לעניות דעתי כתב: ↑27 אפריל 2020, 21:41
א. ל. חנן כתב: ↑27 אפריל 2020, 21:11
ואני מוצא את עצמי מתפלל שלפחות החזון איש זי"ע עצמו יקום לתחייה.
כי הוא יהיה היחיד שיוכל לומר לנו את דרך ה'.
אנשי אמנה אבדו.
כבר תלמידו הגר"ד לנדו שליט"א אמר מה החזו"א היה אומר.
אחר הקידה, לכאורה דברי רבינו הגרד"ל אינם עולים בקנה א' כ"כ עם דברי החזו"א בכתביו, וידעתי כי ישיבני כי מרן זללה"ה כתב אף הוא שהדבר צריך שיקול הדעת, אך שאלתי האם משפט זה נותן אפשרות לשמוט את כל כוונת המכתב, והלא הדברים ק"ו אם כשמדובר על איסור שבת בלבד שיתירו אותו לא לכל עניניו אלא רק לענין האזעקות, מה נאמר ומה נדבר בעת שישנה אוירה שכל המתיר לישראל נעשה ראש, וכמעט כל שאלה שתעלה לאויר ויש בה סרך של סתירה עם הנחיות משרד הבריאות כבר ימצאו הרבנים שיתירו מכל וכל. כשעל כל אלו מוסף שערים המצויינים היכלי התורה הישיבות והת"ת - נשמת העם ורוח אפו, שוממים מבלי באי מועד, והכל לפי החלטות צוות המל"ל ומשרד ראה"מ ומשרד הבריאות, הלב נקרע מי נתן למשסה יעקב ישראל לבוזזים.
וברוך ה' אשר לא הסיר חסדו מעמנו, והותיר לנו שריד לדור דעה אשר יצק מים על ידי מרנא החזו"א זיע"א, מרן שר התורה בעל הדרך אמונה שליט"א אשר בקול גדל ולא פסק אינו מש מלצווח ככרוכיא על סגירת בתי הכנסיות ובתי המדרשות, ומי לנו נאמן ביתו של מרנא האי"ש הגדול בענקים בדורינו אנו יותר ממנו לגלות לנו מה הייתה דעת קדשו? ובפרט דאית לי תנא דמסייע מהתשו' וכתבים הנ"ל, [מה עוד שיש לפקפק אם אכן נאמרו הדברים מאת הגרד"ל כי לאו מר בר רב אשי חתים עלה, אך עכ"פ ודאי אין זה עיקר הנידון ואכ"מ כלל]
ועוד רגע אחד אדבר, ידועים דברי הגמ' בריש ע"ז דנכרי כשיוצא מן הסוכה מחמת חמה הוא מבעט ויוצא, וישראל יוצאין בבושת פנים כעבד ששפך לו קיתון על פניו, בעת הזאת ששפך לנו אלוקינו קיתון רח"ל להוציאנו ממקום חייתנו, חובתינו לנהוג כישראל היוצא בבושת פנים ובלב קרוע ומרותח, ורגשות ליבי הם כי לולא שעמד לנו מרנא הגר"ח שליט"א התחושה היא כמעט של שש ושמח, ותחת להשמיע בקול פסק והלכה מן הפסקים המקלים, איזה עצבון רוח ושברון לב, תחת זה יש צליל אחר, יתכן כי הנני טועה בזה, והוא מהדברים התלויים בלב וכמעט א"א לבוא בזה לדעה שווה
ואעמוד בזה