אחד התלמידים אמר:לסכם דבריו הארוכים:
כל אלו שמתאמצים להנזר החשמל המיוצר ע"י חילול שבת, מוותרים על ממונם, ולפעמים גם על נוחותיהם, והכל ע"פ פסק של גדולי הרבנים [לא רק החז"א], הם נשלטים ע"י בעלי הגנרטרים.
משא"כ חברת חשמל, שהם ממש עושים לשם שמים ורוצים לשמור שבת בתכלית ההידור. וממילא אפשר לקנות חשמל המיוצר ע"י חילול שבת אם קונים אותו דרך חברת חשמל, שהם כ"כ צדיקים שהם יכולים להכשיר חילול שבת אם מעבירים אותו דרכם.
אולי נעשה עסקא. נניח לבעלי הגנרטרים למכור הגנרטרים, ולוותר על כל ההוצאות וטרחות הכרוך הפעלתם. ניתן להם למכור חשמל שהם קונים מחברת חשמל, במחיר זול בהרבה ממה שהם לוקחים היום. והיות שכולם יודעים שהם רוצים שמירת שבת, והראיה שכמה שנים הם הפעילו גנרטר עצמאי, ממילא אין בעיה אם היום הם קנו החשמל מחברת חשמל.
תפסיק עם זה. אף אחד לא נשלט.
הדבר היחיד שעשיתי שהדגמתי שיכול להיות אינטרסים לכל הצדדים, והם יכולים להיות מונעים מכך, על כן לדעתי לפחות יש להפסיק לטעון "אם פלוני ואלמוני חושבים כך, ודאי שהם צודקים", או "אם פלוני אומר כך, בטח שהוא לא יודע מה שהוא אומר, ומקשקש", אלא להכנס לדברים לגופם.
בפרט שאין כאן דברים הנעשים בהודו (כבעניין שער הפאות, למשל), אלא דברים העשויים לאגלויי (לפחות ברובם) ונעשים כאן בארצנו הקדושה. (ויש בזה גם "חוק חופש המידע", כפי שמציין הרי"ממ בתחילת דבריו).
ומכיוון שנעים לי לחזור על שבח עושי מצווה, הריני חוזר על דברי, בשבח מזכי הרבים מפעילי הגנרטורים ומוכרי המצברים, ולקוחותיהם.
דוקא בגלל שזו מצווה לא הכי פופולרית, ולא הכי נוחה להדר בה, יש לי הקטן, הערכה מיוחדת למעשיהם.
ועיקר דברי הארוכים, היה נסיון להכנס לבירור הפרטים. ותודה שהעלו כאן דברי הרימ"מ, שיש בו מידע וחומר.