דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.


פותח הנושא
אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 254
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 107 פעמים
קיבל תודה: 43 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי אח שלך » 06 ספטמבר 2019, 01:43

בגמ' בפסחים דף ג ע"א "לעולם יספר אדם בלשון נקיה שהרי בזב קראו מרכב ובאשה קראו מושב".
והיינו שעצם הזכרת הישיבה של אשה באופן שמשתמע ממנו מצב של פיסוק רגלים - זה לא לשון נקיה. "ואומר ותבחר לשון ערומים".

ואם אני לא טועה - ראיתי פעם מקור שמביא שבפועל נשים ישבו על הגמל וכדומה באופן הכי בטיחותי בדיוק כמו שאנו מכירים מישיבת גברים כדי לא ליפול ולא עם שתי רגלים לצד אחד.
וא"כ הנקיות היא רק בבחירת לשון ערומים ולא במציאות עצמה.
וזה להיפך מכפי שהיה אפשר להבין מהגמ' בפשיטות.

למעשה:
אופנים - כבר נתפשט בהרבה קהילות שבנות בגיל מסויים נמנעות לגמרי מנסיעה בהם.
אבל כיון שבקורקינט והוברבורד כדומה אין שייך בו ענין זה - אשמח לדעת אם זה מקובל בציבור של המדקדקים בצניעות.
(הפרט הנקודתי הזה נוגע לי כעת למעשה לגבי הבת שלי בת 12 שרוצה ליסוע בזה ואין לי שמץ מושג אם זה נחשב שינוי מהמקובל בין היראים)


פותח הנושא
אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 254
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 107 פעמים
קיבל תודה: 43 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי אח שלך » 06 ספטמבר 2019, 01:59

הבהרה:
גם אני מבין שאי אפשר להשוות לגמרי את המשחקים של ימינו שזה רק צורך כלשהו - להיתר של רכיבה על הגמל שזה היה התחבורה היחידה שלהם במדבר ולא היה שייך לומר לאשה שלא תסע בכלל.

ואני שואל רק מצד "דת יהודית" שעל פי המבואר בפוסקים זה תלוי במידה רבה במנהגי המקומות והזמנים.
וזה לא כמו מה שאסור מן הדין גם אם כולם נוהגות כן - שזה כבר נחשב "דת משה".


חיים ליצא
הודעות: 131
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 00:54
נתן תודה: 37 פעמים
קיבל תודה: 18 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי חיים ליצא » 06 ספטמבר 2019, 08:30

אח שלך כתב:
06 ספטמבר 2019, 01:43
בגמ' בפסחים דף ג ע"א "לעולם יספר אדם בלשון נקיה שהרי בזב קראו מרכב ובאשה קראו מושב".
והיינו שעצם הזכרת הישיבה של אשה באופן שמשתמע ממנו מצב של פיסוק רגלים - זה לא לשון נקיה. "ואומר ותבחר לשון ערומים".

ואם אני לא טועה - ראיתי פעם מקור גם זה בגמרא שם שמביא שבפועל נשים ישבו על הגמל וכדומה באופן הכי בטיחותי בדיוק כמו שאנו מכירים מישיבת גברים כדי לא ליפול ולא עם שתי רגלים לצד אחד.
וא"כ הנקיות היא רק בבחירת לשון ערומים ולא במציאות עצמה.
וזה להיפך מכפי שהיה אפשר להבין מהגמ' בפשיטות.

למעשה:
אופנים - כבר נתפשט בהרבה קהילות שבנות בגיל מסויים נמנעות לגמרי מנסיעה בהם.
אבל כיון שבקורקינט והוברבורד כדומה אין שייך בו ענין זה - אשמח לדעת אם זה מקובל בציבור של המדקדקים בצניעות.
(הפרט הנקודתי הזה נוגע לי כעת למעשה לגבי הבת שלי בת 12 שרוצה ליסוע בזה ואין לי שמץ מושג אם זה נחשב שינוי מהמקובל בין היראים)

 


zxc
הודעות: 157
הצטרף: 30 אוגוסט 2019, 00:36
נתן תודה: 55 פעמים
קיבל תודה: 52 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי zxc » 07 ספטמבר 2019, 22:02

אני מחסידות 'פרומעריט', ואצלנו זה לא מקובל.
ובדרך אגב, לידיעתי, חסידים הראשונים (כוונתי לתלמידי הבעש"ט ולא מזמן המשנה) הקפידו - אף גברים - שלא לרכב על סוס גמל וכדו', מסיבות מובנות.


אמונת אומן
משתמש ותיק
הודעות: 481
הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
נתן תודה: 44 פעמים
קיבל תודה: 144 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי אמונת אומן » 07 ספטמבר 2019, 22:08

zxc כתב:
07 ספטמבר 2019, 22:02
אני מחסידות 'פרומעריט', ואצלנו זה לא מקובל.
ובדרך אגב, לידיעתי, חסידים הראשונים (כוונתי לתלמידי הבעש"ט ולא מזמן המשנה) הקפידו - אף גברים - שלא לרכב על סוס גמל וכדו', מסיבות מובנות.
ללא אוכף אסור מדינא, ועם אוכף, מה הבעיה? 
 


zxc
הודעות: 157
הצטרף: 30 אוגוסט 2019, 00:36
נתן תודה: 55 פעמים
קיבל תודה: 52 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי zxc » 08 ספטמבר 2019, 00:41

אמונת אומן כתב:
07 ספטמבר 2019, 22:08
zxc כתב:
07 ספטמבר 2019, 22:02
אני מחסידות 'פרומעריט', ואצלנו זה לא מקובל.
ובדרך אגב, לידיעתי, חסידים הראשונים (כוונתי לתלמידי הבעש"ט ולא מזמן המשנה) הקפידו - אף גברים - שלא לרכב על סוס גמל וכדו', מסיבות מובנות.
ללא אוכף אסור מדינא, ועם אוכף, מה הבעיה? 

כמובן, חומרא
 


פותח הנושא
אח שלך
משתמש ותיק
הודעות: 254
הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 13:59
נתן תודה: 107 פעמים
קיבל תודה: 43 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי אח שלך » 08 ספטמבר 2019, 01:24

zxc כתב:
08 ספטמבר 2019, 00:41
אמונת אומן כתב:
07 ספטמבר 2019, 22:08
zxc כתב:
07 ספטמבר 2019, 22:02
אני מחסידות 'פרומעריט', ואצלנו זה לא מקובל.
ובדרך אגב, לידיעתי, חסידים הראשונים (כוונתי לתלמידי הבעש"ט ולא מזמן המשנה) הקפידו - אף גברים - שלא לרכב על סוס גמל וכדו', מסיבות מובנות.
ללא אוכף אסור מדינא, ועם אוכף, מה הבעיה? 

כמובן, חומרא
 
אם כבר - הזכרתם לי שאלה ישנה שמפריעה לי.

יש עוד כאלה הנהגות של חומרות שאין להם הגיון מצד עצמו
כמו למשל מה שרבי נקרא קדוש בגלל שלא הוריד ידיו מתחת לאבנט וכדומה.

מה הפשט ולמה צריך הרחקה כזו שלכאורה אין היא שומרת משום חשש איסור.
נראה לכם שבאמת רבי היה יכול להכשל באיסור ממש - אם בסה"כ היה מוריד את היד מתחת לאבנט?
עכ"פ לי הקטן זה לא נראה הגיוני. אז מה באמת הענין בכל זה?


