מה בעצם אנחנו עושים כאן

בן של רב

משתמש ותיק
תחקיר -
איזה מצוות גלויות וסמויות אנחנו עושים כאן בפורום
ואיזה עוד סוגים של תועלת גלויה וסמויה שאולי כל אחד מאיתנו יכול להחכים את השני בזויות נוספות והיבטים שונים על עצם הפורום וההשתתפות בו
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
בראש וראשונה, מימרתו השנונה של הרב משטעבין, כפי שמסרה ר' שמואל אוירבך זצ"ל:
כל דבר שאסר הקב"ה התיר כמותו (כגון אסר דם והתיר כבד), אסר לנו דברים בטלים התיר לנו 'לדבר בלימוד' ..

כח הרבים בכל נושא שנידון מחכים ביותר.

מידות טובות אפשר ליישם גם פה ביתר שאת
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
יפה מאוד
ואפשר להוסיף גם שלרבים יש השראת השכינה וכח הרבים כמו מנין של תפילה
ובעצם כמו עצמו ממש ולא צריך ראיות מבחוץ
הרי המשנה באבות מונה את עשרה שיושבים וכו'
ורק בסוף יש שנים ואחד
וכתבו רבים מרבותינו לדייק שאחד אינו כמו שנים
וככל שיש רוב עם זה מוסיף בקדושת והשפעת הלימוד
וכמדומה שאי''צ ראיות לזה
(מחילה שאין הנוסח והדיוקים תחת ידי)

וכי תימא שהרי יש מחיצות ואולי לא נחשב כרבים
אך הגמ' אומרת 'שאני משה דכיון דלרבים הוא כרבים דמי'
אין המקור תחת ידי אבל ראיתיהו היום בגמ'
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
ומה עוד?
חסד משני סוגים
א. להועיל לרבים בתורה
ב. לפרגן
ג. לעקוץ
ד. סליחה על העקיצה
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
אגב
למחמירים שבינינו
יש חומרא של חזונישניקים
שטוענים שהחזון אי''ש כתב בקובץ אגרות חומרא עצומה
שבכל מילה מזדמנת ניתן להכשל באיסור דאורייתא של ''לא תונו'' ואפילו בדיבור קל!
 

משכנות יעקב

משתמש רגיל
עושים דבר חשוב מאד
לחצי מהציבור החרדי יש אינטרנט
ויש להניח שמספר החרדים באינטרנט (במספר או באחוזים) ילך ויגבר בעוד 20 שנה.
ככל שיהיה עולם אינטרנטי תורני, יותר יותר ויותר, - יהיה להם מקום לשהות בו
ולא, חלילה, ברחוב האינטרנטי שכל באיה לא ישובון ולא ישיגו ארחות חיים.
סליחה על המשל, אבל לאמריקה באו יהודים, ולא היה שם ישיבות וחצרות אדמורי"ם, והם נסחפו בזרם (דימוי שטחי מאד, אבל בכ"א).
אנחנו צריכים אתרים נחמדים, אתרים מעניינים, אתרים ברמה, אתרים שמנגישים את ההלכה, את העיון ואת הבקיאות, את ההלכה ואת האגדה,
איפה שלא נכבוש מרחב שהוא יהיה שלנו, באווירה יהודית, מישהו אחר יכבוש וזה יהיה באווירה של גויים.
כל מי שכותב כאן, ולא במקומות שעושים את העבודה ההפוכה כמו כיכר השבת בחדרי חרדים ועוד, יהיה לו חלק בכל אלו שיהיו כאן, ויעשו עוד ועוד אתרים יהודיים.
זה המראה של הציבור, לאלו שגולשים בנט, בחורים, נשים, כל מיני אנשים מפה ומשם.
בגלל שהאינטרט הוא חיצוני ורחובי, ממילא אין בו מטבע הדברים בהכרח, השתקפות של עולמינו הטהור והנפלא מה שפוגשים בבית הכנסת ובבית המדרש,
אבל, מה לעשות, זה רחוב שמסתובבים פה האנשים, גם שלנו, ולכן עד כמה שיש דבר כזה אתרים של יהודים באווירה יהודית, המשקפת הן בין אדם למקום והן בין אדם לחבירו, והן בין אדם לעצמו, כבוד האדם ועדינותו, שפתו, לשונו, סגנונו, וסביב מה מחשבותיו סובבות. - כל זה ועוד, ירבו כמותו בישראל.
בל ניתמם, ובל נתכחש למציאות, הילדים שלנו (לאו דווקא במובן הפיזי, אלא במובן הרחב הקהילתי, הילדים של כולנו), מסתובבים כאן. כמובן שחובתינו למשכם בעבותות אהבה וקדושה אל בית המדרש הפיזי, אבל רבים מאד כבר נמצאים כאן, ורבים עוד יותר יבואו לכאן. אסור לחיות בהכחשה.
כשם שרבותינו פתחו עיתון יהודי, אע"פ שהמושג עיתון הוא זול חיצוני שקרי, ואבוה דכמה וכמה פחיתויות. כשם שפתחו מפלגה כנ"ל, כך באופן בלתי רשמי, רצוי וראוי שיהיו מקומות חיוביים באינטרנט, שלא תוחמץ השעה, ונזכר כשכבר יהיה מאוחר מדי ל"ע.
ואע"פ שכמובן בכך יש גם משיכה ולגיטימציה לכשרים לבא ולגלוש, ומכך באים למקומות אחרים. אבל וכי מפני שיש הנכשלים, לא נכבוש את השטחים הללו, שהם רחובות שישראל מסתובבים שם בפועל ? ישרים דרכי ה' צדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם.
אין התגוננות טובה יותר מהתקפה. ואין התקפה טובה יותר מכיבוש שטחים.
והרבה אתרים יש של תלמידי חכמים, ללמדך שראוי לכבוש שטחים אלו, שמליוני יהודים עתידים להיות תלויים בזה.
 

פרלמן משה

משתמש ותיק
בן של רב אמר:
אגב
למחמירים שבינינו
יש חומרא של חזונישניקים
שטוענים שהחזון אי''ש כתב בקובץ אגרות חומרא עצומה
שבכל מילה מזדמנת ניתן להכשל באיסור דאורייתא של ''לא תונו'' ואפילו בדיבור קל!
חומרא זו לא נראה לי שיש מי שחולק ע"ז
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
החומרא היא שצריך לקיים
ואגב הג''ר רבי מאיר גריינימן שליט''א שאל את אחיו הגר''ח גריינמן זצ''ל
מדוע אומרים שהחזו''א מחמיר
הרי יש לו לרבי מאיר רשימה ענקית של קולות שרק הוא חידש
והשיבו הגר''ח ''גם מי שטוען שצריך לקיים כל ד' חלקי שולחן ערוך גם הוא נחשב מחמיר''
וגם מי שמתנער מהנוסח יסכים שיש מקום גדול להחזיר חלקים רבים בתורה
'להחזיר התורה ליושנה'...
כמו למשל האיסור הזה של 'לא תונו' שהלואי שיהיה חמור בעינינו כמו היתר מכירה וכדו'
 

בן של רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
אולי יש עוד ענין חשוב שמתקיים דוקא כאן
השיתוף הטכנולוגי הקבוצתי
כמו שאמר הגראי''ל כשכל המפלגות החילוניות עשו כינוסים - שעלינו לעשות גם כנס,
כי כנגד כינוס לרשעים צריך ''לך כנוס''
וא''כ כל הפורומים והקבוצות הם כנ''ל ואנו להיפך וכנ''ל
וזהו ענין סגולי של כח ממשי נגדי בבחינת ויגזול את החנית
 
חלק עליון תַחתִית