ודאי רצון הבורא היה שאברהם ישלח את ידו ליקח את המאכלת, ורק השחיטה עצמה לא רצה הקב''ה.במבי כתב:התכוונתי ע"ד המליצה.שמעיה כתב: ומה עם 'וישלח אברהם את ידו ויקח את המאכלת'?
אך א"ל שכידוע אצל אברהם הגוף כבר עשה אוטומאי כת רצון הבורא אך לגבי המאכלת ביב צריך פעולה מיוחדת שהרי זה לא היה רצון הבורא
ותשלח את אמתה
כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1343
- הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
- מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
- נתן תודה: 370 פעמים
- קיבל תודה: 230 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: ותשלח את אמתה
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1190
- הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
- נתן תודה: 418 פעמים
- קיבל תודה: 339 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: ותשלח את אמתה
אימצתי קצת את המוחין והבאתי דבר בשם אומרו.דרומאי כתב:ודאי רצון הבורא היה שאברהם ישלח את ידו ליקח את המאכלת, ורק השחיטה עצמה לא רצה הקב''ה.במבי כתב:התכוונתי ע"ד המליצה.שמעיה כתב: ומה עם 'וישלח אברהם את ידו ויקח את המאכלת'?
אך א"ל שכידוע אצל אברהם הגוף כבר עשה אוטומטי את רצון הבורא אך לגבי המאכלת היה צריך פעולה מיוחדת שהרי זה לא היה רצון הבורא
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 470
- הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
- מיקום: ישראל
- נתן תודה: 494 פעמים
- קיבל תודה: 290 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: ותשלח את אמתה
שמעיה כתב:אם אין קושיא אחרת, מתעקשים עם האמירה הזאת.פרלמן משה כתב:אם אין תירוץ אחר אומרים את זהשמעיה כתב:השי''ת שהוא בעל הכוחות כולם, מלבד מה שעשה לשרבב את ידה אמות הרבה, נתן בליבה את המחשבה המופרכת לשלוח את ידה. ותו לא קשה מידי.
שאציע לך סיבה נוספת לפתוח אשכול, ובכך תסכים לקבל תירוצים לקושיא שהעלית באשכול זה?
@שמעיה לא יפה ולא מכובד!שמעיה כתב:כוונתי פשוטה מאוד.פרלמן משה כתב:במטותא, לא הבנתי פירוש המילות.שמעיה כתב:שאציע לך סיבה נוספת לפתוח אשכול, ובכך תסכים לקבל תירוצים לקושיא שהעלית באשכול זה?
אתה מקשה קושיא, ואני עונה לך שלדעתי היא לא מתחילה. כי אין מקשים על מעשי ניסים.
אתה טוען כנגדי שזה טוב רק למי שאין לו תירוץ אחר, אני מסביר שהיא מחמת שקשה לך לוותר על הקושיא שלדעתך נראית טובה.
על כן, הצעתי לך שאתן לך רעיונות נוספים לקושיא שתוכל לנטוש את הקושיא הזו לנפשה. ותו לא מידי.
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים