הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 807 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 20 אפריל 2018, 01:20

יישר כח ר' יהושע שאתה חותר לאמת, ולבסוף גם מגיע.
כדבריך כך דברי השאלה בכל הנוגע עם שי' החזו"א וסאטמאר זהות בלמעשה או לא.
וכפי שהסכים גם ר' בנציון.
וכן חיוך שאמר החזו"א והגרי"ז זה לא חיובי וכמו שהסברנו מקודם.


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 512 פעמים
קיבל תודה: 698 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי סבא » 20 אפריל 2018, 01:24

הפקדתי שומרים כתב:אם זה הדימוי עראפת וכו'. על אותו משקל אתה יכול לצרף לא רק את שי' החזו"א עם שי' סאטאמר, אלא גם את החרדלניקים..הרי כולם מאמינים בעבודת השם, השאלה הטקטיקה..
אלא פשוט, שכל הויכוח הוא על הדרך למעשה...וכמות שיש חילוק בין עראפת ואבו מאזן, כך גם בעניננו...וכ"ז להבדיל ופשוט..
אני רואה שבאופן כללי אין כאן למעשה ויכוח, רק אתה מתקומם כשאתה שומע אומרים שהרב שך דגל בשיטת סטמר, כי לך מצלצלים הדברים כאילו אומרים בזה שאחז בשיטת ההתבדלות, וזה אינו נכון, ובאמת זה שאמר זאת לא התכוון לכך כלל, כמו שכולם ביארו כאן,
אבל הדמיון לחרדלניקים לא מובן הרי הם דומים לפלג הראשון, שאומר שהמדינה זה שליחי הקב"ה להתחיל את גאולת ישראל, ולא צריך להילחם עימם, כי הנלחם עימם הרי נלחם ממש בשליחי ה', זה שכל אחד אומר שמטרתו לעבוד את ה' הוא בהחלט מכנה משותף גדול, אבל עדיין הפער קיים בשורש ובאידולוגיה העקררונית, וכנראה שזו שגגה שיצאה מתחת ידך.


שואל ומשיב
הודעות: 192
הצטרף: 26 יוני 2017, 14:34
נתן תודה: 90 פעמים
קיבל תודה: 40 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שואל ומשיב » 20 אפריל 2018, 01:26

את המשפט עם החיוך כותב ר' שלמה וולבה בעולם הידידות בשם הגרי''ז,
אאל''ט הוא מתייחס שם גם לדעת החזו''א (בתגובה על כתבה של עורך המודיע)


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 807 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 20 אפריל 2018, 01:28

סבא כתב:
הפקדתי שומרים כתב:אם זה הדימוי עראפת וכו'. על אותו משקל אתה יכול לצרף לא רק את שי' החזו"א עם שי' סאטאמר, אלא גם את החרדלניקים..הרי כולם מאמינים בעבודת השם, השאלה הטקטיקה..
אלא פשוט, שכל הויכוח הוא על הדרך למעשה...וכמות שיש חילוק בין עראפת ואבו מאזן, כך גם בעניננו...וכ"ז להבדיל ופשוט..
אני רואה שבאופן כללי אין כאן למעשה ויכוח, רק אתה מתקומם כשאתה שומע אומרים שהרב שך דגל בשיטת סטמר, כי לך מצלצלים הדברים כאילו אומרים בזה שאחז בשיטת ההתבדלות, וזה אינו נכון, ובאמת זה שאמר זאת לא התכוון לכך כלל, כמו שכולם ביארו כאן,
אבל הדמיון לחרדלניקים לא מובן הרי הם דומים לפלג הראשון, שאומר שהמדינה זה שליחי הקב"ה להתחיל את גאולת ישראל, ולא צריך להילחם עימם, כי הנלחם עימם הרי נלחם ממש בשליחי ה', זה שכל אחד אומר שמטרתו לעבוד את ה' הוא בהחלט מכנה משותף גדול, אבל עדיין הפער קיים בשורש ובאידולוגיה העקררונית, וכנראה שזו שגגה שיצאה מתחת ידך.
אני לא מתקומם. פשוט מוחה כשמאן דהו כאן עיוות את גישת מרן הרב שך והחזו"א לענין.
אבל מה לעשות יש עובדות הפוכות. א. בחירות ב. תקציבים ג. גיטין ד.ה.ו.ז. כל אחד יכול להמשיך לבד.
העובדות הללו רק מוכיחות שתהום פעורה בין גישת החזו"א לגישת סאטאמר ועוד.
לנסות להרחיק את המחלוקת מהפן הרעיוני לפן המעשי, לענ"ד זה מגוחך.
מה שכתבת ציטוט-אבל הדמיון לחרדלניקים וכו'...עשית חילוק יפה. וזה גופא טענתנו שהחזו"א וסאטאמר קיים פער בדעות ביניהם. ההקצנה שנעשתה אך בכדי לחדד את הדברים.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2295
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 351 פעמים
קיבל תודה: 652 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 20 אפריל 2018, 01:32

הפן המעשי של התזה הרעיונית שהיתה נחלת כולם 'נגד' נחרץ על המדינה, היה בויכוח עם בן גוריון. שאתם העגלה הריקה ובחורי ישיבות לא יהיו בצבא, ונכון שזה גם ויכוח 'רעיוני' בלבד, אבל הוא המנחה גם בפן המעשי.
כי לא שאנחנו מקבלים מהם 'פטור' משום שאנו לומדים ולומדי תורה פטורים. אלא שאנחנו לא צריכים אתכם כי אנחנו לומדים ! כאומר: אתם תשברו את הראש, ואם תחיו זה כי אנו מצילים אתכם, אבל אנחנו - מה לנו ולכם, ומה לנו ולבעיות שלכם. והן הן הדברים שבגינם נסוב הויכוח הארוך באשכול על 4 דפים. (למען האמת, הרי זו באמת סיבת הפטור של ת"ח מנטורי קרתא).

