ב"ב ג ע"א ההנדסה ומה הסיבה שהפורום לא מעניין את אף אחד

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון

פותח הנושא
כלפי ליא
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1345
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 120 פעמים
קיבל תודה: 397 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

ב"ב ג ע"א ההנדסה ומה הסיבה שהפורום לא מעניין את אף אחד

שליחה על ידי כלפי ליא » 24 ינואר 2017, 18:03

הנה כבר יומיים שאני מנסה להעלות נושאים מעניינים תורניים, ומלבד נושא אחד, הכל סובל מאפס תגובה וגם מקרוב לאפס צפיות.

ובכל זאת אנסה את שלי.

ב"ב ג' ע"א

למימרא דבגזית דכל ד' אמות גובה אי הוי פותיא חמשא קאי אי לא לא קאי והא אמה טרקסין דהואי גבוה תלתין אמהתא ולא הוה פותיא אלא שית פושכי וקם כיון דאיכא טפח יתירא קאי ובמקדש שני מ"ט לא עבוד אמה טרקסין כי קאי בתלתין קאי טפי לא קאי

פירוש [ל5 עמי הארץ שאולי בכל זאת ייכנסו לכאן ולא מבינים ארמית]: כותל גזית של עובי 5 טפחים מחזיק גובה קיר של 4 אמות. בביהמ"ק [של שלמה המלך] היה קיר עם אבני גזית בעובי 6 טפחים, שהיתמר לגובה 30 אמות. הסיבה מסבירה הגמרא, כי כשהוסיפו טפח רוחב לעובי הקיר, אפשר להגביה אפילו פי 7.5 [ובלבד שיש גג למעלה כמבואר בהמשך הגמרא].

האם אכן בחוקי ההנדסה המוכרים, מישהו מכיר כזו הנחה?


אחד התלמידים
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1440
הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
נתן תודה: 104 פעמים
קיבל תודה: 430 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ב"ב ג ע"א ההנדסה ומה הסיבה שהפורום לא מעניין את אף אחד

שליחה על ידי אחד התלמידים » 24 ינואר 2017, 19:48

כלל הגמ' לפי צורת הבנייה בזמנים. בבנייה מודרני הכללים מסתמא שונה.


יהודי
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 3131
הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
נתן תודה: 464 פעמים
קיבל תודה: 640 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ב"ב ג ע"א ההנדסה ומה הסיבה שהפורום לא מעניין את אף אחד

שליחה על ידי יהודי » 24 ינואר 2017, 20:40

זאת באמת בעיה, גם אני לפעמים מנסה להעלות נושאים מעניינים ומושקעים ואין קול ואין קשב, זה באמת לא ברור, אבל כנראה רוב אלו הנמצאים ברשת לא מחפשים דברי תורה דווקא. [אמנם יש פורום אחר הנקרא תורני, נכנסתי לשם מס' פעמים עקב שפתחו שם אשכול בענין פטירת מורנו הגר"מ זצ"ל לפני מס' שבועות, ואינני מתכוון לחזור לשם יותר מכמה סיבות].


יעבץ
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1051
הצטרף: 09 ינואר 2016, 20:50
נתן תודה: 407 פעמים
קיבל תודה: 402 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ב"ב ג ע"א ההנדסה ומה הסיבה שהפורום לא מעניין את אף אחד

שליחה על ידי יעבץ » 24 ינואר 2017, 22:10

אחת המידות בחכם שאומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון. אמנם כאן בשאלתך נבוכתי בזה, שבכותרת הקדמת השאלה מהגמ' ובפנים שאלת קודם על ההתעניינות כאן. ויש לעיין מצד תפוס לשון ראשון או אחרון. וכדי להסתלק מהספק לא אגיב כלל על השאלה מב"ב ובזה אני יוצא יד"ח.

שאלה גדולה שאלת על הפורום. ראשית בדבר הנושאים שהעלת היא הנותנת, לכל נושא ונושא היה לי מה להוסיף ולגרוע אלא שהזמן מוגבל ומשום שכל הנושאים עלו בו זמנית בחרתי למה להתייחס. זו נקודה לאנשי האשכולות שבכאן.
לגבי מיעוט המשתתפים - מה שיכול לעזור הוא לא העלאת הרבה נושאים אלא הוספת כמה שיותר חברים. אילו על כל אשכול שנוסף היה מתווסף חבר פעיל - ממזמן היה כאן שוקק חיים. לכן אם אתה מכיר מי שמתאים לכאן אולי תנסה למושכהו לביהמ"ד וזכות הרבים בידך!
ואחרי שהקדמתי את התרופה למצב אסביר את הסיבות לכך: שים לב שהאשכולות שכן זכו לריבוי תגובות וצפיות הם נושאים מעניינים מטבעם מה שקרוי 'צ'יקאוו' בלע"ז. או נושאים המדוברים בהיכלי תורה או העומדים בלב פולמוס כלשהו (האשכול הגדול עד כה הוא בעניין הזריקות בעופות של העדה). והטעם פשוט שכל אחד עסוק בלימודיו שלו. אם אני לומד כעת זבחים, או הלכות יין נסך או משניות כלים, למה מי שלומד גמ' עירובין או הלכות ריבית יתפנה לפתוח ולראות ולהבין ולהגיב? במקרה אתה מעלה כאן כסדר הדף היומי ובאמת פלא אבל כנראה אין כאן הרבה מלומדי הדף. לכן תמיד אשכולות פעילים יהיו כאלה המושכים ציבור רב יותר.
חבל כי יש כאן ביצה ותרנגולת. אנשים איכותיים כמוך נכנסים, מנסים כמה ימים אין תגובות יוצאים - ואחרי כמה ימים מגיע מישהו אחר. אם כולם היו נכנסים יחד היה פה אש. קשה מאד ליצור דבר כזה.
אני מתאר לעצמי שזה קשור גם למה שקורה בפורומים אחרים. ברגע שיש פורום מפורסם כמו אוצר החכמה מן הסתם קשה לחדשים ל'תפוס', אבל אני לא מכיר מקומות אחרים לכן קשה לי להביע עמדה.


פותח הנושא
כלפי ליא
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1345
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 120 פעמים
קיבל תודה: 397 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ב"ב ג ע"א ההנדסה ומה הסיבה שהפורום לא מעניין את אף אחד

שליחה על ידי כלפי ליא » 24 ינואר 2017, 23:57

דווקא משום כך, משום החסרונות שיש בפורום האחר שאין מן הצורך לפרט [ודעת לנבון נקל שלא לחינם בחסימות נתיב ונטפרי הוא חסום], הייתי מצפה שיהיו יותר אנשים שיחפשו אלטרנטיבה.
ומש"כ שצריך להעלות נושאים צ'יקאוו, הן אמת הוא, אלא שגם הנושאים התלמודיים שהעליתי בכאן, בדר"כ היו נושאים שיש בהם צ'יקאוו, לא כמו זריקות בעופות, אבל עדיין.
ואדרבה, קריינא דאיגרתא איהו ליהווי פרוונקא, הן בהעלאת נושאי צ'יקאוו, והן בהבאת ת"ח ובעלי ידיעות שרק יגיבו. לא צריך יותר מתגובה קלה, כדי לפתח דיון. לא צריך לעשוק זמן מדאי בשביל זה.


יעבץ
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1051
הצטרף: 09 ינואר 2016, 20:50
נתן תודה: 407 פעמים
קיבל תודה: 402 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ב"ב ג ע"א ההנדסה ומה הסיבה שהפורום לא מעניין את אף אחד

שליחה על ידי יעבץ » 25 ינואר 2017, 00:18

אכן כך. אני אישית נמצא כאן שנה חסר יומים, מה שהיה בידי להביא ולתרום כבר עשיתי כמדומני. אמנם אני כמעט לא פותח אשכולות חדשים מחוסר פנאי. אבל אשר אמצא להגיב לא אמנע בעז"ה. וכעת המקום לכוחות חדשים להפיח רוח חדשה במקום.


פותח הנושא
כלפי ליא
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1345
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 120 פעמים
קיבל תודה: 397 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: ב"ב ג ע"א ההנדסה ומה הסיבה שהפורום לא מעניין את אף אחד

שליחה על ידי כלפי ליא » 25 ינואר 2017, 01:04

אחד התלמידים כתב:כלל הגמ' לפי צורת הבנייה בזמנים. בבנייה מודרני הכללים מסתמא שונה.
חוקי הנדסה הם חוקים קבועים מתחילת הבריאה, אלא שהידע איך לנצלם משתנה מדור לדור.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “בבא בתרא”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים