שאלת "בורר" בבר - מים, וההכשרים בנושא

הראני

משתמש ותיק
הנידון: בר המים 'נועם1'.
בשנה האחרונה פרץ לשוק בר מים בשם 'נועם1, הנ"ל מלווה בפרסומות רעשניות וצבעוניות, כשגולת הכותרת שלהם היא 'כשרות מהדרין' שיש עליו (או לפי פרסומיהם בהכשר הבד"ץ).
הקלטות שיש אצלי!! מעלות כי הרב נותן הכשרות לאותו מיני בר, מעיד מפורשות כי בעלי החברה לא פעלו לפי הוראותיו!!!
ראוי לציין כי עיקר הבעיה היא דוקא במסננים ובמים הקרים, ולאו דוקא במים החמים (אע"פ שגם במים החמים ישנה בעיה לא פשוטה).
לשאלת השואל אם לא עשו את הוראותיך למה לא הורדת מהם את הכשרות, ענה הרב המכשיר כי אפשר לפתור את הבעיות ע"י כמה וכמה פעולות.
לשאלה למה א"כ לא מצורפות הוראות מהגוף נותן הכשרות על כך?
אין תשובה.
לא היית מעלה נושא זה, אילולא הדבר תלוי באיסורי תורה חמורים, ולאחר שניסיתי אני ועוד כמה יהודים כשרים להסדיר את הנושא, אך הדבר לא צלח.
יצויין כי הרב מחפוד שליט"א הסיר את הכשרות מאותו מיני בר לפני כמה חודשים, אך עדיין הוא נושא שני כשרויות כשאחד מהם קורא לעצמו בד"ץ.
 

יהודי

משתמש ותיק
תכתוב ברור מה הבעיות. אם אפשר גם את המציאות הברורה לאשורה.
[קצת מעניין שהרי גם הגוף השני הנותן לזה הכשר מוחזק בכשרות.]
 

הראני

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודי אמר:
תכתוב ברור מה הבעיות. אם אפשר גם את המציאות הברורה לאשורה.
[קצת מעניין שהרי גם הגוף השני הנותן לזה הכשר מוחזק בכשרות.]
הגוף השני שנותן כשרות ה"ה המכון של הרב הלפרין שליט"א- טוען בתוקף שהוא מתבסס על הוראות של רבותיו המתירים את העניין.
כמובן שמי שרוצה יכול לסמוך על זה.
הבעיה והשערוריה היא שהרב נותן הכשרות השני [שקורא לעצמו בד"ץ] מודה במפורש שהוא לא סומך על זה, ואסור להשתמש בזה אלא אם כן מוציאים את הסננים וכו' ועוד שלל אטרקציות שאמורים לעשות במכשיר לפני שבת, ובכל אופן חותמת הכשרות של המהדרין שלו מתנוססת על גבי הפרסומים, ועד לרגע זה כבר למעלה מחצי שנה לא הודיעו לציבור את העניין, העסקנים שיחי' דברו עם הרב כמה וכמה פעמים והוא הגיב להם בביטול, לכן הדברים עולים כאן בצורה שאינה משתמעת לשני פנים.
אנו קוראים מעל גבי במה מכובדת זו, לאותו רב להבהיר את העניין.
אני יכול לספר שבד"ץ העדה החרדית נכנס לתמונה ואם הרב ההוא לא יביע את הסתייגותו הם יוציאו הבהרה על כשרותו בעניין זה ובעניינים אחרים.
 

יהודי

משתמש ותיק
מעניין מה הפשט בזה, אם אפשר לפרט את הבעיות בצורה ברורה.
 

הראני

משתמש ותיק
פותח הנושא
תברר אצל הרב מחפוד שליט"א שכנראה לא יודע שיש באתר את הפרסום הזה, הוא הוריד את הכשרות לפני כחצי שנה, בקשר להרב שטרן לא ביררתי, אני יבדוק את זה, הם עכ"פ לא מפרסמים את זה כלל וכלל, אלא את כשרות רובין והלפרין.
 

הראני

משתמש ותיק
פותח הנושא
אגב תראה בתאריכים של המכתבים שאתה הבאת, שהתוקף של הכשרות של הרב שטרן והרב מחפוד פקעה מזמן. אלו תעודות בלי תוקף!!
 

יהודי

משתמש ותיק
אם אתם מעוררים על הענין תכתבו את הענין בצורה יסודית, מה הנושא פה בדיוק, סתם לצעוק שיש בעיות לא מקדם אף אחד להבין את הענין ולהחליט בעצמו כמה ואם בכלל יש כאן שערוריה כשרותית.
הרב הלפרין סומך על דעת מרן הגרש"ז אויערבך בענייני חשמל וגרמא, לא ידוע לי על דרך יחודית ומקילה יותר של הגרש"ז בענייני בורר.
 

הראני

משתמש ותיק
פותח הנושא
זו דעתך, לא כן דעת הרב הלפרין, תוכל לשאול אותו ותביא את הממצאים לחו"ר הפורום דפה.
 

יהודי

משתמש ותיק
מה ההתחמקויות הללו, כתבתם לעיל ביקורות חריפות על הכשר הרב רובין, ולא כתבתם שום טענה ברורה לגופו של ענין, אינני חסיד של האיש, אבל לזעוק ולצעוק גוועלד בלי לכתוב ברור את הבעיות אינו מוסיף דבר לאיש.
כמו כן אם אתם חושבים שהרב הלפרין מיקל מדעתו בכל מיני עניינים תכתבו ברור מה כוונתכם, ומה טענתו של הרב הלפרין.
כמו"כ לא הבאתם שום ראיה שהרב מחפוד הוריד את ההכשר מחמת בעיות הלכתיות, ואם כן מעיקרא אמאי הכשירו. וכמו"כ לגבי הגרי"מ שטרן. תכתבו ברור האם שמעתם מההכשר עצמו כן, או שזו אקסיומה שלכם.
 

הבוחן

משתמש ותיק
הרב 'הראני' לא הצלחתי להבין, דבר ברורות, אתה מדבר על בדץ מהדרין רובין? שמה שיש בעיות בבר המים לדעתו ובכל זאת נתן הכשר?! אגב מה כונתך שהעדה נכנסת לענין? אין נוגע בדבר יותר ממנה שכידוע ההכשר היחיד שנוגס מעט באימפרית העד"ח הוא רובין וברור שיחפשו כל דבר להפיל אותם. מ"מ אנא פרט מעונין מאוד לשמוע.
 

עברי

משתמש רגיל
הראני אמר:
הנידון: בר המים 'נועם1'.
בשנה האחרונה פרץ לשוק בר מים בשם 'נועם1, הנ"ל מלווה בפרסומות רעשניות וצבעוניות, כשגולת הכותרת שלהם היא 'כשרות מהדרין' שיש עליו (או לפי פרסומיהם בהכשר הבד"ץ).
הקלטות שיש אצלי!! מעלות כי הרב נותן הכשרות לאותו מיני בר, מעיד מפורשות כי בעלי החברה לא פעלו לפי הוראותיו!!!
ראוי לציין כי עיקר הבעיה היא דוקא במסננים ובמים הקרים, ולאו דוקא במים החמים (אע"פ שגם במים החמים ישנה בעיה לא פשוטה).
לשאלת השואל אם לא עשו את הוראותיך למה לא הורדת מהם את הכשרות, ענה הרב המכשיר כי אפשר לפתור את הבעיות ע"י כמה וכמה פעולות.
לשאלה למה א"כ לא מצורפות הוראות מהגוף נותן הכשרות על כך?
אין תשובה.
לא היית מעלה נושא זה, אילולא הדבר תלוי באיסורי תורה חמורים, ולאחר שניסיתי אני ועוד כמה יהודים כשרים להסדיר את הנושא, אך הדבר לא צלח.
יצויין כי הרב מחפוד שליט"א הסיר את הכשרות מאותו מיני בר לפני כמה חודשים, אך עדיין הוא נושא שני כשרויות כשאחד מהם קורא לעצמו בד"ץ.

הנידון: שערוריות בספק השמצות לבר המים 'נועם1'.
ביממה האחרונה פרץ לפורום אשכול בעניין השמצות בבר מים בשם 'נועם1, הנ"ל מלווה בפרסומות רעשניות וצבעוניות, כשגולת הכותרת היא שיש אין ספור בעיות ב'כשרות מהדרין' שיש עליו (או לפי פרסומיהם בהכשר הבד"ץ).
כמו"כ הלה טוען שאף יש בידו הקלטות !! כמו"כ הוא מעיד בעדות גמורה שהרב נותן הכשרות לאותו מיני בר, מעיד מפורשות כי בעלי החברה לא פעלו לפי הוראותיו!!!
ראוי לציין שהדבר היחיד שהוא מסכים לגלות כי עיקר הבעיה היא דוקא במסננים ובמים הקרים, ולאו דוקא במים החמים (אע"פ שגם במים החמים ישנה בעיה לא פשוטה).
לשאלת השואל אם כדבריך למה לא הורידו את ההכשר? אחרי התחננויות רבות מהן הבעיות????
אין תשובה.
לא היית מעלה נושא זה, אילולא הדבר תלוי באיסורי תורה חמורים, ולאחר שניסו כמה וכמה מחברי הפורום כשרים להסדיר את הנושא, אך הדבר לא צלח.
מצא את ההבדלים
 

יהודי

משתמש ותיק
חבל, חשבתי שמישהו יפתח את הנושא בצורה עניינית, אני כבר זמן רב חושב לקנות ועדיין לא יצא לי לברר את הענין.
מעניין אם באמת זה גלאט או שתלוי בכל מיני צדדים.
מה שנמצא בכשרות העד"ח נכתב ליד החותמת שההשגחה רק לגבי הבישול [שזה מאוד קל יחסית] ולא לגבי שאר חששות, מעניין מה החששות בדיוק [הכוונה לבורר השאלה למה בדיוק].
 

כותר

משתמש ותיק
על כל תופעת המעוררים למיניהם
על ""חששות ומכשולים""
לדעתי כדאי לקבוע קריטוריונים מי ראוי להפריך דבר שנעשה בהסכמת רבנים מפורסמים, ואיזה אמינות תהיה למילה שלו.
אחרת,
איך נדע מה המניעים של המעורר ?
וכמה הוא חקר את הנושא ?
כמה הוא מבין בו ?
 

עברי

משתמש רגיל
דוד העיתונאי אמר:
על כל תופעת המעוררים למיניהם
על ""חששות ומכשולים""
לדעתי כדאי לקבוע קריטוריונים מי ראוי להפריך דבר שנעשה בהסכמת רבנים מפורסמים, ואיזה אמינות תהיה למילה שלו.
אחרת,
איך נדע מה המניעים של המעורר ?
וכמה הוא חקר את הנושא ?
כמה הוא מבין בו ?
לא צריך אמינות, האל"ף בי"ת שיהיה טענות, ונדון בטענות כדרכה של תורה.
אבל מי שבא לבי"ד ומבטיח בכל לשון של הבטחה שיש לו טענות לא מנצח בדין תורה.
 

הבוחן

משתמש ותיק
אני חוזר שוב ומבקש מהרב 'הראני' אל תירה טענות באויר, יש לך תלונות או בלשונך שערוריות פרט! לא ניתן להבין מהודעתך בפתיחת האשכול על מה מדובר בדיוק.
 

יהודי

משתמש ותיק
הראני הנכבד, הכפשות והשמצות על ועדי כשרות לא חסר, אם אכתוב את כל מה ששמעתי מיום עמדי על דעתי [לענ"ד..] יכלה המקום בפורום והם לא יכלו, מהיכי תיתי לקבל ביקורת כללית ולא פרטנית על הכשר שיש ציבור לא קטן שמשתמש בו, כתבו לך כבר כמה פעמים תכתוב עניינית ואם יש אמת בטענותיך יתכן שאנשים ינצלו מאיסורים, אם לא תפרט אני מאמין שעל פי דין אין ענין לחוש לכל מי שמבקר ללא שנדע מיהו ומהו [אגב אני לא משתמש בהכשר זה, כך שאין לי ענין להצדיק את הרב רובין].
 

יהודי

משתמש ותיק
אי אפשר לראות שם רק למי שמנותב, אולי תעלו לכאן את עיקרי הדברים.
 

רמתים צופים

משתמש ותיק
אני מבקש מהמנהל למחוק אשכול זה. לא נאמר בה מהתחלתו עד עתה שום טענה עניינית, מלבד הכפשות גדולי תלמידי חכמים בעלי המכשירים בדורנו, כמו הרב רובין, הרב הלפרין שהולך בעקבות רבו הגרש"ז, הרב מחפוד והגרי"מ שטרן.
 

יהודי

משתמש ותיק
אם יש משהו ענייני אין שום ענין לסגור, יעלו הצדדים לפני הציבור וידונו בדברים.
אם אין דבר ענייני גם אין ענין לסגור כי אין פה כלום.
 

הראני

משתמש ותיק
פותח הנושא
ישנם בעיות חמורות של בורר בסננים. אין לכך פתרון אמיתי, הר' רובין עצמו אמר שאינו סומך על זה והוא אינו משתמש בזה, והורה לא להשתמש למי ששאל אותו (ממנו מגיע כל הפרשה, חבר שגר בעירו של הר' רובין עדכן אותי ומכאן הסיפור התגלגל).
 

יהודי

משתמש ותיק
תסביר בבקשה מה בדיוק הבורר שיש שם, הרי רוב האנשים ששותים מים אלו לא חוששים למה שמסננים שם [שהרי שותים גם מים אחרים, ואין הכי נמי שמי שמקפיד ישתנה אצלו הדין] וממילא מותר להם, מה שעוררו בחלק בחלק מהמטהרים היתה שהמים הפכו באיזה שלב ללא ראויים לשתיה ובזה ודאי שיש בעיה של ברירה.
 

עברי

משתמש רגיל
ברצוני לקפוץ על האשכול הזה מעניין לעניין בשאלה אחרת. (אולי כדאי לשנות את שם האשכול)
מה הדין באיש בשם אהרני שיודע על שבקיוסק של נועם הבעה"ב מאכיל מבגאטים אסורים, כמובן שהוא רוצה לפרסם את הדבר ולהתריע בשער בת רבים למען לא יכשלו.
משום מה, (ולא נכנס לזה כי כבר דשו בה רבים) אהרני לא רוצה לספר את העובדה שאוכלים שם בגטים מקמח לא מנופה, יש לו הסרטות אבל הוא לא חושף אותם.
הוא הולך ואומר שאסור לקנות בשום אופן אצל נועם כי יש בזה עבירות חמורות "יש לי אסמכתאות אבל אני אפי' לא אומר את סיבת האיסור" הוא רק זועק שאסור לקנות וה' ירחם מי שיקנה.
הא מיהת ברור שלאהרני אין כל איסור לשה"ר (בהנחה שהוא צודק שיש בזה איסורים) אלא שלשומעים שלא קיבלו כל אסמכתא ודאי אסור להם להאמין, אך מטבע הדברים קשה לאנשים שלא להאמין ולא כולם לומדיםן הלכה יומית בח"ח ולכן היה איש ששמע את אהרני מדבר בלהט ובזעקות שבר והאמין ללשה"ר.
האיש הזה ששמע והאמין עבר על איסור לשה"ר, האם גם אהרני עבר?
 

הראני

משתמש ותיק
פותח הנושא
עברי אמר:
ברצוני לקפוץ על האשכול הזה מעניין לעניין בשאלה אחרת. (אולי כדאי לשנות את שם האשכול)
מה הדין באיש בשם אהרני שיודע על שבקיוסק של נועם הבעה"ב מאכיל מבגאטים אסורים, כמובן שהוא רוצה לפרסם את הדבר ולהתריע בשער בת רבים למען לא יכשלו.
משום מה, (ולא נכנס לזה כי כבר דשו בה רבים) אהרני לא רוצה לספר את העובדה שאוכלים שם בגטים מקמח לא מנופה, יש לו הסרטות אבל הוא לא חושף אותם.
הוא הולך ואומר שאסור לקנות בשום אופן אצל נועם כי יש בזה עבירות חמורות "יש לי אסמכתאות אבל אני אפי' לא אומר את סיבת האיסור" הוא רק זועק שאסור לקנות וה' ירחם מי שיקנה.
הא מיהת ברור שלאהרני אין כל איסור לשה"ר (בהנחה שהוא צודק שיש בזה איסורים) אלא שלשומעים שלא קיבלו כל אסמכתא ודאי אסור להם להאמין, אך מטבע הדברים קשה לאנשים שלא להאמין ולא כולם לומדיםן הלכה יומית בח"ח ולכן היה איש ששמע את אהרני מדבר בלהט ובזעקות שבר והאמין ללשה"ר.
האיש הזה ששמע והאמין עבר על איסור לשה"ר, האם גם אהרני עבר?
נידון מעניין בהחלט, אבל מסתבר שלא עבר על לשה"ר, אולי על לפני עיוור.
ולעצם העניין לאחר הציניות שבדבריך החמודים יש לומר: לא בקשתי מאף אחד לא לקנות וכו' באתי לעורר שכל אחד יעשה את הבדיקה בעצמו! תרים טלפון לר' רובין, תשאל אותו, אם אתה מעדיף להתחפר ולזעוק חמס, אתה מאכיל באגטים לא טריים ומנסה לשבור את שיני האוכלים...
 

רמתים צופים

משתמש ותיק
אני עובר על התגובות ואני משתומם למראה עיני. מגיע מישהו ואומר שיש בעיה בסינון שיש עליו כמה מההכשרים המובילים ביהדות הנאמנה, ואינו מוכן בשום אופן לגלות ולו במקצת מה הבעיה. כמה שמתחננים ומבקשים ממנו לגלות מהו הבעיה, הוא עושה את עצמו אילם. למה שנאמין לאדם הזוי כזה? למה לחשוש על דבר שלא ידוע שום חשש בזמן שגדולי המכשירים עומדים מאחוריה?
 
חלק עליון תַחתִית