לקראת צליבתו של יש"ו בערב פסח - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
-
פותח הנושא - משתמש ותיק
- הודעות: 1504
- הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
- נתן תודה: 674 פעמים
- קיבל תודה: 335 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
לקראת צליבתו של יש"ו בערב פסח - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
ברגעים אלו יש שריפה אדירה בכנסייה זו בפריז עד כדי שהגג קרס ואין שליטה על האש.
המדובר בכנסיה בת 700 שנה שכיום מבקרים בה 13 מליון איש בשנה!
והנה בעיר זו יצאו הכמרים לשרוף את התורה בתקופת מהר"ם מרוטנבורג.
ועל זה אנו מקוננים בת"ב את קינתו "שאלי שרופה באש".
ושם אף מברכים אנו מידי שנה את מי שיזכה לנקום את כבוד התורה: "אשרי שישלם לך כגמולייך"
ויל"ע אם יש דין לומר כעת: אל נקמות ה' וכו'.
:twisted:
דלכאורה הוא בק"ו מסתם בתי עכו"ם כדלהלן:
"ת"ר הרואה בתי ישראל ביישובן אומר ברוך מציב גבול אלמנה בחורבנן אומר ברוך דיין האמת.
בתי אומות העולם ביישובן אומר בית גאים יסח ה' בחורבנן אומר אל נקמות ה' אל נקמות הופיע"(ברכות נח).
ולמה בכל זאת אולי דוקא להצטער?
כי הנה כתב הרמב"ם שגם מהנוצרים והמוסלמים יוצא כבוד שמים ע"י שהם מיישרים דרך למלך המשיח (כלשונו)
כי סו"ס הם מייצגים אמונה בשיתוף בתוך עולם שגם אמונה בשיתוף היא התקדמות!
והיא עדיפה מהכפירה המוחלטת שהגויים היו שבויים בה אלמלא הנצרות והאיסלאם.
וכלשונו: "אבל מחשבות בורא עולם אין כח באדם להשיגם וכו'... וכל הדברים האלו של ישוע הנוצרי ושל זה הישמעאלי שעמד אחריו אינן אלא לישר דרך למלך המשיח ולתקן את העולם כולו לעבוד את ה' ביחד, שנאמר כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ולעבדו שכם אחד.
כיצד..." (הל' מלכים יא)
לא אאריך בציטוטים בערב פסח...
אבל התמצית שם היא שהם מפרסמים את התורה עם סילוף.
וכך למשיח תהיה רק עבודה קלה לתקן הטעויות - ולא יצטרך להפוך את כולם מכופרים גמורים למאמינים שלמים בבת אחת.
המדובר בכנסיה בת 700 שנה שכיום מבקרים בה 13 מליון איש בשנה!
והנה בעיר זו יצאו הכמרים לשרוף את התורה בתקופת מהר"ם מרוטנבורג.
ועל זה אנו מקוננים בת"ב את קינתו "שאלי שרופה באש".
ושם אף מברכים אנו מידי שנה את מי שיזכה לנקום את כבוד התורה: "אשרי שישלם לך כגמולייך"
ויל"ע אם יש דין לומר כעת: אל נקמות ה' וכו'.
:twisted:
דלכאורה הוא בק"ו מסתם בתי עכו"ם כדלהלן:
"ת"ר הרואה בתי ישראל ביישובן אומר ברוך מציב גבול אלמנה בחורבנן אומר ברוך דיין האמת.
בתי אומות העולם ביישובן אומר בית גאים יסח ה' בחורבנן אומר אל נקמות ה' אל נקמות הופיע"(ברכות נח).
ולמה בכל זאת אולי דוקא להצטער?
כי הנה כתב הרמב"ם שגם מהנוצרים והמוסלמים יוצא כבוד שמים ע"י שהם מיישרים דרך למלך המשיח (כלשונו)
כי סו"ס הם מייצגים אמונה בשיתוף בתוך עולם שגם אמונה בשיתוף היא התקדמות!
והיא עדיפה מהכפירה המוחלטת שהגויים היו שבויים בה אלמלא הנצרות והאיסלאם.
וכלשונו: "אבל מחשבות בורא עולם אין כח באדם להשיגם וכו'... וכל הדברים האלו של ישוע הנוצרי ושל זה הישמעאלי שעמד אחריו אינן אלא לישר דרך למלך המשיח ולתקן את העולם כולו לעבוד את ה' ביחד, שנאמר כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ולעבדו שכם אחד.
כיצד..." (הל' מלכים יא)
לא אאריך בציטוטים בערב פסח...
אבל התמצית שם היא שהם מפרסמים את התורה עם סילוף.
וכך למשיח תהיה רק עבודה קלה לתקן הטעויות - ולא יצטרך להפוך את כולם מכופרים גמורים למאמינים שלמים בבת אחת.
ערכים:
-
פותח הנושא - משתמש ותיק
- הודעות: 1504
- הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
- נתן תודה: 674 פעמים
- קיבל תודה: 335 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
רק הבהרה קטנה:
פשוט ואצ"ל שכלפי קדושתנו אנו עם הקודש - זה ממש טומאה משוקצת ומתועבת.
אלא הנידון איך להסתכל על זה בימינו - כאשר לאוה"ע יש מזה חיזוק עלוב באמונה בשיתוף
(וזה מלבד המח' בראשונים אם בכלל נאסר להם אמונה בשיתוף).
ונפק"מ למחשבה וגם לדיבור - האם לומר קל נקמות כנ"ל.
וזו גם שאלה מעשית איך צריך להרגיש ולנהוג ריחוק בפועל כלפי כל כנסיה אחרת שעוד לא נחרבה...
פשוט ואצ"ל שכלפי קדושתנו אנו עם הקודש - זה ממש טומאה משוקצת ומתועבת.
אלא הנידון איך להסתכל על זה בימינו - כאשר לאוה"ע יש מזה חיזוק עלוב באמונה בשיתוף
(וזה מלבד המח' בראשונים אם בכלל נאסר להם אמונה בשיתוף).
ונפק"מ למחשבה וגם לדיבור - האם לומר קל נקמות כנ"ל.
וזו גם שאלה מעשית איך צריך להרגיש ולנהוג ריחוק בפועל כלפי כל כנסיה אחרת שעוד לא נחרבה...
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 421
- הצטרף: 07 מאי 2017, 12:08
- מיקום: מודיעין עילית
- נתן תודה: 19 פעמים
- קיבל תודה: 66 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
הסייטפלר כשהיו חוטי חשמל ברחוב שמתחברים בצורת שתו"ע היה קורא לחברת החשמל שיתקנו את זה שלא יהיה בצורה זו.
בכל הדורות היה מיאוס מזה.
עי' גם בב"י או"ח סי' ל"ב.
בכל הדורות היה מיאוס מזה.
