בין אדם לחבירו קודם לבין אדם למקום, ''ומלכי צדק''

כללי הפורום
  • פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לפתוח את הנושא בפורום של החומש/הפרשה, ולציין בכותרת הנושא את שם הפרשה או את שם הספר והפרק עליו נסוב הדיון. במידה ומדובר בנושא כללי יש לפתחו כאן.
  • אשמח לעזרה בקטלוג נושאים ישנים לפי חומש/פרשה. הקִטלוג יתבצע בצורה פשוטה: דווחו על ההודעה הראשונה בנושא > בחרו ב"האשכול שייך לקטגוריה אחרת, נא ציין בשדה המידע את הקטגוריה הנכונה" > הזינו בשדה המידע את שם החומש/הפרשה, ואני כבר אדאג להעביר את הנושא לחומש/פרשה המבוקש/ת.
  • יש אפשרות כללית בפורום "לקפל" מדורים לקטגוריה אחת (ע"י לחיצה על המינוס בצד השמאלי בראש כל קטגוריה), בכדי לאפשר גלילה מהירה במידת הצורך. הקיפול/הפתיחה יישארו כך גם בכניסות הבאות לפורום עד ללחיצה הבאה.

פותח הנושא
תורה לשמה
הודעות: 51
הצטרף: 05 אוקטובר 2019, 21:41
נתן תודה: 21 פעמים
קיבל תודה: 11 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

בין אדם לחבירו קודם לבין אדם למקום, ''ומלכי צדק''

שליחה על ידי תורה לשמה » 20 נובמבר 2019, 22:08

פרשת לך לך ''ומלכי צדק מלך שלם הוציא לחם ויין והוא כהן לקל עליון'' והק' החתם סופר שמן הראוי היה צריך להיות כתוב והוא כהן לקל עליון תיכף אחר מלך שלם להשלים תיאורו ורק אח''כ הוציא לחם ויין, שמעתי קושיא זו ולא שמעתי מה תירץ, 
ויתכן לומר דמכאן שבין אדם לחברו קודם לבין אדם למקום שהכתוב מתאר קודם את התנהגות האדם לחברו שהוציא לחם ויין ורק אח''כ מתייחס לכך שהוא כהן לקל עליון,


במבי
משתמש ותיק
הודעות: 1896
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 551 פעמים
קיבל תודה: 552 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: בין אדם לחבירו קודם לבין אדם למקום, ''ומלכי צדק''

שליחה על ידי במבי » 21 נובמבר 2019, 00:00

עם חכם ונבון כתב:
14 דצמבר 2018, 14:29
עם חכם ונבון כתב: בדרך אגב אי איירינן ב"לעולם יהא אדם", מפורסם הביאור שביארוהו "לעולם יהא אדם" קודם כל אדם ואח"כ "ירא שמים"
בהמשך לעניין, שמעתי פעם ווארט נפלא, אומרים בליל שבת ש"נמצא חן בעיניך ובעיני כל אדם וחוה ובעיני כל רואינו לעבודתך".
וקשה תרתי א. כבר אמרנו אדם וחוה ואת מי באים להוסיף?
ב. למה לא כתוב אדם?
ושמעתי לבאר בווארט חזק (ונכון), אדם מגיע לבית הכנסת בבוקר יש שני סוגי אנשים, יש אנשים שניגשים ושואלים 'נו יענקל שתית קפה אכלת משהו', אלו הם בני אדם
ויש סוג אחר שישאל 'נו יענקל האסט שוין גדאוונט האנט' (התפללת היום כבר)וכו' אלו לא בני אדם אלו "כל רואינו לעבודתך".
וע"ז מבקשים' "ובעיני כל אדם וחוה" נמצא חן ואנו מבקשים שנמצא חן גם "בעיני הרואינו לעבודתך" אבל הוא לא נכלל בכלל אדם...

 

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “תנ"ך ופרשת שבוע”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים