110 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי yosf » 28 אוגוסט 2019, 09:27

יעקב שלם כתב:
27 אוגוסט 2019, 22:15
באשכול אחר כתבתי שזה נובע מכך שמחנכים שהכל שחור לבן (וזה בסדר לחנך כך)  אבל כשגדלים מבינים שיש הרבה הרבה אפור
יש שטחים שבהם אין לעולם אפור.
נכון הוא שמי שהוא איש ציבורי וכ"ש תורני הוא יודע הייטב שצריך הרבה מרחב, אבל יש דברים שברור לנו שאין שם אפור בכלל
אלא מאי???
הכל מתחיל ונגמר בהסתכלות שלנו על הדבר- אם נניח ומדובר בהנהגה גרידא או איסור רגיל כביכול וכו' שייך לטעון בזה אפור ומלא גוונים
אבל אנו מקובלנו מרבותינו מה ששמענו וקיבלנו- וגם מה שידענו מבפנים מה כלול בלימודים הללו- כי ההסתכלות על זה היא חד משמעית ואין אין אפור!!!!

כבר רמזתי בעבר שאני כאיש חינוך- ידוע בגישתי בהוראת רבותי זיע"א ושליט"א שלא לשבור את הכלים ולנסות הכל אבל הכל עד הקצה האפשרי לפי העניין- ואת דרשות חוצבות הלהבות להשאיר למשגיחים בישיבות, 
ישנם אין סוף אשכולות כאן והרבה ויכוחים בציבור ומריבות וכו' שאני בדר"כ נוטה ל 'שמרנים' בכ"ז כמייעץ לאחרים אני הולך עד הקצוות האפשריים 
אך שוב יש דברים שאין בהם אפור!!!
מה תאמרו? הגזמת!!! גם בזה יש אפור, מה זה עבודה זרה?
טוב אז שוב אפשר לחזור לשפיות ולדון על עצם הדבר האם יש כאן אפור
אבל סתם להתפלמס שמעתי מפלוני ופלוני ואלמוני- נשמע לא אמין לא רציני ולא מכובד- ובעיקר מפספס את מרכז כובד העניין.


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 1186
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 189 פעמים
קיבל תודה: 239 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי נבשר » 28 אוגוסט 2019, 14:24

yosf כתב:
28 אוגוסט 2019, 09:27
יש שטחים שבהם אין לעולם אפור.
נכון הוא שמי שהוא איש ציבורי וכ"ש תורני הוא יודע הייטב שצריך הרבה מרחב, אבל יש דברים שברור לנו שאין שם אפור בכלל
אלא מאי???
הכל מתחיל ונגמר בהסתכלות שלנו על הדבר- אם נניח ומדובר בהנהגה גרידא או איסור רגיל כביכול וכו' שייך לטעון בזה אפור ומלא גוונים
אבל אנו מקובלנו מרבותינו מה ששמענו וקיבלנו- וגם מה שידענו מבפנים מה כלול בלימודים הללו- כי ההסתכלות על זה היא חד משמעית ואין אין אפור!!!!

כבר רמזתי בעבר שאני כאיש חינוך- ידוע בגישתי בהוראת רבותי זיע"א ושליט"א שלא לשבור את הכלים ולנסות הכל אבל הכל עד הקצה האפשרי לפי העניין- ואת דרשות חוצבות הלהבות להשאיר למשגיחים בישיבות, 
ישנם אין סוף אשכולות כאן והרבה ויכוחים בציבור ומריבות וכו' שאני בדר"כ נוטה ל 'שמרנים' בכ"ז כמייעץ לאחרים אני הולך עד הקצוות האפשריים 
אך שוב יש דברים שאין בהם אפור!!!
מה תאמרו? הגזמת!!! גם בזה יש אפור, מה זה עבודה זרה?
טוב אז שוב אפשר לחזור לשפיות ולדון על עצם הדבר האם יש כאן אפור
אבל סתם להתפלמס שמעתי מפלוני ופלוני ואלמוני- נשמע לא אמין לא רציני ולא מכובד- ובעיקר מפספס את מרכז כובד העניין.
אני לא מבין על מה אתה מתעקש, כל אחד כאן יכול לספר על 2-3 אנשים שהוא מכיר שרבנים הורו לנשותיהם ללמוד תואר, ואף אני מכיר מישהו ששאל משגיח חשוב בישיבה מאוד חשובה ואמר לו שאשתו תלמד תואר, רק מה הכל לגופו של ענין, והרחוב לא יכול לקבל דעת ושכל לחלק בין כל מקרה ומקרה. ואף סיפר לי פסיכולוג מוכר מאד בירושלים ואף משפחתו מוכרת שהרב וולבה אמר לו ללמוד פסיכולוגיה באונברסיטה. ואף שמעתי מאחד שהיה אברך הרבה שנים, והיה בקשיי פרנסה ושאל את רבו שאדם גדול מאוד, ואמר לו שילמד תואר, והיום יש לו תואר במשפטים.


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1784
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 168 פעמים
קיבל תודה: 591 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי מבקש אמת » 28 אוגוסט 2019, 18:32

נבשר כתב:
28 אוגוסט 2019, 14:24
yosf כתב:
28 אוגוסט 2019, 09:27
יש שטחים שבהם אין לעולם אפור.
נכון הוא שמי שהוא איש ציבורי וכ"ש תורני הוא יודע הייטב שצריך הרבה מרחב, אבל יש דברים שברור לנו שאין שם אפור בכלל
אלא מאי???
הכל מתחיל ונגמר בהסתכלות שלנו על הדבר- אם נניח ומדובר בהנהגה גרידא או איסור רגיל כביכול וכו' שייך לטעון בזה אפור ומלא גוונים
אבל אנו מקובלנו מרבותינו מה ששמענו וקיבלנו- וגם מה שידענו מבפנים מה כלול בלימודים הללו- כי ההסתכלות על זה היא חד משמעית ואין אין אפור!!!!

כבר רמזתי בעבר שאני כאיש חינוך- ידוע בגישתי בהוראת רבותי זיע"א ושליט"א שלא לשבור את הכלים ולנסות הכל אבל הכל עד הקצה האפשרי לפי העניין- ואת דרשות חוצבות הלהבות להשאיר למשגיחים בישיבות, 
ישנם אין סוף אשכולות כאן והרבה ויכוחים בציבור ומריבות וכו' שאני בדר"כ נוטה ל 'שמרנים' בכ"ז כמייעץ לאחרים אני הולך עד הקצוות האפשריים 
אך שוב יש דברים שאין בהם אפור!!!
מה תאמרו? הגזמת!!! גם בזה יש אפור, מה זה עבודה זרה?
טוב אז שוב אפשר לחזור לשפיות ולדון על עצם הדבר האם יש כאן אפור
אבל סתם להתפלמס שמעתי מפלוני ופלוני ואלמוני- נשמע לא אמין לא רציני ולא מכובד- ובעיקר מפספס את מרכז כובד העניין.
אני לא מבין על מה אתה מתעקש, כל אחד כאן יכול לספר על 2-3 אנשים שהוא מכיר שרבנים הורו לנשותיהם ללמוד תואר, ואף אני מכיר מישהו ששאל משגיח חשוב בישיבה מאוד חשובה ואמר לו שאשתו תלמד תואר, רק מה הכל לגופו של ענין, והרחוב לא יכול לקבל דעת ושכל לחלק בין כל מקרה ומקרה. ואף סיפר לי פסיכולוג מוכר מאד בירושלים ואף משפחתו מוכרת שהרב וולבה אמר לו ללמוד פסיכולוגיה באונברסיטה. ואף שמעתי מאחד שהיה אברך הרבה שנים, והיה בקשיי פרנסה ושאל את רבו שאדם גדול מאוד, ואמר לו שילמד תואר, והיום יש לו תואר במשפטים.
שורש הענין כאן הוא העובדה שהאוירה בציבור שלנו (והאמת, שגם בהרבה ציבורים אחרים) מאד דוחפת לכיוון של חשיבה קולקטיבית ולא אינדיבידואלית. אם יש איזה רעיון או אידיאל כזה או אחר, הרי צריך שכולם יממשו אותו באותה צורה ובאותה רמה, ומי שלא עושה כך נחשב לכשלון, או גרוע מכך לעבריין (תלוי אם עבר על עשה או על לא תעשה...). למעשה מנהיגי הציבור מתחשבים בעובדה הזו, ולכן צריכים לדבר בשפה שהרחוב מבין, אבל חבל שזו המציאות, מציאות שגובה מחירים כבדים מהרבה יחידים.
 


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 248
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 28 אוגוסט 2019, 19:07

אתה יודע שלשיטה זו אין קוים אדומים

אתה יודע שלמרות שאתה לוקח את זה לכיוון שלך
יש כאלו שלוקחים אותו צעדים הרבה יותר משמעותיים ואכמ"ל כי אתה יודע את זה די טוב

לכן אם כאשר מדובר בדבר אשר הוא חריג, ולא דברים שנאמרו על פי רגש אלא על פי מה שנתבו לנו גדולי ישראל (ברבים או ביחיד לא משנה) עדיפה היא הדרך שלוקחת את הדברים כפשוטם, ולא לוקחת סיכונים על פי מקרים לגופו של ענין
ושוב אני חוזר לכך שאם באמת היה חשש נורא כזה מאיסורים כוללניים, גדולי ישראל לא היו עושים את זה כנראה


בבא קמא
משתמש ותיק
הודעות: 268
הצטרף: 30 יולי 2019, 13:37
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 55 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי בבא קמא » 28 אוגוסט 2019, 20:25

פשוט לא מבין מה הולך פה? לאן הגענו?
כן לא שחור לבן. אין שום דבר שיתיר לימודי אקדמיה נקודה.


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1138
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 244 פעמים
קיבל תודה: 262 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי שמעיה » 28 אוגוסט 2019, 23:37

בבא קמא כתב:
28 אוגוסט 2019, 20:25
פשוט לא מבין מה הולך פה? לאן הגענו?


לכאן.


יעקב שלם
משתמש ותיק
הודעות: 687
הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 231 פעמים
קיבל תודה: 195 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי יעקב שלם » 28 אוגוסט 2019, 23:43

בבא קמא כתב:
28 אוגוסט 2019, 20:25
פשוט לא מבין מה הולך פה? לאן הגענו?
כן לא שחור לבן. אין שום דבר שיתיר לימודי אקדמיה נקודה.
ברוך שאמר

ידע @בבא קמא שיש גם @בבא בתרא
וסליחה ששכחתי את הנקודה
 


בבא קמא
משתמש ותיק
הודעות: 268
הצטרף: 30 יולי 2019, 13:37
נתן תודה: 18 פעמים
קיבל תודה: 55 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי בבא קמא » 28 אוגוסט 2019, 23:58

והאם בבא בתרא סותרת לבבא קמא? האם הלכות שנפסקו בבבא קמא חוזרים ונסתרים בבבא בתרא?


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1784
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 168 פעמים
קיבל תודה: 591 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי מבקש אמת » 29 אוגוסט 2019, 01:54

בבא קמא כתב:
28 אוגוסט 2019, 20:25
פשוט לא מבין מה הולך פה? לאן הגענו?
כן לא שחור לבן. אין שום דבר שיתיר לימודי אקדמיה נקודה.

מקור בבקשה?


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1784
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 168 פעמים
קיבל תודה: 591 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי מבקש אמת » 29 אוגוסט 2019, 01:57

איטשע מאיר לורנץ כתב:
28 אוגוסט 2019, 19:07
אתה יודע שלשיטה זו אין קוים אדומים

אתה יודע שלמרות שאתה לוקח את זה לכיוון שלך
יש כאלו שלוקחים אותו צעדים הרבה יותר משמעותיים ואכמ"ל כי אתה יודע את זה די טוב

לכן אם כאשר מדובר בדבר אשר הוא חריג, ולא דברים שנאמרו על פי רגש אלא על פי מה שנתבו לנו גדולי ישראל (ברבים או ביחיד לא משנה) עדיפה היא הדרך שלוקחת את הדברים כפשוטם, ולא לוקחת סיכונים על פי מקרים לגופו של ענין
ושוב אני חוזר לכך שאם באמת היה חשש נורא כזה מאיסורים כוללניים, גדולי ישראל לא היו עושים את זה כנראה

על איזו שיטה הינך מדבר?


לא כתבתי שיש "חשש נורא" מאיסורים כוללנים, אלא להיפך - שהסיבה שמנהיגי הדור מדברים בנוסח זה היא משום שרוב הציבור לא מבין מורכבויות ומתקשה למצוא את הדרך הנכונה בשטחים האפורים. אבל כאן בפורום אין אף אחד שמתיימר להנהיג את הדור (לפחות כך אני מקווה), וכל הדיונים כאן הם בעמדות רעיוניות כאלו ואחרות, וממילא בהחלט אפשר להכנס למורכבויות ולשטחים האפורים. מי שמרגיש שזה מבלבל אותו שלא יכנס לפורום, או לפחות לא לנושאים מורכבים.


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1784
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 168 פעמים
קיבל תודה: 591 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי מבקש אמת » 29 אוגוסט 2019, 02:04

בבא קמא כתב:
28 אוגוסט 2019, 23:58
והאם בבא בתרא סותרת לבבא קמא? האם הלכות שנפסקו בבבא קמא חוזרים ונסתרים בבבא בתרא?

עיין תוס' ב"ב יב,ב ד"ה כל, וכן שיטת הרשב"ם המובאת בתוס' ב"ב ק,א ד"ה כגון.


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי יהודה1 » 29 אוגוסט 2019, 10:55

מבקש אמת כתב:
29 אוגוסט 2019, 01:57
לא כתבתי שיש "חשש נורא" מאיסורים כוללנים, אלא להיפך - שהסיבה שמנהיגי הדור מדברים בנוסח זה היא משום שרוב הציבור לא מבין מורכבויות ומתקשה למצוא את הדרך הנכונה בשטחים האפורים. אבל כאן בפורום אין אף אחד שמתיימר להנהיג את הדור (לפחות כך אני מקווה), וכל הדיונים כאן הם בעמדות רעיוניות כאלו ואחרות, וממילא בהחלט אפשר להכנס למורכבויות ולשטחים האפורים. מי שמרגיש שזה מבלבל אותו שלא יכנס לפורום, או לפחות לא לנושאים מורכבים.

הבעיה היא שיש הרבה שנכנסים לפורום ומתבלבלים ולא מרגישים בזה בעיה.
ויש את אלה שרוצים לקחת אחריות עליהם, הם לא סומכים על כך שבלא"ה מסתמא רבותיהם היו מורים להם לאדור אלא רוצים שהפורום יהיה נקי מנושאים כאלה, או לכל הפחות שיהיה תחום מוגדר שלא לכולם יש בו כניסה.

האם זה לא מוצדק?

ובאמת אולי היה ראוי להיפך, שמי שחושב שיש דברים שלא ברורים בציבור, כי ההוראות הם כוללניות ולא נכונות לכולם, עליו לקחת אחריות על אלה שההוראות נכונות לגביו, ולא לפרסם בפורום אלא לדון בפרטי עם מי שנראה לו מתאים.

ראו גם viewtopic.php?f=21&t=4960

אולי צריך לעשות איזו הגבלה לגבי פורום אקטאוליה (או לשנות את שמו ל"השקפה") ושלא כל אחד יוכל להיכנס.

על כל פנים חושב להדגיש שההודעות נועדו למי שרוצה לבדוק דברים ולא מרגיש שזה מבלבל אותו. הוא בכל מקרה לא יעבור על דברי חכמים, ולא יחשוב ש"מדהא ליתא הוא נמי ליתא" על דברים שיראה.

כל מי שאם יראה כאן דברים ישתכנע בלי לבדוק, או חמור מכך ישתכנע שגם דברים אחרים שחשב שהם ודאים, אינם נכונים בלי לבדוק מה כן ומה לא, אסור לו לקרוא כאן. (לפחות ב"פורום אקטאוליה") זה מסוג האנשים שלא מבינים מורכבויות.


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי יהודה1 » 29 אוגוסט 2019, 11:16

מבקש אמת כתב:
27 אוגוסט 2019, 23:46
מעניין, כי אני מכיר שני אנשים ששאלו את הגראי"ל לגבי נשותיהם וקיבלו הוראה הפוכה, וכששאלו "ומה עם הבעיה שיש במכללות", ענה "גם כשאין כסף זה בעיה"... (אולי הוא לא שמע על כל סיפורי הניסים שקורים לכולם, בהם תמיד מגיע ברגע האחרון איזה צ'ק מאמריקה ומציל את המצב)

רחמנא ליצלן מהאי דעתא!

מספיק לקבל דברים בלי להבין, אתה הרי מבקש אמת, ומותר לך לחשוב גם לבד.