עי' גם בב"י או"ח סי' ל"ב.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 779
- הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
- נתן תודה: 318 פעמים
- קיבל תודה: 336 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
לא צריכה להיות שום אמפתיה לרוצחים האלו, בפרט בימים האלו של ערב פסח שבכל השנים שהיינו בגלות אצלם הפכו את הימים האלו מימי שמחה לימי אימה ופחד ופוגרומים בחסות עלילות הדם. הם כבר עשו את התפקיד שלהם, וכעת רק צריך להתפלל שהקב"ה יקיים במהרה את מה שהבטיח לנו: (מלאכי א, ג) וְאֶת עֵשָׂו שָׂנֵאתִי וָאָשִׂים אֶת הָרָיו שְׁמָמָה וְאֶת נַחֲלָתוֹ לְתַנּוֹת מִדְבָּר: {ד} כִּי תֹאמַר אֱדוֹם רֻשַּׁשְׁנוּ וְנָשׁוּב וְנִבְנֶה חֳרָבוֹת כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת הֵמָּה יִבְנוּ וַאֲנִי אֶהֱרוֹס וְקָרְאוּ לָהֶם גְּבוּל רִשְׁעָה וְהָעָם אֲשֶׁר זָעַם ה' עַד עוֹלָם: {ה} וְעֵינֵיכֶם תִּרְאֶינָה וְאַתֶּם תֹּאמְרוּ יִגְדַּל ה' מֵעַל לִגְבוּל יִשְׂרָאֵל:
-
פותח הנושא - משתמש ותיק
- הודעות: 1504
- הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
- נתן תודה: 674 פעמים
- קיבל תודה: 335 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
המילה אמפתיה איננה בלקסיקון שלי כלפיהם כמובן.בנציון כתב: ↑16 אפריל 2019, 01:03לא צריכה להיות שום אמפתיה לרוצחים האלו, בפרט בימים האלו של ערב פסח שבכל השנים שהיינו בגלות אצלם הפכו את הימים האלו מימי שמחה לימי אימה ופחד ופוגרומים בחסות עלילות הדם. הם כבר עשו את התפקיד שלהם, וכעת רק צריך להתפלל שהקב"ה יקיים במהרה את מה שהבטיח לנו: (מלאכי א, ג) וְאֶת עֵשָׂו שָׂנֵאתִי וָאָשִׂים אֶת הָרָיו שְׁמָמָה וְאֶת נַחֲלָתוֹ לְתַנּוֹת מִדְבָּר: {ד} כִּי תֹאמַר אֱדוֹם רֻשַּׁשְׁנוּ וְנָשׁוּב וְנִבְנֶה חֳרָבוֹת כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת הֵמָּה יִבְנוּ וַאֲנִי אֶהֱרוֹס וְקָרְאוּ לָהֶם גְּבוּל רִשְׁעָה וְהָעָם אֲשֶׁר זָעַם ה' עַד עוֹלָם: {ה} וְעֵינֵיכֶם תִּרְאֶינָה וְאַתֶּם תֹּאמְרוּ יִגְדַּל ה' מֵעַל לִגְבוּל יִשְׂרָאֵל:
השאלה רק מצד כבוד שמים בהפוך על הפוך כפי המוזכר ברמב"ם
ואולי זה כבר נכנס לשאלת ידיעה ובחירה
(מה הקשר? אין לי כח להסביר)
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 2283
- הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
- נתן תודה: 350 פעמים
- קיבל תודה: 651 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
ככל שהפורום גלוי לכל, תמיד אני חוכך בדעתי שמא כשאנו בגלות, לא להבעיר חמה עלינו, במשבתם.
מאיפה כל הידיעות העיתונאיות הללו?
מאיפה כל הידיעות העיתונאיות הללו?
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 779
- הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
- נתן תודה: 318 פעמים
- קיבל תודה: 336 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
אני גם הסתפקתי בזה. אבל מסתמא הדברים כאן מתונים מאד יחסית לחופש הביטוי שעבר היום כל גבול.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 472
- הצטרף: 30 אפריל 2018, 23:31
- נתן תודה: 232 פעמים
- קיבל תודה: 201 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
תיכף עושים מצינג לקרן הבניין ימ"ש
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1490
- הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
- מיקום: בני ברק
- נתן תודה: 146 פעמים
- קיבל תודה: 182 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
א. מעל 13 מליון מבקרים כל שנה וכמדו׳ שזה מהמקומות המתויירים ביותר בעולם ואולי אף המקום הכי מתויר.
ב. שריפת התלמוד הי׳ לפני 777 שנים בחצר כנסי׳ זו ומשם גם פרצה האש היום ששרפה את הבנין, ועוד פלא פלאים אצבע אלקים - שנשרפו 24 קומות והם שרפו שם 24 קרונות מלאים ספרים.
את ב׳ הדברים שמעתי ולא בדקתי את דיוקם.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 275
- הצטרף: 20 פברואר 2019, 01:36
- נתן תודה: 133 פעמים
- קיבל תודה: 142 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
גם אחר מה שהרמב"ם מגלה ביחס לדתות הנ"ל, בהדי כבשי דרחמנא למה לנו, ומהיכי תיתי להתערב ולהביע דעה או רגש כלפי משהו שלהדיא אין לנו שום שייכות אליו אלא רק ידיעה בעלמא בכבשונו של עולם.
שהרי בלא"ה כל מה שקורה מוביל ליום בו יהיה ה' אחד ושמו אחד ובכל אופן אין לנו כעת לברך הטוב והמטיב על דברים שראוי להם ברכת דיין האמת, מפני שאע"פ שאנו מאמינים שאכן הכל לטובה אין אנו מבינים היאך. ואם נתפרש בדברי הרמב"ם אופן מסוים של מהלך המוביל לגילוי השלם אין בזה כדי להכניס את עצמינו לשייכות אליו.
שהרי בלא"ה כל מה שקורה מוביל ליום בו יהיה ה' אחד ושמו אחד ובכל אופן אין לנו כעת לברך הטוב והמטיב על דברים שראוי להם ברכת דיין האמת, מפני שאע"פ שאנו מאמינים שאכן הכל לטובה אין אנו מבינים היאך. ואם נתפרש בדברי הרמב"ם אופן מסוים של מהלך המוביל לגילוי השלם אין בזה כדי להכניס את עצמינו לשייכות אליו.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 320
- הצטרף: 21 פברואר 2019, 15:34
- נתן תודה: 147 פעמים
- קיבל תודה: 62 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
הנגיעה האישית שלי היא רק לשמוח ולעלוז לאידם.אסף כתב: ↑16 אפריל 2019, 02:20גם אחר מה שהרמב"ם מגלה ביחס לדתות הנ"ל, בהדי כבשי דרחמנא למה לנו, ומהיכי תיתי להתערב ולהביע דעה או רגש כלפי משהו שלהדיא אין לנו שום שייכות אליו אלא רק ידיעה בעלמא בכבשונו של עולם.
שהרי בלא"ה כל מה שקורה מוביל ליום בו יהיה ה' אחד ושמו אחד ובכל אופן אין לנו כעת לברך הטוב והמטיב על דברים שראוי להם ברכת דיין האמת, מפני שאע"פ שאנו מאמינים שאכן הכל לטובה אין אנו מבינים היאך. ואם נתפרש בדברי הרמב"ם אופן מסוים של מהלך המוביל לגילוי השלם אין בזה כדי להכניס את עצמינו לשייכות אליו.
אלא שיש צד קטן וחלקי לא לשמוח.
ולא רק מחמת כבשונו של עולם שהזכרת
אלא מכח שיתכן שבאמת הרמב"ם סבר שיש ענין כאן ועכשיו בחיזוק של כל גוי להכיר בה' אפילו שזה רק בשיתוף
וממילא כשהם נחלשים באמונתם/כפירתם/ערבובם/בלבולם ע"י שכביכול היא לא הצליחה מול האש אולי זה קלקול מסויים כי סו"ס הם לא מגיעים מזה אל האמת שלנו אלא נעשים אתאיסטים.
להיות קשור? מה הקשר? להשתייך? מה השייכות?
מבחינתי הנידון הוא הממדים השונים של הענין
-
- הודעות: 27
- הצטרף: 27 מרץ 2018, 02:27
- מיקום: אשדוד
- נתן תודה: 3 פעמים
- קיבל תודה: 18 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם - אָשִׁיב נָקָם לְצָרָי וְלִמְשַׂנְאַי אֲשַׁלֵּם
עכשיו מתקיימים המילים הקדושות של המהר"ם מרוטנבורג:
"עוד תגזרי לשרוף דת אש וחקים - ולכן אשרי שישלם לך כגמוליך"
"עוד תגזרי לשרוף דת אש וחקים - ולכן אשרי שישלם לך כגמוליך"
-
- הודעות: 27
- הצטרף: 27 מרץ 2018, 02:27
- מיקום: אשדוד
- נתן תודה: 3 פעמים
- קיבל תודה: 18 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם - הַרְנִינוּ גוֹיִם עַמּוֹ כִּי דַם עֲבָדָיו יִקּוֹם וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו
עכשיו הזמן לקיים את מה שנפסק בשולחן ערוך (סימן רכד):
הָרוֹאֶה מָקוֹם שֶׁנֶּעֶקְרָה מִמֶּנּוּ ע''א, אִם הוּא בָּאָרֶץ יִשְׂרָאֵל, אוֹמֵר: בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם שֶׁעָקַר ע''א מֵאַרְצֵנוּ; וְאִם הוּא בְּחוּץ לָאָרֶץ, אוֹמֵר: שֶׁעָקַר ע''א מֵהַמָּקוֹם הַזֶּה, וְאוֹמֵר בִּשְׁתֵּיהֶן: כְּשֵׁם שֶׁעָקַרְתָּ אוֹתָהּ מֵהַמָּקוֹם הַזֶּה כֵּן תַּעֲקֹר אוֹתָהּ מִכָּל הַמְּקוֹמוֹת וְהָשֵׁב לֵב עוֹבְדֵיהֶם לְעָבְדֶּךָ.
מי שרואה את זה בפועל, צריך לברך את הברכה בשם ומלכות.
ומי שרואה את התמונות לכה"פ יברך בלי שם ומלכות. וצ"ע.
הָרוֹאֶה מָקוֹם שֶׁנֶּעֶקְרָה מִמֶּנּוּ ע''א, אִם הוּא בָּאָרֶץ יִשְׂרָאֵל, אוֹמֵר: בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם שֶׁעָקַר ע''א מֵאַרְצֵנוּ; וְאִם הוּא בְּחוּץ לָאָרֶץ, אוֹמֵר: שֶׁעָקַר ע''א מֵהַמָּקוֹם הַזֶּה, וְאוֹמֵר בִּשְׁתֵּיהֶן: כְּשֵׁם שֶׁעָקַרְתָּ אוֹתָהּ מֵהַמָּקוֹם הַזֶּה כֵּן תַּעֲקֹר אוֹתָהּ מִכָּל הַמְּקוֹמוֹת וְהָשֵׁב לֵב עוֹבְדֵיהֶם לְעָבְדֶּךָ.
מי שרואה את זה בפועל, צריך לברך את הברכה בשם ומלכות.
ומי שרואה את התמונות לכה"פ יברך בלי שם ומלכות. וצ"ע.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1293
- הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
- נתן תודה: 292 פעמים
- קיבל תודה: 312 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
אתה באמת חושב שהנצרות עלולה להתמוטט בגלל השריפה הזאת?!בן של רב כתב: ↑16 אפריל 2019, 00:07
ולמה בכל זאת אולי דוקא להצטער?
כי הנה כתב הרמב"ם שגם מהנוצרים והמוסלמים יוצא כבוד שמים ע"י שהם מיישרים דרך למלך המשיח (כלשונו)
כי סו"ס הם מייצגים אמונה בשיתוף בתוך עולם שגם אמונה בשיתוף היא התקדמות!
והיא עדיפה מהכפירה המוחלטת שהגויים היו שבויים בה אלמלא הנצרות והאיסלאם.
וכלשונו: "אבל מחשבות בורא עולם אין כח באדם להשיגם וכו'... וכל הדברים האלו של ישוע הנוצרי ושל זה הישמעאלי שעמד אחריו אינן אלא לישר דרך למלך המשיח ולתקן את העולם כולו לעבוד את ה' ביחד, שנאמר כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ולעבדו שכם אחד.
כיצד..." (הל' מלכים יא)
לא אאריך בציטוטים בערב פסח...
אבל התמצית שם היא שהם מפרסמים את התורה עם סילוף.
וכך למשיח תהיה רק עבודה קלה לתקן הטעויות - ולא יצטרך להפוך את כולם מכופרים גמורים למאמינים שלמים בבת אחת.
כל בית עבודה זרה הנשרף שמחה גדולה היא לנו.
(ובאופן כללי, הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת. בזמנינו אין כל צורך בנצרות, ומוטב שתעבור מן העולם.)
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1917
- הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
- נתן תודה: 192 פעמים
- קיבל תודה: 666 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
אין לי כל אהדה לאנשי כנסיות בפרט או לצרפתים בכלל, אבל למען ההצמדות לעובדות עלי לציין ששמחה לאיד כמרים בפריז בשנת 2019 בגלל מה שעשו לנו כמרים בפריז בשנת 1244 הינה בעלת הגיון דומה למי שרצה לפסוק בבני ברק הלכה כרבי עקיבא כיון שהוא היה המרא דאתרא לפני 1,900 שנה...בנציון כתב: ↑16 אפריל 2019, 01:03לא צריכה להיות שום אמפתיה לרוצחים האלו, בפרט בימים האלו של ערב פסח שבכל השנים שהיינו בגלות אצלם הפכו את הימים האלו מימי שמחה לימי אימה ופחד ופוגרומים בחסות עלילות הדם. הם כבר עשו את התפקיד שלהם, וכעת רק צריך להתפלל שהקב"ה יקיים במהרה את מה שהבטיח לנו: (מלאכי א, ג) וְאֶת עֵשָׂו שָׂנֵאתִי וָאָשִׂים אֶת הָרָיו שְׁמָמָה וְאֶת נַחֲלָתוֹ לְתַנּוֹת מִדְבָּר: {ד} כִּי תֹאמַר אֱדוֹם רֻשַּׁשְׁנוּ וְנָשׁוּב וְנִבְנֶה חֳרָבוֹת כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת הֵמָּה יִבְנוּ וַאֲנִי אֶהֱרוֹס וְקָרְאוּ לָהֶם גְּבוּל רִשְׁעָה וְהָעָם אֲשֶׁר זָעַם ה' עַד עוֹלָם: {ה} וְעֵינֵיכֶם תִּרְאֶינָה וְאַתֶּם תֹּאמְרוּ יִגְדַּל ה' מֵעַל לִגְבוּל יִשְׂרָאֵל:
(מה שכן זה שבהחלט הננו מעוניינים לבער עבודה זרה מן העולם, אך אין קשר בין האנשים של היום לאנשים של פעם)
-
- הודעות: 45
- הצטרף: 03 אפריל 2019, 21:23
- נתן תודה: 8 פעמים
- קיבל תודה: 11 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
שמחה גדולה "בית רשעים ייסך ה'" הלוואי והיו נהרגים ביחד עם זה גם כמה רשעים, וכמו שאנו מתפללים "והמינים כרגע יאבדו".
וכמו שמבואר בגמ' במגילה לא נבנתה צור אלא מחורבות ירושלים.
וכמו שמבואר בגמ' במגילה לא נבנתה צור אלא מחורבות ירושלים.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1917
- הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
- נתן תודה: 192 פעמים
- קיבל תודה: 666 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
למען הדיוק:חלק א׳ ממעל כתב: ↑16 אפריל 2019, 02:16א. מעל 13 מליון מבקרים כל שנה וכמדו׳ שזה מהמקומות המתויירים ביותר בעולם ואולי אף המקום הכי מתויר.
ב. שריפת התלמוד הי׳ לפני 777 שנים בחצר כנסי׳ זו ומשם גם פרצה האש היום ששרפה את הבנין, ועוד פלא פלאים אצבע אלקים - שנשרפו 24 קומות והם שרפו שם 24 קרונות מלאים ספרים.
את ב׳ הדברים שמעתי ולא בדקתי את דיוקם.
שריפת התלמוד לא התרחשה בחצר הכנסייה אלא בכיכר העירייה שממוקמת כמה רחובות משם בצד השני של הנהר.
