פרנסה עם השתדלות לא נקייה לגמרי

נושאים שונים

פותח הנושא
זוזו
הודעות: 89
הצטרף: 11 דצמבר 2017, 00:51
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 22 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

פרנסה עם השתדלות לא נקייה לגמרי

שליחה על ידי זוזו » 12 מאי 2019, 01:49

שמעתי על כמה אברכים שרבותיהם התירו להם (יותר נכון לנשותיהם) ללכת לעבוד במקומות מפוקפקים כמו בהייטק במשרדיים חילוניים או דתיים חלשים מאד וכדו' ונשאלה השאלה הרי פרנסה משמים ולמה להם להכנס לסוגי השתדלויות שהם לא לגמרי נקיות מחששות (אינטנט פרוץ, תערובות נשים גברים וכו') .
אך נזכרתי שגם תנאים (או אמרואים לא זוכר) נכנסו לכאלו דברים ולא אמרו עדיף למכור מכירה ביתית ולחיות בעוני מאשר להכנס למקומות מפוקפקים כמו אלו שמכרו נעליים בשוק של זונות או אותו אמורא שמכר סלים ואשה אחת חייבה לו לחטוא איתה והוא קפץ וניצול ע"י אליהו וההוא שקפץ לתנור


בר בי רב
משתמש ותיק
הודעות: 418
הצטרף: 07 מאי 2017, 12:08
מיקום: מודיעין עילית
נתן תודה: 19 פעמים
קיבל תודה: 64 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פרנסה עם השתדלות לא נקייה לגמרי

שליחה על ידי בר בי רב » 12 מאי 2019, 01:52

א"א לדון באופן כללי על הנושא, כי אם תשאל האם מותר לעבוד במקום שיש אינט' פרוץ? התשובה היא שלא.
ואם תשאל מה קורה אם משפחה גוועת ברעב ויש מקום עבודה שהאינטרנט כשר אבל במשרד של המנהל הראשי יש מחשב לא מסונן ואפשר לגשת אליו רק עם סיסמה שרק המנהל בעצמו יודע, ורק כשהמנהל נמצא אפשר להשתמש במחשב הזה, ורק לדקה ביום, ויתכן שהמשרד יסכימו לסנן גם את זה לאחר הידברות איתם, אז יש כאן מקום לשאול שאלת רב? התשובה היא שכן.
לכן א"א לדון באופן כללי על זה. וצריך לברר בכל מקרה לפי הענין.


ברל
משתמש ותיק
הודעות: 205
הצטרף: 07 מאי 2018, 06:10
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פרנסה עם השתדלות לא נקייה לגמרי

שליחה על ידי ברל » 12 מאי 2019, 02:01

זוזו כתב:
12 מאי 2019, 01:49
שמעתי על כמה אברכים שרבותיהם התירו להם (יותר נכון לנשותיהם) ללכת לעבוד במקומות מפוקפקים כמו בהייטק במשרדיים חילוניים או דתיים חלשים מאד וכדו' ונשאלה השאלה הרי פרנסה משמים ולמה להם להכנס לסוגי השתדלויות שהם לא לגמרי נקיות מחששות (אינטנט פרוץ, תערובות נשים גברים וכו') .
אך נזכרתי שגם תנאים (או אמרואים לא זוכר) נכנסו לכאלו דברים ולא אמרו עדיף למכור מכירה ביתית ולחיות בעוני מאשר להכנס למקומות מפוקפקים כמו אלו שמכרו נעליים בשוק של זונות או אותו אמורא שמכר סלים ואשה אחת חייבה לו לחטוא איתה והוא קפץ וניצול ע"י אליהו וההוא שקפץ לתנור
כאחד שאשתו עוסקת בתחוםהנ"ל במקום שאינו מתקרא חרדי. אני יכול לומר כמה דברים.
א. שכל מה שתשמע מהמדיה הכללית מונע מחצאי אמיתוית וכמובן שזה הכי קל, והמון דיס אינפורמציה ואינטרסים לכאן או לכאן.
ב. שגם מקום עבודה חרדי לא בטחון לכלום!!! ואולי להיפך וכמ"ל...
ג. שגם בזה העיצה של עשה לך רב והנצל מן הספק.
ד. כמו כל דבר יש דברים שלא ניתנים להיאמר ולהיכתב ובשעתו שאלתי לא מעט מגדולי ישראל שכותבים בשמם כל מיני דברים. יש פער עצום ומובן בין הוראה פרטית להוראה כללית


