ללא כחל ושרק
משתמש רגיל
איזה היתר יש לאלו שאינם הולכים בפסקיו של השועה"ר הרב להשתמש בפאה נכרית?
לפי הידוע לי הפוסק היחיד שמתיר פאה נכרית הוא השועה"ר, ואדרבה יקומו בעלי הידע ויחכימו אותנואריך אמר:
לא כדאי לך לכתוב על דברים שאינך יודע מהם כלום. אפשר לפתוח שו"ע או"ח סי' ע"ה סע' ב' ולהגיע משם לכל המקורות לבד . לא צריכים לבקש מחברים בפורום.ללא כחל ושרק אמר:לפי הידוע לי הפוסק היחיד שמתיר פאה נכרית הוא השועה"ר, ואדרבה יקומו בעלי הידע ויחכימו אותנו
הדבר ידוע שכשהמ"ב מסיים עם דעה מסוימת זוהי הדעה שאותה הוא נקט כעיקר, ושם הדעה שהוא מביא בסוף זה שהמגן גיבורים החמיר בזהאריך אמר:רק להיות הולך רכיל מגלה סוד, שבסימן הנ"ל המ"ב מתיר.
מנין אמר:דעת המתירים פאה נכרית [פאה טבעית לגמרי, לא סינטטית שזה המצאה חדשה. כלשון רש"י: שיער של חבירתה]
רמ"א
מגן אברהם
שלטי הגבורים
פרי מגדים
הגר"א
המשנה ברורה
אליה רבה
פרישה
לבוש
שו"ע הגר"ז
מחצית השקל
לבוש
ברוך טעם
מנחת שבת
אפיקי מגינים
ערוך השולחן
לחם חמודות להתוס' יו"ט
מהרם שיק
מרכבת המשנה
הגאון מליסא
פני יהושע
ר' אליעזר משה הורוויץ
ר"ע הילדסהיימר
רשר הירש
דובב מישרים
ר"ש אייגר
חזו"א
הגרי"ש אלישיב (שמועה...)
חכמי ספרד
החיד"א (חיים שאל ח"ד לה')
שבת של מי (שבת סד:)
כף החיים (או"ח כ' )
פתח הדביר (א"ח עה' א'
בן איש חי (שנה ב' ויקהל)
יד אהרן (א"ח עה')
שדה הארץ ה' (נדרים סי' י')
באר משה (נזיר כח.)
אור לציון (ח"א יא')
ר"ע הדאיה (ישכיל עבדי ח"ז ט"ז:) וז"ל: עינינו הרואות שכן נהגו נשי רבנים גאונים ואדמורים ואין פוצה פה ומצפצף
כנסת הגדולה
שיירי כנסת הגדולה
ללא כחל ושרק אמר:חלק מהדעות שהבאת הם לגבי הלכות קריאת שמע שזה גם לגבי אשה בביתה ולא לגבי הלכות צניעות!!!
אגב הבאת שמו הטהור, אציגה נא בזאת אנקדוטה מעניינת. בשעתו, פורסם ברחובות הריכוזים החרדיים, מספר טלפון שבאחת משלוחותיו, ניתן לשמוע את הגרי"ש אלישיב אוסר את הפאה הנכרית. לא התעצלתי, והתקשרתי.מנין אמר:דעת המתירים פאה נכרית [פאה טבעית לגמרי, לא סינטטית שזה המצאה חדשה. כלשון רש"י: שיער של חבירתה]
הגרי"ש אלישיב (שמועה...)
פאה לא צנועה אכן אסורה. אך פאה צנועה מותרת ועדיפה! וזה בדיוק הנקודה שמתפספת בעקבות ה'רעש' שמעוררים מתנגדי הפאה.יאיר אמר:נכון אבל אם מדובר בפיאה לא כ"כ צנועה אז מה הועילה אם עדיין עוברת עבירה?
ועוד, שיתכן מאוד שיש פה מצוה הבאה בעבירה וא"כ גם מצוה אין פה.
יסלחו לי כל המגיבים באופן אמוציונאלי, אך כוונתי היתה לברר את הנושא הלכתית ואכן "מנין" הביא רשימה ארוכה של פוסקים לכאן ולכאן.ללא כחל ושרק אמר:איזה היתר יש לאלו שאינם הולכים בפסקיו של השועה"ר הרב להשתמש בפאה נכרית?
ללא כחל ושרק אמר:ואכן "מנין" הביא רשימה ארוכה של פוסקים לכאן ולכאן.
למה??? מנין לך?יאיר אמר:עדיין. אשה עם מטפחת שמקפידה היטב שלא יראה שערה החוצה, ודאי עדיף מפיאה.
למה אתה אומר? פאות, יש צנועות מאוד ופרוצות מאוד. בדיוק כמו מטפחות.יאיר אמר:גם פיאה (גם צנועה) תמיד יהיה פחות צנוע ממטפחת (צנועה).
ארזי ביתר אמר:אגב הבאת שמו הטהור, אציגה נא בזאת אנקדוטה מעניינת. בשעתו, פורסם ברחובות הריכוזים החרדיים, מספר טלפון שבאחת משלוחותיו, ניתן לשמוע את הגרי"ש אלישיב אוסר את הפאה הנכרית. לא התעצלתי, והתקשרתי.מנין אמר:דעת המתירים פאה נכרית [פאה טבעית לגמרי, לא סינטטית שזה המצאה חדשה. כלשון רש"י: שיער של חבירתה]
הגרי"ש אלישיב (שמועה...)
תוכן השיחה, היה פחות או יותר כך:
השואל: האם הרבי מסכים שפאה נכרית היא אסורה?
הגריש"א: איך אפשר להגיד שהיא אסורה, אם רעייתו של רבי יצחק אלחנן, חבשה פאה לראשה?
השואל: האם הרבי מסכים שפאה נכרית היא דיעבד?
הגריש"א: איך אפשר להגיד שהיא דיעבד, אם רעייתו של רבי יצחק אלחנן, חבשה פאה לראשה?
השואל: אבל היום יש פאות מאוד ארוכות ופרוצות!
הגריש"א: פאה ארוכה ופרוצה, אסורה מדיני צניעות, לא מדיני פאה נכרית.
ומכך המסקנא ברורה: הגריש"א אסר את הפאות!!!
אוי לאותה בושה!
יודע ספר אמר:אם אתה לא מבין למה אף אחד לא עונה לך?
יבא המשפט האחרון הזה שכתבת 'אני לבד בעולם וכו'' ויסביר לך הייטב למה זה כך,