המקור לעמוד בחזרת הש"ץ הוא ברמ"א קכד בשם ספר המנהגים
ובמשנ"ב כתב
יעמדו - טעמם כיון שמכוונים ושומעים מש"ץ ושומע כעונה וכאלו מתפללין בעצמם דמיא וכן היה מנהג הקדמונים ועכשיו בעו"ה כל אחד עושה כפי דעתו ומהם יושבים ומשיחים [פמ"ג]
שאלתי היא
א. מנהג הספרדים לשבת בחזרת הש"ץ
האם אשכנזי בבית הכנסת ספרדי חייב לעמוד
ב. למעשה רואים בהרבה בתי כנסת שהרבה יושבים (גם אנשים כשרים)
האם זה סיבה להתיר לשבת כי כבר כך המנהג
נראה לי ששורש העניין האם צריך לעמוד מדינא (כך משמע במשנ"ב) או ממנהגא
ובמשנ"ב כתב
יעמדו - טעמם כיון שמכוונים ושומעים מש"ץ ושומע כעונה וכאלו מתפללין בעצמם דמיא וכן היה מנהג הקדמונים ועכשיו בעו"ה כל אחד עושה כפי דעתו ומהם יושבים ומשיחים [פמ"ג]
שאלתי היא
א. מנהג הספרדים לשבת בחזרת הש"ץ
האם אשכנזי בבית הכנסת ספרדי חייב לעמוד
ב. למעשה רואים בהרבה בתי כנסת שהרבה יושבים (גם אנשים כשרים)
האם זה סיבה להתיר לשבת כי כבר כך המנהג
נראה לי ששורש העניין האם צריך לעמוד מדינא (כך משמע במשנ"ב) או ממנהגא