בורות.
יושבים כאן אנשים שלא מבינים את השפה והקודים של תורת חסידות חב"ד, לא למדו מימיהם מאמר בליקוטי תורה במשך ארבע חמש שעות (גילוי נאות - אני כן למדתי, כמה וכמה פעמים), ומדברים על אחד מצדיקי הדור הקודם, שגדולי ישראל (חוץ מגדולי חוגים מסוימים) חרדו לשמעו, יהודי שהיה בקי עצום בכל מכמני התורה הקדושה נגלה כנסתר, יהודי שרוח הקודש גלויה נגלתה בבית מדרשו, ויש על כך מאות ואלפי סיפורים גם מאנשים שאינם חסידיו, יהודי שפעל מופתים באופן נסי מעל לדרך הטבע, וגם על זה ישנם אלפי עדויות, וטוענים שהוא היה ח"ו כופר?
יש גבול לשטויות.
אני לא רוצה לעורר דובים מרבצם, אבל כל אלו שמחו על כבודו בתשמ"ט, גדולי האדמורי"ם, כולם היו כופרים ח"ו? או שכל האדמורי"ם לא ידעו במה מדובר, רק הכותב המוכשר כאן מעודכן באמת הנוראה.
קצרן של דברים:
אי אפשר להגיע עם ליטווישע קאפ, ולנסות להבין מיימר חב"די, צריך להכיר קצת מבפנים את השפה, ואת הקודים.
ואם מי שאומר שהצדיק מלובש בו אור א"ס הוא כופר - בעל התניא גם כן כותב בפירוש בספר התניא שבכל חפץ גשמי שמקיימים בו מצוה מתלבש אור א"ס, ומי שלא למד חסידות לא יודע מה משמעות 'התלבשות' בתורת חב"ד, יש על כך אריכות גדולה בתניא, ובשאר ספרי חב"ד, 'התלבשות' אין כוונתה שהאדם הזה הוא אלהים ח"ו, וזה גם לא מסתדר מבחינת כללי הצמצום כפי שנתבארו בתורת חב"ד, ואם זה היה כפשוטו אז החפץ או הרבי היו צריכים להיהפך לאור א"ס בעצמם, כי אור א"ס לא יכול להתגלות בגבול וגשם, ואף בעשר ספירות מתגלה רק חוט וקו ממנו כמבואר בקבלה ובחסידות, זה מושג דק ועדין מאד, סוגיה בתורה ככל סוגיה עמוקה, צריך ללמוד אותה כראוי ימים ושבועות כדי להבינה על נכון, וכמובן שאינו סותר את עיקרי האמונה.
וסתם כך, כל החסידים מאמינים שכל הבריאה היא אלוהות, ואלו שהכי פחות מגשימים זאת אלו חב"ד, שהם היחידים שמבארים בשפה ברורה למה אין זה סותר את מציאות עולמנו הגשמי כמות שהיא. ולמי שלא יודע, הביטוי אלוהות (געטליכקייט ביידיש) אין פירושו אלוהים, אלא גילוי אור ה', שמאיר בכל הבריאה, ובמקומות ואנשים וזמנים מסוימים בצורה גלויה וברורה יותר, ולמשל הספירות הן אלוהות אך לא אלוהים, ולכן אסור להתפלל אליהן, עיין שורש מצות התפילה להצמח צדק שביאר יסוד זה בארוכה. ואכמ"ל.
(אא"כ ישנם בורים בחב"ד עצמה שלא למדו בעיון כראוי את ספרי רבותיהם (שמעתי שהיום יש מושג כזה אצל מקצתם שאינם לומדים אלא רק את הרבי האחרון, דבר שלכאורה נוגד את מה שהוא עצמו חינך כל השנים, וברור שפוגם בהבנתם את מושגי החסידות כראוי) ומבינים דברים ככתבם כמו ילדים קטנים).
הרבי האחרון דיבר כל השנים שחמיו לא נפטר, והוא ממשיך להנהיג וכו', ואף אמר עליו שליט"א, אבל זה לא מנע ממנו להשתטח על ציונו בקביעות ולהתפלל שם. ברור לכל בר דעת שהוא לא התכוון שחמיו לא נפטר כפשוטן של דברים. הוא הרי מילא את מקומו, ונהג יארצייט ביום הפטירה. הכוונה היא על רובד רוחני דק ועמוק, וכדברי חז"ל יעקב אבינו לא מת, וצריך להכיר את השפה לפני שמנסים ללמוד את דבריו כפשוטן.