ב"ה ביום שישי נולד לי בן במז"ט
הסתפקתי אם מותר להזכיר ש"ש ברכות וכו' בחדר לידה, לא שמעתי מעוררים בזה מעולם,
והנה בבית המרחץ בבית האמצעי שיש שם מקצת ערומים ומקצת לבושים הדין הוא שאסור להזכיר ש"ש, ובמשנה ברורה סימן פ"ד הביא פלוגתא אם מותר להזכיר שם ש"ש בזמן שאין שם בני אדם ערומים, ולכאורה הוא הדין חדר לידה יש לדמות לזה כי החדר הזה מיועד להיות בו גם בזמן הלידה גופא וגם בכל הזמן שעד הלידה, ובכל הזמן שעד הלידה אין שם ערומים.
יש לדון שחדר לידה דינו כבית הפנימי של בית המרחץ, דכמו שבית המרחץ מאיס מחמת רוב הבל שבו ואפילו אם כעת הוא נקי וכו' מ"מ תשמישו למאיסות, הוא הדין חדר לידה יש בו הרבה יותר מאיסות מאשר בית המרחץ כמובן לכל בר דעת, אך אינני יודע אם זה מיקרי תשמישו למאיסות כי עיקר תפקידו לילד ולד אלא שעל כרחך יש הרבה מאיסות.
הסתפקתי אם מותר להזכיר ש"ש ברכות וכו' בחדר לידה, לא שמעתי מעוררים בזה מעולם,
והנה בבית המרחץ בבית האמצעי שיש שם מקצת ערומים ומקצת לבושים הדין הוא שאסור להזכיר ש"ש, ובמשנה ברורה סימן פ"ד הביא פלוגתא אם מותר להזכיר שם ש"ש בזמן שאין שם בני אדם ערומים, ולכאורה הוא הדין חדר לידה יש לדמות לזה כי החדר הזה מיועד להיות בו גם בזמן הלידה גופא וגם בכל הזמן שעד הלידה, ובכל הזמן שעד הלידה אין שם ערומים.
יש לדון שחדר לידה דינו כבית הפנימי של בית המרחץ, דכמו שבית המרחץ מאיס מחמת רוב הבל שבו ואפילו אם כעת הוא נקי וכו' מ"מ תשמישו למאיסות, הוא הדין חדר לידה יש בו הרבה יותר מאיסות מאשר בית המרחץ כמובן לכל בר דעת, אך אינני יודע אם זה מיקרי תשמישו למאיסות כי עיקר תפקידו לילד ולד אלא שעל כרחך יש הרבה מאיסות.