קידוש מול שלום זכר
-
פותח הנושא - הודעות: 2141
- הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
- נתן תודה: 748 פעמים
- קיבל תודה: 722 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
קידוש מול שלום זכר
שאלני מי מידידי
מהיכן התקבע המנהג לעשות קידוש לבת בביהכנ"ס בבוקר
למה שלא יעשו כן בליל שבת
(אגב. אחד הטעמים של שלום זכר שהולד נושע ממעי אמו שייך גם בבת ואולי גם אבלות על התורה אם לומדת ואכ"מ)
מ"מ מה שעושים שלום זכר בליל שבת שהכל מצויין בבתיהם כלשון הרמ"א
מדוע לא יעשו כן גם לבת במקום קידוש
בפרט שלהבנתי עניין הקידוש הוא להודות לבורא בפני רבים
ובביהכנ"ס זה יותר לאכול וללכת ופחות אווירה של בתוך רבים אהללנו
(אא"כ כולם מקשיבים לדרשה אם נאמרת...)
מהיכן התקבע המנהג לעשות קידוש לבת בביהכנ"ס בבוקר
למה שלא יעשו כן בליל שבת
(אגב. אחד הטעמים של שלום זכר שהולד נושע ממעי אמו שייך גם בבת ואולי גם אבלות על התורה אם לומדת ואכ"מ)
מ"מ מה שעושים שלום זכר בליל שבת שהכל מצויין בבתיהם כלשון הרמ"א
מדוע לא יעשו כן גם לבת במקום קידוש
בפרט שלהבנתי עניין הקידוש הוא להודות לבורא בפני רבים
ובביהכנ"ס זה יותר לאכול וללכת ופחות אווירה של בתוך רבים אהללנו
(אא"כ כולם מקשיבים לדרשה אם נאמרת...)
-
- הודעות: 3677
- הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
- נתן תודה: 519 פעמים
- קיבל תודה: 805 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
לפני כמה שנים היה באזור מגוריי מתחכם אחד שעשה קידוש בליל שבת.
כפשוטו ודאי שיותר נוח אחרי התפילה בבוקר (זה גם מונע בעיות בשלום בית שלוקח זמן עד שחוזרים וגם לא רעבים וכו') מאשר בליל שבת (בקיץ עייפים ובחורף זה ממש תקוע).
אלא שהמנהג היה בליל שבת, והשאירוהו. משא"כ קידוש לבת שאינו מנהג ידוע עשאוהו באופן שנוח.
כפשוטו ודאי שיותר נוח אחרי התפילה בבוקר (זה גם מונע בעיות בשלום בית שלוקח זמן עד שחוזרים וגם לא רעבים וכו') מאשר בליל שבת (בקיץ עייפים ובחורף זה ממש תקוע).
אלא שהמנהג היה בליל שבת, והשאירוהו. משא"כ קידוש לבת שאינו מנהג ידוע עשאוהו באופן שנוח.
-
פותח הנושא - הודעות: 2141
- הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
- נתן תודה: 748 פעמים
- קיבל תודה: 722 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
מה אתה מתכוון? עושה רושם שאנשים מאוד אוהבים ללכת לשלום זכר
משאי"כ האכילה בקידוש זה בד"כ על חשבון סעודת השבת..
-
- הודעות: 161
- הצטרף: 30 אוגוסט 2019, 00:36
- נתן תודה: 59 פעמים
- קיבל תודה: 58 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
על נקודה זו, מי אמר שהדרשה היא ההלל, האם לא מספיק ניגון ברבים.
ועוד יותר, עצם חלוקת האוכל לכולם, היא ההודאה. "שמחתי ושימחתי אחרים" לשון רש"י.
ועוד יותר,עצם אכילת האוכל, היא ההודאה, עיין באבודרהם על נוסח תפילת שבת: עונג קרא ליום השבת (לאכול ולשתות ולהתענג, וזה גופא היא ה) זה שיר שבח של יום השביעי
-
- הודעות: 4108
- הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
- נתן תודה: 696 פעמים
- קיבל תודה: 1339 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
קידוש אינו מנהג כלל וכלל.
כל עניני הודאה וכיו"ב לא הופך אותו למנהג.
כמדומה שבציבור החסידי התפתח שעושים קידוש אחרי התפילה בשבת בבוקר, ולכן מי שנולדה לו בת הוא עשה את הקידוש יותר כיד המלך..
משום מה נדבקו בזה גם בציבור הליטאי עם 'דינים' של הודאה וכו'.
כמדומה אצל עה"מ יש 'זבד הבת', לא כך היה אצל האשכנזים.
כל עניני הודאה וכיו"ב לא הופך אותו למנהג.
כמדומה שבציבור החסידי התפתח שעושים קידוש אחרי התפילה בשבת בבוקר, ולכן מי שנולדה לו בת הוא עשה את הקידוש יותר כיד המלך..
משום מה נדבקו בזה גם בציבור הליטאי עם 'דינים' של הודאה וכו'.
כמדומה אצל עה"מ יש 'זבד הבת', לא כך היה אצל האשכנזים.
-
- הודעות: 3677
- הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
- נתן תודה: 519 פעמים
- קיבל תודה: 805 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
ישנה אגדה שהיתה בחורה ש'נתקעה' בשידוכין, והלכה למרן הקה"י ושאל אם עשו קידוש כשנולדה, ולאחר שעשו קידוש (...) מצאה את זיווגה.
אמנם הגרח"ק אמר בתוקף שלאחיותיו ולבנותיו לא עשו קידוש.
אמנם הגרח"ק אמר בתוקף שלאחיותיו ולבנותיו לא עשו קידוש.
-
- הודעות: 3677
- הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
- נתן תודה: 519 פעמים
- קיבל תודה: 805 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
נכון שבציבור הליטאי זה לא קיים בעבר, אך יש בזה ענין חיובי הגורם לגיבוש הקהילה וכן גורם להנמיך להבות ולהרגיע את המצב.
לזכרוני כשפתחו את ביהכנ"ס פוניבז' בעזרת תורה, יעץ להם מרן הגרא"מ שך לעשות קידוש כל שבוע, ואינני יודע אם עד היום עושים זאת.
לזכרוני כשפתחו את ביהכנ"ס פוניבז' בעזרת תורה, יעץ להם מרן הגרא"מ שך לעשות קידוש כל שבוע, ואינני יודע אם עד היום עושים זאת.
-
פותח הנושא - הודעות: 2141
- הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
- נתן תודה: 748 פעמים
- קיבל תודה: 722 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 4108
- הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
- נתן תודה: 696 פעמים
- קיבל תודה: 1339 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
לא לא, כנראה היה המקרה כן אצל הסטייפלער, כי אנשים הזקנים בדור הזה ידעו מזה, ואחד ת"ח זקן שאני מכירו, עשה לבתו בת ה-25 קידוש אצל בנו הנשוי, ידידי, בעיר אחרת רחוקה...
אבל כמו שציינו לעיל, הגרח"ק אמר שלא שמע מזה, ואביו זצוק"ל לא עשה קידוש לבנותיו, ואף הוא לא עשה לבנותיו.
במעט יותר מהחצי יובל האחרון זה התפתח. כשראיתי אז כאברך צעיר מודעות על קידוש בהיכל ישיבת פוניב'ז של האברכים הצעירים שנשאו זה עתה, השתוממתי וגיחכתי. כיום זה כבר נהיה ב'דין הודאה'...
אבל כמו שציינו לעיל, הגרח"ק אמר שלא שמע מזה, ואביו זצוק"ל לא עשה קידוש לבנותיו, ואף הוא לא עשה לבנותיו.
במעט יותר מהחצי יובל האחרון זה התפתח. כשראיתי אז כאברך צעיר מודעות על קידוש בהיכל ישיבת פוניב'ז של האברכים הצעירים שנשאו זה עתה, השתוממתי וגיחכתי. כיום זה כבר נהיה ב'דין הודאה'...
-
- הודעות: 347
- הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 00:54
- נתן תודה: 72 פעמים
- קיבל תודה: 92 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
נלענ"ד שאחרי שזה נהיה המנהג זה מחייב מדין מקום שנהגו שהרי סוף סוף יש בזה הודאה לה' יתברך
-
- הודעות: 711
- הצטרף: 19 יוני 2019, 16:51
- נתן תודה: 731 פעמים
- קיבל תודה: 354 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
יתכן, אבל רק בתנאי שבאמת המנהג גורף. אך אם יש כאלו שעושים קידוש ויש שאינם עושים - אין זה מנהג מחייב. וכמדומה שכך היא המציאות.
-
- הודעות: 347
- הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 00:54
- נתן תודה: 72 פעמים
- קיבל תודה: 92 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
נ"ל שכיום המנהג גורף לעשות קידוש אצל כול החוגים [תדמיין לעצמך אייך תגיב שתשמע על מן דהוא שלא עושה קידוש ]
-
- הודעות: 1108
- הצטרף: 01 אפריל 2019, 14:24
- נתן תודה: 261 פעמים
- קיבל תודה: 411 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
יעויין כאן: file:///C:/Users/USER/Downloads/243_06_79.pdf
וכאן: http://din.org.il/2012/02/21/%D7%96%D7% ... %91%D7%94/
וכאן: http://din.org.il/2012/02/21/%D7%96%D7% ... %91%D7%94/
-
- הודעות: 4108
- הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
- נתן תודה: 696 פעמים
- קיבל תודה: 1339 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
גם בהפניה שלך תראה שהיות והיהודי שכתב שם נראה כמי שיודע הלכה, הוא מתאמץ לחפש לזה מקור, ולא כ"כ מצליח..
זה שעם ישראל לא נהג בזה, ולא עשו אצל בת כמו אצל בן, זו העדות הגדולה ביותר מה המנהג.
ולא הייתי נכנס להעיר 3 תגובות באשכול זה, רק מפני ה'מנהג' שרווח היום פתאום, שנהפך לדין והלכה ומנהג..
ומעניין שדוקא בברית מילה, שלפני 30 ו-40 שנה היו באים הרבה יותר אנשים (לא רק אצל אלו שעושים בצהרים אחרי שעת העבודה...) היום יש בקושי מנין (וזה בסדר).
כיום הכל נהיה בגדול (מלבד שהמשפחות גדלו בדור שאחרי המלחמה העולמית).. עושים בר מצווה ואירוסין באולם של 500 מקומות ומי שלא בא - זה העלבון הכי גדול, ובחתונה כמובן כל השכנים מארבעה רחובות סמוכים חייבים להשתתף, ולכלות כל ימיהם בריצה לאולמות..
ובינינו מרוב הריבוי (כ"י) באים כפורע חוב, ואוכלים בחטף בבר, כמו אכילה ברשות הרבים שאמרו עליה חז"ל שדומה ל.. ובורחים החוצה.
וכי לזה שמחה והשתתפות בשמחה ייקרא. אז המסקנא שטוב מעט בכוונה..
ומצווה לחזור לשפיות..
זה שעם ישראל לא נהג בזה, ולא עשו אצל בת כמו אצל בן, זו העדות הגדולה ביותר מה המנהג.
ולא הייתי נכנס להעיר 3 תגובות באשכול זה, רק מפני ה'מנהג' שרווח היום פתאום, שנהפך לדין והלכה ומנהג..
ומעניין שדוקא בברית מילה, שלפני 30 ו-40 שנה היו באים הרבה יותר אנשים (לא רק אצל אלו שעושים בצהרים אחרי שעת העבודה...) היום יש בקושי מנין (וזה בסדר).
כיום הכל נהיה בגדול (מלבד שהמשפחות גדלו בדור שאחרי המלחמה העולמית).. עושים בר מצווה ואירוסין באולם של 500 מקומות ומי שלא בא - זה העלבון הכי גדול, ובחתונה כמובן כל השכנים מארבעה רחובות סמוכים חייבים להשתתף, ולכלות כל ימיהם בריצה לאולמות..
ובינינו מרוב הריבוי (כ"י) באים כפורע חוב, ואוכלים בחטף בבר, כמו אכילה ברשות הרבים שאמרו עליה חז"ל שדומה ל.. ובורחים החוצה.
וכי לזה שמחה והשתתפות בשמחה ייקרא. אז המסקנא שטוב מעט בכוונה..
ומצווה לחזור לשפיות..
-
- הודעות: 386
- הצטרף: 03 ספטמבר 2019, 21:40
- נתן תודה: 106 פעמים
- קיבל תודה: 115 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 347
- הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 00:54
- נתן תודה: 72 פעמים
- קיבל תודה: 92 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
אני חושב שזה תלוי בזמנים
ובדור הצעיר יותר כולם עושים [אני לומד בכולל גדול ומגוון שלומדים בו מכול גווני הקשת של הציבור החרדי וכול הצעירים ששאלתי אמרו לי שהם עשו]
-
- הודעות: 2556
- הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
- נתן תודה: 550 פעמים
- קיבל תודה: 757 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
יעקב שלם כתב: ↑05 נובמבר 2019, 22:05שאלני מי מידידי
מהיכן התקבע המנהג לעשות קידוש לבת בביהכנ"ס בבוקר
למה שלא יעשו כן בליל שבת
(אגב. אחד הטעמים של שלום זכר שהולד נושע ממעי אמו שייך גם בבת ואולי גם אבלות על התורה אם לומדת ואכ"מ)
מ"מ מה שעושים שלום זכר בליל שבת שהכל מצויין בבתיהם כלשון הרמ"א
מדוע לא יעשו כן גם לבת במקום קידוש
בפרט שלהבנתי עניין הקידוש הוא להודות לבורא בפני רבים
ובביהכנ"ס זה יותר לאכול וללכת ופחות אווירה של בתוך רבים אהללנו
(אא"כ כולם מקשיבים לדרשה אם נאמרת...)
ועל עיקר המנהג לעריכת קידושים בתוך בית הכנסת יש לערער מנין ההתר לכך
-
- הודעות: 3677
- הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
- נתן תודה: 519 פעמים
- קיבל תודה: 805 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
גם אני לא עשיתי לאף אחת מבנותיי, אלא שלראשונה מו"ח שליט"א עשה כששהיתי בביתו בחופשת הלידה המסורתית.
אמנם הבאתי 'תיקון' לכולל, ושמא יצאתי בזה יד"ח.
אמנם הבאתי 'תיקון' לכולל, ושמא יצאתי בזה יד"ח.
-
- הודעות: 2561
- הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
- נתן תודה: 361 פעמים
- קיבל תודה: 960 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
המקרה עם הסטייפלר זכור היטב, ואין החי מכחיש את החי.
עד כדי כך זה פורסם, שנראה לי שזה מה גרם לשינוי המנהג בציבור הליטאי.
לגופו של אשכול, דווקא ידוע לי על מקומות שבעבר גם שלום זכר היו עושים בשבת בבוקר!
-
- הודעות: 2556
- הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
- נתן תודה: 550 פעמים
- קיבל תודה: 757 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
אמונת אומן כתב: ↑06 נובמבר 2019, 20:19המקרה עם הסטייפלר זכור היטב, ואין החי מכחיש את החי.
עד כדי כך זה פורסם, שנראה לי שזה מה גרם לשינוי המנהג בציבור הליטאי.
פרסום זה לא ראיה כמו הרבה פרסומי שקר [הרי מאומן אתה "מפורסמים של שקר"]
כבר הזכירו למעלה שהסטייפלער לא עשה קידוש לבנותיו וכן נוהג הגר"ח אחריו
והגר"ח אמר שהסיפור שקר
אם אתה מכיר משהו פרטי שהוא בעל המעשה אפשר לחשוב. כל השאר אין לו ערך
גם זקנים מאותו התקופה זה לא ראיה משום שגם הם זוכרים שדברו על זה ולא מעבר
-
- הודעות: 3677
- הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
- נתן תודה: 519 פעמים
- קיבל תודה: 805 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
איך יתכן שאחז כך ולא עשה קידוש לבנותיו, ואף הגרח"ק לא עשה? הרי לפי המעשה הוא אחז שיתכן שמחמת אי עשיית הקידוש יכולה הבת לסבול צרות צרורות בחייה.
לגבי השלום זכר זה מעניין מאוד, יען הרמ"א (רסה סי"ב) הביא שהמנהג בלילה (אמנם הטעם שם שאז הרבה מצוים בבתיהם, ושמא באותו מקום החליטו שיותר נוח לכולם בבוקר).
לגבי השלום זכר זה מעניין מאוד, יען הרמ"א (רסה סי"ב) הביא שהמנהג בלילה (אמנם הטעם שם שאז הרבה מצוים בבתיהם, ושמא באותו מקום החליטו שיותר נוח לכולם בבוקר).
-
- הודעות: 308
- הצטרף: 09 ספטמבר 2019, 14:32
- נתן תודה: 25 פעמים
- קיבל תודה: 81 פעמים
- סטטוס: לא מחובר
-
- הודעות: 2561
- הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
- נתן תודה: 361 פעמים
- קיבל תודה: 960 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
א. גם אם זה נאמר בבדיחותא,איש ווילנא כתב: ↑06 נובמבר 2019, 20:26אמונת אומן כתב: ↑06 נובמבר 2019, 20:19המקרה עם הסטייפלר זכור היטב, ואין החי מכחיש את החי.
עד כדי כך זה פורסם, שנראה לי שזה מה גרם לשינוי המנהג בציבור הליטאי.
פרסום זה לא ראיה כמו הרבה פרסומי שקר [הרי מאומן אתה "מפורסמים של שקר"]
כבר הזכירו למעלה שהסטייפלער לא עשה קידוש לבנותיו וכן נוהג הגר"ח אחריו
והגר"ח אמר שהסיפור שקר
אם אתה מכיר משהו פרטי שהוא בעל המעשה אפשר לחשוב. כל השאר אין לו ערך
גם זקנים מאותו התקופה זה לא ראיה משום שגם הם זוכרים שדברו על זה ולא מעבר
משום והייתם נקיים, אין לי עם אומן דבר וחצי דבר, וב''ה מעולם לא פסעתי חוצה מארץ חמדת אבותינו אשר הובטחה לאבינו בהאי פרשתא.
למיטב זכרוני המעשה פורסם באחד מספרי תולדותיו ונתפרסם מאד בציבור הליטאי כולו.
למרות הקושיות דלעיל, קשה לי לחשוב מי הוא זה אשר היה חשוב לו לזייף סיפור כזה, להכניסו בספר תולדותיו, מה ההגיון?
ג. אם יתברר שהוא כן עשה לבנותיו, ובנו הגרח''ק היה שקוע בתלמודו ולא ידע על זה, אני לא אפול מהכיסא.
-
- הודעות: 2556
- הצטרף: 18 יוני 2019, 20:04
- נתן תודה: 550 פעמים
- קיבל תודה: 757 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
סליחה משום מה באמת חשבתי כך בפשטות כל הזמן שיש לך קשר עם אומן
אף אחד לא זייף בכוונת זדון
אלא משהו סיפר סיפור לא מבוסס שאולי היה עם משהו אחר או לא היה בכלל וכל כיו"ב
ודרכו של עולם שהוא אוהב סיפורים כאלה ולא בודק אחריו. והמגידים רצו לספרו ונתפרסם בכל הסביבה
זה דבר ידוע במשפחתו שלא עשה קידוש. בכל מקרה הסטייפלער לא ביקש מהגר"ח לעשות קידוש לבנותיו של הגר"ח
אף אחד לא זייף בכוונת זדון
אלא משהו סיפר סיפור לא מבוסס שאולי היה עם משהו אחר או לא היה בכלל וכל כיו"ב
ודרכו של עולם שהוא אוהב סיפורים כאלה ולא בודק אחריו. והמגידים רצו לספרו ונתפרסם בכל הסביבה
זה דבר ידוע במשפחתו שלא עשה קידוש. בכל מקרה הסטייפלער לא ביקש מהגר"ח לעשות קידוש לבנותיו של הגר"ח
-
- הודעות: 347
- הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 00:54
- נתן תודה: 72 פעמים
- קיבל תודה: 92 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
אמונת אומן כתב: ↑07 נובמבר 2019, 00:04א. גם אם זה נאמר בבדיחותא,איש ווילנא כתב: ↑06 נובמבר 2019, 20:26אמונת אומן כתב: ↑06 נובמבר 2019, 20:19המקרה עם הסטייפלר זכור היטב, ואין החי מכחיש את החי.
עד כדי כך זה פורסם, שנראה לי שזה מה גרם לשינוי המנהג בציבור הליטאי.
פרסום זה לא ראיה כמו הרבה פרסומי שקר [הרי מאומן אתה "מפורסמים של שקר"]
כבר הזכירו למעלה שהסטייפלער לא עשה קידוש לבנותיו וכן נוהג הגר"ח אחריו
והגר"ח אמר שהסיפור שקר
אם אתה מכיר משהו פרטי שהוא בעל המעשה אפשר לחשוב. כל השאר אין לו ערך
גם זקנים מאותו התקופה זה לא ראיה משום שגם הם זוכרים שדברו על זה ולא מעבר
משום והייתם נקיים, אין לי עם אומן דבר וחצי דבר, וב''ה מעולם לא פסעתי חוצה מארץ חמדת אבותינו אשר הובטחה לאבינו בהאי פרשתא. אשרייך [נדיר למצאו את הגאווה הזו בחוגי החסידים {סו"ס בתוך עמי אני יושבת}]
למיטב זכרוני המעשה פורסם באחד מספרי תולדותיו ונתפרסם מאד בציבור הליטאי כולו.
למרות הקושיות דלעיל, קשה לי לחשוב מי הוא זה אשר היה חשוב לו לזייף סיפור כזה, להכניסו בספר תולדותיו, מה ההגיון?
ג. אם יתברר שהוא כן עשה לבנותיו, ובנו הגרח''ק היה שקוע בתלמודו ולא ידע על זה, אני לא אפול מהכיסא.
אפשר לשאול את הרבנית ברזם היא בוודאי יודעת יותר טוב ממרן הגרח"ק [פעם היה לי מעשה שבררתי איזו הנהגה של החזו"א בציצית{שכפתור בחלק העליון משלים לאמה} והגר"ח אמר לי שאינו נהג כן. לאחמ"כ שאלתי את הרבנית ברזם והיא אמרה לי בתוקף שכך היא תפרה את הציציות לחזו"א. ושתפסתי את שניים יחדיו אמר הגרח"ק לעיין בסוף אחד ספריו שם כתב הנהגות בשם אמו ובאמת כך היה כתוב שם.
-
- הודעות: 3677
- הצטרף: 06 מרץ 2016, 13:14
- נתן תודה: 519 פעמים
- קיבל תודה: 805 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
כך זכור לי, נשמע שמכל שיחותיך עם הרב שך לא היה נשמע הרעיון הזה.
-
- הודעות: 347
- הצטרף: 25 אוגוסט 2019, 00:54
- נתן תודה: 72 פעמים
- קיבל תודה: 92 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
איש ווילנא כתב: ↑07 נובמבר 2019, 00:10סליחה משום מה באמת חשבתי כך בפשטות כל הזמן שיש לך קשר עם אומן
תעיין פה מה הקשר של השם אמונת אומן
-
- הודעות: 2561
- הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
- נתן תודה: 361 פעמים
- קיבל תודה: 960 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
הרי לך, מה בין יהודי ליהודי נאמן.יהודי כתב: ↑07 נובמבר 2019, 00:24כך זכור לי, נשמע שמכל שיחותיך עם הרב שך לא היה נשמע הרעיון הזה.
-
- הודעות: 2561
- הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
- נתן תודה: 361 פעמים
- קיבל תודה: 960 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
באופן טבעי קשה לי להאמין שסיפור שגדלתי עליו ארבעים שנה הוא טעות...איש ווילנא כתב: ↑07 נובמבר 2019, 00:10סליחה משום מה באמת חשבתי כך בפשטות כל הזמן שיש לך קשר עם אומן
אף אחד לא זייף בכוונת זדון
אלא משהו סיפר סיפור לא מבוסס שאולי היה עם משהו אחר או לא היה בכלל וכל כיו"ב
ודרכו של עולם שהוא אוהב סיפורים כאלה ולא בודק אחריו. והמגידים רצו לספרו ונתפרסם בכל הסביבה
זה דבר ידוע במשפחתו שלא עשה קידוש. בכל מקרה הסטייפלער לא ביקש מהגר"ח לעשות קידוש לבנותיו של הגר"ח
אבל לו יהי כן, אם סיפור שהופץ בטעות גרם לרבבות יהודים לשנות מנהגם וכן לערוך קידוש, לדעתי העניה יש לראות בזה מדרכי ההשגחה!
-
- הודעות: 2561
- הצטרף: 22 יולי 2018, 17:13
- נתן תודה: 361 פעמים
- קיבל תודה: 960 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: קידוש מול שלום זכר
איש ווילנא כתב: ↑07 נובמבר 2019, 00:10סליחה משום מה באמת חשבתי כך בפשטות כל הזמן שיש לך קשר עם אומן
התחלחלתי מהרעיון שכך זה הובן.
קראתי לעצמי אמונת אומן, באלף חלומה ולא קמוצה,
ולהדגיש העניין אציין שמעולם לא יצאתי מארץ חמדת אבות, לא אני ולא אשתי, לא הורי ולא חמי, ולא אחד מסבותי, וד' יעזרני שלא אזדקק לארץ העמים עד ביאת ינון כאשר ירושלים תתאחד לדמשק.
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
- 6 תגובות
- 166 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי צדיק
01 מאי 2020, 14:51
-
- 0 תגובות
- 80 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מתאהב על ידך
07 אפריל 2020, 00:44
-
- 6 תגובות
- 114 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כפשוטו
17 מאי 2020, 19:01
-
-
פנחס מול זמרי - שיטת מי השילוח המחודשת
על ידי גל גל » 07 יולי 2020, 22:52 » ב נושאים בפיקוח [הודעות בפורום זה יפורסמו רק לאחר אישור] - 184 תגובות
- 2862 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בלדד השוחי
24 יולי 2020, 01:28
-