חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

נושאים שונים

נדיב לב
משתמש ותיק
הודעות: 1016
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי - חידה 38

שליחה על ידי נדיב לב » 01 נובמבר 2018, 23:35

עמון ומואב לא מסתדר עם ניניו. ענה וצבעון אין לזה קשר לחידה. הוא בא על אימו ולא מסתדר עם שנים ולא מסתדר עם ניניו ונכדיו.
צריך לחפש אדם שהתחתן עם נכדתו.

ערכים:


מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 456
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי - חידה 38

שליחה על ידי מבין ענין » 01 נובמבר 2018, 23:49

נדיב לב כתב:צריך לחפש אדם שהתחתן עם נכדתו.
הולד הוא גם נינו וגם בנו, היאך הוא נכדו??


נדיב לב
משתמש ותיק
הודעות: 1016
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי - חידה 38

שליחה על ידי נדיב לב » 02 נובמבר 2018, 00:00

מבין ענין כתב:
נדיב לב כתב:צריך לחפש אדם שהתחתן עם נכדתו.
הולד הוא גם נינו וגם בנו, היאך הוא נכדו??
במקרה שהוא בא על ביתו ונולדה לו ממנה בת שהיא גם נכדה, ואחרי זה הוא בא גם עליה ואז נולד בן ודוק.

סמל אישי של משתמש

מנהל ד'
מנהל תוכן
הודעות: 10
הצטרף: 29 אוקטובר 2018, 00:35
קיבל תודה: 6 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מנהל ד' » 02 נובמבר 2018, 00:44

לתשומת לב חו"ר הפורום: ערכתי מחדש את כותרות החידות האחרונות, וסידרתי לפי הסדר הנכון (היה דילוג של 2 מספרים).
להזכירכם, החידה הבאה אמורה להיות חידה 49.
כדאי לכתוב את מספר החידה בכותרת הנושא.
כמובן שאפשר להמשיך את הדיון הפורה בכל החידות.


דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1344
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 369 פעמים
קיבל תודה: 226 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי - חידה 49

שליחה על ידי דרומאי » 02 נובמבר 2018, 00:55

חידה:
היכן מצינו בשו''ע שני דברים, שכ''א מהם בפני עצמו אסור לעשותו, ואילו אם עושה שניהם כאחד מותר.


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1527
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 217 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי - חידה 44

שליחה על ידי האחד בא לגור » 02 נובמבר 2018, 01:38

אחד התלמידים כתב:
יהודה1 כתב:קידשו את החודש על ידי עדים ונמצאו זוממים. וכן עיברו את השנה אחרי שהיגיע אדר שבו נולדו.
בכה"ג נמצא שמעולם לא היה גדול, ורק בטעות חשבו שהוא גדול.פך לקטן, או כיון שהגדיל הגדיל.
איני יודע, על איזה מהמקרים התכוונת שהתברר שלא היה גדול ,עכ"פ מתי שעיברו את החודש ,ברור שזה לא טעות שהתבררה אלא שזה נוצר למפרע ,שהרי קודם שעיברו היה רק אדר אחד, שהרי אין זה נכון לומר שכשעומד קודם שעיברו החודש ,אפשר להגדיר שזהו רק אדר ראשון עה"צ שלבסוף יעברו השנה .וכן כשהוזמו העדים אין זה נכון להתייחס לזה כטעות ,מכיון שהרי אין קידוש החודש חל בלי עדות ,אלא הוא חל ע"י שהב"ד מקדשין את החודש ע"פ העדים ,ואשר ע"כ בשלמא אם התברר שהעדים קטנים או פסולים ,הרי שנמצא שאין כאן עדים כלל ,אבל בהוזמו כיון שכל הדין שחל היום הוא לא לשמוע לעדותן ,הרי אתמול כן היה דין לשמוע לעדותן שהרי עדיין לא הוזמו.
בנוגע לקו התאריך הדבר ברור שכמו שאם יצא באמצע שבת למקום שעדיין יום שישי פוסק משבתו ה"הנמי שחוזר לקטנותו


