למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!


פותח הנושא
אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 263
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 116 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי אח שלך » 12 ספטמבר 2019, 00:56

חיים ליצא כתב:
11 ספטמבר 2019, 23:24
אך עדיין זכינו לשמוע את דעתם ההלכתית נגד מסירת שטחים ובעד כיבוש
עכשיו מישהו אמר לי שפינדרוס נשאל היום בראיון איך מסתדר דעת הגרח"ק עם דעת הרב שך?
והמראיין אף עקץ אותו ש"אתה שייך לקהילת זילברמן ולכן..."

והוא השיב שאין שום קושיא - כי בזמנו לפי המציאות דאז הרב שך אמר להחזיר שטחים מדין פיקוח נפש וכדעת כל מומחי הבטחון דאז.
ואילו כיום אסור להחזיר מאותה סיבה בדיוק - כי לפי המצב היום זה לא יועיל ואדרבה יהיה פיקוח נפש להחזיר כי זה יביא עוד טרור.

האם אני מאמין?
כן ולא.
אני כן מאמין שפיקוח נפש זה באמת משתנה לפי הענין והמקום והזמן.
ולא מאמין שדעת החזו"א והרב שך הם ממש אותו דבר.
כי החזו"א כותב שנצטוינו מדאורייתא לגרש כל גוי וכנ"ל.
ואילו בדברי הרב שך יש ביטויים מאוד מזלזלים לגבי ההתנחלויות.

אגב:
אני יודע ממקור נאמן שהגרי"ג אידלשטיין עבר מראש על ההסכם הזה ואישר כל מילה.
ומן הסתם לפי דרכו בלימוד ובצירוף הקשר העמוק שלו לחזו"א ותלמידיו + ביטויים שלו בענינים קרובים לזה - קרוב להניח שגם הוא סובר מבחינה הלכתית נטו כהחזו"א.
(בלי שום שייכות ללאומיות מזוייפת ומסולפת כמובן, ופשוט).
והפרסום מהגרח"ק היה כנראה רק לתוספת גיבוי מול הבקורת של צמאי דם, ואכמ"ל.

וכל זה לא סותר שכולם מתנגדים להפיכת מצוה אחת של יישוב א"י לכאילו חזות הכל הדוחה הכל בכל מכל כל.
וכפי שהאריך הרב שך לתקוף זאת על ששוכחים שכל ענינה של ארץ ישראל היא הדבקות בה' בתורתו ובמצוותיו, ולא מבינים שהארץ מקיאה עוברי עברה.


פותח הנושא
אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 263
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 116 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי אח שלך » 12 ספטמבר 2019, 01:10

וכמו שהמלחמה הגדולה נגד היתר מכירה [שהחזו"א כותב שם בפירוש שהדבר הכי חמור בה זה לא עקירת שביעית דרבנן אלא דוקא איסור לא תחנם דאורייתא שלדבריו שם זה ההיפך הגמור של מצות כיבוש ע"ש]
גם היא הרבה יותר תופסת מקום אצל תלמידיו כהגרח"ק והגרנ"ק וכדומה.

כי כאנשי הלכה הם אוחזים שיש בזה"ז מצוות כיבוש ויישוב והורשתם וישבתם ולא תחנם ולא ישבו בארצך - אבל בודאי בלי לאומניות ובלי שיבוש סדרי עדיפויות, ופשוט.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 958
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 222 פעמים
קיבל תודה: 213 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי איש ווילנא » 12 ספטמבר 2019, 07:05

אח שלך כתב:
12 ספטמבר 2019, 00:56
והוא השיב שאין שום קושיא - כי בזמנו לפי המציאות דאז הרב שך אמר להחזיר שטחים מדין פיקוח נפש וכדעת כל מומחי הבטחון דאז.
ואילו כיום אסור להחזיר מאותה סיבה בדיוק - כי לפי המצב היום זה לא יועיל ואדרבה יהיה פיקוח נפש להחזיר כי זה יביא עוד טרור.

טענה זו נכונה משום שכן
קודם הסכמי אוסלו שלהתנגד להסכמי שלום
היה נתפס כמשיחי והזוי
ובימינו זה דעה מקובלת שתופסת אצל רוב העם

אגב צריך לזכור נקודה קטנה
שהרב שך התנגד להסכמי אוסלו משום פיקוח נפש
ורק להסכמי שלום שנעשו על ידי בגין תמך
והטעם משום שעליו סמך שהוא לא מכניס לסגנה את כלל ישראל
מה שאין כן על אנשי השמאל חשש שבשביל קצת כבוד מאומות העולם
מסכנים את הבטחון של כלל ישראל


חיים ליצא
הודעות: 132
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 00:54
נתן תודה: 37 פעמים
קיבל תודה: 18 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי חיים ליצא » 12 ספטמבר 2019, 08:28

אגב ראיתי פעם מכתב של מרן הרב שך שכתב שלא זכיתי ללמוד סוגיה זו של כיבוש הארץ כדבעי או משהו בסגנון הזה
מי שמכיר את המכתב הזה ויכול לעלותו אשמח


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2147
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 326 פעמים
קיבל תודה: 606 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי שאר לעמו » 12 ספטמבר 2019, 09:06

חיים ליצא כתב:
11 ספטמבר 2019, 23:24
אך עדיין זכינו לשמוע את דעתם ההלכתית נגד מסירת שטחים ובעד כיבוש
זכינו להסתר פנים ובלבול הדעת במידה גדושה, וקרדום ביד המעוותים. והלב יודע אם לעקל או לעקלקלות.
ובכלל דברים כאלו נידונים בין צעירים? הלא זו כבשנה של מסורה.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 958
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 222 פעמים
קיבל תודה: 213 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי איש ווילנא » 12 ספטמבר 2019, 09:51

שאר לעמו כתב:
12 ספטמבר 2019, 09:06
הלא זו כבשנה של מסורה.

חוץ מהמילים הגבוהות של "כבשן" ו"מסורה" למה הכוונה
ברור שזה שאלה שמסורה להכרעת חכמי התורה כמו כל השאלות
והאמת שזו שאלה חדשה שלא עלתה לנידון לפני הרב שך וברור שמעוררת מחלוקת בין חכמי התורה [רק שבזמנו של הרב שך הוא קבע את ההנהגה]
ופינדרוס צודק שהגרי"ש אלישיב התייחס אחרת לגמרי לשאלה זו [ואולי זה בגלל שהגריש"א מגיע מבית מדרש קצת שונה]
ובכלל אין קשר בין שאלה זו בדור זה לדור אחר וכל דור זקוק הכרעה חדשה [ושלא יספרו לי סיפורים האנשים שמחזיקים בידם את מסורת ההכרעה בשאלות אלו]
אני רק עוררתי שהגר"ח לא נתכוון להביע דעתו בשאלה זו כלל [כמי שמכיר את הגר"ח וביתו קצת מקרוב. התשובה שלו רק מראה שהוא לא חסיד סאטמר ולא מעבר לכך]


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2147
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 326 פעמים
קיבל תודה: 606 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי שאר לעמו » 12 ספטמבר 2019, 12:01

אין בדבריו של הגר"ח מאומה, וחושבני שכל בר דעת מבין שהוא לא אמר כלום. וא"צ לדון בזה. רק ציינתי שמילים אלו אם יתפרסמו 'כדבעי' בעולמנו המוזר, יזיקו הרבה לכבשנה של מסורה, בפרט בתוך תהליך הלאומיות ששוטף רבים הנקראים 'חרדים' כפי שאפשר להווכח בפורום פה ואחרים.
זו לא שאלה חדשה, ואף דן בה מהצד המעשי גם מרן רבי מאיר שמחה (אחרי הצהרת בלפור). וחכמי הדור שאחרי הרב שך לא הביעו דעה אחרת.

אגב, הגריש"א פעם התבטא, כמדומה בתקופת הסכם חברון, שלשמאל לא אפכת למסור חלקים מא"י. כשההדגש היה על כך ש'לא אכפת להם' ויימסרו אף ללא צורך אמיתי (שכך היתה רוח השמאל. בצחות אמרתי בשעתו שהשמאל צריך רק שישאירו לו את תל אביב ואת תועבותיה). אין לזה קשר למסירת שטחים תמורת שלום, ולהנהגת ישראל סבא לא לעלות בחומה.

הגריש"א לא הגיע מבית מדרש שונה, התורה קדשתו, והוא היה קודש קדשים, ולא שמעו ממנו מעולם דעה אחרת (האדם שהזכרת פסול לענות בכגון דא הן בעצם אישיותו כ'בעל בית', ובפרט בזמן זה).

בודאי שכל שאלה זקוקה להכרעה. אנו דנו בשאלת היסוד שכללה שתי הוראות שכך היתה מסורת גדולי ישראל אלינו: שאסור לעלות כחומה/בחומה כהנהגת ישראל סבא (בלי להכנס לשאלות מה נקרא לעלות כחומה ומה לא). ושמותר להחזיר שטחים תמורת שלום מפני פיקוח נפש, והרב שך הדגיש במכתב שזה גם מהצד ההלכתי של הלכות ישוב א"י! (בלי להכנס מה מותר ומתי).


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 958
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 222 פעמים
קיבל תודה: 213 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי איש ווילנא » 12 ספטמבר 2019, 12:29

שאר לעמו כתב:
12 ספטמבר 2019, 12:01
אין בדבריו של הגר"ח מאומה, וחושבני שכל בר דעת מבין שהוא לא אמר כלום. וא"צ לדון בזה. רק ציינתי שמילים אלו אם יתפרסמו 'כדבעי' בעולמנו המוזר, יזיקו הרבה לכבשנה של מסורה, בפרט בתוך תהליך הלאומיות ששוטף רבים הנקראים 'חרדים' כפי שאפשר להווכח בפורום פה ואחרים.
זו לא שאלה חדשה, ואף דן בה מהצד המעשי גם מרן רבי מאיר שמחה (אחרי הצהרת בלפור). וחכמי הדור שאחרי הרב שך לא הביעו דעה אחרת.

אגב, הגריש"א פעם התבטא, כמדומה בתקופת הסכם חברון, שלשמאל לא אפכת למסור חלקים מא"י. כשההדגש היה על כך ש'לא אכפת להם' ויימסרו אף ללא צורך אמיתי (שכך היתה רוח השמאל. בצחות אמרתי בשעתו שהשמאל צריך רק שישאירו לו את תל אביב ואת תועבותיה). אין לזה קשר למסירת שטחים תמורת שלום, ולהנהגת ישראל סבא לא לעלות בחומה.

הגריש"א לא הגיע מבית מדרש שונה, התורה קדשתו, והוא היה קודש קדשים, ולא שמעו ממנו מעולם דעה אחרת (האדם שהזכרת פסול לענות בכגון דא הן בעצם אישיותו כ'בעל בית', ובפרט בזמן זה).

בודאי שכל שאלה זקוקה להכרעה. אנו דנו בשאלת היסוד שכללה שתי הוראות שכך היתה מסורת גדולי ישראל אלינו: שאסור לעלות כחומה/בחומה כהנהגת ישראל סבא (בלי להכנס לשאלות מה נקרא לעלות כחומה ומה לא). ושמותר להחזיר שטחים תמורת שלום מפני פיקוח נפש, והרב שך הדגיש במכתב שזה גם מהצד ההלכתי של הלכות ישוב א"י! (בלי להכנס מה מותר ומתי).

בקשר ללאומיות ששוטפת את הציבור. זה לא מהיום
אלא זה כנראה הטבע של אדם יהודי וחרדי שיש לו רגשות להתפתחות של ארץ ישראל [הגם שזה מעורב עם הרבה רע וחילוניות]
שמעתי מרבים שלמדו בפונוביז' בזמן הרב שך
שההערצה לימין ולבגין הייתה גדולה רק שהסתבכו עם זה שהרב שך אמר אחרת [להרב שך היה המילה האחרונה אז כמובן]
תמיד הדיבור היה לולי הרב שך
זה לא קשור להתקלקלות אלא גם אצל כאלה שלא יצאו מהבית מדרש מעולם יש הרגשה זו

בקשר למרן הגריש"א הוא גדל בבית מדרש שונה לכל הדעות
ואני לא רוצה לתת דוגמאות כי אין זה כבוד התורה לדון בזה בצורה כזו [אני מאמין שאתה יודע לבד]
אבל נאמר באופן כללי שהרבנים שהרב שך הסתובב אצלם בצעירותו הגרי"ש לא הסתובב אצלם ודי בזה
וודאי שהתורה קדשתו קודש קודשים
אבל זה לא סותר והיו בתי מדרש נוספים
ואף על פי כן הרב שך העריכו מאוד
כי סוף סוף התורה גדלתו על כל המעשים
וכנראה שגם בסופו של ענין הרב שך לא התייחס להבדלים אלו כעיקרים

ואם שמעו ממנו במקרה זה דעות שונות
אם הבנתי הוא דיבר על שטחים מצד ארץ ישראל
דבר שלא יעלה על הדעת בבית מדרשו של הרב שך
[לכל הפחות בשביל המלחמה שלו בלאומיות מהבית מדרש של מרכז הרב
אנו יודעים שהרב שך היה אוסר אפילו להכנס עם האוטובוס בשטחים
גם כשלא היה חשש סכנה וכיוצא בזה ועוד הרבה הרחיק לכת בזה]

כך שהרב אלישיב הורה אחרת
ואני מכיר דעות נוספות בני דורם של הרב שך שאמרו אחרת
רק שלא עמדו בראש הפרמידה


פותח הנושא
אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 263
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 116 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי אח שלך » 12 ספטמבר 2019, 14:38

ת"ח גדול שלמד בפוניבז' בזמן המשגיח רבי יחזקאל לוינשטיין.
סיפר לי שהוא זוכר את המשגיח זצ"ל מדבר בשיחותיו על האושר הגדול בתחיית עם ישראל בארצו כהבטחות הנביאים ובחסדיו העצומים וכו'.
והיה מעורר על הצורך להודות על זה פעמים ביום כמו על יציאת מצרים וכו'.
וצעק פעם בשיחה לאחר ששת הימים: "הארץ בידינו".

(בשביל להבין זאת היטב צריך לדמיין את החיים לפני כן בשנחאי בצל הפחד ובצל הידיעות המחרידות שהגיעו מהשמדת האומה ואח"כ את הפחד והייאוש והפגזים במלחמות הראשונות ולבסוף שרשרת הניסים הגלויים והמפתיעים שזה היה חיי היום יום שלהם וכו')

והוא זוכר שאחרי פטירת המשגיח הרב שך התחיל להגיד שיחות במקומו.
ואז פתאום השתנה הכיוון כי הרב שך ראה צורך שעה גדול להפקיע את האוירה של כבוד ותהילה ל"דרך רשעים צלחה" ו"כל עושה רע טוב בעיני ה'!" וכו'.

והוא טוען שבאותם שנים הישיבה התהפכה לגמרי מהכיוון של ההודאה ורגשי השמחה שהובילו הרב מפוניבז' ורבי יחזקאל - לקצה השני שנוטה לסטמאר.

ורק אז בפעם הראשונה בהיסטוריה היתה התייחסות ליטאית פומבית ולגיטימציה לפרשנות המחודשת והמהפכנית של הסטמאר רבי במהות ה"שלש שבועות".

(ומסתמא בלי לתקוף חזק הרב שך לא היה מרשה לעצמו להקל להכנס לקואליציה ולהיפגש עם כל ראשי המדינה ולעזור למוסדות של ברוך מרזל בחברון ועוד ועוד צעדים שנראים כלפי חוץ כהתקרבות אל החילונים/המדינה/הציונות).

תוסיף על זה גם את המאבק בחב"ד שלאחר שהפך לויכוח גם על ציונות ושטחים וכו' - גרם להקצנה של הציבור מכל הצדדים [כמו כל ויכוח].

כמובן שכל זה מעולם לא ענין ולא שכנע את הרב אלישיב ורבני ירושלים כמו הגר"י אברמסקי והגר"ח שמואלביץ וראשי ישיבת חברון וכל משפחת אויערבך לדורותיה שהאמינו ברמות שונות באתחלתא דגאולה ונלחמו ברשעים מדין חיזוק וזירוז הגאולה...

(הוא גם הראה לי כמה מכתבים של המשגיח רבי יחזקאל זי"ע שאינם משאירים מקום לספק, ואמר שמחמת הפחד מאנשי הרב שך - השמיטו את השיחות הללו באור יחזקאל מלבד מה שעובר מתחת לרדאר...)

אני לא מזלזל ח"ו בצורך החשוב שהיה אז (ואולי קיים גם היום) לבלום את הסחף החמור לכיון חנופה והערצה לרשעים הגורמת הליכה בדרכם ובלבול סדרי עדיפויות.
אלא רק מציין עובדות שזה היה שינוי מגמה דרסטי ובכוונה תחילה.



ומסתמא את אנשי ההלכה כהגרנ"ק והגרח"ק זה הרבה פחות מענין מאשר הסוגיא עצמה של לא תחנם וכיבוש ולא ישבו בארצך והורשתם ואם לא תורישו ועלה רש וכו' וכו' - כי מבחינתם השאלה היחידה שמענינת אותם היא מה הדין למעשה בזה"ז לשיטת החזו"א.
וכמובן מה הדין לשיטתו במקום פיקוח נפש.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2147
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 326 פעמים
קיבל תודה: 606 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי שאר לעמו » 12 ספטמבר 2019, 15:04

הסיפורים שלך, לא בכדי, הם הגיגי לבך, ולא של תלמידי המשגיח שלא שומעים מהם כלום בנושא.

מהיכן אתה מכיר בדיוק את תלמידי המשגיח, והאם אתה נתקלת בדמויות ההוד האלו בחייך, אלו שהלכו כבר לעולמם ואלו שחיים עמנו עדנה?
להגיד שר' חצקל דיבר, אחז.. היתה אוירה בישיבה.. זה נראה כמו עבודה אקדמית.. אלו מילים מגוחכות באמת, למי שנשם את הקירות הללו.
זה כמו להגיד שר' חצקל אחז משרוכים שחורים, כי הוא לבש כאלו.

אם היתה טיפה מן האוקיינוס של התבטאות שלו בענין, סביר שאתה לא הבנת את המספר לך, או שגם הוא בעייתי.
ר' חצקל הוריש דבר אחד בלבד - יראה! זו היתה כל מהותו מתחילה ועד סוף, ולא שום דבר אחר, ולא עסק בשום דבר אחר רגע אחד בחייו.
לקושש ממנו מילים בעניני הנהגת הכלל זה שווה ערך לקושש עלי שלכת, מעבר לכך שזה פגיעה בצדיק יסוד עולם.

אציין עוד שכמה שהרב שך עמד לפני חצק'ל כעבד לפני רבו, כך ר' חצקל חשש לכל הגה ודעה של הרב שך. ולא כאן המקום להאריך בסיפורים,
הוא כבר אז ידע את גדלותו ונקיותו בשעה שהעולם הכירו רק בשיעוריו, וכך התייחס אליו.
איפה דעת הסטייפלער?

אף שדקותי קצרות, אשתף אפיזודא מענינת מאוד, ממנה נראה את גדלותו המופלגת של בעל המעשה זצוק"ל במידותיו התרומיות, ואת הבנתו מהי פירמידה. מה טפל ומה עיקר. מהי דעה ומהי אי דעה.
הגר"ש דביליצקי כתב בתשכ"ז מכתב שבח גדול על הנס שקרה עמנו, ושצריך לציין יום זה ביום טוב וכו'. והאריך במכתב.
לימים, לפני שנים לא מעטות, מישהו ניצל מכתבו זה כדי להראות את דעתו ..
כשזה נודע להגה"צ ר' שריא הוא כתב מכתב שבו אומר שאמנם כך היתה נראית דעתו, אבל כבר חזר בו והביע דעתו שאין לנו אלא דעת תורה, וכבר שמע שהרב שך ושאר גדולי התורה שסבורים אחרת, ולא יעלה על הדעת לעשות במכתבו זה שימוש, שהדברים מוכרעים. (אל תתפוס אותי על הלשון בדקדוק, לא עיינתי במקור כעת).

ושמדברים על פירמידה, אסביר מה הכוונה: בעל יכולת שקונה ציור לא מחפש אעפס 'ציור' אלא את הצייר שהביא את התוצאה הכי איכותית. זה שיש הרבה ציירים זה נכון, אבל 'צייר' אין הרבה..
המילים יש עוד גדולי תורה, זה כמו הציורים שדברנו. (אמת, תורה זה אש, זה חכמת הבורא, זה קדושתו, וכל מי שהשיג בה הוא במעלה האמיתית, אבל!) יש מי שזכה לעמוד בראש הפירמידה כי בני דורו המופלגים העריכו שהוא חד בדרא, וממילא כל מה שהשיגו בדעתם הוא השיג יותר. ומשו"ה קבלו על עצמם דעתו. כל אומן מבין שפסגת האומנות מבטאת בדקויות; דקויות של אבחנה, דקויות של יראה, דקויות של נקיות, דקויות של שלמות בכל המ"ח קנינים - שאז ורק אז זוכה לדברים הרבה. על כל אחד מגדולי הדורות שאנו זוכרים ניתן לומר את ההגדרה המדויקת הזו!
זו גם היתה הגדרתו של הגה"צ ר' אל'ה וינטרויב זצ"ל על מרן הרב שך בהספדו בימי השבעה.
אפשר לומר שוב בכאב על פטירת מרן הרב שך זצ"ל אזל גברא דמסתפינא מיניה.
אבל נתנחם בכך 'כי לא תשכח מפי זרעו' יהיו אנשים 'ישרים' ונאמנים, עד ביאת הגואל, אם רב אם מעט.


פותח הנושא
אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 263
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 116 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי אח שלך » 12 ספטמבר 2019, 15:16

לשאלתך - הסטייפלר כותב בקריינא דאגרתא ח"א רה שהוא לא מבין מה האדמו"ר מסטמאר שליט"א רוצה.
כי גם אם מתחילה עשו שלא כדין אבל כעת זה לאחר מעשה ולכן בטלו שלש שבועות. ע"ש.
ולכן הוא מסכם - רוב הת"ח סוברים שיש היתר וחובה להצביע.

בקשר לרבי שריה - הנה לאחרונה התפרסם מכתב שלו לרב עובדיה יוסף ובו הוא מבקש ממנו לפרסם את הגבולות המותרים לעליה בהר הבית ושלא יגיד סתם שהכל אסור לגמרי כי אז הערבים ישתלטו וכו'.
(זה בכתי"ק, אבל בהחלט יתכן שלמעשה גם הוא עצמו נמנע ולא עלה מחמת הגזרה הנ"ל של הסטייפלר שלא יעלו טהורים אטו טמאים ומקום המותר אטו מקום האסור, אין לי מושג)

אולי זה יחזיר את האשכול למסלולו...


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 958
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 222 פעמים
קיבל תודה: 213 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי איש ווילנא » 12 ספטמבר 2019, 15:27

הרב שאר לעמו ישנו מכתב של
רבי יחזקאל לווינשטיין
באור יחזקאל מכתב תלז

הוא מדבר על גודל הניסים במלחמת ששת הימים [משהו מחו"ל כותב לו על השמחה אצליהם בניסים. ורבי יחזקאל כותב לו שאם היה בארץ ישראל היה מרגיש את גודל הנס פי כמה]
והוא מסביר זאת על דרך המדרש
שהגאולה תבוא קמעה קמעה


אז בקשה היו דעות נוספות
[אם זה היה הרוח בפונוביז' כנראה שלא
אגב תמיד להרב שך היה בפונוביז' השפעה יותר חזקה מרבי חצקל]


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2147
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 326 פעמים
קיבל תודה: 606 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי שאר לעמו » 12 ספטמבר 2019, 15:34

אח שלך,
אמנם דעת גדולי הדור האמיתיים היתה לא כהרבי רבי יוליש, והסטייפלער התבטא שכל דבריו יש לדחות, ויתכן שגם הוא התאמץ לכתוב כך רק כדי להתרחק מהציונות,
אבל דעתו לא היתה רחוקה מדעת כל גדולי הדורות, מלבד באופן של המלחמה. אבל לא על המבט המתועב והמרוחק מכל זיק אל המדינה והצלחותיה.

אגב, מי שהוא ראש גדול - אינו ש/ל. וגם רבי יוליש התפלל והביע דאגה חמורה בפני מקורבו שעה שחרד על חיילים יהודיים שנהרגים פה באחת המלחמות. וגם הסטייפלער התפלל להצלחת מבצע תקיפת טילי סאם 7 הסוריים בתשנ"ב, לאחר שבאו ליידע אותו ראשי הצבא אודות המהלך החדשני והמסוכן שנועד להציל חיי אדם.

הנושא של הצבעה לגמרי לא קשור לפה. והיות והזכרתו, הויכוח נעוץ איך להלחם ולהתנהג עם שלטון הרשע פה. המטרה היא אותה מטרה. אנחנו מובדלים מהם. השאלה איך? אם נלחמים אתם בכלים שלהם כהוראת החזו"א, או 'איני מכיר' והתבדלות מוחלטת. להזכיר זאת בימים אלו שכל צרוע וזב מתראיין אודות 'דעתו הליברלית' של הרב שך...........

מה שר' שריא כתב במכתב ההוא שציינתי - זו דעתו מהי ההנהגה הראויה בשורה תחתונה. כל השאר כבר לא מעניין, זה ליקוט הנמושות!

בכל הדורות חרדו הרבנים לא לעלות מחמת שיגרר מכשול.
כל הנושאים הללו כבר דובר עליהם באריכות במקומות אחרים בפורום.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2147
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 326 פעמים
קיבל תודה: 606 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי שאר לעמו » 12 ספטמבר 2019, 15:40

איש ווילנא כתב:
12 ספטמבר 2019, 15:27
הרב שאר לעמו ישנו מכתב של
רבי יחזקאל לווינשטיין
באור יחזקאל מכתב תלז

הוא מדבר על גודל הניסים במלחמת ששת הימים [משהו מחו"ל כותב לו על השמחה אצליהם בניסים. ורבי יחזקאל כותב לו שאם היה בארץ ישראל היה מרגיש את גודל הנס פי כמה]
והוא מסביר זאת על דרך המדרש
שהגאולה תבוא קמעה קמעה


אז בקשה היו דעות נוספות
[אם זה היה הרוח בפונוביז' כנראה שלא
אגב תמיד להרב שך היה בפונוביז' השפעה יותר חזקה מרבי חצקל]
כמדומה שכתבתי דברים פשוטים אודות המבט הכולל.
ולדוש בזה - זה ביזוי כבוד התורה, ברור שלא אהיה שותף לזה.


פותח הנושא
אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 263
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 116 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי אח שלך » 12 ספטמבר 2019, 15:41

הרב שאר לעמו
הסטייפלר כן מקשר את המדינה וההצבעה והשלש שבועות זה בזה.
עיין שם.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 958
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 222 פעמים
קיבל תודה: 213 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי איש ווילנא » 12 ספטמבר 2019, 15:46

שאר לעמו כתב:
12 ספטמבר 2019, 15:34
וגם הסטייפלער התפלל להצלחת מבצע תקיפת טילי סאם 7 הסוריים בתשנ"ב, לאחר שבאו ליידע אותו ראשי הצבא אודות המהלך החדשני והמסוכן שנועד להציל חיי אדם.

הסטייפלער נפטר לפני שנת תשנ"ב
כנראה שטעית משהו בתאריכים


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2147
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 326 פעמים
קיבל תודה: 606 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי שאר לעמו » 12 ספטמבר 2019, 15:47

טל"ח - תשמ"ב, מלחמת לבנון הראשונה. זה מובן מתוך הסיפור על המלחמה עם סוריה.
אגב זה הצליח באופן שכל העולם זקף עיניים. השמידו את כל סוללות הנ.מ. ואח"כ בקרב של מאות מטוסים נפלו 96 מטוסים סוריים (4 ברחו), ואף יהודי לא נפגע חזרו בשלום לביתם.
עוד ברכה ידועה של הסטייפלער אז, שמעתי מהרב א.ג. (אח של ח"כ מ.ג.), שאחר הפצרות הפטיר ברכה חמה שיחזור בשלום. והיה א' משני היחידים בקבוצתם ששרדו בקרב סולטן יעקוב.


איש ווילנא
משתמש ותיק
הודעות: 958
הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
נתן תודה: 222 פעמים
קיבל תודה: 213 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי איש ווילנא » 12 ספטמבר 2019, 15:54

שאר לעמו כתב:
12 ספטמבר 2019, 15:04
יש מי שזכה לעמוד בראש הפירמידה כי בני דורו המופלגים העריכו שהוא חד בדרא, וממילא כל מה שהשיגו בדעתם הוא השיג יותר. ומשו"ה קבלו על עצמם דעתו. כל אומן מבין שפסגת האומנות מבטאת בדקויות; דקויות של אבחנה, דקויות של יראה, דקויות של נקיות, דקויות של שלמות בכל המ"ח קנינים -

סליחה על הדקדקנות
אבל המילה "דקות" שחוזרת על עצמה אולי טובה לעיתונות
זה לא מסביר כלום
וזה לא הסגנון של גדולי תורה
רק של דרשנים שבאים להלהיב את השומעים [ואולי גם מתאים לעיתונים תורניים]
ובכלל לא היה מקובל אצלייהם לדבר במושגים נעלמים
שמבלבלים את השומעים

בא נאמר ששלימות במ"ח קנינים זה ההגדרה
וכל אחד מבין מה הכוונה שלימות במ"ח קנינים
שבהחלט לא כל תלמיד חכם הגיע לזה
כל אחד מבין מה הכוונה
וכמו שהגרמי"ל אמר שבד"כ אלו שהיו פרושים מעולם הזה הציבור הם אלו שהציבור קיבל את הנהגתם


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2147
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 326 פעמים
קיבל תודה: 606 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי שאר לעמו » 12 ספטמבר 2019, 16:05

מסכים עם דבריך האחרונים, לא הבנתי דבריך הראשונים, חשבתי שאלו מילים פשוטות.
בוא ואספר: בסוף חורף תשמ"ט התכנסה מועצת גדולי התורה אצל הרב שך בביתו, היו הרבה רבנים משתתפים והיו דיונים.. היו כמה שדברו הרבה.. (שמעתי מעד ראיה מהבודדים, שנכח אז).
הוא סיפר לי בשעתו כי הגראי"ל שטיינמן זצ"ל לא דבר מילה (אחרים היו שדברו, נקב אפילו בשמותם).
ואמר לי ששאלו מקרוב למה הוא לא דיבר, השיבו בפשטות אופיינית, היה לי בכל ענין דעה, אלא שראיתי שבכל דבר הרב שך אמר עוד מהלך קדימה, מה יש לי סתם לדבר.
זו כוונתי דקויות.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 930
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 77 פעמים
קיבל תודה: 202 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי יוספזון » 12 ספטמבר 2019, 17:13

אח שלך כתב:
11 ספטמבר 2019, 15:06
שאר לעמו כתב:
11 ספטמבר 2019, 10:59
אולי משום הלעיטהו לרשע וימות. מי מונע מהם לכבד את הוראות הרבנות?

יש הרבה שוטרים יהודים, והקצינים כולם בודאי.
אסור לנו לכבוש את ההר. מי ביקש זאת מידכם רמוס חצרי.
פקו"נ? הרי בריש הדברים הבהרת שככל שרבים באים הם מתגברים כוחות. אז לפ"ז זה לתלוי במבקרים ולא בגלל הערבים.
הלעיטהו לרשע?
הם באים לצורך מצוה לשמור עלינו מסכנה.
אלא שאנחנו לא יכולים לסמוך עליהם שישמרו הדינים וגם שאנו מכניסים אותם לאונס לעלות לשמור.

האיסור לכבוש?
זה בדיוק כמו כל ארץ ישראל. שלדעת החזו"א והאבני נזר וסייעתם יש חיוב לכבוש הכל ויש איסור "לא תחנם" להחזיר, וכן הורה הגריש"א למעשה.
ולדעת ויואל משה יש חיוב להחזיר הכל לישמעאלים ויש איסור לכבוש אף שעל מא"י בזה"ז עד שיאמר לך נביא.

רמוס חצרי - אה"נ, ועל זה אני תמה איך אנו גורמים בשגגה לרמיסת חצרי בהר הבית ע"י ריבוי מבקרים בכותל.

השאלה היא אם מותר להכניס עצמו לפיקו"נ ואז יהיה מותר לעלות בעל כרחו כדי להנצל.
(ובשאלתנו שההגעה לכותל גורמת להכניס אחרים - מסתמא זה ג"כ היינו הך, ובזכרוני שאסור להכניס עצמו לפיקוח נפש).
עמערצות בצורה מטורפת...
הוא מעולם לא דיבר על כך שיש חובה להחזיר שטחים, ההפך, הוא יצא בחריפות נגד נטורי קרתא שפרסמו כרוז לאחר ששת הימים 'יסוגו מהגבולות'. 
אצל המתבדלים מעולם לא הביעו דעה בזה. לא לטב ולא למוטב. כי מי שבישל לעצמו את החמין, שיאכל זאת בעצמו, ושיסתדר לבדו עם מה שגרם לעצמו. 
אני מקוה, שגם לגבי 'ההיתר מכירה' לדעתך אסור למכור את אר"י לגוי... .
ובקצרה, הלואי וזכית ויהיה כל בניך שוטרים שיזכו למצוה גדולה זו 'לשמור' עלינו. אני מקוה שכך גם התפללת ב'תפילת השל"ה' 

במילים אחרות, אותה גברת בשינוי אדרת. אותם אנשים שבאים לחזור שוב ושוב על הזבל שכבר מזמן נמאס, והרחיק רבים וטובים מהפורום, וכל פעם תחת שמות חדשים. 
ולהזכירכם, שעם ישראל זכו לצאת ממצרים משום שלא שינוי את שמם... 
וכל המשנה, ידו על התחתונה.
 


פותח הנושא
אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 263
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 116 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי אח שלך » 12 ספטמבר 2019, 21:37

הרב @יוספזון הנכבד מאוד.
אני דוחה בתוקף ובגועל נפש את הקללה שלך שהבנים שלי יהיו שוטרים ח"ו.
כי כרגע זו מצוה הבאה בעבירות, ובשפע רב של עבירות, ופשוט.

אבל עקרונית ורק תיאורטית - אני מקוה מאוד שאתה לא חולק מכל וכל על כל עשרות הפסוקים המפורשים בתורה שעם ישראל אמור וגם מצווה בפירוש להגן על עצמו בכוחות עצמו כל ימיו על אדמתו - עד שיגורו זאב עם כבש ולא ילמדון עוד מלחמה.
כמו למשל: "זבולון עם חרף נפשו למות" "בנימין זאב יטרף" "דן גור אריה יזנק". "גד גדוד יגודנו והוא יגוד עקב"
וכן כולם.
ולהיפך כשנכשלים בקרב מקונן דוד המלך - "הצבי ישראל על במותיך חלל איך נפלו גיבורים ויאבדו כלי מלחמה".
כי בארץ ישראל אנחנו מצווים לעשות בחריצות ובגבורה ובמקביל לצפות לברכה "וברכך ה' אלקיך בכל אשר תעשה".
(כמבואר בחת"ס ועוד שזה דין חלוק בא"י מבחו"ל לגבי כל זה)
וכן "כי תצא למלחמה על אוייביך ונתנו ה' אלוקיך בידך ושבית שביו" ועוד ועוד.

ולא צריך להפוך את ההלכה לכזו שמרכיביה הם רק גווני שחור ולבן בלבד.

אף שזה לא נושא האשכול - אשמח באמת לדעת מה הפשט בדבריך המפתיעים שרבי יואליש התנגד להחזרת שטחים (??? מסתמא טעיתי בהנת דבריך) ואיך זה מסתדר עם כל הפלפול שלו.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 930
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 77 פעמים
קיבל תודה: 202 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי יוספזון » 12 ספטמבר 2019, 21:49

אח שלך כתב:
12 ספטמבר 2019, 21:37
הרב @יוספזון הנכבד מאוד.
אני דוחה בתוקף ובגועל נפש את הקללה שלך שהבנים שלי יהיו שוטרים ח"ו.
כי כרגע זו מצוה הבאה בעבירות, ובשפע רב של עבירות, ופשוט.

אבל עקרונית ורק תיאורטית - אני מקוה מאוד שאתה לא חולק מכל וכל על כל עשרות הפסוקים המפורשים בתורה שעם ישראל אמור וגם מצווה בפירוש להגן על עצמו בכוחות עצמו כל ימיו על אדמתו - עד שיגורו זאב עם כבש ולא ילמדון עוד מלחמה.
כמו למשל: "זבולון עם חרף נפשו למות" "בנימין זאב יטרף" "דן גור אריה יזנק". "גד גדוד יגודנו והוא יגוד עקב"
וכן כולם.
ולהיפך כשנכשלים בקרב מקונן דוד המלך - "הצבי ישראל על במותיך חלל איך נפלו גיבורים ויאבדו כלי מלחמה".

ולא צריך להפוך את ההלכה לכזו שמרכיביה הם רק גווני שחור ולבן בלבד.

אף שזה לא נושא האשכול - אשמח באמת לדעת מה הפשט בדבריך המפתיעים שרבי יואליש התנגד להחזרת שטחים (??? מסתמא טעיתי בהנת דבריך) ואיך זה מסתדר עם כל הפלפול שלו.
ח"ו, אף אחד לא קילל. ס"ה ראיתי שאתה מתלהב מ'מצוות' של השוטרים, חשבתי לנכון לברך אותך בכאלו מצוות. אם זה מפריע לך, אל תיקח את זה אישי, לא התכוונתי לפגוע בך. ואני מבקש את סליחתך.
הרה"ק מסאטמאר זי"ע לא התערב בנושא ולא הביע דעה בזה. זה הכל. מעולם לא דיבר או כתב על החזרת שטחים, הוא דיבר על כך שמעיקרא יש כאן איסור חמור מאוד. מה לעשות היום? הוא לא דן בזה. 
וכמו שהעדה החרדית לא הביעה דעה בזה. 
כל הפסוקים שהבאת הם טובים ויפים, וכלל לא נוגעים לעניננו. וכמו שאני לא יסקול בן אדם שמחלל שבת ואני אציין את הפסוק 'מחלליה מות יומת'. כך הפסוקים האלו כרגע לא רלוונטיים לענינינו.

 


פותח הנושא
אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 263
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 116 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי אח שלך » 12 ספטמבר 2019, 21:58

יוספזון כתב:
12 ספטמבר 2019, 21:49
אח שלך כתב:
12 ספטמבר 2019, 21:37
הרב @יוספזון הנכבד מאוד.
אני דוחה בתוקף ובגועל נפש את הקללה שלך שהבנים שלי יהיו שוטרים ח"ו.
כי כרגע זו מצוה הבאה בעבירות, ובשפע רב של עבירות, ופשוט.

אבל עקרונית ורק תיאורטית - אני מקוה מאוד שאתה לא חולק מכל וכל על כל עשרות הפסוקים המפורשים בתורה שעם ישראל אמור וגם מצווה בפירוש להגן על עצמו בכוחות עצמו כל ימיו על אדמתו - עד שיגורו זאב עם כבש ולא ילמדון עוד מלחמה.
כמו למשל: "זבולון עם חרף נפשו למות" "בנימין זאב יטרף" "דן גור אריה יזנק". "גד גדוד יגודנו והוא יגוד עקב"
וכן כולם.
ולהיפך כשנכשלים בקרב מקונן דוד המלך - "הצבי ישראל על במותיך חלל איך נפלו גיבורים ויאבדו כלי מלחמה".

ולא צריך להפוך את ההלכה לכזו שמרכיביה הם רק גווני שחור ולבן בלבד.

אף שזה לא נושא האשכול - אשמח באמת לדעת מה הפשט בדבריך המפתיעים שרבי יואליש התנגד להחזרת שטחים (??? מסתמא טעיתי בהנת דבריך) ואיך זה מסתדר עם כל הפלפול שלו.
ח"ו, אף אחד לא קילל. ס"ה ראיתי שאתה מתלהב מ'מצוות' של השוטרים, חשבתי לנכון לברך אותך בכאלו מצוות. אם זה מפריע לך, אל תיקח את זה אישי, לא התכוונתי לפגוע בך. ואני מבקש את סליחתך.
הרה"ק מסאטמאר זי"ע לא התערב בנושא ולא הביע דעה בזה. זה הכל. מעולם לא דיבר או כתב על החזרת שטחים, הוא דיבר על כך שמעיקרא יש כאן איסור חמור מאוד. מה לעשות היום? הוא לא דן בזה. 
וכמו שהעדה החרדית לא הביעה דעה בזה. 
כל הפסוקים שהבאת הם טובים ויפים, וכלל לא נוגעים לעניננו. וכמו שאני לא יסקול בן אדם שמחלל שבת ואני אציין את הפסוק 'מחלליה מות יומת'. כך הפסוקים האלו כרגע לא רלוונטיים לענינינו.

 
אני ממש לא מבין את ההקשר.
אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת!
ובכלל זה גם ש"מחלליה מות יומת" זה דין גמור שנוהג עקרונית בזה"ז.
אלא שיש כרגע מגבלות שא"א לקיימו - הלכתית וגם טכנית.

אבל האם לגבי השמירה על יהודים וכל יתר הפסוקים שהזכרנו - יש לך צד שזה לא נושא ורבי יואליש לא דן בו כי הוא בכלל לא רלוונטי??? רח"ל!
האם יש פסוק אחד בתורה הקדושה שאינו נוהג עקרונית גם בזמן הזה ח"ו?
(אלמלא שיש דין אחר הגובר עליו ומבטלו)


בטח שוב טעיתי בהבנתך.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 930
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 77 פעמים
קיבל תודה: 202 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי יוספזון » 12 ספטמבר 2019, 22:04

אח שלך כתב:
12 ספטמבר 2019, 21:58
יוספזון כתב:
12 ספטמבר 2019, 21:49
אח שלך כתב:
12 ספטמבר 2019, 21:37
הרב @יוספזון הנכבד מאוד.
אני דוחה בתוקף ובגועל נפש את הקללה שלך שהבנים שלי יהיו שוטרים ח"ו.
כי כרגע זו מצוה הבאה בעבירות, ובשפע רב של עבירות, ופשוט.

אבל עקרונית ורק תיאורטית - אני מקוה מאוד שאתה לא חולק מכל וכל על כל עשרות הפסוקים המפורשים בתורה שעם ישראל אמור וגם מצווה בפירוש להגן על עצמו בכוחות עצמו כל ימיו על אדמתו - עד שיגורו זאב עם כבש ולא ילמדון עוד מלחמה.
כמו למשל: "זבולון עם חרף נפשו למות" "בנימין זאב יטרף" "דן גור אריה יזנק". "גד גדוד יגודנו והוא יגוד עקב"
וכן כולם.
ולהיפך כשנכשלים בקרב מקונן דוד המלך - "הצבי ישראל על במותיך חלל איך נפלו גיבורים ויאבדו כלי מלחמה".

ולא צריך להפוך את ההלכה לכזו שמרכיביה הם רק גווני שחור ולבן בלבד.

אף שזה לא נושא האשכול - אשמח באמת לדעת מה הפשט בדבריך המפתיעים שרבי יואליש התנגד להחזרת שטחים (??? מסתמא טעיתי בהנת דבריך) ואיך זה מסתדר עם כל הפלפול שלו.
ח"ו, אף אחד לא קילל. ס"ה ראיתי שאתה מתלהב מ'מצוות' של השוטרים, חשבתי לנכון לברך אותך בכאלו מצוות. אם זה מפריע לך, אל תיקח את זה אישי, לא התכוונתי לפגוע בך. ואני מבקש את סליחתך.
הרה"ק מסאטמאר זי"ע לא התערב בנושא ולא הביע דעה בזה. זה הכל. מעולם לא דיבר או כתב על החזרת שטחים, הוא דיבר על כך שמעיקרא יש כאן איסור חמור מאוד. מה לעשות היום? הוא לא דן בזה. 
וכמו שהעדה החרדית לא הביעה דעה בזה. 
כל הפסוקים שהבאת הם טובים ויפים, וכלל לא נוגעים לעניננו. וכמו שאני לא יסקול בן אדם שמחלל שבת ואני אציין את הפסוק 'מחלליה מות יומת'. כך הפסוקים האלו כרגע לא רלוונטיים לענינינו.


אני ממש לא מבין את ההקשר.
אני מאמין באמונה שלמה שזאת התורה לא תהא מוחלפת!
ובכלל זה גם ש"מחלליה מות יומת" זה דין גמור שנוהג עקרונית בזה"ז.
אלא שיש כרגע מגבלות שא"א לקיימו - הלכתית וגם טכנית.

אבל האם לגבי השמירה על יהודים וכל יתר הפסוקים שהזכרנו - יש לך צד שזה לא נושא ורבי יואליש לא דן בו כי הוא בכלל לא רלוונטי??? רח"ל!
האם יש פסוק אחד בתורה הקדושה שאינו נוהג עקרונית גם בזמן הזה ח"ו?
(אלמלא שיש דין אחר הגובר עליו ומבטלו)


בטח שוב טעיתי בהבנתך.
השמירה על יהודים נוהגת גם נוהגת, השאלה האיך.
אני לא כל כך התייחסתי לנושא השמירה. שיש לדון עליה בפני עצמה. התייחסתי יותר לשאר דברי ההבל (במחילה מכבודך) שנכתבו על ידך, והרב קולמוסין כבר נשתברו עליה כאן בפורום. וכל פעם אתם מגיעים עם שמות חדשים ומנסים לעורר את הוויכוח הנדוש הזה. בדרך כזה או אחרת. 
והכן, הטבת להגדיר זאת בטוב טעם ודעת, ממש שפתיים ישק! וכלשונך: "'אלא שיש כרגע מגבלות שא"א לקיימו - הלכתית וגם טכנית"... וראויים הדברים למי שאמרם/כתבם.
 


פותח הנושא
אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 263
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 116 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי אח שלך » 12 ספטמבר 2019, 22:07

תודה.
אבל אני מצפה עדיין להסבר למה ועל מה הוא התנגד לתביעת הקנאים שצריך לסיים את הכיבוש ולהחזיר את הגזלה.
הרי לשיטתו זה כיבוש טרף כל כך שרק בגללו היתה שואה וכו' וכו'.
אז אסור ליהודים ללכת לכותל ואסור להחזיר את הר הבית לערבים?

[זה באמת נושא חדש ומפתיע שמעולם לא שמעתי עליו]


חכם באשי
משתמש ותיק
הודעות: 420
הצטרף: 20 דצמבר 2017, 17:59
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 115 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי חכם באשי » 12 ספטמבר 2019, 23:32

שמא יעלה כאן מישהו את ההסכם המדובר?

לפי השמועה, [שעד שלא אראה כתוב כמובן לא אאמין לה], הרי שהוסכם שמפלגת יהדות התורה והשבת, תתחייב לתקצב אולפנות של הציבור הדל"י המעודדות שירות לאומי, וכן מכינות של בני הציבור הדל"י המעודדות גיוס לצבא, ועוד כיוצא בזה, [לגבי הענין של השטחים ופקו"נ, זה באמת נראה לי תלוי לפי הזמן והשעה, אבל אם התחייבו על זה מראש, קצת מוזר].

תודה למסייע!


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 802
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 235 פעמים
קיבל תודה: 250 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי הכהן » 13 ספטמבר 2019, 01:10

חכם באשי כתב:
12 ספטמבר 2019, 23:32
מפלגת יהדות התורה והשבת, תתחייב לתקצב אולפנות של הציבור הדל"י המעודדות שירות לאומי, וכן מכינות של בני הציבור הדל"י המעודדות גיוס לצבא, ועוד כיוצא בזה,
כבר הרבה שנים שאין כספים ייחודיים....


חכם באשי
משתמש ותיק
הודעות: 420
הצטרף: 20 דצמבר 2017, 17:59
נתן תודה: 31 פעמים
קיבל תודה: 115 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי חכם באשי » 13 ספטמבר 2019, 01:12

הכהן כתב:
13 ספטמבר 2019, 01:10
חכם באשי כתב:
12 ספטמבר 2019, 23:32
מפלגת יהדות התורה והשבת, תתחייב לתקצב אולפנות של הציבור הדל"י המעודדות שירות לאומי, וכן מכינות של בני הציבור הדל"י המעודדות גיוס לצבא, ועוד כיוצא בזה,
כבר הרבה שנים שאין כספים ייחודיים....

אז לצורך מה היו צריכים לחתום על זה?!

ואכתי כ"ז א"א עד שיבוא המקור לידינו.

ואם כבר אשאל עוד,

האם היה על כך התייחסות ביתד, (כלומר מכתב וכיו"ב של מועצת גדולי התורה או אי מי מטעמה)?


פותח הנושא
אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 263
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 116 פעמים
קיבל תודה: 44 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי אח שלך » 13 ספטמבר 2019, 01:28

אחי אהובי.
בוא נניח את מה שיש כאלו שמאוד רוצים להניח - שהם עשו הסכמים נוראיים ואיומים ומחרידים ומזעזעים...
כמו שהם עושים כבר שבעים שנה עם כל שונאי ישראל במליאה וכל ועדות הכנסת ושאר מוקדי הכח שצריך להיאבק ולסגור דילים ולקמבן.
וכמו שהרב שך עשה הסכם עם מצרים במקום להגיד:
בלי שום פשרות שהרי "לנכרי תשיך, והוא יהיה לזנב, תרום ידך על צריך" ...

והכל אלטע זאכן משומש ומיובש.
וזה בדיוק כמו הגמ' של רדיית הפת שאומרת שניחא ליה לחבר למיעבד איסורא זוטא - לרדות הפת - רק בשביל להציל עם הארץ מאיסורא רבה - מלאכת אופה.
אלא שצריך תמיד הכרעה הלכתית בזה.


ואם נניח שאינך מכיר את הגמ' הזו ואת הרמ"א שפוסק אותה.
או שכלפי זה אתה בגדר "איני מכיר"...
אז מה אתה רוצה? מה החלופה שלך?
שלפיד ינצח? שליברמן? שגנץ? שאיימן עודא? שעופר שלח?



לגופו של ענין מרן הגרי"ג אידלשטיין עבר בדקדוק על כל שורה בהסכם.
אבל זה לא רלוונטי כי גם כשעשו בעבר משהו שלא לרוחם של גדולי ישראל - הם הכריעו לא לשפוך את המים עם התינוק.

ובטח שתפקידנו לא להתנהג כמו תינוק...
כי ילדים גדולים יודעים שהאחריות מחייבת!
ובדיוק כמו שלא נתפרץ ונתגרש ונפקיר את הילדים בגלל שהגברת שתחיה הרגיזה אותנו פה ושם...


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2147
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 326 פעמים
קיבל תודה: 606 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: למה מותר לרבים ללכת לכותל? הרי מכשילים בזה יהודים באיסורים חמורים!

שליחה על ידי שאר לעמו » 13 ספטמבר 2019, 01:43

רגע, ההסכם הוא על אנשים רבים שעולים לתפילה לכותל המערבי ?...

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: משה נפתלי | 1 אורח