כתב הרמב"ן: שוב אשוב אליך כעת חיה - לשון רבנו שלמה [רש"י]: לא בשרו המלאך שישוב אליו , אלא בשליחותו של מקום אמר לו; כמו "ויאמר לה מלאך יי' הרבה ארבה את זרעך" (בר' טז , י) , והוא אין בידו להרבות , אלא בשליחותו של מקום אמר לו , אף כאן בשליחותו של מקום אמר לו. והוצרך הרב לאמר כן , מפני שהקדוש ברוך הוא אמר לו בכאן "למועד אשוב אליך" (להלן , יד) , ובין במלאך או בהקדוש ברוך הוא לא מצינו ששב אליו למועדו; אולי נכלל בלשון "ויי' פקד את שרה כאשר אמר ויעש יי' לשרה כאשר דבר" (בר' כא , כ). ורבי אברהם אמר , כי "ויאמר יי' אל אברהם" וגו' (להלן , יג) , הוא דבר המלאך בשם שולחו , ושב אליו למועד אשר דבר אותו , ואם לא נכתב. והנכון בעיני , שהוא מן "תשובת השנה" (ש"ב יא , א) , יאמר , כי שוב אשוב אליך עת כעת הזאת שתהיו בו חיים , ויהיה בן לשרה אשתך; וזה כאשר נאמר לאברהם "למועד הזה בשנה האחרת" (בר' יז , כא); ויהיה אשוב - כמו "ושב יי' אלהיך... ושב וקבצך" (דב' ל , ג).