מבקש אמת
משתמש ותיק
הודעות: 1669
הצטרף: 21 אוקטובר 2018, 22:14
נתן תודה: 156 פעמים
קיבל תודה: 540 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פרנסה עם השתדלות לא נקייה לגמרי

שליחה על ידי מבקש אמת » 12 מאי 2019, 10:21

זוזו כתב:
12 מאי 2019, 01:49
שמעתי על כמה אברכים שרבותיהם התירו להם (יותר נכון לנשותיהם) ללכת לעבוד במקומות מפוקפקים כמו בהייטק במשרדיים חילוניים או דתיים חלשים מאד וכדו' ונשאלה השאלה הרי פרנסה משמים ולמה להם להכנס לסוגי השתדלויות שהם לא לגמרי נקיות מחששות (אינטנט פרוץ, תערובות נשים גברים וכו') .
אך נזכרתי שגם תנאים (או אמרואים לא זוכר) נכנסו לכאלו דברים ולא אמרו עדיף למכור מכירה ביתית ולחיות בעוני מאשר להכנס למקומות מפוקפקים כמו אלו שמכרו נעליים בשוק של זונות או אותו אמורא שמכר סלים ואשה אחת חייבה לו לחטוא איתה והוא קפץ וניצול ע"י אליהו וההוא שקפץ לתנור
שאלה זו קיימת גם בכל מקום שהתירו הפוסקים להקל משום הפסד מרובה, וכי משום ממון נכניס עצמנו לחשש איסור?

וכן מה שביטלו חז"ל ברכה רביעית מהפועלים וכן תיקנו קריאת התורה יותר קצרה משום ביטול מלאכה, ויותר מזה התורה קבעה עצרת יום אחד בלבד משום שחלה בעונת הקציר וחסה התורה על ממונם של ישראל (ספרי פ' ראה) וכיוצא בזה - איך יתכן ששיקול ממוני יגבר על שיקול רוחני?

ובעל כרחך שאכן צריך להתחשב בדרך הטבע, וזה שיקול שאף נכנס למערכת ההלכתית ולפעמים ידחה העדפה רוחנית כזו או אחרת. אלא שאם אחרי כל השיקולים יצא שרצון ה' שלא להתחשב בשיקול הממוני, הרי שאין לדאוג ויש לסמוך על הקב"ה שלא נפסיד (בטווח הארוך) כתוצאה מקיום רצונו ("אין אדם שומע לי ומפסיד").


שירת הלווים
הודעות: 21
הצטרף: 07 מאי 2019, 18:40
נתן תודה: 9 פעמים
קיבל תודה: 2 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פרנסה עם השתדלות לא נקייה לגמרי

שליחה על ידי שירת הלווים » 12 מאי 2019, 12:27

מעשה ושנים שאלו את הרב שטיינמן על אותה העבודה וזה השיב מותר ולזה השיב אסור ואמר כך גם ההשתדלות שאדם מחויב בה נמדדת לפי רמתו הרוחנית


זקן ויושב בישיבה
סטטוס: לא מחובר

Re: פרנסה עם השתדלות לא נקייה לגמרי

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 12 מאי 2019, 13:21

ברל כתב:
12 מאי 2019, 02:01
זוזו כתב:
12 מאי 2019, 01:49
שמעתי על כמה אברכים שרבותיהם התירו להם (יותר נכון לנשותיהם) ללכת לעבוד במקומות מפוקפקים כמו בהייטק במשרדיים חילוניים או דתיים חלשים מאד וכדו' ונשאלה השאלה הרי פרנסה משמים ולמה להם להכנס לסוגי השתדלויות שהם לא לגמרי נקיות מחששות (אינטנט פרוץ, תערובות נשים גברים וכו') .
אך נזכרתי שגם תנאים (או אמרואים לא זוכר) נכנסו לכאלו דברים ולא אמרו עדיף למכור מכירה ביתית ולחיות בעוני מאשר להכנס למקומות מפוקפקים כמו אלו שמכרו נעליים בשוק של זונות או אותו אמורא שמכר סלים ואשה אחת חייבה לו לחטוא איתה והוא קפץ וניצול ע"י אליהו וההוא שקפץ לתנור
כאחד שאשתו עוסקת בתחוםהנ"ל במקום שאינו מתקרא חרדי. אני יכול לומר כמה דברים.
א. שכל מה שתשמע מהמדיה הכללית מונע מחצאי אמיתוית וכמובן שזה הכי קל, והמון דיס אינפורמציה ואינטרסים לכאן או לכאן.
ב. שגם מקום עבודה חרדי לא בטחון לכלום!!! ואולי להיפך וכמ"ל...
ג. שגם בזה העיצה של עשה לך רב והנצל מן הספק.
ד. כמו כל דבר יש דברים שלא ניתנים להיאמר ולהיכתב ובשעתו שאלתי לא מעט מגדולי ישראל שכותבים בשמם כל מיני דברים. יש פער עצום ומובן בין הוראה פרטית להוראה כללית
???
אין הבדל בין מקום חרדי לחילוני?


ברל
משתמש ותיק
הודעות: 205
הצטרף: 07 מאי 2018, 06:10
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פרנסה עם השתדלות לא נקייה לגמרי

שליחה על ידי ברל » 13 מאי 2019, 01:25

אין הבדל בין מקום חרדי לחילוני?
[/quote]

ח"ו זה לא מה שכתבתי רק שאנשים לעיתים נתלים בזה שכביכול עבודה במקום חרדי ואז הכל בסדר בעוד שהמצב רחוק מלהיות כך.
כמובן שמקום עבודה חרדי יותר טוב רק אמרתי שזה לא בטוחה לכלום.
וזה מצטרף למעט דברים שאמרתי כאן בפורום שלעשות גדר כל שהיא ולסמוך רק על הגדר זה בעיתי


בן של רב
משתמש ותיק
הודעות: 1491
הצטרף: 06 דצמבר 2018, 01:56
נתן תודה: 672 פעמים
קיבל תודה: 315 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פרנסה עם השתדלות לא נקייה לגמרי

שליחה על ידי בן של רב » 13 מאי 2019, 02:35

יש הרבה התבטאויות חמורות ממרנן ורבנן שראו בעיניים גיטין ואכמ"ל.

ובכל זאת הצד השני של המצוקה הוא כך:
באו לגראי"ל להחתימו על מכתב שלאור האסונות אין לנשים לעבוד אצל חילונים.
ואז הוא שאל: ומה יהיה עם פרנסה?
השיבו לו: אז שהבעל יעבוד, העיקר שהיא לא תתקלקל.
אמר מרן: תעשו מכתב חדש! כל הבעלים חייבים לצאת לעבוד...

בקיצור הכל מסובך מסובך מסובך.
וכל אחד יטפל במחלתו שלו ולא ינסה בשטחיות לקבוע כלל אחד לכל החולים.


טעם ודעת
משתמש ותיק
הודעות: 232
הצטרף: 03 אפריל 2019, 15:29
נתן תודה: 28 פעמים
קיבל תודה: 57 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פרנסה עם השתדלות לא נקייה לגמרי

שליחה על ידי טעם ודעת » 14 מאי 2019, 20:00

כל הפרנסה הנשענת על הבטחון בה' אין כלל מקום לכל השאלה, אין הקב"ה מביא תקלה וכו', והרבה שליחים למקום.


ברל
משתמש ותיק
הודעות: 205
הצטרף: 07 מאי 2018, 06:10
נתן תודה: 11 פעמים
קיבל תודה: 39 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: פרנסה עם השתדלות לא נקייה לגמרי

שליחה על ידי ברל » 15 מאי 2019, 00:05

בן של רב כתב:
13 מאי 2019, 02:35
יש הרבה התבטאויות חמורות ממרנן ורבנן שראו בעיניים גיטין ואכמ"ל.

הביטוי "שראו בעיניים גיטין" ניתן לומר על עוד עשרות תחומים
יצר הרע היה הוה ויהיה עד ימות המשיח צריך רק בכל דור ודור לדעת להתמודד איתו בכלים הנכונים.
ל"ע גם בדורות עברו היו בתים שהתפרקו על הרקע הזה.
אין ספק שזה דבר שיכול לתרום ליצר הרע. אבל עושים שימוש בביטוי הזה כאיום נפוץ והנזק רב על התועלת אנשים לא לוקחים את זה באמת ברצינות גם אם זה נראה מפחיד

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: דוד ריזל (הפרסומאי) | 3 אורחים