משבט הכהונא
הודעות: 10
הצטרף: 06 ספטמבר 2019, 00:26
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 8 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי משבט הכהונא » 08 ספטמבר 2019, 08:34

אח שלך כתב:  06 ספטמבר 2019, 01:43
בגמ' בפסחים דף ג ע"א "לעולם יספר אדם בלשון נקיה שהרי בזב קראו מרכב ובאשה קראו מושב".
והיינו שעצם הזכרת הישיבה של אשה באופן שמשתמע ממנו מצב של פיסוק רגלים - זה לא לשון נקיה. "ואומר ותבחר לשון ערומים".

ואם אני לא טועה - ראיתי פעם מקור גם זה בגמרא שם שמביא שבפועל נשים ישבו על הגמל וכדומה באופן הכי בטיחותי בדיוק כמו שאנו מכירים מישיבת גברים כדי לא ליפול ולא עם שתי רגלים לצד אחד.
וא"כ הנקיות היא רק בבחירת לשון ערומים ולא במציאות עצמה.
וזה להיפך מכפי שהיה אפשר להבין מהגמ' בפשיטות.
אכן בגמ' בבא מציעא מבואר בדף ט דאשה קונה ברכיבה
ועיין חידושי הרשב"א שם וז"ל ה"ג רש"י ז"ל ואשה קניא. ופי' הוא ז"ל ואשה שאין כחה יפה דרכה לרכוב עליה פן תנתק הבהמה ממנה,עכ"ל (וזכורני שיש מפרשים שזה דוקא בסימטא אבל ברה"ר לא משום צניעותא. ועיין שם בדף עט שמבואר שאין דרכה של אשה לרכוב ולכן כששכר החמור לרכוב איש לא ירכב עליה אשה ואלי זה יתרץ גם לזה)
ועיין בגמ' שבת דף סג ע"ב אמר רבי יוחנן: משפחה אחת היתה בירושלים שהיו פסיעותיהן גסות, והיו בתולותיהן נושרות.
ו
ע"ע באבן ישראל להגאון האדיר ר' ישראל יעקב פישר זצ"ל ראב"ד העדה"ח על הרמב"ם והלכות שכירות פרק ד וז"ל
שכר את הבהמה לרכוב עליה איש לא ירכיב עליה אישה עכ"ל. מקורו בב"מ דף ע"ט ע"ב והדבר מחוסר ביאור אמאי לא ירכיב עליה אישה, כיון דלהיפוך בשכר לרכוב עליה אישה מרכיב עליה איש, ובסמ"ע חו"מ סי' ש"ח פי' דטעמא משום שאשה כבידה מאיש עיין שם, ובחסדי דוד על התוספתא תמה מאי פסקא דלעולם אשה כבידה מאיש, וע"כ פי' הוא ז"ל דטעמא משום שאשה אינה משגחת בטוב על החמור עיין שם, ודבריו צ"ע דהרי משמע דגם אם אחר ישגיח על רכיבתה נמי אסור וצ"ע, והנראה בזה עפ"י המבואר בפסחים דף ג' ע"א דאשה אין דרכה לרכוב בפיסוק רגלים כאיש דהוה דרך גנאי, חוץ על הגמל משום בעיתותא עיין שם, ולכן רכיבתה על החמור הוה משא כיון דאין ברכיבתה שיווי משקל, וכן מבואר ברשב"ם ב"ב דף ע"ח ע"א ובפי' רבינו גרשון שם דרכיבת אשה הוא מצד אחד ולא בפיסוק רגלים ולכן אינו רכיבה אלא משא וכמש"נ.


לבי במערב
הודעות: 98
הצטרף: 28 נובמבר 2017, 03:37
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 16 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי לבי במערב » 25 אוקטובר 2019, 16:34

אח שלך כתב:
06 ספטמבר 2019, 01:43
 . . ראיתי פעם מקור שמביא שבפועל נשים ישבו על הגמל וכדומה באופן הכי בטיחותי בדיוק כמו שאנו מכירים מישיבת גברים כדי לא ליפול ולא עם שתי רגלים לצד אחד. וא"כ הנקיות היא רק בבחירת לשון ערומים ולא במציאות עצמה. וזה להיפך מכפי שהיה אפשר להבין מהגמ' בפשיטות.
כמדומה שפשטות הגמ' היא להיפך, "לעולם יספר אדם בלשון נקי' . . ואומר ותבחר לשון ערומים".
אשמח אם כת"ר יציין את המקורות לכאן ולכאן.


