סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

פותח הנושא
ראובן
משתמש ותיק
הודעות: 221
הצטרף: 12 דצמבר 2017, 12:53
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 47 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי ראובן » 16 אוגוסט 2018, 23:21

שמעתי סיפור (מרבי אליהו דיסקין) שרבי אלעזר צדוק טורצ'ין היה אצל החזו"א והחזון אי"ש אמר לו "האם ידוע לך מה סיבת התופעה שיש אדם שלמד כמה שנים ופתאום עוזב הכל?" ואחר כך ענה לו החזו"א "כי הוא לא חושב כלל על הקב"ה אפילו רגע אחד ביום" אלא תמיד טרוד לרוץ במרוצת הרגלו. ואמר פיתרון לזה שעל כל דבר קטן צריך לבקש מהקב"ה וכן על כל דבר קטון להודות. בהדגשה על דבר קטן. הרב דיסקין אמר "אם יש ילד שיכול לבקש מאביו רק ללמוד איתו ולא לבקש ממתקים אז הוא יתום בחיי אביו" אסור שאדם ירגיש את זה לא מתאים לבקש ועל זה הוא "מתבייש" להתפלל.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 318 פעמים
קיבל תודה: 336 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי בנציון » 16 אוגוסט 2018, 23:36

צריך לדעת הגדר בדיוק ב"דבר קטן", משום שלא על כל פיצ'יפקעס אפשר להתפלל. וכמו שאמרו בגמרא ברכות סא, א:
ואמר רב הונא אמר רב משום ר' מאיר לעולם יהיו דבריו של אדם מועטין לפני הקב"ה שנאמר {קהלת ה-א} אל תבהל על פיך ולבך אל ימהר להוציא דבר לפני האלהים כי האלהים בשמים ואתה על הארץ על כן יהיו דבריך מעטים


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 512 פעמים
קיבל תודה: 698 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי סבא » 16 אוגוסט 2018, 23:48

בנציון כתב:צריך לדעת הגדר בדיוק ב"דבר קטן", משום שלא על כל פיצ'יפקעס אפשר להתפלל. וכמו שאמרו בגמרא ברכות סא, א:
ואמר רב הונא אמר רב משום ר' מאיר לעולם יהיו דבריו של אדם מועטין לפני הקב"ה שנאמר {קהלת ה-א} אל תבהל על פיך ולבך אל ימהר להוציא דבר לפני האלהים כי האלהים בשמים ואתה על הארץ על כן יהיו דבריך מעטים
חס ושלום שכוונת הגמ' לא להתפלל על כל דבר, אלא כמש"כ המהרש"א
לעולם יהיו דבריו של אדם מועטין כו'. מסמיכות מאמר זה להא דלעיל יש ללמוד מה הוסיף ר"מ אקרא דמייתי על כן יהיו דבריך מעטים, וע"פ מ"ש לקמן קבלה דיסורי שתיקותא ובעי רחמי דהיינו שלא ידבר בו הרבה פן יכשל להרהר במדה"ד אבל יבקש רחמים וה"נ הכא בא לומר דגם אם יבא על האדם מדת פורענות יהיו דבריו לפני הקדוש ברוך הוא מעטים בבקשת רחמים ולא ידבר בו הרבה ולא יהרהר אחריו וז"ש אל תבהל וגו' ולבך אל ימהר להוציא דבר והרהור רע לפני האלהים שהוא מדה"ד שהביא עליך פורענות כדפירש"י לעיל כי האלהים בשמים ואתה על הארץ והוא רואה מלמעלה ביותר שאפשר דעביד לך דבר זה לטובה וק"ל:[/highlight]
ובפירוש האוה"ח שם [חפץ ה'] כתב וז"ל
יהיו דבריך מעטי' פי' כדי שלא ירבה ויבוא לידי שיבהל ויוציא דבר בלתי מתוקן לזה ימעט כדי שיכוין לבו לפני האדון ב"ה:


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 318 פעמים
קיבל תודה: 336 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי בנציון » 17 אוגוסט 2018, 00:00

אם מגרד לי קצת ראש, זה ראוי להתפלל שלא יגרד?


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 512 פעמים
קיבל תודה: 698 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי סבא » 17 אוגוסט 2018, 00:06

בנציון כתב:אם מגרד לי קצת ראש, זה ראוי להתפלל שלא יגרד?
לשיטת החזו"א ראוי ביותר!


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 318 פעמים
קיבל תודה: 336 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי בנציון » 17 אוגוסט 2018, 00:13

החזו"א לא דיבר על דברים פעוטים וחסרי ערך.
הרי ברור שאם אדם היה בא לפני מלך בשר ודם ואומר לו שהוא מאד אוהב לשתות סודה בליל שבת, ובאיזור שלו לא מוכרים, אז הוא רוצה שהמלך יורה על בעלי החנויות למכור, שבמקום יתיזו את ראשו. אז למה לפני מלך מלכי המלכים מותר לבקש על דבר שלא הייתי מסכים להוציא עליו שקל?


מוחל וסולח
משתמש ותיק
הודעות: 244
הצטרף: 23 יולי 2018, 12:02
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי מוחל וסולח » 17 אוגוסט 2018, 00:14

בנציון כתב:החזו"א לא דיבר על דברים פעוטים וחסרי ערך.
הרי ברור שאם אדם היה בא לפני מלך בשר ודם ואומר לו שהוא מאד אוהב לשתות סודה בליל שבת, ובאיזור שלו לא מוכרים, אז הוא רוצה שהמלך יורה על בעלי החנויות למכור, שבמקום יתיזו את ראשו. אז למה לפני מלך מלכי המלכים מותר לבקש על דבר שלא הייתי מסכים להוציא עליו שקל?
אם כבנים (אהבה) אם כעבדים (יראה)


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 512 פעמים
קיבל תודה: 698 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי סבא » 17 אוגוסט 2018, 00:15

בנציון כתב:החזו"א לא דיבר על דברים פעוטים וחסרי ערך.
הרי ברור שאם אדם היה בא לפני מלך בשר ודם ואומר לו שהוא מאד אוהב לשתות סודה בליל שבת, ובאיזור שלו לא מוכרים, אז הוא רוצה שהמלך יורה על בעלי החנויות למכור, שבמקום יתיזו את ראשו. אז למה לפני מלך מלכי המלכים מותר לבקש על דבר שלא הייתי מסכים להוציא עליו שקל?
אבל אם בן המלך מבקש זאת מאביו [לאו דווקא באופן שיורה למכור, אלא שיסדר לו סודה והמלך לבד יודע איך לעשות זאת ולא צריכים לתת לו הדרכה], המלך יקבל זאת בהבנה, ואנו בנים לקב"ה.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 318 פעמים
קיבל תודה: 336 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי בנציון » 17 אוגוסט 2018, 00:18

גם בנים צריכים להתנהג בדרך ארץ ולא לדבר עם הקב"ה כמו עם חבר.
אנחנו לא יודעים היום מה זה מלכות, אבל לפני מלך גם הבנים מדברים ביראה. אולי סודה יבקשו ממנו אבל לא יבקשו ממנו על דברים פעוטים ביותר.


סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 512 פעמים
קיבל תודה: 698 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי סבא » 17 אוגוסט 2018, 00:26

בנציון כתב:גם בנים צריכים להתנהג בדרך ארץ ולא לדבר עם הקב"ה כמו עם חבר.
אנחנו לא יודעים היום מה זה מלכות, אבל לפני מלך גם הבנים מדברים ביראה. אולי סודה יבקשו ממנו אבל לא יבקשו ממנו על דברים פעוטים ביותר.
הקשב נא ידידי,
אני שמעתי את דברי החזו"א האלו מרבותי פעמים רבות מספור וכבר לפני עשרות שנים, [לא בקשר לנשירה, אלא ישירות על עניין התפילה והקשר עם בורא עולם], והנוסח היה שהחזו"א אמר, הנעליים קרועות, אומרים אבא, אני צריך נעליים חדשות, וכן על זה הדרך, אתה יכול להקשות על החזו"א, אבל דבר מפורסם הוא שכך אמר.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 318 פעמים
קיבל תודה: 336 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי בנציון » 17 אוגוסט 2018, 00:29

נעליים זה דבר חשוב ונצרך.

מן הראוי להעתיק מדברי הרמח"ל את היחס הראוי שצריך להיות כשמדברים עם ה':
הנה עיקר היראה היא יראת הרוממות שצריך האדם לחשוב בעודו מתפלל או עושה מצוה, כי לפני מלך מלכי המלכים הוא מתפלל או עושה המעשה ההוא, והוא מה שהזהיר התנא (ברכות כח, ב) וכשאתה מתפלל דע לפני מי אתה מתפלל.
והנה שלושה דברים צריך שיסתכל האדם ויתבונן היטב, כדי שיגיע אל זאת היראה: האחד שהוא עומד ממש לפני הבורא יתברך שמו ונושא ונותן עמו, אף על פי שאין עינו של אדם רואהו, ותראה כי זה הוא היותר קשה שיצטייר בלב האדם ציור אמיתי, יען אין החוש עוזר לזה כלל, אמנם מי שהוא בעל שכל נכון, במעט התבוננות ושימת לב, יוכל לקבוע בלבו אמיתת הדבר, איך הוא בא ונושא ונותן ממש עמו יתברך, ולפניו הוא מתחנן ומאתו הוא מבקש, והוא יתברך שמו מאזין לו מקשיב לדבריו, כאשר ידבר איש אל רעהו ורעהו מקשיב שומע אליו.
ואחר שיקבע זה בדעתו, צריך שיתבונן על רוממותו יתברך, אשר הוא מרומם ונשגב על כל ברכה ותהלה, על כל מיני שלימות שתוכל מחשבתנו לדמות ולהבין.
ועוד צריך שיתבונן על שפלות האדם ופחיתותו, לפי חומריותו וגסותו, כל שכן לפי החטאים שחטא מעודו, כי על כל אלה אי אפשר שלא יחרד לבו ולא ירעש בעודו מדבר דבריו לפניו יתברך, ומזכיר בשמו ומשתדל להרצות לו...
ואולם היראה הזאת צריך שתתגבר בלב בתחלה, ואחר כך תראה פעולותיה גם באיברי הגוף הלא המה: כובד הראש וההשתחואה שפלות העינים וכפיפת הידים כעבד קטן לפני מלך רב, וכן אמרו בגמרא (שבת י, א) רבא פכר ידיה ומצלי, אמר כעבדא קמי מאריה.


מוחל וסולח
משתמש ותיק
הודעות: 244
הצטרף: 23 יולי 2018, 12:02
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי מוחל וסולח » 17 אוגוסט 2018, 00:36

אני אוסיף יסוד ששמעתי פעם.
כאשר אנו מדברים על אהבה, נכון לשאול, מתי יש רגע שבו אני יכול לומר 'אני אוהב'?
הרי כאשר אדם לומד, ומעייניו נתונים ללימוד, האם באותו זמן הוא אוהב את אשתו?
אלא, אהבה מתרחשת כאשר אני חושב על מושא האהבה.
כך גם כל חיבור, שנאה, קנאה, מציאות הדבר מתקיימת כאשר אני חושב אותו/עליו.

החיבור אל הקב"ה, הוא אותו הדבר. אם אני מקיים כל מצוותיו, אך לא חושב על עצם מציאות הקב"ה (כל אחד בציורי נפשו), אני בעצם לא מתחבר לקב"ה, אני מנותק.


מוחל וסולח
משתמש ותיק
הודעות: 244
הצטרף: 23 יולי 2018, 12:02
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי מוחל וסולח » 17 אוגוסט 2018, 00:38

הנה עיקר היראה....


פותח הנושא
ראובן
משתמש ותיק
הודעות: 221
הצטרף: 12 דצמבר 2017, 12:53
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 47 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי ראובן » 17 אוגוסט 2018, 01:29

בנציון כתב:החזו"א לא דיבר על דברים פעוטים וחסרי ערך.
הרי ברור שאם אדם היה בא לפני מלך בשר ודם ואומר לו שהוא מאד אוהב לשתות סודה בליל שבת, ובאיזור שלו לא מוכרים, אז הוא רוצה שהמלך יורה על בעלי החנויות למכור, שבמקום יתיזו את ראשו. אז למה לפני מלך מלכי המלכים מותר לבקש על דבר שלא הייתי מסכים להוציא עליו שקל?
דבר שהיית משתדל בשבילו זה אומר שאתה בעצם רוצה אותו, ואם כן למה לא תבין שבעצם הקב"ה עושה את זה בשבילך גם בלי שתבקש אלא שכך אתה גם תרגיש שבעצם אתה מקבל ממנו. ייתכן שדבר שהוא רק נוחות מסויימת והייתי מוותר עליו לגמרי עם לא היה לי אז לא צריך לבקש. וזה לא סותר את החיוב להודות כי על כעין זה כתב גם היסוד ושורש העבודה בצוואתו וכתוב שעל כל נשימה חייבים להודות (אמנם זה ממש חיים) וצריך רק להבין מתי לעשות כן ומסתמא הכוונה בזמני התפילה הרגילים.


מוחל וסולח
משתמש ותיק
הודעות: 244
הצטרף: 23 יולי 2018, 12:02
נתן תודה: 176 פעמים
קיבל תודה: 51 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי מוחל וסולח » 17 אוגוסט 2018, 01:47

בנציון כתב:צריך לדעת הגדר בדיוק ב"דבר קטן", משום שלא על כל פיצ'יפקעס אפשר להתפלל. וכמו שאמרו בגמרא ברכות סא, א:
ואמר רב הונא אמר רב משום ר' מאיר לעולם יהיו דבריו של אדם מועטין לפני הקב"ה שנאמר {קהלת ה-א} אל תבהל על פיך ולבך אל ימהר להוציא דבר לפני האלהים כי האלהים בשמים ואתה על הארץ על כן יהיו דבריך מעטים
אני יכול לתת ביאור, אף שכעת אין לי על מי לסומכו.

הרי העולם כולו, ולכל הדעות, לפחות אנו היהודים, (ולא כל העולם כולו) תחת השגחה 'פרטית'.
כלומר שבעצם הכל מכוון, וכל מה שקורה, קורה כיון שכך זה צריך לקרות. וא"כ מה מקום יש לתפילות?
אך הקב"ה רוצה תפילות, הקב"ה מתאווה לתפילתן של צדיקים. המשמעות בזה, שע"י הבקשה והתפילה אנו מצהירים על הכרתנו בבורא, על כך שאנו צריכים לו, ע"כ שאנו מאמינים שהכל בידיו.
אבא, רק מחכה שבנו יבקש ממנו דבר מה, שהרי זה ההכרה הכי עמוקה שהוא אב לילד המבקש.

אך ישנה דרגה רוחנית גבוהה כבן הסמוך על שולחן אביו, וכל שרוצה ליטול נוטל. כמו של אברהם אבינו, שלא מצינו בתורה שהתפלל (משא"כ יצחק ויעקב. אמנם תיקן תפילת שחרית, אך הוא תיקן את המושג של פנייה לקב"ה בבוקר. פנייה של הודאה. לאו דווקא של בקשות.)
הוא הרי הביא לעולם, ולנו צאצאיו, את מציאות האמונה. הוא ידע שמה שנצרך לו לעבודת הבורא, הרי חייב שיהיה לו ממילא. שאם לא כן, אין הקב"ה בא בטרוניא עם בריותיו. ואין לו שום חפץ בדבר אחר מלבד רצון הבורא. אין לו שום רצונות אישיים.
הפעם היחידה שהתפלל הינה על סדום. יסוד חדש, על אחרים תמיד מתפללים.
ומה שנאמר בבראשית טו' ב'. אין מדובר בתפילה, אלא בפחד שמא גרם החטא שלא יזכה להבטחה הראשונה לזרע, ומה תועיל הבטחת הקב"ה 'שכרך הרבה מאוד'.

אגב, פירוש רש"י בקהלת. הכוונה לא לדבר קשה כלפי מעלה. וזה משתלב יחד עם דברי המהרשא שהביא הרב הניק 'סבא'.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 318 פעמים
קיבל תודה: 336 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי בנציון » 17 אוגוסט 2018, 09:21

מוחל וסולח כתב: אני יכול לתת ביאור, אף שכעת אין לי על מי לסומכו.

הרי העולם כולו, ולכל הדעות, לפחות אנו היהודים, (ולא כל העולם כולו) תחת השגחה 'פרטית'.
כלומר שבעצם הכל מכוון, וכל מה שקורה, קורה כיון שכך זה צריך לקרות. וא"כ מה מקום יש לתפילות?
אך הקב"ה רוצה תפילות, הקב"ה מתאווה לתפילתן של צדיקים. המשמעות בזה, שע"י הבקשה והתפילה אנו מצהירים על הכרתנו בבורא, על כך שאנו צריכים לו, ע"כ שאנו מאמינים שהכל בידיו.
אבא, רק מחכה שבנו יבקש ממנו דבר מה, שהרי זה ההכרה הכי עמוקה שהוא אב לילד המבקש.
הדברים נכונים מאד, אבל לא סותרים את זה שצריך לדעת שעומדים לפני מלך גדול, והתפילה צריכה להיראות בהתאם, כמו שהבאתי קודם מדברי הרמח"ל.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 318 פעמים
קיבל תודה: 336 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי בנציון » 17 אוגוסט 2018, 09:36

מוחל וסולח כתב: אגב, פירוש רש"י בקהלת. הכוונה לא לדבר קשה כלפי מעלה. וזה משתלב יחד עם דברי המהרשא שהביא הרב הניק 'סבא'.
זה וודאי פשוטו של מקרא, אבל רב הונא בא לדרוש את הפסוק בצורה יותר רחבה, ועל זה הוא אומר לעולם יהיו דבריו של אדם מועטים, כלומר כל מה שאתה מדבר עם הקב"ה תביא בחשבון שהאלוקים בשמים ואתה בארץ על כן יהיו דבריך מעטים. והמהרש"א לא בא להוציא את דברי הגמרא מפשוטם, אלא בא לבאר בחינה אחת ב"יהיו דבריך מועטים" שלפיה מובן סמיכות המאמרים בגמרא.


רוצה לדעת
משתמש ותיק
הודעות: 801
הצטרף: 10 אוקטובר 2018, 10:51
נתן תודה: 359 פעמים
קיבל תודה: 298 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי רוצה לדעת » 03 מאי 2019, 02:20

מאירי ברכות: הורה בזה שאדם צריך לחדש תפלה על כל דבר שהוא רואה בעצמו שהוא צריך בו לעזר אלקי' ואז יתמיד מחשבתו בעבודת השם באין פירוד, עכ"ל.
והמעיין יבחר...


זוזו
הודעות: 171
הצטרף: 11 דצמבר 2017, 00:51
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 41 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי זוזו » 04 מאי 2019, 22:19

יש גם את ענין הבני ט' מדות שרבו היום כמש"כ החזו"א כתב כלאים סו"ס א "ובזמנינו ליכא דין הפקר שלא היה מושב ב"ד להפקיר את כל השדות שיש בהן כלאים, אלא התקינו ששלוחי ב"ד שבכל דור ודור יפקירו כשימצאו כלאים בשדה אחרי שהכריזו באחד באדר, ואחרי שרפו ידי ב"ד מחמת דנפישי בני עשר מדות בעקבתא דמשיחא ואין מכריזין ואין שולחין ואין מפקירין אין כאן הפקר ב"ד, והלכך פירות של כלאי זרעים חייבים במתנות עניים ובתרומ"ע, וכן אילנות המורכבים פירותיהן חייבין בכולן"


המימד הנוסף של הענין
משתמש ותיק
הודעות: 320
הצטרף: 21 פברואר 2019, 15:34
נתן תודה: 147 פעמים
קיבל תודה: 62 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי המימד הנוסף של הענין » 04 מאי 2019, 22:48

זוזו כתב:
04 מאי 2019, 22:19
יש גם את ענין הבני ט' מדות שרבו היום כמש"כ החזו"א כתב כלאים סו"ס א "ובזמנינו ליכא דין הפקר שלא היה מושב ב"ד להפקיר את כל השדות שיש בהן כלאים, אלא התקינו ששלוחי ב"ד שבכל דור ודור יפקירו כשימצאו כלאים בשדה אחרי שהכריזו באחד באדר, ואחרי שרפו ידי ב"ד מחמת דנפישי בני עשר מידות...
י' מידות או ט'?
אגב: החזו"א והסטייפלר ותלמידיהם אכן נאבקו תודעתית הן בע"פ והן בכתובים בכל הטעויות בענינים אלו שרבים וטובים סברו שזוהי "קדושה"
ולדעתם בזה גרמו בשוגג להולדת בני ט' מידות.
ואכמ"ל כמה השקיע הסטייפלר מאמצים להסביר שזה לא קדושה יהודית
אלא קדושה נוסח בלעם שאמר "מי שהוא קדוש וטהור ומשרתיו קדושים וטהורים יציץ בדבר זה".

והעיד רבי מאיר קסלר שמנסיונו האישי הרב בטיפול יומיומי בבעיות בק"ס
הוא רואה ש- 90% מהנשירה רח"ל מתחילים ע"י אחד משני דרכים שהם גורמים את ההמשך המוכר והידוע... :
(ואני מעיד מנסיוני שהוא באמת מנוסה בהיכרות עם השטח... )

ואלו הם:
1. מריבה בין האב לאם.
2. מריבה בין אחד מההורים לילד.


מבני ברק
הודעות: 40
הצטרף: 09 דצמבר 2018, 17:30
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 6 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי מבני ברק » 05 מאי 2019, 13:29

בנציון כתב:
17 אוגוסט 2018, 00:00
אם מגרד לי קצת ראש, זה ראוי להתפלל שלא יגרד?
למה להכנס לקטנות ולרוקן את הרעיון מתוכנו
הרעיון פשוט שנרגיש מחוברים לאבא שבשמים ולבקש ממנו כל מה שאנחנו רוצים בדיוק כמו שמבקשים מאבא בשר ודם
ואבוי למי שיחשוב לפני שהוא מבקש מאבא שלו שזה היפך הקשר בין אבא לבן. והבן.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 318 פעמים
קיבל תודה: 336 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי בנציון » 05 מאי 2019, 13:36

מבני ברק כתב:
05 מאי 2019, 13:29
בנציון כתב:
17 אוגוסט 2018, 00:00
אם מגרד לי קצת ראש, זה ראוי להתפלל שלא יגרד?
למה להכנס לקטנות ולרוקן את הרעיון מתוכנו
הרעיון פשוט שנרגיש מחוברים לאבא שבשמים ולבקש ממנו כל מה שאנחנו רוצים בדיוק כמו שמבקשים מאבא בשר ודם
ואבוי למי שיחשוב לפני שהוא מבקש מאבא שלו שזה היפך הקשר בין אבא לבן. והבן.
אתה מכיר את אלו שמדברים עם ה' כמו החבר מחנות הפלאפל, וכשאתה אומר להם שלא ככה מדברים עם ה', הם אומרים לך למה להיכנס לקטנות?
סיפר לי מישהו שאחד [שאינו ממחנינו] הראה לו אתרוג שהוא קנה להראות לו את יופיו, אותו אחד העיר את תשומת ליבו שיש שם נקודה שחורה, אז הוא אמר לו אה, הנקודה הקטנה ההיא, זה שום דבר, העיקר הרעיון, כשתוך כדי דיבור הוא מקלף את הנקודה ומחסר את האתרוג.


מבני ברק
הודעות: 40
הצטרף: 09 דצמבר 2018, 17:30
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 6 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי מבני ברק » 05 מאי 2019, 14:31

בנציון כתב:
05 מאי 2019, 13:36
מבני ברק כתב:
05 מאי 2019, 13:29
בנציון כתב:
17 אוגוסט 2018, 00:00
אם מגרד לי קצת ראש, זה ראוי להתפלל שלא יגרד?
למה להכנס לקטנות ולרוקן את הרעיון מתוכנו
הרעיון פשוט שנרגיש מחוברים לאבא שבשמים ולבקש ממנו כל מה שאנחנו רוצים בדיוק כמו שמבקשים מאבא בשר ודם
ואבוי למי שיחשוב לפני שהוא מבקש מאבא שלו שזה היפך הקשר בין אבא לבן. והבן.
אתה מכיר את אלו שמדברים עם ה' כמו החבר מחנות הפלאפל, וכשאתה אומר להם שלא ככה מדברים עם ה', הם אומרים לך למה להיכנס לקטנות?
סיפר לי מישהו שאחד [שאינו ממחנינו] הראה לו אתרוג שהוא קנה להראות לו את יופיו, אותו אחד העיר את תשומת ליבו שיש שם נקודה שחורה, אז הוא אמר לו אה, הנקודה הקטנה ההיא, זה שום דבר, העיקר הרעיון, כשתוך כדי דיבור הוא מקלף את הנקודה ומחסר את האתרוג.
לכן הוספתי והבן.והבן.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 318 פעמים
קיבל תודה: 336 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי בנציון » 05 מאי 2019, 14:42

מבני ברק כתב:
05 מאי 2019, 13:29
ואבוי למי שיחשוב לפני שהוא מבקש מאבא שלו שזה היפך הקשר בין אבא לבן. והבן.
מישהו אמר שזה היפך הקשר בין אבא לבן?


בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1504
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 674 פעמים
קיבל תודה: 335 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי בן של רב » 05 מאי 2019, 15:10

אני אנסה לסכם דבריכם:
יש כשלונות בריבוי אהבה ומיעוט יראה.
יש גם להיפך [וגם זה מצוי אם כי בחוגים אחרים...]

וא"כ לכאורה הנידון הוא מה עדיף
האם אהבה עם חוסר טקט = בן מעצבן.
או יראה עם ריחוק = עבד נאמן בלי קשר נפשי.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 779
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 318 פעמים
קיבל תודה: 336 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי בנציון » 05 מאי 2019, 15:21

אני לא חושב שששתי הברירות האלו הם הברירות היחידות. יש גדרים בתורה ובחז"ל כיצד להתנהג עם ה'. לא כמו עם חבר ולא כמו עבד בלי קשר נפשי.
ובקצרה המצב הרצוי הוא אהבה עם קירוב ועם כבוד - בן מכבד.


המימד הנוסף של הענין
משתמש ותיק
הודעות: 320
הצטרף: 21 פברואר 2019, 15:34
נתן תודה: 147 פעמים
קיבל תודה: 62 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: סיבה לתופעת הנשירה לדעת החזון אי"ש

שליחה על ידי המימד הנוסף של הענין » 06 מאי 2019, 02:08

בנציון כתב:
05 מאי 2019, 15:21
אני לא חושב שששתי הברירות האלו הם הברירות היחידות. יש גדרים בתורה ובחז"ל כיצד להתנהג עם ה'. לא כמו עם חבר ולא כמו עבד בלי קשר נפשי.
ובקצרה המצב הרצוי הוא אהבה עם קירוב ועם כבוד - בן מכבד.
אמת.
כן אמר מו"ר הגר"מ שפירא שכבוד הוא אהבה ויראה יחד.
וכבר ציין הרב וולבה שזה רמב"ם מפורש על "כיצד היא הדרך לאהבתו ויראתו"

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot], Google [Bot] | 2 אורחים