מכל מלמדי השכלתי
משתמש ותיק
כבר כמה פעמים כתבתי כאן על המחדל המזעזע של מדפיסי הספרים, שמתוך כוונה לשפר את מהדורותיהם הם מביאים לא פעם לסילופים, ומשנים מהדפוסים הישנים בלא שום מחשבה ובלא אחריות מינימלית!
אתמול מצאתי טעות ממש מגוחכת בסוף משניות מידות בציורי התפארת ישראל, מופיע שם פעמיים ציור של המזבח, והוא מצוייר בצורה של שלושה מרובעים זה על זה שהתחתון רחב יותר מכולם והאמצעי רחב מזה שמעליו, כמין פירמידה (מצורף הציור).
במהדורות הישנות נכתב בתוך המרובע התחתון האות א, ובאמצעי האות ה, ובעליון האות ג. כשכוונת המצייר (הלא הוא מפרש המשנה הנודע הגר"י ליפשיץ בעל תפארת ישראל) לציין בכך שגובה החלק התחתון של המזבח היה אמה אחת, ושל החלק האמצעי חמש אמות, ושל החלק העליון שלוש אמות.
מדפיסי משניות "זכר חנוך" שראו את הציור בהבטה בעלמא ולא קראו את ההסבר השתוממו מהם האותיות א' ה' ג' ?
ובמקום לטרוח לנסות להבין החליטו שיש כאן טעות דפוס בכל הדפוסים זה 170 שנה וצריך לכתוב לפי סדר האלפבית א' ב' ג'
כמה חבל!
אתמול מצאתי טעות ממש מגוחכת בסוף משניות מידות בציורי התפארת ישראל, מופיע שם פעמיים ציור של המזבח, והוא מצוייר בצורה של שלושה מרובעים זה על זה שהתחתון רחב יותר מכולם והאמצעי רחב מזה שמעליו, כמין פירמידה (מצורף הציור).
במהדורות הישנות נכתב בתוך המרובע התחתון האות א, ובאמצעי האות ה, ובעליון האות ג. כשכוונת המצייר (הלא הוא מפרש המשנה הנודע הגר"י ליפשיץ בעל תפארת ישראל) לציין בכך שגובה החלק התחתון של המזבח היה אמה אחת, ושל החלק האמצעי חמש אמות, ושל החלק העליון שלוש אמות.
מדפיסי משניות "זכר חנוך" שראו את הציור בהבטה בעלמא ולא קראו את ההסבר השתוממו מהם האותיות א' ה' ג' ?
ובמקום לטרוח לנסות להבין החליטו שיש כאן טעות דפוס בכל הדפוסים זה 170 שנה וצריך לכתוב לפי סדר האלפבית א' ב' ג'
כמה חבל!