חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

נושאים שונים

נזהר מצבועים
הודעות: 189
הצטרף: 28 ספטמבר 2018, 01:38
נתן תודה: 340 פעמים
קיבל תודה: 92 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי נזהר מצבועים » 08 אוקטובר 2018, 17:55

עוד א' כתב:
נזהר מצבועים כתב:
שאינו ירא לשאול כתב:ברצוני לשאול מדוע ערבו את מושג ככל אשר יורוך בבחירות לראשות העיר, ובמיוחד בערים חרדיות כגון בני ברק, קרית ספר וכדו' שאין שום משמעות השקפתית למי שינקה לי את הרחוב, ומי יסלול לי את הכביש וכו', ומנין התחיל כל הענין המוזר הזה.
אולי
בגלל תקציבים שיעוברו למוסדות כלאים
בגלל תקציבים לפעילויות בעיתיות במתנסים
בגלל שגם אישה שקוראת תיגר יכולה להבחר
גם עיר חרדית היא לא הומגנית
וכהנה וכהנה


לכאורה תקציבים והקצאות זה נידון ממוני טהור וכל מוסד זכאי לו
לא לפי השתייכות מפלגתית אלא לפי השתייכות שכונתית וקהילתית
וח"ו שנצביע כדי לגזול מאחרים ולחלק רק לאנ"ש
לטמפל?

ערכים:


יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1556
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 296 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי יהודה1 » 08 אוקטובר 2018, 18:32

אברעמעלע כתב:"ועיקר הרבנות הלזו יסדו כדי לתת הכשר על אליל הציונית" דברי הסטייפלער זצוק"ל

ולמה מכבדים אותם וקוראים להם בתואר רב הראשי? האם זה לא נקרא מיקר שם אלילים?
תואר "רב ראשי" אינו מייקר שם אלילים יותר מהתואר משכילים וציונים שנעשה אצל החרדים לתואר גנאי.


עוד א'
הודעות: 52
הצטרף: 26 מרץ 2018, 22:29
נתן תודה: 8 פעמים
קיבל תודה: 9 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי עוד א' » 08 אוקטובר 2018, 20:30



לכאורה תקציבים והקצאות זה נידון ממוני טהור וכל מוסד זכאי לו
לא לפי השתייכות מפלגתית אלא לפי השתייכות שכונתית וקהילתית
וח"ו שנצביע כדי לגזול מאחרים ולחלק רק לאנ"ש
[/quote]
לטמפל?[/quote]


באמת אני מסתפק בא' שגר בבנין שיש בו ח"ו טמפל או מחלל שבת האם מותר לו לחלק את כספי ועד הבית בצורה ששכניו החרדיים (מהמגזר שלו) יקבלו יותר ?


הבוחן
משתמש ותיק
הודעות: 355
הצטרף: 30 יולי 2017, 23:27
נתן תודה: 71 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי הבוחן » 08 אוקטובר 2018, 20:57

במחילה לא הבנתי,
אני יביא דוגמא מקוה שלא ימחקו דברי, באלעד האם ראש העיר הנוכחי לא חילק בשוה? האם האחר מי שמנסה להיות הבא אחריו כן יחלק בשוה?
זה הרי ענין פוליטי נטו ובאמת לא ראיתי אף אחד שהולך לשאול את רבו למי להצביע שינהל את ועד הבית שלו, אם מדובר בדבר שנוגע ליידישקייט יש מה לשאול אבל בהרבה מקרים חוץ מפוליטיקה וחלוקת כסאות אין בהצבעה שום דבר.
ועוד נקודה חשובה זה האם נותנים בצורה חלקה לכל המועמדים להיכנס בשוה ולומר לגדולי ישראל מה הם ומי הם, או שיש מי שמסנן מידע... וד"ל ואכמ"ל.
מקוה שלא הגזמתי.


עוד א'
הודעות: 52
הצטרף: 26 מרץ 2018, 22:29
נתן תודה: 8 פעמים
קיבל תודה: 9 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי עוד א' » 08 אוקטובר 2018, 21:07

דווקא נראה שהבנת


נזהר מצבועים
הודעות: 189
הצטרף: 28 ספטמבר 2018, 01:38
נתן תודה: 340 פעמים
קיבל תודה: 92 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי נזהר מצבועים » 08 אוקטובר 2018, 21:52

הבוחן כתב:במחילה לא הבנתי,
אני יביא דוגמא מקוה שלא ימחקו דברי, באלעד האם ראש העיר הנוכחי לא חילק בשוה? האם האחר מי שמנסה להיות הבא אחריו כן יחלק בשוה?
זה הרי ענין פוליטי נטו ובאמת לא ראיתי אף אחד שהולך לשאול את רבו למי להצביע שינהל את ועד הבית שלו, אם מדובר בדבר שנוגע ליידישקייט יש מה לשאול אבל בהרבה מקרים חוץ מפוליטיקה וחלוקת כסאות אין בהצבעה שום דבר.
ועוד נקודה חשובה זה האם נותנים בצורה חלקה לכל המועמדים להיכנס בשוה ולומר לגדולי ישראל מה הם ומי הם, או שיש מי שמסנן מידע... וד"ל ואכמ"ל.
מקוה שלא הגזמתי.
באלו הדברים נחמתני
עד כה תמיד דאגתי מה השכר על ככל אשר יורוך?
הרי כל מה שאני מצביע הוא בשביל יידישקייט שאני חפץ כל כך
דבר שגם בלעדיהם הייתי מצביע
כעת אני נוכח דרך עיניך הבוחנות
שלא הכל שחור ולבן ובין הקלעים יש פולטיקות וכדומה
ועם כל זאת אני יבטל את דעתי הקטנה
ואלך להצביע רק שהפעם בגלל גדולי ישראל נטו
אין לך ככל אשר יורוך גדול יותר מאשר זה
נחמתני

סמל אישי של משתמש

דוד ריזל (הפרסומאי)
משתמש ותיק
הודעות: 814
הצטרף: 05 פברואר 2017, 12:10
נתן תודה: 279 פעמים
קיבל תודה: 241 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי דוד ריזל (הפרסומאי) » 08 אוקטובר 2018, 21:57

דע מה שתשיב כתב:בעניין ככל אשר יורוך הרי כמו שכבר הזכירו אינו קיים רק בסנהדרין
דעת רוב הראשונים והאחרונים שמצאתי לע"ע. שלא תסור איירי בכל הסכמה של חכמי הדור ונוהג גם בזמן הזה, ולא נאמר רק בבי"ד הגדול. ודרשת חז"ל של "וקמת ועלית" שדין זה נאמר רק בבי"ד הגדול, תתבאר כך, א. דקאי רק על עונש זקן ממרא וכדברי החינוך שזה רק בבי"ד הגדול, ב. בזמן ההוא זו הייתה המציאות של הסכמת כל חכמי ישראל. ואדרבה, בפרשה זו דרשו "אל השופט אשר יהיה בימים ההם" אין לך אלא שופט שבימיך. דקאי גם בזמה"ז.
פעם למדתי את הסוגיא הזאת ואני מעלה את המראי מקומות באריכות בקובץ המצו"ב
לא תסור מכתב תגובה.docx
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

סמל אישי של משתמש

סענדער
הודעות: 177
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 15:30
מיקום: במקום שהמחשבה נמצאת, שם האדם נמצא!
נתן תודה: 84 פעמים
קיבל תודה: 87 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי סענדער » 09 אוקטובר 2018, 00:59

יהודי כתב:השאלה אם מותר להצביע למי שלא מחלק בצורה שוויונית
אי שוויוניות זה דבר מעורפל שאפשר למרוח אותו לכל כיוון.
ישנם סיטואציות בו צד אחד טוען כי הוא מופלה לרעה, ואילו הצד השני מוכיח לך שההפליה הפוכה לכיוון השני.
ולכן הטענה הזאת בדרך כלל לא ברורה, ומאוד קשה לטעון אותה באוביקטיביות כראוי.
ראה ערך שוויון בנטל.


מלמד להועיל
משתמש ותיק
הודעות: 580
הצטרף: 10 יוני 2018, 10:41
נתן תודה: 290 פעמים
קיבל תודה: 181 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי מלמד להועיל » 09 אוקטובר 2018, 01:34

דוד ריזל (העיתונאי) כתב:
דע מה שתשיב כתב:בעניין ככל אשר יורוך הרי כמו שכבר הזכירו אינו קיים רק בסנהדרין
דעת רוב הראשונים והאחרונים שמצאתי לע"ע. שלא תסור איירי בכל הסכמה של חכמי הדור ונוהג גם בזמן הזה, ולא נאמר רק בבי"ד הגדול. ודרשת חז"ל של "וקמת ועלית" שדין זה נאמר רק בבי"ד הגדול, תתבאר כך, א. דקאי רק על עונש זקן ממרא וכדברי החינוך שזה רק בבי"ד הגדול, ב. בזמן ההוא זו הייתה המציאות של הסכמת כל חכמי ישראל. ואדרבה, בפרשה זו דרשו "אל השופט אשר יהיה בימים ההם" אין לך אלא שופט שבימיך. דקאי גם בזמה"ז.
פעם למדתי את הסוגיא הזאת ואני מעלה את המראי מקומות באריכות בקובץ המצו"ב
לא תסור מכתב תגובה.docx
אני מצטער שאני לא יכול להוריד את הקובץ אבל רק רציתי לשאול אם הכוונה ממש לכל חכמי הדור? אם למשל רוב מנין ובנין מחכמי הדור קבלו החלטה, ויש חכמים יחידים שחולקים, אז יש לא תסור לשמוע לקול הרוב או לא?


הבוחן
משתמש ותיק
הודעות: 355
הצטרף: 30 יולי 2017, 23:27
נתן תודה: 71 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי הבוחן » 09 אוקטובר 2018, 11:11

נזהר מצבועים כתב:
הבוחן כתב:במחילה לא הבנתי,
אני יביא דוגמא מקוה שלא ימחקו דברי, באלעד האם ראש העיר הנוכחי לא חילק בשוה? האם האחר מי שמנסה להיות הבא אחריו כן יחלק בשוה?
זה הרי ענין פוליטי נטו ובאמת לא ראיתי אף אחד שהולך לשאול את רבו למי להצביע שינהל את ועד הבית שלו, אם מדובר בדבר שנוגע ליידישקייט יש מה לשאול אבל בהרבה מקרים חוץ מפוליטיקה וחלוקת כסאות אין בהצבעה שום דבר.
ועוד נקודה חשובה זה האם נותנים בצורה חלקה לכל המועמדים להיכנס בשוה ולומר לגדולי ישראל מה הם ומי הם, או שיש מי שמסנן מידע... וד"ל ואכמ"ל.
מקוה שלא הגזמתי.
באלו הדברים נחמתני
עד כה תמיד דאגתי מה השכר על ככל אשר יורוך?
הרי כל מה שאני מצביע הוא בשביל יידישקייט שאני חפץ כל כך
דבר שגם בלעדיהם הייתי מצביע
כעת אני נוכח דרך עיניך הבוחנות
שלא הכל שחור ולבן ובין הקלעים יש פולטיקות וכדומה
ועם כל זאת אני יבטל את דעתי הקטנה
ואלך להצביע רק שהפעם בגלל גדולי ישראל נטו
אין לך ככל אשר יורוך גדול יותר מאשר זה
נחמתני
בכיבוד אב ואם מובא שלא בכל דבר האדם מחויב לשמוע בכל הוריו,
השאלה היא בגדר ההלכתי של הדבר, האם הכל דבר אדם מחויב לשמוע לרבותיו או שלא וישנם דברים שאין להם קשר להוראת רבו? אדרבא יחכימו אותי חברי הפורום בענין זה, אבל אבקש שיביאו חומר הלכתי ולא סברות כרס.

סמל אישי של משתמש

דוד ריזל (הפרסומאי)
משתמש ותיק
הודעות: 814
הצטרף: 05 פברואר 2017, 12:10
נתן תודה: 279 פעמים
קיבל תודה: 241 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי דוד ריזל (הפרסומאי) » 09 אוקטובר 2018, 11:45

מלמד להועיל כתב: אני מצטער שאני לא יכול להוריד את הקובץ אבל רק רציתי לשאול אם הכוונה ממש לכל חכמי הדור? אם למשל רוב מנין ובנין מחכמי הדור קבלו החלטה, ויש חכמים יחידים שחולקים, אז יש לא תסור לשמוע לקול הרוב או לא?
לא מצאתי בזה דברים מפורשים.
אבל איך שלי יצא, מה שהתקבל כהלכה פסוקה בכלל ישראל, או בקהילה שלך,
על זה נאמר "לא תסור"


נזהר מצבועים
הודעות: 189
הצטרף: 28 ספטמבר 2018, 01:38
נתן תודה: 340 פעמים
קיבל תודה: 92 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי נזהר מצבועים » 09 אוקטובר 2018, 17:21

הבוחן כתב:
נזהר מצבועים כתב:
הבוחן כתב:במחילה לא הבנתי,
אני יביא דוגמא מקוה שלא ימחקו דברי, באלעד האם ראש העיר הנוכחי לא חילק בשוה? האם האחר מי שמנסה להיות הבא אחריו כן יחלק בשוה?
זה הרי ענין פוליטי נטו ובאמת לא ראיתי אף אחד שהולך לשאול את רבו למי להצביע שינהל את ועד הבית שלו, אם מדובר בדבר שנוגע ליידישקייט יש מה לשאול אבל בהרבה מקרים חוץ מפוליטיקה וחלוקת כסאות אין בהצבעה שום דבר.
ועוד נקודה חשובה זה האם נותנים בצורה חלקה לכל המועמדים להיכנס בשוה ולומר לגדולי ישראל מה הם ומי הם, או שיש מי שמסנן מידע... וד"ל ואכמ"ל.
מקוה שלא הגזמתי.
באלו הדברים נחמתני
עד כה תמיד דאגתי מה השכר על ככל אשר יורוך?
הרי כל מה שאני מצביע הוא בשביל יידישקייט שאני חפץ כל כך
דבר שגם בלעדיהם הייתי מצביע
כעת אני נוכח דרך עיניך הבוחנות
שלא הכל שחור ולבן ובין הקלעים יש פולטיקות וכדומה
ועם כל זאת אני יבטל את דעתי הקטנה
ואלך להצביע רק שהפעם בגלל גדולי ישראל נטו
אין לך ככל אשר יורוך גדול יותר מאשר זה
נחמתני
בכיבוד אב ואם מובא שלא בכל דבר האדם מחויב לשמוע בכל הוריו,
השאלה היא בגדר ההלכתי של הדבר, האם הכל דבר אדם מחויב לשמוע לרבותיו או שלא וישנם דברים שאין להם קשר להוראת רבו? אדרבא יחכימו אותי חברי הפורום בענין זה, אבל אבקש שיביאו חומר הלכתי ולא סברות כרס.
בכיבוד אב ואם
גם לא מופיע ככל אשר יורוך
וגם לא מופיע אפילו כשהוא אומר לך על ימין שהוא שמאל


אחד התלמידים
משתמש ותיק
הודעות: 1385
הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
נתן תודה: 97 פעמים
קיבל תודה: 370 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי אחד התלמידים » 09 אוקטובר 2018, 17:25

סופר כתב:בעיקרון היה אסור לנו להשתתף בבחירות, לא לכנסת ולא לעירייה, כי שניהם הם מקומות שהחברים שם הם שותפים מלאים לאיסורי תורה. אך כבר פסקו גדולי עולם שמכיון שע"י שנשלח לשם נציגים נוכל להציל הרבה, ע"כ מהחובה להשפיע כל מה שאנו יכולים.
וע"כ,בךי פסק הלכה מפורש מגדולי ישראל אין שום היתר ללכת להצביע, אלא אחר שמורים לנו להצביע כמובן שהחובה להצביע למי שהם מחליטים כי רק כך זה אכן יהיה הצלה ולא ח"ו שיתוף.
כמעט לא היו גדולים שאסרו להשתתף בבחירות לערייה, אם בכלל. גם האדמו"ר מסאטמר זצ"ל בעל בדברי יואל, אמר להדיא שהוא אינו אוסר, ועבור זה תלו כרוזים 'רבינו סר מהדרך'. [הוא אמר החילוק בין ארה"ב וא"י הוא, שבארה"ב החסידים נותנים לו כסף והוא אומר להם השקפות. בא"י הוא נותן כסף, והחסידים אומרים לו השקפות].
מה שיש שם נציגים העוברים על איסורי תורה לא שייך למי ששולח נציג שאינו נוהג כן. משום שא"א לו לתקן הכל אינו מהפך אותו לשותף למי שנכנס שם שלא מכוחו ונגד רצונו. ומה שהוא שולח נציג אינו עושה אותו אחראי לנציגים של אחרים שהוא לא שלח.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 930
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 78 פעמים
קיבל תודה: 205 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי יוספזון » 09 אוקטובר 2018, 19:10

אחד התלמידים כתב:
סופר כתב:בעיקרון היה אסור לנו להשתתף בבחירות, לא לכנסת ולא לעירייה, כי שניהם הם מקומות שהחברים שם הם שותפים מלאים לאיסורי תורה. אך כבר פסקו גדולי עולם שמכיון שע"י שנשלח לשם נציגים נוכל להציל הרבה, ע"כ מהחובה להשפיע כל מה שאנו יכולים.
וע"כ,בךי פסק הלכה מפורש מגדולי ישראל אין שום היתר ללכת להצביע, אלא אחר שמורים לנו להצביע כמובן שהחובה להצביע למי שהם מחליטים כי רק כך זה אכן יהיה הצלה ולא ח"ו שיתוף.
כמעט לא היו גדולים שאסרו להשתתף בבחירות לערייה, אם בכלל. גם האדמו"ר מסאטמר זצ"ל בעל בדברי יואל, אמר להדיא שהוא אינו אוסר, ועבור זה תלו כרוזים 'רבינו סר מהדרך'. [הוא אמר החילוק בין ארה"ב וא"י הוא, שבארה"ב החסידים נותנים לו כסף והוא אומר להם השקפות. בא"י הוא נותן כסף, והחסידים אומרים לו השקפות].
מה שיש שם נציגים העוברים על איסורי תורה לא שייך למי ששולח נציג שאינו נוהג כן. משום שא"א לו לתקן הכל אינו מהפך אותו לשותף למי שנכנס שם שלא מכוחו ונגד רצונו. ומה שהוא שולח נציג אינו עושה אותו אחראי לנציגים של אחרים שהוא לא שלח.
במחילה מכבוד תורתך הרמה. ערבוב עובדות יש כאן. מי שכתב רבינו סר מן הדרך (עפ"ל) כתבו על נושא אחר לגמרי ואכמ"ל. הוא אכן לא יצא חוצץ נגד הבחירות לעירייה בטענה, כי הבחירות לכנסת כל כך גרוע ואי אפשר להשים אותם בקו אחד מחמת חומרותו, ואמר את הדברים מפורשות. בכל אופן מי שיצא חוצץ נגד הבחירות המונציפאליות אלו הגרז"ר בענגיס זי"ע רבה של ירושלים ובית דינו שכלל את הגר"פ עפשטיין זי"ע - ראב"ד ושאר גדולי ישראל ואכמ"ל.
מתחילה לא רציתי להכנס לדיון הלכתי זה, אך אם כבודו כן הביא כאן איזה טיעון, אענה לעומתו בקצרה בתקוה של ימשך חלילה להתקפות הדדיות ח"ו.
ואדבר כרגע רק על הנכנסים לקואליציה של העירייה למרות שהדבר אינה פחות חמורה ממי שאינו בקואליציה. די אם נבוא עליו מדין 'מעמיד' הרי אי אפשר להעביר תקציבים לטומאות וזוהמות שונות שאכמ"ל, ואי אפשר לאשר חילולי שבת ותועבה, ואי אפשר להעביר תקציבים לנצרות ואיסלאם ומסיון ללא קואליציה עירונית, הוא לא רק בכלל של שב ואל תעשה. הוא בכלל קום ועשה. כי בכוחו נעשים כל התועבות הללו בישראל, ו'זה אינו יכול וזה אינו יכול חייבים' ואסתפק בכך.


כלפי ליא
משתמש ותיק
הודעות: 1254
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 366 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי כלפי ליא » 09 אוקטובר 2018, 19:23

יוספזון כתב:
אחד התלמידים כתב:
סופר כתב:בעיקרון היה אסור לנו להשתתף בבחירות, לא לכנסת ולא לעירייה, כי שניהם הם מקומות שהחברים שם הם שותפים מלאים לאיסורי תורה. אך כבר פסקו גדולי עולם שמכיון שע"י שנשלח לשם נציגים נוכל להציל הרבה, ע"כ מהחובה להשפיע כל מה שאנו יכולים.
וע"כ,בךי פסק הלכה מפורש מגדולי ישראל אין שום היתר ללכת להצביע, אלא אחר שמורים לנו להצביע כמובן שהחובה להצביע למי שהם מחליטים כי רק כך זה אכן יהיה הצלה ולא ח"ו שיתוף.
כמעט לא היו גדולים שאסרו להשתתף בבחירות לערייה, אם בכלל. גם האדמו"ר מסאטמר זצ"ל בעל בדברי יואל, אמר להדיא שהוא אינו אוסר, ועבור זה תלו כרוזים 'רבינו סר מהדרך'. [הוא אמר החילוק בין ארה"ב וא"י הוא, שבארה"ב החסידים נותנים לו כסף והוא אומר להם השקפות. בא"י הוא נותן כסף, והחסידים אומרים לו השקפות].
מה שיש שם נציגים העוברים על איסורי תורה לא שייך למי ששולח נציג שאינו נוהג כן. משום שא"א לו לתקן הכל אינו מהפך אותו לשותף למי שנכנס שם שלא מכוחו ונגד רצונו. ומה שהוא שולח נציג אינו עושה אותו אחראי לנציגים של אחרים שהוא לא שלח.
במחילה מכבוד תורתך הרמה. ערבוב עובדות יש כאן. מי שכתב רבינו סר מן הדרך (עפ"ל) כתבו על נושא אחר לגמרי ואכמ"ל. הוא אכן לא יצא חוצץ נגד הבחירות לעירייה בטענה, כי הבחירות לכנסת כל כך גרוע ואי אפשר להשים אותם בקו אחד מחמת חומרותו, ואמר את הדברים מפורשות. בכל אופן מי שיצא חוצץ נגד הבחירות המונציפאליות אלו הגרז"ר בענגיס זי"ע רבה של ירושלים ובית דינו שכלל את הגר"פ עפשטיין זי"ע - ראב"ד ושאר גדולי ישראל ואכמ"ל.
מתחילה לא רציתי להכנס לדיון הלכתי זה, אך אם כבודו כן הביא כאן איזה טיעון, אענה לעומתו בקצרה בתקוה של ימשך חלילה להתקפות הדדיות ח"ו.
ואדבר כרגע רק על הנכנסים לקואליציה של העירייה למרות שהדבר אינה פחות חמורה ממי שאינו בקואליציה. די אם נבוא עליו מדין 'מעמיד' הרי אי אפשר להעביר תקציבים לטומאות וזוהמות שונות שאכמ"ל, ואי אפשר לאשר חילולי שבת ותועבה, ואי אפשר להעביר תקציבים לנצרות ואיסלאם ומסיון ללא קואליציה עירונית, הוא לא רק בכלל של שב ואל תעשה. הוא בכלל קום ועשה. כי בכוחו נעשים כל התועבות הללו בישראל, ו'זה אינו יכול וזה אינו יכול חייבים' ואסתפק בכך.
הדברים מדוייקים ונכונים.
ובכל זאת, צריך לחזור ברורות, הוראת רוב ככל גדולי ישראל, שחובה גמורה להצביע בבחירות לעיריות [כמו גם בבחירות הכלליות], ו"הרבה גופי תורה תלויים בזה", ולגבי העיריות גם דעתו של האדמו"ר מסאטמר זצ"ל היתה עקרונית שמותר, אלא שהבד"ץ של העה"ח בראשות הגרז"ר בענגיס והגר"פ אפשטיין היתה לאסור. ובב"ב הורה האדמו"ר הדברי יואל כן להצביע.


החפץ להחכים
הודעות: 37
הצטרף: 07 אוקטובר 2018, 11:49
נתן תודה: 9 פעמים
קיבל תודה: 5 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי החפץ להחכים » 09 אוקטובר 2018, 21:56

אשמח אם משהו יוכל להסביר את מה שכתב סופר שבעיקרון היה אסור לנו להשתתף אף בבחירות המונציפליות הרי כל הנידון הוא על עיר חרדית כגון ב"ב וכדומה


אחד התלמידים
משתמש ותיק
הודעות: 1385
הצטרף: 01 ינואר 2016, 08:53
נתן תודה: 97 פעמים
קיבל תודה: 370 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי אחד התלמידים » 09 אוקטובר 2018, 22:59

כלפי ליא כתב:
יוספזון כתב:
אחד התלמידים כתב:כמעט לא היו גדולים שאסרו להשתתף בבחירות לערייה, אם בכלל. גם האדמו"ר מסאטמר זצ"ל בעל בדברי יואל, אמר להדיא שהוא אינו אוסר, ועבור זה תלו כרוזים 'רבינו סר מהדרך'. [הוא אמר החילוק בין ארה"ב וא"י הוא, שבארה"ב החסידים נותנים לו כסף והוא אומר להם השקפות. בא"י הוא נותן כסף, והחסידים אומרים לו השקפות].
מה שיש שם נציגים העוברים על איסורי תורה לא שייך למי ששולח נציג שאינו נוהג כן. משום שא"א לו לתקן הכל אינו מהפך אותו לשותף למי שנכנס שם שלא מכוחו ונגד רצונו. ומה שהוא שולח נציג אינו עושה אותו אחראי לנציגים של אחרים שהוא לא שלח.
במחילה מכבוד תורתך הרמה. ערבוב עובדות יש כאן. מי שכתב רבינו סר מן הדרך (עפ"ל) כתבו על נושא אחר לגמרי ואכמ"ל. הוא אכן לא יצא חוצץ נגד הבחירות לעירייה בטענה, כי הבחירות לכנסת כל כך גרוע ואי אפשר להשים אותם בקו אחד מחמת חומרותו, ואמר את הדברים מפורשות. בכל אופן מי שיצא חוצץ נגד הבחירות המונציפאליות אלו הגרז"ר בענגיס זי"ע רבה של ירושלים ובית דינו שכלל את הגר"פ עפשטיין זי"ע - ראב"ד ושאר גדולי ישראל ואכמ"ל.
מתחילה לא רציתי להכנס לדיון הלכתי זה, אך אם כבודו כן הביא כאן איזה טיעון, אענה לעומתו בקצרה בתקוה של ימשך חלילה להתקפות הדדיות ח"ו.
ואדבר כרגע רק על הנכנסים לקואליציה של העירייה למרות שהדבר אינה פחות חמורה ממי שאינו בקואליציה. די אם נבוא עליו מדין 'מעמיד' הרי אי אפשר להעביר תקציבים לטומאות וזוהמות שונות שאכמ"ל, ואי אפשר לאשר חילולי שבת ותועבה, ואי אפשר להעביר תקציבים לנצרות ואיסלאם ומסיון ללא קואליציה עירונית, הוא לא רק בכלל של שב ואל תעשה. הוא בכלל קום ועשה. כי בכוחו נעשים כל התועבות הללו בישראל, ו'זה אינו יכול וזה אינו יכול חייבים' ואסתפק בכך.
הדברים מדוייקים ונכונים.
ובכל זאת, צריך לחזור ברורות, הוראת רוב ככל גדולי ישראל, שחובה גמורה להצביע בבחירות לעיריות [כמו גם בבחירות הכלליות], ו"הרבה גופי תורה תלויים בזה", ולגבי העיריות גם דעתו של האדמו"ר מסאטמר זצ"ל היתה עקרונית שמותר, אלא שהבד"ץ של העה"ח בראשות הגרז"ר בענגיס והגר"פ אפשטיין היתה לאסור. ובב"ב הורה האדמו"ר הדברי יואל כן להצביע.
דעתו של האדמו"ר מסטמר ז"ל לגבי בחירות לערייה ידוע. וחסידי סטמר בב"ב היו בוחרים, ולא יתכן שהם היו עוברים על דעתו.
שמעתי על הכרוזים מאחד שאמר לי שהוא ראה אותם בעיניו. אבל לא עשיתי מחקר על זה, ואיני לוקח אחראית שהוא לא טעה.
ספק גדול אם הגרזר"ב אסר בחירות לערייה. ידוע מה שהוא היה אומר למה נקרא מקום דירתו בתי נייטין. [באידיש 'נייטין' הוי להכריח. והם מכריחים אותו לחתום נגד דעתו]. ושמעתי מנכד של הג"ר ישראל לוריה, מו"ץ בעדה"ח, שהוא ראה בעצמו איך שעסקנים חטפו החותמת של הגרזר"ב מידו בכח, וחתמו על משהו שהוא התנגד להדיא לחתום עליו. והוא בעצמו לא היה ידוע להיות כ"כ קנאי, לחשוב שהוא אוסר מה שהאדמו"ר מסטמר התיר. אבל בכל זאת, היות שיש מכתב נגד בחירות לערייה עם חתימתו עליו, לא כתבתי באופן חד משמעי שאין אוסרים, והשארתי זה כספק.



יהודה1
משתמש ותיק
הודעות: 1556
הצטרף: 30 אוגוסט 2018, 18:27
נתן תודה: 404 פעמים
קיבל תודה: 296 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי יהודה1 » 12 אוקטובר 2018, 11:10

אחד התלמידים כתב:
סופר כתב:בעיקרון היה אסור לנו להשתתף בבחירות, לא לכנסת ולא לעירייה, כי שניהם הם מקומות שהחברים שם הם שותפים מלאים לאיסורי תורה. אך כבר פסקו גדולי עולם שמכיון שע"י שנשלח לשם נציגים נוכל להציל הרבה, ע"כ מהחובה להשפיע כל מה שאנו יכולים.
וע"כ,בךי פסק הלכה מפורש מגדולי ישראל אין שום היתר ללכת להצביע, אלא אחר שמורים לנו להצביע כמובן שהחובה להצביע למי שהם מחליטים כי רק כך זה אכן יהיה הצלה ולא ח"ו שיתוף.
כמעט לא היו גדולים שאסרו להשתתף בבחירות לערייה, אם בכלל. גם האדמו"ר מסאטמר זצ"ל בעל בדברי יואל, אמר להדיא שהוא אינו אוסר, ועבור זה תלו כרוזים 'רבינו סר מהדרך'. [הוא אמר החילוק בין ארה"ב וא"י הוא, שבארה"ב החסידים נותנים לו כסף והוא אומר להם השקפות. בא"י הוא נותן כסף, והחסידים אומרים לו השקפות].
מה שיש שם נציגים העוברים על איסורי תורה לא שייך למי ששולח נציג שאינו נוהג כן. משום שא"א לו לתקן הכל אינו מהפך אותו לשותף למי שנכנס שם שלא מכוחו ונגד רצונו. ומה שהוא שולח נציג אינו עושה אותו אחראי לנציגים של אחרים שהוא לא שלח.
אני לא שמעתי את מה שכתבת "[הוא אמר החילוק בין ארה"ב וא"י הוא, שבארה"ב החסידים נותנים לו כסף והוא אומר להם השקפות. בא"י הוא נותן כסף, והחסידים אומרים לו השקפות]" ואני לא יודע אם זה מוסמך מה ששמעתי. אבל אני שמעתי שהאדמו"ר עצמו שאל את תלמידו מה תעשו אם אומר לכם להצביע בבחירות והם לא ידעו לענות עד שאמר להם אתם תכתבו מודעות "רבינו סר מן הדרך אשר הורנו" ולא תשמעו לי. לאחר זמן הוא הורה באמת להצביע בבחירות לעיריה בבני ברק כי סבר שזה לא אסור כמו הבחירות לכנסת (ונראה לי שבימנו נשתנו הדברים) והם שלא חילקו בכך עשו במו שהבינו מהוראתו הראשונה.
לפי זה התגובה שאחר כתב בזה "עפ"ל" היא טעות.


משה בן
הודעות: 15
הצטרף: 14 אוקטובר 2018, 21:38
נתן תודה: 9 פעמים
קיבל תודה: 9 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי משה בן » 14 אוקטובר 2018, 22:01

בנושא זה מומלץ לעיין בפרסומים הבאים (מתוך האתר על נח זבולוני http://www.ranaz.co.il)
1.

התכתשות חסידית על האיסור, או אי-האיסור, להצביע בבחירות המקומיות

מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 02/11/1993 (יום שלישי)
n19931102_1.jpg
2.

חרם הבחירות של הבד"צ חל גם על בני ברק

מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | בחירות לרשויות (עמוד 5) - 29/10/1993 (יום ששי)
n19931029_1.jpg
3.
בד"ץ העדה החרדית בירושלים מחדש החרם על המצביעים בבחירות לעיריה

מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 22/10/1993 (יום ששי)
n19931022_1.jpg
ולקינוח עוד פרסום מעניין בנושא:
הרבנים מגייסים רבני הדור הקודם נגד השתתפות בבחירות

מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | בחירות לרשויות (עמוד 3) - 02/11/1993 (יום שלישי)
n19931102_3.jpg
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


ישראל
הודעות: 13
הצטרף: 09 ינואר 2016, 22:23
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי ישראל » 15 אוקטובר 2018, 00:39

לכל הכותבים, כדאי לעיין היטב במכתב מאליהו ח"א עמ' 75, וסיום דבריו שם: חסרון הכרת ההתבטלות לעומת רבותינו — זהו שורש כל חטאת ותחילת כל חורבן ר״ל, וכל הזכויות לא ישוו לעומת שורש הכל, שהיא — אמונת חכמים, עכ"ל.


יוסי יעבץ
משתמש ותיק
הודעות: 207
הצטרף: 23 ספטמבר 2018, 03:16
נתן תודה: 211 פעמים
קיבל תודה: 81 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי יוסי יעבץ » 15 אוקטובר 2018, 00:54

יוספזון כתב:בלי להכנס לוויכוחים כעת. ראיתי שנכתב כאן כדבר הפשוט והברור שגדולי ישראל הורו להצביע. לכן הנני להזכירכם שישנם גדולי ישראל שאסרו באיסור חמור להצביע, לכן על הכותבים להבהיר את הדברים לפי דעת גדולי ישראל שהורו להצביע. בתקוה להבנה.
האם יש צורך להבהיר בגלל מיעוט שבמיעוט?


יוסי יעבץ
משתמש ותיק
הודעות: 207
הצטרף: 23 ספטמבר 2018, 03:16
נתן תודה: 211 פעמים
קיבל תודה: 81 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי יוסי יעבץ » 15 אוקטובר 2018, 01:02

משה בן כתב:בנושא זה מומלץ לעיין בפרסומים הבאים (מתוך האתר על נח זבולוני http://www.ranaz.co.il)
1.

התכתשות חסידית על האיסור, או אי-האיסור, להצביע בבחירות המקומיות

מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 2) - 02/11/1993 (יום שלישי)
n19931102_1.jpg
2.

חרם הבחירות של הבד"צ חל גם על בני ברק

מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | בחירות לרשויות (עמוד 5) - 29/10/1993 (יום ששי)
n19931029_1.jpg
3.
בד"ץ העדה החרדית בירושלים מחדש החרם על המצביעים בבחירות לעיריה

מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | דבר - חדשות (עמוד 4) - 22/10/1993 (יום ששי)
n19931022_1.jpg
ולקינוח עוד פרסום מעניין בנושא:
הרבנים מגייסים רבני הדור הקודם נגד השתתפות בבחירות

מאת: נח זבולוני
פורסם: דבר | בחירות לרשויות (עמוד 3) - 02/11/1993 (יום שלישי)
n19931102_3.jpg
זה נכון או סתם המצאה מה שכתוב במודעה האחרונה שהחפץ חיים אסר להשתתף בבחירות?

סמל אישי של משתמש

דוד ריזל (הפרסומאי)
משתמש ותיק
הודעות: 814
הצטרף: 05 פברואר 2017, 12:10
נתן תודה: 279 פעמים
קיבל תודה: 241 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי דוד ריזל (הפרסומאי) » 15 אוקטובר 2018, 01:09

כתוב שאסור לבחור נשים


יוסי יעבץ
משתמש ותיק
הודעות: 207
הצטרף: 23 ספטמבר 2018, 03:16
נתן תודה: 211 פעמים
קיבל תודה: 81 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי יוסי יעבץ » 15 אוקטובר 2018, 01:11

דוד ריזל (העיתונאי) כתב:כתוב שאסור לבחור נשים
כתוב שם בגלל השתתפות נשים בבחירות ובחירת נשים. שתי ענינים. החפץ חיים היה נגד שנשים יצאו להצביע?

סמל אישי של משתמש

דוד ריזל (הפרסומאי)
משתמש ותיק
הודעות: 814
הצטרף: 05 פברואר 2017, 12:10
נתן תודה: 279 פעמים
קיבל תודה: 241 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי דוד ריזל (הפרסומאי) » 15 אוקטובר 2018, 13:57

יוסי יעבץ כתב:
דוד ריזל (העיתונאי) כתב:כתוב שאסור לבחור נשים
כתוב שם בגלל השתתפות נשים בבחירות ובחירת נשים. שתי ענינים. החפץ חיים היה נגד שנשים יצאו להצביע?
זה הבעיה כשמביאים ציטוטים מנח זבולוני,
א"א לעשות לו חקירה נגדית ...


משה בן
הודעות: 15
הצטרף: 14 אוקטובר 2018, 21:38
נתן תודה: 9 פעמים
קיבל תודה: 9 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי משה בן » 15 אוקטובר 2018, 20:18

דוד ריזל (העיתונאי) כתב:
יוסי יעבץ כתב:
דוד ריזל (העיתונאי) כתב:כתוב שאסור לבחור נשים
כתוב שם בגלל השתתפות נשים בבחירות ובחירת נשים. שתי ענינים. החפץ חיים היה נגד שנשים יצאו להצביע?
זה הבעיה כשמביאים ציטוטים מנח זבולוני,
א"א לעשות לו חקירה נגדית ...
האיסור שהיה על השתתפות בבחירות שיש בהם בחירת נשים ידוע ומפורסם הן מצד הח"ח והגרח"ע וגדולי עולם באירופה והן מצד הגדולים שהיו בא"י כגון הגריו"ח זוננפלד המהרש"א אלפנדרי הביד"ץ העד"ח ורבני אגו"י וכן עוד הרבה גדולי עולם שחלקם מופיע בכתבה של נח זבולוני
ובכלל האיסור היה ג"כ איסור להשתתף בבחירות שיש בהם זכות בחירה לנשים, שזה בעיה הלכתית ואיני זוכר כעת הפרטים, והמעוניין לברר את הפרטים יכול לחפש באוצר החכמה יש שם הרבה מידע בנושא


רוצה לדעת
משתמש ותיק
הודעות: 801
הצטרף: 10 אוקטובר 2018, 10:51
נתן תודה: 359 פעמים
קיבל תודה: 298 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי רוצה לדעת » 15 אוקטובר 2018, 21:40

כמדו' שעיקר מה שעירבו את הגדולים בענין זה, [ואני מדבר על עיר חרדית לגמרי ממש]
כי הוא מינוי על ה"ציבור",
וכל מינוי על הציבור צריך שיהא "רצוי לציבור", כמו בוועד בית שצריך הסכמת כל הדיירים מי יחליט עבורם,
כמו"כ בעיר גדולה, שיש הרבה שרוצים [משום מה...] להיות ממונים על הציבור,
ומי יחליט מי בראש?
בפרט שבדרך כלל זה מוכרב מהרבה קהילות ותתי קהילות וכו'
לזה עירבו את הגדולים בזה,
כי הציבור מבטל דעתו לדעת הגדולים,
והחכם עיניו בראשו יודע שהגדולים טובת הציבור לנגד עינהם בלי נגיעות וכו'.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 930
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 78 פעמים
קיבל תודה: 205 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי יוספזון » 21 אוקטובר 2018, 01:29

מתחילה לא רציתי להכנס לדיון הלכתי זה, אך אם כבודו כן הביא כאן איזה טיעון, אענה לעומתו בקצרה בתקוה של ימשך חלילה להתקפות הדדיות ח"ו.
ואדבר כרגע רק על הנכנסים לקואליציה של העירייה למרות שהדבר אינה פחות חמורה ממי שאינו בקואליציה. די אם נבוא עליו מדין 'מעמיד' הרי אי אפשר להעביר תקציבים לטומאות וזוהמות שונות שאכמ"ל, ואי אפשר לאשר חילולי שבת ותועבה, ואי אפשר להעביר תקציבים לנצרות ואיסלאם ומסיון ללא קואליציה עירונית, הוא לא רק בכלל של שב ואל תעשה. הוא בכלל קום ועשה. כי בכוחו נעשים כל התועבות הללו בישראל, ו'זה אינו יכול וזה אינו יכול חייבים' ואסתפק בכך.[/quote]
הדברים מדוייקים ונכונים.
ובכל זאת, צריך לחזור ברורות, הוראת רוב ככל גדולי ישראל, שחובה גמורה להצביע בבחירות לעיריות [כמו גם בבחירות הכלליות], ו"הרבה גופי תורה תלויים בזה", ולגבי העיריות גם דעתו של האדמו"ר מסאטמר זצ"ל היתה עקרונית שמותר, אלא שהבד"ץ של העה"ח בראשות הגרז"ר בענגיס והגר"פ אפשטיין היתה לאסור. ובב"ב הורה האדמו"ר הדברי יואל כן להצביע.[/quote]
דעתו של האדמו"ר מסטמר ז"ל לגבי בחירות לערייה ידוע. וחסידי סטמר בב"ב היו בוחרים, ולא יתכן שהם היו עוברים על דעתו.
שמעתי על הכרוזים מאחד שאמר לי שהוא ראה אותם בעיניו. אבל לא עשיתי מחקר על זה, ואיני לוקח אחראית שהוא לא טעה.
ספק גדול אם הגרזר"ב אסר בחירות לערייה. ידוע מה שהוא היה אומר למה נקרא מקום דירתו בתי נייטין. [באידיש 'נייטין' הוי להכריח. והם מכריחים אותו לחתום נגד דעתו]. ושמעתי מנכד של הג"ר ישראל לוריה, מו"ץ בעדה"ח, שהוא ראה בעצמו איך שעסקנים חטפו החותמת של הגרזר"ב מידו בכח, וחתמו על משהו שהוא התנגד להדיא לחתום עליו. והוא בעצמו לא היה ידוע להיות כ"כ קנאי, לחשוב שהוא אוסר מה שהאדמו"ר מסטמר התיר. אבל בכל זאת, היות שיש מכתב נגד בחירות לערייה עם חתימתו עליו, לא כתבתי באופן חד משמעי שאין אוסרים, והשארתי זה כספק.[/quote]
לכבוד הרב 'אחד התלמידים'
ב"ה הייתי מנותק לגמרי מהאינטרנט בהכרח לכמה שבועות, עכשיו חזרתי וראיתי מה שכתבת... נראה לי שצריכים לקרוע על דברים כאלו. אוי ואבוי אם זה הנוסח כשמדברים על גדולי ישראל... אם אני הייתי כותב אותם הדברים שאתה כתבת על גדולי עולם שהורו בחוב קדוש להשתתף בבחירות, היה שופכים כאן כל הרותחין שבעולם על ראשי, וידוע מכתבו של מרנא הגרעק"א על מדפיסי סלאוויטא ואכמ"ל.
ובזה יצאתי ידי חובת מחאה.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 930
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 78 פעמים
קיבל תודה: 205 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חיוב עשיית "ככל אשר יורוך" בבחירות מונציפליות

שליחה על ידי יוספזון » 21 אוקטובר 2018, 01:31

ואוסיף עוד, העדה החרדית מעולם לא אסרו מטעמי 'קנאות' כל מה שאסרו היה בבירור הלכתי גרידא, אדרבה, ידוע האיסור על בחירות נשים שחתמו עליה הח"ח והגרח"ע כשהיה הנידון לגבי הועד הלאומי... ואף חייבו בחוב קדוש על חוק היציאה.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: עמנואל | 6 אורחים