מוסיף ושואל: האם יש אי מי שסובר שיש סיבה יותר מ"עניין" (חשוב ככל שיהיה) מדוע לא לקחת תקציבים?יהודי אמר:האם יש [highlight=yellow]ענין[/highlight] להימנע מלקיחת תקציבים למוסדות חינוך מהמדינה הציונית?
(כמובן שאינני מדבר באופן שמנסים לכפות מחמת תקציביהם אורח חיים שאינו תואם לרוח היהדות, ונא לא להכנס לענין זה - זה לא נשוא האשכול).
בן של רב אמר:מי זה המדינה הציונית וכו'? גפני או ליצמן? ואולי דרעי? ואולי הקנאים בכשרונם הרב סתם מבלבלים אותנו?
יש כאן בסה"כ בנין שרוב הדיירים בו רשעים לצערינו
וממילא הם הרוב בקופת ועד הבית ולכן הם מצליחים לקבוע ולהכריח שזו לא מדינת הלכה.
מי שרוצה שלא ישתמש במעלית...
כמובן שיש עוד זויות שונות לנושא
(והעליתי רק את הזוית הפשוטה וההגיונית שסאטמר לא נותנים כסף להסביר כמה היא נכונה).
מה הקשר בין זה שבדיעבד שולחים נציגים לכנסת לזה שכספי המדינה הם כקופת ועד בית של תושבי הארץ שמותר לכתחילה ואף מצוה להתיישב בה, ואין ב׳ דברים אלו סותרין זה לזה כלל.דרופתקי דאורייתא אמר:בן של רב אמר:מי זה המדינה הציונית וכו'? גפני או ליצמן? ואולי דרעי? ואולי הקנאים בכשרונם הרב סתם מבלבלים אותנו?
יש כאן בסה"כ בנין שרוב הדיירים בו רשעים לצערינו
וממילא הם הרוב בקופת ועד הבית ולכן הם מצליחים לקבוע ולהכריח שזו לא מדינת הלכה.
מי שרוצה שלא ישתמש במעלית...
כמובן שיש עוד זויות שונות לנושא
(והעליתי רק את הזוית הפשוטה וההגיונית שסאטמר לא נותנים כסף להסביר כמה היא נכונה).
שטויות והבלים במחילת כבודך.
ועד בית? זה מדינה, שלטון, שקם נגד ה' ונגד משיחו, ושומרי תורה הצטרפו עליו כהוראת שעה גמורה, בנסיון להציל מן האיר ומן הדב. וחבל להאריך בדברים פשוטים לכל ילד בן 7 או 9 לפום חורפיה (והמ"י)
איש פשוט מאד אמר:מטו משמיה דהגראי"ל זצללה"ה ששאלו אותו אולי להמנע לקחת לגמרי תקציבים. ואמר שעכשיו הם מציקים לנו במה שמקצצים תקציבים ובזה עושים לנו עוול, ואם לא נקח מהם תקציבים יתחילו להציק לנו בדברים אחרים, ועדיף שיציקו רק בכסף ולא יתחילו עם עוד דברים...
המימד הנוסף של הענין אמר:נכון שכתב החזון איש שהיום אין תועלת לקיים מורידין ולא מעלין כי אדרבה ירחיב הפירצה... אבל לא בגלל זה נתבלבל ונחשוב שאנו אזרחים שווי זכויות כמותם נעבאך.
אלא יש לנו הלכות מחשבה= להרגיש עמוקות בטחון מלא שכספי המדינה צריכים ללכת עד הפרוטה האחרונה (כולל פרוטה זו) אך ורק לעובדי ה' ולא למורדים בו!
ומאידך יש הלכות מעשה= של דרכי שלום!
מי הם הגדולי הדורות שאמרו שאפשר? החזו״א הרב מבריסק הגרא״ז מלצר הגר״א קוטלר האדמור מסטמר הבדץ של העדה החרדית הגר״ע סופר הגרי״ץ דושינסקי כולם היו נגד לקיחת תקציבים, הלהם מיעוט יקרא?שאר לעמו אמר:זו שאלה שעמדה לפרקה לפני שנות דור.
גדולי הדורות אמרו שאפשר, ומיעוטם אמרו שלא.
ו'.
לא מדויק!מבקש אמת אמר:המימד הנוסף של הענין אמר:נכון שכתב החזון איש שהיום אין תועלת לקיים מורידין ולא מעלין כי אדרבה ירחיב הפירצה... אבל לא בגלל זה נתבלבל ונחשוב שאנו אזרחים שווי זכויות כמותם נעבאך.
אלא יש לנו הלכות מחשבה= להרגיש עמוקות בטחון מלא שכספי המדינה צריכים ללכת עד הפרוטה האחרונה (כולל פרוטה זו) אך ורק לעובדי ה' ולא למורדים בו!
ומאידך יש הלכות מעשה= של דרכי שלום!
כלומר מותר לגנוב כסף מחילונים בגלל שאינם מקיימים מצוות, וכספם בעצם נמצא אצלם בטעות ואמור להיות בכיסנו, ורק מפני דרכי שלום איננו גוזלים מהם את כספם.
עם היתרים כאלו, מי צריך גנבים...
החזו"א, כך כתוב בפאר הדור.שאר לעמו אמר:החזון איש אמר לא לקחת תקציבים?
הגר"א קולטר אמר לא לקחת תקציבים?
הרב מבריסק אמר לא קלחת תקציבים?
כל גדולי הדור בא"י אח"כ הסכימו עם זה.