אז אם היו מורים לאיסור, היית אומר "אני לא רואה בעייה (לכל הפחות לגבי פלוני) וצריך להבין ולא רק לקבל" אבל כשאומר(?) ש"בעייה של אין כסף היא בעייה השקולה כנגד בעיה רוחנית אחרת" זה ציטוט שמותר להביא בלי להתווכח????

ולא צריך אפילו להסביר את התימה שיש בזה. אמנם הגמרא אומרת שעניות מעבירה אדם על דעתו ועל דעת קונו, אבל לא שמותר לעשות עבירות כדי להינצל מעניות. וברור שמי שיש לו ביטחון צריך לחזק אותו ולא ללגלג עליו ולומר ש"מעולם לא היו ניסים כאלה, זה רק דימיונות" רח"ל!!!


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1784
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 168 פעמים
קיבל תודה: 591 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי מבקש אמת » 29 אוגוסט 2019, 18:12

יהודה1 כתב:
29 אוגוסט 2019, 10:55
מבקש אמת כתב:
29 אוגוסט 2019, 01:57
לא כתבתי שיש "חשש נורא" מאיסורים כוללנים, אלא להיפך - שהסיבה שמנהיגי הדור מדברים בנוסח זה היא משום שרוב הציבור לא מבין מורכבויות ומתקשה למצוא את הדרך הנכונה בשטחים האפורים. אבל כאן בפורום אין אף אחד שמתיימר להנהיג את הדור (לפחות כך אני מקווה), וכל הדיונים כאן הם בעמדות רעיוניות כאלו ואחרות, וממילא בהחלט אפשר להכנס למורכבויות ולשטחים האפורים. מי שמרגיש שזה מבלבל אותו שלא יכנס לפורום, או לפחות לא לנושאים מורכבים.

הבעיה היא שיש הרבה שנכנסים לפורום ומתבלבלים ולא מרגישים בזה בעיה.
ויש את אלה שרוצים לקחת אחריות עליהם, הם לא סומכים על כך שבלא"ה מסתמא רבותיהם היו מורים להם לאדור אלא רוצים שהפורום יהיה נקי מנושאים כאלה, או לכל הפחות שיהיה תחום מוגדר שלא לכולם יש בו כניסה.

האם זה לא מוצדק?

ובאמת אולי היה ראוי להיפך, שמי שחושב שיש דברים שלא ברורים בציבור, כי ההוראות הם כוללניות ולא נכונות לכולם, עליו לקחת אחריות על אלה שההוראות נכונות לגביו, ולא לפרסם בפורום אלא לדון בפרטי עם מי שנראה לו מתאים.

ראו גם viewtopic.php?f=21&t=4960

אולי צריך לעשות איזו הגבלה לגבי פורום אקטאוליה (או לשנות את שמו ל"השקפה") ושלא כל אחד יוכל להיכנס.

על כל פנים חושב להדגיש שההודעות נועדו למי שרוצה לבדוק דברים ולא מרגיש שזה מבלבל אותו. הוא בכל מקרה לא יעבור על דברי חכמים, ולא יחשוב ש"מדהא ליתא הוא נמי ליתא" על דברים שיראה.

כל מי שאם יראה כאן דברים ישתכנע בלי לבדוק, או חמור מכך ישתכנע שגם דברים אחרים שחשב שהם ודאים, אינם נכונים בלי לבדוק מה כן ומה לא, אסור לו לקרוא כאן. (לפחות ב"פורום אקטאוליה") זה מסוג האנשים שלא מבינים מורכבויות.
נראה לי שאדם שאינו מספיק חכם בשביל להבין מורכבויות ולהכיל דעות שונות, ומתבלבל מכל דבר שלא מתאים עם מה שחינכו אותו, אסור לו בכלל להכנס לאינטרנט, ולא רק לפורום זה. האינטרנט מטבעו הוא מקום קיבוץ של דעות ועובדות שונות. למי שלא יכול להתמודד עם מגוון דעות יש את בטאוני התעמולה המפלגתיים, כל אחד עם המפלגה שלו.
 


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1784
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 168 פעמים
קיבל תודה: 591 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי מבקש אמת » 29 אוגוסט 2019, 18:20

יהודה1 כתב:
29 אוגוסט 2019, 11:16
מבקש אמת כתב:
27 אוגוסט 2019, 23:46
מעניין, כי אני מכיר שני אנשים ששאלו את הגראי"ל לגבי נשותיהם וקיבלו הוראה הפוכה, וכששאלו "ומה עם הבעיה שיש במכללות", ענה "גם כשאין כסף זה בעיה"... (אולי הוא לא שמע על כל סיפורי הניסים שקורים לכולם, בהם תמיד מגיע ברגע האחרון איזה צ'ק מאמריקה ומציל את המצב)

רחמנא ליצלן מהאי דעתא!

מספיק לקבל דברים בלי להבין, אתה הרי מבקש אמת, ומותר לך לחשוב גם לבד.

אז אם היו מורים לאיסור, היית אומר "אני לא רואה בעייה (לכל הפחות לגבי פלוני) וצריך להבין ולא רק לקבל" אבל כשאומר(?) ש"בעייה של אין כסף היא בעייה השקולה כנגד בעיה רוחנית אחרת" זה ציטוט שמותר להביא בלי להתווכח????

ולא צריך אפילו להסביר את התימה שיש בזה. אמנם הגמרא אומרת שעניות מעבירה אדם על דעתו ועל דעת קונו, אבל לא שמותר לעשות עבירות כדי להינצל מעניות. וברור שמי שיש לו ביטחון צריך לחזק אותו ולא ללגלג עליו ולומר ש"מעולם לא היו ניסים כאלה, זה רק דימיונות" רח"ל!!!

דומני שכל בר דעת מבין מהסיפור שלא היה מדובר באופן שיש עבירה. ברור שלפי הנתונים של המקרים ההם לא היתה סכנה של ירידה רוחנית, ולכן הורה מה שהורה. אלא שמאחר והשואל רצה להבין איך אפשר בכלל להכנס למקום שיש בו בעיות, אמר לו הגראי"ל שצריך לקחת בחשבון גם את הבעיות שנגרמות מהצד השני, ואחרי שקלול הנתונים כולם יצא לו שזהו רצון ה'. 

אבל שכחתי שכאן יש אנשים שחושבים שחור-לבן, ומבחינתם כל דבר שקוראים לו "מכללה" יש עליו איסור חמור מן התורה להכנס בשעריו ללא הבדלי דת גזע ומין, וא"כ בודאי שאין מקום לחלק בין מקרה אחד למשנהו. אלא שאעפ"כ איני חוזר בי מהעובדות שאירעו במציאות (וגם אילו הייתי חוזר בי זה לא היה משנה אותה), וכמו שנכתב בהודעה הקודמת, הפורום אינו מיועד לאנשי השחור-לבן, במחילה מכבודם.


נ.ב. תמיד חשבתי שמטרת דיונים בין בני אדם, בכל נושא שלא יהיה, הוא ללבן את הדברים ולהגיע לחקר האמת. להפתעתי אני נוכח יותר ויותר, שישנם אנשים שחקר האמת לא מעניין אותם כלל, אלא רק אם מתאימה למה שהתרגלו לחשוב. הנסיון לסתום את הפה (או יותר נכון, המקלדת) של מי שמעז להציג כיוון חשיבה שונה, במקום להתמודד עם הטענות עצמן, מוכיח על פחד גדול מהאמת, שמא תתברר שנמצאת במקום אחר ממה שחשבו. עלמא דשקרא.


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי יהודה1 » 29 אוגוסט 2019, 18:39

מבקש אמת כתב:
29 אוגוסט 2019, 18:20
דומני שכל בר דעת מבין מהסיפור שלא היה מדובר באופן שיש עבירה. ברור שלפי הנתונים של המקרים ההם לא היתה סכנה של ירידה רוחנית, ולכן הורה מה שהורה. אלא שמאחר והשואל רצה להבין איך אפשר בכלל להכנס למקום שיש בו בעיות, אמר לו הגראי"ל שצריך לקחת בחשבון גם את הבעיות שנגרמות מהצד השני, ואחרי שקלול הנתונים כולם יצא לו שזהו רצון ה'.
כל בר דעת מבין שאם אין בעיה לא צריך לענות כך.
אני לא יודע אם אתה ראית את זה או שמעת מאחרים, אני בכל אופן לא סבור שצריך להאמין לזה, ומ"מ זה שאתה נתלה באדם גדול לא משנה את ההתייחסות לזה.
התוספת של "(אולי הוא לא שמע על כל סיפורי הניסים שקורים לכולם, בהם תמיד מגיע ברגע האחרון איזה צ'ק מאמריקה ומציל את המצב)" היא וודאי לא ראויה, וכי מי שנמנע מלעשות השתדלות האסורה על פי ההלכה, צריך לחשוב שלא יכול להיות שיקרה לו נס. אמנם ייתכן שצריך להקריב בשביל ההלכה, אבל אם על פי ההלכה אסור לגרום לעצמו עניות וחייבים לטרוח לצאת ממנה, אז וודאי שהחשבון הוא שהשתדלות שאינה ראויה לא תגרום עניות.


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1784
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 168 פעמים
קיבל תודה: 591 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי מבקש אמת » 29 אוגוסט 2019, 19:12

יהודה1 כתב:
29 אוגוסט 2019, 18:39
מבקש אמת כתב:
29 אוגוסט 2019, 18:20
דומני שכל בר דעת מבין מהסיפור שלא היה מדובר באופן שיש עבירה. ברור שלפי הנתונים של המקרים ההם לא היתה סכנה של ירידה רוחנית, ולכן הורה מה שהורה. אלא שמאחר והשואל רצה להבין איך אפשר בכלל להכנס למקום שיש בו בעיות, אמר לו הגראי"ל שצריך לקחת בחשבון גם את הבעיות שנגרמות מהצד השני, ואחרי שקלול הנתונים כולם יצא לו שזהו רצון ה'.
כל בר דעת מבין שאם אין בעיה לא צריך לענות כך.
אני לא יודע אם אתה ראית את זה או שמעת מאחרים, אני בכל אופן לא סבור שצריך להאמין לזה, ומ"מ זה שאתה נתלה באדם גדול לא משנה את ההתייחסות לזה.
התוספת של "(אולי הוא לא שמע על כל סיפורי הניסים שקורים לכולם, בהם תמיד מגיע ברגע האחרון איזה צ'ק מאמריקה ומציל את המצב)" היא וודאי לא ראויה, וכי מי שנמנע מלעשות השתדלות האסורה על פי ההלכה, צריך לחשוב שלא יכול להיות שיקרה לו נס. אמנם ייתכן שצריך להקריב בשביל ההלכה, אבל אם על פי ההלכה אסור לגרום לעצמו עניות וחייבים לטרוח לצאת ממנה, אז וודאי שהחשבון הוא שהשתדלות שאינה ראויה לא תגרום עניות.
החשבון של עניות הוא חלק מהחשבון ההלכתי. ביורה דעה מצינו הרבה קולות בפוסקים במקום "הפסד מרובה", וקשה - איך נקל נגד הראוי על פי הלכה בגלל שיקולי ממון, הלא השתדלות כזו לא תפסיד את ממונו?
מבואר בזה שבהחלט יתכן שאדם יפסיד מממונו בגלל שמירת ההלכה, ולכן ההלכה מתחשבת בזה ומקילה יותר מהראוי במקום שאין הפסד. אולם אם על פי הלכה אין להקל, אזי הערך של שמירת הלכה גובר על ההפסד של עניות. ומשנה מפורשת שנינו: "והוי מחשב הפסד מצוה כנגד שכרה", ופירש הרע"ב: "מה שאתה מפסיד מסחורתך וממונך מפני עסק המצוה, כנגד השכר שיעלה לך ממנה בעולם הזה או בעולם הבא, שיהיה יותר מאותו הפסד".
לא כתוב שלא יהיה הפסד ממוני, זה הבטחה שאין לה כיסוי. כתוב שיהיה הפסד ממוני, אבל ההפסד שווה את הרווח.
 


יעקב שלם
משתמש ותיק
הודעות: 687
הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 231 פעמים
קיבל תודה: 195 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי יעקב שלם » 29 אוגוסט 2019, 19:33

יש כאן נושא חדש שצריך לפתוח עליו אשכול נפרד
והוא החינוך לצפות לנס
בציבור החרדי מחנכים מאוד לצפות לנס הייתה מחלה והיא נעלמה אחד הלך לכותל להתפלל על פרנסה ומישהו דפק על הגב שלו והביא לו כל צרכיו
ברור שניסים קורים כל הזמן "ועל ניסיך שבכל יום" השאלה אבל האם \ה דרך לחנך לצפות לזה

וכדרכי אמחיש
יש לי חבר שהיה לו עיתון
יום אחד המזכירה כתבה בטעות על דירה ברמות במקום מיליון ש"ח ---מאה אלף
סה"כ השמיטה אפס אחד...

המוכר קיבל מבול של טלפונים כל המתקשרים העדיפו לחשוב שהנה הם מגיעים להזדמנות חייהם

באותה תקופה התפרסם סיפור אמיתי
בעיתון חילוני התפרסמה מודעה על רכב יוקרתי ב5000 ש"ח
ואף אחד לא התקשר כולם הבינו שזו טעות

האמת שזה לא הייתה טעות
(על פי צו בית משפט היורש היה אמור למכור את הרכב ולתת את הכסף למישהו לאחד הקרובים שלו שהיה שנוא עליו אז הוא העדיף למכור את זה כך להפסיד את אותו אחד..)

שני סיפורים אמיתיים

מה ההבדל
אותו בעל עיתון טען לי שאצלינו מחנכים לצפות לניסים

האם זה הדרך ??

איני יודע


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי יהודה1 » 29 אוגוסט 2019, 19:52

מבקש אמת כתב:
29 אוגוסט 2019, 19:12
החשבון של עניות הוא חלק מהחשבון ההלכתי. ביורה דעה מצינו הרבה קולות בפוסקים במקום "הפסד מרובה", וקשה - איך נקל נגד הראוי על פי הלכה בגלל שיקולי ממון, הלא השתדלות כזו לא תפסיד את ממונו?
מבואר בזה שבהחלט יתכן שאדם יפסיד מממונו בגלל שמירת ההלכה, ולכן ההלכה מתחשבת בזה ומקילה יותר מהראוי במקום שאין הפסד. אולם אם על פי הלכה אין להקל, אזי הערך של שמירת הלכה גובר על ההפסד של עניות. ומשנה מפורשת שנינו: "והוי מחשב הפסד מצוה כנגד שכרה", ופירש הרע"ב: "מה שאתה מפסיד מסחורתך וממונך מפני עסק המצוה, כנגד השכר שיעלה לך ממנה בעולם הזה או בעולם הבא, שיהיה יותר מאותו הפסד".
לא כתוב שלא יהיה הפסד ממוני, זה הבטחה שאין לה כיסוי. כתוב שיהיה הפסד ממוני, אבל ההפסד שווה את הרווח.
את הרעיון הזה הח"ח כותב לגבי מי שחושש מכל מיני הפסדים ואומר שלא ייתכן שיפסי מי ששומר את הדין.
הפסד מרובה הוא בכלל הגדרים ההלכתיים כגון שרבנן לא גזרו במקום הפסד. לא שבגלל שאם יפסיד גם יעשה איסור אז זה דוחה את חומרת האיסור שרבנן גזרו.

אילו היו עוברים על ולא תתורו לא היה טעם להתיר משום הפסד מרובה. אם זה גדר בלבד שאחרים לא ייכשלו באיסורים אז הפסד מרובה זה היתר אבל לא צריך לומר בגלל שגם בעניות יש סכנה רוחנית.


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי יהודה1 » 29 אוגוסט 2019, 19:53

מבקש אמת כתב:
29 אוגוסט 2019, 18:20
נ.ב. תמיד חשבתי שמטרת דיונים בין בני אדם, בכל נושא שלא יהיה, הוא ללבן את הדברים ולהגיע לחקר האמת. להפתעתי אני נוכח יותר ויותר, שישנם אנשים שחקר האמת לא מעניין אותם כלל, אלא רק אם מתאימה למה שהתרגלו לחשוב. הנסיון לסתום את הפה (או יותר נכון, המקלדת) של מי שמעז להציג כיוון חשיבה שונה, במקום להתמודד עם הטענות עצמן, מוכיח על פחד גדול מהאמת, שמא תתברר שנמצאת במקום אחר ממה שחשבו. עלמא דשקרא.
כבר כתבתי על זה viewtopic.php?f=24&t=2685


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1784
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 168 פעמים
קיבל תודה: 591 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי מבקש אמת » 29 אוגוסט 2019, 20:01

יהודה1 כתב:
29 אוגוסט 2019, 19:53
מבקש אמת כתב:
29 אוגוסט 2019, 18:20
נ.ב. תמיד חשבתי שמטרת דיונים בין בני אדם, בכל נושא שלא יהיה, הוא ללבן את הדברים ולהגיע לחקר האמת. להפתעתי אני נוכח יותר ויותר, שישנם אנשים שחקר האמת לא מעניין אותם כלל, אלא רק אם מתאימה למה שהתרגלו לחשוב. הנסיון לסתום את הפה (או יותר נכון, המקלדת) של מי שמעז להציג כיוון חשיבה שונה, במקום להתמודד עם הטענות עצמן, מוכיח על פחד גדול מהאמת, שמא תתברר שנמצאת במקום אחר ממה שחשבו. עלמא דשקרא.
כבר כתבתי על זה viewtopic.php?f=24&t=2685

זה מדבר על מינות, ואינו ענין לכאן.


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי יהודה1 » 29 אוגוסט 2019, 20:09

מבקש אמת כתב:
29 אוגוסט 2019, 20:01
יהודה1 כתב:
29 אוגוסט 2019, 19:53
מבקש אמת כתב:
29 אוגוסט 2019, 18:20
נ.ב. תמיד חשבתי שמטרת דיונים בין בני אדם, בכל נושא שלא יהיה, הוא ללבן את הדברים ולהגיע לחקר האמת. להפתעתי אני נוכח יותר ויותר, שישנם אנשים שחקר האמת לא מעניין אותם כלל, אלא רק אם מתאימה למה שהתרגלו לחשוב. הנסיון לסתום את הפה (או יותר נכון, המקלדת) של מי שמעז להציג כיוון חשיבה שונה, במקום להתמודד עם הטענות עצמן, מוכיח על פחד גדול מהאמת, שמא תתברר שנמצאת במקום אחר ממה שחשבו. עלמא דשקרא.
כבר כתבתי על זה viewtopic.php?f=24&t=2685

זה מדבר על מינות, ואינו ענין לכאן.
אני חושב שהתופעה שאתה מציין, קשורה לאותו עניין, יש נושאים שלא רוצים לפתוח אותם או לדבר עליהם עם כל אחד מחשש שמא ימשכו אחרי דיעות שאסור לשומען.
ומה שאתה כותב שזה בגלל שמפחדים שמא ימצאו שהאמת לא נמצאת אצלם, היא שפיטה לחובה במקום לזכות.

לגבי סתימת פיות בפורום זה, אני הבנתי בהתחלה שמטרת הפורום לא היתה לבירור כל נושא בלי הגבלות אלא כן לחסום דיונים מסוגים מסויימים, אולי כעת שינו את הגישה. 

ברור שבהנחה שייעוד הפורום אינו להציג כל דיעה שהיא, הרי שלדון כאן על נושא שלא מעוניינים לפתוח בציבור, זה כמו לדון בפורום של פרוג על למה לא אומרים תחנון במנחה של ערב ראש חודש. ולא משנה מי צודק בויכוח.

אכן כעת אני חושב שבאמת יש כאלה שלא ממש חוקרים אלא סתם מחזיקים במוסכמות מילדותם, בלי לחקור מניין להם. על זה אני לא מדבר. אבל לא כל דבר  שמישהו זועק נגד מה שהוא לא מוכן לקבל, זה בגלל זה. 


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1784
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 168 פעמים
קיבל תודה: 591 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי מבקש אמת » 29 אוגוסט 2019, 20:11

יעקב שלם כתב:
29 אוגוסט 2019, 19:33
יש כאן נושא חדש שצריך לפתוח עליו אשכול נפרד
והוא החינוך לצפות לנס
בציבור החרדי מחנכים מאוד לצפות לנס הייתה מחלה והיא נעלמה אחד הלך לכותל להתפלל על פרנסה ומישהו דפק על הגב שלו והביא לו כל צרכיו
ברור שניסים קורים כל הזמן "ועל ניסיך שבכל יום" השאלה אבל האם \ה דרך לחנך לצפות לזה

וכדרכי אמחיש
יש לי חבר שהיה לו עיתון
יום אחד המזכירה כתבה בטעות על דירה ברמות במקום מיליון ש"ח ---מאה אלף
סה"כ השמיטה אפס אחד...

המוכר קיבל מבול של טלפונים כל המתקשרים העדיפו לחשוב שהנה הם מגיעים להזדמנות חייהם

באותה תקופה התפרסם סיפור אמיתי
בעיתון חילוני התפרסמה מודעה על רכב יוקרתי ב5000 ש"ח
ואף אחד לא התקשר כולם הבינו שזו טעות

האמת שזה לא הייתה טעות
(על פי צו בית משפט היורש היה אמור למכור את הרכב ולתת את הכסף למישהו לאחד הקרובים שלו שהיה שנוא עליו אז הוא העדיף למכור את זה כך להפסיד את אותו אחד..)

שני סיפורים אמיתיים

מה ההבדל
אותו בעל עיתון טען לי שאצלינו מחנכים לצפות לניסים

האם זה הדרך ??

איני יודע



אם חכמינו חייבו את האדם להשתדל לפרנסתו ולבריאותו, כנראה שאין סומכין על הנס, הלא כן?

הבעיה הגדולה בחינוך הזה הוא, שאכן אנחנו מאמינים בניסים, ויודעים שהקב"ה יכול לשדד מערכות הטבע ולפעול כרצונו. השאלה היא כמה סיכויים יש שהנס יקרה.
תמיד מספרים על אדם שהיה שקוע בחובות עצומים, ופתאום הגיע איזה גביר מאמריקה (מעניין למה הגביר תמיד גר באמריקה. אולי בגלל ששם עובדים ולא סומכים על ניסים...) וכיסה לו את כל החובות. או על חולה אנוש שהרופאים התייאשו מחייו, ונעשה לו נס והבריא (אני מכיר אישית מקרים כאלו!). הבעיה היא, ששוכחים לספר שעל כל אדם כזה יש אלף אחרים שנזקקו לקבץ נדבות או שלקו בליבם כתוצאה מהלחץ של החובות, או שמתו תוך תקופה קצרה, בדיוק כמו התחזית הפסימית של הרופאים (גם את אלו אני מכיר לצערי...).

להשלמת הענין אעתיק את לשון הרשב"א בתשובה, ח"א סי' תיג: 

ולא עוד אלא שאסור להכנס בעניני הסכנות ולבטוח על הנס והוא אמר' שקיר נטוי מזכיר עון. ואמרו כל הסומך על הנס אין עושין לו נס. ומותר לבטוח באדם והוא שלא יסור לבו מן השם. ואמרו ארור הגבר אשר יבטח באדם ומה' יסור לבו. אך לבטוח בשם ושיעשה לו תשועה ע"י האיש הפלוני מותר ומצוה. וזה כולל כל עסקי בני האדם במלאכתם זולתי האנשים השלמים ושזכיותיהם מרובות. כמעשה דרבי חנינא בן דוסא עם הערוד שאמרו אוי לו לאדם שפגע בו ערוד. ואוי לו לערוד שפגע בו רבי חנינא בן דוסא. וכמעשה דרבי חנינא שהיתה אשה מחזרת ליטול עפר מתחת רגליו לכשפי'. ואמר לו שקולי אין עוד מלבדו כתיב (דברים ד'). והקשו והא אמר מר למה נקראו שמן כשפים שמכחישים פמליא של מעלה. והשיבו שאני ר' חנינא דנפישן זכוותי'. ואפילו החסיד שבחסידים אין להם רשות לעשות במלאכתן דרך הבטחון רק כדרכו של עולם. שלא יאמר אדליק נרי במים או ביין ואסמוך על הנס. אף על פי שאמר במס' תענית (פ"ג דף כ"ה) הוא החסיד לבתו ששגגה בערב שבת ושמה בנר יין במקום שמן ונצטערה. אמר לה בתי אל תצטערי מי שאמ' לשמן וידליק הוא יאמר ליין וידליק. וכן מותר שיעשה אדם דבר קודם חול המקרה כדי שלא יחול או יאמר דבר או מקרא אחד אפילו מן התורה להגן. וזהו שאמרו בע"ז (דף י"ב ב') אי צחי לזדהר משברירי. ולימא הכי לנפשיה פלניא אמרה לך אימיך אזדהר משברירי ברירי רירי ירי רי. ואמרינן בשבועות פרק ידיעות הטומאה (דף ט"ו ב') שיר של פגעים ובנבלים ובתופים ואומר (תהלים צ"א) יושב בסתר עליון עד כי אתה ה' מחסי. ואומר (תהלים ג') מזמור לדוד ה' מה רבו וכו' לה' הישועה. ר' יהושע בן לוי מסדר להני קראי וגני. והיכי עביד הכי והאמר רבי יהושע בן לוי אסור להתרפאות בדברי תורה? להגן שאני. וכן בחולין (כל הבשר דף ק') אמר אביי משמיה דרבה הא דלא משו מיא בתראי אארעא משום דרוח רעה שורה עליהן. ולא שקלי מידי מפתורא בדנקי' איניש כסא בידי' משום דקשי לרוח צרדה. ומר בר רב אשי קפיד אאסיתא ובכנא דתבלי דצריכי לסעודת'. ועוד שם רבים כיוצא באלו. ואין זה ממיעוט הבטחון דאדרבא אסור להשען על הנס.


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1547
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 283 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי יהודה1 » 29 אוגוסט 2019, 20:45

פתחתי אשכול חדש וכתבתי שם את דעתי בנושא
viewtopic.php?f=68&t=6724


איטשע מאיר לורנץ
משתמש ותיק
הודעות: 248
הצטרף: 18 דצמבר 2017, 20:41
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי איטשע מאיר לורנץ » 29 אוגוסט 2019, 21:56

אני רוצה לציין כהערת אגב

שלמרות שיש גם לי צד בחלק האחרון של הויכוח הנוכחי ואף הבעתי אותה

עדיין אני חושב שהחלק הזה הוא דוגמה לאיך שצריכות להיראות הויכוחים כאן בפורום

כאשר הכוונה היא על ויכוח אובייקטיבי בלי לנסות לפסול את הדעה ואת הדרך של השני בסיסמאות שונות

או לזלזל בגדולי ישראל או בחוג אשר הבן שיח צועד בדרכם, ראוי להערכה

חילכם לאורייתא


בן ראם
הודעות: 7
הצטרף: 27 יוני 2019, 23:11
נתן תודה: 2 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: להראות סרטים לילדים?

שליחה על ידי בן ראם » 02 ספטמבר 2019, 01:33

הבעיה קשה. אני מציע הצעה מעשית. היות ובבתי ספר וחיידרים מראים מידי פעם "מצגות" וכד' , והילדים מבינים בדיוק שזה סרטים, אנחנו חילקנו בין צפיה במחשב הפורצת כל גדר ואי אפשר לחלק בה בין סרט לשרט, ואנו משיגים או שוכרים מקרן פעם או פעמיים בבין הזמנים ומראים רק מצגות טבע מפוקחות כמו שהילדים ממילא נחשפים במוסדות, וזאת באווירה משפחתית של ביחד המוסיפה ומשלבת ערכים נוספים מלבד עצם הצפיה. כך ברור להם ההבדל והמקום של מחשב ככלי עבודה בלבד ולא כלי בידור, ומצד שני הם לא מרגישים מנותקים ושמסתירים מהם עולם שלם. מומלץלהתייעץ ולנסות.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים