שוואנצונעס?!

במה לדיון בנושאים אקטואליים העולים על שולחן מלכים, במבט תורני
כללי הפורום
פורום אקטואליה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים
מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, אלא כאן
הפורום פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה של הפורום.

אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי לבוא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים
אשכולות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום

פותח הנושא
נדיב לב
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

שוואנצונעס?!

שליחה על ידי נדיב לב » 30 אפריל 2019, 22:23

שוואנצונעס

השוואנצונעס היא השיטה המרכזית של חסידות מרכז חסידי ויז'ניץ. והיא מכונה השיטה הקדושה.

במרכז השיטה היא התבטלות החסיד לרבו באופן מוחלט. על פי השיטה, כל חיי החסיד סובבים סביב האדמו"ר והוא חייב לראות את עצמו כ'זנב' לאדמו"ר, וזאת על פי המשנה במסכת אבות והוי זנב לאריות[1]. על פי השיטה, השוואנצונעס היא קב חומטין, על פי המובא בתלמוד בבלי[2] על יראת שמים, שהיא המשמרת את התורה והמעשים הטובים, כקב חומטין המשמר את התבואה. כלומר: שהשוואנצונעס משמרת את התורה והמעשים הטובים.

בי"ב בשבט תשס"א נאם האדמו"ר הרב מנחם מנדל בנוכחות אביו רבי משה יהושע בפני אברכי הכוללים ודיבר לראשונה על התבטלות אליו, ולדבריו אז ירדה לעולם דרך החסידות האמיתית המכונה שוואנצונעס.

השיטה קיבלה את שמה בדרשה שנשא האדמו"ר לחסידיו בארצות הברית בתמוז ה'תשע"ח בנאום זה לימד את חסידיו את המנון השיטה והורה להם לשיר זאת מידי יום לאחר תפילת שחרית, מילות השיר: "די שיטה הקדושה, פון די הייליגע ישועות משה דהיינו שוואנצונעס". בהמשך הוסיף "דהיינו קב חומטין, דהיינו שוואנצונעס", (בעברית: השיטה הקדושה של בעל הישועות משה, דהיינו קב חומטין (הכוונה ליראת שמים) דהיינו הזדנבות). ואף הלחין שיר נוסף המרחיב ומבאר את עקרונות השיטה, והורה לשוררו לפני הקידוש, לפני תקיעת שופר, לפני תפילת נעילה, ובשעת החופה.

בפי החסידים נקרא האדמו"ר הייליגע רבי (בעברית: הרבי הקדוש), ומכאן הכינוי "הייליגע'רס" (כלומר: הקדושים), כמו כן מקובל בחסידות שבזמן שהותו למנוחה בשוויץ סופרים את הימים עד שובו של האדמו"ר חזרה ארצה.

כחלק מהשיטה מעודד האדמו"ר את לימוד "אגרת הרמב"ן" שמבטאת את עניין ההתבטלות.
https://www.hamichlol.org.il/%D7%A9%D7% ... 7%A2%D7%A1

מענין לשמוע עוד לא?


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 756
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 311 פעמים
קיבל תודה: 321 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי בנציון » 30 אפריל 2019, 22:28

עבודה זרה.
כדי למנוע מטעויות לא מדובר על הזרם המרכזי בחסידות ויז'ניץ [למרות שהם מנסים להציג את עצמם ככאלה].


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1527
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 88 פעמים
קיבל תודה: 217 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי האחד בא לגור » 30 אפריל 2019, 22:33

יש לציין שתופעה ודעה זו התחילה לאחר מצב מאוד מסוים ואכמ"ל .
א"כ זה בגדר ע"ז מתוך שטות.


פותח הנושא
נדיב לב
משתמש ותיק
הודעות: 1018
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי נדיב לב » 30 אפריל 2019, 22:36

אכן צריך בירור מדוע אין בזה משום מה שהזכרת ועל מה הסתמך הרממ
ואם על המשפט זנב לאריות כפי שמובא שם אבל מי החליט שהאריה הוא דוקא האדמו"ר ולא חסיד אחר בקהילה
שאלה אמיתית


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1062
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 230 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי שמעיה » 01 מאי 2019, 10:08

בנציון כתב:
30 אפריל 2019, 22:28
עבודה זרה.
מראי מקומות בבקשה.
עבודה זרה היא 'עבודה' ליישות המוגדרת כבעל כוח עצמאי, או לחילופין לגוף שאינו בעל בחירה המוגדר כבעל כוח להחליט על מצב הנתונים תחתיו.
בנוגע לגוף בעל בחירה - כבר נחלקו כאן בפורום והאשכול נמחק.
אם ברצונך להגדיר אנשים כעובדי עבודה זרה - עליך להוכיח שמדובר בהתייחסות לאדמו''ר כבעל כוח עצמאי במקביל לה', או שאף התייחסות לבעל בחירה כממוצע מוגדרת כעבודת אלילים.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 756
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 311 פעמים
קיבל תודה: 321 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי בנציון » 01 מאי 2019, 10:20

שמעיה כתב:
01 מאי 2019, 10:08
בנציון כתב:
30 אפריל 2019, 22:28
עבודה זרה.
מראי מקומות בבקשה.
עבודה זרה היא 'עבודה' ליישות המוגדרת כבעל כוח עצמאי, או לחילופין לגוף שאינו בעל בחירה המוגדר כבעל כוח להחליט על מצב הנתונים תחתיו.
בנוגע לגוף בעל בחירה - כבר נחלקו כאן בפורום והאשכול נמחק.
אם ברצונך להגדיר אנשים כעובדי עבודה זרה - עליך להוכיח שמדובר בהתייחסות לאדמו''ר כבעל כוח עצמאי במקביל לה', או שאף התייחסות לבעל בחירה כממוצע מוגדרת כעבודת אלילים.
רמב"ן שמות כ, ה:
וממין העבודה הזאת היו מהם עובדים לאנשים, כי בראותם לאחד מבני האדם ממשלה גדולה ומזלו עולה מאד כנבוכדנצר, היו אנשי ארצו חושבים כי בקבלם עליהם עבודתו וכוונתם אליו יעלה מזלם עם מזלו, והוא ג"כ יחשוב כי בהדבק מחשבתם בו תוסיף לו הצלחה בכח נפשותיהם המכוונות אליו. וזה היה דעת פרעה כדברי רבותינו (שמו"ר ט ז), ודעת סנחריב שאמר הכתוב במחשבתו אעלה על במתי עב אדמה לעליון (ישעיה יד יד), וחירם וחביריו שעשו עצמם אלוהות, כי היו רשעים לא שוטים גמורים:


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1062
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 230 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי שמעיה » 01 מאי 2019, 10:25

ייש''כ על הרמב''ן הזה. לא ידעתי ממנו עד היום.
אני מצאתי אכן את דברי הרמב''ן בשער הגמול בפרשנותו ל'אלו שנתנו חתיתם בארץ החיים' שמכוונים לדבריו כאן.
עם זאת, הרמב''ם לא מזכיר עבודה לאנשים, ומדבריו בכמה מקומות ניתן לדייק שאין חיסרון של איסור בעבודה לאיש בעל בחירה שישפיע על העובד כל טוב וטוב (כממוצע בין העובד לה' אלוקי השמים והארץ!)


בר בי רב
משתמש ותיק
הודעות: 418
הצטרף: 07 מאי 2017, 12:08
מיקום: מודיעין עילית
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 64 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי בר בי רב » 01 מאי 2019, 10:26

זנבות לא כלול באיסור ע"ז.
איסור ע"ז הוא רק למי שחושב שמקבל השפעה מדבר.
ולכן גוף הענין של זנבות אינו ע"ז.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 756
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 311 פעמים
קיבל תודה: 321 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי בנציון » 01 מאי 2019, 10:33

בר בי רב כתב:
01 מאי 2019, 10:26
זנבות לא כלול באיסור ע"ז.
איסור ע"ז הוא רק למי שחושב שמקבל השפעה מדבר.
ולכן גוף הענין של זנבות אינו ע"ז.
איך אתה מבין, למה צריך לשיר לפני תקיעת שופר ולפני נעילה! שאנחנו זנבות של הרבי?


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1062
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 230 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי שמעיה » 01 מאי 2019, 10:36

בנציון כתב:
01 מאי 2019, 10:20
שמעיה כתב:
01 מאי 2019, 10:08
בנציון כתב:
30 אפריל 2019, 22:28
עבודה זרה.
מראי מקומות בבקשה.
עבודה זרה היא 'עבודה' ליישות המוגדרת כבעל כוח עצמאי, או לחילופין לגוף שאינו בעל בחירה המוגדר כבעל כוח להחליט על מצב הנתונים תחתיו.
בנוגע לגוף בעל בחירה - כבר נחלקו כאן בפורום והאשכול נמחק.
אם ברצונך להגדיר אנשים כעובדי עבודה זרה - עליך להוכיח שמדובר בהתייחסות לאדמו''ר כבעל כוח עצמאי במקביל לה', או שאף התייחסות לבעל בחירה כממוצע מוגדרת כעבודת אלילים.
רמב"ן שמות כ, ה:
וממין העבודה הזאת היו מהם עובדים לאנשים, כי בראותם לאחד מבני האדם ממשלה גדולה ומזלו עולה מאד כנבוכדנצר, היו אנשי ארצו חושבים כי בקבלם עליהם עבודתו וכוונתם אליו יעלה מזלם עם מזלו, והוא ג"כ יחשוב כי בהדבק מחשבתם בו תוסיף לו הצלחה בכח נפשותיהם המכוונות אליו. וזה היה דעת פרעה כדברי רבותינו (שמו"ר ט ז), ודעת סנחריב שאמר הכתוב במחשבתו אעלה על במתי עב אדמה לעליון (ישעיה יד יד), וחירם וחביריו שעשו עצמם אלוהות, כי היו רשעים לא שוטים גמורים:
במחשבה שנייה:
גם הרמב''ן הזה אינו מוכרח כדבריך. הוא כותב שם על ג' מיני אלילים: מלאכים, מזלות, ושדים. תוך כדי ביאורו את עבודת המזלות הוא אומר שממין העבודה הזאת היו מהם עובדים לאנשים, כי בראותם לאחד מבני האדם ממשלה גדולה ומזלו עולה מאד כנבוכדנצר, היו אנשי ארצו חושבים כי בקבלם עליהם עבודתו וכוונתם אליו יעלה מזלם עם מזלו.
הרי לנו, שמדובר בעבודת מזלות בגירסא אחרת. כאשר הכוח והשליטה אינם ניתנים לנבוכדנצר, אלא למזל המשפיע שפעו עליו.


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1062
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 230 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי שמעיה » 01 מאי 2019, 10:37

בנציון כתב:
01 מאי 2019, 10:33
בר בי רב כתב:
01 מאי 2019, 10:26
זנבות לא כלול באיסור ע"ז.
איסור ע"ז הוא רק למי שחושב שמקבל השפעה מדבר.
ולכן גוף הענין של זנבות אינו ע"ז.
איך אתה מבין, למה צריך לשיר לפני תקיעת שופר ולפני נעילה! שאנחנו זנבות של הרבי?
דברי שטות והבל אינם מגדירים את עושיהם כעובדי עבודה זרה.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 756
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 311 פעמים
קיבל תודה: 321 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי בנציון » 01 מאי 2019, 10:42

שמעיה כתב:
01 מאי 2019, 10:36
בנציון כתב:
01 מאי 2019, 10:20
שמעיה כתב:
01 מאי 2019, 10:08

מראי מקומות בבקשה.
עבודה זרה היא 'עבודה' ליישות המוגדרת כבעל כוח עצמאי, או לחילופין לגוף שאינו בעל בחירה המוגדר כבעל כוח להחליט על מצב הנתונים תחתיו.
בנוגע לגוף בעל בחירה - כבר נחלקו כאן בפורום והאשכול נמחק.
אם ברצונך להגדיר אנשים כעובדי עבודה זרה - עליך להוכיח שמדובר בהתייחסות לאדמו''ר כבעל כוח עצמאי במקביל לה', או שאף התייחסות לבעל בחירה כממוצע מוגדרת כעבודת אלילים.
רמב"ן שמות כ, ה:
וממין העבודה הזאת היו מהם עובדים לאנשים, כי בראותם לאחד מבני האדם ממשלה גדולה ומזלו עולה מאד כנבוכדנצר, היו אנשי ארצו חושבים כי בקבלם עליהם עבודתו וכוונתם אליו יעלה מזלם עם מזלו, והוא ג"כ יחשוב כי בהדבק מחשבתם בו תוסיף לו הצלחה בכח נפשותיהם המכוונות אליו. וזה היה דעת פרעה כדברי רבותינו (שמו"ר ט ז), ודעת סנחריב שאמר הכתוב במחשבתו אעלה על במתי עב אדמה לעליון (ישעיה יד יד), וחירם וחביריו שעשו עצמם אלוהות, כי היו רשעים לא שוטים גמורים:
במחשבה שנייה:
גם הרמב''ן הזה אינו מוכרח כדבריך. הוא כותב שם על ג' מיני אלילים: מלאכים, מזלות, ושדים. תוך כדי ביאורו את עבודת המזלות הוא אומר שממין העבודה הזאת היו מהם עובדים לאנשים, כי בראותם לאחד מבני האדם ממשלה גדולה ומזלו עולה מאד כנבוכדנצר, היו אנשי ארצו חושבים כי בקבלם עליהם עבודתו וכוונתם אליו יעלה מזלם עם מזלו.
הרי לנו, שמדובר בעבודת מזלות בגירסא אחרת. כאשר הכוח והשליטה אינם ניתנים לנבוכדנצר, אלא למזל המשפיע שפעו עליו.
הדגשתי בצהוב את המילים הנוגעות לענייננו.
בקשר להודעה השניה שכתבת שדברי שטות והבל וכו', האם להשתחוות לפסל זה לא שטות והבל?


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1062
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 230 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי שמעיה » 01 מאי 2019, 10:46

בנציון כתב:
01 מאי 2019, 10:42
שמעיה כתב:
01 מאי 2019, 10:36
בנציון כתב:
01 מאי 2019, 10:20

רמב"ן שמות כ, ה:
וממין העבודה הזאת היו מהם עובדים לאנשים, כי בראותם לאחד מבני האדם ממשלה גדולה ומזלו עולה מאד כנבוכדנצר, היו אנשי ארצו חושבים כי בקבלם עליהם עבודתו וכוונתם אליו יעלה מזלם עם מזלו, והוא ג"כ יחשוב כי בהדבק מחשבתם בו תוסיף לו הצלחה בכח נפשותיהם המכוונות אליו. וזה היה דעת פרעה כדברי רבותינו (שמו"ר ט ז), ודעת סנחריב שאמר הכתוב במחשבתו אעלה על במתי עב אדמה לעליון (ישעיה יד יד), וחירם וחביריו שעשו עצמם אלוהות, כי היו רשעים לא שוטים גמורים:
במחשבה שנייה:
גם הרמב''ן הזה אינו מוכרח כדבריך. הוא כותב שם על ג' מיני אלילים: מלאכים, מזלות, ושדים. תוך כדי ביאורו את עבודת המזלות הוא אומר שממין העבודה הזאת היו מהם עובדים לאנשים, כי בראותם לאחד מבני האדם ממשלה גדולה ומזלו עולה מאד כנבוכדנצר, היו אנשי ארצו חושבים כי בקבלם עליהם עבודתו וכוונתם אליו יעלה מזלם עם מזלו.
הרי לנו, שמדובר בעבודת מזלות בגירסא אחרת. כאשר הכוח והשליטה אינם ניתנים לנבוכדנצר, אלא למזל המשפיע שפעו עליו.
הדגשתי בצהוב את המילים הנוגעות לענייננו.
בקשר להודעה השניה שכתבת שדברי שטות והבל וכו', האם להשתחוות לפסל זה לא שטות והבל?
נכון. אך אין כאן הכרח לומר שכאשר העבודה מתקיימת לשם מי אשר בבחירתו להשפיע את השפע המושפע עליו מאת השי''ת, ואינה מתקיימת למי אשר המזל - שאינו בעל בחירה - בחר להשפיע עליו, יש כאן עבודה זרה.
השתחוויה לפסל היא שטות והבל, וזה לא אומר שכל שטות והבל נהפכת אוטומטית לעבודה זרה.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 756
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 311 פעמים
קיבל תודה: 321 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי בנציון » 01 מאי 2019, 10:48

מה זה משנה מאיפה הוא רוצה לקבל, העבודה זרה היא מה שהוא עובד את האדם לא מה שהוא מתכוין לקבל מהמזל. הוא הרי לא עובד את המזל.
להשתחוות לפסל כפי הידוע לי מוגדר ע"ז, למרות שזו שטות והבל.


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1062
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 230 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי שמעיה » 01 מאי 2019, 10:48

והאמת תאמר, שהשתחויה לפסל אינה כלל שטות והבל.
כפי שאנו מאמינים שלהשתחוות לה' בהר הקודש בירושלים - יש בזה משמעות. למרות שהבית אין בו חיות ולא ידבר מהעדר פה, ולא ישמע מהעדר אוזן.
כך בדיוק סבורים עובדי האלילים שלהשתחוות לצורת המזל השולט - יש בזה משמעות. גם אם פה להם ולא ידברו ועיניהם להם ולא יראו.
לא לחינם הגדירו חז''ל את הפסוקים הללו כליצנותא דעבודה זרה. ליצנות אינו בהכרח ביקורת עניינית ונכונה, אלא גישה מזלזלת ומבזה.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 756
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 311 פעמים
קיבל תודה: 321 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי בנציון » 01 מאי 2019, 10:49

וכך גם סבורים אלו שאומרים לפני תקיעת שופר וכו'.


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1062
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 230 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי שמעיה » 01 מאי 2019, 10:49

בנציון כתב:
01 מאי 2019, 10:48
מה זה משנה מאיפה הוא רוצה לקבל, העבודה זרה היא מה שהוא עובד את האדם לא מה שהוא מתכוין לקבל מהמזל. הוא הרי לא עובד את המזל.
להשתחוות לפסל כפי הידוע לי מוגדר ע"ז, למרות שזו שטות והבל.
פרשנות יפה בדברי הרמב''ן, ודבריך מתקבלים על הדעת. אך הכרח אין כאן.
למרות שלהשתחוות לפסל מוגדר עבודה זרה, שירת שוונצונס לפני התקיעות - גם אם יש לו מכנה משותף להשתחוויה לפסל בכך ששניהם הם שטות והבל - אינה עבודה זרה.


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1062
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 230 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי שמעיה » 01 מאי 2019, 10:50

בנציון כתב:
01 מאי 2019, 10:49
וכך גם סבורים אלו שאומרים לפני תקיעת שופר וכו'.
לא זכיתי להבין דבריך


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 756
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 311 פעמים
קיבל תודה: 321 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי בנציון » 01 מאי 2019, 10:57

שמעיה כתב:
01 מאי 2019, 10:50
בנציון כתב:
01 מאי 2019, 10:49
וכך גם סבורים אלו שאומרים לפני תקיעת שופר וכו'.
לא זכיתי להבין דבריך
אני אמרתי שמי ששר לפני תקיעת שופר ולפני נעילה שהוא זנב של הרבי, הוא בוודאי מתכוין לקבל דרכו השפעות. לא מדובר כאן על ילדים בגן. וזה שזה שטות והבל זה לא אומר שזה לא ע"ז, כמו שהסברת שאע"פ שמי שמשתחוה לפסל למרות שזה שטות יש כאן איזו משמעות [עכ"פ לשיטת המשתחוה].
והמכנה המשותף בין זה לע"ז אינה ששתיהם שטות והבל, אלא ששניהם זה עבודה לאדם. אני עכ"פ כך הבנתי ברמב"ן. אדרבה אם יש לך דרך לסנגר על יהודים מה טוב.


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1062
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 230 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי שמעיה » 01 מאי 2019, 11:00

בנציון כתב:
01 מאי 2019, 10:57
שמעיה כתב:
01 מאי 2019, 10:50
בנציון כתב:
01 מאי 2019, 10:49
וכך גם סבורים אלו שאומרים לפני תקיעת שופר וכו'.
לא זכיתי להבין דבריך
אני אמרתי שמי ששר לפני תקיעת שופר ולפני נעילה שהוא זנב של הרבי, הוא בוודאי מתכוין לקבל דרכו השפעות. לא מדובר כאן על ילדים בגן. וזה שזה שטות והבל זה לא אומר שזה לא ע"ז, כמו שהסברת שאע"פ שמי שמשתחוה לפסל למרות שזה שטות יש כאן איזו משמעות [עכ"פ לשיטת המשתחוה].
והמכנה המשותף בין זה לע"ז אינה ששתיהם שטות והבל, אלא ששניהם זה עבודה לאדם. אני עכ"פ כך הבנתי ברמב"ן. אדרבה אם יש לך דרך לסנגר על יהודים מה טוב.
על מנת לחרוץ דין על אנשים שומרי תומ''צ שהם עובדי עבודה זרה, צריך יותר מהנחות יסוד אישיות בלתי מוכרחות.
עניין קבלת השפעות מרבי הוא יסוד מוסד בחסידות ויש לו מקורות בנועם אלימלך ועוד. אני מסכים שתיתכן פרשנות הגורסת שמדובר בעבודה זרה, אך צריך לזכור, שכמעט כמו בכל דין - ייתכנו שני דעות לגיטימיות.


זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 01 מאי 2019, 11:04

בנציון כתב:
01 מאי 2019, 10:57
שמעיה כתב:
01 מאי 2019, 10:50
בנציון כתב:
01 מאי 2019, 10:49
וכך גם סבורים אלו שאומרים לפני תקיעת שופר וכו'.
לא זכיתי להבין דבריך
אני אמרתי שמי ששר לפני תקיעת שופר ולפני נעילה שהוא זנב של הרבי, הוא בוודאי מתכוין לקבל דרכו השפעות. לא מדובר כאן על ילדים בגן. וזה שזה שטות והבל זה לא אומר שזה לא ע"ז, כמו שהסברת שאע"פ שמי שמשתחוה לפסל למרות שזה שטות יש כאן איזו משמעות [עכ"פ לשיטת המשתחוה].
והמכנה המשותף בין זה לע"ז אינה ששתיהם שטות והבל, אלא ששניהם זה עבודה לאדם. אני עכ"פ כך הבנתי ברמב"ן. אדרבה אם יש לך דרך לסנגר על יהודים מה טוב.
למה נתפסים פה למילה זנב, הרי המושג התבטלות לצדיק קיימת אצל כל החסידות? אז הוא הגדיר את זה כזנב, נו..
ומה זה משנה אם אומרים זה לפני שופר או לפני נעילה, וכי החסיד אינו מתבטל לרבי שלו בזמנים אלו?


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 756
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 311 פעמים
קיבל תודה: 321 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי בנציון » 01 מאי 2019, 11:07

זקן ויושב בישיבה כתב:
01 מאי 2019, 11:04
בנציון כתב:
01 מאי 2019, 10:57
שמעיה כתב:
01 מאי 2019, 10:50
לא זכיתי להבין דבריך
אני אמרתי שמי ששר לפני תקיעת שופר ולפני נעילה שהוא זנב של הרבי, הוא בוודאי מתכוין לקבל דרכו השפעות. לא מדובר כאן על ילדים בגן. וזה שזה שטות והבל זה לא אומר שזה לא ע"ז, כמו שהסברת שאע"פ שמי שמשתחוה לפסל למרות שזה שטות יש כאן איזו משמעות [עכ"פ לשיטת המשתחוה].
והמכנה המשותף בין זה לע"ז אינה ששתיהם שטות והבל, אלא ששניהם זה עבודה לאדם. אני עכ"פ כך הבנתי ברמב"ן. אדרבה אם יש לך דרך לסנגר על יהודים מה טוב.
למה נתפסים פה למילה זנב, הרי המושג התבטלות לצדיק קיימת אצל כל החסידות? אז הוא הגדיר את זה כזנב, נו..
ומה זה משנה אם אומרים זה לפני שופר או לפני נעילה, וכי החסיד אינו מתבטל לרבי שלו בזמנים אלו?
לא נתפסים למילה זנב, אלא להקצנה של המושג שגם עליו פקפקו.


זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 01 מאי 2019, 11:08

בנציון כתב:
01 מאי 2019, 11:07
זקן ויושב בישיבה כתב:
01 מאי 2019, 11:04
בנציון כתב:
01 מאי 2019, 10:57

אני אמרתי שמי ששר לפני תקיעת שופר ולפני נעילה שהוא זנב של הרבי, הוא בוודאי מתכוין לקבל דרכו השפעות. לא מדובר כאן על ילדים בגן. וזה שזה שטות והבל זה לא אומר שזה לא ע"ז, כמו שהסברת שאע"פ שמי שמשתחוה לפסל למרות שזה שטות יש כאן איזו משמעות [עכ"פ לשיטת המשתחוה].
והמכנה המשותף בין זה לע"ז אינה ששתיהם שטות והבל, אלא ששניהם זה עבודה לאדם. אני עכ"פ כך הבנתי ברמב"ן. אדרבה אם יש לך דרך לסנגר על יהודים מה טוב.
למה נתפסים פה למילה זנב, הרי המושג התבטלות לצדיק קיימת אצל כל החסידות? אז הוא הגדיר את זה כזנב, נו..
ומה זה משנה אם אומרים זה לפני שופר או לפני נעילה, וכי החסיד אינו מתבטל לרבי שלו בזמנים אלו?
לא נתפסים למילה זנב, אלא להקצנה של המושג שגם עליו פקפקו.
מי פקפק עליו בעולם החסידות?


כרם
משתמש ותיק
הודעות: 338
הצטרף: 13 ספטמבר 2017, 15:52
נתן תודה: 27 פעמים
קיבל תודה: 107 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי כרם » 01 מאי 2019, 16:19

זה משהו מעין "התקשרות" של ברסלב?


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1261
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 137 פעמים
קיבל תודה: 150 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 01 מאי 2019, 16:51

יש לתקן שהוא מייחס דברים אלו לאביו, והי׳ מכתב מוכן בידי אחיו והאדמורים בני ויז׳ניץ מונסי נגד ובסוף נגנז


בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1491
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 671 פעמים
קיבל תודה: 315 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי בן של רב » 01 מאי 2019, 17:50

חלק א׳ ממעל כתב:
01 מאי 2019, 16:51
יש לתקן שהוא מייחס דברים אלו לאביו, והי׳ מכתב מוכן בידי אחיו והאדמורים בני ויז׳ניץ מונסי נגד ובסוף נגנז
כי ע"פ השמועה לאחר שמרן הגר"ש ואזנר שלח להבהיר לו שהוא יצא נגדו בפומבי הוא שינה משהו בפולחן וחמק איכשהו מאימת הדין.

בהקלטה של מרן הגר"ד לנדו שצוטטה באשכול "בקשת מידע על קונטרס דייני הכזב" יש אמירה נגדו על כביכול קידושין שהוא סידר אחרי כביכול גט...

@מנהל יקר נא לא למחוק כי זהו כבוד המקום שלא נושאים פנים למורדיו אלא שוברים את הפסל כמו סבא שלנו הראשון.


חלק א׳ ממעל
משתמש ותיק
הודעות: 1261
הצטרף: 14 פברואר 2019, 17:02
מיקום: בני ברק
נתן תודה: 137 פעמים
קיבל תודה: 150 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי חלק א׳ ממעל » 01 מאי 2019, 19:41

הי׳ לפני כ4.5 שנים מכתב ממרן הגרנ"ק ובית דינו על אחת שגיטה פסול והם התחתנו אצלו בביהמ"ד והיו שם המונים מחסידיו בבגדי שבת
סיפור המכתב שהתכונתי הי׳ שנה שעברה ומרן הגרש"ו הי׳ על שהתפללו לכיונו


יעקב שלם
משתמש ותיק
הודעות: 596
הצטרף: 10 אפריל 2018, 11:52
נתן תודה: 201 פעמים
קיבל תודה: 168 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי יעקב שלם » 05 מאי 2019, 01:10

לגבי העניין של ע"ז יעויין שו"ת מהרי"ל תשובה ראשונה שנחמיה העמסוני נמנע מלדרוש את לרבות מורא הרב כי חשש שיעשוהו ע"ז
(הבאתי כבר במקו"א בפורום)


שמעיה
משתמש ותיק
הודעות: 1062
הצטרף: 26 יוני 2016, 13:39
נתן תודה: 230 פעמים
קיבל תודה: 238 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי שמעיה » 05 מאי 2019, 11:24

אכן. יש סיכון בהתייחסות לרב כממוצע בין השמים ולבין האדם, כי זה עלול להוביל לאמונה שמדובר בכוח מקביל להשי''ת ולא צינור.
שמעון העמסוני לא ראה לנכון ליטול את הסיכון, בעוד רבי עקיבא חלק עליו.
כך או כך, אין בכך כל הוכחה לעצם הדיון.


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 756
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 311 פעמים
קיבל תודה: 321 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שוואנצונעס?!

שליחה על ידי בנציון » 05 מאי 2019, 11:32

שמעיה כתב:
05 מאי 2019, 11:24
אכן. יש סיכון בהתייחסות לרב כממוצע בין השמים ולבין האדם, כי זה עלול להוביל לאמונה שמדובר בכוח מקביל להשי''ת ולא צינור.
שמעון העמסוני לא ראה לנכון ליטול את הסיכון, בעוד רבי עקיבא חלק עליו.
כך או כך, אין בכך כל הוכחה לעצם הדיון.
בהתייחסות לרב כממוצע בין השמים ולבין האדם יש סיכון כי זה עצמו חשש ע"ז, ולא רק שעלול להוביל לאמונה שמדובר בכוח מקביל וכו'.
כפה"נ כוונתך שיש סיכון בהתייחסות לרב כמי שצריך לירא מפניו, כי זה עלול להוביל לאמונה וכו'.

נעול הנושא הקודםהנושא הבא

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח