אור האורות
משתמש רגיל
האם מישהו יודע על מקור לכריעה בשעת אמירת ברכו וגם יש כאלו שכורעים בשעה שהש"ץ אומר ברכו
רעיון יפה.אתה יודוך אמר:מקור לסמוך שאין בעי' הלכתית הביא 'הפקדתי שומרים' נכון מהביאור הלכה
השאלה היא מאיפה הגיע המנהג הזה וחשבתי בדיוק במקרה בשבת הזו בענין זה: שאולי המקור למנהג הגיע ממה שכתוב בהלכות קריאת ספר תורה (סימן קל"ט משנ"ב סקי"ט) בשם מג"א יש נוהגין לשחות ולהשתחוות בעת אמירת הברכה משום כבוד התורה. ואולי משום שהיו רגילין לשחות בברכו של עליה לתורה נכנס המנהג לכל ברכו.
הפקדתי שומרים אמר:רעיון יפה.אתה יודוך אמר:מקור לסמוך שאין בעי' הלכתית הביא 'הפקדתי שומרים' נכון מהביאור הלכה
השאלה היא מאיפה הגיע המנהג הזה וחשבתי בדיוק במקרה בשבת הזו בענין זה: שאולי המקור למנהג הגיע ממה שכתוב בהלכות קריאת ספר תורה (סימן קל"ט משנ"ב סקי"ט) בשם מג"א יש נוהגין לשחות ולהשתחוות בעת אמירת הברכה משום כבוד התורה. ואולי משום שהיו רגילין לשחות בברכו של עליה לתורה נכנס המנהג לכל ברכו.
אך צריך לבדוק, אם המנהג שמזכיר המגן אברהם קדום או תופעה שהחלה בסמיכות לזמנו, לאור העובדה שהכריעה בברכו של יוצר מוזכרת כבר בראשונים.
הזכרנו כבר בהודעה לעיל...-אתה יודוך אמר:הפקדתי שומרים אמר:רעיון יפה.אתה יודוך אמר:מקור לסמוך שאין בעי' הלכתית הביא 'הפקדתי שומרים' נכון מהביאור הלכה
השאלה היא מאיפה הגיע המנהג הזה וחשבתי בדיוק במקרה בשבת הזו בענין זה: שאולי המקור למנהג הגיע ממה שכתוב בהלכות קריאת ספר תורה (סימן קל"ט משנ"ב סקי"ט) בשם מג"א יש נוהגין לשחות ולהשתחוות בעת אמירת הברכה משום כבוד התורה. ואולי משום שהיו רגילין לשחות בברכו של עליה לתורה נכנס המנהג לכל ברכו.
אך צריך לבדוק, אם המנהג שמזכיר המגן אברהם קדום או תופעה שהחלה בסמיכות לזמנו, לאור העובדה שהכריעה בברכו של יוצר מוזכרת כבר בראשונים.
איזה ראשונים ואיפה?
אתה יודוך אמר:אולי המקור למנהג הגיע ממה שכתוב בהלכות קריאת ספר תורה (סימן קל"ט משנ"ב סקי"ט) בשם מג"א יש נוהגין לשחות ולהשתחוות בעת אמירת הברכה משום כבוד התורה. ואולי משום שהיו רגילין לשחות בברכו של עליה לתורה נכנס המנהג לכל ברכו.