והנה מהדברות - המלל של פגישת החזו"א עם בן גוריון, מפיו של מזכירו:
"מה שקרה הוא", משחזר נבון, "שבאותם ימים עלה לראש הכותרות הנושא של גיוס בנות, ואנשי פועלי אגודת ישראל אמרו לו כי מה שיקבע החזון איש הוא אשר יכריע. ואז פנה בן גוריון לר' בנימין מינץ וביקש ממנו שיארגן לו פגישה עם הרב. מינץ הלך אליו והחזון איש אמר לו: 'הדלת שלי פתוחה, הרוצה לבוא מוזמן לבוא'.

"וכך הגיע בן גוריון באותו יום לבני ברק. הוא הגיע במכונית שרד מוקף במאבטחים. מסביב לבית כבר הצטופפו מאות. החזון איש פתח בפנינו את הדלת וקיבל את פנינו. חשבו שהוא ידבר על גיוס בנות, שהיה אז בראש הכותרות, אבל לא היה לזה כל זכר בשיחה. אבל כן דיברו על גיוס בני ישיבות".

"היה לחזון איש בית פשוט, בלי כמעט דבר חוץ משולחן, כיסא, מיטה רעועה וספרים. שמעתי כה הרבה על החזון איש, שציפיתי לדמות אחרת. אבל החזון איש היה קטן קומה, כפוף, כמעט בלתי נראה, אבל בעיניו הייתה פקחות גדולה. עיניים חודרות. גם בן גוריון דיבר אחר כך על העיניים של החזון איש", הוא מספר.

"בן גוריון פתח ואמר: 'באתי הנה כדי לשאול אותך איך נחיה יחד דתיים ולא דתיים בלי להתפוצץ מבפנים'. ואז החזון איש סיפר את המשל המפורסם מהגמרא. על ההלכה שאם שני גמלים נפגשים בדרך במשעול צר, וגמל אחד טעון במשא והשני אינו טעון במשא, זה שאין עליו משא חייב לפנות את הדרך לגמל הטעון. החזון איש הסביר: 'אנו היהודים הדתיים משולים לגמל הטעון כי יש עלינו עול של הרבה מצוות, ולכן אתם חייבים לפנות לנו את הדרך'. הטיעון שלו היה שיש על הדתיים עול מצוות המחייב אותם, לעומת החילונים, עליהם אין עול מחייב".

בן גוריון טפח על כתף עצמו וענה: 'ועל הגמל הזה אין עול? ומצוות יישוב ארץ ישראל אינה מצווה? ומצוות ההגנה על החיים אינה מצווה? ומה שעושים הבחורים שאתם כה מתנגדים אליהם והם יושבים בגבולות ושומרים עליכם, האין זו מצווה?'.

"ענה החזון איש: 'בזכות זה שאנו לומדים תורה הם מתקיימים'.

"אמר בן גוריון: 'אם הבחורים האלה לא היו מגנים עליכם היו האויבים שוחטים אתכם'.

"ענה החזון איש: 'להיפך. בזכות זה שאנו לומדים תורה הם יכולים לחיות, לעבוד ולשמור. התורה היא עץ החיים, סם החיים'".

"ושוב בן גוריון אמר: 'גם הגנה על הנפש היא מצווה. כי לא המתים יהללו י-ה. ובכל זאת איך נחיה ביחד?'

"ענה החזון איש: 'אני רואה חילולי שבת, מכוניות ומשאיות נוסעות בשבת לים, במקום להתפלל וללמוד תורה. זה מזעזע לראות בארץ אבותינו חילול שבת שכזה'.

"על זה ענה בן גוריון: 'אני עצמי לא נוסע לים בשבת אבל אם יש פועלים שעובדים כל השבוע ונוסעים בשבת לים, לא ניתן למנוע זאת. אי אפשר להכריח לשמור שבת. ואם לא ילכו לים, יבואו לבית הכנסת?'

"החזון איש ענה: 'אני מאמין שיום יבוא וכולם ישמרו שבת ויתפללו'.

"ובן גוריון ענה: 'אם ירצו - לא נמנע זאת, אבל בלי כפייה, לא דתית ולא אנטי דתית'. כך נמשך הוויכוח שעה ארוכה".


ואיך הסתיימה השיחה? נבון נזכר ומשחזר: "השניים קמו וניגשו לארון הספרים, בן גוריון התעניין בכמה מהספרים, אחר כך הם נפרדו בידידות ולחיצת יד".

"אחרי הפגישה אמר לי בן גוריון: זה יהודי של צורה, יש לו עיניים חכמות, הוא צנוע. הוא נפעם מהביקור מאוד והמשיך ואמר: 'צריך למצוא את הדרך לחיות יחד. אחרת, זו סכנה יותר חמורה מסכנת האויב החיצוני'.


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 807 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 20 אפריל 2018, 01:38

שואל ומשיב כתב:את המשפט עם החיוך כותב ר' שלמה וולבה בעולם הידידות בשם הגרי''ז,
אאל''ט הוא מתייחס שם גם לדעת החזו''א (בתגובה על כתבה של עורך המודיע)
נכון מאד. בעמוד קמה. וכך גם מביא שאמר ר' אליה לופיאן.
וכך גם מעיד ר' יעקב גולדויכט


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2295
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 351 פעמים
קיבל תודה: 652 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 20 אפריל 2018, 01:40

ור' דוד אומר שזה לא מילים של אבא, והוא הכירו לפני ולפנים יותר מהרב וולבה זצ"ל. שאר הרבנים שהוזכרו לא בטוח שיש עדות שהם אמרו. ראיתי בשעתו את כל הדברים.
אבל בשם החזו"א מאן דכר שמיה.


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 807 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 20 אפריל 2018, 01:43

שאר לעמו כתב:ור' דוד אומר שזה לא מילים של אבא, והוא הכירו לפני ולפנים יותר מהרב וולבה זצ"ל. שאר הרבנים שהוזכרו לא בטוח שיש עדות שהם אמרו. ראיתי בשעתו את כל הדברים.
רוח בריסקאית נושבת כאן.
כך דרכה של בריסק.
בטלים ומבוטלים יהיה מי שיהיה לאמר עדות מפי אביהם.
סליחה, יש כאן עדות מפי ר' שלמה וולבה, יש כאן עדות מר' יעקב גולדו..
ור' דוד שהיה צעיר אז בהרבה מר' שלמה וולבה, מסיק את שמסיק..
סליחה תורה נמסרה למשה ומשם לכל עמ"י כך גם בענין הגרי"ז..


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 807 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 20 אפריל 2018, 01:47

רק נוסיף. יש עדות של הרמ"נ בשם ר' יעקב גולדוכיט. שהגרי"ז הוסיף את המשפט אחר שאמר חיוך של ההשגחה, "החילונים קלקלו" אבל לא באותו היום...ודי למבין...


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2295
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 351 פעמים
קיבל תודה: 652 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 20 אפריל 2018, 01:50

נכון שר' דוד היה אז צעיר, אבל הגר"ש וולבה גם היה עם הכרזת המדינה בן 21.. ובפטירת הגרי"ז גם לא מבוגר.
ור' דוד 'בנו' של אביו, ומדייק בדבריו כמו אש, כידוע. ולא אמר 'אבא לא אמר'! הוא אמר 'אלו לא מילים של אבא'! וזה הרבה מאוד, שהרי 'נשם' את דעתו כל ימיו.

והמשפט כולו על כל חלקיו מתאים בדיוק עם מה שכתב בנו של הח"ח בשם אביו שנים רבות קודם, שהצהרת בלפור היתה א-שמייכעל / חיוך, ושהוא חושש שהחפשים יקלקלו..
כנראה שמועה בשמועה נטעתה... ואולי מרן הגרי"ז הזכיר את דברי הח"ח ?

אומר עוד משהו, לכאו' לא צריך להגיע לר' דוד בשביל לומר שהגרי"ז לא אמר דבר כזה על הסכמת האו"ם להכרזת מדינת ישראל, אבל אחרי שהרב וולבה אומר, ור' דוד הוא זה שאומר שזה בלתי מתקבל על הדעת, הייתי משאיר את השמועה הזאת כפי שהיא ידועה מפי ר' לייב בשם החפץ חיים. ואת הח"ח הזה מזכירים הרבה. שמעתי גם בשיחה מהג' ר' אל'ה וינטרוב זצ"ל.


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 807 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 20 אפריל 2018, 01:51

הפקדתי שומרים כתב:
שאר לעמו כתב:ור' דוד אומר שזה לא מילים של אבא, והוא הכירו לפני ולפנים יותר מהרב וולבה זצ"ל. שאר הרבנים שהוזכרו לא בטוח שיש עדות שהם אמרו. ראיתי בשעתו את כל הדברים.
רוח בריסקאית נושבת כאן.
כך דרכה של בריסק.
בטלים ומבוטלים יהיה מי שיהיה לאמר עדות מפי אביהם.
סליחה, יש כאן עדות מפי ר' שלמה וולבה, יש כאן עדות מר' יעקב גולדו..
ור' דוד שהיה צעיר אז בהרבה מר' שלמה וולבה, מסיק את שמסיק..
סליחה תורה נמסרה למשה ומשם לכל עמ"י כך גם בענין הגרי"ז..
שלא ישמע חלילה זלזול בר' דוד נאמר כך: ר' דוד טען א', כנגד זה יש את ר' שלמה וולבה ור' י"ג טוענים ב'
יש לנו כאן אולי ספק..וגם בזה יש ספק..
אבל לשלול את הצד שכנגד לגמרי..


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2784
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 807 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 20 אפריל 2018, 01:54

שאר לעמו כתב:נכון שר' דוד היה אז צעיר, אבל הגר"ש וולבה גם היה עם הכרזת המדינה בן 21.. ובפטירת הגרי"ז גם לא מבוגר.
ור' דוד 'בנו' של אביו, ומדייק בדבריו כמו אש, כידוע. ולא אמר 'אבא לא אמר'! הוא אמר 'אלו לא מילים של אבא'! וזה בהחלט הרבה.

והמשפט כולו מתאים בדיוק עם מה שכתב בנו של ה"ח בשם אביו שנים רבות קודם, שהצהרת בלפור היתה א-שמייכעל / חיוך, ושהוא חושש שהחפשים יקלקלו..
כנראה שמועה בשמועה נטעתה...
אם כך, ר' דוד היה בן שלוש עשרה....שכן ר' שלמה וולבה היה גדול ממנו בשמונה שנים..
אלא שטעות נפלה בחשבון..
ר' שלמה בזמן קום המדינה היה בן שלושים וארבע ואילו ר' דוד היה בן עשרים ושש...


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2295
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 351 פעמים
קיבל תודה: 652 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 20 אפריל 2018, 01:58

טעיתי בגילאים. אני מוסיף 13 שנה מפטירת הרב וולבה... שנפטר בגיל 91


תיובתא
משתמש ותיק
הודעות: 542
הצטרף: 10 יולי 2017, 20:56
נתן תודה: 251 פעמים
קיבל תודה: 147 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי תיובתא » 20 אפריל 2018, 09:07

שאר לעמו כתב:
תיובתא כתב:
פה בארץ בגלל המלחמות עם הערבים - בכעס הישיר על כינונה של מדינת ישראל וההתנגחות בערבים שסביבנו עד כה נהרגו 25,000 איש ה' ירחם.
מאיפה המספר הזה? אם אתה מסתמך על נתוני משרד הביטחון אז תדע שגם חייל שנדקר במריבת שיכורים מוגדר כחלל צה"ל. אם תספור כמה באמת מתו בכל המלחמות מסופקני אם תגיע למחצית מהמספר שהבאת (שזה גם המון, אבל חשוב לדייק במספרים).
העובדה שהערבים רוצים למחוק לא עלינו את הישוב בארץ ישראל מוקף הערבים - אינו קשור לשנאה הכללית שהיתה באירופה. אלא את זה הביאה עלינו היישות הציונית.
זאת מניין לך?
ר' תיובתא. אני חושב שמספר החללים גדול הרבה יותר, אלא שלא כולם מוגדרים ככאלו, כי המון אנשים נהרגו ולא נודעו כי לא היו חיילים, ולחא היו רישומים מדוייקים וכיו"ב, וגם ומספריהחללים בתאונות וקטטות באמת מהווה אחוז זעיר ממש - מהגיון.
כי המון אנשים נהרגו ולא נודעו כי לא היו חיילים, ולחא היו רישומים מדוייקים וכיו"ב
דווקא יש יחסית מסד נתונים מסודר על מי שנהרג, ולא מדובר כאן על השואה שנמחקו משפחות שלמות ואין מי שידווח, כך שהטיעון ש"המון אנשים נהרגו ולא נודעו" צע"ג
וגם ומספריהחללים בתאונות וקטטות באמת מהווה אחוז זעיר ממש - מהגיון.
אז זהו שלא. הנה חישוב די פשוט:
במלחמת השחרור - 6400 הרוגים
קדש - 250
ששת הימים 1000 (פירגנתי כי לא מצאתי נתונים על האזרחים)
ההתשה 900
יום הכיפורים -3000 (כנ"ל)
לבנון הראשונה 800
לבנון השניה 200
נפגעי פעולות איבה 5000 (מתוכם כ-2500 עוד לפני קום המדינה בכלל)
ס"ה לאחר שכמעט בכל נתון עיגלתי למעלה במספרים גבוהים
17,500.
מצד שני בכל שנה מתאבדים בצבא כ-40 בני אדם. בחישוב פשוט במהלך ה-25 שנים האחרונות נוספו 1000(!) "חללי צה"ל" שאיבדו עצמם לדעת. כלומר 4% (ושוב "!") מכלל החללים המתפרסם מת ללא קשר כלל למלחמה או טרור ולא דיברנו עוד על מחלות, תאונות, קטטות וכו'.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 318 פעמים
קיבל תודה: 336 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי בנציון » 20 אפריל 2018, 10:02

יהושע כתב: אני לא אומר שלא יצא גם דברים טובים מהמדינה, רק מה שהצגת שכאילו המדינה הושיעה את עם ישראל מצרות הגלות, זה הפוך על הפוך, כי המקום היחיד שיש היום צרות כמו שהיה במשך ימי הגלות עד אחר השואה, זה במדינת ישראל.
ר' יהושע, אמנם נושא כאן הוא הכרת הטוב למקימי המדינה, אבל מה שאתה כותב זה כפיות טובה להקב"ה. האם באמת החיים בארץ ישראל היום דומים לחיים ברוסיה ופולין? והאם המקום היחיד שיש בו צרות זה ארץ ישראל, כאילו שלהסתובב בצרפת ולהסתיר את הכיפה זה יותר נחמד, ואפילו בארצות הברית יש אנטישמיות. ודווקא בארץ, למרות שהיא הכי מאוימת יש כאן שמירה שמיימית לא טבעית, וא"א להתעלם ולהכחיש את זה [זה גם הוצאת דבת הארץ רעה].

סמל אישי של משתמש

רחמים
משתמש ותיק
הודעות: 442
הצטרף: 29 דצמבר 2015, 23:50
מיקום: ארץ ישראל
נתן תודה: 65 פעמים
קיבל תודה: 112 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי רחמים » 20 אפריל 2018, 10:40

הפקדתי שומרים כתב:א. הרומאים כמעצמה עולמית הוציאו מכיסם, מדינת ישראל, מוציאה מכיסך. וממילא גם אינו דומה לאורח.
ב. מדינת ישראל, מחוייבת לתמוך בלומדי תורה, מצד הדין, כמובא בגמ' ב"ב שת"ח פטורים ממס וכו'.
על תשתיות וכדו' אם היה כאן במדינה..לשי' ר"י באמת צריך להכיר טובה. לכשיהיה. כרגע זה לא המצב.
סוף דבר כולנו עדיין מצפים לישועה.
ברור שגם הרומאים גבו מיסים מכל הנתינים ומזה בנו את הגשרים וכל מה שעשו.


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1332
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 102 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי יהושע » 20 אפריל 2018, 12:17

בנציון כתב:
יהושע כתב: אני לא אומר שלא יצא גם דברים טובים מהמדינה, רק מה שהצגת שכאילו המדינה הושיעה את עם ישראל מצרות הגלות, זה הפוך על הפוך, כי המקום היחיד שיש היום צרות כמו שהיה במשך ימי הגלות עד אחר השואה, זה במדינת ישראל.
ר' יהושע, אמנם נושא כאן הוא הכרת הטוב למקימי המדינה, אבל מה שאתה כותב זה כפיות טובה להקב"ה. האם באמת החיים בארץ ישראל היום דומים לחיים ברוסיה ופולין? והאם המקום היחיד שיש בו צרות זה ארץ ישראל, כאילו שלהסתובב בצרפת ולהסתיר את הכיפה זה יותר נחמד, ואפילו בארצות הברית יש אנטישמיות. ודווקא בארץ, למרות שהיא הכי מאוימת יש כאן שמירה שמיימית לא טבעית, וא"א להתעלם ולהכחיש את זה [זה גם הוצאת דבת הארץ רעה].
אין כאן כפיית טובה, וודאי שצריך להודות להקב"ה על החלקים הטובים, אבל זה לא סיבה לסלף את המציאות, החיים פה יותר טובים מאשר ברוסיה ובפולין, אבל הרבה יותר גרועים מאשר באמריקה ובמערב אירופה, ומה שצריך להסתיר את הכיפה בצרפת זה בגלל מדינת ישראל.


פרלמן משה
משתמש ותיק
הודעות: 707
הצטרף: 26 יוני 2017, 14:29
נתן תודה: 201 פעמים
קיבל תודה: 117 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי פרלמן משה » 20 אפריל 2018, 13:56

ננסח את השאלה בצורה כזאת:
האם לדעת ר"י חייב גלעד שליט בהכרת הטוב לחמאס שהחזיקו אותו בחיים תקופה ארוכה ודאגו לכל צרכיו?


תיובתא
משתמש ותיק
הודעות: 542
הצטרף: 10 יולי 2017, 20:56
נתן תודה: 251 פעמים
קיבל תודה: 147 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי תיובתא » 20 אפריל 2018, 14:43

פרלמן משה כתב:ננסח את השאלה בצורה כזאת:
האם לדעת ר"י חייב גלעד שליט בהכרת הטוב לחמאס שהחזיקו אותו בחיים תקופה ארוכה ודאגו לכל צרכיו?
אולי ננסח את השאלה כך:
האם מותר לתעב את המצרים שזרקו את זכורינו ליאור?
תשובה:
דברים כג · ח "לא תתעב מצרי" - וברש"י מכל וכל אע"פ שזרקו זכוריכם ליאור מה טעם שהיו לכם אכסניא בשעת הדחק לפיכך.
אלא י"ל שמכל מיני דוגמאות צדדיות ליכא למשמע מינה, והדבר מסור לרבותינו מעתיקי השמועה.


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1332
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 102 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי יהושע » 20 אפריל 2018, 15:09

תיובתא כתב:
פרלמן משה כתב:ננסח את השאלה בצורה כזאת:
האם לדעת ר"י חייב גלעד שליט בהכרת הטוב לחמאס שהחזיקו אותו בחיים תקופה ארוכה ודאגו לכל צרכיו?
אולי ננסח את השאלה כך:
האם מותר לתעב את המצרים שזרקו את זכורינו ליאור?
תשובה:
דברים כג · ח "לא תתעב מצרי" - וברש"י מכל וכל אע"פ שזרקו זכוריכם ליאור מה טעם שהיו לכם אכסניא בשעת הדחק לפיכך.
אלא י"ל שמכל מיני דוגמאות צדדיות ליכא למשמע מינה, והדבר מסור לרבותינו מעתיקי השמועה.
מזה אין להביא ראיה, כיון שהיה תקופות במצרים שלא היה שיעבוד ועל זה חייבים הכרת הטוב, גם היה שבט לוי ועוד יהודים שלא עבדו כמו שכתוב במדרשים.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2295
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 351 פעמים
קיבל תודה: 652 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 20 אפריל 2018, 17:39

הפקדתי שומרים כתב: זה מה שיוצא שבמקום להודות שבשואה וכו' וכו' קרו לעם ישראל דברים איומים גם בלא הציונים. מחפשים בקטנות..אם עשרים וחמשה אלף או שלושים וחמשה וכו' וכו'..
תסתכל על הששה מליון יהודים שנטבחו בשואה...על עשרות ומאות אלפי יהודים בברית המועצות...ואילו כאן על מה אתה (@ש"ל) דן? אם זה 25 אלף או 35 אלף..כנראה שמצבנו טוב..בהשוואה למה שקרה בשואה.
אינני מבין למה אתה חוזר ע"ז שוב ושוב על אותם דברים. הסברתי וחזרתי ושניתי ושילשתי - שהנידון הוא לא כמה צרות היו בעם ישראל, אלא האם ההתנהגות של היישות הציונית כאן בארץ הביאה לגל של הריגות גדולות בארץ שהיו יכולים להיחסך אילו לא היו מתנהגים בהתגרות כלפי הערבים (ושמסיבה זו אין חלקנו עם חלקם). מה זה קשור לצרות שהיו באירופה?
ואם באירופה היו צרות, זה סיבה שירגיזו פה את הערבים כדי שגם פה יהיו צרות שיתוספו על הצרות שבגולה? ואם לדידך לא נורא אם נהרגו פה 25,000 בני אדם, כי זה קטנה בהשוואה לצרות אחרות, ושווה בשביל המדינה, אז כמובן אנחנו לא באותו קו.. (אלא שלא נראה לי שזו כוונתך, אלא מה כן..)


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2295
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 351 פעמים
קיבל תודה: 652 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 20 אפריל 2018, 17:41

תיובתא כתב:
פרלמן משה כתב:ננסח את השאלה בצורה כזאת:
האם לדעת ר"י חייב גלעד שליט בהכרת הטוב לחמאס שהחזיקו אותו בחיים תקופה ארוכה ודאגו לכל צרכיו?
אולי ננסח את השאלה כך:
האם מותר לתעב את המצרים שזרקו את זכורינו ליאור?
תשובה:
דברים כג · ח "לא תתעב מצרי" - וברש"י מכל וכל אע"פ שזרקו זכוריכם ליאור מה טעם שהיו לכם אכסניא בשעת הדחק לפיכך.
אלא י"ל שמכל מיני דוגמאות צדדיות ליכא למשמע מינה, והדבר מסור לרבותינו מעתיקי השמועה.
האכסניה במצרים בשעת הדחק, לא מדובר על זמן השעבוד, אלא על זמן שירדו יעקב ובניו למצרים! וזה פשוט.


אלימלך
משתמש ותיק
הודעות: 960
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 110 פעמים
קיבל תודה: 364 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי אלימלך » 21 אפריל 2018, 20:20

א. ידועה שיחת הגר"א פילץ שליט"א "כולנו סאטמר" בה הוא אומר שאין חילוק בין השקפתנו להשקפת סאטמר והחילוק הוא רק בענינים מעשיים של לקיחת תקציבים וצורת המחאה.
ב. בניגוד למה שכתבו כאן אינני חושב ששותפתם הפסיבית או אף אקטיבית של הציונים בשואה ["שרופי הכבשנים מאשימים"] וכן מעשיהם בקום המדינה הן הרוחניים והן הגשמיים בקוממם עלינו את הערבים, לא נוגעים לענין השאלה כאן האם ישנה הכרת הטוב למדינה, והטעם לכך כי כלל לא שייך הכרת הטוב למדינה וכפי שיבואר.
ג. לא שייך הכרת הטוב למדינה צבא או מכבי אש מכיון שאין כזה מישהו שקוראים לו 'מדינה', מדינה זה גוף וירטואלי שמוכר ע"י אנשים, וכפי שברור שלא שייך הכרת הטוב לרעיון וירטואלי דוגמת סוציאליזם גם אם יש לי הנאה הימנו, כך גם לא שייך הכרת הטוב לגוף שאין לו מציאות.
ד. כמו כן לדעתי לא שייך הכרת הטוב לאזרחי המדינה כלומר ראובן שמשלם 1000 ש"ח מיסים לא צריך להכיר הכרת הטוב לשמעון שמשלם מאה מיליון מיסים, מהטעם הפשוט שמדינה היא סוג של שותפות אשר כלליה שעשיר משלם יותר מיסים, ואם ראובן יתעשר ושמעון יעני אזי ראובן ישלם יותר, בנוסף הרווח שמגיע לכל אזרח הוא קטן מאוד ולכן לא שייך הכרת הטוב.
ה. לפיכך כל שנשאר לנו לדון הוא בהרגש שצריך להיות לנו למושג ' מדינת ישראל', ומכיון שמושג זה מתפרש לפי חוקי מדינה זו כמתנגד לתורה, צריך ההרגש שלנו להיות בהתאם.


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 512 פעמים
קיבל תודה: 698 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי סבא » 21 אפריל 2018, 20:47

אלימלך כתב:א. ידועה שיחת הגר"א פילץ שליט"א "כולנו סאטמר" בה הוא אומר שאין חילוק בין השקפתנו להשקפת סאטמר והחילוק הוא רק בענינים מעשיים של לקיחת תקציבים וצורת המחאה.
ב. בניגוד למה שכתבו כאן אינני חושב ששותפתם הפסיבית או אף אקטיבית של הציונים בשואה ["שרופי הכבשנים מאשימים"] וכן מעשיהם בקום המדינה הן הרוחניים והן הגשמיים בקוממם עלינו את הערבים, לא נוגעים לענין השאלה כאן האם ישנה הכרת הטוב למדינה, והטעם לכך כי כלל לא שייך הכרת הטוב למדינה וכפי שיבואר.
ג. לא שייך הכרת הטוב למדינה צבא או מכבי אש מכיון שאין כזה מישהו שקוראים לו 'מדינה', מדינה זה גוף וירטואלי שמוכר ע"י אנשים, וכפי שברור שלא שייך הכרת הטוב לרעיון וירטואלי דוגמת סוציאליזם גם אם יש לי הנאה הימנו, כך גם לא שייך הכרת הטוב לגוף שאין לו מציאות.
ד. כמו כן לדעתי לא שייך הכרת הטוב לאזרחי המדינה כלומר ראובן שמשלם 1000 ש"ח מיסים לא צריך להכיר הכרת הטוב לשמעון שמשלם מאה מיליון מיסים, מהטעם הפשוט שמדינה היא סוג של שותפות אשר כלליה שעשיר משלם יותר מיסים, ואם ראובן יתעשר ושמעון יעני אזי ראובן ישלם יותר, בנוסף הרווח שמגיע לכל אזרח הוא קטן מאוד ולכן לא שייך הכרת הטוב.
ה. לפיכך כל שנשאר לנו לדון הוא בהרגש שצריך להיות לנו למושג ' מדינת ישראל', ומכיון שמושג זה מתפרש לפי חוקי מדינה זו כמתנגד לתורה, צריך ההרגש שלנו להיות בהתאם.
רעיון ומבט מזוית שונה לגמרי, ואני מוכרח להודות שזה נראה במבט ראשון משכנע מאוד!
ואגב, בעניין מה שכתבו שדעת הגרי"ג שונה, היום שמעתי שהיו לו שתי סנדקאות השנה ביום העצמאות, והקפיד לומר תחנון, אולי להוציא מדעת האומרים שדעתו בעניין שונה...


תיובתא
משתמש ותיק
הודעות: 542
הצטרף: 10 יולי 2017, 20:56
נתן תודה: 251 פעמים
קיבל תודה: 147 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי תיובתא » 21 אפריל 2018, 22:07

שאר לעמו כתב:
תיובתא כתב:
פרלמן משה כתב:ננסח את השאלה בצורה כזאת:
האם לדעת ר"י חייב גלעד שליט בהכרת הטוב לחמאס שהחזיקו אותו בחיים תקופה ארוכה ודאגו לכל צרכיו?
אולי ננסח את השאלה כך:
האם מותר לתעב את המצרים שזרקו את זכורינו ליאור?
תשובה:
דברים כג · ח "לא תתעב מצרי" - וברש"י מכל וכל אע"פ שזרקו זכוריכם ליאור מה טעם שהיו לכם אכסניא בשעת הדחק לפיכך.
אלא י"ל שמכל מיני דוגמאות צדדיות ליכא למשמע מינה, והדבר מסור לרבותינו מעתיקי השמועה.
האכסניה במצרים בשעת הדחק, לא מדובר על זמן השעבוד, אלא על זמן שירדו יעקב ובניו למצרים! וזה פשוט.
לא כל כך. בדעת זקנים לדוגמא אכן מופיע שהסיבה לכך שאסור לתעב היא בגלל שלפני אבל השיעבוד הייתה תקופת רווחה. אומנם ראה בספרי
לא תתעב מצרי . מפני מה כי גר היית בארצו . א"ר אלעזר בן עזריה, המצרים לא קבלו את ישראל, אלא לצורך עצמם, וקבע להם שכר. והרי דברים ק"ו, ומה אם מי שלא נתכוין לזכות וזכה, מעלה עליו הכתוב כאלו זכה; המתכון לזכות, עאכ"ו.
דהיינו שאם יש הרווחה ממישהו למרות שהוא אינו מתכוון לכך יש לנהוג כאן בו בהכרת הטוב.


משה הלוי-שחור
משתמש ותיק
הודעות: 224
הצטרף: 17 אוגוסט 2017, 14:09
נתן תודה: 86 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי משה הלוי-שחור » 21 אפריל 2018, 22:56

תיובתא כתב:150 תגובות מינימום...(-:
מתקרבים....


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 318 פעמים
קיבל תודה: 336 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי בנציון » 21 אפריל 2018, 23:40

אלימלך כתב:א. ידועה שיחת הגר"א פילץ שליט"א "כולנו סאטמר" בה הוא אומר שאין חילוק בין השקפתנו להשקפת סאטמר והחילוק הוא רק בענינים מעשיים של לקיחת תקציבים וצורת המחאה.
ב. בניגוד למה שכתבו כאן אינני חושב ששותפתם הפסיבית או אף אקטיבית של הציונים בשואה ["שרופי הכבשנים מאשימים"] וכן מעשיהם בקום המדינה הן הרוחניים והן הגשמיים בקוממם עלינו את הערבים, לא נוגעים לענין השאלה כאן האם ישנה הכרת הטוב למדינה, והטעם לכך כי כלל לא שייך הכרת הטוב למדינה וכפי שיבואר.
ג. לא שייך הכרת הטוב למדינה צבא או מכבי אש מכיון שאין כזה מישהו שקוראים לו 'מדינה', מדינה זה גוף וירטואלי שמוכר ע"י אנשים, וכפי שברור שלא שייך הכרת הטוב לרעיון וירטואלי דוגמת סוציאליזם גם אם יש לי הנאה הימנו, כך גם לא שייך הכרת הטוב לגוף שאין לו מציאות.
ד. כמו כן לדעתי לא שייך הכרת הטוב לאזרחי המדינה כלומר ראובן שמשלם 1000 ש"ח מיסים לא צריך להכיר הכרת הטוב לשמעון שמשלם מאה מיליון מיסים, מהטעם הפשוט שמדינה היא סוג של שותפות אשר כלליה שעשיר משלם יותר מיסים, ואם ראובן יתעשר ושמעון יעני אזי ראובן ישלם יותר, בנוסף הרווח שמגיע לכל אזרח הוא קטן מאוד ולכן לא שייך הכרת הטוב.
ה. לפיכך כל שנשאר לנו לדון הוא בהרגש שצריך להיות לנו למושג ' מדינת ישראל', ומכיון שמושג זה מתפרש לפי חוקי מדינה זו כמתנגד לתורה, צריך ההרגש שלנו להיות בהתאם.
לגבי הטענה שהמדינה היא גוף וירטואלי, עדיין צריך לדון אם יש להכיר טובה למקימי המדינה, זה שהם עשו את זה בצורה של גוף שנקרא מדינה, זה לא סיבה שלא יצטרכו להכיר להם טובה [אם צריך] וזה לא שונה מהרומאים בגלל זה. ומלבד זה יש כאן שאלה אחרת האם צריך להכיר טובה לקב"ה! הרי מסתבר שגם לפי רבי שמעון צריך להכיר טובה לקב"ה על הגשרים שהרומאים בנו, [ביחד עם התפילה והזעקה על הצרות שהם עשו].
בענין דבריו של הגר"א פילץ, זה אמנם משקף את דעתו של הגר"א פילץ, אבל צריך לדעת שיש גם דעות אחרות, הרב דסלר למשל כותב: ובדורנו בא"י יש כעין הרחבה, יש מדינה, והשערים פתוחים, והרבה יהודים באים לכאן, ורוב העם מתרפאים בזה על כל פנים מסכנת ההתבוללות ההולכת וגדלה כל כך בחוץ לארץ. הרי זו סייעתא דשמיא (מכתב מאליהו ח"ה עמ' 329).
ועוד כתב (שם ח"ג עמ' 350): ב"ה יום ב', ח' דחנוכה תח"ש... [לאחר הסכמת האומות להקמת המדינה]
כשנסתכל בעולמם של האומות כולם, הלא נראה שינוי נורא... באה גם שנאת יהודים גלויה בכל העולם מקצה, ובאותה שעה של מהומה ושערוריה, בתוך אותו ים השנאה אשר יטביענו בו מתוך כל זה דוקא נולד ההיפך - שהם בעצמם יאמרו לבסס את ישראל באדמת הקודש. האם כך הוא מהלך העולם? האם זהו דרך הטבע?
[וכדי להקדים את הטענה שמסתמא יהיו שיאמרו, שהרב דסלר היה בהתחלה והוא לא ראה את מה שיצא בהמשך מהמדינה, אקדים ואומר, שטענה זו אינה נכונה כלל, כי אלו שהקימו את המדינה היו אנשים גרועים אלפי מונים מאלו שנמצאים היום, והם כבר הספיקו בזמנם לעשות הרבה צרות לעם ישראל].
יש גם דברים דומים מר' יחזקאל לוינשטיין זצ"ל ומר' חיים שמואלביץ ועוד.
אני לא אומר שזו דעת כל גדולי ישראל, אבל צריך לדעת שיש גם דעה כזו.


פרלמן משה
משתמש ותיק
הודעות: 707
הצטרף: 26 יוני 2017, 14:29
נתן תודה: 201 פעמים
קיבל תודה: 117 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי פרלמן משה » 21 אפריל 2018, 23:42

@אלימלך פקח את עיני, יתברך בכל טוב, אלא שעכ"ז נשאר הנידון באם בא יבא איזה יחיד ששמר בגבולות וכדו' וידרוש הכרת הטוב האם מחוייבים לו או לא?


יהושע
משתמש ותיק
הודעות: 1332
הצטרף: 07 ספטמבר 2017, 18:07
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 102 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי יהושע » 22 אפריל 2018, 00:19

בנציון כתב:
אלימלך כתב:א. ידועה שיחת הגר"א פילץ שליט"א "כולנו סאטמר" בה הוא אומר שאין חילוק בין השקפתנו להשקפת סאטמר והחילוק הוא רק בענינים מעשיים של לקיחת תקציבים וצורת המחאה.
ב. בניגוד למה שכתבו כאן אינני חושב ששותפתם הפסיבית או אף אקטיבית של הציונים בשואה ["שרופי הכבשנים מאשימים"] וכן מעשיהם בקום המדינה הן הרוחניים והן הגשמיים בקוממם עלינו את הערבים, לא נוגעים לענין השאלה כאן האם ישנה הכרת הטוב למדינה, והטעם לכך כי כלל לא שייך הכרת הטוב למדינה וכפי שיבואר.
ג. לא שייך הכרת הטוב למדינה צבא או מכבי אש מכיון שאין כזה מישהו שקוראים לו 'מדינה', מדינה זה גוף וירטואלי שמוכר ע"י אנשים, וכפי שברור שלא שייך הכרת הטוב לרעיון וירטואלי דוגמת סוציאליזם גם אם יש לי הנאה הימנו, כך גם לא שייך הכרת הטוב לגוף שאין לו מציאות.
ד. כמו כן לדעתי לא שייך הכרת הטוב לאזרחי המדינה כלומר ראובן שמשלם 1000 ש"ח מיסים לא צריך להכיר הכרת הטוב לשמעון שמשלם מאה מיליון מיסים, מהטעם הפשוט שמדינה היא סוג של שותפות אשר כלליה שעשיר משלם יותר מיסים, ואם ראובן יתעשר ושמעון יעני אזי ראובן ישלם יותר, בנוסף הרווח שמגיע לכל אזרח הוא קטן מאוד ולכן לא שייך הכרת הטוב.
ה. לפיכך כל שנשאר לנו לדון הוא בהרגש שצריך להיות לנו למושג ' מדינת ישראל', ומכיון שמושג זה מתפרש לפי חוקי מדינה זו כמתנגד לתורה, צריך ההרגש שלנו להיות בהתאם.
לגבי הטענה שהמדינה היא גוף וירטואלי, עדיין צריך לדון אם יש להכיר טובה למקימי המדינה, זה שהם עשו את זה בצורה של גוף שנקרא מדינה, זה לא סיבה שלא יצטרכו להכיר להם טובה [אם צריך] וזה לא שונה מהרומאים בגלל זה. ומלבד זה יש כאן שאלה אחרת האם צריך להכיר טובה לקב"ה! הרי מסתבר שגם לפי רבי שמעון צריך להכיר טובה לקב"ה על הגשרים שהרומאים בנו, [ביחד עם התפילה והזעקה על הצרות שהם עשו].
בענין דבריו של הגר"א פילץ, זה אמנם משקף את דעתו של הגר"א פילץ, אבל צריך לדעת שיש גם דעות אחרות, הרב דסלר למשל כותב: ובדורנו בא"י יש כעין הרחבה, יש מדינה, והשערים פתוחים, והרבה יהודים באים לכאן, ורוב העם מתרפאים בזה על כל פנים מסכנת ההתבוללות ההולכת וגדלה כל כך בחוץ לארץ. הרי זו סייעתא דשמיא (מכתב מאליהו ח"ה עמ' 329).
ועוד כתב (שם ח"ג עמ' 350): ב"ה יום ב', ח' דחנוכה תח"ש... [לאחר הסכמת האומות להקמת המדינה]
כשנסתכל בעולמם של האומות כולם, הלא נראה שינוי נורא... באה גם שנאת יהודים גלויה בכל העולם מקצה, ובאותה שעה של מהומה ושערוריה, בתוך אותו ים השנאה אשר יטביענו בו מתוך כל זה דוקא נולד ההיפך - שהם בעצמם יאמרו לבסס את ישראל באדמת הקודש. האם כך הוא מהלך העולם? האם זהו דרך הטבע?
[וכדי להקדים את הטענה שמסתמא יהיו שיאמרו, שהרב דסלר היה בהתחלה והוא לא ראה את מה שיצא בהמשך מהמדינה, אקדים ואומר, שטענה זו אינה נכונה כלל, כי אלו שהקימו את המדינה היו אנשים גרועים אלפי מונים מאלו שנמצאים היום, והם כבר הספיקו בזמנם לעשות הרבה צרות לעם ישראל].
יש גם דברים דומים מר' יחזקאל לוינשטיין זצ"ל ומר' חיים שמואלביץ ועוד.
אני לא אומר שזו דעת כל גדולי ישראל, אבל צריך לדעת שיש גם דעה כזו.
איך אפשר להסביר דברים כאלה בראשית ימי המדינה, כשהציונים העבירו רבבות יהודים על דתם?


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 318 פעמים
קיבל תודה: 336 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי בנציון » 22 אפריל 2018, 00:22

בעקבתא דמשיחא טוב ורע משמשים בערבוביא, לכן סברו אותם גדולי ישראל שעל הטוב יש להודות ועל הרע לזעוק ולהתפלל (וכמובן להלחם ככל שיש בידינו).

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] | 0 אורחים