נועם 1 הכצעקתה?

אלכס

משתמש ותיק
בימים האחרונים פורסמה מודעה מטעם משמרת השבת כדלהלן
משמרת השבת.png
האם זה אכן כך?
הרמתי טלפון לוועד הכשרות של העדה החרדית והם טוענים שאין להם כלל מידע בנושא
מבירור מול בדץ מהדרין של הרב רובין עולה כך
במים החמים כל המים הבאים לשימוש בשבת נמצאים במיכל מים מערבשבת, וככל מיחם אחר ולכך בזה אין כלל בעיה.
ובמים הקרים כדלהלן
א - ישנו את עניין הסננים אשר שנוי במחלוקת הפוסקים והרוצה לפתור בעיה זו עליו לתקין על ידי החברה מעקף לסננים בשבת ואז המים כלל לא עוברים דרך הסננים
ב - עניין החיישנים. דרך פעולתו של המכשיר בשבת היא, שהמים כן מוזרמים למיכל בשבת. ומידי עשר דקות נדלק חיישן למשך שלש שניות אשר מודד את מעלות המים ומחליט על הפעלת קרור. מאחר והחיישן פועל רק למשך זמן כה קצר הוברר לאחר בדיקות מעבדה שאף אם יוציא אדם מים באותם שלש שניות לא תהיה בפעולתו זו השפעה ישירה על החיישן ומערכת הקירור. ומשכך אין בחישנים אלו בעיה כלל.
 

פעלעד

משתמש ותיק
אז יש כאן מחלוקת בין כשרות הרב רובין לבין משמרת השבת.
ואם כך זה לא הטעיה אלא חילוקי דיעות.
מיהם הרבנים של משמרת השבת?
 

פעלעד

משתמש ותיק
אלכס אמר:
יהודי אמר:
בעדה"ח יש מחלקה אחרת לזה ולא במס' הרגיל.
אכן, ועם המחלקה לעניינם אלו דיברתי.

מה יש לפנות להעדה? הם לא מפקחים על המכשיר הזה ולא מכשירים וממילא לא אמור להיות להם מידע לגביו.
אתה חושב שהעדה מבררים כל על מכשיר שקיים בשוק? הם עסוקים מספיק גם כך...

אני מציע שתתקשר למשמרת השבת ותגיד להם מה שענו לך בכשרות הרב רובין ותשמע מה הם עונים על זה.
ואל תשכח לעדכן כאן, כי גם לי יש נועם 1....
 

אלכס

משתמש ותיק
פותח הנושא
פעלעד אמר:
אז יש כאן מחלוקת בין כשרות הרב רובין לבין משמרת השבת.
ואם כך זה לא הטעיה אלא חילוקי דיעות.
מיהם הרבנים של משמרת השבת?
אני לא הבנתי מה המחלוקת
איזה מקום יש לאסור כאלה חיישנים?
מה זה שונה ממזגן אשר אף הוא פועל על חיישנים?
 

אלכס

משתמש ותיק
פותח הנושא
פעלעד אמר:
אלכס אמר:
יהודי אמר:
בעדה"ח יש מחלקה אחרת לזה ולא במס' הרגיל.
אכן, ועם המחלקה לעניינם אלו דיברתי.

מה יש לפנות להעדה? הם לא מפקחים על המכשיר הזה ולא מכשירים וממילא לא אמור להיות להם מידע לגביו.
אתה חושב שהעדה מבררים כל על מכשיר שקיים בשוק? הם עסוקים מספיק גם כך...

אני מציע שתתקשר למשמרת השבת ותגיד להם מה שענו לך בכשרות הרב רובין ותשמע מה הם עונים על זה.
ואל תשכח לעדכן כאן, כי גם לי יש נועם 1....
תתפלא, אבל לעדה יש דעה על הרבה דברים....
ולגבי משמרת השבת, קריינא דאיגרתא איהו ליהווי פרוונקא....
 

בר בי רב

משתמש ותיק
אגב דיברתי עם עדה"ח על המכשיר הדס המשווק תחת השגחתם, והם אמרו שכדי לצאת כל הדעות צריך להתקין עוד עוקף מסננים.
 

פעלעד

משתמש ותיק
אלכס אמר:
פעלעד אמר:
אז יש כאן מחלוקת בין כשרות הרב רובין לבין משמרת השבת.
ואם כך זה לא הטעיה אלא חילוקי דיעות.
מיהם הרבנים של משמרת השבת?
אני לא הבנתי מה המחלוקת
איזה מקום יש לאסור כאלה חיישנים?
מה זה שונה ממזגן אשר אף הוא פועל על חיישנים?
אז שוב אתה סותר את עצמך, אם אתה לא מבין מה יש לאסור, תפנה למשמרת השבת, מה העדה קשור לכאן, מהנסיון שלי עם העדה הם לא עונים כל כך מהר סתם כך על מוצרים של חברות שחא קשורים אליהם.
אולי תפנה גם להרב לנדא?
 

אלכס

משתמש ותיק
פותח הנושא
פעלעד אמר:
אלכס אמר:
פעלעד אמר:
אז יש כאן מחלוקת בין כשרות הרב רובין לבין משמרת השבת.
ואם כך זה לא הטעיה אלא חילוקי דיעות.
מיהם הרבנים של משמרת השבת?
אני לא הבנתי מה המחלוקת
איזה מקום יש לאסור כאלה חיישנים?
מה זה שונה ממזגן אשר אף הוא פועל על חיישנים?
אז שוב אתה סותר את עצמך, אם אתה לא מבין מה יש לאסור, תפנה למשמרת השבת, מה העדה קשור לכאן, מהנסיון שלי עם העדה הם לא עונים כל כך מהר סתם כך על מוצרים של חברות שחא קשורים אליהם.
אולי תפנה גם להרב לנדא?
סותר את עצמי? למה?
לדעתי קשור לדעתך לא, שיהיה . מה זה משנה?
חיפשתי מומחה שיענה
ניסיתי להתקשר למשמרת השבת וזמן ההמתנה ארוך מהרגיל
או שאומרים לנסות עוד חצי שעה
בעז"ה אעדכן
ואם למישהו אחר יש עדכון אשמח לשמוע
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
מבלי להכנס לפרטי הנידון הספציפי הזה, אציין רק עובדה מעניינת שחוזרת על עצמה בוריאציות שונות, והיא שכשיש לאדם אידיאולוגיה סדורה בנושא כלשהו, הרי גם כשמתעורר נידון טכני/משפטי/הלכתי באותו נושא, דעתו בנידון תתאים באופן מפליא לקו האידיאולוגי שלו (ולכן עד כמה שבג"ץ מנסה לטעון שהוא אובייקטיבי לחלוטין בפסיקותיו הרי כולם מגחכים עליו, מאחר ולמרבה הפלא וההפתעה פסיקותיו כמעט תמיד תואמות את עמדותיהם הפוליטיות האישיות של השופטים ה"אובייקטיביים").

למשל: אם מתעוררת שאלה הלכתית על קברים - הרי שתמיד, אבל תמיד, "אתרא קדישא" יטען שיש כאן איסור חמור; אם מתעורר נידון השייך לשימוש בגנרטור בשבת - לעולם לא נמצא אדם המשתייך לחוג חזו"א שיהיה לו אפילו צד להקל בענין; אם יש שאלה הנוגעת לאיסור יציאה מא"י - רבני המזרחי פתאום ימצאו כמחמירים גדולים, ואילו רבני סאטמר ינטו יותר לקולא; אך כמובן אם יש שאלה על כשרות של גוף ממלכתי (כגיורים או גיטין של הרבנות) - המגמה הנ"ל תתהפך; אם תהיה שאלה בענין הנוגע לקדושה - הפוסקים החסידיים תמיד ימצאו בצד המחמיר; ובנידון דידן - ארגון "משמרת השבת" שרואה את עצמו כמציל את קדושת השבת מידי המכונים השונים המכרסמים בה - תמיד ימצא בצד המחמיר בכל שאלה הלכתית שתתעורר בנידון.

לכן, עם כל הכבוד וההערכה למשמרת השבת על פעילותם בנושא (לי יש התקן שלהם), אם מישהו רוצה לקבל דעה הלכתית טהורה בנושא - שיפנה לפוסק שאיננו קשור אליהם או לשום פעילות למען השבת באשר היא.



(ואם כן נכנס לפרטי הנידון הספציפי הזה, הרי שראשית עלינו לברר מהיכ"ת שיש בכלל איסור בהפעלת חיישנים. הלא אם נסבור כהבית יצחק שאיסור הפעלת חשמל בשבת הינו מטעם מוליד, הרי בתוספת ריח מאותו המין מבואר בשו"ע הרב שאין איסור מוליד, וא"כ בתוספת גרידא של איתות חשמלי אין איסור מוליד. ואם נסבור כהחזו"א שהאיסור מטעם בונה, הרי ממנ"פ: לטעם שכותב שהוא הבאת המכשיר החשמלי כביכול ממוות לחיים, הרי זה בודאי אינו שייך כשהמכשיר פועל ורק פולט איתותים כאלו ואחרים. ולטעם שכותב שהוא העמדת הכלי על מתכונתו כמטה של טרסיים - הרי כאן הכלי עומד על מתכונתו ואין חיישן כזה או אחר מעמידו אלא רק משפר את פעילותו, ולא עדיף מתוספת עראי שמותרת בשבת.)
 

אחד התלמידים

משתמש ותיק
פעלעד אמר:
אז יש כאן מחלוקת בין כשרות הרב רובין לבין משמרת השבת.
ואם כך זה לא הטעיה אלא חילוקי דיעות.
מיהם הרבנים של משמרת השבת?

אין הטעה מצד כשרות הרב רובין, שזכותם להכשיר ע"פ דעתם גם אם משמרת השבת חולק.
אבל לפי המפורסם בנועם אומרים שמשמרת השבת אינה עוסקת במיני בר, בזמן שזה אינם אמת, והם אף ישבו איתם ויודעים היטב שמיני בר שלהם אינו תואם דרישת משמרת השבת. וזה אינו רק הטעה אלא רמאות גמורה.
 

קריינא דאיגרתא

משתמש רשום
אלכס אמר:
פעלעד אמר:
אז יש כאן מחלוקת בין כשרות הרב רובין לבין משמרת השבת.
ואם כך זה לא הטעיה אלא חילוקי דיעות.
מיהם הרבנים של משמרת השבת?
אני לא הבנתי מה המחלוקת
איזה מקום יש לאסור כאלה חיישנים?
מה זה שונה ממזגן אשר אף הוא פועל על חיישנים?
גם מזגן הפועל על חיישנים כמו חיישן נפח או תנועה שמגיבים מיידית הוא נושא לדיון,  
 
 

קריינא דאיגרתא

משתמש רשום
מבקש אמת אמר:
מבלי להכנס לפרטי הנידון הספציפי הזה, אציין רק עובדה מעניינת שחוזרת על עצמה בוריאציות שונות, והיא שכשיש לאדם אידיאולוגיה סדורה בנושא כלשהו, הרי גם כשמתעורר נידון טכני/משפטי/הלכתי באותו נושא, דעתו בנידון תתאים באופן מפליא לקו האידיאולוגי שלו (ולכן עד כמה שבג"ץ מנסה לטעון שהוא אובייקטיבי לחלוטין בפסיקותיו הרי כולם מגחכים עליו, מאחר ולמרבה הפלא וההפתעה פסיקותיו כמעט תמיד תואמות את עמדותיהם הפוליטיות האישיות של השופטים ה"אובייקטיביים").

למשל: אם מתעוררת שאלה הלכתית על קברים - הרי שתמיד, אבל תמיד, "אתרא קדישא" יטען שיש כאן איסור חמור; אם מתעורר נידון השייך לשימוש בגנרטור בשבת - לעולם לא נמצא אדם המשתייך לחוג חזו"א שיהיה לו אפילו צד להקל בענין; אם יש שאלה הנוגעת לאיסור יציאה מא"י - רבני המזרחי פתאום ימצאו כמחמירים גדולים, ואילו רבני סאטמר ינטו יותר לקולא; אך כמובן אם יש שאלה על כשרות של גוף ממלכתי (כגיורים או גיטין של הרבנות) - המגמה הנ"ל תתהפך; אם תהיה שאלה בענין הנוגע לקדושה - הפוסקים החסידיים תמיד ימצאו בצד המחמיר; ובנידון דידן - ארגון "משמרת השבת" שרואה את עצמו כמציל את קדושת השבת מידי המכונים השונים המכרסמים בה - תמיד ימצא בצד המחמיר בכל שאלה הלכתית שתתעורר בנידון.

לכן, עם כל הכבוד וההערכה למשמרת השבת על פעילותם בנושא (לי יש התקן שלהם), אם מישהו רוצה לקבל דעה הלכתית טהורה בנושא - שיפנה לפוסק שאיננו קשור אליהם או לשום פעילות למען השבת באשר היא.



(ואם כן נכנס לפרטי הנידון הספציפי הזה, הרי שראשית עלינו לברר מהיכ"ת שיש בכלל איסור בהפעלת חיישנים. הלא אם נסבור כהבית יצחק שאיסור הפעלת חשמל בשבת הינו מטעם מוליד, הרי בתוספת ריח מאותו המין מבואר בשו"ע הרב שאין איסור מוליד, וא"כ בתוספת גרידא של איתות חשמלי אין איסור מוליד. ואם נסבור כהחזו"א שהאיסור מטעם בונה, הרי ממנ"פ: לטעם שכותב שהוא הבאת המכשיר החשמלי כביכול ממוות לחיים, הרי זה בודאי אינו שייך כשהמכשיר פועל ורק פולט איתותים כאלו ואחרים. ולטעם שכותב שהוא העמדת הכלי על מתכונתו כמטה של טרסיים - הרי כאן הכלי עומד על מתכונתו ואין חיישן כזה או אחר מעמידו אלא רק משפר את פעילותו, ולא עדיף מתוספת עראי שמותרת בשבת.)
אם כבר נכנסת לפרטי האיסור, רוב הציבור המחמיר בשימוש בחשמל בשבת נוקט כדעת החזו"א שיש בו משום איסור בונה, הן משום העמדת הזרם ממוות לחיים- דבר זה שייך גם בהפעלת חיישנים א. כיון שהחיישן סוגר מעגל אחר בלוח החשמלי והוא משפיע הן על כמות הזרם והן על זרימת הזרם במעגלים ב. במכשירים רבים יש פעולות מיידיות כמו הפעלת המדחס ע"י איתות מהחיישן גם אם כלל המערכת תמיד בפעולה.
 
 

אלכס

משתמש ותיק
פותח הנושא
קריינא דאיגרתא אמר:
אלכס אמר:
פעלעד אמר:
אז יש כאן מחלוקת בין כשרות הרב רובין לבין משמרת השבת.
ואם כך זה לא הטעיה אלא חילוקי דיעות.
מיהם הרבנים של משמרת השבת?
אני לא הבנתי מה המחלוקת
איזה מקום יש לאסור כאלה חיישנים?
מה זה שונה ממזגן אשר אף הוא פועל על חיישנים?
גם מזגן הפועל על חיישנים כמו חיישן נפח או תנועה שמגיבים מיידית הוא נושא לדיון,  

ברור
אבל לפי ההסבר שלהם אין להוצאת המים השפעה מיידית 
ולכן זה דומה למזגן רגיל שפועל על חיישן טמפרטורה ולא למזגנים המופעלים על ידי חיישני נפח ותנועה
או שמא למקררים הישנים
 

קריינא דאיגרתא

משתמש רשום
אלכס אמר:
קריינא דאיגרתא אמר:
אלכס אמר:
אני לא הבנתי מה המחלוקת
איזה מקום יש לאסור כאלה חיישנים?
מה זה שונה ממזגן אשר אף הוא פועל על חיישנים?
גם מזגן הפועל על חיישנים כמו חיישן נפח או תנועה שמגיבים מיידית הוא נושא לדיון,  

ברור
אבל לפי ההסבר שלהם אין להוצאת המים השפעה מיידית 
ולכן זה דומה למזגן רגיל שפועל על חיישן טמפרטורה ולא למזגנים המופעלים על ידי חיישני נפח ותנועה
או שמא למקררים הישנים
לפי הידוע לי יש הבדל גדול בין חיישנים של מזגן כמו שציינת שבהם אין השפעה מיידית, לבין המיניבר שכעיקרון אמורה להיות השפעה מיידית כתוצאה מהחיישן אלא שבמיניבר הכשר החיישנים  משדרים לגוף פיקוד רק כל מספר דקות, אז אומנם אין הפעלה מיידית של פעולה חשמלית נוספת אבל בו במקום יש תגובה של החיישן והחיישן שומר את הזיכרון לפעם הבאה שהוא משדר ל"מוח" וכמו רגש טמפרטורה דיגיטלי שבו יש פעולה מיידית גם אם הוא אינו משפיע על המדחס באופן מיידי, או לחילופין כמו חיישן ספירת דלת במקרר שזה לא מוכרח שהוא יפעיל כעת את המנוע אבל הוא בודאות מגיב אוטומטית לכל פתיחת דלת
הדברים הנ"ל ידועים לי מבירור שערכתי וכל אחד יעשה כמנהגו בעניין הפעלת חשמל בשבת.  
 
 

אלכס

משתמש ותיק
פותח הנושא
קריינא דאיגרתא אמר:
אלכס אמר:
קריינא דאיגרתא אמר:
גם מזגן הפועל על חיישנים כמו חיישן נפח או תנועה שמגיבים מיידית הוא נושא לדיון,  

ברור
אבל לפי ההסבר שלהם אין להוצאת המים השפעה מיידית 
ולכן זה דומה למזגן רגיל שפועל על חיישן טמפרטורה ולא למזגנים המופעלים על ידי חיישני נפח ותנועה
או שמא למקררים הישנים
לפי הידוע לי יש הבדל גדול בין חיישנים של מזגן כמו שציינת שבהם אין השפעה מיידית, לבין המיניבר שכעיקרון אמורה להיות השפעה מיידית כתוצאה מהחיישן אלא שבמיניבר הכשר החיישנים  משדרים לגוף פיקוד רק כל מספר דקות, אז אומנם אין הפעלה מיידית של פעולה חשמלית נוספת אבל בו במקום יש תגובה של החיישן והחיישן שומר את הזיכרון לפעם הבאה שהוא משדר ל"מוח" וכמו רגש טמפרטורה דיגיטלי שבו יש פעולה מיידית גם אם הוא אינו משפיע על המדחס באופן מיידי, או לחילופין כמו חיישן ספירת דלת במקרר שזה לא מוכרח שהוא יפעיל כעת את המנוע אבל הוא בודאות מגיב אוטומטית לכל פתיחת דלת
הדברים הנ"ל ידועים לי מבירור שערכתי וכל אחד יעשה כמנהגו בעניין הפעלת חשמל בשבת.  
לא הבנתי אותך, אתה מתכוין לרישומים דיגטליים?
מהיכי תיתי שכך זה עובד בנועם 1? הרי גם במזגנים יש טרמוסטט שקולט כל הזמן
מה שכתבתי לי למעלה הוא מה שהוסבר לי על ידי הרב האחראי על הנושא במערכת הכשרות של הרב רובין
מי אמר לך אחרת?
 

חיים ליצא

משתמש ותיק
מבקש אמת אמר:
מבלי להכנס לפרטי הנידון הספציפי הזה, אציין רק עובדה מעניינת שחוזרת על עצמה בוריאציות שונות, והיא שכשיש לאדם אידיאולוגיה סדורה בנושא כלשהו, הרי גם כשמתעורר נידון טכני/משפטי/הלכתי באותו נושא, דעתו בנידון תתאים באופן מפליא לקו האידיאולוגי שלו (ולכן עד כמה שבג"ץ מנסה לטעון שהוא אובייקטיבי לחלוטין בפסיקותיו הרי כולם מגחכים עליו, מאחר ולמרבה הפלא וההפתעה פסיקותיו כמעט תמיד תואמות את עמדותיהם הפוליטיות האישיות של השופטים ה"אובייקטיביים").

למשל: אם מתעוררת שאלה הלכתית על קברים - הרי שתמיד, אבל תמיד, "אתרא קדישא" יטען שיש כאן איסור חמור; אם מתעורר נידון השייך לשימוש בגנרטור בשבת - לעולם לא נמצא אדם המשתייך לחוג חזו"א שיהיה לו אפילו צד להקל בענין; אם יש שאלה הנוגעת לאיסור יציאה מא"י - רבני המזרחי פתאום ימצאו כמחמירים גדולים, ואילו רבני סאטמר ינטו יותר לקולא; אך כמובן אם יש שאלה על כשרות של גוף ממלכתי (כגיורים או גיטין של הרבנות) - המגמה הנ"ל תתהפך; אם תהיה שאלה בענין הנוגע לקדושה - הפוסקים החסידיים תמיד ימצאו בצד המחמיר; ובנידון דידן - ארגון "משמרת השבת" שרואה את עצמו כמציל את קדושת השבת מידי המכונים השונים המכרסמים בה - תמיד ימצא בצד המחמיר בכל שאלה הלכתית שתתעורר בנידון.

לכן, עם כל הכבוד וההערכה למשמרת השבת על פעילותם בנושא (לי יש התקן שלהם), אם מישהו רוצה לקבל דעה הלכתית טהורה בנושא - שיפנה לפוסק שאיננו קשור אליהם או לשום פעילות למען השבת באשר היא.



(ואם כן נכנס לפרטי הנידון הספציפי הזה, הרי שראשית עלינו לברר מהיכ"ת שיש בכלל איסור בהפעלת חיישנים. הלא אם נסבור כהבית יצחק שאיסור הפעלת חשמל בשבת הינו מטעם מוליד, הרי בתוספת ריח מאותו המין מבואר בשו"ע הרב שאין איסור מוליד, וא"כ בתוספת גרידא של איתות חשמלי אין איסור מוליד. ואם נסבור כהחזו"א שהאיסור מטעם בונה, הרי ממנ"פ: לטעם שכותב שהוא הבאת המכשיר החשמלי כביכול ממוות לחיים, הרי זה בודאי אינו שייך כשהמכשיר פועל ורק פולט איתותים כאלו ואחרים. ולטעם שכותב שהוא העמדת הכלי על מתכונתו כמטה של טרסיים - הרי כאן הכלי עומד על מתכונתו ואין חיישן כזה או אחר מעמידו אלא רק משפר את פעילותו, ולא עדיף מתוספת עראי שמותרת בשבת.)
אם טענות כגון זה אפשר לסגור את כול ספסלי ביהמ"ד כולל פורם זה שהרי כול טיעון שיטען כל דהוא נטען לו שהוא לא אוביקטיבי [כולל כת"ר שטוען שהם לא אוביקטיבים משום שאת לא סובר כדעתם]
חלילה לי שתיקח את הדברים אישית 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
הרב מבקש אמת כתב דברים אמיתיים ונכוחים והיטיב להגדיר סוגיא בעייתית זו. ויש בזה עצה טובה והצלה רבתא לתמימים שנופלים קרבן לכל פרסום מצד כלשהו.
 

נפתולי

משתמש ותיק
עד לאחרונה היה לי נועם 1
עכשיו הוא הפסיק לעבוד לאחר קרוב לשלש שנות עבודה מצויינות ללא שום תיקונים.
בשבוע האחרון עברתי למכשיר של הדס מהדרין המאושר ע"י העדה החרדית.
מה שראיתי מיד נפק"מ לגבי המים הקרים, שבשבת זה עובד אך ורק לפי שעון מסודר, דהיינו במשך 5 דקות הוא מקרר את המים, ואח"כ ממתין 25 ללא שום פעולה. לאחר מכן שוב 5 דקות בפעולה ו25 ללא פעולה וחוזר חלילה. כך שאין שום חשש של השפעה על המנגנון ע"י הוצאת המים. מה שקורה שאם במשך עשרים דקות הללו מוציאים כעשרה כוסות מים, המים כבר אינם קרים כלל וכלל...
משום מה נדמה לי גם שיש הבדל ניכר גם בדרך הפעולה של המים החמים, כי בנועם 1 לא שמעו שום רעש ורק היה מים חמים כל השבת כמעט כמו בחול. אבל בהדס מהדרין שומעים כל השבת רעש של הגוף חימום, כמו רעש של מיחם מוסדי... וכן כל המכשיר נהיה חם כל כך שאפשר להשים מעליו מאכלים לחימום... וכן המים יוצאים בלי לחץ כלל, וצריך להמתין יותר זמן עד שמתמלא כוס מים. אינני יודע אם זה קשור לענין הכשרות, אבל בהחלט יש הבדל גדול.
לגבי הסננים וחשש בורר נהגתי לפי הוראת אחד מגדולי המוצי"ם שאני שואלו תמיד, והורה לי שאין בזה שום חשש בורר, וכפי שכבר כתבתי באשכול אחר כאן.
 

חיים ליצא

משתמש ותיק
מדוע אין בסננים בורר המו"ץ ששאלתה אותו יודע את המציות שהמים מתלכלכים בתוך המסננים ושאתה מוציא את המים בררת אותם.
יש לאחד הת"ח כאן סברה לקולא [לא כך הוראה רב פלוני]
 

בן ישיבה

משתמש ותיק
מענין לענין באותו ענין,
יש לי בר מים של ריבר בהשגחת העדה החרדית,
בשבת האחרונה שכחתי להעבירו למצב שבת, ואז חשבתי כי אולי אם אני סוגר את הברז שלא יתאפשר כניסת מים חדשים יהיה מותר להשמש בשבת כי אין מים חדשים שנכנסים,
אך אני לא ודע איך זה עובד טכני, כך שאיני יכול להכריע בעצמי על דבר כזה,
היה במחשבתי במשך השבוע להתקשר להעדה החרדית לברר, אך היה לי שבוע עמוס ולא הגעתי לזה,
אם מאן דהו יודע על כך אשמח מאד אם יפרסם לציבור לתועלת הרבים
 

נפתולי

משתמש ותיק
בן ישיבה אמר:
מענין לענין באותו ענין,
יש לי בר מים של ריבר בהשגחת העדה החרדית,
בשבת האחרונה שכחתי להעבירו למצב שבת, ואז חשבתי כי אולי אם אני סוגר את הברז שלא יתאפשר כניסת מים חדשים יהיה מותר להשמש בשבת כי אין מים חדשים שנכנסים,
אך אני לא ודע איך זה עובד טכני, כך שאיני יכול להכריע בעצמי על דבר כזה,
היה במחשבתי במשך השבוע להתקשר להעדה החרדית לברר, אך היה לי שבוע עמוס ולא הגעתי לזה,
אם מאן דהו יודע על כך אשמח מאד אם יפרסם לציבור לתועלת הרבים
לפי המידע שיש בידי אין להשתמש בלי מצב שבת גם לאחר סגירת המים
שכן החיישנים פועלים, מודדים כל העת הקור והחום, ויתכן שבהוצאת המים, קרים או חמים, ישתנו דברים בפנים וכתוצאה מזה תהיה הפעלה כזו או אחרת.
מה שאין כן במצב שבת החיישנים משותקים לגמרי, ובפרט במים הקרים שזה עובד רק לפי שעון המסודר לפי הזמן בלבד, וכן במים החמים אין חיישנים רק גוף חימום מיוחד לשבת שפועל כל הזמן ברציפות.
 
 

בן ישיבה

משתמש ותיק
נפתולי אמר:
בן ישיבה אמר:
מענין לענין באותו ענין,
יש לי בר מים של ריבר בהשגחת העדה החרדית,
בשבת האחרונה שכחתי להעבירו למצב שבת, ואז חשבתי כי אולי אם אני סוגר את הברז שלא יתאפשר כניסת מים חדשים יהיה מותר להשמש בשבת כי אין מים חדשים שנכנסים,
אך אני לא ודע איך זה עובד טכני, כך שאיני יכול להכריע בעצמי על דבר כזה,
היה במחשבתי במשך השבוע להתקשר להעדה החרדית לברר, אך היה לי שבוע עמוס ולא הגעתי לזה,
אם מאן דהו יודע על כך אשמח מאד אם יפרסם לציבור לתועלת הרבים
לפי המידע שיש בידי אין להשתמש בלי מצב שבת גם לאחר סגירת המים
שכן החיישנים פועלים, מודדים כל העת הקור והחום, ויתכן שבהוצאת המים, קרים או חמים, ישתנו דברים בפנים וכתוצאה מזה תהיה הפעלה כזו או אחרת.
מה שאין כן במצב שבת החיישנים משותקים לגמרי, ובפרט במים הקרים שזה עובד רק לפי שעון המסודר לפי הזמן בלבד, וכן במים החמים אין חיישנים רק גוף חימום מיוחד לשבת שפועל כל הזמן ברציפות.
ומה לגבי המים הפושרים 
??
 
 

נפתולי

משתמש ותיק
בן ישיבה אמר:
נפתולי אמר:
בן ישיבה אמר:
מענין לענין באותו ענין,
יש לי בר מים של ריבר בהשגחת העדה החרדית,
בשבת האחרונה שכחתי להעבירו למצב שבת, ואז חשבתי כי אולי אם אני סוגר את הברז שלא יתאפשר כניסת מים חדשים יהיה מותר להשמש בשבת כי אין מים חדשים שנכנסים,
אך אני לא ודע איך זה עובד טכני, כך שאיני יכול להכריע בעצמי על דבר כזה,
היה במחשבתי במשך השבוע להתקשר להעדה החרדית לברר, אך היה לי שבוע עמוס ולא הגעתי לזה,
אם מאן דהו יודע על כך אשמח מאד אם יפרסם לציבור לתועלת הרבים
לפי המידע שיש בידי אין להשתמש בלי מצב שבת גם לאחר סגירת המים
שכן החיישנים פועלים, מודדים כל העת הקור והחום, ויתכן שבהוצאת המים, קרים או חמים, ישתנו דברים בפנים וכתוצאה מזה תהיה הפעלה כזו או אחרת.
מה שאין כן במצב שבת החיישנים משותקים לגמרי, ובפרט במים הקרים שזה עובד רק לפי שעון המסודר לפי הזמן בלבד, וכן במים החמים אין חיישנים רק גוף חימום מיוחד לשבת שפועל כל הזמן ברציפות.
ומה לגבי המים הפושרים 
??
פשוט שבמים הפושרים אין שום נפק"מ אם המכשיר הועבר למצב שבת או לא
אולם אם סוגרים את המים לא נשארים כלל מים פושרים, שכן אלו מגיעים היישר מהצנרת ללא שום פעולת חימום או קירור
 
 
חלק עליון תַחתִית