אני בטוח שמי שראה כותרת זאת נכנס לאשכול זה עם חיוך קליל, אך אין זה כה פשוט כדלהלן.
לפני מספר שנים ראיתי דף בערך בננה בספר מרפא הבשם של הרב משה כהן שאולי ז"ל, שמעלה רעיון זה, כמובן שראיתי זאת העלתי גם אני חיוך קל, שהרי מעלה זאת בתור הצעה ללא ראיות ובעוד שבחז"ל ישנה רשימה שהבננה לא זכה להכלל בתוכה -- אך זמן מה לאחמ"כ ראיתי מובא בשם ר' נתן אב הישיבה שהיה חי בערך בתקופת הרמב"ם בתימן, שזיהה את ה"בנות שוח" בתור "מוז" וכידוע (בעצם לא כ"כ) "מוז" זה בננה בערבית.
ובמסכת ע"ז בתוס' בדף יד. מובא שעץ הדעת היה בנות שוח !
וכשפתחתי את פירוש ר' נתן אב הישיבה ראיתי שגם הרב זק"ש המו"ל מעלה רעיון זה ומוסיף ג"כ ראיה את שמה כפי שנקראת בפי זקנות אירופה "חווס' פייג'" (תאנת חוה)
וכן השם בננה מקביל לתחילת המילה "בנות שוח" (ואולי מלשון "בינה" \ דעת)
(ופעם ראיתי בירושלמי שר' יוחנן כותב שגדלים בנות שוח ליד הכנרת ואכן עד היום כל האיזור עשיר במטעי בננות !)
ואם א"כ האם יש לדון האם הבננה ברכתה העץ והיא משבעת המינים? (וערלה....)
ר' נתן אב הישיבה - מסכת שביעית
לפני מספר שנים ראיתי דף בערך בננה בספר מרפא הבשם של הרב משה כהן שאולי ז"ל, שמעלה רעיון זה, כמובן שראיתי זאת העלתי גם אני חיוך קל, שהרי מעלה זאת בתור הצעה ללא ראיות ובעוד שבחז"ל ישנה רשימה שהבננה לא זכה להכלל בתוכה -- אך זמן מה לאחמ"כ ראיתי מובא בשם ר' נתן אב הישיבה שהיה חי בערך בתקופת הרמב"ם בתימן, שזיהה את ה"בנות שוח" בתור "מוז" וכידוע (בעצם לא כ"כ) "מוז" זה בננה בערבית.
ובמסכת ע"ז בתוס' בדף יד. מובא שעץ הדעת היה בנות שוח !
וכשפתחתי את פירוש ר' נתן אב הישיבה ראיתי שגם הרב זק"ש המו"ל מעלה רעיון זה ומוסיף ג"כ ראיה את שמה כפי שנקראת בפי זקנות אירופה "חווס' פייג'" (תאנת חוה)
וכן השם בננה מקביל לתחילת המילה "בנות שוח" (ואולי מלשון "בינה" \ דעת)
(ופעם ראיתי בירושלמי שר' יוחנן כותב שגדלים בנות שוח ליד הכנרת ואכן עד היום כל האיזור עשיר במטעי בננות !)
ואם א"כ האם יש לדון האם הבננה ברכתה העץ והיא משבעת המינים? (וערלה....)
ר' נתן אב הישיבה - מסכת שביעית