כמו כן, אני עברתי במקום לפני כמה שנים ומדובר במבנה לא גבוה מדי שיש בו כנראה כמה קומות בודדות עם כמה מגדלי צריח, ובודאי רחוק מאד מ24 קומות. מבדיקת הענין התברר לי שנשרפו כמה חלונות וצריח.
חשוב לדייק בפרטים כדי שכשמספרים סיפור אמיתי נדע שהוא אמיתי.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 779
- הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
- נתן תודה: 318 פעמים
- קיבל תודה: 336 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
התורה לא מתייחסת כך. גם היום אנחנו צריכים להרוג את זרע עמלק בגלל מה שאבותיהם עשו לנו לפני אלפי שנים, וכן במקומות רבים מדובר על נקמה באומה, שאבותיה, שהם האשמים, כבר מזמן עברו מהעולם, בפרט בקשר לאדום מוזכר הרבה בנביאים הנקמה שתהיה להם באחרית הימים [דרך אגב הצרפתים של היום לא הרבה שונים מאבותיהם, רק שאבותיהם לקחו גרזנים והרגו, והיום הם מאד ג'נטלמנים, והם רק קוראים ל"איפוק" בזמן שאחרים עושים להם את העבודה]. בקשר לתמיהה שלך מה באמת הקשר בין חטאי האבות לבנים, כנראה זה גלגולי נשמות או כעי"ז.מבקש אמת כתב: ↑16 אפריל 2019, 10:34אין לי כל אהדה לאנשי כנסיות בפרט או לצרפתים בכלל, אבל למען ההצמדות לעובדות עלי לציין ששמחה לאיד כמרים בפריז בשנת 2019 בגלל מה שעשו לנו כמרים בפריז בשנת 1244 הינה בעלת הגיון דומה למי שרצה לפסוק בבני ברק הלכה כרבי עקיבא כיון שהוא היה המרא דאתרא לפני 1,900 שנה...בנציון כתב: ↑16 אפריל 2019, 01:03לא צריכה להיות שום אמפתיה לרוצחים האלו, בפרט בימים האלו של ערב פסח שבכל השנים שהיינו בגלות אצלם הפכו את הימים האלו מימי שמחה לימי אימה ופחד ופוגרומים בחסות עלילות הדם. הם כבר עשו את התפקיד שלהם, וכעת רק צריך להתפלל שהקב"ה יקיים במהרה את מה שהבטיח לנו: (מלאכי א, ג) וְאֶת עֵשָׂו שָׂנֵאתִי וָאָשִׂים אֶת הָרָיו שְׁמָמָה וְאֶת נַחֲלָתוֹ לְתַנּוֹת מִדְבָּר: {ד} כִּי תֹאמַר אֱדוֹם רֻשַּׁשְׁנוּ וְנָשׁוּב וְנִבְנֶה חֳרָבוֹת כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת הֵמָּה יִבְנוּ וַאֲנִי אֶהֱרוֹס וְקָרְאוּ לָהֶם גְּבוּל רִשְׁעָה וְהָעָם אֲשֶׁר זָעַם ה' עַד עוֹלָם: {ה} וְעֵינֵיכֶם תִּרְאֶינָה וְאַתֶּם תֹּאמְרוּ יִגְדַּל ה' מֵעַל לִגְבוּל יִשְׂרָאֵל:
(מה שכן זה שבהחלט הננו מעוניינים לבער עבודה זרה מן העולם, אך אין קשר בין האנשים של היום לאנשים של פעם)
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1917
- הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
- נתן תודה: 192 פעמים
- קיבל תודה: 666 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
מתי שכתוב על נקמה באומה שאבותיה חטאו זה רק כשהקב"ה אומר כך, כיון שהוא יודע שמגיע לבנים עונש מאיזה טעם. אבל איננו יכולים לנקום מעצמנו בבנים בגלל חטאי אבותם, ככתוב בתורת משה: "לא יומתו אבות על בנים ובנים לא יומתו על אבות איש בחטאו יומתו". המהלך לקשר בין אנשים באותה אומה ובין דורות שונים באותה אומה הוא הרסני וגרם לנו לצרות צרורות במשך הדורות. הלא הנוצרים הרגו ביהודים במשך אלפי שנים בטענה שמדובר בנקמה על הריגת יש"ו...בנציון כתב: ↑16 אפריל 2019, 10:52התורה לא מתייחסת כך. גם היום אנחנו צריכים להרוג את זרע עמלק בגלל מה שאבותיהם עשו לנו לפני אלפי שנים, וכן במקומות רבים מדובר על נקמה באומה, שאבותיה, שהם האשמים, כבר מזמן עברו מהעולם, בפרט בקשר לאדום מוזכר הרבה בנביאים הנקמה שתהיה להם באחרית הימים [דרך אגב הצרפתים של היום לא הרבה שונים מאבותיהם, רק שאבותיהם לקחו גרזנים והרגו, והיום הם מאד ג'נטלמנים, והם רק קוראים ל"איפוק" בזמן שאחרים עושים להם את העבודה]. בקשר לתמיהה שלך מה באמת הקשר בין חטאי האבות לבנים, כנראה זה גלגולי נשמות או כעי"ז.מבקש אמת כתב: ↑16 אפריל 2019, 10:34אין לי כל אהדה לאנשי כנסיות בפרט או לצרפתים בכלל, אבל למען ההצמדות לעובדות עלי לציין ששמחה לאיד כמרים בפריז בשנת 2019 בגלל מה שעשו לנו כמרים בפריז בשנת 1244 הינה בעלת הגיון דומה למי שרצה לפסוק בבני ברק הלכה כרבי עקיבא כיון שהוא היה המרא דאתרא לפני 1,900 שנה...בנציון כתב: ↑16 אפריל 2019, 01:03לא צריכה להיות שום אמפתיה לרוצחים האלו, בפרט בימים האלו של ערב פסח שבכל השנים שהיינו בגלות אצלם הפכו את הימים האלו מימי שמחה לימי אימה ופחד ופוגרומים בחסות עלילות הדם. הם כבר עשו את התפקיד שלהם, וכעת רק צריך להתפלל שהקב"ה יקיים במהרה את מה שהבטיח לנו: (מלאכי א, ג) וְאֶת עֵשָׂו שָׂנֵאתִי וָאָשִׂים אֶת הָרָיו שְׁמָמָה וְאֶת נַחֲלָתוֹ לְתַנּוֹת מִדְבָּר: {ד} כִּי תֹאמַר אֱדוֹם רֻשַּׁשְׁנוּ וְנָשׁוּב וְנִבְנֶה חֳרָבוֹת כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת הֵמָּה יִבְנוּ וַאֲנִי אֶהֱרוֹס וְקָרְאוּ לָהֶם גְּבוּל רִשְׁעָה וְהָעָם אֲשֶׁר זָעַם ה' עַד עוֹלָם: {ה} וְעֵינֵיכֶם תִּרְאֶינָה וְאַתֶּם תֹּאמְרוּ יִגְדַּל ה' מֵעַל לִגְבוּל יִשְׂרָאֵל:
(מה שכן זה שבהחלט הננו מעוניינים לבער עבודה זרה מן העולם, אך אין קשר בין האנשים של היום לאנשים של פעם)
כפי שציינתי, אינני כותב זאת מתוך אהדה לצרפתים ובודאי שלא לכמרים או כנסיות מכל סוג ומין, אלא למען מהלך המחשבה שלנו שישאר אמיתי ונכון, ולא יכוון על פי רגשות שאינם עומדים בכללי ההגיון.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1490
- הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
- מיקום: בני ברק
- נתן תודה: 146 פעמים
- קיבל תודה: 182 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
כתבתי שלא בדקתי את הענין.מבקש אמת כתב: ↑16 אפריל 2019, 10:50למען הדיוק:חלק א׳ ממעל כתב: ↑16 אפריל 2019, 02:16א. מעל 13 מליון מבקרים כל שנה וכמדו׳ שזה מהמקומות המתויירים ביותר בעולם ואולי אף המקום הכי מתויר.
ב. שריפת התלמוד הי׳ לפני 777 שנים בחצר כנסי׳ זו ומשם גם פרצה האש היום ששרפה את הבנין, ועוד פלא פלאים אצבע אלקים - שנשרפו 24 קומות והם שרפו שם 24 קרונות מלאים ספרים.
את ב׳ הדברים שמעתי ולא בדקתי את דיוקם.
שריפת התלמוד לא התרחשה בחצר הכנסייה אלא בכיכר העירייה שממוקמת כמה רחובות משם בצד השני של הנהר.
כמו כן, אני עברתי במקום לפני כמה שנים ומדובר במבנה לא גבוה מדי שיש בו כנראה כמה קומות בודדות עם כמה מגדלי צריח, ובודאי רחוק מאד מ24 קומות. מבדיקת הענין התברר לי שנשרפו כמה חלונות וצריח.
חשוב לדייק בפרטים כדי שכשמספרים סיפור אמיתי נדע שהוא אמיתי.
-
פותח הנושא - משתמש ותיק
- הודעות: 1504
- הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
- נתן תודה: 674 פעמים
- קיבל תודה: 335 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
כל התורה כולה מלמדת דבר אחד פשוט:שמעיה כתב: ↑16 אפריל 2019, 07:33אתה באמת חושב שהנצרות עלולה להתמוטט בגלל השריפה הזאת?!בן של רב כתב: ↑16 אפריל 2019, 00:07
ולמה בכל זאת אולי דוקא להצטער?
כי הנה כתב הרמב"ם שגם מהנוצרים והמוסלמים יוצא כבוד שמים ע"י שהם מיישרים דרך למלך המשיח (כלשונו)
כי סו"ס הם מייצגים אמונה בשיתוף בתוך עולם שגם אמונה בשיתוף היא התקדמות!
והיא עדיפה מהכפירה המוחלטת שהגויים היו שבויים בה אלמלא הנצרות והאיסלאם.
וכלשונו: "אבל מחשבות בורא עולם אין כח באדם להשיגם וכו'... וכל הדברים האלו של ישוע הנוצרי ושל זה הישמעאלי שעמד אחריו אינן אלא לישר דרך למלך המשיח ולתקן את העולם כולו לעבוד את ה' ביחד, שנאמר כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ולעבדו שכם אחד.
כיצד..." (הל' מלכים יא)
לא אאריך בציטוטים בערב פסח...
אבל התמצית שם היא שהם מפרסמים את התורה עם סילוף.
וכך למשיח תהיה רק עבודה קלה לתקן הטעויות - ולא יצטרך להפוך את כולם מכופרים גמורים למאמינים שלמים בבת אחת.
כל בית עבודה זרה הנשרף שמחה גדולה היא לנו.
אין כזה מושג "או הכל או כלום"!
השמחה שיש לשמוח והברכה שתיקנו חז"ל על זה - גם הם עדים נאמנים לכך, כפי שיראה המדקדק בלשון הברכה.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 779
- הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
- נתן תודה: 318 פעמים
- קיבל תודה: 336 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
בנביאים כתוב הרבה פעמים על הנקמה באדום, וכתוב שאנחנו צריכים לשמוח בה. הטענה של הנוצרים שהם נוקמים על הריגת יש"ו לא נכונה לא בגלל שאי אפשר לקשר בין אנשים באותה אומה, אלא משום שההריגה שלו היתה על פי דין, [וגם אם לו יצוייר שזה לא היה מוצדק, אי אפשר על מקרה בודד לרצוח מליונים, אבל כאן מדובר על אומה שרצחה אותנו בשיטתיות].מבקש אמת כתב: ↑16 אפריל 2019, 11:03מתי שכתוב על נקמה באומה שאבותיה חטאו זה רק כשהקב"ה אומר כך, כיון שהוא יודע שמגיע לבנים עונש מאיזה טעם. אבל איננו יכולים לנקום מעצמנו בבנים בגלל חטאי אבותם, ככתוב בתורת משה: "לא יומתו אבות על בנים ובנים לא יומתו על אבות איש בחטאו יומתו". המהלך לקשר בין אנשים באותה אומה ובין דורות שונים באותה אומה הוא הרסני וגרם לנו לצרות צרורות במשך הדורות. הלא הנוצרים הרגו ביהודים במשך אלפי שנים בטענה שמדובר בנקמה על הריגת יש"ו...בנציון כתב: ↑16 אפריל 2019, 10:52התורה לא מתייחסת כך. גם היום אנחנו צריכים להרוג את זרע עמלק בגלל מה שאבותיהם עשו לנו לפני אלפי שנים, וכן במקומות רבים מדובר על נקמה באומה, שאבותיה, שהם האשמים, כבר מזמן עברו מהעולם, בפרט בקשר לאדום מוזכר הרבה בנביאים הנקמה שתהיה להם באחרית הימים [דרך אגב הצרפתים של היום לא הרבה שונים מאבותיהם, רק שאבותיהם לקחו גרזנים והרגו, והיום הם מאד ג'נטלמנים, והם רק קוראים ל"איפוק" בזמן שאחרים עושים להם את העבודה]. בקשר לתמיהה שלך מה באמת הקשר בין חטאי האבות לבנים, כנראה זה גלגולי נשמות או כעי"ז.מבקש אמת כתב: ↑16 אפריל 2019, 10:34
אין לי כל אהדה לאנשי כנסיות בפרט או לצרפתים בכלל, אבל למען ההצמדות לעובדות עלי לציין ששמחה לאיד כמרים בפריז בשנת 2019 בגלל מה שעשו לנו כמרים בפריז בשנת 1244 הינה בעלת הגיון דומה למי שרצה לפסוק בבני ברק הלכה כרבי עקיבא כיון שהוא היה המרא דאתרא לפני 1,900 שנה...
(מה שכן זה שבהחלט הננו מעוניינים לבער עבודה זרה מן העולם, אך אין קשר בין האנשים של היום לאנשים של פעם)
כפי שציינתי, אינני כותב זאת מתוך אהדה לצרפתים ובודאי שלא לכמרים או כנסיות מכל סוג ומין, אלא למען מהלך המחשבה שלנו שישאר אמיתי ונכון, ולא יכוון על פי רגשות שאינם עומדים בכללי ההגיון.
מלבד זאת אתה יכול להבין מהתורה מהו רצון ה'. אם כתוב אשרי שיאחז וניפץ את עוללייך אל הסלע, דהיינו לא רק לעשות כמי שכפאו שד, אלא לשמוח בנקמה בעוללים שכביכול לא חטאו, ועוד הרבה פסוקים כעין אלו, אי אפשר לומר שעכשיו כל פעם צריך לחכות לגזירת הכתוב שצריך לנקום באומה.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1917
- הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
- נתן תודה: 192 פעמים
- קיבל תודה: 666 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
אם גוי בארה"ב יגזול ממך את כספך בטענה שמדובר בנקמה על גזילת כספו ביד מיידוף, האם טענתו לגיטימית? והאם מוצדק להציק לבן שבט בנימין כנקמה על מעשה פילגש בגבעה, או לבן שבט ראובן ולוי כנקמה על מחלוקת קורח ועדתו? הרי זה מגוחך להעניש מישהו על עוולה שמישהו אחר עשה רק בגלל שמשתייך לאותה אומה. בדבריך אתה מצדיק את הערבים שרוצחים יהודים חפים מפשע בגלל שהציונים גרשו את אבותם מבתיהם בעת הקמת המדינה. אוי לנו ממהלך מחשבה כזה. אני מאד מתפלא על האפשרות לטעון טענה חסרת צדק שכזו.בנציון כתב: ↑16 אפריל 2019, 11:13בנביאים כתוב הרבה פעמים על הנקמה באדום, וכתוב שאנחנו צריכים לשמוח בה. הטענה של הנוצרים שהם נוקמים על הריגת יש"ו לא נכונה לא בגלל שאי אפשר לקשר בין אנשים באותה אומה, אלא משום שההריגה שלו היתה על פי דין, [וגם אם לו יצוייר שזה לא היה מוצדק, אי אפשר על מקרה בודד לרצוח מליונים, אבל כאן מדובר על אומה שרצחה אותנו בשיטתיות].מבקש אמת כתב: ↑16 אפריל 2019, 11:03מתי שכתוב על נקמה באומה שאבותיה חטאו זה רק כשהקב"ה אומר כך, כיון שהוא יודע שמגיע לבנים עונש מאיזה טעם. אבל איננו יכולים לנקום מעצמנו בבנים בגלל חטאי אבותם, ככתוב בתורת משה: "לא יומתו אבות על בנים ובנים לא יומתו על אבות איש בחטאו יומתו". המהלך לקשר בין אנשים באותה אומה ובין דורות שונים באותה אומה הוא הרסני וגרם לנו לצרות צרורות במשך הדורות. הלא הנוצרים הרגו ביהודים במשך אלפי שנים בטענה שמדובר בנקמה על הריגת יש"ו...בנציון כתב: ↑16 אפריל 2019, 10:52
התורה לא מתייחסת כך. גם היום אנחנו צריכים להרוג את זרע עמלק בגלל מה שאבותיהם עשו לנו לפני אלפי שנים, וכן במקומות רבים מדובר על נקמה באומה, שאבותיה, שהם האשמים, כבר מזמן עברו מהעולם, בפרט בקשר לאדום מוזכר הרבה בנביאים הנקמה שתהיה להם באחרית הימים [דרך אגב הצרפתים של היום לא הרבה שונים מאבותיהם, רק שאבותיהם לקחו גרזנים והרגו, והיום הם מאד ג'נטלמנים, והם רק קוראים ל"איפוק" בזמן שאחרים עושים להם את העבודה]. בקשר לתמיהה שלך מה באמת הקשר בין חטאי האבות לבנים, כנראה זה גלגולי נשמות או כעי"ז.
כפי שציינתי, אינני כותב זאת מתוך אהדה לצרפתים ובודאי שלא לכמרים או כנסיות מכל סוג ומין, אלא למען מהלך המחשבה שלנו שישאר אמיתי ונכון, ולא יכוון על פי רגשות שאינם עומדים בכללי ההגיון.
מלבד זאת אתה יכול להבין מהתורה מהו רצון ה'. אם כתוב אשרי שיאחז וניפץ את עוללייך אל הסלע, דהיינו לא רק לעשות כמי שכפאו שד, אלא לשמוח בנקמה בעוללים שכביכול לא חטאו, ועוד הרבה פסוקים כעין אלו, אי אפשר לומר שעכשיו כל פעם צריך לחכות לגזירת הכתוב שצריך לנקום באומה.
הנקמה שהקב"ה מסבב לאומות היא מתוך חשבונות שמים עמוקים שכל יחיד ויחיד מקבל את המגיע לו, ויחד עם זה האומה בכללותה מקבלת את עונשה המגיע לה. אך אנו לא יכולים לעשות חשבונות כאלו, ואיננו יכולים להעניש או אפילו לשמוח לאיד של אדם אחד בגלל מעשה שאדם אחר מאותה אומה עשה.
מה שכן אפשר, הוא לשמוח שדת השקר שסבלנו ממנה כה רבות ספגה הפסד גדול של נכס יקר. זאת משום שלא מדובר באדם פרטי אלא בדת, ואותה דת אכן מגיע לה עונש ונקמה.
-
פותח הנושא - משתמש ותיק
- הודעות: 1504
- הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
- נתן תודה: 674 פעמים
- קיבל תודה: 335 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
כמדומני ששורש הויכוח ביניכם הוא האם להביט על כל אדם בעולם כיחיד או כחלק מעם.מבקש אמת כתב: ↑16 אפריל 2019, 11:28אם גוי בארה"ב יגזול ממך את כספך בטענה שמדובר בנקמה על גזילת כספו ביד מיידוף, האם טענתו לגיטימית? והאם מוצדק להציק לבן שבט בנימין כנקמה על מעשה פילגש בגבעה, או לבן שבט ראובן ולוי כנקמה על מחלוקת קורח ועדתו? הרי זה מגוחך להעניש מישהו על עוולה שמישהו אחר עשה רק בגלל שמשתייך לאותה אומה. בדבריך אתה מצדיק את הערבים שרוצחים יהודים חפים מפשע בגלל שהציונים גרשו את אבותם מבתיהם בעת הקמת המדינה. אוי לנו ממהלך מחשבה כזה. אני מאד מתפלא על האפשרות לטעון טענה חסרת צדק שכזו.בנציון כתב: ↑16 אפריל 2019, 11:13בנביאים כתוב הרבה פעמים על הנקמה באדום, וכתוב שאנחנו צריכים לשמוח בה. הטענה של הנוצרים שהם נוקמים על הריגת יש"ו לא נכונה לא בגלל שאי אפשר לקשר בין אנשים באותה אומה, אלא משום שההריגה שלו היתה על פי דין, [וגם אם לו יצוייר שזה לא היה מוצדק, אי אפשר על מקרה בודד לרצוח מליונים, אבל כאן מדובר על אומה שרצחה אותנו בשיטתיות].מבקש אמת כתב: ↑16 אפריל 2019, 11:03
מתי שכתוב על נקמה באומה שאבותיה חטאו זה רק כשהקב"ה אומר כך, כיון שהוא יודע שמגיע לבנים עונש מאיזה טעם. אבל איננו יכולים לנקום מעצמנו בבנים בגלל חטאי אבותם, ככתוב בתורת משה: "לא יומתו אבות על בנים ובנים לא יומתו על אבות איש בחטאו יומתו". המהלך לקשר בין אנשים באותה אומה ובין דורות שונים באותה אומה הוא הרסני וגרם לנו לצרות צרורות במשך הדורות. הלא הנוצרים הרגו ביהודים במשך אלפי שנים בטענה שמדובר בנקמה על הריגת יש"ו...
כפי שציינתי, אינני כותב זאת מתוך אהדה לצרפתים ובודאי שלא לכמרים או כנסיות מכל סוג ומין, אלא למען מהלך המחשבה שלנו שישאר אמיתי ונכון, ולא יכוון על פי רגשות שאינם עומדים בכללי ההגיון.
מלבד זאת אתה יכול להבין מהתורה מהו רצון ה'. אם כתוב אשרי שיאחז וניפץ את עוללייך אל הסלע, דהיינו לא רק לעשות כמי שכפאו שד, אלא לשמוח בנקמה בעוללים שכביכול לא חטאו, ועוד הרבה פסוקים כעין אלו, אי אפשר לומר שעכשיו כל פעם צריך לחכות לגזירת הכתוב שצריך לנקום באומה.
הנקמה שהקב"ה מסבב לאומות היא מתוך חשבונות שמים עמוקים שכל יחיד ויחיד מקבל את המגיע לו, ויחד עם זה האומה בכללותה מקבלת את עונשה המגיע לה. אך אנו לא יכולים לעשות חשבונות כאלו, ואיננו יכולים להעניש או אפילו לשמוח לאיד של אדם אחד בגלל מעשה שאדם אחר מאותה אומה עשה.
(מלבד הויכוח העיקרי אם יש לזכור עוון אבות) .
בתורה יש את שני המבטים (כפי שביארו את "במספר - שמות" ועוד ואולי זה סוד הגרות הכפולה של מצרים - פסח ומילה. ואכמ"ל)
ואגב לגבי הפלסטינים: אם כלל היהודים כבשו את אדמות הגויים אכן האומה שלנו ראויה להיענש
ובמלחמה כמו במלחמה יש להתעלם מהמושג יחיד כי כעת הוא חלק מהכלל.
אך דא עקא שהם שכחו שזה באמת שלנו...
וכן לגבי יש"ו אכן מגיע לנו עונש כאומה על שהרגנו חף מפשע שמייצג אומה דידהו...
אך דא עקא דידהו - שבאמת הרי מגיעה לנו תודה על שהרגנוהו.
כי מה לעשות שהוא ממש לא חף מפשע - אלא אשטיקל פושע!
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 779
- הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
- נתן תודה: 318 פעמים
- קיבל תודה: 336 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
שוב, אי אפשר על מעשה יחיד להעניש אומה שלימה, אבל אפשר וצריך להעניש אומה על מעשה אומה. לגבי הערבים כבר ענה יפה @בן של רב.מבקש אמת כתב: ↑16 אפריל 2019, 11:28
אם גוי בארה"ב יגזול ממך את כספך בטענה שמדובר בנקמה על גזילת כספו ביד מיידוף, האם טענתו לגיטימית? והאם מוצדק להציק לבן שבט בנימין כנקמה על מעשה פילגש בגבעה, או לבן שבט ראובן ולוי כנקמה על מחלוקת קורח ועדתו? הרי זה מגוחך להעניש מישהו על עוולה שמישהו אחר עשה רק בגלל שמשתייך לאותה אומה. בדבריך אתה מצדיק את הערבים שרוצחים יהודים חפים מפשע בגלל שהציונים גרשו את אבותם מבתיהם בעת הקמת המדינה. אוי לנו ממהלך מחשבה כזה. אני מאד מתפלא על האפשרות לטעון טענה חסרת צדק שכזו.
הנקמה שהקב"ה מסבב לאומות היא מתוך חשבונות שמים עמוקים שכל יחיד ויחיד מקבל את המגיע לו, ויחד עם זה האומה בכללותה מקבלת את עונשה המגיע לה. אך אנו לא יכולים לעשות חשבונות כאלו, ואיננו יכולים להעניש או אפילו לשמוח לאיד של אדם אחד בגלל מעשה שאדם אחר מאותה אומה עשה.
מה שכן אפשר, הוא לשמוח שדת השקר שסבלנו ממנה כה רבות ספגה הפסד גדול של נכס יקר. זאת משום שלא מדובר באדם פרטי אלא בדת, ואותה דת אכן מגיע לה עונש ונקמה.
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1917
- הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
- נתן תודה: 192 פעמים
- קיבל תודה: 666 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
אני ממש מתפלא על שיטה חסרת צדק שכזו. אם לערבים יש טענה על העם היהודי, האמריקאי, הבריטי או כל אומה אחרת בעולם מותר להם להרוג אזרחים חפים מפשע בפיגועי טרור? ואם לאינדיאנים יש טענה צודקת על ספרד שהרגה בהם וגזלה את אדמתם לפני 500 שנה מותר להם להכנס למדריד או ברצלונה ולטבוח באזרחים חפים מפשע?בן של רב כתב: ↑16 אפריל 2019, 11:36כמדומני ששורש הויכוח ביניכם הוא האם להביט על כל אדם בעולם כיחיד או כחלק מעם.מבקש אמת כתב: ↑16 אפריל 2019, 11:28אם גוי בארה"ב יגזול ממך את כספך בטענה שמדובר בנקמה על גזילת כספו ביד מיידוף, האם טענתו לגיטימית? והאם מוצדק להציק לבן שבט בנימין כנקמה על מעשה פילגש בגבעה, או לבן שבט ראובן ולוי כנקמה על מחלוקת קורח ועדתו? הרי זה מגוחך להעניש מישהו על עוולה שמישהו אחר עשה רק בגלל שמשתייך לאותה אומה. בדבריך אתה מצדיק את הערבים שרוצחים יהודים חפים מפשע בגלל שהציונים גרשו את אבותם מבתיהם בעת הקמת המדינה. אוי לנו ממהלך מחשבה כזה. אני מאד מתפלא על האפשרות לטעון טענה חסרת צדק שכזו.בנציון כתב: ↑16 אפריל 2019, 11:13בנביאים כתוב הרבה פעמים על הנקמה באדום, וכתוב שאנחנו צריכים לשמוח בה. הטענה של הנוצרים שהם נוקמים על הריגת יש"ו לא נכונה לא בגלל שאי אפשר לקשר בין אנשים באותה אומה, אלא משום שההריגה שלו היתה על פי דין, [וגם אם לו יצוייר שזה לא היה מוצדק, אי אפשר על מקרה בודד לרצוח מליונים, אבל כאן מדובר על אומה שרצחה אותנו בשיטתיות].
מלבד זאת אתה יכול להבין מהתורה מהו רצון ה'. אם כתוב אשרי שיאחז וניפץ את עוללייך אל הסלע, דהיינו לא רק לעשות כמי שכפאו שד, אלא לשמוח בנקמה בעוללים שכביכול לא חטאו, ועוד הרבה פסוקים כעין אלו, אי אפשר לומר שעכשיו כל פעם צריך לחכות לגזירת הכתוב שצריך לנקום באומה.
הנקמה שהקב"ה מסבב לאומות היא מתוך חשבונות שמים עמוקים שכל יחיד ויחיד מקבל את המגיע לו, ויחד עם זה האומה בכללותה מקבלת את עונשה המגיע לה. אך אנו לא יכולים לעשות חשבונות כאלו, ואיננו יכולים להעניש או אפילו לשמוח לאיד של אדם אחד בגלל מעשה שאדם אחר מאותה אומה עשה.
(מלבד הויכוח העיקרי אם יש לזכור עוון אבות) .
בתורה יש את שני המבטים (כפי שביארו את "במספר - שמות" ועוד ואולי זה סוד הגרות הכפולה של מצרים - פסח ומילה. ואכמ"ל)
ואגב לגבי הפלסטינים: אם כלל היהודים כבשו את אדמות הגויים אכן האומה שלנו ראויה להיענש
ובמלחמה כמו במלחמה יש להתעלם מהמושג יחיד כי כעת הוא חלק מהכלל.
אך דא עקא שהם שכחו שזה באמת שלנו...
וכן לגבי יש"ו אכן מגיע לנו עונש כאומה על שהרגנו חף מפשע שמייצג אומה דידהו...
אך דא עקא דידהו - שבאמת הרי מגיעה לנו תודה על שהרגנוהו.
כי מה לעשות שהוא ממש לא חף מפשע - אלא אשטיקל פושע!
מה שכתבת שבמלחמה מתעלמים מהמושג יחיד הוא אמת, אבל שם מדובר כשיש מלחמה בין שני האומות, אזי צריך להלחם כמו שנהוג במלחמות וא"א להתחשב בפרט כזה או אחר. אבל אני לא מדבר על מלחמה אלא על פיגועי טרור ורציחות של אזרחים ביום בהיר בגלל טענה שיש לרוצח על אומת הנרצח. מהלך מחשבה כזה הוא נאצי או פלסטיני , ובשום אופן לא מוסרי. אני ממש נדהם איך יתכן שיהודים יחשבו בצורה אכזרית כזו, ויצדיקו טרוריסטים.
(מה שכתבת שהטעות של הפלסטינים היא שהאדמה שייכת לנו אינו נכון, כיון שאמנם היא שלנו אבל אסור לנו לכבוש את זה בכח הזרוע בזמן הגלות, כל עוד אין לנו ציווי אלוקי ע"י מלך המשיח לכבוש את הארץ מידי יושביה כמו שהיה בימי יהושע)
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 1917
- הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
- נתן תודה: 192 פעמים
- קיבל תודה: 666 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
לא ענית על השאלה: האם מוצדק להעניש בימינו את היהודים שמוצאם משבט בנימין, לוי או ראובן בגלל חטאי השבט לפני אלפי שנים? מה ההגיון שאני אסבול בגלל דברים שאנשים אחרים עשו, בין אם זה אבותי מלפני אלפי שנים ובין אם זה אנשים אחרים מהאומה של בימינו אנו?בנציון כתב: ↑16 אפריל 2019, 11:46שוב, אי אפשר על מעשה יחיד להעניש אומה שלימה, אבל אפשר וצריך להעניש אומה על מעשה אומה. לגבי הערבים כבר ענה יפה @בן של רב.מבקש אמת כתב: ↑16 אפריל 2019, 11:28
אם גוי בארה"ב יגזול ממך את כספך בטענה שמדובר בנקמה על גזילת כספו ביד מיידוף, האם טענתו לגיטימית? והאם מוצדק להציק לבן שבט בנימין כנקמה על מעשה פילגש בגבעה, או לבן שבט ראובן ולוי כנקמה על מחלוקת קורח ועדתו? הרי זה מגוחך להעניש מישהו על עוולה שמישהו אחר עשה רק בגלל שמשתייך לאותה אומה. בדבריך אתה מצדיק את הערבים שרוצחים יהודים חפים מפשע בגלל שהציונים גרשו את אבותם מבתיהם בעת הקמת המדינה. אוי לנו ממהלך מחשבה כזה. אני מאד מתפלא על האפשרות לטעון טענה חסרת צדק שכזו.
הנקמה שהקב"ה מסבב לאומות היא מתוך חשבונות שמים עמוקים שכל יחיד ויחיד מקבל את המגיע לו, ויחד עם זה האומה בכללותה מקבלת את עונשה המגיע לה. אך אנו לא יכולים לעשות חשבונות כאלו, ואיננו יכולים להעניש או אפילו לשמוח לאיד של אדם אחד בגלל מעשה שאדם אחר מאותה אומה עשה.
מה שכן אפשר, הוא לשמוח שדת השקר שסבלנו ממנה כה רבות ספגה הפסד גדול של נכס יקר. זאת משום שלא מדובר באדם פרטי אלא בדת, ואותה דת אכן מגיע לה עונש ונקמה.
-
פותח הנושא - משתמש ותיק
- הודעות: 1504
- הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
- נתן תודה: 674 פעמים
- קיבל תודה: 335 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
הרב @מבקש אמת
כתבת שאיננו יכולים ואסור לנו לכבוש היום את הארץ עד שתהיה נבואה חדשה.
אולי אינך מתכוין אבל בזה אתה מכניס ראשך להכריע במחלוקת בין רבינו המשך חכמה ודעימיה להרב ויואל משה לגבי השאלה האם בהצהרת בלפור בטלו ג' שבועות.
אני יודע מאאמו"ר שרבי אהרן קוטלר היה נגד החזרת שטחים המפורשים בתורה בתוך גבולות א"י
וטעמו - שזו חוצפה כלפי התורה וכאילו אנו אומרים שהתורה לא קובעת.
אמנם הרב שך סבר שפיקו"נ מתיר.
[* אין לי ענין לאומני/אנטי לאומני - למשוך לכיוון מסויים.
אלא רק שלא יראה כביכול אין כאן סוגיא הלכתית
ובכל נושא העושים כן לשקר כאילו אין עוד צדדים מלבדם נוהגים ב"אלימות תורנית"...
ושיהיה ברור שלא התכונתי אליך אלא לבעלי אג'נדות השוטפים את המוח עד שלכולנו נדמה שאין בזה סוגיא]
כתבת שאיננו יכולים ואסור לנו לכבוש היום את הארץ עד שתהיה נבואה חדשה.
אולי אינך מתכוין אבל בזה אתה מכניס ראשך להכריע במחלוקת בין רבינו המשך חכמה ודעימיה להרב ויואל משה לגבי השאלה האם בהצהרת בלפור בטלו ג' שבועות.
אני יודע מאאמו"ר שרבי אהרן קוטלר היה נגד החזרת שטחים המפורשים בתורה בתוך גבולות א"י
וטעמו - שזו חוצפה כלפי התורה וכאילו אנו אומרים שהתורה לא קובעת.
אמנם הרב שך סבר שפיקו"נ מתיר.
[* אין לי ענין לאומני/אנטי לאומני - למשוך לכיוון מסויים.
אלא רק שלא יראה כביכול אין כאן סוגיא הלכתית
ובכל נושא העושים כן לשקר כאילו אין עוד צדדים מלבדם נוהגים ב"אלימות תורנית"...
ושיהיה ברור שלא התכונתי אליך אלא לבעלי אג'נדות השוטפים את המוח עד שלכולנו נדמה שאין בזה סוגיא]
-
- משתמש ותיק
- הודעות: 779
- הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
- נתן תודה: 318 פעמים
- קיבל תודה: 336 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
לגבי שבט בנימין זה היה חטא חד פעמי והם חזרו בתשובה וכבר עשו שלום בין כל השבטים.
-
פותח הנושא - משתמש ותיק
- הודעות: 1504
- הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
- נתן תודה: 674 פעמים
- קיבל תודה: 335 פעמים
- יצירת קשר:
- סטטוס: לא מחובר
Re: לקראת הייארצייט של יש"ו - כעת שריפה בכנסיית נוטרדאם. האם זה בזכותנו, או אולי דוקא יש להצטער
כבוד מבקש האמת @מבקש אמת
גם מה שכתבת על הנאצים צר לי לעדכן אותך שהיטלר ימ"ש צדק במאה אחוז!
וכה היו דבריו: יש רק שני עמים חשובים בעולם ולא יתכן קיום של שניהם יחד
או אנחנו או הם.
ולהבדיל מי עוד אמר כך?
התורה הקדושה: מלחמה לה' בעמלק. אין ה' שלם ואין הכסא שלם עד שימחה.
וידוע הגר"א שגורס בגמ' גרמניא של עמלק ולא גרממיא.
גם מה שכתבת על הנאצים צר לי לעדכן אותך שהיטלר ימ"ש צדק במאה אחוז!
וכה היו דבריו: יש רק שני עמים חשובים בעולם ולא יתכן קיום של שניהם יחד
או אנחנו או הם.
ולהבדיל מי עוד אמר כך?
התורה הקדושה: מלחמה לה' בעמלק. אין ה' שלם ואין הכסא שלם עד שימחה.
וידוע הגר"א שגורס בגמ' גרמניא של עמלק ולא גרממיא.
-
- נושאים דומים
- תגובות
- צפיות
- הודעה אחרונה
-
-
האם בכל א"י יש ענין לגור דוקא בקומת קרקע כמו בירושלים? והאם בחו"ל דוקא להיפך?
על ידי בן של רב » 08 יולי 2019, 02:26 » ב הלכה ומנהג - 33 תגובות
- 934 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בן של רב
09 יולי 2019, 20:30
-
-
-
שובבי''ם שווה לכל נפש! לאו דוקא לצדיקים! ולאו דוקא לתיקון היסוד!
על ידי בן של רב » 24 ינואר 2019, 15:41 » ב תנ"ך ופרשת שבוע - 7 תגובות
- 396 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אלדד הדני
17 פברואר 2019, 20:34
-
-
- 0 תגובות
- 111 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אוריאל
18 דצמבר 2018, 15:00
-
-
האם יש משמעות תורנית להצהרות של גויים בנוגע למקומות קדושים? (נוגע למעשה כעת)
על ידי אח שלך » 18 נובמבר 2019, 21:46 » ב הלכה ומנהג - 3 תגובות
- 130 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי ספר וסופר
19 נובמבר 2019, 00:14
-
מי מחובר
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים