הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 366 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי כלפי ליא » 08 מאי 2018, 21:45

שאר לעמו כתב:
כלפי ליא כתב:
שאר לעמו כתב:אזל כחי לחזור כרוכלא השאכול ארוך עיין בו. זה ששמעת את הרב שך מדבר אליהם יפה זה לא שימוש חכמים.
אין להם שום זכות בהקמת עולם התורה! זו ראיה מעוותת לחלוטין. תמשיך הלאה, הם שומרים עלינו עם הצבא..
ריקנים שבהם מלאים מצוות כרימון - זה לא אלו שמנשאך הק' אשנא. ולא את המעשים אלא אותם! דוד המלך אומר 'משנאיך', לא את מעשיהם. והמשנה ברורה לא אמר מעשיהם. ומרבותינו לא שמענו מעשיהם.
נכון ראינו דיבורים שצריך לאהוב את ב.ג. שנים חדשות הגיעו לעולם.
אל תספר לי מה זה שימוש חכמים. הייתי אצל הרב שך ואצל רבים מגדולי ישראל זצוק"ל ויבלחט"א, ורבות למדתי מהם.
החזו"א אמר [כעדות ר"ש לורינץ ז"ל] שיש לב"ג זכות בהקמת עולם התורה, למרות שהוא רשע מרושע, עוכר הדת חוטא ומחטיא כירבעם בן נבט. החזו"א אחרי הכל קיבל אותו יפה, למרות שלא הסתכל בפניו מחמת היותו רשע.
אין שום הבדל בין יהודי ליהודי, כל יהודי, באיזה דרגה שהוא, כל זמן שהוא תינוק שנשבה ולא מומר [ואלו הם הדרגות של היהודים שלנו החוטאים והמחטיאים של זמנינו, כהכרעת קדשו של מרן החזו"א שחקקו בספרו לדורו ולדורות עד ביאת משיח צדקנו] הוא יהודי, שמצוה רבה "לקרבו בעבותות אהבה".
החזו"א קבלו לחדרו, שהרי פחד ממנו וניסה להשפיע עליו. אתה בונה על זה מגדלים?
הוא לא הסתכל בפניו - זה כלום אתה אומר.. ורק בגלל 'ההלכה' שאסור להביט..
זה שהוא מומר להכעיס - יש לו זכות בהקמת עולם התורה.. נו, ברור כי הוא לא הפריע.. זכות גדולה.. (אגב, בבקשה תביא את המקור של לורינץ ומקור נוסף בבקשה! חזו"א לא משחק מילים)
נו, באמת...
החזו"א קיבלו בכבוד ויפה. למרות שהיו שכעסו על כך.
החזו"א גם כתב לו מכתב בלשון מאוד מאוד מכובדת ויפה. כן, להשפיע עליו. אבל ח"ו לא חנופה.
אני שמעתי זאת מר"ש לורינץ בעצמי כמה פעמים, ששמע זאת מהחזו"א. כמדומני שכתוב בספרו של רש"ל ג"כ. וע"א כשר והגון נאמן. כמובן שהחזו"א לא תלה את זה על שלט, ואמר זאת למי שהיה צריך לדעת זאת.
לא כי הוא לא הפריע, אלא כי שחרר את לומדי התורה מלשרת בצבא, ובזכות כך התפתח כאן עולם ישיבות וכוללים, שרק היום אפשר לראות איזה כמות של תורה וקידוש ה' בעולם יצא מכך. וכיון שהוא יהודי, כל דבר נזקף לזכותו, למרות שהוא לא התכוון לכך, ורצה בדיוק את ההיפך הגמור והמוחלט.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2296
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 351 פעמים
קיבל תודה: 652 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 08 מאי 2018, 21:48

לדבר כזה צריך מקור נוסף. ובכל מקרה צריך לתת לזה את המשקל הנכון. הוא עדיין בכלל מומר גמור. ואולי ראש המומרים.

אפיזודה מחודדת. בעיר אחת היה כלל שלא נותנים לקבור אדם אא"כ יש עליו להספיד מעשה טוב. נפטר אדם רע מעללים ולא מצאו מה לומר עליו דבר טוב. בסוף אמר עליו הרב שלפי ערך מעשיו הרעים של בנו הוא כבר נחשב צדיק.. וקברו אותו. לימים מת הבן. אמר הרב שיש לו עליו דבר טוב; שבזכותו היה אפשר לקבור את אביו...


אלימלך
משתמש ותיק
הודעות: 960
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 110 פעמים
קיבל תודה: 364 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי אלימלך » 08 מאי 2018, 21:50

שאר לעמו כתב:אסביר מה כתבתי.
יהודי שרואה ישראל מקיימים תורה ויודע שקיימת דת ישראל, ובפרט אם הוא גם נלחם בהם, כי הם שנואים עליו בגלל שהם מקיימים תורה - זו ההגדרה המדויקת של רשע גמור, ולא תינוק שנשבה. וזו הסיבה שהגריש"א נימק שאין היום תינוקות שנשבו (בהתבגרותם). ובפרט שכולם רואים תקשורת ויודעים וכו', לכן כולם אינם תינוקות שנישבו.

כדי לא לאשווי להחזו"א תמוה, אני הסברתי שהם סבורים שנכון שיש אנשים שמקיימים מצוות, אבל הם מסבירים לעצמם וכך חונכו, שזה מרצון, כלומר מי שרוצה להיות דתי הוא אכן מחויב למצפון שלו... אבל מי שלא דתי לא חייב.. וזה 'נישבו' בדעה מעוותת.
מי שנלחם בתורה ובמקימיה - אין לו כזו הגדרה. אם אתה לא נותן לשני לחיות, אינו בגדר 'נשבה', הוא כמו היטלר וסטאלין שנשבו.. וכזה הוא השלטון של מדינת ישראל.
החזו"א דיבר על אדוקים במינות וכמו הקראים שעליהם דיבר הרמב"ם ולא על מעטים שחושבים שהעיקר דתי בלב וכו' ומאמינים בתורה, וטעמיה דהחזו"א להגדירם תינוקות שנשבו לפי שהתחנכו בזה ואע"ג שאנו מוכיחים אותם אין בזמן הזה מי שיודע להוכיח [תעיין בחזו"א יו"ד סימן ב' ס"ק כח']
ולפיכך אין כל חילוק בין מי שנלחם בתורה למי שרק חי חיי הפקר לעצמו


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2296
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 351 פעמים
קיבל תודה: 652 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 08 מאי 2018, 21:51

מי שנלחם בתורה מצווה לשנאותו. הוא לא עושה את זה מתוך שהוא דתי בלב אלא מתוך שנאת היהודי שמור המצוות, כי מה איכפת לך שהוא חי ?


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 366 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי כלפי ליא » 08 מאי 2018, 21:52

פשקווילים וודאי לא יכולים לשמש כמקור.
ברור שצריך לתת לזה את המשקל הנכון, ובשביל זה בדיוק יש את גדולי ישראל.
זה שהוא מומר לא צריך לומר, עוכר ישראל, כאחאב. רשע מרושע, חוטא ומחטיא. אבל למעשה אין נוהגים בדיני מומר כהיום לגבי לדחותם ולרדופם, וכמו שחקק החזו"א הקדוש בספרו שבכתב.


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 366 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי כלפי ליא » 08 מאי 2018, 21:52

שאר לעמו כתב:מי שנלחם בתורה מצווה לשנאותו. הוא לא עושה את זה מתוך שהוא דתי בלב אלא מתוך שנאת היהודי שמור המצוות, כי מה איכפת לך שהוא חי ?
על זה אמר וכתב החזו"א שאין היוןם מצוה לשנוא אף אחד, אלא אדרבה, לקרב "בעבותות אהבה".


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2296
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 351 פעמים
קיבל תודה: 652 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 08 מאי 2018, 21:54

לקרב בעבותות אהבה זה לא לאהוב!


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 366 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי כלפי ליא » 08 מאי 2018, 21:56

בעבותות אהבה זה לאהוב כפול ומכופל. אגב, בחזו"א לא כתוב לקרב. כתוב "להחזירם בעבותות אהבה". הכוונה שאין דרך של לרדוף ולשנוא כיון שזה לא מועיל לקרבם, וכמו שביאר שם באריכות בתורתו שבכתב, אלא הדרך לקרב ולהחזירם לחיק אומתנו בדרך התורה שזו כל המטרה, היא רק על ידי "עבותות אהבה".

אתה עוד צריך הרבה ללמוד. זה מה שברור.


אלימלך
משתמש ותיק
הודעות: 960
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 110 פעמים
קיבל תודה: 364 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי אלימלך » 08 מאי 2018, 21:58

הרב @כלפי ליא, כמדומה שבפשטות אין דברי החזו"א אמורים על מי שיודע היטיב את תורתינו.
ועוד הרי הגריש"א אמר שהיום החזו"א יודה כיון שהם יודעים היטיב והוסיף שכאשר יבואו לדין ויאמרו נתחנכנו כחילונים יחייבו אותם בעלי התשובה [על דרך יוסף מחייב..], ושכשנאמרו דברים לפני הגראי"ל נצטער מאוד ואמר שהגריש"א הרחיב את הגיהנום... ולאחר מחשבה אמר שהוא סבור שיש עדיין את דברי החזו"א ורק לאחרונה הוא שמע מאנשי ארגון ערכים שהם גדלים בלי לדעת כלום.


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 366 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי כלפי ליא » 08 מאי 2018, 22:07

החזו"א דיבר על חילוני זמנו, שידעו היטב במה שלמדו בחיידר.
היום הם הרבה פחות יודעים.
כל מה שהרב אלישיב אמר, שכיון שיש להם היום יותר דרך לדעת, וזה לא דומה למש"כ החזו"א על הגורם להטעות, לכן זה פחות תינוקות שנשבו. אבל הרב אלישיב התייחס יותר לחלק של ההלכה, לכך שיינם יי"נ, ושחיטתם נבלה, וכו'. אבל בחלק איך להתייחס אליהם, על זה הרב אלישיב לא דיבר מאומה, וברור שעל זה דברי החזו"א שרירים וקיימים, שאין שום תועלת והיתר לנהוג בכיוון של מורידין ורדיפה אישית, אלא רק "בעבותות אהבה".


אלימלך
משתמש ותיק
הודעות: 960
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 110 פעמים
קיבל תודה: 364 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי אלימלך » 08 מאי 2018, 22:21

אתה צודק כמובן, פשוט חשבתי שדיברת שחייבים לאוהבם מדין תינוקות שנשבו ולא על ההנהגה הראויה לבא עימם.
ואכן ההנהגה הנכונה היא לקרבם בעבותות של אהבה שהרי את זה החזו"א כותב על מינים [בלי קשר לתינוקות שנשבו], אבל יש לשים לב שאם זה לא לצורך אין לאוהבם.
אגב אינני חושב שהחזו"א דיבר על כל חילוני זמנו אלא על מי שהתחנך כך ["בניהם ותלמידיהם"], ואין החילוק לדעת הגריש"א שיותר קל להם לדעת שהרי גם פעם לא היה קשה לנסוע לבני ברק.. להבנתי העניה החילוק הוא שהיום חילוני ממוצע יודע הרבה


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 512 פעמים
קיבל תודה: 698 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי סבא » 08 מאי 2018, 22:37

אולי מישהו יכול לעשות סדר, לעניין מה השתמש החזו"א בהיתרו של הר"י מוואהלין ש"איני יודע אם יש בדור הזה מי שיודע להוכיח" ולכן נחשבים היום כולם כלפני תוכחה, ולעניין מה הוצרך לחידוש שנקראים תינוקות שנשבו?


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2296
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 351 פעמים
קיבל תודה: 652 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 09 מאי 2018, 00:06

כלפי ליא כתב:בעבותות אהבה זה לאהוב כפול ומכופל. אגב, בחזו"א לא כתוב לקרב. כתוב "להחזירם בעבותות אהבה". הכוונה שאין דרך של לרדוף ולשנוא כיון שזה לא מועיל לקרבם, וכמו שביאר שם באריכות בתורתו שבכתב, אלא הדרך לקרב ולהחזירם לחיק אומתנו בדרך התורה שזו כל המטרה, היא רק על ידי "עבותות אהבה".

אתה עוד צריך הרבה ללמוד. זה מה שברור.
תמיד צריך ללמוד הרבה, אבל אתה מסלף את כוונתו של החזו"א ועוד בבטחה שכזו.
לקרב את מי שאפשר. את ב"ג הוא לא ניסה לקרב, זו היתה מלחמת עולמות! וכך כל ראשי השלטון הנלחמים בדת. ועד היום.
ואמנם שכלפם אישית יש מה לרחם עליהם, או לקרבם אם אפשר, אך אנחנו מדברים על גוף שאינו מתקרב אלא נלחם.
והשאלה המהותית באשכול מבלי לסטות היא הכרת הטובה. אין ספק שזו מעוות להכיר להם טובה.


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 366 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי כלפי ליא » 09 מאי 2018, 00:50

בלא להתייחס להטחת האשמות שאין לה שום בסיס.
ההנהגה בזה היא כל הזמן על חבל דק. אין צורך לחזור על מה שכבר כתבתי. רק אוסיף, בוודאי שצריך להלחם במזימותיהם ובתכניותיהם של עוקרי הדת, מלחמת מצוה היא. אבל לא מלחמה באישים, אלא מלחמה במעשיהם ודבריהם.
מרן הגר"י אברמסקי היה מתקשר מידי שנה, ושולח אגרת ברכה, למנכ"ל משרד הבטחון וסגן שר הבטחון דאז, לימים ראה"מ ונשיא המדינה, בהכרת טובה גלויה על פועלו למען שחרור בני הישיבות. למרות שהוא היה חלק בלתי נפרד מאנשי ב"ג, בכל תכניותיהם לעקירת הדת מהמוני בית ישראל.
זהו החבל הדק שצריכים ללכת עליו.
מצד אחד הכרת טובה על החלק הטוב, מצד שני מלחמה בלתי פוסקת בחלק הרע.


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 366 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי כלפי ליא » 09 מאי 2018, 01:02

אתן דוגמה פשוטה.
יש כאן גורמים רבים במדינה, שרוצים להרוס את קדושת כרם ישראל, להכניס התבוללות, הרבה מאוד. גיורים מזוייפים, ובכלל להטמיע גויים רח"ל. מצווה להאבק בזה בכל כח. זה יותר מעקירת הדת
מצד שני, העובדה שבמדינה [באופן פלאי] חוקי הנישואין כפופים לחוקי התורה, והעובדה שקיומה של המדינה בצורה שהיא קיימת מונעת התבוללות מרוב העם, מה שלא קיים בשום מקום אחר בעולם, ששיעורי ההתבוללות מגיעים ל80% ה"י, וודאי שזה מחייב להוקיר טובה על קיומה של המדינה שמצלת חלק כה גדול מהעם היהודי מלהכרת. וזה בלי שום קשר לעובדה שאנחנו לגמרי נגד קיומה של המדינה שכופרת בעצם מהותה בהשגחת הבורא ובמחוייבות לשמירת התורה והמצוות.
את זה יכול להבין, רק מי שקרא ושנה ולמד ושימש. ולא התבלמס בקריאת פשקווילים וססמאות שונות.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2296
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 351 פעמים
קיבל תודה: 652 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 09 מאי 2018, 04:39

כן. המדינה שהעבירה על הדת במשך 70 שנה, לא עשתה את זה באופן גורף, אלא השאירה קצת. אנו מאוד מודים ע"ז.
וטוב, ב"ה יש לנו דע"ת, עדות מפי עצמו..


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 366 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי כלפי ליא » 09 מאי 2018, 08:38

שאר לעמו כתב:כן. המדינה שהעבירה על הדת במשך 70 שנה, לא עשתה את זה באופן גורף, אלא השאירה קצת. אנו מאוד מודים ע"ז.
וטוב, ב"ה יש לנו דע"ת, עדות מפי עצמו..
מי שלא יודע להכיר טובה, אין לו צורת אדם כלל. כך מבואר בחז"ל.
השאירה קצת? העובדה שיש כאן היום מאות ישיבות אלפי כוללים חדרים סמינרים, מיליון שומרי תומ"צ, זה השאירה קצת?
העובדה ש6 מיליון יהודים לא מתבוללים זה קצת?
העובדה שבכל מקום אחר בעולם, כל היהודים שירדו מהדרך התבוללו בין האומות. [והרבה יותר ממה שהמדינה כאן הורידה יהודים מהדרך, המדינות האחרות עשו את זה. במרוקו לא היה נשאר דתי אחד אם היו נשארים שם, בצרפת ירדו מהדרך רבבות יהודים, יהדות עיראק ירדה מהדרך הרבה לפני שבאה לארץ, ואם היו נשארים שם היה נשאר רק סממן של דת, וכל אלו שהלכו למקומות אחרים מהארץ ירדו לגמרי מהדרך, וילדיהם נישאים לגויים].
ובשו"א לא נשכח, את יהודי תימן שהועברו על דתם כאן, ואת יהודי מרוקו התמימים שגזלו מהם גם את המסורת שעוד נותרה להם למרות שהיו בירידה רוחנית כבידה גם קודם, ובשו"א לא נסלח על ילדי טהרן והקיבוצים ובתי הספר. אבל לא נשכח גם להודות שנתנו להקים כאן חינוך עצמאי שהציל מאות אלפי ילדים, ונתנו להקים מוסדות תורה וחינוך ובתי כנסת ומקוואות טהרה בכל רחבי הארץ, ורבנות ומועצות דתיות, שהשאירו מקום לבסס את האידישקייט מחדש, ולהחזיר בנים לגבולם.
מי שלא יודע להבחין ולהבדיל בין יום ללילה, בין חושך לאור, בין קודש לחול, מאוד קשה לו לעשות את האבחנה על מה צריך להלחם מלחמת אש דת השערה, ועל מה צריך להכיר טובה.


י.א.ל
הודעות: 128
הצטרף: 29 אוגוסט 2017, 14:49
נתן תודה: 13 פעמים
קיבל תודה: 40 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי י.א.ל » 09 מאי 2018, 08:53

מה שייך כאן מימרא דחז'ל על הכרת הטוב? האם יש למישהו הכרת הטוב להיטלר או סטלאין שר'י' על שהשאיר שריד לפליטה??
כל מה שעשו הציונים לעצמם עשו כאמר ר' שמעון ואם היה באפשרותם היו מוחקים הכל כידוע!!


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2296
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 351 פעמים
קיבל תודה: 652 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 09 מאי 2018, 09:56

י.א.ל כתב:מה שייך כאן מימרא דחז'ל על הכרת הטוב? האם יש למישהו הכרת הטוב להיטלר או סטלאין שר'י' על שהשאיר שריד לפליטה??
כל מה שעשו הציונים לעצמם עשו כאמר ר' שמעון ואם היה באפשרותם היו מוחקים הכל כידוע!!
אכן!
הוא אשר דברתי על הזמירות החדשות פה.
ומי שהטעה עצמו לשווא ומכיר טובה לגוף שלנחם נגדו כבר כמאה שנה. עליו להחליף משקפיים.
כן הכרת הטוב היא הראשית השאלה כלפי מי! הזמירות שנשמעות כאן הם ההערכה לרשעים (ועל לא כלום!), ומזה באה ההתקרבות המטפטפת אליהם.


אלימלך
משתמש ותיק
הודעות: 960
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 110 פעמים
קיבל תודה: 364 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי אלימלך » 09 מאי 2018, 11:58

כלפי ליא כתב:אתן דוגמה פשוטה.
יש כאן גורמים רבים במדינה, שרוצים להרוס את קדושת כרם ישראל, להכניס התבוללות, הרבה מאוד. גיורים מזוייפים, ובכלל להטמיע גויים רח"ל. מצווה להאבק בזה בכל כח. זה יותר מעקירת הדת
מצד שני, העובדה שבמדינה [באופן פלאי] חוקי הנישואין כפופים לחוקי התורה, והעובדה שקיומה של המדינה בצורה שהיא קיימת מונעת התבוללות מרוב העם, מה שלא קיים בשום מקום אחר בעולם, ששיעורי ההתבוללות מגיעים ל80% ה"י, וודאי שזה מחייב להוקיר טובה על קיומה של המדינה שמצלת חלק כה גדול מהעם היהודי מלהכרת. וזה בלי שום קשר לעובדה שאנחנו לגמרי נגד קיומה של המדינה שכופרת בעצם מהותה בהשגחת הבורא ובמחוייבות לשמירת התורה והמצוות
מה שאין התבוללות זה בעיקר בגלל הסכסוך הישראלי פלסטיני, אבל עם הגויים הרוסים שהמדינה העלתה יש שיעור גבוה של התבוללות.
שיעור ההתבוללות בא"י עומד על 5% ה"י למרות שיש כאן כינוס גדול של יהודים.
אם לא היה את הציונים והתורה היתה שולטת לא היה אפ' אחוז אחד של התבוללות.
קרוב גם לשער שאף אם הערבים היו שולטים הם היו נותנים את הסמכות לדתיים ובתי הדין היהודים וכמו שהיה בכמה מהמדינות המוסלמיות.


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 366 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי כלפי ליא » 09 מאי 2018, 16:37

י.א.ל כתב:מה שייך כאן מימרא דחז'ל על הכרת הטוב? האם יש למישהו הכרת הטוב להיטלר או סטלאין שר'י' על שהשאיר שריד לפליטה??
כל מה שעשו הציונים לעצמם עשו כאמר ר' שמעון ואם היה באפשרותם היו מוחקים הכל כידוע!!
כך מדבר מי שלא מבדיל בין אור לחושך בין ישראל לעמים.
זה בדיוק ההבדל בין יהודי לגוי. גויים, גם כשיצא להם משהו טוב מתחת ידם, זה לא נותן להם כלום. שוטים שבעולם, כל כוונתכם לעצמכם היה, כמאמר הגמ' בע"ז. יהודי, כל טובה שהוא עושה/גורם/נגרם מחמתו, כל דבר כזה נזקף לזכותו, גם אם הוא היה רוצה בדיוק את ההיפך הגמור.

נ.ב את החילוק הגדול בין ימ"ש היטלר, לבין ב"ג היהודי להבדיל אא"ה, כבר צעק על כך מרן הגה"ק מוהר"י אדלשטיין זי"ע [מגדולי תלמידי קוה"ק מרן החזו"א ויתר רבותינו הגדולים זי"ע]. וכבר נשמע כאן, צליל זלזול בדברי קדשו, וע"כ הנני מוחה נמרצות.


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 366 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי כלפי ליא » 09 מאי 2018, 16:41

אלימלך כתב:
כלפי ליא כתב:אתן דוגמה פשוטה.
יש כאן גורמים רבים במדינה, שרוצים להרוס את קדושת כרם ישראל, להכניס התבוללות, הרבה מאוד. גיורים מזוייפים, ובכלל להטמיע גויים רח"ל. מצווה להאבק בזה בכל כח. זה יותר מעקירת הדת
מצד שני, העובדה שבמדינה [באופן פלאי] חוקי הנישואין כפופים לחוקי התורה, והעובדה שקיומה של המדינה בצורה שהיא קיימת מונעת התבוללות מרוב העם, מה שלא קיים בשום מקום אחר בעולם, ששיעורי ההתבוללות מגיעים ל80% ה"י, וודאי שזה מחייב להוקיר טובה על קיומה של המדינה שמצלת חלק כה גדול מהעם היהודי מלהכרת. וזה בלי שום קשר לעובדה שאנחנו לגמרי נגד קיומה של המדינה שכופרת בעצם מהותה בהשגחת הבורא ובמחוייבות לשמירת התורה והמצוות
מה שאין התבוללות זה בעיקר בגלל הסכסוך הישראלי פלסטיני, אבל עם הגויים הרוסים שהמדינה העלתה יש שיעור גבוה של התבוללות.
שיעור ההתבוללות בא"י עומד על 5% ה"י למרות שיש כאן כינוס גדול של יהודים.
אם לא היה את הציונים והתורה היתה שולטת לא היה אפ' אחוז אחד של התבוללות.
קרוב גם לשער שאף אם הערבים היו שולטים הם היו נותנים את הסמכות לדתיים ובתי הדין היהודים וכמו שהיה בכמה מהמדינות המוסלמיות.
זה ממש לא משנה
לא הסתרתי לשניה, ולא טשטשתי, שרוב גופי המדינה היו רוצים למחוק כל זהות יהודית ולבולל את היהודים עם האומות, ולא רק שהם רוצים, הם גם פועלים כך כל עת וכל שעה. הם מנסים להכשיר גיורים שהם לא גיורים, מנסים להביא המוני גויים לכאן. מנסים הרבה דברים.
ובכל זאת, המדינה הישראלית בסופו של דבר, וכך גם כחלק מנסים מופלאים, למשל זה שהם במו ידם חקקו שכל הנישואין יהיה כפוף לרה"ר, והעויינות עם הערבים, ועוד שורת דברים, גרמו לכך שכאן זה המקום היחיד שאין התבוללות.
אם לא היה את הציונים לא היתה התורה שולטת לצערנו, עד הגאולה השלמה, כיון שאנו עדיין בגלות. כפי שהיא לא שלטה גם קודם שהיו הציוניים, בהשכלה הארורה וכו'.
אין מה להסתיר, אין מה להכחיש, שהציונות היתה זרז גדול להעביר חלק גדול מהעם על אמונתו. אבל בפועל בסופו של דבר, כתוצאה מהקמת המדינה, ולא כתוצאה מהציונות, באה הרווחה גדולה לדת היהודית. לא בגללם, אלא למרות הם. ועל כך אנו מודים דבר ראשון לקב"ה, ודבר שני גם מכירים טובה למי שגרם לכך.
בדרך הטבע אין שום הסבר, איך רשעים כאלה נתנו את סמכות הנישואין לרבנים, מה שלא קיים בשום מדינה מערבית ודמוקרטית, אבל בשום.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2296
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 351 פעמים
קיבל תודה: 652 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 09 מאי 2018, 18:07

שים לב לדברים שכתבת, למשל: לשיטתך אנחנו אסירי תודה והוקרת טובה למדינת ישראל - הגוף השלטוני עוכר הדת, על כך שהם יצרו את הסכסוך עם הערבים, מה שיוצר חסם מהתבוללות.. אני קורא נכון?
בשים לב שאילו היה פה השלטון התורכי או הבריטי לא היה נמנע כל דבר מהדברים הקיימים פה לטובת הישוב שומר התורה. וחסר טעם להכנס פרטים.
אין שום הוקרת טובה על כך למדינת ישראל. ההתפתחות המדהימה הזו שהח"ח ניבאה 'ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש' (כלומר הריבוי האדיר של עיקר התורה, אף שגם לפני כן כבר היתה ירושלים ועוד, מלאות חכמים וסופרים), זו יד השם עלינו - לא בגלל הציוניים ומדינתם אלא אף על הציוניים ומדינתם.
הבד"ץ מסדר קידושין וגיטין כפי ההלכה, מכח שלטון התורכים והמנדטורי - לא בגלל מדינת ישראל.
בתקופה העות'מאנית בתוך החומות היה עומד זקיף תורכי עם נשק, ומונע מהיהודים לצאת מחוץ לחומה בשבת עם מטלטלין מחמת איסור הוצאה! בפקודת הראשל"צ (שלמרבה הגיחוך התהפך למינוי ציוני...)
כל מה שהמדינה עשתה זה להעביר על הדת ולהלחם נגד הדת בכל מה שאפשר - אוי למי שמודה להם על כך. ועליהם פסק המ"ב הלא מצווה לשנאתם בתכלית השנאה.
ודברי הגריש"א לר"צ קוק (לפי מה שסופר פה) הן הן הדברים הפשוטים שאמר החזו"א, לקרבם בעבותות אהבה, את מי שאפשר שמא יחזרו.. (וכן.. הוא ממש ממש לא התכוין לב.ג. וחבריו שר"י), כי השלטון, איזה עבותות ואיזה קירוב? הם שונאים אותנו יותר מהנאצים! כמו שהדגיש החזו"א לאיזה מתפלא אחד (שנאת ע"ה לת"ח), ובנוסף אטמו אזניהם מזה מאה שנה ויותר משמוע תורה אדרבא להלחם בה - כי זו מהות כל המדינה להלחם בה', כמו שאמר מרן הגרח"ס הלוי. ראשי הועד הלאומי, ונוטלי השלטון מידיהם דור אחר דור.
הן אמת שבאופן פרטי, צריך לדבר יפה כדי שלא נינזק מהם יותר, אבל הלב? יש הלכה.
אמת, אין אנו מספיקים להודות לה' שהציבור הירא וחרד לדברו, מצא מנוחה בארץ הקודש ללמוד וללמד, על אף כל הרדיפות מצד אחים מרשיעי ברית. ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש בב"א


עפר ואפר
משתמש ותיק
הודעות: 505
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 19:15
נתן תודה: 187 פעמים
קיבל תודה: 136 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי עפר ואפר » 09 מאי 2018, 18:42

הדיון כאן מאוד מעורבב, על כמה נושאים נפרדים יחדיו, ובסה"כ כנראה יש הסכמה כוללת שמי שיש לו ניק בפורום הנכבד הזה אין זה עדיין ראיה שיש לו דע"ת (לא אמרתי ראיה להיפוך...)
אבל בכ"א אם דיברו על הכרת הטוב זו באמת סוגיא מופלאה, כפי אשר מפורש בתוה"ק שלכלל ישראל צריך להיות הכרת הטוב למצרים על האירוח שנתנו! זאת אומרת שהכרת הטוב במקומה עומדת גם על צוררים שכל קיומנו ברו"ג הוא בזכות שהשי"ת הצילנו מידיהם.
בהיקש הגיוני הייתי אומר שצריך הכרת הטוב לסטאלין ע"כ שניצח את היטלר. (אינני יודע פשט רק הצגתי את הדברים).
ולענייננו, נניח שב"ג או פרעה, בלי להחליט מי גרוע יותר, עשה לנו דברים טובים, אז צריך להכיר לו טובה על זה, אבל בה במידה אפשר להזכיר את רשעתו מידי ערב ובוקר ולשמוח במפלתו "כל בכוריהם הרגת וזדים טבעת, הנפרע לנו מצרינו והמשלם גמול לכל אוייבי נפשנו, המדריכנו על במות אויבינו".
ולכן "הכרת הטוב", איך שלא יהיה, כנראה במקומה עומדת על כל טוב, (חוץ מאולי עמלק), אבל היא לא אמורה לגרום בהכרח ליחס חיובי כלפי מישהו.
וממילא זה שהגרע"י והגראי"ל אמרו על כמה מראשי השלטון בפרהסיא ימח שמם ועוד כמה מכינויים כאלו, אין זה אומר שאין להם הכרת הטוב לאותם אנשים על מעשה אחר שעשו מלבד המעשי רשעה (כמובן לא בהכרח שיש להם הכרת הטוב).
מצד שני יש דברים שהמעשי טובה הם בסה"כ תיקון קל של תוצאות של מעשים גרועים גדולים שעשו אותם אנשים בעצמם, ולכן ע"ז אין כלל הכרת הטוב, ופשוט. וע"ז אמר החזון איש לאחד שאמר לו שהציונים מצילים אותנו וצריך עכ"פ הכרת הטוב, ואמר לו שזה כמו פלוני שנפל לבור והיה אחד שהתמסר אליו ולבני משפחתו באופן מעורר התפעלות, עד שהתברר שהוא כרה את הבור. וכן יש מכתב ארוך כזה מהגר"ח גריינימן שמסביר על דרך זו. (חבל שמכתבי התעוררות לא נמצא במאגרים).
וכ"ז רק נקודות בעניין רחב.


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 366 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי כלפי ליא » 09 מאי 2018, 18:48

שאר לעמו כתב:שים לב לדברים שכתבת, למשל: לשיטתך אנחנו אסירי תודה והוקרת טובה למדינת ישראל - הגוף השלטוני עוכר הדת, על כך שהם יצרו את הסכסוך עם הערבים, מה שיוצר חסם מהתבוללות.. אני קורא נכון?
בשים לב שאילו היה פה השלטון התורכי או הבריטי לא היה נמנע כל דבר מהדברים הקיימים פה לטובת הישוב שומר התורה. וחסר טעם להכנס פרטים.
אין שום הוקרת טובה על כך למדינת ישראל. ההתפתחות המדהימה הזו שהח"ח ניבאה 'ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש' (כלומר הריבוי האדיר של עיקר התורה, אף שגם לפני כן כבר היתה ירושלים ועוד, מלאות חכמים וסופרים), זו יד השם עלינו - לא בגלל הציוניים ומדינתם אלא אף על הציוניים ומדינתם.
הבד"ץ מסדר קידושין וגיטין בכלל שלטון התורכים והבריטים לא בגלל מדינת ישראל. בתקופה העות'מאנית בתוך החומות היה עומד זקיף תורכי עם נשק, ומונע מהיהודים לצאת המחוץ לחומה בשבת עם מטלטלין מחמת איסור הוצאה! בפקודת הראשל"צ (שלמרבה הגיחוך התהפך למינוי ציוני...)
כל מה שהמדינה עשתה זה להעביר על הדת ולהלחם נגד הדת בכל מה שאפשר - אוי למי שמודה להם על כך. ועליהם פסק המ"ב הלא מצווה לשנאתם בתכלית השנאה. ודברי הגריש"א לר"צ קוק (לפי מה שסופר פה) הן הן הדבריפ הפשוטים שאמר החזו"א, לקרבם בעבותות אהבה, את מי שאפשר.. אבל השלטון? איזה עבותות ואיזה קירוב. הם שונאים אותנו יותר מהנאצים! כמו שהדגיש החזו"א לאיזה מתפלא אחד, ואטמו אזניהם מזה מאה שנה ויותר משמוע תורה. הם ונוטלי השלטון מידיהם דור אחר דור.
וכן.. הוא ממש ממש לא התכוין לב.ג. וחבריו שר"י.
הן אמת שבאופן פרטי, צריך לדבר יפה כדי שלא נינזק מהם יותר, אבל הלב? יש הלכה.
לא הסכסוך עם הערבים הוא עיקר החסם מההתבוללות, אלא עצם הזהות היהודית שנוצרה ע"י המדינה, אף שהיא זהות יהודית [לאומית] הפוכה מכל מטרת היהדות [שהיא אך ורק תומ"צ], אבל סוכ"ס היא יוצרת זהות יהודית אצל העם היהודי, שמונע התבוללות. רוב ככל העם, נגד התבוללות בגלל הזהות היהודית.
ברור שאם לא היה סכסוך עם הערבים, היו אותם רשעים מצליחים למחוק את הזהות הזו, ולבולל את העם עם הערבים. חסד ה' שזה לא קורה. אבל בפועל מה ששומר מהתבוללות, זה הזהות היהודית שהמדינה הישראלית נותנת לרוב ככל בני העם היהודי כאן.
המציאות היא שהריבוי תורה שיש כאן, אינו קשור כלל למעט התורה שהיה כאן ביישוב בירושלים לפני המדינה. זאת ועוד, רוב גדול מבני היישוב הישן לצערנו הגדול בשנים שלפני קום המדינה, ירדו מדרך התורה והמצוות. רק יחידי סגולה נותרו דבוקים בדרך ד'. לעומת זאת, תקומת הישיבות שלאחר החורבן, תחת המדינה שהזרימה לכך משאבים וגם שחררה אותם מכל עול אחר, בניגוד לכל דרך הגיונית שהיו אמורים לפעול בה, היא שעמדה לנו לחיותנו כהיום הזה. ברור שזה לא בגלל הציונים, אלא למרות. אבל העובדה שלמעשה הם היו אלו שגרמו לכך, מחייבת אותנו להכיר בטובה הזו, כפי שנהגו כל גדולי ישראל רבותינו מנהיגי עולם הישיבות בכל השנים.
זה שהמדינה עשתה הרבה להעביר על הדת ולהלחם על הדת, הלא גלוי וידוע הוא, ואין צורך להוכיח על ליקוי החמה הגדול. ופסק המ"ב הוא להלחם עמם ולהתקוטט עמם, שריר וקיים, וזה מה שעושים כל העת וכל הזמן. לשנוא את האנשים, זה משהו אחר. וע"ז כבר פסק החזו"א שזה היה נכון רק בזמן שההשגחה היתה גלויה, אבל בזמן אחר המצוה היא להחזירם בעבותות אהבה בלבד ואין להם דין של מומרים כמו שכתב החזו"א ונימוקו עמו והלכה כמותו. ואין פוסקים הלכה מסיפורים, אלא גופי תורה הם, בתושב"כ של רבותינו מאורי הדורות.
לומר שטויות שהם שונאים אותנו יותר מהנאצים, זה הכחשת שואה של ממש. ברור שהם שונאי התורה, אבל "יותר מהנאצים"? השתגענו לגמרי? הרה"ק מבעלזא זי"ע אמר לאחר השואה בנוגע למדינה שקמה, שזה חסד ה' שיש ליהודים לאן לבוא ומקבלים אותם ברצון ודואגים להתבוססותם [ראה "בקדושתו של אהרן" עמ' קסו, מתוך יומני משמשו הרב פרידמן זצ"ל].
מרן החזו"א קיבל את ב"ג, וכתב לו במכתב לאחר מכן בכסליו תשי"ג [שנים רבות לאחר ילדי טהרן ושאר מעשי המחנות והעברות על הדת המרובות שלו] "הויתור יופיע בתור יליד עדינות מזוקקה של רה"מ להכיר את צערן של הדתיים ומצפונם, זאת עכשיו כבוד רה"מ ותפארתו ותפארת לו מן האדם". החזו"א לא כתב מליצות, ולא חנופות ח"ו. וראה תשובת ב"ג המזעזעת אליו, דבר שלא הוביל את החזו"א לצאת נגדו בביטויים של שר"י וכיו"ב ולהשוותו לנאצי להבדיל אא"ה, כי סו"ס יהודי היה ולא מומר [אף שהחזו"א אחז שעל כל ראשי השלטון כן יש להם דין תינוקות שנשבו מלבד ב"ג, כפי שהעיד ע"כ מרן הגרח"ק שליט"א בקונטרס "דינים והנהגות". עם זאת לא נהג כלפיו ביחס שנהוג למומרים, כפי שפסק בספרו שאין זה נוהג היום, ולא רק משום שהם תינוקות שנשבו, וכמבואר בחזו"א יו"ד סי' ב ס"ק טז]. ועל כגון זה מחה בתוקף הגה"ק ר"י אדלשטיין זצ"ל.

אציע לך לקרוא את מאמרו של הרב משה פראגר ז"ל, מראשי ההוגים והסופרים המכובדים של היהדות החרדית במשך עשרות שנים, בגליון "בית יעקב" מס' 167, מאמר מקיף וארוך על ב"ג ומעשי רשעותו להעביר על הדת, ועם זאת מה שבפועל פעמה בו עדיין נשמה יהודית, ובסיום מאמרו הוא כותב ביחס אל שחרור בני הישיבות מהגיוס הצבאי (שם עמ' 11):
"בזאת תבחנו" - כך תאמר מדינת ישראל - בהשלמה עם המצב הזה של התחשבות מירבית עם שומרי הגחלת, ברתיעה מפני כל פגיעה והפרעה בממשיכי השלשלת ובנכונות מודעת לכסות את מחיר הדמים הנדרש כתוצאה מהתחשבות זו ואי פגיעה זו. ואין מי שיוכל לקחת זכות ראשונית זו מבן גוריון, ואף הוא לא היה מסוגל לשנות מאותה "מטבע" להטביעה את חותמתה על מהות המדינה...
והוא מסיים את מאמרו:
"ועל כל זאת נאמר מכבר, כי "עבירה מכבה מצוה ואין עבירה מכבה תורה" - וזכותם של בני התורה שצמחו וגדלו במדינת ישראל מתוך תנאי העצמאות דוקא, היא זכות שאין כלל לערערה, שאין כלל לחבל בה, שאין לבטלה ולכבותה, מכיון שהיא חיה וקיימת לעד!
זו עמדת היהדות החרדית האותנטית עפ"י דרך רבותינו מאורי הדורות.
לא להספיד ולשבח את אותו רשע באנו. בוודאי שגיהנום גדול יש לו על כל עוולותיו אשר עשה. עם זאת, אין ספק שזכויותיו במה שנתן את האפשרות לכינון חיי התורה באר"י, לעומת כל מעשיו הנפשעים בעקירת הדת, ציננו וקיצרו ולו במעט את הגיהנום שלו.

זה שהעה"ח מסדר קידושין עוד מימות העותמנים, לא משנה את העובדה שהמדינה היתה יכולה לשלול ממנו את זה, והיא לא עשתה זאת, והיא מכירה בבי"ד שלהם ולולי זה אין להם אפשרות לרישום נישואין. זאת ועוד, רוב ככל החופות והקידושין, גם של בני היהדות החרדית, לא נעשים ברישום נישואין של העה"ח אלא ברישומים אחרים שתחת שלטונות המדינה ישיר.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2296
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 351 פעמים
קיבל תודה: 652 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 09 מאי 2018, 19:02

משה פראגר, זו לא היהדות האוטנתית, ולא עמדת היהדות החרדית, הוא בהחלט היה ציוני קצת.. חשבתי לרגע שמצאת משפט אצל ר"מ שיננפלד (מה שברור שאין).
החזו"א כן כתב לו שאם יעשה כך וכך יגלה ממעט היהודי שבו, ואין זה חנופה בעלמא כי אם לצורך, והוא שקל בפלס מאזניים מה מותר ומה אסור. ועל כגון דא התבטא החזו"א עצמו שהרב מבריסק הוא איש אמת ולא יכול כזאת..
דבריו של הגר"י אדלשטיין זצ"ל נידונו בפורום סמוך באורך. זה לא משקף את דעתם של רבותינו שלפניו, ורבים רבים תמהו על דבריו ז"ל.
הסיפור שהם שונאים אותנו יוצר מהנאצים היה בשיחת חולין אצל החזו"א כמסופר. ולא להגיד כך זה חוסר אמונה בדברי חז"ל שגדולה שנאת ע"ה לת"ח יותר משנאת האומות לישראל וכך ענה החזו"א.

שאר דבריך הם מבטך. אבל לגמרי לא המציאות. אתה בכח מנסה לסנגר עליהם, בה בשעה שאנו במלחמה יומיומית נגדם.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2296
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 351 פעמים
קיבל תודה: 652 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 09 מאי 2018, 19:11

עפר ואפר כתב:הדיון כאן מאוד מעורבב, על כמה נושאים נפרדים יחדיו, ובסה"כ כנראה יש הסכמה כוללת שמי שיש לו ניק בפורום הנכבד הזה אין זה עדיין ראיה שיש לו דע"ת (לא אמרתי ראיה להיפוך...)
אבל בכ"א אם דיברו על הכרת הטוב זו באמת סוגיא מופלאה, כפי אשר מפורש בתוה"ק שלכלל ישראל צריך להיות הכרת הטוב למצרים על האירוח שנתנו! זאת אומרת שהכרת הטוב במקומה עומדת גם על צוררים שכל קיומנו ברו"ג הוא בזכות שהשי"ת הצילנו מידיהם.
בהיקש הגיוני הייתי אומר שצריך הכרת הטוב לסטאלין ע"כ שניצח את היטלר. (אינני יודע פשט רק הצגתי את הדברים).
ולענייננו, נניח שב"ג או פרעה, בלי להחליט מי גרוע יותר, עשה לנו דברים טובים, אז צריך להכיר לו טובה על זה, אבל בה במידה אפשר להזכיר את רשעתו מידי ערב ובוקר ולשמוח במפלתו "כל בכוריהם הרגת וזדים טבעת, הנפרע לנו מצרינו והמשלם גמול לכל אוייבי נפשנו, המדריכנו על במות אויבינו".
ולכן "הכרת הטוב", איך שלא יהיה, כנראה במקומה עומדת על כל טוב, (חוץ מאולי עמלק), אבל היא לא אמורה לגרום בהכרח ליחס חיובי כלפי מישהו.
וממילא זה שהגרע"י והגראי"ל אמרו על כמה מראשי השלטון בפרהסיא ימח שמם ועוד כמה מכינויים כאלו, אין זה אומר שאין להם הכרת הטוב לאותם אנשים על מעשה אחר שעשו מלבד המעשי רשעה (כמובן לא בהכרח שיש להם הכרת הטוב).
מצד שני יש דברים שהמעשי טובה הם בסה"כ תיקון קל של תוצאות של מעשים גרועים גדולים שעשו אותם אנשים בעצמם, ולכן ע"ז אין כלל הכרת הטוב, ופשוט. וע"ז אמר החזון איש לאחד שאמר לו שהציונים מצילים אותנו וצריך עכ"פ הכרת הטוב, ואמר לו שזה כמו פלוני שנפל לבור והיה אחד שהתמסר אליו ולבני משפחתו באופן מעורר התפעלות, עד שהתברר שהוא כרה את הבור. וכן יש מכתב ארוך כזה מהגר"ח גריינימן שמסביר על דרך זו. (חבל שמכתבי התעוררות לא נמצא במאגרים).
וכ"ז רק נקודות בעניין רחב.
כתבת הרבה.... ומה שאנו למדנו מרבותינו זה הדעת תורה שלהם, ומה שאתה מקיש בהגיונך (כלשונך) אכן זו באמת איננה דעת תורה.
הכרת הטוב של ישראל למצרים איננה על תקופת השעבוד, וכמו שאמרו בספרי: "זכרנו את הדגה אשר נאכל במצרים חנם, וכי יש בענין שהיו המצריים נותנים להם דגים בחנם והלא כבר נאמר ועתה לכו עבדו ותבן לא ינתן לכם, אם תבן לא היו נותנים להם בחנם ודגים היו נותנים להם בחנם ומה אני אומר חנם, חנם מן המצוות".
אלא הכוונה לזמן שירדן יעקב ובניו וישבו בארץ גושן! וראה באשכול לעיל https://tora-forum.co.il/viewtopic.php? ... %9D#p22609 הוא התארך, אבל יסודותיו נטעו כבר לעיל:
כל הבסיס של הדברים נעלם. וראוי לו שייעלם


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 366 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי כלפי ליא » 09 מאי 2018, 19:18

שאר לעמו כתב:משה פראגר, זו לא היהדות האוטנתית, ולא עמדת היהדות החרדית, הוא בהחלט היה ציוני קצת.. חשבתי לרגע שמצאת משפט אצל ר"מ שיננפלד (מה שברור שאין).
הזחו"א כן כתב לו שאם יעשה כך וכך יגלה ממעט היהודי שבו, ואין זה חנופה בעלמא כי אם לצורך, ובוא שקל בפלס מאזניים מה מותר ומה אסור. ועל כגון דא התבטא החזו"א עצמו שהרב מבריסק הוא איש אמת ולא יכול כזאת..
דבריו של הגר"י אדלשטיין זצ"ל נידונו בפורום סמוך באורך. זה לא משקף את דעתם של רבותנו שלפניו, ורבים רבים תמהו על דבריו ז"ל.
הסיפור שהם שונאים אותנו יוצר מהנאצים היה בשיחת חולין אצל החזו"א כמסופר. ולא להגיד כך זה חוסר אמונה בדברי חז"ל שגדולה שנאת ע"ה לת"ח יותר משנאת האומות לישראל וכך ענה החזו"א.

שאר דבריך הם מבטך. אבל לגמרי לא המציאות. אתה בכח מנסה לסנגר עליהם, בה בשעה שאנו במלחמה יומיומית נגדם.
הרב משה פראגר, זו היהדות האותנטית. אני מתבייש בכלל שצריך לומר זאת בפורום חרדי. הוא היה יהודי הכי כשר, מוסר נפש לתורה ולמצוות שהשיב מלחמה שערה לב"ג מיחיד הסגולה שאין מי שיכול להידמות לו בדור שלנו.
הוא בוודאי היה לא פחות חרדי ולא פחות נאמן לדרך רבותינו מר"מ שינפלד. וגם אצל ר"מ שנפלד יש דברים קרובים לזה.
החזו"א לא כתב חנופה מעודו. הוא אמר שהבריסקר רב לא יכול לחתום על מכתב שנראה כמו חנופה.
אני לא צריך הכשר על מרן הגר"י אדלשטיין זצוק"ל. אני שמח מאוד להיות במחיצה אחת עמו. וברור שהוא נאמן על דרכי רבותינו רבותיו, הרבה יותר מכל מי שלא קרא ולא שנה.
כל דברי הם מבט גדולי הדורות לאורכם.

כיון שכבר הזכרתי ברמיזה את דברי מרן הגה"ח האור יחזקאל לעיל, אצטט חלק מדבריו (ח"ד עמ' קמה), שבו אומר ברור את הדברים:
"
ודרך העבודה חייבת להיות שישנא את המעשים של הרשעים, אבל אסור לו לשנוא את הרשעים עצמם, שהרי חביב אדם שנברא בצלם ואי אפשר לשנוא אותו, אלא חייב להשריש בקרבו אהבת השי"ת במדה מרובה כ"כ שמכוחה יבוא לשנוא מעשי רשע. ובשעה שישנא רק את מעשיהם יתעלה ויגדל שהרי מגביר אהבת הקב"ה בעצמו, אמנם בעת ששונא את הרשעים הרי מוסיף בעצמו מדת השנאה, וזו הדרך שהפושע יכשל בה..."
... שאסור לו לשנוא את הרשעים, ואין בו כל שנאה עליהם, רק שונא את המעשים... וזו עבודה קשה מאוד להפריד בין הדבקים לשנוא את מעשיהם, ואין לו קשר כלל לשנאת הרשעים... הכרה זו שאף הרשעים מעשי ידיו של הקב"ה חייבת למנוע מאיתנו את השנאה עליהם, ובוודאי שללא לימוד המוסר ועבודה תמידית על זה לא יוכל לתפוס את ב' הדרכים הללו, כי בטבע מונח בו כל המידות רעות...
עיין עוד שם בכל דבריו.


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 2296
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 351 פעמים
קיבל תודה: 652 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי שאר לעמו » 09 מאי 2018, 20:34

לא המקום לדון על אנשים, ולא ניקח מהם שום מעלה שעשו כאן, כדי לישב בגן עדן מקום מנוחתם והרבה שבחים יש, אבל רמ"פ לא היה הוגה הדעות שהעביר דעת מרנן ורבנן. ואנא אל תתבייש בשבילי.. תברר לבד - אם לא הכרת באופן בלתי אמצעי. זה פשוט לא קרב זה אל זה! הוא היה פולני, וכרובם גם לו היתה נטיית ואהבת מה למדינה ולציונות - כשראה בה את הפינה החדשה אחרי מאורעות השואה.
לא כולם היו כאלו. סבי זצ"ל כשהגיע לב"ב אחרי מאורעות המלחמה האיומים שחווה על בשרו, והיו חגיגות יום העצמאות בב"ב, אמר לא"מ תחי' אין לך מה לחפש איתם, אנחנו לא שייכים לזה. הם רשעים
אמרת ר"מ שיינפלד זצ"ל. אני מחכה לראות.

ומה שהבאת ממרן המשגיח, הנה הוא מדבר שם על דרך כללי באנשים העושים מעשי רשע (החופשים הרבים שסביבנו), וכדרך אנשי סדום ורשעי מצרים,
אבל לא מיירי בנלחמים על ה' - דוגמת עמלק (שאותם אין מצווה לאהוב.. אף שעל הסדומים אאע"ה ביקש).

ואם כבר דברנו על שיחתו של מרן המשגיח הנ"ל, הרי שכבר צריך לקרא את כל שיחתו ההיא, על העבודה הקשה שבזה (אצל רשעים בסתם), שהסכנה היא שהתפתחות רגש הכרת טובה יעשה שנחוש קרבה ושייכות אליהם, עד שמדברים פה בשבח הכרת הטוב למדינה.

סמל אישי של משתמש

אברך
משתמש ותיק
הודעות: 470
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 494 פעמים
קיבל תודה: 290 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: הכרת טובה למדינת ישראל. האמנם?!

שליחה על ידי אברך » 09 מאי 2018, 20:56

שאר לעמו כתב:הכרת הטוב של ישראל למצרים איננה על תקופת השעבוד, וכמו שאמרו בספרי: "זכרנו את הדגה אשר נאכל במצרים חנם, וכי יש בענין שהיו המצריים נותנים להם דגים בחנם והלא כבר נאמר ועתה לכו עבדו ותבן לא ינתן לכם, אם תבן לא היו נותנים להם בחנם ודגים היו נותנים להם בחנם ומה אני אומר חנם, חנם מן המצוות".
אלא הכוונה לזמן שירדן יעקב ובניו וישבו בארץ גושן! וראה באשכול לעיל https://tora-forum.co.il/viewtopic.php? ... %9D#p22609 הוא התארך, אבל יסודותיו נטעו כבר לעיל:
כל הבסיס של הדברים נעלם. וראוי לו שייעלם
וכ"כ המהרש"א חידושי אגדות מסכת ברכות דף סג עמוד ב
פתח ר"י בכבוד אכסניא כו' כי גר היית בארצו כו'. היינו שהיו לכם אכסניא בשעת הדחק כשבא יעקב עם בניו למצרים בזמן הרעב שהיה בא"י והיינו כי גר וגו' כדכתיב לגור בארץ באנו וגו':

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים