אודות "בית מדרש הגר"א"

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

משכנות יעקב
מאמרים: 0
הודעות: 141
הצטרף: 27 מאי 2018, 03:25
נתן תודה: 57 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי משכנות יעקב » 15 ינואר 2020, 20:14

יש לקחת בחשבון כי הדיון אצלינו בסוגיות שכאלו הוא בבחינת "שימוש באוצר מילים קטן"...
אצלינו יש או סופרלטיבים כמו חובה ומצווה והצלת כל התורה כולה בהתרגשות אדירה בראשות מרנן ורבנו גדולי הדור רשכבה"ג (כשהכוונה רבנים של קבוצה מאד מצומצמת ביהדות שהיא תמיד כמובן הקבוצה שלי... לחילופין אפשר לגרוס קדושת נשיא הדור, או כיו"ב). - ובהחלט יתכן שהאירוע המדובר הוא על הוצאת קונטרס נחמד וחשוב על הזדמנות לעשות שילוח הקן. (שלדעת רוב מוחלט של הפוסקים אין בכך מצווה כלל, כי אינו מעוניין לקחת את הביצים).
או לחילופין השימוש בנשק האטומי של כפירה ואפיקורסות ואבי אבות הטומאה, שמד ורפורמה וחייזרים. - ובהחלט יתכן שמדובר על איזה שהוא בעיה פוליטית עדינה.
למצבי האמצע השכיחים, אין לנו שום מילה...
או אפיקורסות או הכי ממולץ על ידי גדולי ישראל.
זו שפה של עיתונאים.
זו לא שפה של בית מדרש ושו"ע והמסורת.
הדבר דומה אילו היה או חנויות טבע ובית מרקחת מחד, אל מול חנויות רעל וחומרי נפץ מאידך. חנות רגילה של לחם וחלב - אין.
רוב הדברים בעולם הם בהכרח משהו על אמצע הסולם. לא החפץ חיים בהתגלמותו.
השפה של התורה היא להגדיר בכל דבר את המעלות ואת החסרונות, את הנקודה ואת המשמעות. {החזו"א אחז שידיעת גדולי הדור וההבנה במה כל ת"ח מקצועי ובמה לא, היא צורך מובהק של הלומדים. פעם החזו"א עבר בחדר הכניסה ו"תפס על חם" כמה מתלמידיו שישבו שם ודנו בכמה תלמידי חכמים מפורסמים מי גדול ממי ומה המעלות והמקצועיות של כל אחד, והפטיר כנגדם כלאחר יד "פלוני גדול מכולם"...}
הנזקים משפת העיתונאים רבים הם, אנחנו מתחנכים לחשוב שחור לבן קיצוני. וזה גורם לגיחוך ואי הבנה ומשבר אימון. לקדש את החולין ולחלל את הקדשים.
וכמו שכתבו לעיל, כשמתריעים על משהו, זה גורם לפעמים שהוא יגדל עוד יותר. וכשמשבחים משהו הרבה יותר ממה שהוא באמת, זה גורם למשבר אימון.

ההרגשות האמיתים שעומדים מאחרי כל הדיון כאן, הם בעצם הפחד הגדול של כולנו מההיתחלנות שהייתה לפני 150 שנה. בתחילה ע"י ההשכלה ולאחמ"כ הציונות.
מחד לימוד נ"ך, פשט, אמונה, מחשבה, מעורר שדים ישנים מרבצם, וכפי שרגילים לומר שהמשכילים גנבו לנו את הנ"ך והציונים את אר"י, וכן הלאה. יש פחד גדול ממה שמחוץ ללימוד המרכזי של נשים נזיקין.
מאידך יש הפוחדים להיפך, שדווקא ההצטמצמות היא שמביאה לניתוק שבר ודלדול, ועל ידי כל הרחבה של קדושה יש כיבוש שטחים מידי הס"א.
לשני הצדדים יש אסמכתאות ככל שירצו מההתחלנות של הדורות הקודמים.
וכל אחד כאן יודע בלבו שיש מקום לשני הצדדים, וזה מאד לא פשוט.
האם כל אברך כאן יכול לקבוע דרכים בכזו שאלה ? מסתבר שלא. מסתבר שרק זקני המחנכים והרבנים, שאליהם גם מתנקזים השאלות של הדור הצעיר מכל כיווניו, הם שיכולים לדעת מהי הדרך הנכונה.
רק נחשוב מה היינו אומרים אם היו שואלים אותנו אז על החסידות, על בית המוסר, על הלומדעס, על רש"ר הירש, על בית יעקב, על אגודת ישראל, על החזו"א, על הפעילים, על תנועת התשובה, על בחירות לכנסת, על כניסה לקואליציה, על לימוד בעברית בחיידרים ובישיבות, וכו' וכו' וכו'.

בפועל הצלת ובניית עולם התורה, אירעה בכוח החסידות הלומדעס והמוסר, החינוך של בית יעקב, והרוח של רש"ר (שהשפיעה גם על בית יעקב וגם על אגודת ישראל). כמו כן החינוך החדש של "גדלות האדם", ההתבוננות והדעת מבית המדרש של ר' ירוחם ממיר ותלמידיו, הרוח החיה של החזו"א, (הן בלימוד הן בהלכה הן בחינוך). כאן בארץ התפשטו מאד דרכי המהר"ל והרמח"ל, וההגיון של ר' שמעון, {בארה"ב לעומת זה התפשט יותר שיטת רב"ב על ידי תלמידיו, וגם שיטת בריסק}. ועוד ועוד.
הכלים להילחם ברחוב הם רבים ומגוונים, ולא מה שמתאים בארץ זו מתאים בזו. ואין ספק שכיום עם ריבוי הלומדים בדור הצעיר, יש צורך בלימוד של מגוון חלקי התורה ומגוון ת"ח. ולאלוקים פתרונים.


מממממ
מאמרים: 0
הודעות: 107
הצטרף: 18 מאי 2019, 22:26
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 77 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי מממממ » 15 ינואר 2020, 20:28

משכנות יעקב כתב:
13 ינואר 2020, 15:34
נפוץ היום שיטתו של רפאל גרינמן, התאמה של שקוף לדרך הישיבתית. ועוד.
יש קשר בין שקוף לבית מדרש הגר"א?
רפאל גריינמן אחד מהתומכים הנלהבים של בית מדרש הגר"א ואף דיבר שם בכינוס.
בשניהם הרב אייכנשטיין תומך...


נבשר
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1440
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 250 פעמים
קיבל תודה: 328 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי נבשר » 15 ינואר 2020, 20:32

מממממ כתב:
15 ינואר 2020, 20:28
יש קשר בין שקוף לבית מדרש הגר"א?
רפאל גריינמן אחד מהתומכים הנלהבים של בית מדרש הגר"א ואף דיבר שם בכינוס.
בשניהם הרב אייכנשטיין תומך...
יש קשר בין המתנגדים לשקוף לבין המתנגדים לבית מדרש הגר"א, יעויין באשכול על שקוף viewtopic.php?t=7367, שגם שם אתה מתנגד ...


מממממ
מאמרים: 0
הודעות: 107
הצטרף: 18 מאי 2019, 22:26
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 77 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי מממממ » 15 ינואר 2020, 20:58

נבשר כתב:
15 ינואר 2020, 20:32
יש קשר בין המתנגדים לשקוף לבין המתנגדים לבית מדרש הגר"א, יעויין באשכול על שקוף viewtopic.php?t=7367, שגם שם אתה מתנגד ...
נכון שאני מתנגד לשניהם, אבל למיטב ידעתי אין שום קשר ביניהם, שקוף זה כת, בית מדרש הגר"א זה יהודים טובים שרוצים ללמד יהדות, אבל לדעתי שוגים.
אבל פתאום שמתי לב (בעקבות הזכרת הרב משכנות את הרב גריינמן כממשיך את שקוף) שבשניהם הרב אייכנשטיין תומך, אבל כנראה שאין שום קשר ורק מקרי הדברים.


נבשר
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1440
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 250 פעמים
קיבל תודה: 328 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי נבשר » 15 ינואר 2020, 21:16

מממממ כתב:
15 ינואר 2020, 20:58
נכון שאני מתנגד לשניהם, אבל למיטב ידעתי אין שום קשר ביניהם, שקוף זה כת, בית מדרש הגר"א זה יהודים טובים שרוצים ללמד יהדות, אבל לדעתי שוגים.
אבל פתאום שמתי לב (בעקבות הזכרת הרב משכנות את הרב גריינמן כממשיך את שקוף) שבשניהם הרב אייכנשטיין תומך, אבל כנראה שאין שום קשר ורק מקרי הדברים.
אז מה שאלת?


ספר וסופר
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 339
הצטרף: 08 ספטמבר 2019, 17:06
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 201 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי ספר וסופר » 15 ינואר 2020, 22:01

משכנות יעקב כתב:
15 ינואר 2020, 20:14
יש לקחת בחשבון כי הדיון אצלינו בסוגיות שכאלו הוא בבחינת "שימוש באוצר מילים קטן"...

תפוחי זהב במשכיות כסף!

והמצב הזה יוצר, שכאשר מדברים דברים עדינים ודקים, הן לביקורת והן לשבח, זה גורם לאנשים לא להבין את השפה בכלל. רק מפטירים - 'אהה! זה שוב אותו אחד שאומר שכולם קצת צודקים וקצת לא', ואת מה שהוא בא לומר - אף אחד לא שומע.

ומהניסיון שלי, הדיונים על בתי מדרש שונים, כאשר הם נעשים בכובד ראש הראוי - כל הצדדים יוצאים עם רווח, שהרי אין דבר יותר בריא למי שמנסה לסלול דרך בציבור - משמיעת ביקורת.
אולם אם יש התלהמות, כולם יוצאים מופסדים, כי לרגזן לא עלתה בידו אלא רגזנותו, והמבוקר מתבצר בעמדתו ואוטם את אזניו.


מממממ
מאמרים: 0
הודעות: 107
הצטרף: 18 מאי 2019, 22:26
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 77 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי מממממ » 15 ינואר 2020, 22:06

נבשר כתב:
15 ינואר 2020, 21:16
אז מה שאלת?
אולי מישהו יודע דבר שאני לא יודע.


חכם באשי
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 513
הצטרף: 20 דצמבר 2017, 17:59
נתן תודה: 34 פעמים
קיבל תודה: 242 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי חכם באשי » 16 ינואר 2020, 00:14

היום שמעתי מכלי שני, ששמע בעצמו מר' דב לנדא, שהביע דעתו בחריפות כנגד העומד בראש המדרש הנ"ל, וכששאלו הלה, שהרי הוא נקרא כתלמיד שלך, השיבו, שכמו שר' חיים לא היה צריך להכחיש שביאליק לא תלמיד שלו, גם הוא לא רואה צורך לומר זאת. (אני משתדל לדייק מה שמעתי, ועל כן אולי זה קצת לא ברור..).


אאבבגג
מאמרים: 0
הודעות: 65
הצטרף: 13 פברואר 2019, 00:01
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 37 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי אאבבגג » 16 ינואר 2020, 00:18

לא נראה לי שהוא תלמיד של ר' דב
אפשר שהתבלבל סיפורים על האחים


משכנות יעקב
מאמרים: 0
הודעות: 141
הצטרף: 27 מאי 2018, 03:25
נתן תודה: 57 פעמים
קיבל תודה: 137 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי משכנות יעקב » 16 ינואר 2020, 01:30

אולי הגיע הזמן שנוכל סוף כל סוף לדון בדברים עצמם. אין כאן אף אחד שיכול להביא ציטוטים, או מהקלטות או מכתיבות. משהו עם הקשר ומקור.
עד מתי נעסוק בבדלי קצוות של שמועות מה אמר רמ"ה ומה אמר רד"כ?
בשביל זה למדנו שמונה שנים בישיבה, בכדי לדון כמו בנות בתנועת בתיה, או מוזרות בלבנה.
אין שום חידוש או יסוד או משהו שאפשר לנתח או לברר ממקורותיו ?
אם אין לאף אחד סבלנות לשמוע או לקרוא, אז כנראה שזה לא מעניין וזהו.


מבקש אמת
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2089
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 218 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי מבקש אמת » 16 ינואר 2020, 08:04

משכנות יעקב כתב:
15 ינואר 2020, 20:14
יש לקחת בחשבון כי הדיון אצלינו בסוגיות שכאלו הוא בבחינת "שימוש באוצר מילים קטן"...
אצלינו יש או סופרלטיבים כמו חובה ומצווה והצלת כל התורה כולה בהתרגשות אדירה בראשות מרנן ורבנו גדולי הדור רשכבה"ג (כשהכוונה רבנים של קבוצה מאד מצומצמת ביהדות שהיא תמיד כמובן הקבוצה שלי... לחילופין אפשר לגרוס קדושת נשיא הדור, או כיו"ב). - ובהחלט יתכן שהאירוע המדובר הוא על הוצאת קונטרס נחמד וחשוב על הזדמנות לעשות שילוח הקן. (שלדעת רוב מוחלט של הפוסקים אין בכך מצווה כלל, כי אינו מעוניין לקחת את הביצים).
או לחילופין השימוש בנשק האטומי של כפירה ואפיקורסות ואבי אבות הטומאה, שמד ורפורמה וחייזרים. - ובהחלט יתכן שמדובר על איזה שהוא בעיה פוליטית עדינה.
למצבי האמצע השכיחים, אין לנו שום מילה...
או אפיקורסות או הכי ממולץ על ידי גדולי ישראל.
זו שפה של עיתונאים.
זו לא שפה של בית מדרש ושו"ע והמסורת.
הדבר דומה אילו היה או חנויות טבע ובית מרקחת מחד, אל מול חנויות רעל וחומרי נפץ מאידך. חנות רגילה של לחם וחלב - אין.
רוב הדברים בעולם הם בהכרח משהו על אמצע הסולם. לא החפץ חיים בהתגלמותו.
השפה של התורה היא להגדיר בכל דבר את המעלות ואת החסרונות, את הנקודה ואת המשמעות. {החזו"א אחז שידיעת גדולי הדור וההבנה במה כל ת"ח מקצועי ובמה לא, היא צורך מובהק של הלומדים. פעם החזו"א עבר בחדר הכניסה ו"תפס על חם" כמה מתלמידיו שישבו שם ודנו בכמה תלמידי חכמים מפורסמים מי גדול ממי ומה המעלות והמקצועיות של כל אחד, והפטיר כנגדם כלאחר יד "פלוני גדול מכולם"...}
הנזקים משפת העיתונאים רבים הם, אנחנו מתחנכים לחשוב שחור לבן קיצוני. וזה גורם לגיחוך ואי הבנה ומשבר אימון. לקדש את החולין ולחלל את הקדשים.
וכמו שכתבו לעיל, כשמתריעים על משהו, זה גורם לפעמים שהוא יגדל עוד יותר. וכשמשבחים משהו הרבה יותר ממה שהוא באמת, זה גורם למשבר אימון.

ההרגשות האמיתים שעומדים מאחרי כל הדיון כאן, הם בעצם הפחד הגדול של כולנו מההיתחלנות שהייתה לפני 150 שנה. בתחילה ע"י ההשכלה ולאחמ"כ הציונות.
מחד לימוד נ"ך, פשט, אמונה, מחשבה, מעורר שדים ישנים מרבצם, וכפי שרגילים לומר שהמשכילים גנבו לנו את הנ"ך והציונים את אר"י, וכן הלאה. יש פחד גדול ממה שמחוץ ללימוד המרכזי של נשים נזיקין.
מאידך יש הפוחדים להיפך, שדווקא ההצטמצמות היא שמביאה לניתוק שבר ודלדול, ועל ידי כל הרחבה של קדושה יש כיבוש שטחים מידי הס"א.
לשני הצדדים יש אסמכתאות ככל שירצו מההתחלנות של הדורות הקודמים.
וכל אחד כאן יודע בלבו שיש מקום לשני הצדדים, וזה מאד לא פשוט.
האם כל אברך כאן יכול לקבוע דרכים בכזו שאלה ? מסתבר שלא. מסתבר שרק זקני המחנכים והרבנים, שאליהם גם מתנקזים השאלות של הדור הצעיר מכל כיווניו, הם שיכולים לדעת מהי הדרך הנכונה.
רק נחשוב מה היינו אומרים אם היו שואלים אותנו אז על החסידות, על בית המוסר, על הלומדעס, על רש"ר הירש, על בית יעקב, על אגודת ישראל, על החזו"א, על הפעילים, על תנועת התשובה, על בחירות לכנסת, על כניסה לקואליציה, על לימוד בעברית בחיידרים ובישיבות, וכו' וכו' וכו'.

בפועל הצלת ובניית עולם התורה, אירעה בכוח החסידות הלומדעס והמוסר, החינוך של בית יעקב, והרוח של רש"ר (שהשפיעה גם על בית יעקב וגם על אגודת ישראל). כמו כן החינוך החדש של "גדלות האדם", ההתבוננות והדעת מבית המדרש של ר' ירוחם ממיר ותלמידיו, הרוח החיה של החזו"א, (הן בלימוד הן בהלכה הן בחינוך). כאן בארץ התפשטו מאד דרכי המהר"ל והרמח"ל, וההגיון של ר' שמעון, {בארה"ב לעומת זה התפשט יותר שיטת רב"ב על ידי תלמידיו, וגם שיטת בריסק}. ועוד ועוד.
הכלים להילחם ברחוב הם רבים ומגוונים, ולא מה שמתאים בארץ זו מתאים בזו. ואין ספק שכיום עם ריבוי הלומדים בדור הצעיר, יש צורך בלימוד של מגוון חלקי התורה ומגוון ת"ח. ולאלוקים פתרונים.

לידיעת הקוראים החשובים אציין, שהנידון שהכותב המוכשר מציג כאן בטוב טעם ודעת הוא נושא לויכוח ישן שמתקיים בכל דור ודור ובכל מדינה ומדינה, משפחה ומשפחה ועיר ועיר - הלא הוא הויכוח בין ה"שמרנים" ל"מחדשים" (או בלע"ז פרוגרסיביים). הראשונים אומרים טוב צנצנת חלודה ישנה שמחזיקה מעמד כבר כמה דורות מקנקן חדש ומפואר שיכול להשתבר כל רגע, והאחרונים אומרים טוב לנסות קנקנים חדשים ולהסתכן בשבירה של כמה מהם, מלהשאר עם אותם צנצנות ישנות חלודות המחלידות את בעליהן ואת מה שבתוכן.
הויכוח הזה הוא לא ייחודי ליהדות אלא הוא מטבעם של בני אנוש. ולא זו בלבד, אלא שנתוני הויכוח משתנים מדור לדור, מאחר ומה שנחשב כחדש בדור זה לישן יחשב בדור שאחריו, וממילא חוזר הויכוח וניעור. אך לא הנידון כלשעצמו הוא יסוד הויכוח, אלא השמירה על הישנות מול החיפוש אחר החדשות הוא השורש, והנידון עצמו טפל לו.


ירושלמי_ירושלמי
מאמרים: 0
הודעות: 32
הצטרף: 20 אוגוסט 2019, 19:20
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 33 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי ירושלמי_ירושלמי » 16 ינואר 2020, 09:48

אני מסכים לחלוטין עם @משכנות יעקב שראוי שהדיון יתקיים לגבי התכנים של "בית מדרש הגר"א" או באופן כללי שיעוריו של הרב אוריה ענבל או של הרב אליהו מאיר מאיר פייבלזון ובאופן אישי אין לי מספיק מידע בעניין, אולם יחד עם זאת אני חושב שיש מקום גם להתייחס לדרך התנהלותו של הרב אוריה ענבל, ובעניין זה אני מבקש להעיר דבר אחד.
הדבר הבסיסי בעיניי בכל דיון זה יושר והוגנות, שבאה לידי ביטוי לדוגמה בכך שהאדם עצמו נוהג כפי שהוא דורש מאחרים ופיו וליבו שווים, ובנקודה זו אני רואה בעייתיות אצל הרב אוריה.
הרב אוריה מדבר רבות כנגד "תרבות המערב" ואף הוציא על כך את החוברת "מלחמת הרוח" (נראה שיש בה גם שיתוף פעולה עם אחיו הרב יהושע), ולכאורה הדבר מצדיק להתרחק ממנה ככל האפשר. אולם הרב אוריה השתתף בתכניות ב"מכון מנדל למנהיגות", ב"מכון ון ליר", ב"קרן תקווה" ובקבוצת לימוד עם פרופסורים שונים באוניברסיטת תל אביב, משום מה כל הדברים הללו נראים לי שייכים מאוד ל"תרבות המערב" שהוא מזהיר ממנה.
ניתן כמובן לטעון שהרב אוריה ברוחב דעתו נוהג כמנהג רבי מאיר אצל רבו אלישע בן אבויה ש"תוכו אכל, קליפתו זרק", אבל עדיין אני סבור שיש כאן חוסר הוגנות.

נ.ב. מצאתי היום הרצאה מעניינת של הרב אוריה באוניברסיטת תל אביב, יתכן שזו הזדמנות טובה גם לדבר על התוכן. הרב אוריה מדבר שם על "חירות" ומתחיל בהרעפת סופרלטיבים על הצהרת העצמאות של ארה"ב. http://video.tau.ac.il/events/media/k2/videos/5798.mp4


שאר לעמו
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2466
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 377 פעמים
קיבל תודה: 775 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שאר לעמו » 16 ינואר 2020, 10:07

אינני מכיר את הנפשות הפועלות, אבל כלפי ליא טען שמהכירות אישית, הר' א.ע. משתמש בכשרונותיו על מנת להציג במכונים כאלו ואחרים, דוגמת אלו שהוזכרו - את עמדת היהדות השורשית.
ואם כן מה רע בכך?

יחד עם זאת, המושג הקדוש 'בית מדרש' כמעביר שושלת התורה מדור דור, שלא פסק מימיהם של אבותנו - שייך דוקא למסירה השמרנית.
כל דבר שאיננו בדיוק, אבל בדיוק, כפי המסירה המקובלת - לא יכול לשאת את השם הנכסף 'בית מדרש'. השם הקדוש הזה לא יכול להיות מוענק למסגרות אחרות.
(זאת ועוד. הנסיון מראה, שהעוסקים בתחום ההסברה לרחוקים, בדר"כ לא מוכשרים לעסוק גם בבית המדרש המסורתי - אלו מסלולים שונים).

חיפשתי בפרוספקט 'בימ"ד הגר"א' גם מסלול לימודי גמרא ופוסקים בעיון - לא מצאתי.. רק מקרא, מחשבה.. משנה הוזכרה שם בהבלעה. זה לא בית מדרש!

אם מטרתם היא לקרב נפשות (בחורי ישיבות וצעירים), שבגלל קשיים וחסר כזה או אחר, לא הולכים בתלם המסורתי של בית המדרש, הוי אומר שמדובר בבית מדרש לנכים, ושומא להבחין שזה לא עיקר אלא טפל (אף אם תהיה חשיבותו רבה), ואין מקום לפרסומת של 'שיטה'.
ואם מטרתם ל'תוספים' ו'משפרי דלק' לצורת בית המדרש הקיים - הרי אנו מוחים בהם ומנדים אותם ממחוזותינו.

ובכלל, 'בית מדרש' 'שיטה', חייבת תמיד להיות כפופה למורי דרך מגדולי התורה שבדור. לא הסכמה כזו או אחרת, אלא כפופה להנהגתם. לא זה מה ש'בית המדרש' הנ"ל מציע.

ולשאלת משכנות יעקב, אכן לא רבים מתענינים בפילוסופיה המחשבתית של ראשי בית מדרש זה, אבל הם אנשים מוכרים. יכולים הם כאוות נפשם ללמוד היכן שלבם חפץ. בית מדרש זה לא. ואף צורת ה'מחשבה' שם, מוכרת ואיננה מקובלת!


ירושלמי_ירושלמי
מאמרים: 0
הודעות: 32
הצטרף: 20 אוגוסט 2019, 19:20
נתן תודה: 12 פעמים
קיבל תודה: 33 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי ירושלמי_ירושלמי » 16 ינואר 2020, 11:06

@שאר לעמו דווקא בבית מדרש הגר"א ישנה קבוצה ללימוד 7 דפים ביום ומסיימים את הש"ס אחת לשנה, והם מוציאים לאור את הגיליון "משנת התלמוד".
ראה כאן https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?t=5878


אאבבגג
מאמרים: 0
הודעות: 65
הצטרף: 13 פברואר 2019, 00:01
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 37 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי אאבבגג » 16 ינואר 2020, 13:17

כפי הידוע לי הגליון משנת התלמוד אינו שייך לרא''ע אלא הוא יוצא על ידי הרב יעקב ו החבר בפורומנו.


מבקש אמת
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2089
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 218 פעמים
קיבל תודה: 747 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי מבקש אמת » 16 ינואר 2020, 18:00

שאר לעמו כתב:
16 ינואר 2020, 10:07

יחד עם זאת, המושג הקדוש 'בית מדרש' כמעביר שושלת התורה מדור דור, שלא פסק מימיהם של אבותנו - שייך דוקא למסירה השמרנית.
כל דבר שאיננו בדיוק, אבל בדיוק, כפי המסירה המקובלת - לא יכול לשאת את השם הנכסף 'בית מדרש'. השם הקדוש הזה לא יכול להיות מוענק למסגרות אחרות.
(זאת ועוד. הנסיון מראה, שהעוסקים בתחום ההסברה לרחוקים, בדר"כ לא מוכשרים לעסוק גם בבית המדרש המסורתי - אלו מסלולים שונים).
לא הבנתי - בבית המדרש של חזקיהו מלך יהודה, ושל הלל ושמאי, ושל רב ושמואל, ושל רש"י ורמב"ם - בכל אלו למדו את הרייד הישיבתי בסוגיות מסויימות בנשים נזיקין, עם יסודותיהם של הגר"ח והגרש"ש? בכל אלו היה סדר מוסר או שיחות השקפה? מה מביא אותך לחשוב שהמתכונת הפוניבז'אית היא זו שהיתה נהוגה בבתי המדרש השונים של עם ישראל לדורותיהם?

ולכשתעיין תמצא, שבמשך הדורות עסקו בחלקים שונים ונרחבים בתורה: באגדה, במחשבה, בפילוסופיה, בדקדוק, בפיוט, במוסר, בקבלה, במדרש, ועוד ועוד. בודאי לא רק בלימוד אבי עזרי על יבום.


יוסל'ה
מאמרים: 0
הודעות: 38
הצטרף: 14 יולי 2019, 21:16
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 18 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי יוסל'ה » 16 ינואר 2020, 20:15

לא מכיר את הבית המדרש הנ"ל,
אבל הנה ציטוטים מגדולי ישראל מהימים האחרונים (פורסם אתמול)
הגאון הגדול ר' דב לנדו שליט"א "אם החזו"א היה שומע את הדברים שנאמרים בשיעורים של הרב ענבל ואנשיו היה אוסר את היין שלהם כ'יין נסך'.
הגר"נ קפלן שליט"א "מדובר בשיעורי אפיקורסות של ממש, וזלזול מוחלט בתורה שבע"פ".
הגר"ש ברויאר שליט"א משגיח ישיבת בית מתתיהו "אסור להשתתף בשיעורי בית מדרש הגר"א, ואני פועל באופן אישי לסגור את כל שיעוריהם בבני ברק".


בר נש
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 240
הצטרף: 12 מאי 2019, 22:51
נתן תודה: 80 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי בר נש » 16 ינואר 2020, 20:25

יוסל'ה כתב:
16 ינואר 2020, 20:15
לא מכיר את הבית המדרש הנ"ל,
אבל הנה ציטוטים מגדולי ישראל מהימים האחרונים (פורסם אתמול)
הגאון הגדול ר' דב לנדו שליט"א "אם החזו"א היה שומע את הדברים שנאמרים בשיעורים של הרב ענבל ואנשיו היה אוסר את היין שלהם כ'יין נסך'.
הגר"נ קפלן שליט"א "מדובר בשיעורי אפיקורסות של ממש, וזלזול מוחלט בתורה שבע"פ".
הגר"ש ברויאר שליט"א משגיח ישיבת בית מתתיהו "אסור להשתתף בשיעורי בית מדרש הגר"א, ואני פועל באופן אישי לסגור את כל שיעוריהם בבני ברק".
איפה פורסם? 


שלמה בן דוד 15
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 232
הצטרף: 07 נובמבר 2019, 22:42
נתן תודה: 419 פעמים
קיבל תודה: 128 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שלמה בן דוד 15 » 16 ינואר 2020, 20:28

ירושלמי_ירושלמי כתב:
16 ינואר 2020, 09:48
אני מסכים לחלוטין עם @משכנות יעקב שראוי שהדיון יתקיים לגבי התכנים של "בית מדרש הגר"א" או באופן כללי שיעוריו של הרב אוריה ענבל או של הרב אליהו מאיר מאיר פייבלזון ובאופן אישי אין לי מספיק מידע בעניין, אולם יחד עם זאת אני חושב שיש מקום גם להתייחס לדרך התנהלותו של הרב אוריה ענבל, ובעניין זה אני מבקש להעיר דבר אחד.
הדבר הבסיסי בעיניי בכל דיון זה יושר והוגנות, שבאה לידי ביטוי לדוגמה בכך שהאדם עצמו נוהג כפי שהוא דורש מאחרים ופיו וליבו שווים, ובנקודה זו אני רואה בעייתיות אצל הרב אוריה.
הרב אוריה מדבר רבות כנגד "תרבות המערב" ואף הוציא על כך את החוברת "מלחמת הרוח" (נראה שיש בה גם שיתוף פעולה עם אחיו הרב יהושע), ולכאורה הדבר מצדיק להתרחק ממנה ככל האפשר. אולם הרב אוריה השתתף בתכניות ב"מכון מנדל למנהיגות", ב"מכון ון ליר", ב"קרן תקווה" ובקבוצת לימוד עם פרופסורים שונים באוניברסיטת תל אביב, משום מה כל הדברים הללו נראים לי שייכים מאוד ל"תרבות המערב" שהוא מזהיר ממנה.
ניתן כמובן לטעון שהרב אוריה ברוחב דעתו נוהג כמנהג רבי מאיר אצל רבו אלישע בן אבויה ש"תוכו אכל, קליפתו זרק", אבל עדיין אני סבור שיש כאן חוסר הוגנות.

נ.ב. מצאתי היום הרצאה מעניינת של הרב אוריה באוניברסיטת תל אביב, יתכן שזו הזדמנות טובה גם לדבר על התוכן. הרב אוריה מדבר שם על "חירות" ומתחיל בהרעפת סופרלטיבים על הצהרת העצמאות של ארה"ב. http://video.tau.ac.il/events/media/k2/videos/5798.mp4

דברים כדורבנות.
הסרטון חסום לי. אפשר לעלות לפורום או לשלוח לי בפרטי?

 


יוסל'ה
מאמרים: 0
הודעות: 38
הצטרף: 14 יולי 2019, 21:16
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 18 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי יוסל'ה » 16 ינואר 2020, 20:29

בסקופים.


כלפי ליא
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 1346
הצטרף: 22 ינואר 2017, 19:40
נתן תודה: 120 פעמים
קיבל תודה: 397 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי כלפי ליא » 16 ינואר 2020, 20:32

יוסל'ה כתב:
16 ינואר 2020, 20:29
בסקופים.

הוא מפרסם בתשלום כל מה שמביאים לו

מי שילם לו על פרסומי הדברים הללו שנודעו רק לו איש מפי איש?


שאר לעמו
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2466
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 377 פעמים
קיבל תודה: 775 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שאר לעמו » 16 ינואר 2020, 20:34

מבקש אמת כתב:
16 ינואר 2020, 18:00
שאר לעמו כתב:
16 ינואר 2020, 10:07

יחד עם זאת, המושג הקדוש 'בית מדרש' כמעביר שושלת התורה מדור דור, שלא פסק מימיהם של אבותנו - שייך דוקא למסירה השמרנית.
כל דבר שאיננו בדיוק, אבל בדיוק, כפי המסירה המקובלת - לא יכול לשאת את השם הנכסף 'בית מדרש'. השם הקדוש הזה לא יכול להיות מוענק למסגרות אחרות.
(זאת ועוד. הנסיון מראה, שהעוסקים בתחום ההסברה לרחוקים, בדר"כ לא מוכשרים לעסוק גם בבית המדרש המסורתי - אלו מסלולים שונים).
לא הבנתי - בבית המדרש של חזקיהו מלך יהודה, ושל הלל ושמאי, ושל רב ושמואל, ושל רש"י ורמב"ם - בכל אלו למדו את הרייד הישיבתי בסוגיות מסויימות בנשים נזיקין, עם יסודותיהם של הגר"ח והגרש"ש? בכל אלו היה סדר מוסר או שיחות השקפה? מה מביא אותך לחשוב שהמתכונת הפוניבז'אית היא זו שהיתה נהוגה בבתי המדרש השונים של עם ישראל לדורותיהם?

ולכשתעיין תמצא, שבמשך הדורות עסקו בחלקים שונים ונרחבים בתורה: באגדה, במחשבה, בפילוסופיה, בדקדוק, בפיוט, במוסר, בקבלה, במדרש, ועוד ועוד. בודאי לא רק בלימוד אבי עזרי על יבום.
אם אני עוד זוכר איך קוראים בעברית, אז הציטוט שציטטת אותי, לא מתיחס ל'מה לומדים', אלא מי המלמד/המארגן/הרוח החיה.

(בכלל, בבית המדרש של חזקיהו לא למדו פילוסופיה, פיוט, מחשבה. גם לא גפ"ת וטושו"ע.. אז אולי נחזור לימי חזקיה).

ואה"נ הביקורת היא לא רק בגלל שהוא אינו רב הדומה למלאך ה' צבקות - או לכה"פ מקבל הדרכה ממי שהו כזה (שגם זה חסרון),
אלא גם בגלל התכנים. אלא שבאמת הכל נגזר מזה!
(לא רבי משה שפירא, ולא רבי ישראל אליהו וינטרוב היו מלמדים באבי עזרי על יבום.. אבל לא עליהם היה הגשם.. כי הם כן היו דומים למלאך ה' צבקות).


אאבבגג
מאמרים: 0
הודעות: 65
הצטרף: 13 פברואר 2019, 00:01
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 37 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי אאבבגג » 16 ינואר 2020, 21:06

מאיפה אתה יודע שהוא לא מקבל הדרכה ממישהו כזה?
ושוב אשאל, כל הזמן טענות 'כן דומה' 'לא דומה', ציטוטים מדומים מגדולי ישראל, השם של הבית מדרש לא מוצלח.

ארור מכה רעהו בסתר
אנשים יושבים ודשים בבני אדם, אם הם היו רוצים בתקנה היו בודקים בעצמם, היו הולכים לדבר עם הנפשות הפועלות, היו שואלים את ר' נתן רוטמן שדיבר וחיזק מאוד את קיום הבית מדרש והדברים מוסרטים וידועים (כמדומני נמצאים באתר), רק מה, הרבה יותר קל לשבת בפורום וללהטט בלשון הדומה לחרב, לקבוע על סמך בדל ההשקופמטר הפרטי של איזה כותב האם פלוני הוא מלאך ה' צבקות או לא, הכל תחת כיסוי של ניק עלום שם.

ארור מכה רעהו בסתר ואמר כל העם אמן


שאר לעמו
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 2466
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 377 פעמים
קיבל תודה: 775 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי שאר לעמו » 16 ינואר 2020, 21:12

עוד משהו כתוב בתורה: ו'אם לא סטית'.... ואמרה אמן אמן.
אתה תמים או בת יענה, או אולי מצאת שם פינה חמה (זכותך!)?
רצונך שאדוש ואסביר ברחל בתך הקטנה עם שמות וכו'. לא אני הכתובת. מה גם שהפורום לא נועד לדון בבני אדם אלא בשיטה, או מסגרתה.

מי שמפרסם ועושה נפשות לשיטתו הלא מקובלת בפרוספקטים וכל מיני - חייב לדעת שהביקורת בא תבא.
הוא לא יושב בקונכיתו, אלא רוצה לתקן את העולם.
אז יבוא העולם ויאמר את דברו!


אסף
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 304
הצטרף: 20 פברואר 2019, 01:36
נתן תודה: 152 פעמים
קיבל תודה: 193 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי אסף » 16 ינואר 2020, 21:19

מבקש אמת כתב:
16 ינואר 2020, 08:04
משכנות יעקב כתב:
15 ינואר 2020, 20:14
יש לקחת בחשבון כי הדיון אצלינו בסוגיות שכאלו הוא בבחינת "שימוש באוצר מילים קטן"...
אצלינו יש או סופרלטיבים כמו חובה ומצווה והצלת כל התורה כולה בהתרגשות אדירה בראשות מרנן ורבנו גדולי הדור רשכבה"ג (כשהכוונה רבנים של קבוצה מאד מצומצמת ביהדות שהיא תמיד כמובן הקבוצה שלי... לחילופין אפשר לגרוס קדושת נשיא הדור, או כיו"ב). - ובהחלט יתכן שהאירוע המדובר הוא על הוצאת קונטרס נחמד וחשוב על הזדמנות לעשות שילוח הקן. (שלדעת רוב מוחלט של הפוסקים אין בכך מצווה כלל, כי אינו מעוניין לקחת את הביצים).
או לחילופין השימוש בנשק האטומי של כפירה ואפיקורסות ואבי אבות הטומאה, שמד ורפורמה וחייזרים. - ובהחלט יתכן שמדובר על איזה שהוא בעיה פוליטית עדינה.
למצבי האמצע השכיחים, אין לנו שום מילה...
או אפיקורסות או הכי ממולץ על ידי גדולי ישראל.
זו שפה של עיתונאים.
זו לא שפה של בית מדרש ושו"ע והמסורת.
הדבר דומה אילו היה או חנויות טבע ובית מרקחת מחד, אל מול חנויות רעל וחומרי נפץ מאידך. חנות רגילה של לחם וחלב - אין.
רוב הדברים בעולם הם בהכרח משהו על אמצע הסולם. לא החפץ חיים בהתגלמותו.
השפה של התורה היא להגדיר בכל דבר את המעלות ואת החסרונות, את הנקודה ואת המשמעות. {החזו"א אחז שידיעת גדולי הדור וההבנה במה כל ת"ח מקצועי ובמה לא, היא צורך מובהק של הלומדים. פעם החזו"א עבר בחדר הכניסה ו"תפס על חם" כמה מתלמידיו שישבו שם ודנו בכמה תלמידי חכמים מפורסמים מי גדול ממי ומה המעלות והמקצועיות של כל אחד, והפטיר כנגדם כלאחר יד "פלוני גדול מכולם"...}
הנזקים משפת העיתונאים רבים הם, אנחנו מתחנכים לחשוב שחור לבן קיצוני. וזה גורם לגיחוך ואי הבנה ומשבר אימון. לקדש את החולין ולחלל את הקדשים.
וכמו שכתבו לעיל, כשמתריעים על משהו, זה גורם לפעמים שהוא יגדל עוד יותר. וכשמשבחים משהו הרבה יותר ממה שהוא באמת, זה גורם למשבר אימון.

ההרגשות האמיתים שעומדים מאחרי כל הדיון כאן, הם בעצם הפחד הגדול של כולנו מההיתחלנות שהייתה לפני 150 שנה. בתחילה ע"י ההשכלה ולאחמ"כ הציונות.
מחד לימוד נ"ך, פשט, אמונה, מחשבה, מעורר שדים ישנים מרבצם, וכפי שרגילים לומר שהמשכילים גנבו לנו את הנ"ך והציונים את אר"י, וכן הלאה. יש פחד גדול ממה שמחוץ ללימוד המרכזי של נשים נזיקין.
מאידך יש הפוחדים להיפך, שדווקא ההצטמצמות היא שמביאה לניתוק שבר ודלדול, ועל ידי כל הרחבה של קדושה יש כיבוש שטחים מידי הס"א.
לשני הצדדים יש אסמכתאות ככל שירצו מההתחלנות של הדורות הקודמים.
וכל אחד כאן יודע בלבו שיש מקום לשני הצדדים, וזה מאד לא פשוט.
האם כל אברך כאן יכול לקבוע דרכים בכזו שאלה ? מסתבר שלא. מסתבר שרק זקני המחנכים והרבנים, שאליהם גם מתנקזים השאלות של הדור הצעיר מכל כיווניו, הם שיכולים לדעת מהי הדרך הנכונה.
רק נחשוב מה היינו אומרים אם היו שואלים אותנו אז על החסידות, על בית המוסר, על הלומדעס, על רש"ר הירש, על בית יעקב, על אגודת ישראל, על החזו"א, על הפעילים, על תנועת התשובה, על בחירות לכנסת, על כניסה לקואליציה, על לימוד בעברית בחיידרים ובישיבות, וכו' וכו' וכו'.

בפועל הצלת ובניית עולם התורה, אירעה בכוח החסידות הלומדעס והמוסר, החינוך של בית יעקב, והרוח של רש"ר (שהשפיעה גם על בית יעקב וגם על אגודת ישראל). כמו כן החינוך החדש של "גדלות האדם", ההתבוננות והדעת מבית המדרש של ר' ירוחם ממיר ותלמידיו, הרוח החיה של החזו"א, (הן בלימוד הן בהלכה הן בחינוך). כאן בארץ התפשטו מאד דרכי המהר"ל והרמח"ל, וההגיון של ר' שמעון, {בארה"ב לעומת זה התפשט יותר שיטת רב"ב על ידי תלמידיו, וגם שיטת בריסק}. ועוד ועוד.
הכלים להילחם ברחוב הם רבים ומגוונים, ולא מה שמתאים בארץ זו מתאים בזו. ואין ספק שכיום עם ריבוי הלומדים בדור הצעיר, יש צורך בלימוד של מגוון חלקי התורה ומגוון ת"ח. ולאלוקים פתרונים.

לידיעת הקוראים החשובים אציין, שהנידון שהכותב המוכשר מציג כאן בטוב טעם ודעת הוא נושא לויכוח ישן שמתקיים בכל דור ודור ובכל מדינה ומדינה, משפחה ומשפחה ועיר ועיר - הלא הוא הויכוח בין ה"שמרנים" ל"מחדשים" (או בלע"ז פרוגרסיביים). הראשונים אומרים טוב צנצנת חלודה ישנה שמחזיקה מעמד כבר כמה דורות מקנקן חדש ומפואר שיכול להשתבר כל רגע, והאחרונים אומרים טוב לנסות קנקנים חדשים ולהסתכן בשבירה של כמה מהם, מלהשאר עם אותם צנצנות ישנות חלודות המחלידות את בעליהן ואת מה שבתוכן.
הויכוח הזה הוא לא ייחודי ליהדות אלא הוא מטבעם של בני אנוש. ולא זו בלבד, אלא שנתוני הויכוח משתנים מדור לדור, מאחר ומה שנחשב כחדש בדור זה לישן יחשב בדור שאחריו, וממילא חוזר הויכוח וניעור. אך לא הנידון כלשעצמו הוא יסוד הויכוח, אלא השמירה על הישנות מול החיפוש אחר החדשות הוא השורש, והנידון עצמו טפל לו.

לענ"ד אינו דומה ויכוח זה אצל שאר בני אנוש לויכוח אצל שומרי היהדות. שומרי גחלת היהדות עמלים ומשקיעים מחשבה מרובה כיצד להשאיר את הרוח היהודית בצורתה המקורית הקרובה ומתאימה ביותר למעמד הר סיני. בשמירה מתמדת שעם כל השינויים המתחדשים והתמורות העולמיות תישאר האמונה במציאות האלוקית ובתכלית העולם אליבא דיוצרו כמות שהיא.
הויכוחים אם כן, מהי הדרך הנכונה להתמודד עם המציאויות המתחדשות - אם להשאיר את ההנהגות החיצוניות כמות שהן שכן יש להם השפעה מכרעת על הלב היהודי ועל שמירת התורה והמצוות, או להסכים להנהגות חיצוניות כלשהן, ולשינויים במבנה החינוכי ודרכי הפעולה, בלי לפגוע בתכנים וברוח היהודית, דהיינו לייצר דרך מותאמת לשמירה על אותה רוח עם השינויים שחלו (וכבר הביאו כאן מספיק דוגמאות שהצילו קהילות רבות).


אאבבגג
מאמרים: 0
הודעות: 65
הצטרף: 13 פברואר 2019, 00:01
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 37 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי אאבבגג » 16 ינואר 2020, 21:49

@שאר לעמו כתב
עוד משהו כתוב בתורה: ו'אם לא סטית'.... ואמרה אמן אמן.
אתה תמים או בת יענה, או אולי מצאת שם פינה חמה (זכותך!)?
רצונך שאדוש ואסביר ברחל בתך הקטנה עם שמות וכו'. לא אני הכתובת.

מי שמפרסם ועושה נפשות לשיטתו הלא מקובלת בפרוספקטים וכל מיני - חייב לדעת שהביקורת בא תבא.
הוא לא יושב בקונכיתו, אלא רוצה לתקן את העולם.
אז יבוא העולם ויאמר את דברו!
ע''כ דברי הרב שאר לעמו

ראשית אני לא כל כך יודע איפה הוא עשה נפשות לשיטתו הלא מקובלת, זה לא מתפרסם בעיתונים אף פעם.
הסיבה שאתה לא הכתובת בשביל לדון על שמות והסברים ברחל בתך הקטנה היא בגלל, שכפי הנראה לאף אחד כאן ובשום מקום אחר אין חומר אמיתי ביד, למרות שכבר בקשו כמה פעמים להראות על מה מדובר, איפה היו בעיות, כל הדברים נגמרו בביקורת כללית עם סיסמאות וכדומה בלי להביא שום דבר מהותי.
ר' נתן רוטמן שמפורסם לתלמיד חכם מופלג חיזק את ידיו בפומבי.
אם הביקורת היתה ראויה היה צריך ללכת לר' נתן ולשאול אותו מדוע הוא נותן הסכמה לדברים, היה אפשר לבוא גם אל הרב עינבל ולשאול אותו על כך.

הביקורת המרפרפת הזו של 'צורת היהדות', 'שמירת הגחלת' 'שינוי מצורת הישיבות' וכדומה בלי להתיחס לשום דבר מהותי - ולומר שיש דברים מהותיים מאחורה רק שאני לא מפרסם אותם באיצטלה של צדקנות, היא היא לשון הרע הגדול ביותר.
גם אמרתי לשון הרע וגם אי אפשר להכחיש אותי לעולם.


חכם באשי
משתמש ותיק
מאמרים: 0
הודעות: 513
הצטרף: 20 דצמבר 2017, 17:59
נתן תודה: 34 פעמים
קיבל תודה: 242 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי חכם באשי » 16 ינואר 2020, 22:11

כלפי ליא כתב:
16 ינואר 2020, 20:32
יוסל'ה כתב:
16 ינואר 2020, 20:29
בסקופים.

הוא מפרסם בתשלום כל מה שמביאים לו

מי שילם לו על פרסומי הדברים הללו שנודעו רק לו איש מפי איש?

בלי ידיעה אם הנ"ל נכון אם לא.

אני לא מאמין שכל מסגרת שמטרתה להביא חדשות, תשקר בהדיא, בשמותיהם המפורשים, ובציטוטים מלאים.
אם היה איזה כותרת "גדולי ישראל" בלי פירוט וכיו"ב, מילא. לא בכגון דא.

אגב לא נ"ל שיש מי שמוכן "לשלם כסף" כדי לדבר לשוה"ר נגד רבני בהמ"ד הגר"א... אם כבר להיפך.


באמונתו יחיה
מאמרים: 0
הודעות: 90
הצטרף: 07 אוקטובר 2018, 15:36
נתן תודה: 52 פעמים
קיבל תודה: 32 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי באמונתו יחיה » 16 ינואר 2020, 22:23

ירושלמי_ירושלמי כתב:
16 ינואר 2020, 11:06
@שאר לעמו דווקא בבית מדרש הגר"א ישנה קבוצה ללימוד 7 דפים ביום ומסיימים את הש"ס אחת לשנה, והם מוציאים לאור את הגיליון "משנת התלמוד".
ראה כאן https://www.tora-forum.co.il/viewtopic.php?t=5878
תמונה @שאר לעמו
 


מממממ
מאמרים: 0
הודעות: 107
הצטרף: 18 מאי 2019, 22:26
נתן תודה: 30 פעמים
קיבל תודה: 77 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי מממממ » 16 ינואר 2020, 22:42

אאבבגג כתב:
16 ינואר 2020, 21:06
היו שואלים את ר' נתן רוטמן שדיבר וחיזק מאוד את קיום הבית מדרש והדברים מוסרטים וידועים (כמדומני נמצאים באתר)
תסתכל בסרטון, ותראה שגם ר' נתן עוקץ אותם.


אאבבגג
מאמרים: 0
הודעות: 65
הצטרף: 13 פברואר 2019, 00:01
נתן תודה: 23 פעמים
קיבל תודה: 37 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: אודות "בית מדרש הגר"א"

שליחה על ידי אאבבגג » 16 ינואר 2020, 23:20

הרב שאר לעמו

אתה טוען טענות, (שאין באתר שום דבר על לימוד גמ') אך כאשר מוכיחים לך אחרת ומראים לך שחור על גבי לבן אתה מתכסה עם שמיכה של מאמר חז''ל תוך כדי שליחת עקיצה מזלזלת נוספת.

את המודעות המדוברות מאוד קל לראות, תכנס לאתר בית מדרש הגר''א, יש שם סימון על לוח מודעות, תכנס ותראה. בהצלחה.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

חזור אל “אקטואליה”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 3 אורחים