נועם 1 הכצעקתה?
כללי הפורום
כל אשכול שיסטה מענינו, ימחק לאלתר. כל משתמש שידון לגופם של אנשים או יכנס לענינים פוליטים וכיוצ"ב יורחק לצמיתות.
כל אשכול שיסטה מענינו, ימחק לאלתר. כל משתמש שידון לגופם של אנשים או יכנס לענינים פוליטים וכיוצ"ב יורחק לצמיתות.
-
פותח הנושא - משתמש ותיק
- הודעות: 334
- הצטרף: 19 יולי 2016, 14:17
- נתן תודה: 101 פעמים
- קיבל תודה: 86 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
נועם 1 הכצעקתה?
בימים האחרונים פורסמה מודעה מטעם משמרת השבת כדלהלן
האם זה אכן כך?
הרמתי טלפון לוועד הכשרות של העדה החרדית והם טוענים שאין להם כלל מידע בנושא
מבירור מול בדץ מהדרין של הרב רובין עולה כך
במים החמים כל המים הבאים לשימוש בשבת נמצאים במיכל מים מערבשבת, וככל מיחם אחר ולכך בזה אין כלל בעיה.
ובמים הקרים כדלהלן
א - ישנו את עניין הסננים אשר שנוי במחלוקת הפוסקים והרוצה לפתור בעיה זו עליו לתקין על ידי החברה מעקף לסננים בשבת ואז המים כלל לא עוברים דרך הסננים
ב - עניין החיישנים. דרך פעולתו של המכשיר בשבת היא, שהמים כן מוזרמים למיכל בשבת. ומידי עשר דקות נדלק חיישן למשך שלש שניות אשר מודד את מעלות המים ומחליט על הפעלת קרור. מאחר והחיישן פועל רק למשך זמן כה קצר הוברר לאחר בדיקות מעבדה שאף אם יוציא אדם מים באותם שלש שניות לא תהיה בפעולתו זו השפעה ישירה על החיישן ומערכת הקירור. ומשכך אין בחישנים אלו בעיה כלל.
האם זה אכן כך?
הרמתי טלפון לוועד הכשרות של העדה החרדית והם טוענים שאין להם כלל מידע בנושא
מבירור מול בדץ מהדרין של הרב רובין עולה כך
במים החמים כל המים הבאים לשימוש בשבת נמצאים במיכל מים מערבשבת, וככל מיחם אחר ולכך בזה אין כלל בעיה.
ובמים הקרים כדלהלן
א - ישנו את עניין הסננים אשר שנוי במחלוקת הפוסקים והרוצה לפתור בעיה זו עליו לתקין על ידי החברה מעקף לסננים בשבת ואז המים כלל לא עוברים דרך הסננים
ב - עניין החיישנים. דרך פעולתו של המכשיר בשבת היא, שהמים כן מוזרמים למיכל בשבת. ומידי עשר דקות נדלק חיישן למשך שלש שניות אשר מודד את מעלות המים ומחליט על הפעלת קרור. מאחר והחיישן פועל רק למשך זמן כה קצר הוברר לאחר בדיקות מעבדה שאף אם יוציא אדם מים באותם שלש שניות לא תהיה בפעולתו זו השפעה ישירה על החיישן ומערכת הקירור. ומשכך אין בחישנים אלו בעיה כלל.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
ערכים:
-
פותח הנושא - משתמש ותיק
- הודעות: 334
- הצטרף: 19 יולי 2016, 14:17
- נתן תודה: 101 פעמים
- קיבל תודה: 86 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 553
- הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
- נתן תודה: 55 פעמים
- קיבל תודה: 160 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
אז יש כאן מחלוקת בין כשרות הרב רובין לבין משמרת השבת.
ואם כך זה לא הטעיה אלא חילוקי דיעות.
מיהם הרבנים של משמרת השבת?
ואם כך זה לא הטעיה אלא חילוקי דיעות.
מיהם הרבנים של משמרת השבת?
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 553
- הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
- נתן תודה: 55 פעמים
- קיבל תודה: 160 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
מה יש לפנות להעדה? הם לא מפקחים על המכשיר הזה ולא מכשירים וממילא לא אמור להיות להם מידע לגביו.
אתה חושב שהעדה מבררים כל על מכשיר שקיים בשוק? הם עסוקים מספיק גם כך...
אני מציע שתתקשר למשמרת השבת ותגיד להם מה שענו לך בכשרות הרב רובין ותשמע מה הם עונים על זה.
ואל תשכח לעדכן כאן, כי גם לי יש נועם 1....
-
פותח הנושא - משתמש ותיק
- הודעות: 334
- הצטרף: 19 יולי 2016, 14:17
- נתן תודה: 101 פעמים
- קיבל תודה: 86 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
אני לא הבנתי מה המחלוקת
איזה מקום יש לאסור כאלה חיישנים?
מה זה שונה ממזגן אשר אף הוא פועל על חיישנים?
-
פותח הנושא - משתמש ותיק
- הודעות: 334
- הצטרף: 19 יולי 2016, 14:17
- נתן תודה: 101 פעמים
- קיבל תודה: 86 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
תתפלא, אבל לעדה יש דעה על הרבה דברים....פעלעד כתב: ↑07 אפריל 2019, 13:52מה יש לפנות להעדה? הם לא מפקחים על המכשיר הזה ולא מכשירים וממילא לא אמור להיות להם מידע לגביו.
אתה חושב שהעדה מבררים כל על מכשיר שקיים בשוק? הם עסוקים מספיק גם כך...
אני מציע שתתקשר למשמרת השבת ותגיד להם מה שענו לך בכשרות הרב רובין ותשמע מה הם עונים על זה.
ואל תשכח לעדכן כאן, כי גם לי יש נועם 1....
ולגבי משמרת השבת, קריינא דאיגרתא איהו ליהווי פרוונקא....
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 421
- הצטרף: 07 מאי 2017, 12:08
- מיקום: מודיעין עילית
- נתן תודה: 19 פעמים
- קיבל תודה: 66 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
אגב דיברתי עם עדה"ח על המכשיר הדס המשווק תחת השגחתם, והם אמרו שכדי לצאת כל הדעות צריך להתקין עוד עוקף מסננים.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 553
- הצטרף: 27 דצמבר 2015, 22:20
- נתן תודה: 55 פעמים
- קיבל תודה: 160 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
אז שוב אתה סותר את עצמך, אם אתה לא מבין מה יש לאסור, תפנה למשמרת השבת, מה העדה קשור לכאן, מהנסיון שלי עם העדה הם לא עונים כל כך מהר סתם כך על מוצרים של חברות שחא קשורים אליהם.
אולי תפנה גם להרב לנדא?
-
פותח הנושא - משתמש ותיק
- הודעות: 334
- הצטרף: 19 יולי 2016, 14:17
- נתן תודה: 101 פעמים
- קיבל תודה: 86 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
סותר את עצמי? למה?
לדעתי קשור לדעתך לא, שיהיה . מה זה משנה?
חיפשתי מומחה שיענה
ניסיתי להתקשר למשמרת השבת וזמן ההמתנה ארוך מהרגיל
או שאומרים לנסות עוד חצי שעה
בעז"ה אעדכן
ואם למישהו אחר יש עדכון אשמח לשמוע
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1898
- הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
- נתן תודה: 190 פעמים
- קיבל תודה: 660 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
מבלי להכנס לפרטי הנידון הספציפי הזה, אציין רק עובדה מעניינת שחוזרת על עצמה בוריאציות שונות, והיא שכשיש לאדם אידיאולוגיה סדורה בנושא כלשהו, הרי גם כשמתעורר נידון טכני/משפטי/הלכתי באותו נושא, דעתו בנידון תתאים באופן מפליא לקו האידיאולוגי שלו (ולכן עד כמה שבג"ץ מנסה לטעון שהוא אובייקטיבי לחלוטין בפסיקותיו הרי כולם מגחכים עליו, מאחר ולמרבה הפלא וההפתעה פסיקותיו כמעט תמיד תואמות את עמדותיהם הפוליטיות האישיות של השופטים ה"אובייקטיביים").
למשל: אם מתעוררת שאלה הלכתית על קברים - הרי שתמיד, אבל תמיד, "אתרא קדישא" יטען שיש כאן איסור חמור; אם מתעורר נידון השייך לשימוש בגנרטור בשבת - לעולם לא נמצא אדם המשתייך לחוג חזו"א שיהיה לו אפילו צד להקל בענין; אם יש שאלה הנוגעת לאיסור יציאה מא"י - רבני המזרחי פתאום ימצאו כמחמירים גדולים, ואילו רבני סאטמר ינטו יותר לקולא; אך כמובן אם יש שאלה על כשרות של גוף ממלכתי (כגיורים או גיטין של הרבנות) - המגמה הנ"ל תתהפך; אם תהיה שאלה בענין הנוגע לקדושה - הפוסקים החסידיים תמיד ימצאו בצד המחמיר; ובנידון דידן - ארגון "משמרת השבת" שרואה את עצמו כמציל את קדושת השבת מידי המכונים השונים המכרסמים בה - תמיד ימצא בצד המחמיר בכל שאלה הלכתית שתתעורר בנידון.
לכן, עם כל הכבוד וההערכה למשמרת השבת על פעילותם בנושא (לי יש התקן שלהם), אם מישהו רוצה לקבל דעה הלכתית טהורה בנושא - שיפנה לפוסק שאיננו קשור אליהם או לשום פעילות למען השבת באשר היא.
(ואם כן נכנס לפרטי הנידון הספציפי הזה, הרי שראשית עלינו לברר מהיכ"ת שיש בכלל איסור בהפעלת חיישנים. הלא אם נסבור כהבית יצחק שאיסור הפעלת חשמל בשבת הינו מטעם מוליד, הרי בתוספת ריח מאותו המין מבואר בשו"ע הרב שאין איסור מוליד, וא"כ בתוספת גרידא של איתות חשמלי אין איסור מוליד. ואם נסבור כהחזו"א שהאיסור מטעם בונה, הרי ממנ"פ: לטעם שכותב שהוא הבאת המכשיר החשמלי כביכול ממוות לחיים, הרי זה בודאי אינו שייך כשהמכשיר פועל ורק פולט איתותים כאלו ואחרים. ולטעם שכותב שהוא העמדת הכלי על מתכונתו כמטה של טרסיים - הרי כאן הכלי עומד על מתכונתו ואין חיישן כזה או אחר מעמידו אלא רק משפר את פעילותו, ולא עדיף מתוספת עראי שמותרת בשבת.)
למשל: אם מתעוררת שאלה הלכתית על קברים - הרי שתמיד, אבל תמיד, "אתרא קדישא" יטען שיש כאן איסור חמור; אם מתעורר נידון השייך לשימוש בגנרטור בשבת - לעולם לא נמצא אדם המשתייך לחוג חזו"א שיהיה לו אפילו צד להקל בענין; אם יש שאלה הנוגעת לאיסור יציאה מא"י - רבני המזרחי פתאום ימצאו כמחמירים גדולים, ואילו רבני סאטמר ינטו יותר לקולא; אך כמובן אם יש שאלה על כשרות של גוף ממלכתי (כגיורים או גיטין של הרבנות) - המגמה הנ"ל תתהפך; אם תהיה שאלה בענין הנוגע לקדושה - הפוסקים החסידיים תמיד ימצאו בצד המחמיר; ובנידון דידן - ארגון "משמרת השבת" שרואה את עצמו כמציל את קדושת השבת מידי המכונים השונים המכרסמים בה - תמיד ימצא בצד המחמיר בכל שאלה הלכתית שתתעורר בנידון.
לכן, עם כל הכבוד וההערכה למשמרת השבת על פעילותם בנושא (לי יש התקן שלהם), אם מישהו רוצה לקבל דעה הלכתית טהורה בנושא - שיפנה לפוסק שאיננו קשור אליהם או לשום פעילות למען השבת באשר היא.
(ואם כן נכנס לפרטי הנידון הספציפי הזה, הרי שראשית עלינו לברר מהיכ"ת שיש בכלל איסור בהפעלת חיישנים. הלא אם נסבור כהבית יצחק שאיסור הפעלת חשמל בשבת הינו מטעם מוליד, הרי בתוספת ריח מאותו המין מבואר בשו"ע הרב שאין איסור מוליד, וא"כ בתוספת גרידא של איתות חשמלי אין איסור מוליד. ואם נסבור כהחזו"א שהאיסור מטעם בונה, הרי ממנ"פ: לטעם שכותב שהוא הבאת המכשיר החשמלי כביכול ממוות לחיים, הרי זה בודאי אינו שייך כשהמכשיר פועל ורק פולט איתותים כאלו ואחרים. ולטעם שכותב שהוא העמדת הכלי על מתכונתו כמטה של טרסיים - הרי כאן הכלי עומד על מתכונתו ואין חיישן כזה או אחר מעמידו אלא רק משפר את פעילותו, ולא עדיף מתוספת עראי שמותרת בשבת.)
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 502
- הצטרף: 28 דצמבר 2015, 19:15
- נתן תודה: 187 פעמים
- קיבל תודה: 133 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1381
- הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
- נתן תודה: 96 פעמים
- קיבל תודה: 370 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
אין הטעה מצד כשרות הרב רובין, שזכותם להכשיר ע"פ דעתם גם אם משמרת השבת חולק.
אבל לפי המפורסם בנועם אומרים שמשמרת השבת אינה עוסקת במיני בר, בזמן שזה אינם אמת, והם אף ישבו איתם ויודעים היטב שמיני בר שלהם אינו תואם דרישת משמרת השבת. וזה אינו רק הטעה אלא רמאות גמורה.
-
- הודעות: 10
- הצטרף: 16 יוני 2019, 23:50
- נתן תודה: 4 פעמים
- קיבל תודה: 9 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 10
- הצטרף: 16 יוני 2019, 23:50
- נתן תודה: 4 פעמים
- קיבל תודה: 9 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
אם כבר נכנסת לפרטי האיסור, רוב הציבור המחמיר בשימוש בחשמל בשבת נוקט כדעת החזו"א שיש בו משום איסור בונה, הן משום העמדת הזרם ממוות לחיים- דבר זה שייך גם בהפעלת חיישנים א. כיון שהחיישן סוגר מעגל אחר בלוח החשמלי והוא משפיע הן על כמות הזרם והן על זרימת הזרם במעגלים ב. במכשירים רבים יש פעולות מיידיות כמו הפעלת המדחס ע"י איתות מהחיישן גם אם כלל המערכת תמיד בפעולה.מבקש אמת כתב: ↑07 אפריל 2019, 18:55מבלי להכנס לפרטי הנידון הספציפי הזה, אציין רק עובדה מעניינת שחוזרת על עצמה בוריאציות שונות, והיא שכשיש לאדם אידיאולוגיה סדורה בנושא כלשהו, הרי גם כשמתעורר נידון טכני/משפטי/הלכתי באותו נושא, דעתו בנידון תתאים באופן מפליא לקו האידיאולוגי שלו (ולכן עד כמה שבג"ץ מנסה לטעון שהוא אובייקטיבי לחלוטין בפסיקותיו הרי כולם מגחכים עליו, מאחר ולמרבה הפלא וההפתעה פסיקותיו כמעט תמיד תואמות את עמדותיהם הפוליטיות האישיות של השופטים ה"אובייקטיביים").
למשל: אם מתעוררת שאלה הלכתית על קברים - הרי שתמיד, אבל תמיד, "אתרא קדישא" יטען שיש כאן איסור חמור; אם מתעורר נידון השייך לשימוש בגנרטור בשבת - לעולם לא נמצא אדם המשתייך לחוג חזו"א שיהיה לו אפילו צד להקל בענין; אם יש שאלה הנוגעת לאיסור יציאה מא"י - רבני המזרחי פתאום ימצאו כמחמירים גדולים, ואילו רבני סאטמר ינטו יותר לקולא; אך כמובן אם יש שאלה על כשרות של גוף ממלכתי (כגיורים או גיטין של הרבנות) - המגמה הנ"ל תתהפך; אם תהיה שאלה בענין הנוגע לקדושה - הפוסקים החסידיים תמיד ימצאו בצד המחמיר; ובנידון דידן - ארגון "משמרת השבת" שרואה את עצמו כמציל את קדושת השבת מידי המכונים השונים המכרסמים בה - תמיד ימצא בצד המחמיר בכל שאלה הלכתית שתתעורר בנידון.
לכן, עם כל הכבוד וההערכה למשמרת השבת על פעילותם בנושא (לי יש התקן שלהם), אם מישהו רוצה לקבל דעה הלכתית טהורה בנושא - שיפנה לפוסק שאיננו קשור אליהם או לשום פעילות למען השבת באשר היא.
(ואם כן נכנס לפרטי הנידון הספציפי הזה, הרי שראשית עלינו לברר מהיכ"ת שיש בכלל איסור בהפעלת חיישנים. הלא אם נסבור כהבית יצחק שאיסור הפעלת חשמל בשבת הינו מטעם מוליד, הרי בתוספת ריח מאותו המין מבואר בשו"ע הרב שאין איסור מוליד, וא"כ בתוספת גרידא של איתות חשמלי אין איסור מוליד. ואם נסבור כהחזו"א שהאיסור מטעם בונה, הרי ממנ"פ: לטעם שכותב שהוא הבאת המכשיר החשמלי כביכול ממוות לחיים, הרי זה בודאי אינו שייך כשהמכשיר פועל ורק פולט איתותים כאלו ואחרים. ולטעם שכותב שהוא העמדת הכלי על מתכונתו כמטה של טרסיים - הרי כאן הכלי עומד על מתכונתו ואין חיישן כזה או אחר מעמידו אלא רק משפר את פעילותו, ולא עדיף מתוספת עראי שמותרת בשבת.)
-
פותח הנושא - משתמש ותיק
- הודעות: 334
- הצטרף: 19 יולי 2016, 14:17
- נתן תודה: 101 פעמים
- קיבל תודה: 86 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
קריינא דאיגרתא כתב: ↑19 יוני 2019, 00:28גם מזגן הפועל על חיישנים כמו חיישן נפח או תנועה שמגיבים מיידית הוא נושא לדיון,
ברור
אבל לפי ההסבר שלהם אין להוצאת המים השפעה מיידית
ולכן זה דומה למזגן רגיל שפועל על חיישן טמפרטורה ולא למזגנים המופעלים על ידי חיישני נפח ותנועה
או שמא למקררים הישנים
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1493
- הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
- מיקום: בני ברק
- נתן תודה: 146 פעמים
- קיבל תודה: 182 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
מי שפועל שם ר׳ אליהו בייפוס וההכרעות הם בעיקר ע"פ תלמידי החזו"א (שעסקו בנושאים אלו הרבה )
-
- הודעות: 10
- הצטרף: 16 יוני 2019, 23:50
- נתן תודה: 4 פעמים
- קיבל תודה: 9 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
לפי הידוע לי יש הבדל גדול בין חיישנים של מזגן כמו שציינת שבהם אין השפעה מיידית, לבין המיניבר שכעיקרון אמורה להיות השפעה מיידית כתוצאה מהחיישן אלא שבמיניבר הכשר החיישנים משדרים לגוף פיקוד רק כל מספר דקות, אז אומנם אין הפעלה מיידית של פעולה חשמלית נוספת אבל בו במקום יש תגובה של החיישן והחיישן שומר את הזיכרון לפעם הבאה שהוא משדר ל"מוח" וכמו רגש טמפרטורה דיגיטלי שבו יש פעולה מיידית גם אם הוא אינו משפיע על המדחס באופן מיידי, או לחילופין כמו חיישן ספירת דלת במקרר שזה לא מוכרח שהוא יפעיל כעת את המנוע אבל הוא בודאות מגיב אוטומטית לכל פתיחת דלתאלכס כתב: ↑19 יוני 2019, 00:40קריינא דאיגרתא כתב: ↑19 יוני 2019, 00:28גם מזגן הפועל על חיישנים כמו חיישן נפח או תנועה שמגיבים מיידית הוא נושא לדיון,
ברור
אבל לפי ההסבר שלהם אין להוצאת המים השפעה מיידית
ולכן זה דומה למזגן רגיל שפועל על חיישן טמפרטורה ולא למזגנים המופעלים על ידי חיישני נפח ותנועה
או שמא למקררים הישנים
הדברים הנ"ל ידועים לי מבירור שערכתי וכל אחד יעשה כמנהגו בעניין הפעלת חשמל בשבת.
-
פותח הנושא - משתמש ותיק
- הודעות: 334
- הצטרף: 19 יולי 2016, 14:17
- נתן תודה: 101 פעמים
- קיבל תודה: 86 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
לא הבנתי אותך, אתה מתכוין לרישומים דיגטליים?קריינא דאיגרתא כתב: ↑09 יולי 2019, 10:37לפי הידוע לי יש הבדל גדול בין חיישנים של מזגן כמו שציינת שבהם אין השפעה מיידית, לבין המיניבר שכעיקרון אמורה להיות השפעה מיידית כתוצאה מהחיישן אלא שבמיניבר הכשר החיישנים משדרים לגוף פיקוד רק כל מספר דקות, אז אומנם אין הפעלה מיידית של פעולה חשמלית נוספת אבל בו במקום יש תגובה של החיישן והחיישן שומר את הזיכרון לפעם הבאה שהוא משדר ל"מוח" וכמו רגש טמפרטורה דיגיטלי שבו יש פעולה מיידית גם אם הוא אינו משפיע על המדחס באופן מיידי, או לחילופין כמו חיישן ספירת דלת במקרר שזה לא מוכרח שהוא יפעיל כעת את המנוע אבל הוא בודאות מגיב אוטומטית לכל פתיחת דלתאלכס כתב: ↑19 יוני 2019, 00:40קריינא דאיגרתא כתב: ↑19 יוני 2019, 00:28
גם מזגן הפועל על חיישנים כמו חיישן נפח או תנועה שמגיבים מיידית הוא נושא לדיון,
ברור
אבל לפי ההסבר שלהם אין להוצאת המים השפעה מיידית
ולכן זה דומה למזגן רגיל שפועל על חיישן טמפרטורה ולא למזגנים המופעלים על ידי חיישני נפח ותנועה
או שמא למקררים הישנים
הדברים הנ"ל ידועים לי מבירור שערכתי וכל אחד יעשה כמנהגו בעניין הפעלת חשמל בשבת.
מהיכי תיתי שכך זה עובד בנועם 1? הרי גם במזגנים יש טרמוסטט שקולט כל הזמן
מה שכתבתי לי למעלה הוא מה שהוסבר לי על ידי הרב האחראי על הנושא במערכת הכשרות של הרב רובין
מי אמר לך אחרת?
-
- הודעות: 140
- הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 00:54
- נתן תודה: 38 פעמים
- קיבל תודה: 23 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
אם טענות כגון זה אפשר לסגור את כול ספסלי ביהמ"ד כולל פורם זה שהרי כול טיעון שיטען כל דהוא נטען לו שהוא לא אוביקטיבי [כולל כת"ר שטוען שהם לא אוביקטיבים משום שאת לא סובר כדעתם]מבקש אמת כתב: ↑07 אפריל 2019, 18:55מבלי להכנס לפרטי הנידון הספציפי הזה, אציין רק עובדה מעניינת שחוזרת על עצמה בוריאציות שונות, והיא שכשיש לאדם אידיאולוגיה סדורה בנושא כלשהו, הרי גם כשמתעורר נידון טכני/משפטי/הלכתי באותו נושא, דעתו בנידון תתאים באופן מפליא לקו האידיאולוגי שלו (ולכן עד כמה שבג"ץ מנסה לטעון שהוא אובייקטיבי לחלוטין בפסיקותיו הרי כולם מגחכים עליו, מאחר ולמרבה הפלא וההפתעה פסיקותיו כמעט תמיד תואמות את עמדותיהם הפוליטיות האישיות של השופטים ה"אובייקטיביים").
למשל: אם מתעוררת שאלה הלכתית על קברים - הרי שתמיד, אבל תמיד, "אתרא קדישא" יטען שיש כאן איסור חמור; אם מתעורר נידון השייך לשימוש בגנרטור בשבת - לעולם לא נמצא אדם המשתייך לחוג חזו"א שיהיה לו אפילו צד להקל בענין; אם יש שאלה הנוגעת לאיסור יציאה מא"י - רבני המזרחי פתאום ימצאו כמחמירים גדולים, ואילו רבני סאטמר ינטו יותר לקולא; אך כמובן אם יש שאלה על כשרות של גוף ממלכתי (כגיורים או גיטין של הרבנות) - המגמה הנ"ל תתהפך; אם תהיה שאלה בענין הנוגע לקדושה - הפוסקים החסידיים תמיד ימצאו בצד המחמיר; ובנידון דידן - ארגון "משמרת השבת" שרואה את עצמו כמציל את קדושת השבת מידי המכונים השונים המכרסמים בה - תמיד ימצא בצד המחמיר בכל שאלה הלכתית שתתעורר בנידון.
לכן, עם כל הכבוד וההערכה למשמרת השבת על פעילותם בנושא (לי יש התקן שלהם), אם מישהו רוצה לקבל דעה הלכתית טהורה בנושא - שיפנה לפוסק שאיננו קשור אליהם או לשום פעילות למען השבת באשר היא.
(ואם כן נכנס לפרטי הנידון הספציפי הזה, הרי שראשית עלינו לברר מהיכ"ת שיש בכלל איסור בהפעלת חיישנים. הלא אם נסבור כהבית יצחק שאיסור הפעלת חשמל בשבת הינו מטעם מוליד, הרי בתוספת ריח מאותו המין מבואר בשו"ע הרב שאין איסור מוליד, וא"כ בתוספת גרידא של איתות חשמלי אין איסור מוליד. ואם נסבור כהחזו"א שהאיסור מטעם בונה, הרי ממנ"פ: לטעם שכותב שהוא הבאת המכשיר החשמלי כביכול ממוות לחיים, הרי זה בודאי אינו שייך כשהמכשיר פועל ורק פולט איתותים כאלו ואחרים. ולטעם שכותב שהוא העמדת הכלי על מתכונתו כמטה של טרסיים - הרי כאן הכלי עומד על מתכונתו ואין חיישן כזה או אחר מעמידו אלא רק משפר את פעילותו, ולא עדיף מתוספת עראי שמותרת בשבת.)
חלילה לי שתיקח את הדברים אישית
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 631
- הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
- נתן תודה: 70 פעמים
- קיבל תודה: 176 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
הרב מבקש אמת כתב דברים אמיתיים ונכוחים והיטיב להגדיר סוגיא בעייתית זו. ויש בזה עצה טובה והצלה רבתא לתמימים שנופלים קרבן לכל פרסום מצד כלשהו.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 256
- הצטרף: 03 יולי 2017, 11:54
- נתן תודה: 149 פעמים
- קיבל תודה: 125 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
עד לאחרונה היה לי נועם 1
עכשיו הוא הפסיק לעבוד לאחר קרוב לשלש שנות עבודה מצויינות ללא שום תיקונים.
בשבוע האחרון עברתי למכשיר של הדס מהדרין המאושר ע"י העדה החרדית.
מה שראיתי מיד נפק"מ לגבי המים הקרים, שבשבת זה עובד אך ורק לפי שעון מסודר, דהיינו במשך 5 דקות הוא מקרר את המים, ואח"כ ממתין 25 ללא שום פעולה. לאחר מכן שוב 5 דקות בפעולה ו25 ללא פעולה וחוזר חלילה. כך שאין שום חשש של השפעה על המנגנון ע"י הוצאת המים. מה שקורה שאם במשך עשרים דקות הללו מוציאים כעשרה כוסות מים, המים כבר אינם קרים כלל וכלל...
משום מה נדמה לי גם שיש הבדל ניכר גם בדרך הפעולה של המים החמים, כי בנועם 1 לא שמעו שום רעש ורק היה מים חמים כל השבת כמעט כמו בחול. אבל בהדס מהדרין שומעים כל השבת רעש של הגוף חימום, כמו רעש של מיחם מוסדי... וכן כל המכשיר נהיה חם כל כך שאפשר להשים מעליו מאכלים לחימום... וכן המים יוצאים בלי לחץ כלל, וצריך להמתין יותר זמן עד שמתמלא כוס מים. אינני יודע אם זה קשור לענין הכשרות, אבל בהחלט יש הבדל גדול.
לגבי הסננים וחשש בורר נהגתי לפי הוראת אחד מגדולי המוצי"ם שאני שואלו תמיד, והורה לי שאין בזה שום חשש בורר, וכפי שכבר כתבתי באשכול אחר כאן.
עכשיו הוא הפסיק לעבוד לאחר קרוב לשלש שנות עבודה מצויינות ללא שום תיקונים.
בשבוע האחרון עברתי למכשיר של הדס מהדרין המאושר ע"י העדה החרדית.
מה שראיתי מיד נפק"מ לגבי המים הקרים, שבשבת זה עובד אך ורק לפי שעון מסודר, דהיינו במשך 5 דקות הוא מקרר את המים, ואח"כ ממתין 25 ללא שום פעולה. לאחר מכן שוב 5 דקות בפעולה ו25 ללא פעולה וחוזר חלילה. כך שאין שום חשש של השפעה על המנגנון ע"י הוצאת המים. מה שקורה שאם במשך עשרים דקות הללו מוציאים כעשרה כוסות מים, המים כבר אינם קרים כלל וכלל...
משום מה נדמה לי גם שיש הבדל ניכר גם בדרך הפעולה של המים החמים, כי בנועם 1 לא שמעו שום רעש ורק היה מים חמים כל השבת כמעט כמו בחול. אבל בהדס מהדרין שומעים כל השבת רעש של הגוף חימום, כמו רעש של מיחם מוסדי... וכן כל המכשיר נהיה חם כל כך שאפשר להשים מעליו מאכלים לחימום... וכן המים יוצאים בלי לחץ כלל, וצריך להמתין יותר זמן עד שמתמלא כוס מים. אינני יודע אם זה קשור לענין הכשרות, אבל בהחלט יש הבדל גדול.
לגבי הסננים וחשש בורר נהגתי לפי הוראת אחד מגדולי המוצי"ם שאני שואלו תמיד, והורה לי שאין בזה שום חשש בורר, וכפי שכבר כתבתי באשכול אחר כאן.
-
- הודעות: 140
- הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 00:54
- נתן תודה: 38 פעמים
- קיבל תודה: 23 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
מדוע אין בסננים בורר המו"ץ ששאלתה אותו יודע את המציות שהמים מתלכלכים בתוך המסננים ושאתה מוציא את המים בררת אותם.
יש לאחד הת"ח כאן סברה לקולא [לא כך הוראה רב פלוני]
יש לאחד הת"ח כאן סברה לקולא [לא כך הוראה רב פלוני]
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 256
- הצטרף: 03 יולי 2017, 11:54
- נתן תודה: 149 פעמים
- קיבל תודה: 125 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: נועם 1 הכצעקתה?
כאן יש מו"מ ארוך עם כל הצדדים להיתר ולאיסור
עכ"פ יש גם מתירים
viewtopic.php?f=46&t=1838&start=30#p17787
עכ"פ יש גם מתירים
viewtopic.php?f=46&t=1838&start=30#p17787
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 369
- הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
- נתן תודה: 113 פעמים
- קיבל תודה: 134 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
האם סגירת כניסת מים חדשים בשבת עוזר ??
מענין לענין באותו ענין,
יש לי בר מים של ריבר בהשגחת העדה החרדית,
בשבת האחרונה שכחתי להעבירו למצב שבת, ואז חשבתי כי אולי אם אני סוגר את הברז שלא יתאפשר כניסת מים חדשים יהיה מותר להשמש בשבת כי אין מים חדשים שנכנסים,
אך אני לא ודע איך זה עובד טכני, כך שאיני יכול להכריע בעצמי על דבר כזה,
היה במחשבתי במשך השבוע להתקשר להעדה החרדית לברר, אך היה לי שבוע עמוס ולא הגעתי לזה,
אם מאן דהו יודע על כך אשמח מאד אם יפרסם לציבור לתועלת הרבים
יש לי בר מים של ריבר בהשגחת העדה החרדית,
בשבת האחרונה שכחתי להעבירו למצב שבת, ואז חשבתי כי אולי אם אני סוגר את הברז שלא יתאפשר כניסת מים חדשים יהיה מותר להשמש בשבת כי אין מים חדשים שנכנסים,
אך אני לא ודע איך זה עובד טכני, כך שאיני יכול להכריע בעצמי על דבר כזה,
היה במחשבתי במשך השבוע להתקשר להעדה החרדית לברר, אך היה לי שבוע עמוס ולא הגעתי לזה,
אם מאן דהו יודע על כך אשמח מאד אם יפרסם לציבור לתועלת הרבים
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 256
- הצטרף: 03 יולי 2017, 11:54
- נתן תודה: 149 פעמים
- קיבל תודה: 125 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: האם סגירת כניסת מים חדשים בשבת עוזר ??
לפי המידע שיש בידי אין להשתמש בלי מצב שבת גם לאחר סגירת המיםבן ישיבה כתב: ↑13 ספטמבר 2019, 14:20מענין לענין באותו ענין,
יש לי בר מים של ריבר בהשגחת העדה החרדית,
בשבת האחרונה שכחתי להעבירו למצב שבת, ואז חשבתי כי אולי אם אני סוגר את הברז שלא יתאפשר כניסת מים חדשים יהיה מותר להשמש בשבת כי אין מים חדשים שנכנסים,
אך אני לא ודע איך זה עובד טכני, כך שאיני יכול להכריע בעצמי על דבר כזה,
היה במחשבתי במשך השבוע להתקשר להעדה החרדית לברר, אך היה לי שבוע עמוס ולא הגעתי לזה,
אם מאן דהו יודע על כך אשמח מאד אם יפרסם לציבור לתועלת הרבים
שכן החיישנים פועלים, מודדים כל העת הקור והחום, ויתכן שבהוצאת המים, קרים או חמים, ישתנו דברים בפנים וכתוצאה מזה תהיה הפעלה כזו או אחרת.
מה שאין כן במצב שבת החיישנים משותקים לגמרי, ובפרט במים הקרים שזה עובד רק לפי שעון המסודר לפי הזמן בלבד, וכן במים החמים אין חיישנים רק גוף חימום מיוחד לשבת שפועל כל הזמן ברציפות.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 369
- הצטרף: 15 פברואר 2016, 17:58
- נתן תודה: 113 פעמים
- קיבל תודה: 134 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: האם סגירת כניסת מים חדשים בשבת עוזר ??
ומה לגבי המים הפושריםנפתולי כתב: ↑13 ספטמבר 2019, 14:43לפי המידע שיש בידי אין להשתמש בלי מצב שבת גם לאחר סגירת המיםבן ישיבה כתב: ↑13 ספטמבר 2019, 14:20מענין לענין באותו ענין,
יש לי בר מים של ריבר בהשגחת העדה החרדית,
בשבת האחרונה שכחתי להעבירו למצב שבת, ואז חשבתי כי אולי אם אני סוגר את הברז שלא יתאפשר כניסת מים חדשים יהיה מותר להשמש בשבת כי אין מים חדשים שנכנסים,
אך אני לא ודע איך זה עובד טכני, כך שאיני יכול להכריע בעצמי על דבר כזה,
היה במחשבתי במשך השבוע להתקשר להעדה החרדית לברר, אך היה לי שבוע עמוס ולא הגעתי לזה,
אם מאן דהו יודע על כך אשמח מאד אם יפרסם לציבור לתועלת הרבים
שכן החיישנים פועלים, מודדים כל העת הקור והחום, ויתכן שבהוצאת המים, קרים או חמים, ישתנו דברים בפנים וכתוצאה מזה תהיה הפעלה כזו או אחרת.
מה שאין כן במצב שבת החיישנים משותקים לגמרי, ובפרט במים הקרים שזה עובד רק לפי שעון המסודר לפי הזמן בלבד, וכן במים החמים אין חיישנים רק גוף חימום מיוחד לשבת שפועל כל הזמן ברציפות.
??
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
-
קפנדריא בסוכה - הכצעקתה?
על ידי מכל מלמדי השכלתי » 06 אוקטובר 2019, 19:37 » ב סוכות, שמחת תורה ושמיני עצרת - 9 תגובות
- 225 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יהודי
17 אוקטובר 2019, 01:28
-
מי מחובר
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח