עצומה נגד השימוש בחשמל בשבת

סופר המלך

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
ברגע שהם יוצרים אווירה שלא משנה מה חברת החשמל תעשה, בכל מקרה ימצאו את הסיבה לאסור ולהמשיך להפעיל גנרטורים, ברור שחברת החשמל מאבדת את המוטיבציה להמשיך בתהליך.
ברגע שיוצרים אוירה שלא משנה כמה חברת החשמל תמעט בחילולי השבת, בכל מקרה ימצאו את הסיבה להתיר להשתמש בחברת החשמל, ברור שחברת החשמל מאבדת את המוטיבציה לשמור שבת בצורה מלאה, כאשר במקום זה היא יכולה לספק כותרת מידי פעם על עוד איזה תכנון של התקדמות זעירה בשמירת השבת ולקנות בכך את לב המון העם הפתאים.



 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
סופר המלך אמר:
אמונת אומן אמר:
ברגע שהם יוצרים אווירה שלא משנה מה חברת החשמל תעשה, בכל מקרה ימצאו את הסיבה לאסור ולהמשיך להפעיל גנרטורים, ברור שחברת החשמל מאבדת את המוטיבציה להמשיך בתהליך.
ברגע שיוצרים אוירה שלא משנה כמה חברת החשמל תמעט בחילולי השבת, בכל מקרה ימצאו את הסיבה להתיר להשתמש בחברת החשמל, ברור שחברת החשמל מאבדת את המוטיבציה לשמור שבת בצורה מלאה, כאשר במקום זה היא יכולה לספק כותרת מידי פעם על עוד איזה תכנון של התקדמות זעירה בשמירת השבת ולקנות בכך את לב המון העם הפתאים.
בהחלט ייתכן שכך הוא. 
דברי נסבו על השאלה שנשאלה, במה כוחם יפה של בעלי הגנרטורים להשפיע על חברת החשמל, וע"כ השבתי. 
 
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
קצת לאזן.
אנשי הגרנטורים והמצברים הם חוג ידוע, שקרוב לחוגים שיש להם שליטה בציבור הליטאי.
בעלי הגנרטורים השקיעו המון כסף על מנת לקבל את החזר ההוצאות והרווח במשך שנים ארוכות קדימה.
אם אכן תיפתר הבעיה, ב'בום' אחד יפסיק להם מקור הפרנסה לעתיד והם יישארו בחובות מטורפים (כל אחד לפי עניינו).
האם לכן צריך להשמיץ אותם? חס ושלום. יש הרבה יהודים של"ע מתפרנסים מעבירות והחטאת הרבים (אמר החזו"א: לגנב ניתנת פרנסתו משמים רק דרך הגניבות), אשריהם ואשרי חלקם של אלו המתפרנסים ממצוות וזיכוי הרבים.

לאידך גיסא, אין שום סיבה להשמיץ את אלו שמנסים לטפל ולהקל בחילול השבת של חברת חשמל, גם אם הם כיום אינם משתמשים בגנרטור, ומסתמכים על ההיתר של הגרשז"א ועוד, שנהגו רוב ישראל לסמוך עליו.

לעניין עצמו: נכתבו כאן כל מיני דברים, חלקם מסברות כרסיות וחלקם מבוססים קצת יותר.
אנסה לברר קצת.

ברור שהעצומה הזו לא גילתה "פתאום" לחברת חשמל שיש הרבה יהודים שאכפת להם עניין חילול השבת. וברור שיש כאן התפתחות הדרגתית. אפשר לטעון שלעצומה ולפעילות סביבה היה חלק בדבר, אפשר לטעון שלא, זה באמת לא מה שחשוב.

מה שהתברר לי אגב העניין, זה שהמציאות החמורה בכפלים שהציג הרב י"מ מורגנשטרן בחוברות שהופצו בבתי הכנסת, ולפיו כאשר נוצר צורך בהוספת כח חשמל בשבת קודש, פועלים יהודים פשוט מוסיפים פחם לתוך הבעירה, דהיינו מבעיר דאורייתא ישירות עבור השימוש שלנו, זה התבטל מכל וכל. והיום ישנה בעיקר הבעיה (הישנה) של חדר הפיקוד.

הציגו כאן טענה שיש בעיה של חילול שבת בייצור הגז, הגרש"צ רוזנבלט לא מעלה את הטענה הזו, וכן יש לברר האם הגז משבת קודש לא מגיע לשימוש גם ביום חול, ויצטרכו להפעיל גנרטורים גם ביום חול.

לעניין הגז, וגם לעניין החברות הפרטיות, הדבר טעון פירוט, איך בדיוק המבנה של זה, וכמו כן יש לדון קצת, מכיוון שאנחנו כצרכנים עומדים מול חברת החשמל, א"כ אם נגיע למצב שהיא לא מחללת שבת, ועושה את כל המאמצים עבור זה, אלא שהיא מוכרחה לקנות חשמל מחברה אחרת שהיא מחללת שבת, יש לדון שאולי אין מוטל עלינו להחרים אותה.

מה שטענו שחברת החשמל לא תסכים בשום אופן לעשות שום דבר בגלל הסתה, הא קמן שהסכימו להוציא הודעה רשמית על הפסקת חילול השבת.
 

סופר המלך

משתמש ותיק
עפר ואפר אמר:
קצת לאזן.
אנשי הגרנטורים והמצברים הם חוג ידוע, שקרוב לחוגים שיש להם שליטה בציבור הליטאי.
בעלי הגנרטורים השקיעו המון כסף על מנת לקבל את החזר ההוצאות והרווח במשך שנים ארוכות קדימה.
אם אכן תיפתר הבעיה, ב'בום' אחד יפסיק להם מקור הפרנסה לעתיד והם יישארו בחובות מטורפים (כל אחד לפי עניינו).
האם לכן צריך להשמיץ אותם? חס ושלום. יש הרבה יהודים של"ע מתפרנסים מעבירות והחטאת הרבים (אמר החזו"א: לגנב ניתנת פרנסתו משמים רק דרך הגניבות), 
מי זה החוג הידוע? (באזור שלי יש גנרטור החולש על שטח ענק, והבעלים משתייך למה שנקרא היום הפלג הירושלמי. לא נראה לי שהכוונה אליהם). 

לדעתי מותר ומצוה להשמיץ מי שמתפרנס מהשמצת בעלי הגנרטורים והצגתם ככאלו שמתפרנסים מהחטאת הרבים.

לגבי שינוי המציאות ממה שמובא בספרו של רימ"מ, אשמח למקורות, והאם הם דברים מוסכמים.
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
סופר המלך אמר:
עפר ואפר אמר:
קצת לאזן.
אנשי הגרנטורים והמצברים הם חוג ידוע, שקרוב לחוגים שיש להם שליטה בציבור הליטאי.
בעלי הגנרטורים השקיעו המון כסף על מנת לקבל את החזר ההוצאות והרווח במשך שנים ארוכות קדימה.
אם אכן תיפתר הבעיה, ב'בום' אחד יפסיק להם מקור הפרנסה לעתיד והם יישארו בחובות מטורפים (כל אחד לפי עניינו).
האם לכן צריך להשמיץ אותם? חס ושלום. יש הרבה יהודים של"ע מתפרנסים מעבירות והחטאת הרבים (אמר החזו"א: לגנב ניתנת פרנסתו משמים רק דרך הגניבות), 
מי זה החוג הידוע? (באזור שלי יש גנרטור החולש על שטח ענק, והבעלים משתייך למה שנקרא היום הפלג הירושלמי. לא נראה לי שהכוונה אליהם). 

לדעתי מותר ומצוה להשמיץ מי שמתפרנס מהשמצת בעלי הגנרטורים והצגתם ככאלו שמתפרנסים מהחטאת הרבים.

לגבי שינוי המציאות ממה שמובא בספרו של רימ"מ, אשמח למקורות, והאם הם דברים מוסכמים.


התכוונתי לחוג הנכבד והידוע של ההולכים בעקבי המלך, ה"ה מלך המלכים היושבים ראשונה במלכות התורה, רבינו אברהם ישעי' מקוסובה.
מתוכם ישנם רבים, שעוסקים בזיכוי הרבים בנושא נכבד זה, אשר לולי פעילותם הברוכה, היו רבים וטובים מחללים ש"ש מידי שבת קודש, לאורה של האש הזרה אשר לא ציווה ה' (לשון הגרשז"א).
הם גם מתפרנסים מזה, וזה לא בושה, זה לא בושה לסופר להתפרנס מהסת"ם שלו, ולרב להתפרנס מהרבנות שלו.


מה שכתבת על רימ"מ, מבואר לפי דעתי בראיון של הרב רוזנבלט. עיין שם היטב מה הבעיות שנשארו בחברת החשמל.
 

חיים ליצא

משתמש ותיק
עפר ואפר אמר:
מה שהתברר לי אגב העניין, זה שהמציאות החמורה בכפלים שהציג הרב י"מ מורגנשטרן בחוברות שהופצו בבתי הכנסת, ולפיו כאשר נוצר צורך בהוספת כח חשמל בשבת קודש, פועלים יהודים פשוט מוסיפים פחם לתוך הבעירה, דהיינו מבעיר דאורייתא ישירות עבור השימוש שלנו, זה התבטל מכל וכל. והיום ישנה בעיקר הבעיה (הישנה) של חדר הפיקוד. לעבוד בחדר הפיקוד זה אינו מלאכה ? ועוד וכי מה הם עושים שנגמר להם הפחם זה מתוסף לבד ?

הציגו כאן טענה שיש בעיה של חילול שבת בייצור הגז, הגרש"צ רוזנבלט לא מעלה את הטענה הזו, וכן יש לברר האם הגז משבת קודש לא מגיע לשימוש גם ביום חול, ויצטרכו להפעיל גנרטורים גם ביום חול.
לפי המשנ"ב מעשה שבת של יהודי שעשה לצורך יהודי דינו שלמוצ"ש מותר מיד 

לעניין הגז, וגם לעניין החברות הפרטיות, הדבר טעון פירוט, איך בדיוק המבנה של זה, וכמו כן יש לדון קצת, מכיוון שאנחנו כצרכנים עומדים מול חברת החשמל, א"כ אם נגיע למצב שהיא לא מחללת שבת, ועושה את כל המאמצים עבור זה, אלא שהיא מוכרחה לקנות חשמל מחברה אחרת שהיא מחללת שבת, יש לדון שאולי אין מוטל עלינו להחרים אותה. החשמל נאסר מצד מעשה שבת ולא יעזור לנו כול מיני שיקולים כאלו ואחרים. 

מה שטענו שחברת החשמל לא תסכים בשום אופן לעשות שום דבר בגלל הסתה, הא קמן שהסכימו להוציא הודעה רשמית על הפסקת חילול השבת. הם כבר 70 שנה מוצאים כאלו הודעות בשביל שפתאים לא יפסיקו להשתמש בחשמל שלהם דבר שמזיק להם מאוד ולמעשה אינם עושים כלום

 
 

ידידיה

משתמש ותיק
עפר ואפר אמר:
קצת לאזן.
אנשי הגרנטורים והמצברים הם חוג ידוע, שקרוב לחוגים שיש להם שליטה בציבור הליטאי.
בעלי הגנרטורים השקיעו המון כסף על מנת לקבל את החזר ההוצאות והרווח במשך שנים ארוכות קדימה.
אם אכן תיפתר הבעיה, ב'בום' אחד יפסיק להם מקור הפרנסה לעתיד והם יישארו בחובות מטורפים (כל אחד לפי עניינו).
האם לכן צריך להשמיץ אותם? חס ושלום. יש הרבה יהודים של"ע מתפרנסים מעבירות והחטאת הרבים (אמר החזו"א: לגנב ניתנת פרנסתו משמים רק דרך הגניבות), אשריהם ואשרי חלקם של אלו המתפרנסים ממצוות וזיכוי הרבים.
גועל נפש
אלו המביעים דעתם בעניני חשמל בשבת הם אלו שהתענו עשרות בשנים בחושך עם לוקסים ובחום הבני ברקי בלי איוורור ומיזוג. הם אלו שחם ליבם על חילול שבת. בעלי הגנרטורים בד"כ אינם אלו שמביעים דעות או שמישהו מתחשב בדעתם בכלל. [חוץ מזה דבריך בענין ההשקעות המטורפות לא נכונים].
כתבתי דברי בגלל ההתגוללות שלך, אבל אדם בוגר אמור לדון על הטיעון עצמו ולא על האומרו, לכן לא אמשיך להגיב בענין זה.
לאידך גיסא, אין שום סיבה להשמיץ את אלו שמנסים לטפל ולהקל בחילול השבת של חברת חשמל, גם אם הם כיום אינם משתמשים בגנרטור, ומסתמכים על ההיתר של הגרשז"א ועוד, שנהגו רוב ישראל לסמוך עליו.
אין רצון להשמיץ אף אחד, ואף אחד לא מרויח מזה כלום, אבל אם מישהו מתעסק בענינים ציבוריים מתוך קלות ראש או תמימות באופן שמזיק למילי דשמיא מצוה גדולה להצביע על כך.
 
הציגו כאן טענה שיש בעיה של חילול שבת בייצור הגז, הגרש"צ רוזנבלט לא מעלה את הטענה הזו, וכן יש לברר האם הגז משבת קודש לא מגיע לשימוש גם ביום חול, ויצטרכו להפעיל גנרטורים גם ביום חול.
משתמשים במוצ"ש במים שנשאבו בשבת כך שברור שאף אחר לא יטען שיצטרכו להפעיל גנרטורים ביום חול. למה, זה עוד שאלה.
לעניין הגז, וגם לעניין החברות הפרטיות, הדבר טעון פירוט, איך בדיוק המבנה של זה, וכמו כן יש לדון קצת, מכיוון שאנחנו כצרכנים עומדים מול חברת החשמל, א"כ אם נגיע למצב שהיא לא מחללת שבת, ועושה את כל המאמצים עבור זה, אלא שהיא מוכרחה לקנות חשמל מחברה אחרת שהיא מחללת שבת, יש לדון שאולי אין מוטל עלינו להחרים אותה.
באותה מידה אתה יכול לטעון שהיום הפועלים "מוכרחים" לעבוד בשבת ועושים את כל המאמצים לא לעבוד בשבת אבל ההנהלה מחייבת אותם. ומה לי הנהלת ח"ח או הנהלת איזה משרד ממשלתי?
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
לבעלי הגנרטורים אין חובות, והרבנים המתעסקים בנושא לא מתחשבים בדעתם כלל, (מידיעה).
הבעי׳ בגז היא גם באסדות הנמצאות בים ששם יהודים מחללים שבת.
רי"מ מורגנשטרן בתחילה פרסם שהטרקטורים של הפחם עובדים בשבת, אבל זה לא נכון, וגם הוא בסוף שינה את פרסומיו וכן בהוצאה החדשה של ספרו.
 

יהודי

משתמש ותיק
מידיעה ברורה, לבעלי הגנרטורים אין חובות, וגם מנישואי צאצאיהם (אפילו דור שני) אין להם חובות.
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
אצלנו הי׳ החלטה של ביה"מ נגד הגנרטור והיו צריכים להעביר ולקנות חדש והתגלה לציבור שהי׳ בקופה של הגנרטור 2 מליון(!) שקל
 

ידידיה

משתמש ותיק
בקופה של הגנרטור או בקופה הפרטית של בעל הגנרטור? [ז"א האם הכסף שימש בסוף לקניית גנרטור חדש או לנישואי הנינים של בעל הגנרטור?]
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
כנראה הכל לא מדויק
גנרטור זה מאות רבות של אלפי ש"ח.
זה לא רק המכונה, ויש בלאי קבוע וטיפול כמו מטוס כי אי אפשר להרשות שיתקלקלעד כמה שאפשר.
והיכן הטירחה העצומה? עבודה של כל השבוע כולל מתח השבת. לא מקנא בהם
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
ובמה שאמרו שאין הביום חילול שבת בפועל, אין שקר חמור מזה.
אף אחד לא חזר בו, ורק הדברים מתבהרים יותר ויותר.
היתה כתבה בשעתו על אברכים ומומחי חשמל חרדיים שביקרו בח"ח ושמעו על הפרטים והעלו אותם על הגליון, לפי שנתיים
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
אל תשכח שגם מקבל אלפי שקלים בחודש מהמשתמשים ומזה ההוצאות של הבלאי
ובעניין הטרקטורים של ח"ח, אתה מוזמן לשאול את מי שהתעסק בזה, למשל רבה של ב"ב הגה"ג רש"צ רוזנבלט שליט"א ואנשיו, וגם תוכל להרים טלפון למורגנשטרן לשאול האם עדיין הטרקטורים עובדים בשבת
הכתבה שהייתה בהפלס לא מרגשת כמו כל שקר שלהם
ועדיין זה לא אומר שאין חילולי שבת שם אבל זה הרבה פחות מפעם
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
במלוא הרצינות: לא התכוונתי ח"ו שבעלי הגנרטור עושים קופה על חשבון הציבור, שהם גורמים לעשות עוולות, או ח"ו גורמים שימשך חילול שבת, או כדומה
לוואי ומחלקם יהיה חלקי ואזכה שידינוני בר"ה כמזכה הרבים

התכוונתי רק שאם רוצים להשמיץ אפשר בכל הכיוונים. אני לפחות משתדל באלול להימנע מלה"ר גם אם נניח לתועלת. (אגב פשוט שניק אנונימי ברשת חמור בהרבה מעד אחד שחשיב שלא לתועלת כיוון שלא יאמינוהו. ופשוט)


ואני הקטן אקרא בקול, חדל השמצות, וחדל אד הומינם.
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
חיים ליצא אמר:
עפר ואפר אמר:
מה שהתברר לי אגב העניין, זה שהמציאות החמורה בכפלים שהציג הרב י"מ מורגנשטרן בחוברות שהופצו בבתי הכנסת, ולפיו כאשר נוצר צורך בהוספת כח חשמל בשבת קודש, פועלים יהודים פשוט מוסיפים פחם לתוך הבעירה, דהיינו מבעיר דאורייתא ישירות עבור השימוש שלנו, זה התבטל מכל וכל. והיום ישנה בעיקר הבעיה (הישנה) של חדר הפיקוד. לעבוד בחדר הפיקוד זה אינו מלאכה ? ועוד וכי מה הם עושים שנגמר להם הפחם זה מתוסף לבד ?

לעבוד בחדר הפיקוד הוא מלאכה, אבל זה מחמיר הרבה יותר את העניין. למשל: אם החשמל עצמו מיוצר ללא חילול שבת, רק שהם עושים כל מיני פעולות שאינם מוכרחות לייצור החשמל, ודאי שזה יותר קל.
וכ"ז נתבאר בטוטו"ד בקונטרס של הרב מורגנשרטן. (למשל כתב שם שההיתר של הגרש"ז לא שייך לפי זה).
למה אין את הבעיה? נראה לי מפני שעברו לגז.


הציגו כאן טענה שיש בעיה של חילול שבת בייצור הגז, הגרש"צ רוזנבלט לא מעלה את הטענה הזו, וכן יש לברר האם הגז משבת קודש לא מגיע לשימוש גם ביום חול, ויצטרכו להפעיל גנרטורים גם ביום חול.
לפי המשנ"ב מעשה שבת של יהודי שעשה לצורך יהודי דינו שלמוצ"ש מותר מיד 

אוקי, אז גם בשבת לא בטוח שהגז הזה הוא מייצור של שבת, אולי הוא מייצור של ימי חול. אני לא יודע, רק שואל.

לעניין הגז, וגם לעניין החברות הפרטיות, הדבר טעון פירוט, איך בדיוק המבנה של זה, וכמו כן יש לדון קצת, מכיוון שאנחנו כצרכנים עומדים מול חברת החשמל, א"כ אם נגיע למצב שהיא לא מחללת שבת, ועושה את כל המאמצים עבור זה, אלא שהיא מוכרחה לקנות חשמל מחברה אחרת שהיא מחללת שבת, יש לדון שאולי אין מוטל עלינו להחרים אותה. החשמל נאסר מצד מעשה שבת ולא יעזור לנו כול מיני שיקולים כאלו ואחרים. 

החזו"א דיבר על חילול השם

מה שטענו שחברת החשמל לא תסכים בשום אופן לעשות שום דבר בגלל הסתה, הא קמן שהסכימו להוציא הודעה רשמית על הפסקת חילול השבת. הם כבר 70 שנה מוצאים כאלו הודעות בשביל שפתאים לא יפסיקו להשתמש בחשמל שלהם דבר שמזיק להם מאוד ולמעשה אינם עושים כלום

לא אמרתי שכל דבריהם אמת וצדק, הפרכתי טענה מסויימת.

 
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
ובמה שאמרו שאין הביום חילול שבת בפועל, אין שקר חמור מזה.
אף אחד לא חזר בו, ורק הדברים מתבהרים יותר ויותר.
היתה כתבה בשעתו על אברכים ומומחי חשמל חרדיים שביקרו בח"ח ושמעו אל הפרטים והעלו אותם על הגליון, לפי שנתיים



אתה טוען שר"י מורגנשטרן לא חזר בו? ראית את הספר החדש שלו?

לא אמרתי שאין חילול שבת. התייחסתי למציאות ספיציפית שתוארה בחוברת שהתפרסמה (את הספר לא ראיתי לא בישן ולא בחדש, החוברות חולקו בתפוצת נאטו)
 

שניאור

משתמש ותיק
חיים ליצא אמר:
לפי המשנ"ב מעשה שבת של יהודי שעשה לצורך יהודי דינו שלמוצ"ש מותר מיד
האם המשנ"ב מדבר גם על מומר?!
למיטב ידיעתי מבואר בהרבה פוסקים שההיתר למי שנעשה בשבילו הוא משום שלא חוששים שיגיד לו לעשות לו שוב כי ההוא לא ישמע לו דאין אדם חוטא ולא לו, ולפ"ז פשוט שבמומר כן צריכים לחשוש וחזר הדין כמבואר ביו"ד סי' צ"ט שלמי שנעשה בשבילו אסור לעולם.
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
ידידיה אמר:
עפר ואפר אמר:
לעניין הגז, וגם לעניין החברות הפרטיות, הדבר טעון פירוט, איך בדיוק המבנה של זה, וכמו כן יש לדון קצת, מכיוון שאנחנו כצרכנים עומדים מול חברת החשמל, א"כ אם נגיע למצב שהיא לא מחללת שבת, ועושה את כל המאמצים עבור זה, אלא שהיא מוכרחה לקנות חשמל מחברה אחרת שהיא מחללת שבת, יש לדון שאולי אין מוטל עלינו להחרים אותה.
באותה מידה אתה יכול לטעון שהיום הפועלים "מוכרחים" לעבוד בשבת ועושים את כל המאמצים לא לעבוד בשבת אבל ההנהלה מחייבת אותם. ומה לי הנהלת ח"ח או הנהלת איזה משרד ממשלתי?

אני מדבר על עניין של חילול השם.

בא ונניח הנחת יסוד. בהנחה שחברת החשמל לא הייתה מרוויחה ממה שאני נהנה מהחשמל, אלא מפסידה, אני מניח שלא היה כאן חילול השם. (אולי אני טועה?)
לפי הנחת היסוד הזו, אפשר להניח שאם מי שאני משלם לו, משתדל ומשקיע ועושה מאמצים ואף מצליח להמנע מחילול שבת (נניח, נניח), אז אם יש איזושהי רגולציה שמחייבת אותו לקנות מגוף שלישי "סחורה" המיוצרת בשבת, אין הדבר מוגדר כחילול השם.

אמנם השאלה היא האם בכלל מתייחסים לחברת החשמל כגוף נפרד, כי אם אנו מתייחסים אליה כחלק מהמדינה - א"כ מכיוון שהיא היא הרגולטור, י"ל שלא הועלנו ולא כלום. (אמנם עדיין זה יותר קל, כי המדינה אינה מחייבת את החברה הפרטית לחלל שבת).
משתמשים במוצ"ש במים שנשאבו בשבת כך שברור שאף אחר לא יטען שיצטרכו להפעיל גנרטורים ביום חול. למה, זה עוד שאלה.



באמת פלא איך מקילים בזה לפי החזו"א.
 
 

שניאור

משתמש ותיק
עפר ואפר אמר:
באמת פלא איך מקילים בזה לפי החזו"א.
תלוי איך מסתכלים על זה, אם זה באמת חילול השם עם כל ההגדרות ההלכתיות שבו באמת אין לכאורה מקום להקל, אבל אם זה רק הרגש של חילול השם כמו שאומרים בשם החזו"א שזה כמו להדליק סיגרי' בס"ת בוער ח"ו, שהגם שאין בו איסור מ"מ רק יהודי מופרך מסוגל לעשות את זה, הרי אחר השבת השריפה כבר איננה, וההנאה היא רק תוצאה.
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
שניאור אמר:
עפר ואפר אמר:
באמת פלא איך מקילים בזה לפי החזו"א.
תלוי איך מסתכלים על זה, אם זה באמת חילול השם עם כל ההגדרות ההלכתיות שבו באמת אין לכאורה מקום להקל, אבל אם זה רק הרגש של חילול השם כמו שאומרים בשם החזו"א שזה כמו להדליק סיגרי' בס"ת בוער ח"ו, שהגם שאין בו איסור מ"מ רק יהודי מופרך מסוגל לעשות את זה, הרי אחר השבת השריפה כבר איננה, וההנאה היא רק תוצאה.



לא מבין. זה ממש להדליק סיגריה.
הרי הבעיה היא שנהניתי ממה שהייתה שריפה, אדרבא, הרי דווקא המשל מחדד שאין זה מחמת שאני גורם, שהרי הסיגריה אינה מחזקת את השריפה.
וכן הייתה שיטתו של החזו"א, לאסור אפי' אם מלאכת שימון גרידא נעשית בשבת.
 

חיים ליצא

משתמש ותיק
שניאור אמר:
חיים ליצא אמר:
לפי המשנ"ב מעשה שבת של יהודי שעשה לצורך יהודי דינו שלמוצ"ש מותר מיד
האם המשנ"ב מדבר גם על מומר?!
למיטב ידיעתי מבואר בהרבה פוסקים שההיתר למי שנעשה בשבילו הוא משום שלא חוששים שיגיד לו לעשות לו שוב כי ההוא לא ישמע לו דאין אדם חוטא ולא לו, ולפ"ז פשוט שבמומר כן צריכים לחשוש וחזר הדין כמבואר ביו"ד סי' צ"ט שלמי שנעשה בשבילו אסור לעולם.
הכן החתם סופר חולק ועיין באשכולות על ערכים של ויקפדיה בשבת וכן באשכול של הליכה לגן חיות שמחלל שבת 
 

חיים ליצא

משתמש ותיק
לגבי יצור הגז מכיוון שחה"ח משתמשת בגז לא של בישול מצד הביוקרטיה של המדינה היא לא יכולה לצבור הרבה גז אך באמת שזה אינו נפק"מ כלל
 

חיים ליצא

משתמש ותיק
אחזור על שאלה ששאלתי כאן באשכול על חשמל בשבת
כידוע המציאות כיום שעושים פעולות חסכון הינו בישביל לחסוך בעלויות מדליקים טורבינה קטנה ומכבים קטנה נמצאה שנעשה כאן חילול שבת ויש נמי מעשה שבת 
יש למשהו צד אפילו דחוק להתיר בכזה מצב
[מסתבר לי שעכשיו יתעוררו כמה ויספרו שיש להם אח/חבר/דוד שיש לו חבר שעובד בתור חשמלאי מוסמך והוא אמר לי שלא כך המציאות אז לכן אני אבקש מראש אנא דברו על מציאות הנ"ל (שמגובה אצלי במסמכים]
 
חלק עליון תַחתִית