פסיקים בתפילה ובברכות


פותח הנושא
אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי אריך » 21 פברואר 2016, 08:46

ברצוני לפתוח דיון על מקומות שצריך וראוי ליתן פסיק בתוך המשפט, כדי לשמור על משמעות נכונה. והמוסיף מקומות יבורך.

א. בברכת ירושלים בבהמ"ז, שמתי לב שאומרים: אלקינו אבינו רענו זוננו וכו'. ובאמת צריך לתת פסיק אחרי אלקינו אבינו, שזה תואר ופנייה לה', ואח"כ מגיעה עצם הבקשה: זוננו!

ב. רופא חולי עמו ישראל. אם אומרים (בפרט בחזרת השץ): רופא חולי, עמו ישראל. הרי הפסיק לא במקום. לכן עדיף לפסק: רופא, חולי עמו ישראל.

ערכים:


מוטי
משתמש ותיק
הודעות: 282
הצטרף: 11 אוקטובר 2015, 21:03
נתן תודה: 75 פעמים
קיבל תודה: 101 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי מוטי » 21 פברואר 2016, 10:11

ג. והשב את העבודה לדברי ביתך ואשי ישראל, ותפלתם וכו'

ד. מגן ישענו אתה הוא לדור ודור, נודה לך וכו'


ארזי ביתר
הודעות: 161
הצטרף: 03 ינואר 2016, 16:26
נתן תודה: 34 פעמים
קיבל תודה: 42 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי ארזי ביתר » 21 פברואר 2016, 11:34

אריך כתב:א. בברכת ירושלים בבהמ"ז, שמתי לב שאומרים: אלקינו אבינו רענו זוננו וכו'. ובאמת צריך לתת פסיק אחרי אלקינו אבינו, שזה תואר ופנייה לה', ואח"כ מגיעה עצם הבקשה: זוננו!
לא התייחסת למילה 'רענו'. לדבריך, ולפי הנוסח המקובל, אכן שייך לחלק הבקשה. יצויין, שלנוסח חב"ד, כמדומני, אומרים: אלוקינו אבינו רועינו, זוננו וכו'. ואם כן, המילה רועינו שייכת לתארים.
מוטי כתב:ד. מגן ישענו אתה הוא לדור ודור, נודה לך וכו'
כמדומני, שראיתי פעם בספר כלשהו, שמילות 'לדור ודור' אלו, אין להן הכרע ברור.


פותח הנושא
אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי אריך » 21 פברואר 2016, 13:33

ארזי ביתר כתב:
אריך כתב:א. בברכת ירושלים בבהמ"ז, שמתי לב שאומרים: אלקינו אבינו רענו זוננו וכו'. ובאמת צריך לתת פסיק אחרי אלקינו אבינו, שזה תואר ופנייה לה', ואח"כ מגיעה עצם הבקשה: זוננו!
לא התייחסת למילה 'רענו'. לדבריך, ולפי הנוסח המקובל, אכן שייך לחלק הבקשה. יצויין, שלנוסח חב"ד, כמדומני, אומרים: אלוקינו אבינו רועינו, זוננו וכו'. ואם כן, המילה רועינו שייכת לתארים.
זה היה בטעות. ואולי בשורש נשמתי אני שייך לנוסח חב"ד, ולכן כיוונתי אליו.


מנין
משתמש ותיק
הודעות: 257
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 14:32
נתן תודה: 95 פעמים
קיבל תודה: 67 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי מנין » 21 פברואר 2016, 14:23

קל, אדון על כל המעשים
ברוך, ומבורך בפי כל נשמה
טובים, מאורות שברא
יצרם, בדעת וכו'
ראה, והתקין צורת הלבנה.


מנין
משתמש ותיק
הודעות: 257
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 14:32
נתן תודה: 95 פעמים
קיבל תודה: 67 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי מנין » 21 פברואר 2016, 14:24

אז, בקול רעש גדול אדיר וחזק, משמיעים קול.
[ולא- אז בקול רעש גדול, אדיר וחזק משמיעים קול]


פותח הנושא
אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי אריך » 21 פברואר 2016, 14:41

מנין כתב:אל, אדון על כל המעשים
ברוך, ומבורך בפי כל נשמה
טובים, מאורות שברא
יצרם, בדעת וכו'
ראה, והתקין צורת הלבנה.
בב' השורות הראשונות אם קורא הכל בנשימה אחת זה ממש שינוי משמעות.
וכן בשורה האחרונה (לפי הפירוש שהוא ראה את קטרוג הלבנה)

אבל מה רע לומר "יצרם בדעת", או: "טובים מאורות שברא אלקינו", עד כמה שאומר הכל בנשימה אחת.


יודע ספר
משתמש ותיק
הודעות: 505
הצטרף: 12 אוקטובר 2015, 00:48
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 65 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי יודע ספר » 21 פברואר 2016, 18:29

אבינו אב הרחמן המרחם, רחם עלינו.
יודע אני שרוב רובא דהעולם לא אומר כך אבל לכאורה אין לזה טעם לומר כמנהג העולם 'אבינו אב הרחמן, המרחם רחם עלינו' כמו שאמרים בשיר המפורסם


שאול
הודעות: 128
הצטרף: 29 נובמבר 2015, 00:41
נתן תודה: 40 פעמים
קיבל תודה: 18 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי שאול » 21 פברואר 2016, 22:14

מוטי כתב:ג. והשב את העבודה לדברי ביתך ואשי ישראל, ותפלתם וכו'
מדברי הטור (סי' ק"כ) בפירושו הראשון קאי אלמטה 'ואשי ישראל ותפילתם מהרה באהבה תקבל', עיי"ש


מנין
משתמש ותיק
הודעות: 257
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 14:32
נתן תודה: 95 פעמים
קיבל תודה: 67 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי מנין » 21 פברואר 2016, 22:24

אריך כתב: אבל מה רע לומר "יצרם בדעת", או: "טובים מאורות שברא אלקינו", עד כמה שאומר הכל בנשימה אחת.
פעם, לפני שהיו שרים "אל אדון" (במנגינה של אין ערוך) היו אומרים "אל אדון, על כל המעשים" וכן "ברוך ומבורך, בפי כל נשמה"


יעבץ
משתמש ותיק
הודעות: 1026
הצטרף: 09 ינואר 2016, 20:50
נתן תודה: 394 פעמים
קיבל תודה: 393 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי יעבץ » 21 פברואר 2016, 22:31

אבינו רעינו: זכור לי ירושלמי בענין זה, ויש המחלקים בין שבת ליום חול. לצערי כעת איני זוכר יותר. אבל המתעניינים אולי ימצאו מקום לחפש.

והשב העבודה - ואישי ישראל: זה כבר תלוי בשאלה הגדולה על הפשט במילים אלו. יש כמה באורים והפיסוק משתנה בהתאם.

בברכת מודים: אכן גם בזה יש דעות. ואני שמעתי להוכיח שהמילים לדור ודור הולכים למעלה מהם, שהברכה נחלקת לשלושה חלקים שכל אחד מסתיים בביטוי של 'תמיד': מודים אנחנו - לעולם ועד, צורנו צור חיינו - לדור ודור, נודה לך - ערב ובוקר וצהרים. והמעין בפנים יראה נחת (ויסביר גם את המקום הנכון של 'ערב ובוקר').

ועל כל השאר אני מבקש להעיר: לא כל משפט שבנעימת הנוסח מפסקים אותו, אכן זקוק לפיסוק. לדוגמא: רופא חולי עמו ישראל, לא צריך לפסק לא אחרי 'רופא' ולא אחרי 'חולי'! ואם על ידי הנוסח נשמע כעין פיסוק - לדעתי לית לן בה. כך גם בפיוט 'קל אדון', מה שהובא כאן נכון מבחינת המשמעות, כלומר: נכון לפסק ברוך, ומבורך בפי כל נשמה. אבל זהו שיר, ואין שינוי משמעות כשליופי השיר מפסקים ברוך ומבורך, בפי כל נשמה.
נראה לי שיש להגביל דיוקים אלו רק כאשר יש שינוי משמעות אמיתי, וכמו במס' מקומות שהעירו הפוסקים, או לדוגמא: בטרם - כל יציר נברא, שלפסק אחרת זה גובל בחרוף ח"ו.


יאיר
משתמש ותיק
הודעות: 893
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 20:26
נתן תודה: 169 פעמים
קיבל תודה: 236 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי יאיר » 21 פברואר 2016, 23:59

יש את הידוע (ויש חלוקים) "צללו כעופרת במים, אדירים"

ועוד אחד שמאוד חורה לי שהשצי"ם לא מקפידים בתחילת 18 בברכה ראשונה-מגן אבות צ"ל:

"מחיה מתים אתה, רב להושיע" ולא "מחיה מתים, אתה רב להושיע".


פותח הנושא
אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי אריך » 22 פברואר 2016, 08:22

טוב יצר כבוד לשמו. פסיק אחרי טוב, דאל"כ משמע שהוא יצר את הטוב.


פותח הנושא
אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי אריך » 22 פברואר 2016, 08:29

יעבץ כתב: ועל כל השאר אני מבקש להעיר: לא כל משפט שבנעימת הנוסח מפסקים אותו, אכן זקוק לפיסוק. לדוגמא: רופא חולי עמו ישראל, לא צריך לפסק לא אחרי 'רופא' ולא אחרי 'חולי'! ואם על ידי הנוסח נשמע כעין פיסוק - לדעתי לית לן בה. כך גם בפיוט 'קל אדון', מה שהובא כאן נכון מבחינת המשמעות, כלומר: נכון לפסק ברוך, ומבורך בפי כל נשמה. אבל זהו שיר, ואין שינוי משמעות כשליופי השיר מפסקים ברוך ומבורך, בפי כל נשמה.
נראה לי שיש להגביל דיוקים אלו רק כאשר יש שינוי משמעות אמיתי, וכמו במס' מקומות שהעירו הפוסקים, או לדוגמא: בטרם - כל יציר נברא, שלפסק אחרת זה גובל בחרוף ח"ו.
שומע אני את דבריך. אך עדיין התועלת של ההערות הללו קיימת, אם לא לשנות את המנגינה, לפחות לדעת את הפירוש הנכון, ולשים לב לכך.


פותח הנושא
אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי אריך » 22 פברואר 2016, 08:37

הערה שראיתי בפוסקי זמננו.
כמדומה החזו"א לא היה מנשק הציציות באמירת "ציצית" כי בכך נוצר הפסק, המשנה את המשמעות, דהרי צריך לומר "ציצית הכנף", וכשמנשקים יוצא: ונתנו על ציצית, הכנף פתיל תכלת. והוא שיבוש. (אפשר להבחין בכך כששומעים ילדים שאומרים פרשה זו בקול..)


מנין
משתמש ותיק
הודעות: 257
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 14:32
נתן תודה: 95 פעמים
קיבל תודה: 67 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי מנין » 22 פברואר 2016, 13:58

אריך כתב:הערה שראיתי בפוסקי זמננו.
כמדומה החזו"א לא היה מנשק הציציות באמירת "ציצית" כי בכך נוצר הפסק, המשנה את המשמעות, דהרי צריך לומר "ציצית הכנף", וכשמנשקים יוצא: ונתנו על ציצית, הכנף פתיל תכלת. והוא שיבוש. (אפשר להבחין בכך כששומעים ילדים שאומרים פרשה זו בקול..)
אפשר לנשק אחרי אמירת "פתיל תכלת".


פותח הנושא
אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי אריך » 22 פברואר 2016, 14:07

מבין ריסי עיניך נראה שהנך לובש תכלת.


מנין
משתמש ותיק
הודעות: 257
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 14:32
נתן תודה: 95 פעמים
קיבל תודה: 67 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי מנין » 22 פברואר 2016, 14:42

אכן. ולפלא שאין כאן עדיין אשכול על כך.


מבקש
הודעות: 83
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 20:41
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 9 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי מבקש » 22 פברואר 2016, 20:13

ומצור, דבש אשביעך ולא כמנהג הנהוג שמשנה את כל המשמעות.

סמל אישי של משתמש

ה' רועי
הודעות: 136
הצטרף: 21 דצמבר 2015, 17:06
מיקום: מִזְמוֹר לְדָוִד ה' רֹעִי לֹא אֶחְסָר
נתן תודה: 29 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי ה' רועי » 22 פברואר 2016, 20:23

א. מודה אני לפניך, מלך חי וקיים, שהחזרת בי נשמתי בחמלה, רבה אמונתך.
ב. אביי, הוה מסדר סדר המערכה (כאן חשוב לעשות הפסקה גדולה כיוון שאם אומרים את זה יחד יוצא שם ה' המפורש, ולכן י"ג "אביי מסדר סדר המערכה").
ג. ה', שפתי תפתח, ופי יגיד תהילתך.


פותח הנושא
אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי אריך » 22 פברואר 2016, 21:37

ה' רועי כתב:ב. אביי, הוה מסדר סדר המערכה (כאן חשוב לעשות הפסקה גדולה כיוון שאם אומרים את זה יחד יוצא שם ה' המפורש, ולכן י"ג "אביי מסדר סדר המערכה")
לכאורה אין קפידא בכך שיוצא שם המפורש, דכל שאינו מתכוין לכך לא נחשב כאמירה כלל. והגע בעצמך, אסור לומר: הדבר יהו-ה לי בעיה? (הכנסתי הפסק בשבילך). כ"ש בנידו"ד שמדובר על הדבקה משתי מילים נפרדות.

סמל אישי של משתמש

ה' רועי
הודעות: 136
הצטרף: 21 דצמבר 2015, 17:06
מיקום: מִזְמוֹר לְדָוִד ה' רֹעִי לֹא אֶחְסָר
נתן תודה: 29 פעמים
קיבל תודה: 27 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי ה' רועי » 22 פברואר 2016, 21:42

אריך כתב:
ה' רועי כתב:ב. אביי, הוה מסדר סדר המערכה (כאן חשוב לעשות הפסקה גדולה כיוון שאם אומרים את זה יחד יוצא שם ה' המפורש, ולכן י"ג "אביי מסדר סדר המערכה")
לכאורה אין קפידא בכך שיוצא שם המפורש, דכל שאינו מתכוין לכך לא נחשב כאמירה כלל. והגע בעצמך, אסור לומר: הדבר יהו-ה לי בעיה? (הכנסתי הפסק בשבילך). כ"ש בנידו"ד שמדובר על הדבקה משתי מילים נפרדות.
עפ"י אתר "הלכה יומית" עפ"י פסקי הגר"ע יוסף זי"ע:
http://halachayomit.co.il/he/Print.aspx?HalachaID=344
במשנה במסכת סנהדרין (דף צ.) שנינו, ההוגה את השם באותיותיו אין לו חלק לעולם הבא. וכתב רבינו חיים ויטאל בשם רבינו האר"י, כי פירוש הוגה את השם באותיותיו הוא, שאסור לבטא את שם ה' באותיות הוי"ה, כלומר שם ה' שבאותיות יו"ד וה"א ווא"ו וה"א, אסור לבטאתו לעולם, ואפילו בתוך ברכה או תפילה אסור לבטאתו ככתבו אלא בשם אדנות, כלומר שם ה' שבאותיות אל"ף דל"ת נו"ן ויו"ד. (ובודאי שאסור לקרוא אפילו שם אדנות, אלא בתוך תפילה או ברכה והלל וכדומה, אבל לחינם אסור להזכיר שם ה' מן התורה.)

והוסיף רבינו האר"י, שכמו כן אסור לבטא שם הוי"ה במילוי אותיותיו, כלומר לבטא כך יו"ד ואחר כך ה"א ואחר כך וא"ו ואחר כך ה"א, אסור. מפני שגם זה הוא בכלל שם ה' שאסור להזכיר, והמבטאו כך אין לו חלק לעולם הבא, וכתב מרן החיד"א, שיש בכך נגיעה חס ושלום בכבודו של ה' יתברך, וכעין מה שביארנו בהלכות כיבוד אב ואם, שאסור לבן לקרוא לאביו בשמו הפרטי, כמו כן אסור לאדם להזכיר שמו של אביו שבשמים. ובשם ה' הדבר חמור יותר, שכן בשם אביו רשאי לאמרו באותיותיו, למשל אם שם אביו יעקב, רשאי לומר יו"ד עי"ן קו"ף בי"ת, אבל את שמו של השם יתברך אסור לבטא כאמור אף באופן זה. ומבואר בדברי רבינו האר"י שבביטוי שם ה' באופן זה יש איסור חמור אף יותר מביטוי ה' ככתבו.

לפיכך כתבו הפוסקים שגם בנוסחי "לשם יחוד" הנדפסים בסידורים, יש להזהר לומר "ליחדא שם יוד קי בואו קי" ולא לבטא את האות ה"א (אלא "קי" במקום "הא"), לפי שיש בכך איסור ביטוי השם באותיותיו.

ונחלקו הפוסקים לגבי שם אדנות, האם אסור לבטאותו באותיותיו, כלומר לומר אל"ף דל"ת נו"ן יו"ד, או שאין בכך איסור (אלא כשמבטאו ככתבו ממש) ומרן הרב עובדיה יוסף שליט"א פסק להלכה שיש להקל בזה מעיקר הדין כדעת הרדב"ז (אלא שהתוספות כתבו (סוכה דף ה.) שהעולם נזהרים אף בשם אדנות לבטאו באותיותיו, והנזהר בדבריהם תבא עליו ברכה.)

וכתב עוד מרן הרב שליט"א, שאף לעניין שם הוי"ה נראה שאם אינו מתכוון לשם ה' יש להקל. ולכן מותר לומר בתפילת שחרית "אביי הוה מסדר סדר המערכה", בלא הפסק בין תיבת (מילת) אביי לתיבת הוה, אף על פי שנראה כאומר שם הוי"ה, ומכל מקום טוב יותר שיפסיק מעט בין תיבת "אביי" לתיבת "הוה".
מעניין, כמדומני ראיתי בעבר סידור שבו כתבו הערה בתחתית העמוד שבו הגר"ע יוסף אמר להשמיט את המילה "הוה"...


לחזות בנועם
הודעות: 158
הצטרף: 10 ינואר 2016, 00:08
נתן תודה: 33 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי לחזות בנועם » 24 פברואר 2016, 21:47

אם כבר כדאי להוסיף כאן העניין שמי שאומר קדיש יזהר מלומר בתחילתו יתקדל ויקפיד לומר בג'


עזריאל21
הודעות: 1
הצטרף: 28 פברואר 2016, 18:57
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי עזריאל21 » 28 פברואר 2016, 19:01

יאיר כתב:יש את הידוע (ויש חלוקים) "צללו כעופרת במים, אדירים"
אני משתמש עם הפירוש של בעלי הטעמים. כל פעם שמוזכר ציטוט מפסוק או כעי"ז אני מפסיק כמו הטעמים. בפסוק הנ"ל אני אומר "צללו כעופרת, במים אדירים". וכן "רפאנו ה' ונרפא הושיענו ונושעה, כי תהלתנו אתה" ועוד הרבה כאלו פסוקים.


פותח הנושא
אריך
משתמש ותיק
הודעות: 1158
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 09:22
נתן תודה: 108 פעמים
קיבל תודה: 323 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי אריך » 28 פברואר 2016, 21:34

יש להוסיף ענין נחוץ: בקדיש - לעילא מן כל ברכתא וכו' דאמירן בעלמא. המנגינה הרווחת היא להפסיק מעט לפני דאמירן בעלמא. וזה נשמע כשיבוש, כי הלא הפירוש הוא: שהקב"ה יתברך וישתבח וכו' למעלה מכל הברכות והשירות והנחמות שנאמרות בעולם. אז כדאי מאד להדביק את "דאמירן בעלמא" אל קודם לכן. זה גם עוזר לכוין את הפירוש הנכון.


יודע ספר
משתמש ותיק
הודעות: 505
הצטרף: 12 אוקטובר 2015, 00:48
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 65 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי יודע ספר » 29 פברואר 2016, 00:34

איך אומרים בברכת המזון?
'ובטובו הגדול תמיד, לא חסר לנו'
או שמא
'ובטובו הגדול, תמיד לא חסר לנו'


יאיר
משתמש ותיק
הודעות: 893
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 20:26
נתן תודה: 169 פעמים
קיבל תודה: 236 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי יאיר » 29 פברואר 2016, 00:36

כלישנא בתרא


יודע ספר
משתמש ותיק
הודעות: 505
הצטרף: 12 אוקטובר 2015, 00:48
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 65 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי יודע ספר » 29 פברואר 2016, 00:47

מהכ"ת?
הרי ידעת שאני ישאל אותך את זה אז למה לא הסברת מיד כוונתך? :)


יאיר
משתמש ותיק
הודעות: 893
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 20:26
נתן תודה: 169 פעמים
קיבל תודה: 236 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי יאיר » 29 פברואר 2016, 00:54

כך הנוסח הכתוב בכל הסידורים.

סמל אישי של משתמש

אריה ענק משער האריות
הודעות: 74
הצטרף: 29 פברואר 2016, 21:40
מיקום: ארץ הקודש
נתן תודה: 4 פעמים
קיבל תודה: 9 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פסיקים בתפילה ובברכות

שליחה על ידי אריה ענק משער האריות » 02 מרץ 2016, 09:23

בסידור רבי יעקב עמדין מכת"י ובסידור וילנא הנוסח הוא'ובטובו הגדול תמיד, לא חסר לנו'
ובסידור של הרב נתן שפיר מהורודנא, וכן בעץ יוסף באוצר התפילות, וכן ביוש"ה, ובע"ת הנוסח הוא'ובטובו הגדול, תמיד לא חסר לנו'
אני נוהג משום כך לקרוא הכל יחד בלי פסיק כלל וכן שמעתי נוהגים.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים