זה לא מכבר ניסו להרעיש את הארץ, בפולמוס על מיני דגים, שטענו עליהם שאין בודקים את סימני הטהרה שלהם, וממילא הם אסורים באכילה, כיון שאין לסמוך על המין ועל מקום גידולם שהם אכן מהמינים הטהורים.
נכתבו ונדפסו דברים בזה, מת"ח אחד שיש לו שם של ת"ח מופלג וירא אלוקים מרבים, דא עקא, שבנושא זה, יש מוסכמה של רוב ככל הת"ח הגדולים, שהכותב שעורר את הנידון, טעה בדברים פשוטים ממש, ולית דחש לה.
ועדיין, אותו ת"ח לא חזר בו. האם הוא אינו מחוייב לכפוף את עצמו ולומר טעיתי? גם אם סובר שלא טעה, האם אינו מחוייב לכפוף עצמו ולומר כיון שהרוב סוברים ומסיקים אחרת ממני, שוב אין לחשוש לזה?
נכתבו ונדפסו דברים בזה, מת"ח אחד שיש לו שם של ת"ח מופלג וירא אלוקים מרבים, דא עקא, שבנושא זה, יש מוסכמה של רוב ככל הת"ח הגדולים, שהכותב שעורר את הנידון, טעה בדברים פשוטים ממש, ולית דחש לה.
ועדיין, אותו ת"ח לא חזר בו. האם הוא אינו מחוייב לכפוף את עצמו ולומר טעיתי? גם אם סובר שלא טעה, האם אינו מחוייב לכפוף עצמו ולומר כיון שהרוב סוברים ומסיקים אחרת ממני, שוב אין לחשוש לזה?