אלף זעירא
הודעות: 16
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 15:06
קיבל תודה: 7 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי אלף זעירא » 27 אוקטובר 2019, 22:19

אח שלך כתב:
08 ספטמבר 2019, 01:24
אם כבר - הזכרתם לי שאלה ישנה שמפריעה לי.

יש עוד כאלה הנהגות של חומרות שאין להם הגיון מצד עצמו
כמו למשל מה שרבי נקרא קדוש בגלל שלא הוריד ידיו מתחת לאבנט וכדומה.

מה הפשט ולמה צריך הרחקה כזו שלכאורה אין היא שומרת משום חשש איסור.
נראה לכם שבאמת רבי היה יכול להכשל באיסור ממש - אם בסה"כ היה מוריד את היד מתחת לאבנט?
עכ"פ לי הקטן זה לא נראה הגיוני. אז מה באמת הענין בכל זה?
אח שלי היקר! למה כשאתה עומד על גג בנין בן מאה קומות ללא גדר אתה לא מתקרב עד קצה הגג למרות שאתה מספיק בוגר בשביל להיזהר מליפול?
כשעבירה מורגש אצל האדם במוחש כסכנת מוות [רוחנית] מתרחקים עד קצה האחרון, וכבר איתא בחובות הלבבות שצריך לפרוש מצ''ט שערי היתר כדי שלא ליכשל באיסור.
ומלבד זאת, אצל הצדיקים הקדושים כל תנועה מלווה ביחודים וכוונות נשגבים, ומאוד ייתכן שעל פי הסוד ופנימיות התורה יש פגם בהורדת היד מתחת לאבנט. [כתבתי בדרך אפשר].


אברהם העברי
הודעות: 90
הצטרף: 12 ספטמבר 2019, 20:00
נתן תודה: 14 פעמים
קיבל תודה: 18 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי אברהם העברי » 12 נובמבר 2019, 21:58

אח שלך כתב:
06 ספטמבר 2019, 01:43
ראיתי פעם מקור שמביא שבפועל נשים ישבו על הגמל וכדומה באופן הכי בטיחותי בדיוק כמו שאנו מכירים מישיבת גברים כדי לא ליפול ולא עם שתי רגלים לצד אחד.
לכאו' רש"י מפורש דלא כן
דמטרטין - ירך מכאן וירך מכאן ואברו מתחמם:

דלא מטרטין - רוכב כאשה:

מטרטין - לשון מאזנים כדאמרי' במנחות (דף פז.) וכי טורטני יכניס:
נדה יד א


יצחק
משתמש ותיק
הודעות: 1015
הצטרף: 07 דצמבר 2017, 23:49
נתן תודה: 322 פעמים
קיבל תודה: 329 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי יצחק » 12 נובמבר 2019, 22:46

אלף זעירא כתב:
27 אוקטובר 2019, 22:19
אח שלך כתב:
08 ספטמבר 2019, 01:24
אם כבר - הזכרתם לי שאלה ישנה שמפריעה לי.

יש עוד כאלה הנהגות של חומרות שאין להם הגיון מצד עצמו
כמו למשל מה שרבי נקרא קדוש בגלל שלא הוריד ידיו מתחת לאבנט וכדומה.

מה הפשט ולמה צריך הרחקה כזו שלכאורה אין היא שומרת משום חשש איסור.
נראה לכם שבאמת רבי היה יכול להכשל באיסור ממש - אם בסה"כ היה מוריד את היד מתחת לאבנט?
עכ"פ לי הקטן זה לא נראה הגיוני. אז מה באמת הענין בכל זה?
אח שלי היקר! למה כשאתה עומד על גג בנין בן מאה קומות ללא גדר אתה לא מתקרב עד קצה הגג למרות שאתה מספיק בוגר בשביל להיזהר מליפול?
כשעבירה מורגש אצל האדם במוחש כסכנת מוות [רוחנית] מתרחקים עד קצה האחרון, וכבר איתא בחובות הלבבות שצריך לפרוש מצ''ט שערי היתר כדי שלא ליכשל באיסור.
ומלבד זאת, אצל הצדיקים הקדושים כל תנועה מלווה ביחודים וכוונות נשגבים, ומאוד ייתכן שעל פי הסוד ופנימיות התורה יש פגם בהורדת היד מתחת לאבנט. [כתבתי בדרך אפשר].
אני מבין את זה גם בלי יחודים וכוונות נשגבות, גם מה שכתבת על בנין בן מאה קומות לענ"ד אינו מספיק, הרי מקסימום אני אתרחק שנים שלושה מטרים לא יותר!! וזה כבר לא משנה כמה הבנין גבוה.

צודק @אח שלך שהוא לא יכשל באיסור ממש אבל הענין הוא כדלהלן
שים לב, העבירות הם ה"מפה" של השטייגן שלך, כלומר אם אתה רוצה לדעת היכן ובמה להתקדם אז דע לך שכמה שאתה מתרחק מהעבירה אתה מתקרב לה', העבירה היא נקודת ציון שצריך לברוח ממנה גם אם ברור שלא תגיע לעבירה עצמה.
רואים את זה בפרשת יתרו בעשרת הדברות כתוב "לא תרצח" "לא תנאף" ואח"כ בסוף הפרשה כתוב "מזבח אבנים וכו' לא תניף עליהן ברזל" "ולא תעלה במעלות על מזבחי אשר לא תגלה ערותך עליו", כלומר לא תרצח ולא תנאף הם נקודות שמראות לך איך לבנות מזבח כזה שיהיה נקי מרציחה וניאוף. אני מקוה שכתבתי ברור.  
 


בר נש
הודעות: 99
הצטרף: 12 מאי 2019, 22:51
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 4 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי בר נש » 12 נובמבר 2019, 23:19

אלף זעירא כתב:
27 אוקטובר 2019, 22:19
למה כשאתה עומד על גג בנין בן מאה קומות ללא גדר אתה לא מתקרב עד קצה הגג למרות שאתה מספיק בוגר בשביל להיזהר מליפול?
יש כאלה שגם כשיש גדר מתרחקים ממנו, ונ''ל שזה בגלל שכשרואים את הגובה הם מדמיינים נפילה מהגג.


יהודי רציני
הודעות: 1
הצטרף: אתמול, 00:44
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי יהודי רציני » אתמול, 00:49

אח שלך כתב: 

ראיתי פעם מקור שמביא שבפועל נשים ישבו על הגמל וכדומה באופן הכי בטיחותי בדיוק כמו שאנו מכירים מישיבת גברים כדי לא ליפול ולא עם שתי רגלים לצד אחד.
לכאו' רש"י מפורש דלא כן
דמטרטין - ירך מכאן וירך מכאן ואברו מתחמם:

דלא מטרטין - רוכב כאשה:

מטרטין - לשון מאזנים כדאמרי' במנחות (דף פז.) וכי טורטני 
כבר העיר חיים ליצא לעי' שם בגמ' ומבו' דדוקא על גמלים או על חמור בלילה שרי לאשה משום ביעתותא אך על חמור סתם אכן אין דרכה לרכב כגברים, ומיושב הקו' מרש"י ודו"ק.


במבי
משתמש ותיק
הודעות: 1052
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 382 פעמים
קיבל תודה: 293 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי במבי » אתמול, 06:42

zxc כתב:
07 ספטמבר 2019, 22:02
אני מחסידות 'פרומעריט', ואצלנו זה לא מקובל.
ובדרך אגב, לידיעתי, חסידים הראשונים (כוונתי לתלמידי הבעש"ט ולא מזמן המשנה) הקפידו - אף גברים - שלא לרכב על סוס גמל וכדו', מסיבות מובנות.

אני קראתי בספר עתיק שהרופשיצ'ר היה רוכב בעצמו על הסוס ! 
וכן היה קונה תפוחים מהערלות ולא היה נמנע.


ברו
הודעות: 46
הצטרף: 21 ינואר 2019, 22:36
נתן תודה: 142 פעמים
קיבל תודה: 12 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי ברו » אתמול, 13:15

במבי כתב:
אתמול, 06:42
אני קראתי בספר עתיק שהרופשיצ'ר היה רוכב בעצמו על הסוס ! 
וכן היה קונה תפוחים מהערלות ולא היה נמנע.
אולי יחכימנו מר, באיזה ספר?


במבי
משתמש ותיק
הודעות: 1052
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 382 פעמים
קיבל תודה: 293 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: דרכי הצניעות המקובלים לגבי אופניים, קורקינט, הוברבורד וכדומה.

שליחה על ידי במבי » אתמול, 19:34

ברו כתב:
אתמול, 13:15
במבי כתב:
אתמול, 06:42
אני קראתי בספר עתיק שהרופשיצ'ר היה רוכב בעצמו על הסוס ! 
וכן היה קונה תפוחים מהערלות ולא היה נמנע.
אולי יחכימנו מר, באיזה ספר?

טעיתי. מדובר בר' פנחס מקוריץ
ובספר חכם הרזים כתוב:
"...ופ"א ספרו לו מאדם חשוב א' מפה"ק שהקפיד על השוחט שלא בא לביתו לשחוט כפרות, ותמה מאד עד"ז וכי על דבר כזה יש להקפיד? ואם לא היה השוחט בא לביתי הייתי נוטל הכפרה שלי והולך לשחוט. גם תמיד הלך לבית הרופא לגלח ולא קראו לביתו.
וכ"פ היה רוכב על הסוס בשוק בעת שהיה מניעה לילך ברגליים, ובעת גשמים היה נוטל הקאפטין על הראש. גם כשנזדמן לו בהילוכו בשוק לקנות איזה פרי היה קונה בעצמו, אפילו אצל ערילות. והקפיד גם עלינו מאד שלא לנהוג א"ע בחשיבות להחזיק ד"ז לבושה לילך בעצמו לשוק לקנות איזה דבר (קונטרס ו' אות לג')

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה
  • הצעה לתיקון גדול: אופניים.
    על ידי בן של רב » 13 אוגוסט 2019, 02:49 » ב אקטואליה
    52 תגובות
    1105 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי זקן ויושב בישיבה
    15 אוגוסט 2019, 23:43
  • גיטין נט: מפני דרכי שלום
    על ידי אוריאל » 04 דצמבר 2018, 17:22 » ב בית המדרש
    4 תגובות
    227 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי אוריאל
    04 דצמבר 2018, 21:54
  • פרשת בא - החוטא ד' וה' פעמים נועלין בפניו דרכי התשובה
    על ידי אוריאל » 08 ינואר 2019, 13:49 » ב תנ"ך ופרשת שבוע
    5 תגובות
    285 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי יפה מראה
    23 אפריל 2019, 19:02
  • יום בשורה בעולם התורה, 'דרכי שמואל' על מסכת שבת למרן הגר"ש זיע"א
    על ידי מתחזק » 04 פברואר 2019, 00:25 » ב ספרים
    11 תגובות
    1109 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי מתחזק
    10 פברואר 2019, 09:04
  • מנהג מרנא בעל ה'דרכי שמואל' זיע"א בשריפת חמץ
    על ידי זקן ויושב בישיבה » 19 אפריל 2019, 14:44 » ב פסח
    13 תגובות
    601 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי מתחזק
    17 מאי 2019, 13:56

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: מבקש אמת | 3 אורחים