המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
-
פותח הנושא - הודעות: 27
- הצטרף: 18 אוקטובר 2019, 14:11
- נתן תודה: 12 פעמים
- קיבל תודה: 6 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
מקור הדברים נראה לי מ"חובות הלבבות", והח"ח בספר "שמירת הלשון" מביאו, ונראה שנוקט כך "להלכה",
רבוש"ע, מה הסברא וההגיון בכך???
שיענש על עבירות שכלל לא עשה???
שלא יקבל שכר על מצוות שעשה במסיר"נ בגלל שדיבר לשה"ר???
ומדוע דווקא בלשה"ר ולא בעבירות אחרות של ב"א לחברו, לא מצאנו שכשעובר ב"לא תשננא" וכו' וכו' יעברו המצוות והעברות, אגם שאף הם חמורות??
מי שיכול לעזור בזה ממש אודה לו.
רבוש"ע, מה הסברא וההגיון בכך???
שיענש על עבירות שכלל לא עשה???
שלא יקבל שכר על מצוות שעשה במסיר"נ בגלל שדיבר לשה"ר???
ומדוע דווקא בלשה"ר ולא בעבירות אחרות של ב"א לחברו, לא מצאנו שכשעובר ב"לא תשננא" וכו' וכו' יעברו המצוות והעברות, אגם שאף הם חמורות??
מי שיכול לעזור בזה ממש אודה לו.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1299
- הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
- נתן תודה: 214 פעמים
- קיבל תודה: 274 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
כמעט ברור שהיה ע"ז אשכול, אבל אני לא מוצא.
-
פותח הנושא - הודעות: 27
- הצטרף: 18 אוקטובר 2019, 14:11
- נתן תודה: 12 פעמים
- קיבל תודה: 6 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
אני חדש פה ואשמח אם מישהו יתן קישור לזה [אם אכן היה נידון כזה]
תודה
-
- הודעות: 17
- הצטרף: 29 אוקטובר 2019, 18:50
- נתן תודה: 29 פעמים
- קיבל תודה: 3 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
רוצה להתעלות כתב: ↑01 נובמבר 2019, 01:43אני חדש פה ואשמח אם מישהו יתן קישור לזה [אם אכן היה נידון כזה]
תודה
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=13560
-
- הודעות: 171
- הצטרף: 11 דצמבר 2017, 00:51
- נתן תודה: 3 פעמים
- קיבל תודה: 41 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
רוצה להתעלות כתב: ↑01 נובמבר 2019, 01:28מקור הדברים נראה לי מ"חובות הלבבות", והח"ח בספר "שמירת הלשון" מביאו, ונראה שנוקט כך "להלכה",
רבוש"ע, מה הסברא וההגיון בכך???
שיענש על עבירות שכלל לא עשה???
שלא יקבל שכר על מצוות שעשה במסיר"נ בגלל שדיבר לשה"ר???
ומדוע דווקא בלשה"ר ולא בעבירות אחרות של ב"א לחברו, לא מצאנו שכשעובר ב"לא תשננא" וכו' וכו' יעברו המצוות והעברות, אגם שאף הם חמורות??
מי שיכול לעזור בזה ממש אודה לו.
וכן במגיד של הב"י כעין זה פר' ויקהל מהדו"ק "וגם בענין הקמות אשר קמו נגדך אין להרהר כי הם לא יזיקוך אלא הועילו כי מי שאומר לשון הרע על חבירו מנכין לו מזכיותיו ונותנים וכו' הוא אמת ויציב, ואלו הוי ידעי בני נשא דא הוו חדאין כד שמעין דאמרי ביש מנהון, כאלו יהבי לון מתנת כסף או זהב".
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 961
- הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
- נתן תודה: 341 פעמים
- קיבל תודה: 275 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
אספתי לעצמי פעם מראה מקומות על כך מצ"ב
לשון הרע. הפסד המצווות
ידוע שהמדבר לש"הר המצוות של המדבר עוברות למי שדברו עליו
והדבר צריך תלמוד
מה עניין שמקבל עבירות המדובר והיכן המידה כנגד מידה
מדוע מרוויח זה שדברו עליו
וכי העוסק רוב ימיו בתורה ונכשל בלשה"ר איבד הכל
ועוד שדבר כזה עלול למנוע האדם כלל מהמצוות
ועוד שלא מצאנו בשום עבירה כה"ג
וכי מי שיש לו רציחה או לשה"ר ודאי ידבר לשה"ר ולא ירצח אף שע"יכ יעברו אליו כל עבירותיו
וכן האם יש עניין של מידה טובה מרובה שכשמדבר טוב על חבירו או כשמתגבר על לשה"ר יוכפלו זכויותיו אמנם בעיקר המושג מידה טובה מרוובה יש לעיין ביכין בקידושין לגבי שכר על מצוות
יעויין בספר תורת הלשון עמ 85. 59? שדן בכמה אופנים אם רק ברגיל בכך או כשגרם נזק או שמיירי על אותה העבירה
ובהקשר לפורים ראיתי בספר מוצאי מים על ליכא דידע לישנא בישא דהמן שע"י הלשון הרע שלו עברו עליו כל חטאי עמ"י וזה עניין ונהפוך הוא
המקור של זה מחובת הלבבות הכניעה ז הסימן השלישי
אמר אחד מן החסידים שהרבה בני אדם יגיעו לשמים ויגלו מצוות שהם לא עשו
ויעויין בפירוש מרפא לנפש על חוה"ל. שמביא מהמגיד. פרשת ויקהל והוא אמת ויציב ומפרש
וסמכו לזה הגמ', בערכין טו: המספר לשה"ר מגדיל עוונות עד לשמים
מקור נוסף ארחות צדיקים שער הענוה
שמיה"ל שער הזכירה פ"ג
תשובות והנהגות ה חו"מ סי' שצו מקשה למה הח"ח לא האריך והדגיש עניין זה ותי' על פי מה שסיפר ר משה שניידר ששאל את הח"ח למה לא כתב את דברי הרמב"ם שמי שמדבר לשה"ר אין לו חלק לעוה"ב. והח"ח ענה שהוא לא רצה להטיל "פצצה" חזקה מידי וכ' שי"ל גם כה"ג
אמנם בשער זכירה סוף פ"ג הזכיר דבר זה וכתב שזה לפי הכלימה
ובחת"ס בדרשה לשבועות עמ' רצה שאולי זה הטעם שמי שעולה לגדולה עוונתיו נמחלים בגלל שמציאות שאנשים מדברים על המתמנה
ובספר משיב שלום עמ' 229 של הרב פוקס מרמות כ שזה לא ממש כל הזכויות אלא חלקים מאיכות המצוה והעבירה ותלוי בחומרת הלשה"ר
ולפ"ז רוב הקושיות מתורצות
אגב, מעניין לדון את שכיחות הלשה"ר בעבר
הגמ ב וכולהו באבק לשהר החתס שהובא לעיל שמי שמתמנה על הציבור ודאי מדברים עליו
ראה מע"ז קידושין ד ד-ה הסיבה של"צ לבדוק ביחוסי הגברים כי במריבותיהם היו מבזים א את השני ביוחסין והנשים בזנות
וכן לגבי שוטרי הרבים וגבאי צדקה שהיו מבזים איתם אם היה בהם חיסרון יחוסש
לשון הרע. הפסד המצווות
ידוע שהמדבר לש"הר המצוות של המדבר עוברות למי שדברו עליו
והדבר צריך תלמוד
מה עניין שמקבל עבירות המדובר והיכן המידה כנגד מידה
מדוע מרוויח זה שדברו עליו
וכי העוסק רוב ימיו בתורה ונכשל בלשה"ר איבד הכל
ועוד שדבר כזה עלול למנוע האדם כלל מהמצוות
ועוד שלא מצאנו בשום עבירה כה"ג
וכי מי שיש לו רציחה או לשה"ר ודאי ידבר לשה"ר ולא ירצח אף שע"יכ יעברו אליו כל עבירותיו
וכן האם יש עניין של מידה טובה מרובה שכשמדבר טוב על חבירו או כשמתגבר על לשה"ר יוכפלו זכויותיו אמנם בעיקר המושג מידה טובה מרוובה יש לעיין ביכין בקידושין לגבי שכר על מצוות
יעויין בספר תורת הלשון עמ 85. 59? שדן בכמה אופנים אם רק ברגיל בכך או כשגרם נזק או שמיירי על אותה העבירה
ובהקשר לפורים ראיתי בספר מוצאי מים על ליכא דידע לישנא בישא דהמן שע"י הלשון הרע שלו עברו עליו כל חטאי עמ"י וזה עניין ונהפוך הוא
המקור של זה מחובת הלבבות הכניעה ז הסימן השלישי
אמר אחד מן החסידים שהרבה בני אדם יגיעו לשמים ויגלו מצוות שהם לא עשו
ויעויין בפירוש מרפא לנפש על חוה"ל. שמביא מהמגיד. פרשת ויקהל והוא אמת ויציב ומפרש
וסמכו לזה הגמ', בערכין טו: המספר לשה"ר מגדיל עוונות עד לשמים
מקור נוסף ארחות צדיקים שער הענוה
שמיה"ל שער הזכירה פ"ג
תשובות והנהגות ה חו"מ סי' שצו מקשה למה הח"ח לא האריך והדגיש עניין זה ותי' על פי מה שסיפר ר משה שניידר ששאל את הח"ח למה לא כתב את דברי הרמב"ם שמי שמדבר לשה"ר אין לו חלק לעוה"ב. והח"ח ענה שהוא לא רצה להטיל "פצצה" חזקה מידי וכ' שי"ל גם כה"ג
אמנם בשער זכירה סוף פ"ג הזכיר דבר זה וכתב שזה לפי הכלימה
ובחת"ס בדרשה לשבועות עמ' רצה שאולי זה הטעם שמי שעולה לגדולה עוונתיו נמחלים בגלל שמציאות שאנשים מדברים על המתמנה
ובספר משיב שלום עמ' 229 של הרב פוקס מרמות כ שזה לא ממש כל הזכויות אלא חלקים מאיכות המצוה והעבירה ותלוי בחומרת הלשה"ר
ולפ"ז רוב הקושיות מתורצות
אגב, מעניין לדון את שכיחות הלשה"ר בעבר
הגמ ב וכולהו באבק לשהר החתס שהובא לעיל שמי שמתמנה על הציבור ודאי מדברים עליו
ראה מע"ז קידושין ד ד-ה הסיבה של"צ לבדוק ביחוסי הגברים כי במריבותיהם היו מבזים א את השני ביוחסין והנשים בזנות
וכן לגבי שוטרי הרבים וגבאי צדקה שהיו מבזים איתם אם היה בהם חיסרון יחוסש
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 2934
- הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
- נתן תודה: 416 פעמים
- קיבל תודה: 571 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
זה באמת מהדברים היותר קשים שקיימים, פעם שמעתי שיעור ע"ז מת"ח חשוב שניסה לבאר הדברים, ועדיין זה מהדברים היותר קשים.
גם אינני זוכר האם מדובר דווקא באופן שהזיקו או גם באופן שלא הזיקו וחטאו רק כלפי שמיא.
גם מסתמא לאחר שעשה תשובה, המצב חוזר לאחור. ויש בזה נפק"מ באופן שהפלוני שדיברו עליו נפטר ואח"כ חזר בתשובה, האם יתהפך דינו וכו'.
גם אינני זוכר האם מדובר דווקא באופן שהזיקו או גם באופן שלא הזיקו וחטאו רק כלפי שמיא.
גם מסתמא לאחר שעשה תשובה, המצב חוזר לאחור. ויש בזה נפק"מ באופן שהפלוני שדיברו עליו נפטר ואח"כ חזר בתשובה, האם יתהפך דינו וכו'.
-
פותח הנושא - הודעות: 27
- הצטרף: 18 אוקטובר 2019, 14:11
- נתן תודה: 12 פעמים
- קיבל תודה: 6 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
זה חסום בנטפרי, יש דרך אחרת?משלוח מנות כתב: ↑01 נובמבר 2019, 09:29רוצה להתעלות כתב: ↑01 נובמבר 2019, 01:43אני חדש פה ואשמח אם מישהו יתן קישור לזה [אם אכן היה נידון כזה]
תודה
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=13560
-
פותח הנושא - הודעות: 27
- הצטרף: 18 אוקטובר 2019, 14:11
- נתן תודה: 12 פעמים
- קיבל תודה: 6 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
פותח הנושא - הודעות: 27
- הצטרף: 18 אוקטובר 2019, 14:11
- נתן תודה: 12 פעמים
- קיבל תודה: 6 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
רוצה להתעלות כתב: ↑01 נובמבר 2019, 12:10לדיוק הענין לא כתוב בשום מקום שכל המצוות וכל העברות , ובלשון החובה"ל והח"ח מופיע חלק מהמצוות והעבירות ולא כולם,
וכמובן שאין זה מוריד מגודל המצוקה
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 854
- הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
- נתן תודה: 247 פעמים
- קיבל תודה: 262 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
לא זוכר איפה ראיתי, שמדובר במצוות שסייעו לו שיהיו דבריו נשמעים, וכמו כן בעברה המדוברת ולא בכל העבירות
-
- הודעות: 43
- הצטרף: 28 אוקטובר 2019, 23:39
- נתן תודה: 22 פעמים
- קיבל תודה: 11 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
אם זה רק זה, איבדת את כל האפקט המפחיד של הענין!
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 961
- הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
- נתן תודה: 341 פעמים
- קיבל תודה: 275 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
לדעתי רק כך זה מפחיד
בהבנה הקודמת מרוב שזה לא נתפס ולא מתיישב על הלב
מתעלמים מזה
-
פותח הנושא - הודעות: 27
- הצטרף: 18 אוקטובר 2019, 14:11
- נתן תודה: 12 פעמים
- קיבל תודה: 6 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
לא נשמע כך כלל וכלל בכל המביאים דין זה, וצ"ע
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 961
- הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
- נתן תודה: 341 פעמים
- קיבל תודה: 275 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
זכור לי שיש על נושא זה תשובה מעניינת של ר' משה שטרנבוך
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1056
- הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
- נתן תודה: 244 פעמים
- קיבל תודה: 254 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
מי שיראה את מקור הדברים בחובת הלבבות יראה שלא מדובר על כל העבירות
אלא על ניכוי מהזכויות של המדבר ומיעוט חובותיו של המדובר [
[צריך לראות איך הח"ח מפרש את הדברים. אם כי כמדומה הח"ח מביא זאת בשם ר' רפאל המבורגר
[הגדול בדורו בעל השו"ת ושב הכהן ועוד ספרים ותלמידו של השאגת אריה] שבנה דבריו על החובה"ל]
אלא על ניכוי מהזכויות של המדבר ומיעוט חובותיו של המדובר [
[צריך לראות איך הח"ח מפרש את הדברים. אם כי כמדומה הח"ח מביא זאת בשם ר' רפאל המבורגר
[הגדול בדורו בעל השו"ת ושב הכהן ועוד ספרים ותלמידו של השאגת אריה] שבנה דבריו על החובה"ל]
-
פותח הנושא - הודעות: 27
- הצטרף: 18 אוקטובר 2019, 14:11
- נתן תודה: 12 פעמים
- קיבל תודה: 6 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
וכמו שכתבתי לעיל, אין זה מוריד מעוצמת המצוקהאיש ווילנא כתב: ↑01 נובמבר 2019, 14:32מי שיראה את מקור הדברים בחובת הלבבות יראה שלא מדובר על כל העבירות
אלא על ניכוי מהזכויות של המדבר ומיעוט חובותיו של המדובר [
[צריך לראות איך הח"ח מפרש את הדברים. אם כי כמדומה הח"ח מביא זאת בשם ר' רפאל המבורגר
[הגדול בדורו בעל השו"ת ושב הכהן ועוד ספרים ותלמידו של השאגת אריה] שבנה דבריו על החובה"ל]
-
- הודעות: 67
- הצטרף: 16 יולי 2019, 23:23
- נתן תודה: 13 פעמים
- קיבל תודה: 19 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
במקור הדברים זה באמת רק מעט מהעבירות ומעט מהמצוות, וביאר בעל המכתב מאליהו ח"ד עמ' 412, שנאמרו כאן ג, דברים.
(מכאן מועתק מאתר טעמו וראו - מחוסר כח להעתיק הדברים בלשונן או לסגננן)
א. ראובן המדבר בשמעון זוכה שמעון בזכויות שעשה ראובן.
ב. זכויות אלו נאבדו מראובן.
ג. ראובן המדבר בשמעון נוספו עליו העבירות שלא עשה בעבור שמעון שדבר בו כמש"כ השב לשכנינו וגו׳ ועל זה הזהירונו ממעשה מרים.
וביאור הדברים כך הוא –
א. שמעון זוכה בזכויתיו של ראובן מפני שהוא זכה להצטער על ידו בלשון הרע שדיבר עליו והרי זכות גדולה להצטער ולהתייסר בעולם הזה כאמרם ז"ל שהעולם הבא נקנה ע״י יסורין, וברור הוא שהזכויות שיש לראובן הגדילו את הנזק בלשון הרע שדיבר, כי ככל שהאדם חשוב יותר דבריו נשמעים יותר, וממילא מתרבה זכותו של שמעון ע״י זכויותיו של ראובן, היינו באותן השייכות להגדלת הנזק הלשון הרע שדיבר.
ב. ומה שזכויותיו אלו נאבדו בזה מראובן הוא משום שהוא שאיבד אותן לעבירתו כי בהן הרי הגדיל את רעת הלשון הרע כי אם לא שבני אדם מחזיקים אותו לצדיק מחמת זכויותיו לא היו דבריו נשמעים כל כך.
ג. אבל מה שנוספו על חשבון ראובן עבירות שלא עשה אינו אומר שהן עבירותיו של שמעון, אלא נראה שהם העבירות שטפל על שמעון וחרף אותן בהן, והן נחשבות לראובן בבחינת כל הפוסל במומו פוסל, כי כיון שהוא חושב לראות מום זה בחבירו הרי זה סימן מובהק שמום זה נמצא בו.
והיינו מה שמביא רבינו בחיי את הפסוק השב לשכנינו… חרפתם אשר חרפוך וגו׳ ובאופן זה היא גם הראיה שמביא ממרים שהרי היא חשדה במשה שהתגאה היינו שהתנהג בפרישות למעלה ממדריגת נבואתו לפי דעתה, כמו שנאמר הרק אך במשה דיבר השם וגו׳ ונידונה היא בעצמה בצרעת שהיא בזיון המתגאה.
(מתוך אתר טעמו וראו)
(מכאן מועתק מאתר טעמו וראו - מחוסר כח להעתיק הדברים בלשונן או לסגננן)
א. ראובן המדבר בשמעון זוכה שמעון בזכויות שעשה ראובן.
ב. זכויות אלו נאבדו מראובן.
ג. ראובן המדבר בשמעון נוספו עליו העבירות שלא עשה בעבור שמעון שדבר בו כמש"כ השב לשכנינו וגו׳ ועל זה הזהירונו ממעשה מרים.
וביאור הדברים כך הוא –
א. שמעון זוכה בזכויתיו של ראובן מפני שהוא זכה להצטער על ידו בלשון הרע שדיבר עליו והרי זכות גדולה להצטער ולהתייסר בעולם הזה כאמרם ז"ל שהעולם הבא נקנה ע״י יסורין, וברור הוא שהזכויות שיש לראובן הגדילו את הנזק בלשון הרע שדיבר, כי ככל שהאדם חשוב יותר דבריו נשמעים יותר, וממילא מתרבה זכותו של שמעון ע״י זכויותיו של ראובן, היינו באותן השייכות להגדלת הנזק הלשון הרע שדיבר.
ב. ומה שזכויותיו אלו נאבדו בזה מראובן הוא משום שהוא שאיבד אותן לעבירתו כי בהן הרי הגדיל את רעת הלשון הרע כי אם לא שבני אדם מחזיקים אותו לצדיק מחמת זכויותיו לא היו דבריו נשמעים כל כך.
ג. אבל מה שנוספו על חשבון ראובן עבירות שלא עשה אינו אומר שהן עבירותיו של שמעון, אלא נראה שהם העבירות שטפל על שמעון וחרף אותן בהן, והן נחשבות לראובן בבחינת כל הפוסל במומו פוסל, כי כיון שהוא חושב לראות מום זה בחבירו הרי זה סימן מובהק שמום זה נמצא בו.
והיינו מה שמביא רבינו בחיי את הפסוק השב לשכנינו… חרפתם אשר חרפוך וגו׳ ובאופן זה היא גם הראיה שמביא ממרים שהרי היא חשדה במשה שהתגאה היינו שהתנהג בפרישות למעלה ממדריגת נבואתו לפי דעתה, כמו שנאמר הרק אך במשה דיבר השם וגו׳ ונידונה היא בעצמה בצרעת שהיא בזיון המתגאה.
(מתוך אתר טעמו וראו)
-
- הודעות: 67
- הצטרף: 16 יולי 2019, 23:23
- נתן תודה: 13 פעמים
- קיבל תודה: 19 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
וז"ל החובות הלבבות [שער הכניעה סוף פ"ז] "אמר אחד מהחסידים: הרבה בני אדם יבואו ליום החשבון, וכשמראים להם מעשיהם, ימצאו בספר זכיותיהם זכויות שלא עשו אותם, ויאמרו לא עשינו, ויאמר להם: עשה אותם אשר דיבר בכם וסיפר בגנותכם. וכן כשיחסרו מספר זכויות המספרים בגנותם, יבקשו אותם בעת ההיא, ויאמר להם: אבדו מכם בעת שדיברתם בפלוני ופלוני. וכן יש מהם שימצא בספר חובותיהם חובות שלא עשו, וכשאומרים לא עשינום יאמר להם: נוספו עליכם בעבור פלוני ופלוני שדברתם בם".
הרי שנאמרו פה רק שלשת הדברים הנ"ל, ולא שכל העבירות והזכויות עוברות.
והמעיין בכל דבריו יראה שכן מוכח מהרבה מקומות בדבריו
(וכידוע הוא המקור המפורש הראשון לעניין זה)
הרי שנאמרו פה רק שלשת הדברים הנ"ל, ולא שכל העבירות והזכויות עוברות.
והמעיין בכל דבריו יראה שכן מוכח מהרבה מקומות בדבריו
(וכידוע הוא המקור המפורש הראשון לעניין זה)
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1396
- הצטרף: 26 יוני 2017, 22:51
- נתן תודה: 651 פעמים
- קיבל תודה: 455 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
בספר אמרי חיים להגרי"ח סופר שליט"א, האריך בענין זה, בדברים יקרים ונפלאים כדרכו תמיד. מצו"ב דבריו שם.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 490
- הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
- נתן תודה: 276 פעמים
- קיבל תודה: 123 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: המדבר לשה"ר מפסיד מצוותיו ומקבל עבירות המדובר- מה ההגיון???
יש טעם נפלא שהביא הגר"ח פרידלנדר בשם הרב דסלר, הובא באתר 'טעמו וראו' שהזכיר @תנא היכא קאי
כאן https://taamu.co.il/%d7%a4%d7%a8%d7%a9% ... %a8%d7%a2/
תחת הכותרת "חטא הלשון".
כאן https://taamu.co.il/%d7%a4%d7%a8%d7%a9% ... %a8%d7%a2/
תחת הכותרת "חטא הלשון".
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
-
'משחק בקוביא' האם המדובר הוא על קוביית המשחק שלנו??
על ידי ים סוף » 03 פברואר 2019, 21:35 » ב ש"ס ודף היומי - 6 תגובות
- 308 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי סתם
01 נובמבר 2019, 14:03
-
-
- 4 תגובות
- 241 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי משה נפתלי
29 אפריל 2019, 14:22
-
- 4 תגובות
- 192 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי עניין
16 יוני 2019, 07:20
-
-
אין לכם סיכוי להגיע ליום כיפור הבא בלי עבירות...
על ידי חורב » 03 ספטמבר 2019, 13:07 » ב ענינו של יום - 20 תגובות
- 372 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי ברסלבר (ליטאי לשעבר)
13 אוקטובר 2019, 01:31
-
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים