כידוע נושא זה נידון ע"י גדולי הדור הקודם. ומסקנת הדברים דעת הגריש"א והגרשז"א זצוק"ל לקרוא בטו'. דעת השבט הלוי ומנחת יצחק והיביע אומר זצוק"ל בספרם לקרוא ביד'. ולכאו כן נוטה דעת הקהלות יעקב. כמו"כ נתפרסמה בזה דעת הרבה מגדולי הרבנים כמו להבדבחל"ח הגר"ש דבילצקי הגר"ז שוב ביד' .הגר"י קוליץ והרב משאש בטו' ועוד רבים. (יש לציין שדעת רבותינ האומרים לקרוא בטו הגם שודאי היא מחודשת יותר א. שלא נתבאר טעמם בפוסקים כלל ב. שאומרים שאין כאן ספק לא נתבארה ע"י בתשובה ולא מצאתי בזה אלא דברי להבדבחל"ח הגר"ש אויערבך שליט"א בהסכמה לספר קרית אריאל וחלק בשם אביו הגרש"ז.)
רציתי לברר בזה
א. כידוע הגר"י יוסף אומר שהיום אף לדעת אביו יש לקרוא ביד' האם יש מתלמידי השבט הלוי והמנח"י שאומרים כן בדעת רבם.
ב. האם למישהו ידועה דעת הגר" קרליץ שליט"א בזה.
ג. כנ"ל בדעת הגר"ח גריינמן זצוק"ל.
ד. כנ"ל בדעת האור לציון.
ה. ראיתי אחד מהדנים בנושא שמציין לספר של הגר"מ רוזנר שליט"א בזה כנר' בשם על חומותייך ירושלים. יש למישהו מידע איפה אפשר להשיג אותו.
ו. בספר שבות יצחק כתב שבשנת תשנ"ז שינה הגריש"א את דעתו דהוי ודאי מחמת שבנו חצרות בין רמת שלמה לרמות. אך בשנת תשס"ח הם חרבו אך מאז רמות וירושלים מוקפות בעומד מרובה האם למישהו ידוע מה היא הגדר הלז.
רציתי לברר בזה
א. כידוע הגר"י יוסף אומר שהיום אף לדעת אביו יש לקרוא ביד' האם יש מתלמידי השבט הלוי והמנח"י שאומרים כן בדעת רבם.
ב. האם למישהו ידועה דעת הגר" קרליץ שליט"א בזה.
ג. כנ"ל בדעת הגר"ח גריינמן זצוק"ל.
ד. כנ"ל בדעת האור לציון.
ה. ראיתי אחד מהדנים בנושא שמציין לספר של הגר"מ רוזנר שליט"א בזה כנר' בשם על חומותייך ירושלים. יש למישהו מידע איפה אפשר להשיג אותו.
ו. בספר שבות יצחק כתב שבשנת תשנ"ז שינה הגריש"א את דעתו דהוי ודאי מחמת שבנו חצרות בין רמת שלמה לרמות. אך בשנת תשס"ח הם חרבו אך מאז רמות וירושלים מוקפות בעומד מרובה האם למישהו ידוע מה היא הגדר הלז.