המצוות בפורים באות להפיל מחיצות, לשבור את החומות האימתניות. ויש 4 סוגי חומות.
1) מגילה באה לקלף את המחיצה בין הקב"ה והאדם. כי אכן אתה ק-ל מסתתר. הוא מתלבש בתוך הטבע והמגילה מראה איך הוא מוביל את כל המהלכים.
2) ישנן מחיצות בתוך החברה האנושית. ראשית ישנה זרות בין כל אדם לחבירו. זרות ואכזריות. המצוה שבאה לשנות את המצב הזה היא "משלוח מנות איש לרעהו".
3) גם אם אדם מתחבר עם בני גילו ומעמדו, עדיין יש לו זרות כלפי מעמדות אחרים בתוך החברה. המצוה המיועדת לכך היא "מתנות לאביונים", לא צדקה, אלא מתנה. זו לא נתינה "מלמעלה למטה", אלא כמו ידידים. לכן צריך לתת לשני אביונים, כדי לסמל שהנתינה אינה לאדם הפרטי, אלא למעמד החברתי הסוציואוקנומי.
4) ולבסוף ישנה המחיצה העיקרית והקשה ביותר: החומה החוצצת בין האדם לעצמו, זר לעצמו. לא יודע מעלת נשמתו. לזה באה מצות לבסומי בפוריא, נכנס יין יצא סוד! ומה מוצא היהודי בתוכו בשכרותו? אהבת הבריות, אהבת ה', צמאה נפשי לאלוקים.
1) מגילה באה לקלף את המחיצה בין הקב"ה והאדם. כי אכן אתה ק-ל מסתתר. הוא מתלבש בתוך הטבע והמגילה מראה איך הוא מוביל את כל המהלכים.
2) ישנן מחיצות בתוך החברה האנושית. ראשית ישנה זרות בין כל אדם לחבירו. זרות ואכזריות. המצוה שבאה לשנות את המצב הזה היא "משלוח מנות איש לרעהו".
3) גם אם אדם מתחבר עם בני גילו ומעמדו, עדיין יש לו זרות כלפי מעמדות אחרים בתוך החברה. המצוה המיועדת לכך היא "מתנות לאביונים", לא צדקה, אלא מתנה. זו לא נתינה "מלמעלה למטה", אלא כמו ידידים. לכן צריך לתת לשני אביונים, כדי לסמל שהנתינה אינה לאדם הפרטי, אלא למעמד החברתי הסוציואוקנומי.
4) ולבסוף ישנה המחיצה העיקרית והקשה ביותר: החומה החוצצת בין האדם לעצמו, זר לעצמו. לא יודע מעלת נשמתו. לזה באה מצות לבסומי בפוריא, נכנס יין יצא סוד! ומה מוצא היהודי בתוכו בשכרותו? אהבת הבריות, אהבת ה', צמאה נפשי לאלוקים.