מצוות אכילה בעיוה"כ כבר מהלילה?

ברל

משתמש ותיק
האם מצוות אכילה של ערב יוה"כ היא כבר מהשקיעה או דווקא ביום התשיעי לכאורה לא ראיתי התייחסות על כך.
 
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
ברל אמר:
האם מצוות אכילה של ערב יוה"כ היא כבר מהשקיעה או דווקא ביום התשיעי לכאורה לא ראיתי התייחסות על כך.

יש בזה מחלוקת בסי' תרד בין השל"ה (המובא במג"א) להגר"א. (דעת המג"א עצמו לא ברורה מדבריו).
 

מיקי

משתמש רגיל
המשנ"ב מביא שאדם שנדר לא לאכול בשר רק בשבתות יכול לאכול בעיו"כ כי בלשון בני אדם נקרא יו"ט (יש כזה גמרא בע"ז לגבי זמנים שאדם מוכר בהמה צ"ל אמה מכרתי, שלעיו"כ במקום מסוים קוראים יו"ט, לא זוכר איפה הגמ') ואם לא נדר רק נהג שלא לאכול בשר חוץ משבתות ויו"ט יכול לאכול גם מהלילה, ושמעינן מהכא לכאורה בדעת המשנ"ב שיש מצוה כבר מהלילה.
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
מיקי אמר:
המשנ"ב מביא שאדם שנדר לא לאכול בשר רק בשבתות יכול לאכול בעיו"כ כי בלשון בני אדם נקרא יו"ט (יש כזה גמרא בע"ז לגבי זמנים שאדם מוכר בהמה צ"ל אמה מכרתי, שלעיו"כ במקום מסוים קוראים יו"ט, לא זוכר איפה הגמ') ואם לא נדר רק נהג שלא לאכול בשר חוץ משבתות ויו"ט יכול לאכול גם מהלילה, ושמעינן מהכא לכאורה בדעת המשנ"ב שיש מצוה כבר מהלילה.

אלו דברי השל"ה שציינתי קודם. המשנ"ב רק מעתיק דבריו.
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
מקובל לתלות את זה בטעמים המוזכרים בשערי תשובה
להראות שמחתו בעת כפרתו
או שיהיה לו כח לצום

האם מישהו שמע כזאת?
 
חלק עליון תַחתִית