סתם איש
הודעות: 95
הצטרף: 05 מרץ 2016, 21:56
קיבל תודה: 32 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי סתם איש » 02 נובמבר 2018, 09:47

עמון ומואב זה לא נינים


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 659
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 186 פעמים
קיבל תודה: 213 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי - חידה 49

שליחה על ידי הכהן » 02 נובמבר 2018, 10:00

דרומאי כתב:חידה:
היכן מצינו בשו''ע שני דברים, שכ''א מהם בפני עצמו אסור לעשותו, ואילו אם עושה שניהם כאחד מותר.
יו"ד קנ"ו ס"א וקפ"ב ס"ו

סמל אישי של משתמש

אברך
משתמש ותיק
הודעות: 470
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 494 פעמים
קיבל תודה: 284 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי אברך » 02 נובמבר 2018, 13:45

סתם איש כתב:עמון ומואב זה לא נינים
אהייא קאי?

סמל אישי של משתמש

אברך
משתמש ותיק
הודעות: 470
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 494 פעמים
קיבל תודה: 284 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי - חידה 49

שליחה על ידי אברך » 02 נובמבר 2018, 13:51

הכהן כתב:
דרומאי כתב:חידה:
היכן מצינו בשו''ע שני דברים, שכ''א מהם בפני עצמו אסור לעשותו, ואילו אם עושה שניהם כאחד מותר.
יו"ד קנ"ו ס"א וקפ"ב ס"ו
כנראה שיש אנשים שצריכים לשלם על כל אות שהם כותבים... :roll:
שו"ע יו"ד הל' לא ילבש סוף סימן קפב (ס"ו): אסור לאיש להסתכל במראה.
שו"ע יו"ד הל' עבודת כוכבים ריש סימן קנו (ס"א): אין מסתפרים מהעכו"ם אלא במקום שמצויין בני אדם וכו'. הגה: ויש מחמירין שלא להסתפר מעכו"ם אפילו במקום רבים, בתער, אם לא שיראה במראה (תוספות ומרדכי פא"מ).
ונמצא, שלהסתכל במראה סתם כך, אסור, וכן להסתפר מעכו"ם אסור, אבל מותר להסתפר מעכו"ם אם מסתכל במראה.


אחד התלמידים
משתמש ותיק
הודעות: 1228
הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
נתן תודה: 85 פעמים
קיבל תודה: 321 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי - חידה 44

שליחה על ידי אחד התלמידים » 02 נובמבר 2018, 14:31

האחד בא לגור כתב:
אחד התלמידים כתב:
יהודה1 כתב:קידשו את החודש על ידי עדים ונמצאו זוממים. וכן עיברו את השנה אחרי שהיגיע אדר שבו נולדו.
בכה"ג נמצא שמעולם לא היה גדול, ורק בטעות חשבו שהוא גדול.פך לקטן, או כיון שהגדיל הגדיל.
איני יודע, על איזה מהמקרים התכוונת שהתברר שלא היה גדול ,עכ"פ מתי שעיברו את החודש ,ברור שזה לא טעות שהתבררה אלא שזה נוצר למפרע ,שהרי קודם שעיברו היה רק אדר אחד, שהרי אין זה נכון לומר שכשעומד קודם שעיברו החודש ,אפשר להגדיר שזהו רק אדר ראשון עה"צ שלבסוף יעברו השנה .וכן כשהוזמו העדים אין זה נכון להתייחס לזה כטעות ,מכיון שהרי אין קידוש החודש חל בלי עדות ,אלא הוא חל ע"י שהב"ד מקדשין את החודש ע"פ העדים ,ואשר ע"כ בשלמא אם התברר שהעדים קטנים או פסולים ,הרי שנמצא שאין כאן עדים כלל ,אבל בהוזמו כיון שכל הדין שחל היום הוא לא לשמוע לעדותן ,הרי אתמול כן היה דין לשמוע לעדותן שהרי עדיין לא הוזמו.
בנוגע לקו התאריך הדבר ברור שכמו שאם יצא באמצע שבת למקום שעדיין יום שישי פוסק משבתו ה"הנמי שחוזר לקטנותו
לא ברור לי כוונתך, אבל כנראה היינו שבעברה החודש ושנה לא היתה שום טעות למפרע מאחר שפעלו ע"פ דין ולא ע"פ טעות. אבל אם זה הכוונה, זה אינו נכון. אין הכי נמי פעלו עד עכשיו כדין. אבל אחר שעברו השנה נתברר למפרע שהיה קטן,וא"א לומר שהיה גדול עד שעת העיבור.
לגבי הוזמו עדי קידוש החודש, לכאורה פשוט שלא נתבטל קידוש החודש, מצד אתם אפילו מוטעים אפילו מזידים. אבל דומני שהרמב"ן מסתפק בזה.


מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 456
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידה 47: מי האדם שהאריך ימים ביותר - המפורש בכתובים?

שליחה על ידי מבין ענין » 03 נובמבר 2018, 20:14

מבין ענין כתב:אני מתכוין מיציאת מצרים והלאה.
התשובה צריכה להיות מוכחת מפסוקים מפורשים, [הגם שמספר השנים לא פורש בכתובים] ולא ממאמרי חז"ל [כגון אבצן הוא בועז, או פנחס הוא אליהו וכדו'].
מישהו רוצה לנסות לפתור, או שאגלה?


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1527
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 217 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי - חידה 44

שליחה על ידי האחד בא לגור » 03 נובמבר 2018, 20:30

אחד התלמידים כתב:
האחד בא לגור כתב:
אחד התלמידים כתב: בכה"ג נמצא שמעולם לא היה גדול, ורק בטעות חשבו שהוא גדול.פך לקטן, או כיון שהגדיל הגדיל.
איני יודע, על איזה מהמקרים התכוונת שהתברר שלא היה גדול ,עכ"פ מתי שעיברו את החודש ,ברור שזה לא טעות שהתבררה אלא שזה נוצר למפרע ,שהרי קודם שעיברו היה רק אדר אחד, שהרי אין זה נכון לומר שכשעומד קודם שעיברו החודש ,אפשר להגדיר שזהו רק אדר ראשון עה"צ שלבסוף יעברו השנה .וכן כשהוזמו העדים אין זה נכון להתייחס לזה כטעות ,מכיון שהרי אין קידוש החודש חל בלי עדות ,אלא הוא חל ע"י שהב"ד מקדשין את החודש ע"פ העדים ,ואשר ע"כ בשלמא אם התברר שהעדים קטנים או פסולים ,הרי שנמצא שאין כאן עדים כלל ,אבל בהוזמו כיון שכל הדין שחל היום הוא לא לשמוע לעדותן ,הרי אתמול כן היה דין לשמוע לעדותן שהרי עדיין לא הוזמו.
בנוגע לקו התאריך הדבר ברור שכמו שאם יצא באמצע שבת למקום שעדיין יום שישי פוסק משבתו ה"הנמי שחוזר לקטנותו
לא ברור לי כוונתך, אבל כנראה היינו שבעברה החודש ושנה לא היתה שום טעות למפרע מאחר שפעלו ע"פ דין ולא ע"פ טעות. אבל אם זה הכוונה, זה אינו נכון. אין הכי נמי פעלו עד עכשיו כדין. אבל אחר שעברו השנה נתברר למפרע שהיה קטן,וא"א לומר שהיה גדול עד שעת העיבור.
לגבי הוזמו עדי קידוש החודש, לכאורה פשוט שלא נתבטל קידוש החודש, מצד אתם אפילו מוטעים אפילו מזידים. אבל דומני שהרמב"ן מסתפק בזה.
המילה למפרע היא נכונה ,אבל הפרשנות שאתה נותן לה איננה נכונה .יש הבדל בסיסי בין טעות של חוסר מידע ,אפילו אם פעלו כדין ,כגון שלא היה דין לחשוש שהם קטנים ,שאז באמת היה אחרת ממה שחשבו ,לבין מקום שעוד לא התחדש הדין ,כגון שעיברו השנה או שהוזמו העדים ,שאז אף שלגבי הדינים דנים למפרע כמו שהתחדש ,מ"מ לגבי דברים שלא שייך בהם מציאות של ביטול למפרע הרי זה מתחדש ,ולגבי עיבור השנה הגמרא בסנהדרין אומרת מפורש שקטנה שנהיתה בת שלש ובביאה נשרו בתוליה ולאחר מכן עיברו את השנה בתוליה חוזרין הרי לך שינוי במציאות.
לגבי אתם אפילו שוגגין ,לא ידוע לי על רמב"ן ,אבל מה שכן מדרבנן ודאי בטלין ,ומדאורייתא ישנה מחלוקת בין המנ"ח לבין הלח"מ ,עיין מנ"ח פרשת בא אות יא.


אלימלך
משתמש ותיק
הודעות: 958
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 110 פעמים
קיבל תודה: 356 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידה 47: מי האדם שהאריך ימים ביותר - המפורש בכתובים?

שליחה על ידי אלימלך » 03 נובמבר 2018, 21:45

מבין ענין כתב:
מבין ענין כתב:אני מתכוין מיציאת מצרים והלאה.
התשובה צריכה להיות מוכחת מפסוקים מפורשים, [הגם שמספר השנים לא פורש בכתובים] ולא ממאמרי חז"ל [כגון אבצן הוא בועז, או פנחס הוא אליהו וכדו'].
מישהו רוצה לנסות לפתור, או שאגלה?
שמא יהונתן בן גרשום?


מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 456
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידה 47: מי האדם שהאריך ימים ביותר - המפורש בכתובים?

שליחה על ידי מבין ענין » 04 נובמבר 2018, 00:22

אלימלך כתב:
מבין ענין כתב:
מבין ענין כתב:אני מתכוין מיציאת מצרים והלאה.
התשובה צריכה להיות מוכחת מפסוקים מפורשים, [הגם שמספר השנים לא פורש בכתובים] ולא ממאמרי חז"ל [כגון אבצן הוא בועז, או פנחס הוא אליהו וכדו'].
מישהו רוצה לנסות לפתור, או שאגלה?
שמא יהונתן בן גרשום?
אבקש מכל מי שמביא ראיה - שינמק.
תודה


איש בנימין
הודעות: 151
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 11:24
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי - חידה 38

שליחה על ידי איש בנימין » 05 נובמבר 2018, 14:19

אפרים ומנשה - יעקב אבינו.
בנים: אפרים ומנשה כראובן ושמעון יהיו לי.
נכדים: שהרי היו בנים של יוסף בן יעקב.
נינים: כמבואר בחז"ל שאסנת היא בת דינה שנולדה משכם.


אלימלך
משתמש ותיק
הודעות: 958
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 110 פעמים
קיבל תודה: 356 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידה 47: מי האדם שהאריך ימים ביותר - המפורש בכתובים?

שליחה על ידי אלימלך » 05 נובמבר 2018, 21:42

מבין ענין כתב:
אלימלך כתב:שמא יהונתן בן גרשום?
אבקש מכל מי שמביא ראיה - שינמק.
תודה
אולי נצרכים לדברי חז"ל [ירושלמי סנהדרין יא' ה']
אולי כונתך לרות שהרי את הפסוק שנאמר בשלמה "וישם כסא לאם המלך" דרשו על רות וא"כ האריכה ימים הרבה אלא שגם כאן נצרכים לחז"ל
אז כדאי שתכתוב רמז


מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 456
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

חידה 50: מיהו שאסור לעבור לפניו הגם שאינו נמצא בתפילת העמידה?

שליחה על ידי מבין ענין » 07 נובמבר 2018, 00:04

[איני מתכוין לאומר קדיש, או לי"א בקורא ק"ש]


מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 456
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידה 47: מי האדם שהאריך ימים ביותר - המפורש בכתובים?

שליחה על ידי מבין ענין » 07 נובמבר 2018, 00:27

אלימלך כתב:
מבין ענין כתב:
אלימלך כתב:שמא יהונתן בן גרשום?
אבקש מכל מי שמביא ראיה - שינמק.
תודה
אולי נצרכים לדברי חז"ל [ירושלמי סנהדרין יא' ה']
אולי כונתך לרות שהרי את הפסוק שנאמר בשלמה "וישם כסא לאם המלך" דרשו על רות וא"כ האריכה ימים הרבה אלא שגם כאן נצרכים לחז"ל
אז כדאי שתכתוב רמז
רמז - ספר שופטים


מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 456
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

תשובה לחידה 47: מי האדם שהאריך ימים ביותר - המפורש בכתובים?

שליחה על ידי מבין ענין » 11 נובמבר 2018, 00:17

מבין ענין כתב:אני מתכוין מיציאת מצרים והלאה.
התשובה צריכה להיות מוכחת מפסוקים מפורשים, [הגם שמספר השנים לא פורש בכתובים] ולא ממאמרי חז"ל [כגון אבצן הוא בועז, או פנחס הוא אליהו וכדו'].
התשובה היא - פנחס בן אלעזר בן אהרון הכהן.

כמובא בספר שופטים (פרק כ כח) בהקשר למעשה פילגש בגבעה:
וּ֠פִינְחָס בֶּן־אֶלְעָזָ֨ר בֶּֽן־אַהֲרֹ֜ן עֹמֵ֣ד׀ לְפָנָ֗יו בַּיָּמִ֣ים הָהֵם֘ לֵאמֹר֒ הַאוֹסִ֨ף ע֜וֹד לָצֵ֧את לַמִּלְחָמָ֛ה עִם־ בְּנֵֽי־בִנְיָמִ֥ן אָחִ֖י אִם־אֶחְדָּ֑ל וַיֹּ֤אמֶר ה֙' עֲל֔וּ כִּ֥י מָחָ֖ר אֶתְּנֶ֥נּוּ בְיָדֶֽךָ:

וכתב הרד"ק [שם]:
ואמר ופנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן מפני שלא יאמינו בני אדם כי אותו פנחס היה לפי שיש לו משנותיו עד הזמן ההוא יותר מג' מאות שנה לפיכך יחסו עד אהרן וחיה זמן רב כי האל ית' הבטיחו בזה על אשר קנא בשטים ואמר הנני נותן לו את בריתי שלום ואמר בריתי היתה אתו החיים והשלום כו' עכ"ל.
וכן הוא ברד"ק על מלאכי [פרק ב ה]
בריתי היתה אתו - ...והחיים נתן לו כי מצאנו לו חיים יותר משלש מאות שנה אפילו למי שאמר כי פנחס אינו אליהו שהרי מצאנו אותו שהיה בפלגש בגבעה כמו שכתוב ופנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן עמד לפניו בימים ההם והיו לו משנותיו עד הזמן ההוא יותר משלש מאות שנה: עכ"ל.


חגי פאהן
משתמש ותיק
הודעות: 308
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 110 פעמים
קיבל תודה: 109 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי חגי פאהן » 11 נובמבר 2018, 09:28

גם אני יכול לשאול חידות? איך ממספרים?


מבין ענין
משתמש ותיק
הודעות: 456
הצטרף: 09 אוקטובר 2017, 23:22
נתן תודה: 265 פעמים
קיבל תודה: 116 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי מבין ענין » 11 נובמבר 2018, 09:33

חגי פאהן כתב:גם אני יכול לשאול חידות? איך ממספרים?
בהחלט.
תעקוב אחרי החידה האחרונה, [כמדומני 50] ותמספר הלאה.
בהצלחה!

סמל אישי של משתמש

אברך
משתמש ותיק
הודעות: 470
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 494 פעמים
קיבל תודה: 284 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידות וחידודים תורניים - האשכול המרכזי

שליחה על ידי אברך » 11 נובמבר 2018, 14:01

חגי פאהן כתב:איך ממספרים?
תלחץ על הלחצן למטה 'עורך מלא ותצוגה מקדימה'. בחלון נפתח, יש למעלה שורה 'נושא'. שם אפשר לשנות את הכותרת של ההודעה שלך, ולמספר.


חגי פאהן
משתמש ותיק
הודעות: 308
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 110 פעמים
קיבל תודה: 109 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידה 51 - איזו פרשה היא פרשה אחת?

שליחה על ידי חגי פאהן » 11 נובמבר 2018, 22:13

נתחיל בקל: איזו פרשה בתורה כולה פרשה אחת - דהיינו שאין בתוכה פרשיות פתוחות וסתומות?


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1463
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 389 פעמים
קיבל תודה: 273 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידה 51 - איזו פרשה היא פרשה אחת?

שליחה על ידי יהודה1 » 11 נובמבר 2018, 22:53

יש כמה מקץ ובלק, אולי עוד

סמל אישי של משתמש

אברך
משתמש ותיק
הודעות: 470
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 494 פעמים
קיבל תודה: 284 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידה 51 - איזו פרשה היא פרשה אחת?

שליחה על ידי אברך » 12 נובמבר 2018, 00:37

חגי פאהן כתב:נתחיל בקל: איזו פרשה בתורה כולה פרשה אחת - דהיינו שאין בתוכה פרשיות פתוחות וסתומות?
פרשת השבוע הנוכחי, פרשת ויצא.


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 659
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 186 פעמים
קיבל תודה: 213 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידה 51 - איזו פרשה היא פרשה אחת?

שליחה על ידי הכהן » 12 נובמבר 2018, 01:18

יהודה1 כתב:יש כמה מקץ ובלק, אולי עוד
בלק היא שתי פרשות. רק ויצא ומקץ


חגי פאהן
משתמש ותיק
הודעות: 308
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 110 פעמים
קיבל תודה: 109 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידה 52 - עבר הוה ועתיד בתורה

שליחה על ידי חגי פאהן » 12 נובמבר 2018, 10:44

יישר כח. התכוונתי לויצא, לא ידעתי על מקץ.

חידה חדשה: היכן בתורה יש שלושה פעלים סמוכים: עבר, הוה ועתיד.
סמוכים ממש, ופעלים ממש, בלי התחכמותים.


חגי פאהן
משתמש ותיק
הודעות: 308
הצטרף: 12 פברואר 2017, 08:00
נתן תודה: 110 פעמים
קיבל תודה: 109 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידה 52 - עבר הוה ועתיד בתורה

שליחה על ידי חגי פאהן » 13 נובמבר 2018, 11:04

ביקשו רמז.

כבר כתבתי, אבל למען הסר ספק: המילים ממש ממש צמודות - מילה אחת שהיא פועל בעבר, והמילה שאחריה פועל בהווה, והמילה שאחריה פועל בעתיד.
ובלי תחיליות מש"ה וכל"ב. ובספר בראשית.


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 659
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 186 פעמים
קיבל תודה: 213 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חידה 52 - עבר הוה ועתיד בתורה

שליחה על ידי הכהן » 13 נובמבר 2018, 11:08

הראשונה - "שמעתי"

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: ayedavid, Bing [Bot], נשש | 10 אורחים