ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:קמצא ובר קמצא היו בעיקר בעלי כח הפוך - לגרום להמית חיים...
יהודי רציני אמר:ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:קמצא ובר קמצא היו בעיקר בעלי כח הפוך - לגרום להמית חיים...
מה עשה לך קמצא?
שניאור אמר:יהודי רציני אמר:ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:קמצא ובר קמצא היו בעיקר בעלי כח הפוך - לגרום להמית חיים...
מה עשה לך קמצא?
זו שאלה ישנה, אבל היא צריכה להשאל על הגמ' שאומרת "אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים", וכמדומה שיש ע"ז הרבה בספרי המחשבה.
התשובה הפשוטה היא ש"על ידי מעשה של קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים", ולא "בגלל קמצא ובר קמצא", כשם ש"אתרנגול ותרנגולתא" פירושו על ידי מעשה זה ולא בגללם או באשמתם.שניאור אמר:זו שאלה ישנה, אבל היא צריכה להשאל על הגמ' שאומרת "אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים", וכמדומה שיש ע"ז הרבה בספרי המחשבה.
טעם ודעת אמר:אוצר החכמה_164030 (1).jpg
אכן בשו"ת חתם סופר (סימן קפה) מבואר שלמד בגמ' כפשטה. אמנם עיין שם במהרש"א.יואל נהרי אמר:במגילה ז' ע"ב רבה החיה את ר"ז.
ואמרתי לצרף לכאן את בקשתי באשכול לבקשת מקורותהצג קובץ מצורף 8725
שו"ת ברכת יהודה ח"ה
@לבי במערב יש לך בזה חדששמעתי פעם [מהגה"צ רבי ניסים יגן זצ"ל שאמר בשם מרן החיד"א] שכל תנא ואמורא שמוזכר בתלמוד היה יכול להחיות מתים
ומי שלא מוזכר בשמו משמע שלא היה במדריגה כזו
מה המקור לזה???
והיכן הוא בדברי החיד"א אם בכלל???
@לבי במערב יש לך בזה
כ"כ באילת השחר שבת פ"ח א' עמש"כ שם אמר ההוא גלילאה.לפעמים כתוב בגמרא על ההוא מרבנן או חד מחבריא וכו.. ולא מוזכר שמו ושמעתי שזה היה חכם שלא יכל להחיות מתים ממילא לא הוזכר שמו
וודאי שרק מי שהוזכר שמו לגבי מימרא או הלכה
לא בגדר סיפור כמו טוביה וזיגוד וכו...
לגבי הסיפור של ר' חנינא בן חכינאי, מובא שם בתחילת הסיפור שרשב"י הציע לו להמתין לו ללכת לישיבה עד שיגמור ימי הילוליה, והוא לא הקשיב לו הולך ללמוד קודם. והקשה המהר"ם שיף מדוע היתה הגמרא צריכה לספר זה. ובספר בן יהוידע גם הקשה כן, וז"ל:בכתובות ס"ב ע"ב מסופר על רבי חנינא בן חכינאי שהחיה את אשתו.
במגילה ז' ע"ב רבה החיה את ר"ז.
בתפילתם כמובן.