מעיון במפרשים עולה שני גישות מרכזיות
א. רצון הבורא שהבורא משביע ברצונו (ע"פ רש"י)
ב. ברצון האדם (ע"פ המצו"ד)
לפי הפירוש השני צריך להבין מה הכוונה האדם יכול להתפרנס ככל מה שהוא רוצה
והרי בפועל לא רואים שכל אחד יש לו כרצונו
וגם צ"ב מה הצורך בבריאה שכל אחד ישיג מה שהוא רוצה
ושאלה כללית ששאלני בחור מתחזק
יש יסוד שגם נלמד מהפסוק הנ"ל
מאן דיהיב חיי יהיב מזוני
וכן הטריפני לחם חוקי הפירוש שכל בריה מעצם בריאתה מגיע לה את המינימום לחיים
ובפשטות מה שרואים שאנשים מתים מרעב זה גזירה וחריגה מהטבע
השאלה היא שלפי החוקרים מיליונים!! של ב"א מתים מרעב (30000 ביום)
כך שזה לא איזו חריגה אלא תופעה
א. רצון הבורא שהבורא משביע ברצונו (ע"פ רש"י)
ב. ברצון האדם (ע"פ המצו"ד)
לפי הפירוש השני צריך להבין מה הכוונה האדם יכול להתפרנס ככל מה שהוא רוצה
והרי בפועל לא רואים שכל אחד יש לו כרצונו
וגם צ"ב מה הצורך בבריאה שכל אחד ישיג מה שהוא רוצה
ושאלה כללית ששאלני בחור מתחזק
יש יסוד שגם נלמד מהפסוק הנ"ל
מאן דיהיב חיי יהיב מזוני
וכן הטריפני לחם חוקי הפירוש שכל בריה מעצם בריאתה מגיע לה את המינימום לחיים
ובפשטות מה שרואים שאנשים מתים מרעב זה גזירה וחריגה מהטבע
השאלה היא שלפי החוקרים מיליונים!! של ב"א מתים מרעב (30000 ביום)
כך שזה לא איזו חריגה אלא תופעה