כידוע, נהגו בהרבה קהילות שהכהנים אינם נושאים את כפיהם בתפילות שחרית של שבת ויום חול (בשונה ממוסף של שבת, ר"ח ומועדים שנושאים את כפיהם, שלא כמו בחוץ לארץ שם נושאים כפיים רק ביו"ט).
מהגליל רווח מנהג זה גם בערים צפוניות נוספות, כדוגמת חיפה לפני עשרות שנים, ולאחרונה התווספו אליה קהילות חסידיות נוספות בעפולה ובהר יונה.
כעת, בתקופת מגפת הקורונה - היו שהתעוררו בחיפה התורנית בעיקר בחסידות בעלז וויזניץ להתחיל בנשיאת כפיים.
אחת הטענות העיקריות היתה שבבתי הכנסת שבחצרות לא שייך 'מנהג המקום', מאחר ואין זה בית תפילה קבוע ולא התקיים שם מנהג מעולם.
ואכן בהרבה מניינים 'רחוביים' החלו בנשיאת כפיים בתקופה זו מידי יום בתפילת שחרית.
לאחר פתיחת בתי הכנסת בשבוע שעבר, התברר, שכל האמור היווה עילה להתחלת נשיאת כפיים בבית הכנסת פנימה. בויזניץ לא החלו עדיין, אך בבעלז כבר החלו בנשיאת כפיים.
התעורר פולמוס רחב ובעל הדים רבים במערכות טלפוניות שונות זה טוען בכה וזה בכה.
אם יש מאן דהו שכבר חקר בעבר את הנושא ויש לו חומר מסודר בעניין אשמח שישתף אותו כאן, וזכות הרבים - אם יעלה שניתן להתחיל לקיים את מצוות עשה זו - תלויה בו.
מהגליל רווח מנהג זה גם בערים צפוניות נוספות, כדוגמת חיפה לפני עשרות שנים, ולאחרונה התווספו אליה קהילות חסידיות נוספות בעפולה ובהר יונה.
כעת, בתקופת מגפת הקורונה - היו שהתעוררו בחיפה התורנית בעיקר בחסידות בעלז וויזניץ להתחיל בנשיאת כפיים.
אחת הטענות העיקריות היתה שבבתי הכנסת שבחצרות לא שייך 'מנהג המקום', מאחר ואין זה בית תפילה קבוע ולא התקיים שם מנהג מעולם.
ואכן בהרבה מניינים 'רחוביים' החלו בנשיאת כפיים בתקופה זו מידי יום בתפילת שחרית.
לאחר פתיחת בתי הכנסת בשבוע שעבר, התברר, שכל האמור היווה עילה להתחלת נשיאת כפיים בבית הכנסת פנימה. בויזניץ לא החלו עדיין, אך בבעלז כבר החלו בנשיאת כפיים.
התעורר פולמוס רחב ובעל הדים רבים במערכות טלפוניות שונות זה טוען בכה וזה בכה.
אם יש מאן דהו שכבר חקר בעבר את הנושא ויש לו חומר מסודר בעניין אשמח שישתף אותו כאן, וזכות הרבים - אם יעלה שניתן להתחיל לקיים את מצוות עשה זו - תלויה בו.