אם יהודי היה יודע מה זה מה זה הסידור
היה פותח ומסתכל לדעת מה זה ועל מה זה הסידור
ואז היה משפשף עיניים ולא מאמין
כתוב שם ''רפאנו''
ולא רפאני...
''סלח לנו''
ולא סלח לי
וכמובן פשיטא שבהברה החסידית הכל בסדר שגם בחיריק מתכוונים על הכלל
(וסליחה אם לרגע היתה הו''א להיפגע)
אבל מה יעשו כל החוגים יחד אם הם מכוונים כוונה אישית פרטית שזה סילוף המסר של חז''ל
במקום להיצמד למילים האומרות בלשון רבים
(את כל מה שאמרו לנו חז''ל להגיד ולהתכוין.
ולא רק שמו''ע)
ואם עד היום חשבתי שהגר''א הוא המחדש שאסור לכוין על עצמו בשמונה עשרה
(מלבד נישה קטנה פרטית שפתחו לכל אחד - ''אלוקי נצור'', כך אומר הגר''א)
לפתע קלטתי שחז''ל כבר כתבו זאת בסידור
ונראה לי שהם התכוונו ברצינות בדיוק לנוסח הזה!
אלא מאי?
אנחנו אגוצנטריים ולא מזדהים עם השתייכות לכל האומה כולה
וקשה לכוין בלי לדחוף כוונה פרטית מצומצמת או מקסימום לקהילה או משפחה
אבל אולי דוקא לזה התכוונו חז''ל שהקמפיין המדהים שלהם לשטוף את כולם שטיפת מוח במשך עשרות שנים ומליוני ברכות יוביל לכך ש -
בסוף האדם האומר את כל זה יזכר ויחוש שהוא לא איש פרטי בלבד אלא גם חלק מכנסת ישראל!
היה פותח ומסתכל לדעת מה זה ועל מה זה הסידור
ואז היה משפשף עיניים ולא מאמין
כתוב שם ''רפאנו''
ולא רפאני...
''סלח לנו''
ולא סלח לי
וכמובן פשיטא שבהברה החסידית הכל בסדר שגם בחיריק מתכוונים על הכלל
(וסליחה אם לרגע היתה הו''א להיפגע)
אבל מה יעשו כל החוגים יחד אם הם מכוונים כוונה אישית פרטית שזה סילוף המסר של חז''ל
במקום להיצמד למילים האומרות בלשון רבים
(את כל מה שאמרו לנו חז''ל להגיד ולהתכוין.
ולא רק שמו''ע)
ואם עד היום חשבתי שהגר''א הוא המחדש שאסור לכוין על עצמו בשמונה עשרה
(מלבד נישה קטנה פרטית שפתחו לכל אחד - ''אלוקי נצור'', כך אומר הגר''א)
לפתע קלטתי שחז''ל כבר כתבו זאת בסידור
ונראה לי שהם התכוונו ברצינות בדיוק לנוסח הזה!
אלא מאי?
אנחנו אגוצנטריים ולא מזדהים עם השתייכות לכל האומה כולה
וקשה לכוין בלי לדחוף כוונה פרטית מצומצמת או מקסימום לקהילה או משפחה
אבל אולי דוקא לזה התכוונו חז''ל שהקמפיין המדהים שלהם לשטוף את כולם שטיפת מוח במשך עשרות שנים ומליוני ברכות יוביל לכך ש -
בסוף האדם האומר את כל זה יזכר ויחוש שהוא לא איש פרטי בלבד אלא גם חלק מכנסת ישראל!